Miten korvaatte perunan tai riisin ?

HV_

Esim. lihan tai pihvin kanssa ?

11

2003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kus on hyvää

riisin voit korvata spagetilla, nuudeleilla tai kuskusilla.

• Raudt

Anteeksi mitä? Kyllähän nyt perunakin on huomattavasti spagettia tai nuudelia parempi vaihtoehto VHH-ruokavaliossa. Älä anna neuvoja, jos et tiedä VHH:sta mitään.

• ála_karppi

Runsaammalla salaatilla, raejuustolla, munakokkelilla, erilaisilla kaaleilla, munakoisolla, kesäkurpitsalla. Mm. näitä olen itse käyttänyt. : )

• kolmas kerta!

Aivan älyttömäm hyvää on,kun paistaa ohuita kaalisuikaleita pannulla voissa ja maustaa oman mielen mukaan.Meillä junioritkin tykkää siitä,vaikka eivät vhh:ta noudatakaan.Ohje löytyy karppien sivuilta.Ruuan nimenä taitaa olla "Kaali-spagetti"

• Kukkakaalimuusi
      • kikkis111

sopii hyvin sokeroitu ananaskeitto

• 64v

Kukkakaalimuusi on myös hyvä vaihtoehto!

• ikuinen kokeilija

kuutioi kesäkurpitsaa, herkkusieniä, sipulia, paprikaa ja jos muuta mieli tekee, anna mennä!!!
      Silppua pekonia, paista se ensin silleen, että rasvat irtoo, sit kasvikset, kovemmat ensin, eli alota sipulista, paistumaan. Kovalla lämmöllä, ja jos pekonin rasva häviää, lisää voita!!!
      mausta suolalla, mustapippurilla ja valkosipulirouheella (pirkkaa, myllystä)
      meillä toimii lämpimänä lisukkeena melkeen mille vaan!!!!

tai sit kaikessa yksinkertasuudessaan kesäkurpitsaa viipaleiks, niinko kolikoiks, voita pannuun, paista kesikset, mausta: suola, pippuri ja se samainen valkosipuli rouhe myllystä

• Puoli vuotta vhhd

En korvaa mitenkään.

Eli liha aterian kanssa syön periaattessa vain lihaa.

Juurekset syön juureksina ja salaatit saalaattina, samoin hedelmät, eli en sekoita ruoka lajeja.

• -

Itse en mikään varsinainen karppaaja, mutta en myöskään käytä riisiä, perunaa tai pastaa ollenkaan itse ruokaa laittaessa, en koe sellaista mitenkään pakollisena osana ruoka-annosta, eli ihan sama setti kuin muutenkin, mutta em. jätän vain pois. Tietysti joitain ruokia en tee lainkaan, jossain perunoissa ja ruskeassa kastikeessa ilman perunoita tai pastaruoassa ilman pastaa ei varsinaisesti pointtia, mutta eipä tuo lainkaan ongelmaksi ole muodostunut.

• Smetanahomo

Smetanalla tietenkin. Annostellaan pihvin viereen päiväyksen ylittänyttä happamaa smetanaa ja syödään vihainen ja tympääntynyt ilme kasvoilla. Sen jälkeen piereskellään paljon. Mitään hyvää ei tarvitse vhh-dietillä syödä, se on jopa kiellettyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4970
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      96
      2853
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      43
      2816
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2402
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      28
      2014
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1959
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1570
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1501
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1329
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      368
      1311
    Aihe