Grönlannin auringonnousu puhuttaa

Sähköteurastaja

9

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai on Grönlannissa maa nuousut 240 m yhdessä vuodessa. Onkohan siellä Grönlannissa enää yhtään ihmistä hengissä sen paukkeen ja ryskeen jälkeen.

      Ilulissati sijaitsee Utsjokea etelämpänä ja Utsjoella kaamos päättyi 15.1

      Taitaa uutinen olla peräisin Ankkalinnan Sanomista.

    • Taidettu laskea

      auringon nousu samoilla ohjelmilla millä ilmastonmuutos. Mutta eköhän tuo jollain korjauskertoimella selvitetä tai muutetaan ensivuonna tilastoja niin ettei virhettä olisi tapahtunut.

    • Että...
      • Sähköteurastaja

      • m.o.t.

        että ei voi. Tuota aihettahan käsiteltiin jo aiemmin myös täällä otsikolla "Aurinkokello edistää". Katso
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9612717
        Ilmiön selitykseen ei siis tarvita mitään outoja valoilmiöitä. Jos horisontti on ollut esim 5 km:n etäisyydellä, riittää, että ilmiötä on katseltu 15 m tavanomaista korkeammalta. Leveysaste vaikuttaa luonnollisesti myös. Ilmiö selittyy, jos tapahtumaa on seurattu esim. 20 km tavanomaista etelämpää.

        Oma arvaukseni tapahtumien kulusta on. Paikainen laiva- ja matkailuyrittäjä on näyttänyt turisteille seudun nähtävyyksiä, jäävuoria ja jääkarhuja. Reitti on kulkenut etelän kautta ja samalla on nähty auringon yläreunan hiukan pilkottavan horisontissa. Tätä on sitten illalla muisteltu hotellin baarissa, josta paikallinen alarmistitoimittaja on napannut jutun.

        Alla googlen karttalinkki ko seudusta. Näkymäksi suosittelen satelliitia.
        http://maps.google.com/maps?q=69.23000336,-51.06999969


      • Torakan pieru
        m.o.t. kirjoitti:

        että ei voi. Tuota aihettahan käsiteltiin jo aiemmin myös täällä otsikolla "Aurinkokello edistää". Katso
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9612717
        Ilmiön selitykseen ei siis tarvita mitään outoja valoilmiöitä. Jos horisontti on ollut esim 5 km:n etäisyydellä, riittää, että ilmiötä on katseltu 15 m tavanomaista korkeammalta. Leveysaste vaikuttaa luonnollisesti myös. Ilmiö selittyy, jos tapahtumaa on seurattu esim. 20 km tavanomaista etelämpää.

        Oma arvaukseni tapahtumien kulusta on. Paikainen laiva- ja matkailuyrittäjä on näyttänyt turisteille seudun nähtävyyksiä, jäävuoria ja jääkarhuja. Reitti on kulkenut etelän kautta ja samalla on nähty auringon yläreunan hiukan pilkottavan horisontissa. Tätä on sitten illalla muisteltu hotellin baarissa, josta paikallinen alarmistitoimittaja on napannut jutun.

        Alla googlen karttalinkki ko seudusta. Näkymäksi suosittelen satelliitia.
        http://maps.google.com/maps?q=69.23000336,-51.06999969

        joka tietenkin liittyy AGWn kertakaikkseen todistamiseen taas vaihteeksi.

        Jään vähentyessä pohjoilta pallonpuoliskolta ja siitä sulaneen veden valuessa etelään eli etelänavalle, on painovoiman vaikutuksesta maapallo ikään kuin muljahtanut hivenen akselillaan, joten tästä väitän auringon nousun aikaistumisen johtuvan.

        Syynä on siis vain ja ainoastaan ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos eli IAIM.


      • m.o.t.
        Torakan pieru kirjoitti:

        joka tietenkin liittyy AGWn kertakaikkseen todistamiseen taas vaihteeksi.

        Jään vähentyessä pohjoilta pallonpuoliskolta ja siitä sulaneen veden valuessa etelään eli etelänavalle, on painovoiman vaikutuksesta maapallo ikään kuin muljahtanut hivenen akselillaan, joten tästä väitän auringon nousun aikaistumisen johtuvan.

        Syynä on siis vain ja ainoastaan ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos eli IAIM.

        USA:n laivasto näkyy laskevan, että tänään Ilulissatissa (69.2°N 51.1°E ) aurinko laskee klo 14:46 paikallista aikaa (UT-3h)
        http://aa.usno.navy.mil/cgi-bin/aa_pap.pl
        ja tuossa alla on linkki sikäläiseen länteen (?) katsovaan webbikameraan. Siitähän tuota sopii tiirailla, miten hyvin nuo laivaston pojat asiansa osaavat.
        http://www.hotelarctic.com/om_hotel_arctic/webcam/


      • m.o.t.
        m.o.t. kirjoitti:

        USA:n laivasto näkyy laskevan, että tänään Ilulissatissa (69.2°N 51.1°E ) aurinko laskee klo 14:46 paikallista aikaa (UT-3h)
        http://aa.usno.navy.mil/cgi-bin/aa_pap.pl
        ja tuossa alla on linkki sikäläiseen länteen (?) katsovaan webbikameraan. Siitähän tuota sopii tiirailla, miten hyvin nuo laivaston pojat asiansa osaavat.
        http://www.hotelarctic.com/om_hotel_arctic/webcam/

        Tuli näköjää laivaston pojille väärä linkki. Alla oikea
        http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.php


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe