Grönlannin auringonnousu puhuttaa

Sähköteurastaja

9

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai on Grönlannissa maa nuousut 240 m yhdessä vuodessa. Onkohan siellä Grönlannissa enää yhtään ihmistä hengissä sen paukkeen ja ryskeen jälkeen.

      Ilulissati sijaitsee Utsjokea etelämpänä ja Utsjoella kaamos päättyi 15.1

      Taitaa uutinen olla peräisin Ankkalinnan Sanomista.

    • Taidettu laskea

      auringon nousu samoilla ohjelmilla millä ilmastonmuutos. Mutta eköhän tuo jollain korjauskertoimella selvitetä tai muutetaan ensivuonna tilastoja niin ettei virhettä olisi tapahtunut.

    • Että...
      • Sähköteurastaja

      • m.o.t.

        että ei voi. Tuota aihettahan käsiteltiin jo aiemmin myös täällä otsikolla "Aurinkokello edistää". Katso
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9612717
        Ilmiön selitykseen ei siis tarvita mitään outoja valoilmiöitä. Jos horisontti on ollut esim 5 km:n etäisyydellä, riittää, että ilmiötä on katseltu 15 m tavanomaista korkeammalta. Leveysaste vaikuttaa luonnollisesti myös. Ilmiö selittyy, jos tapahtumaa on seurattu esim. 20 km tavanomaista etelämpää.

        Oma arvaukseni tapahtumien kulusta on. Paikainen laiva- ja matkailuyrittäjä on näyttänyt turisteille seudun nähtävyyksiä, jäävuoria ja jääkarhuja. Reitti on kulkenut etelän kautta ja samalla on nähty auringon yläreunan hiukan pilkottavan horisontissa. Tätä on sitten illalla muisteltu hotellin baarissa, josta paikallinen alarmistitoimittaja on napannut jutun.

        Alla googlen karttalinkki ko seudusta. Näkymäksi suosittelen satelliitia.
        http://maps.google.com/maps?q=69.23000336,-51.06999969


      • Torakan pieru
        m.o.t. kirjoitti:

        että ei voi. Tuota aihettahan käsiteltiin jo aiemmin myös täällä otsikolla "Aurinkokello edistää". Katso
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9612717
        Ilmiön selitykseen ei siis tarvita mitään outoja valoilmiöitä. Jos horisontti on ollut esim 5 km:n etäisyydellä, riittää, että ilmiötä on katseltu 15 m tavanomaista korkeammalta. Leveysaste vaikuttaa luonnollisesti myös. Ilmiö selittyy, jos tapahtumaa on seurattu esim. 20 km tavanomaista etelämpää.

        Oma arvaukseni tapahtumien kulusta on. Paikainen laiva- ja matkailuyrittäjä on näyttänyt turisteille seudun nähtävyyksiä, jäävuoria ja jääkarhuja. Reitti on kulkenut etelän kautta ja samalla on nähty auringon yläreunan hiukan pilkottavan horisontissa. Tätä on sitten illalla muisteltu hotellin baarissa, josta paikallinen alarmistitoimittaja on napannut jutun.

        Alla googlen karttalinkki ko seudusta. Näkymäksi suosittelen satelliitia.
        http://maps.google.com/maps?q=69.23000336,-51.06999969

        joka tietenkin liittyy AGWn kertakaikkseen todistamiseen taas vaihteeksi.

        Jään vähentyessä pohjoilta pallonpuoliskolta ja siitä sulaneen veden valuessa etelään eli etelänavalle, on painovoiman vaikutuksesta maapallo ikään kuin muljahtanut hivenen akselillaan, joten tästä väitän auringon nousun aikaistumisen johtuvan.

        Syynä on siis vain ja ainoastaan ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos eli IAIM.


      • m.o.t.
        Torakan pieru kirjoitti:

        joka tietenkin liittyy AGWn kertakaikkseen todistamiseen taas vaihteeksi.

        Jään vähentyessä pohjoilta pallonpuoliskolta ja siitä sulaneen veden valuessa etelään eli etelänavalle, on painovoiman vaikutuksesta maapallo ikään kuin muljahtanut hivenen akselillaan, joten tästä väitän auringon nousun aikaistumisen johtuvan.

        Syynä on siis vain ja ainoastaan ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos eli IAIM.

        USA:n laivasto näkyy laskevan, että tänään Ilulissatissa (69.2°N 51.1°E ) aurinko laskee klo 14:46 paikallista aikaa (UT-3h)
        http://aa.usno.navy.mil/cgi-bin/aa_pap.pl
        ja tuossa alla on linkki sikäläiseen länteen (?) katsovaan webbikameraan. Siitähän tuota sopii tiirailla, miten hyvin nuo laivaston pojat asiansa osaavat.
        http://www.hotelarctic.com/om_hotel_arctic/webcam/


      • m.o.t.
        m.o.t. kirjoitti:

        USA:n laivasto näkyy laskevan, että tänään Ilulissatissa (69.2°N 51.1°E ) aurinko laskee klo 14:46 paikallista aikaa (UT-3h)
        http://aa.usno.navy.mil/cgi-bin/aa_pap.pl
        ja tuossa alla on linkki sikäläiseen länteen (?) katsovaan webbikameraan. Siitähän tuota sopii tiirailla, miten hyvin nuo laivaston pojat asiansa osaavat.
        http://www.hotelarctic.com/om_hotel_arctic/webcam/

        Tuli näköjää laivaston pojille väärä linkki. Alla oikea
        http://aa.usno.navy.mil/data/docs/RS_OneDay.php


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe