Ujo sinkkunainen jää yksin

sis86

Tuntuu taas tänään niin raastavalta tämä yksinäisyys. Tuntuu ihan että menen näin hukkaan, kun uskon että joku saisi musta tosi hyvän kumppanin. Taustoja sen verran että olen 24-vuotias ikisinkku, ulkonäköä on kehuttu (tosin kauneus on katsojan silmissä), harrastan urheilua kilpatasolla, opiskelen yliopistossa, on kavereita jne. Luonteeltani oon kiltti, kunnollinen, rauhallinen ja empaattinen. Tavalliset suomalaiset miehet mitä nyt kadulla tulee vastaan ovat mielestäni ihan tosi komeita ja kivoja, heistä kun vain saisi jonkun omakseni. Minulla ei ole kohtuuttomia vaatimuksia, tavallinen, minusta välittävä mies riittäisi. Olen pohtinut syitä sinkkuudelleni ja voi olla että sen lisäksi että sitä oikeaa ei ole tullut vastaan niin suurin syy seurustelemattomuuteni on ujouteni.

Vaikka sosiaalinen olenkin olen vain niin saakelin ujo, että katsekontaktin pitäminen vilkaisua pidempään on tosi vaikeaa kun ujostuttaa. Kun puhun niin katson usein pois keskustelukumppanista ja vain vilkaisen nähdäkseni toisen reaktion ja että toinen on mukana ja ymmärtää. En pysty puhuessani usein katsomaan pitkään silmiin ja mitä nyt olen muita ujoja seurannut, niin epäilen että tämä saattaisi olla syynä että keskustelukumppani tulkitsee etten ole kiinnostunut. Tämä etenkin jos tiedostan että toinen on sinkku. En myöskään ole niin puhelias että saisin yksin keskustelua pidettyä yllä jos toinen ei kysele ja ole mukana.

Onko jollain jotain vinkkiä miten ujo nainen saisi viestitettyä kiinnostusta? Hymyileminen ei ole minulle ongelma ja hymyilenkin usein, mutta se ei riitä jos katselee samalla sivuille. Leffoissa ihmiset katsovat toisiaan silmiin ja vaihtelevat katsettaan silmästä toiseen, tiedättekö mitä tarkoitan? Näyttäisiköhän tuo tosielämässä oudolta? Tai mitä ihmettä tässä enää voisi tehdä kun vuodet vaan vierii ohi ja yksin täällä vaan edelleen tallaillaan.

Sekava kirjoitus, mutta oon kiitollinen kommenteista! Dissaajat jättäkää väliin. En todella ymmärrä näitä kommentteja että nainen saa miehen jos vain haluaa. Tai sitten joku kertokoot miten tämä toteutetaan? :)

34

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeileppa!

      ajatellu etsiä jotain kurssia missä opetetaan esiintymistaitoa? esim pitämään puheita ihmisten edessä. toisi sinulle itsevarmuutta ja pääsisist elämässäsi eteenpäin. älä anna ujouden pilata parasta aikaasi!

      • sis86

        Hyvä idea, kiitos! Olen ajatellut kyllä mutta en ole vielä löytänyt netistä tietoa kursseista. Koulussa olen kyllä joutunut pitämään esitelmiä ja puheita ja ihan hyvin ovat menneet mutta ei se silti ole ujouttani helpottanut. Jäädyn aina yllättävissä tilanteissa. Harrastusteni kautta olen myös paljon joutunut esiintymään, mutta edelleen puhuminen jännittää. Jatkan etsintää :)


      • asdfasasdfas
        sis86 kirjoitti:

        Hyvä idea, kiitos! Olen ajatellut kyllä mutta en ole vielä löytänyt netistä tietoa kursseista. Koulussa olen kyllä joutunut pitämään esitelmiä ja puheita ja ihan hyvin ovat menneet mutta ei se silti ole ujouttani helpottanut. Jäädyn aina yllättävissä tilanteissa. Harrastusteni kautta olen myös paljon joutunut esiintymään, mutta edelleen puhuminen jännittää. Jatkan etsintää :)

        Jos sä pystyt pitäämään esitelmiä ja puheita, niin et sinä TODELLAKAAN mikään ujo ole! Ärsyttävää tuollainen tyhjä ruikutus.


      • kaikkea hyvää!
        sis86 kirjoitti:

        Hyvä idea, kiitos! Olen ajatellut kyllä mutta en ole vielä löytänyt netistä tietoa kursseista. Koulussa olen kyllä joutunut pitämään esitelmiä ja puheita ja ihan hyvin ovat menneet mutta ei se silti ole ujouttani helpottanut. Jäädyn aina yllättävissä tilanteissa. Harrastusteni kautta olen myös paljon joutunut esiintymään, mutta edelleen puhuminen jännittää. Jatkan etsintää :)

        näytelmäkerho tai muu esiintyminen voisi olla vaihtoehto sekin. tai vaikka vain osallistuminen tanssikurssille tms. kurssit kalliita.valitettavasti mutta tässä jotain vinkkiä
        http://www.koulutus.fi/esiintymistaito
        http://www.inspirium.fi/ilmoittaudu/
        http://www.bene.fi/sivut/esiintymistaito.html
        googlaa niin kkaikkea läytyy. on se sen arvoista! Hyvää jatkoa sinulle!


      • sis86
        asdfasasdfas kirjoitti:

        Jos sä pystyt pitäämään esitelmiä ja puheita, niin et sinä TODELLAKAAN mikään ujo ole! Ärsyttävää tuollainen tyhjä ruikutus.

        Ujoutta on monenlaista ja monen asteista. Kuvailin yllä miten mun ujous ilmenee. Mulla on ongelma ja tietysti yritän siihen löytää ratkaisua ja uusia näkökulmia Tarkoitus ei ollut ruikuttaa tyhjästä tai loukata vielä ujompia.


      • sis86
        kaikkea hyvää! kirjoitti:

        näytelmäkerho tai muu esiintyminen voisi olla vaihtoehto sekin. tai vaikka vain osallistuminen tanssikurssille tms. kurssit kalliita.valitettavasti mutta tässä jotain vinkkiä
        http://www.koulutus.fi/esiintymistaito
        http://www.inspirium.fi/ilmoittaudu/
        http://www.bene.fi/sivut/esiintymistaito.html
        googlaa niin kkaikkea läytyy. on se sen arvoista! Hyvää jatkoa sinulle!

        Joo nopealla vilkaisulla googlesta löytyi vaan noita jo menneitä tai jotain super kalliita. Mutta varmasti kursseja löytyy kun etsii. Tanssikurssilla olen tälläkin hetkellä eli kontaktia kiinnostaviin miehiin tulee viikottain.


      • asdfasasdfas
        sis86 kirjoitti:

        Ujoutta on monenlaista ja monen asteista. Kuvailin yllä miten mun ujous ilmenee. Mulla on ongelma ja tietysti yritän siihen löytää ratkaisua ja uusia näkökulmia Tarkoitus ei ollut ruikuttaa tyhjästä tai loukata vielä ujompia.

        Anteeksi, muhun vain iski yhtäkkinen ahdistus, kun sulla ei pahempia ongelmia pitää esitelmää ja sanot itseäsi ujoksi. Mä kuolisin, en uskalla pitää esitelmiä. Mutta totta, ujoutta erilaista ja eri asteista.


      • Siisti mies
        asdfasasdfas kirjoitti:

        Jos sä pystyt pitäämään esitelmiä ja puheita, niin et sinä TODELLAKAAN mikään ujo ole! Ärsyttävää tuollainen tyhjä ruikutus.

        Ujoja on erilaisia.

        Tiedän ihmisiä jotka pitävät esitelmiä mutta jäätyvät kahden keskisessä kontaksissa ja toisaalta hyvin sosiaalisia ja reippaita, jotka esitelmää pitäessään ovat änkyttäviä punaisia hellankoukkuja.

        Itse esimerkiksi pidin aikoinani esitelmän kuin esitelmän vaikka päälläni seisten. Samoin sosialisoin ryhmässä ja kahden kesken kenen kanssa tahansa, paitsi jos kyseessä oli nainen jossa oli potentiaalia kumppaniksi. Niissä tilanteissa aina olin epäileväinen ja epärento (en epävarma kuitenkaan) jonka vuoksi niistä ei mitään kunnolla syntynyt.


    • fghkjpoyvbmn

      Avaa jokin meiliosoite (ei omaa nimeä) jos sulla ei jo ole ja paa se tänne kommenttina. Ja kerro missä päin Suomea asut. Kyllä sulle varmaan jotkut ATM-soturit kirjoittais ja voisit hätiköimättä katsoa, mitä tulee vastaan, mihin ne johtaa. (Siis ATM:thän ovat suurin osa KTM:iä; niillä vain on taipumusta itsesääliin ja tyhmiin teorioihin).

    • Reipas Poikamies

      "Minulla ei ole kohtuuttomia vaatimuksia, tavallinen, minusta välittävä mies riittäisi. "

      No sehän on kuin minä! Juttelen niitä näitä mistä vaan naisen kanssa mielenkiintoisesti, hymyilen, katson silmiin, en pelkää ihmisiä. Hymyileviä naisia varsinkaan.

      Minulle ne kahvila treffit ovat, en sano hankalia, vaan juttuja jossa en ole parhaammillani jos ei sitä kemiaa ala löytyä mille ei sitten mahda mitään. Treffit vaikkapa keilaamaan on mielestäni paljon parempi, kun voi sen yhteisen tekemisen ohella jutella ja tutustua toiseen vapautuneemmin.

    • "Minulla ei ole kohtuuttomia vaatimuksia, tavallinen, minusta välittävä mies riittäisi."
      Löydät kyllä tuolla perusteella montakin, minä myös olen sellainen.

      "Tai sitten joku kertokoot miten tämä toteutetaan?"
      Laittamalla deitti-ilmoitus ja varmaan saat seuraa.

    • Siisti mies

      Olen mies ja noinhan se menee.

      Katsekontakti on tärkeä ja varsinkin vähemmän epäileväinen mies jättää naisen sikseen kun ajattelee ettei naista varmaan kiinnosta.

      Yks vihje tuohon silmiin katsomiseen. Katso ihmistä silmien väliin. Tällöin näyttäisi kuin katsoisi ihmistä silmiin, mutta suuntaat katseen siis vain silmien väliin jos se vain helpottaa. Jatkuva tuijottaminenhan ei ole tarpeen ja vilkaisut itseasiassa taukojen kanssa ovat aivan yhtä tehokkaita ellei tehokkaampia kuin vain katsominen.

      Olen itsevarma mies, mutta naisten kanssa toisinaan jäädyn. Harmittavasti usein juuri niiden kanssa joista olisin kiinnostunut jonka vuoksi yksin elelenkin. Ne naiset joiden kanssa lyhyissä suhteissa olen ollut ovat olleet täysin vääriä.

      Toisaalta ulkonäköni on keskimäärin vähäpätöinen.

      Sulle annan sen vinkin että ehdottomasti kannattaa sitten miettiä mitä miehestä haluaa ettei tule tehtyä niitä paskoja valintoja. Paskoilla tarkoitan sitä että annat hänen kohdella sinua huonosti kuvitellen että se on normaalia ja hyväksyttävää koska vaikuttaisi tällä hetkellä että kaipaat niin kovasti kumppania että olisit niin tyytyväinen sellaisen löytäessäsi ja jonkun huomatessa sinut että antaisit noin tapahtua.

      Valitettavasti myös nykytyyliin kuuluu että pitää samaan aikaan varsinkin miehen osoittaa ettei tarvitse ketään (on siis välinpitämätön osittain) ja toisaalta osoittaa intohimoista kiinnostusta. Sen tasapainon löytäminen noiden välillä että se vaikutuksen johonkin tekee on vaikeaa.

      Voi olla että kohdallasi miehet vain tosiaan hämmentyvät koska et vaikuta kiinnostuneelta.
      Itse koen ujouden hyvin viehättävänä, mutta koska en oikein usko enää että naiset ovat yleisesti kovin kiinnostuneet niin aivan varmasti joku sinun kaltainen neitonen menisi ohi sivu suun jo sen takia.

      Mun tapauksessa ihmiset sanoisi että tuolla miehellä on liian huono itsetunto tai pitäisi olla itsevarmempi jada-jada-jada, mutta jos on kokenut huonoa ja eikä saa naisilta huomiota niin on aivan sama miten itsevarma, huumorintajuinen yms. on noin muuten jos naisiin vain ei osaa tehdä vaikutusta.

      • sis86

        Joo olen huomannut että miehille on tärkeätä tuo että heitä katsoo. Ja kun tarkemmin miettii niin onhan se itsellenikin tärkeää! :) Joten kiitti vinkistä.

        Mullakin ehkä itsetunnon kanssa vielä hiukan tehtävää. Ehkä mietin asioita liikaa, analysoin sanomisia ja tapahtumia.

        Ja en tietenkään kelpuuta ketä vaan. On noita muutamia halukkaita suhteeseen ollut mutta jos ei kolahda niin en halua suhteeseen vaan jottei tarvi yksin olla. Mutta varmasti monet lupaavat alut olen pilannut ujoudellani.

        Nettitreffeillä olen ollut. En oikein tykännyt siitä syystä että jännitin niin paljon etukäteen ja molemmilla mielessä se että olisiko toinen mahdollisesti potentiaalinen kumppani. Kivempi tutustua kavereina vaikka harrastuksissa tai koulussa niin ei jännitä.


      • Siisti mies
        sis86 kirjoitti:

        Joo olen huomannut että miehille on tärkeätä tuo että heitä katsoo. Ja kun tarkemmin miettii niin onhan se itsellenikin tärkeää! :) Joten kiitti vinkistä.

        Mullakin ehkä itsetunnon kanssa vielä hiukan tehtävää. Ehkä mietin asioita liikaa, analysoin sanomisia ja tapahtumia.

        Ja en tietenkään kelpuuta ketä vaan. On noita muutamia halukkaita suhteeseen ollut mutta jos ei kolahda niin en halua suhteeseen vaan jottei tarvi yksin olla. Mutta varmasti monet lupaavat alut olen pilannut ujoudellani.

        Nettitreffeillä olen ollut. En oikein tykännyt siitä syystä että jännitin niin paljon etukäteen ja molemmilla mielessä se että olisiko toinen mahdollisesti potentiaalinen kumppani. Kivempi tutustua kavereina vaikka harrastuksissa tai koulussa niin ei jännitä.

        No, kannattaa myös miettiä sitä että mikä sitten "kolahtaa" ja toisaalta sitä oliko kyse ujoudesta jos tiettyjen kanssa ei sujunut.

        Ei kannata miettiä asioita tai analysoida sillä tavoin jos perusasiat ei ole kunnossa. Tässä tapauksessa jo se silmiin katsominen ja kiinnostuksen osoittaminen.

        Tiedätkö muuten mitä?
        Valitettava tosiasia on että moni naisista ODOTTAA että treffeillä jännittäisi. Osa haluaa että siellä jännittää jonka jälkeen siitä seuraa rentoutuminen ja hyvän olon tunne vaikkapa nauraessa. Tällöin moni nainen kokee että "löytyi kemioita" ja "kolahti".
        Moni nainen joka ei koe tuota jännitystä niin toteaa sitten treffien olleen ihan kivat, mutta vain kaveritasolla. Se jännitys ja vipinä puuttui joten miehessä ei ollut sitten riittävästi "sitä jotakin" tai "särmää".
        Etsitkö itsekin samaa fiilistä?

        Itse olen todennut jo aiemmin että ihmiset ovat sillä tavoin erilaisia että he etsivät joko jännitystä tai tietynlaista rauhaa (seesteisyyttä).
        Varsinkin nykyään ja nuorena haetaan tuota edellistä. Ei haluta liian rauhallista, kilttiä, ja tasaista kumppania joka takaisi tuon jälkimmäisen.
        Koska tuo edellinen yleensä enteilee myös seksuaalista jännitettä ja osa ajattelee että ihmisten välillä on oltava heti alussa tuo jännitys päällä (että mitä tässä tapahtunee seuraavaksi).
        Senpä vuoksi esimerkiksi erityisesti tietynlaiset miehet ja tietynlaiset naiset ovat suosittuja. He saavat aikaiseksi tietynlaisen jännityksen jonka laukeamista odotetaan.

        Moni ei ole valmis odottamaan että siitä rauhallisesta fiiliksestä toisen kanssa kasvaisi mitään muuta. Senpä takia moni mies esimerkiksi huomaa kuinka monet hyvältä tuntuvat jutut naisten kanssa päättyvät kaveruuteen.

        Tietysti paras tapa kohdata joku ehkä on koulussa, harrastuksissa tai tuttavapiirissä jos sellaisia omaa. Itsellä ei sellaisia sopivia ole, mutta kohdallasi jos asia on toisin niin keskittyisin noiden perusjuttujen laittamiseen kohdalleen että osaat osoittaa kiinnostusta. Ethän sä kuitenkaan ihan karkuun juokse, ethän?


      • Siisti mies
        Siisti mies kirjoitti:

        No, kannattaa myös miettiä sitä että mikä sitten "kolahtaa" ja toisaalta sitä oliko kyse ujoudesta jos tiettyjen kanssa ei sujunut.

        Ei kannata miettiä asioita tai analysoida sillä tavoin jos perusasiat ei ole kunnossa. Tässä tapauksessa jo se silmiin katsominen ja kiinnostuksen osoittaminen.

        Tiedätkö muuten mitä?
        Valitettava tosiasia on että moni naisista ODOTTAA että treffeillä jännittäisi. Osa haluaa että siellä jännittää jonka jälkeen siitä seuraa rentoutuminen ja hyvän olon tunne vaikkapa nauraessa. Tällöin moni nainen kokee että "löytyi kemioita" ja "kolahti".
        Moni nainen joka ei koe tuota jännitystä niin toteaa sitten treffien olleen ihan kivat, mutta vain kaveritasolla. Se jännitys ja vipinä puuttui joten miehessä ei ollut sitten riittävästi "sitä jotakin" tai "särmää".
        Etsitkö itsekin samaa fiilistä?

        Itse olen todennut jo aiemmin että ihmiset ovat sillä tavoin erilaisia että he etsivät joko jännitystä tai tietynlaista rauhaa (seesteisyyttä).
        Varsinkin nykyään ja nuorena haetaan tuota edellistä. Ei haluta liian rauhallista, kilttiä, ja tasaista kumppania joka takaisi tuon jälkimmäisen.
        Koska tuo edellinen yleensä enteilee myös seksuaalista jännitettä ja osa ajattelee että ihmisten välillä on oltava heti alussa tuo jännitys päällä (että mitä tässä tapahtunee seuraavaksi).
        Senpä vuoksi esimerkiksi erityisesti tietynlaiset miehet ja tietynlaiset naiset ovat suosittuja. He saavat aikaiseksi tietynlaisen jännityksen jonka laukeamista odotetaan.

        Moni ei ole valmis odottamaan että siitä rauhallisesta fiiliksestä toisen kanssa kasvaisi mitään muuta. Senpä takia moni mies esimerkiksi huomaa kuinka monet hyvältä tuntuvat jutut naisten kanssa päättyvät kaveruuteen.

        Tietysti paras tapa kohdata joku ehkä on koulussa, harrastuksissa tai tuttavapiirissä jos sellaisia omaa. Itsellä ei sellaisia sopivia ole, mutta kohdallasi jos asia on toisin niin keskittyisin noiden perusjuttujen laittamiseen kohdalleen että osaat osoittaa kiinnostusta. Ethän sä kuitenkaan ihan karkuun juokse, ethän?

        Lisäänpä että omasta kokemuksesta olen niitä jotka vauvoista vaariin juttelevat vieraillekin ihmisille rentoutuneesti, mutta treffeillä ollessa jännittäessäni olen liian jäykkä ja jos taas en jännitä niin olen aina se mukava kaveri enkä muuta.
        Näin siinä aina käy olipa kyseessä ujo nainen tai ei.

        Ujona ehdottomasti keskittyisin laittamaan kuntoon sen etten tarvitse ketään ja kehitä liian suurta ongelmaa seuranpuutteestani tai ujoudestani pään sisälle joka entisestään heikentää mahdollisuuksia ja laittaisin nuo perusasiat kuntoon. Sen jälkeen kehittyminen edelleen tietyissä asioissa on mahdollista jos vian luonne salliin.

        Omalla kohdalla luonne tai ulkonäkö ei tästä muuksi enää muutu niin tässä ollaan ja nökötetään yksin seuraavat muutamat vuosikymmenet ehkä ja kuollaan pois. Ellen ala sitten huolimaan ihan ketä tahansa suhteeseen jossa olisin äärettömän onneton.

        Sellaista elämä on ja siihenkin kannattaa varautua.

        Mutta 24-vuotiaan naisen olipa ujo tai ei, hätä ei ole tämän näköinen jos vain uskaltaa esitellä itsensä oikein ja osoittaa kiinnostusta. Loppuhan menee meidän kulttuurisssa miehen piikkiiin.


    • Antsa.

      Olen näköjään ihan samassa tilanteessa kuin sinäkin. Olen 22v kundi. Pitäis vaan olla rohkeampi.

    • Hattori.

      Ei sinulla ole ongelmaa vaan tuo ominaisuutesi tutkitustikin kääntyy omaksi parhaaksesi. Naisissa ujous on suotava ja suhteita ja niiden laatua parantava ominaisuus sillä kumppaniksesi valikoituu luultavimmin pitkäpinnainen ja sinusta oikeasti kiinnostunut eheä mies joka oikeasti välittää sinusta ja haluaa olla kanssasi.

      Naisen ujous koituu hänen voitokseen lopulta. Ujot miehet eivät kanssasi pärjää koska heidän täytyisi olla se joka "ylittää kynnyksen" ja ujo mies turhautuu kanssasi enemmin kuin sinä tulet vastaan, ujoutesi takia. Lisäksi kun sopiva mies valikoutuu sinulle joukosta tulet olemaan häntä kohtaan myös aito ja kun hän saa voitettua luottamuksesi olet myös hänelle erittäin hyvä ja luotettava kumppani. Tällöin siis realiteetit ovat oikeasti puolellasi ja olet vain malttamaton.

      Jos olisit mies olisi ennusteesi päinvastainen. Olisit munatön nössö jolle on jaettu elämän tappiokortit, ainoa keino vaikuttaa asiaan olisi potkia sinua väkisin eteenpäin jos se toimisi, useimmiten ei toimisi. Koska olet nainen on sinulla suunnaton etuoikeus olla juuri sellainen kuin pitääkin juuri sellaisena kuin olet nyt.

      Odotat vain oikeaa miestä. Sinulle sellainen tulee noin 5000% todennäköisemmin lopulta kuin ujolle miehelle tulee hänen luonteelleen sopiva nainen.

    • sis86

      Siistimies: Enpä tiedä, eivätkö kaikki jollakin tasolla jännitä treffejä? Mielenkiintoinen teoria, mutta en oikein usko että pätee minuun. Mitä kolahtamiseen tulee, omasta kokemuksesta olen huomannut että jos ei heti kolahda on turha jatkaa tutustumista sillä ei se kolahda myöhemminkään vaikka yrittäisi kiinnostua toisesta. Harmi etteivät kaltaisemme kohtaa tosielämässä, kaikkea hyvää sinulle.

      Hattori: Todella mielenkiintoinen näkökulma että ujous olisikin vahvuus, kiitos tämän jakamisesta :) Tämä nykyaika vaan arvostaa niin kovin itsestään melua pitäviä ihmisiä että olen melkein tyytymätön itseeni kun en ole luonteeltani sellainen.

      • Siisti mies

        "Mitä kolahtamiseen tulee, omasta kokemuksesta olen huomannut että jos ei heti kolahda on turha jatkaa tutustumista sillä ei se kolahda myöhemminkään vaikka yrittäisi kiinnostua toisesta. Harmi etteivät kaltaisemme kohtaa tosielämässä, kaikkea hyvää sinulle."

        Heheh. Olen tavannut montakin sinunkaltaista tosielämässä. En ole sitä tyyppiä joka kolahtaa heti joten ollut heille vain se mukava sympaattinen huumorintajuinen kaveri.
        Seksiä ja suhdetta he ovat kuten sinäkin hakeneet aivan toisenlaisilta miehiltä. Heidän kanssa kun treffeillä jännittää ja ilmassa on jännitettä joka saa kivan eroottisen sivumausteen.

        Minun kanssani on kyllä hauskaa, muttei sillä tasolla.

        Minun kohdalla asia on jo ohi, mutta kun sinä vähän avaudut niin en ihmettelisi kuinka paljon miehiä niitäkin jotka "kolahtaa" ilmaantuisi elämään.

        T: mies joka ei kolahda.


      • sis86
        Siisti mies kirjoitti:

        "Mitä kolahtamiseen tulee, omasta kokemuksesta olen huomannut että jos ei heti kolahda on turha jatkaa tutustumista sillä ei se kolahda myöhemminkään vaikka yrittäisi kiinnostua toisesta. Harmi etteivät kaltaisemme kohtaa tosielämässä, kaikkea hyvää sinulle."

        Heheh. Olen tavannut montakin sinunkaltaista tosielämässä. En ole sitä tyyppiä joka kolahtaa heti joten ollut heille vain se mukava sympaattinen huumorintajuinen kaveri.
        Seksiä ja suhdetta he ovat kuten sinäkin hakeneet aivan toisenlaisilta miehiltä. Heidän kanssa kun treffeillä jännittää ja ilmassa on jännitettä joka saa kivan eroottisen sivumausteen.

        Minun kanssani on kyllä hauskaa, muttei sillä tasolla.

        Minun kohdalla asia on jo ohi, mutta kun sinä vähän avaudut niin en ihmettelisi kuinka paljon miehiä niitäkin jotka "kolahtaa" ilmaantuisi elämään.

        T: mies joka ei kolahda.

        pöh, et oo vaan tavanu sitä oikeeta vielä :) Vai eikö muka miehillä oo sama juttu ku naisilla että pitää "kolahtaa"? Syntyykö niitä tunteita ketä vaan nättiä ja kivaa kohtaan? t. tyhmä


      • Reipas Poikamies
        Siisti mies kirjoitti:

        "Mitä kolahtamiseen tulee, omasta kokemuksesta olen huomannut että jos ei heti kolahda on turha jatkaa tutustumista sillä ei se kolahda myöhemminkään vaikka yrittäisi kiinnostua toisesta. Harmi etteivät kaltaisemme kohtaa tosielämässä, kaikkea hyvää sinulle."

        Heheh. Olen tavannut montakin sinunkaltaista tosielämässä. En ole sitä tyyppiä joka kolahtaa heti joten ollut heille vain se mukava sympaattinen huumorintajuinen kaveri.
        Seksiä ja suhdetta he ovat kuten sinäkin hakeneet aivan toisenlaisilta miehiltä. Heidän kanssa kun treffeillä jännittää ja ilmassa on jännitettä joka saa kivan eroottisen sivumausteen.

        Minun kanssani on kyllä hauskaa, muttei sillä tasolla.

        Minun kohdalla asia on jo ohi, mutta kun sinä vähän avaudut niin en ihmettelisi kuinka paljon miehiä niitäkin jotka "kolahtaa" ilmaantuisi elämään.

        T: mies joka ei kolahda.

        Olen varma että miehet, jotka ovat naimisissa, suhteessa, seurustelee, eivät tiedä puoliakaan miten onnistuivat siinä kunhan onnistuivat.

        Tämä hiuksen hieno analysointi tappaa kaiken ihmisyyden kun kaksi ihmistä haluaa tavata ja tutustua toisiinsa.

        Mieheltä vaaditaan paljon oikeasti hyviä ominaisuuksia, jotta kiinnostus naiselta tulee saavutettua.


      • *Piiuli*
        sis86 kirjoitti:

        pöh, et oo vaan tavanu sitä oikeeta vielä :) Vai eikö muka miehillä oo sama juttu ku naisilla että pitää "kolahtaa"? Syntyykö niitä tunteita ketä vaan nättiä ja kivaa kohtaan? t. tyhmä

        Minulla aina nousee verenpaine, kun luen näitä miesten kirjoittamia juttuja "nainen saa aina miehen". Ei todellakaan ole näin. Tai varmasti moni saa, mutta toinen kysymys on se, että minkälaisen.

        Tavallinen, kiltti ja vähän ujo nainen voi todellakin jäädä yksin. Tiedän muutamia muitakin naisia, jotka ovat todella herttaisia, symppiksia, söpöjä, hoikkia...mutta miesten kanssa ei tärppää. Olen omalla kohdalla huomannut, että kiltteys ja ujous ei todellakaan ole minkäänlainen etuus nykypäivänä, vaan valtava rasite. Nekin miehet jotka kiinnostuvat, ovat joko sellaisia että haluavat ottaa naisesta yliotteen (pomottaa ja jyrätä) ja uskovat sen helpommaksi kiltin naisen kohdalla. Toinen ryhmä ovat rappioelämää eläneet miehet ja rappioromantiikan ystävät, jotka "kunnollistuttuaan" ja "huonojen naisten jälkeen" haluavatkin yhtäkkiä kiltin tyttöystävän. Mutta unohtavat samalla, että kilttiä naista voikin häiritä miehen rappioelämä (rikosrekisteri, sukupuolitaudit (ne mitkä eivät lähde pois) tai lukuisat naissuhteet). Kiltti nainenkin voi haluta kilttiä elämää eläneen miehen, eikä sellaista joka vetää kivirekeä perässään.

        Mukavat ja tavalliset miehet seurustelevat muiden kuin kilttien tyttöjen kanssa. Sellaisten, joissa on "haastetta", ja jotka tarjoavat jännitystä ja säpinää, ainakin ensisilmäyksellä. Mutta arkipäiväistyy se heidänkin suhteensa, kuten olen omassa kaveripiirissä huomannut. En epäile, etteikö tätä samaa voisi soveltaa toisinkin päin. Varmasti osa ujoista ja kilteistä miehistä jää ilman naista.


      • Siisti mies
        sis86 kirjoitti:

        pöh, et oo vaan tavanu sitä oikeeta vielä :) Vai eikö muka miehillä oo sama juttu ku naisilla että pitää "kolahtaa"? Syntyykö niitä tunteita ketä vaan nättiä ja kivaa kohtaan? t. tyhmä

        "Vai eikö muka miehillä oo sama juttu ku naisilla että pitää "kolahtaa"?"

        Nämä tarkoittavat eri asioita miehillä ja naisilla. Minulla nämä tarkoittavat luonteiden yhteensopivuutta, samankaltaista huumorintajua yms. yhteistä.
        Monilla naisilla varsinkin nykyään se tarkoittaa hetkestä yksi tarjottavaa jännitettä eli seksuaalista latausta johon tarvitaan mieheltä tietynlaista rentoa itsevarmuutta ja itsensä esille tuontia.

        Vähän harmi jos sielunkumppanit tapaavat toisensa ja nainen sanoo ettei mies sytytä vai mitä ;)

        Jos sinun ajatuksesi on jo siis alunperin että miehen tulee olla miellyttävän näköinen ja tehdä vaikutus heti niin sen tajuaa kyllä mitä se sinun "kolahtaminen" tarkoittaa.

        Jos olisin jäänyt tuollaista kolahtimisia odottelemaan niin parempi olisi ollut etsiä vain seksiä ja olisin edelleen yksin koska ei ole varaa ollut odotella että joku on tarpeeksi nätti ja kiva. Nätillä ja kivoilla on niin paljon kysyntää etten tee yleensä heihin vaikutusta.

        Tuo "et ole tavannut sitä oikeaa" on vain katala valhe. Totuus on se etten tule koskaan kohtaamaankaan ja koko käsitteen "oikeasta" voi aika helposti myös hylätä.

        Sitä paitsi etsin luonteen puolesta oikeaa jos vain naisen varsi on tarpeeksi hyvin hoidettu. Sekin kun kertoo luonteesta yhtä sun toista. Muuten ratkaisee pään sisältö, mutta tosiasia on ettei sama koske naisia. He haluavat että sydän pakahtuu ilosta kun miehen näkee ja silloin ne aistiharhat ratkaisevat eli kunhan mies on seksikäs niin saa suhteen.


      • Siisti mies
        *Piiuli* kirjoitti:

        Minulla aina nousee verenpaine, kun luen näitä miesten kirjoittamia juttuja "nainen saa aina miehen". Ei todellakaan ole näin. Tai varmasti moni saa, mutta toinen kysymys on se, että minkälaisen.

        Tavallinen, kiltti ja vähän ujo nainen voi todellakin jäädä yksin. Tiedän muutamia muitakin naisia, jotka ovat todella herttaisia, symppiksia, söpöjä, hoikkia...mutta miesten kanssa ei tärppää. Olen omalla kohdalla huomannut, että kiltteys ja ujous ei todellakaan ole minkäänlainen etuus nykypäivänä, vaan valtava rasite. Nekin miehet jotka kiinnostuvat, ovat joko sellaisia että haluavat ottaa naisesta yliotteen (pomottaa ja jyrätä) ja uskovat sen helpommaksi kiltin naisen kohdalla. Toinen ryhmä ovat rappioelämää eläneet miehet ja rappioromantiikan ystävät, jotka "kunnollistuttuaan" ja "huonojen naisten jälkeen" haluavatkin yhtäkkiä kiltin tyttöystävän. Mutta unohtavat samalla, että kilttiä naista voikin häiritä miehen rappioelämä (rikosrekisteri, sukupuolitaudit (ne mitkä eivät lähde pois) tai lukuisat naissuhteet). Kiltti nainenkin voi haluta kilttiä elämää eläneen miehen, eikä sellaista joka vetää kivirekeä perässään.

        Mukavat ja tavalliset miehet seurustelevat muiden kuin kilttien tyttöjen kanssa. Sellaisten, joissa on "haastetta", ja jotka tarjoavat jännitystä ja säpinää, ainakin ensisilmäyksellä. Mutta arkipäiväistyy se heidänkin suhteensa, kuten olen omassa kaveripiirissä huomannut. En epäile, etteikö tätä samaa voisi soveltaa toisinkin päin. Varmasti osa ujoista ja kilteistä miehistä jää ilman naista.

        Jos olet tuhdissa kunnossa ja hoikennat varttasi tai jos olet ujo ja selviät vähän itseäsi tuomaan esille niin mahdollisuutesi paranevat huomattavasti.

        Olisin ennen maksanut mitä tahansa kiltistä, vaikkapa ujosta ja fiksusta tytöstä joka oikeasti olisi välittänyt ja meillä olisi ollut jotain yhteistä.

        Sellaisilla on vain yksinkertaisesti niin paljon kysyntää ja ainut syy miksi he ottaisivat vähemmän heti miellyttävän miehen on se että he kokevat olevansa sellaisia etteivät uskalla lähestyä ollenkaan muita miehiä. Ajan myötä kun ujous hälvenisi niin nainen ryntäisi jo uuden "paremman" miehen sylii.

        Olen nähnyt ilmiötä myös kavereideni kohdalla.

        Tavallinen mies ei vain parisuhdemarkkinoilla vastaa tavallista naista nykypäivänä vaan pitää tehdä todella paljon markkinointia että erottuisi kilpailijoita eikä se riiti siltikään jos ei omaa sitä oikeanlaista "kemiaa" naisten kanssa ollessa.

        Jos ei ole seksikäs geeneiltään niin se on hyvästit.

        Naisena jos et saa seuraa nykypäivän markkinoilla niin ihmettelen syvästi. Suuremmat ongelmat naisilla ei ole seuran saannissa vaan siinä etteivät he osaa valita kumppaneitaan pitkällä tähtäimellä koska luottavat lyhyen ajan kutinoihin, sydämen sykähtelyihin ja kolahtimisiin. Tätä sitten enemmän tai vähemmän kadutaan vanhemmalla iällä.


      • sir_eino
        Siisti mies kirjoitti:

        "Vai eikö muka miehillä oo sama juttu ku naisilla että pitää "kolahtaa"?"

        Nämä tarkoittavat eri asioita miehillä ja naisilla. Minulla nämä tarkoittavat luonteiden yhteensopivuutta, samankaltaista huumorintajua yms. yhteistä.
        Monilla naisilla varsinkin nykyään se tarkoittaa hetkestä yksi tarjottavaa jännitettä eli seksuaalista latausta johon tarvitaan mieheltä tietynlaista rentoa itsevarmuutta ja itsensä esille tuontia.

        Vähän harmi jos sielunkumppanit tapaavat toisensa ja nainen sanoo ettei mies sytytä vai mitä ;)

        Jos sinun ajatuksesi on jo siis alunperin että miehen tulee olla miellyttävän näköinen ja tehdä vaikutus heti niin sen tajuaa kyllä mitä se sinun "kolahtaminen" tarkoittaa.

        Jos olisin jäänyt tuollaista kolahtimisia odottelemaan niin parempi olisi ollut etsiä vain seksiä ja olisin edelleen yksin koska ei ole varaa ollut odotella että joku on tarpeeksi nätti ja kiva. Nätillä ja kivoilla on niin paljon kysyntää etten tee yleensä heihin vaikutusta.

        Tuo "et ole tavannut sitä oikeaa" on vain katala valhe. Totuus on se etten tule koskaan kohtaamaankaan ja koko käsitteen "oikeasta" voi aika helposti myös hylätä.

        Sitä paitsi etsin luonteen puolesta oikeaa jos vain naisen varsi on tarpeeksi hyvin hoidettu. Sekin kun kertoo luonteesta yhtä sun toista. Muuten ratkaisee pään sisältö, mutta tosiasia on ettei sama koske naisia. He haluavat että sydän pakahtuu ilosta kun miehen näkee ja silloin ne aistiharhat ratkaisevat eli kunhan mies on seksikäs niin saa suhteen.

        "Vähän harmi jos sielunkumppanit tapaavat toisensa ja nainen sanoo ettei mies sytytä vai mitä ;)"

        Mäkin tajuan. Kaveri. Totta puhuen... Mulla on jo sielunkumppani. Mutta ystävä. Ei ihminen jonka kanssa missään olosuhteissa haluaisin seksiä, jälkikasvua tai mitään sinne päinkään. Mä haluan naisen joka saa jotain eloa jalkovälin makkaraan vaikka vaan imeskelemällä tikkaria leffassa. Tottakai muutakin yhteistä pitää olla mutta tuokin puoli mielellään samassa paketissa. Mun paras ystävä on mulle rakas, mutta sukupuoleton. Ei se ole mikään potentiaalinen tyttöystävä. En mä halua suudella sitä tai rakastella sitä mutta haluan juoda sen kanssa yhdet oluet ja katsoa läjän paskoja leffoja ja nauraa tyhmille jutuille.


      • Siisti mies
        sir_eino kirjoitti:

        "Vähän harmi jos sielunkumppanit tapaavat toisensa ja nainen sanoo ettei mies sytytä vai mitä ;)"

        Mäkin tajuan. Kaveri. Totta puhuen... Mulla on jo sielunkumppani. Mutta ystävä. Ei ihminen jonka kanssa missään olosuhteissa haluaisin seksiä, jälkikasvua tai mitään sinne päinkään. Mä haluan naisen joka saa jotain eloa jalkovälin makkaraan vaikka vaan imeskelemällä tikkaria leffassa. Tottakai muutakin yhteistä pitää olla mutta tuokin puoli mielellään samassa paketissa. Mun paras ystävä on mulle rakas, mutta sukupuoleton. Ei se ole mikään potentiaalinen tyttöystävä. En mä halua suudella sitä tai rakastella sitä mutta haluan juoda sen kanssa yhdet oluet ja katsoa läjän paskoja leffoja ja nauraa tyhmille jutuille.

        Jaa. No minulla se menee niin että jos tapaan naisen joka on sielunkumppani niin kummasti sitä vain siihen alkaa syttymään.

        Lähdet makkarasta käsin liikkeelle, minä lähden sydämestä ja aivoista, josta se kulkee sitten sinne alaspäin. ;)


      • Siisti mies
        Reipas Poikamies kirjoitti:

        Olen varma että miehet, jotka ovat naimisissa, suhteessa, seurustelee, eivät tiedä puoliakaan miten onnistuivat siinä kunhan onnistuivat.

        Tämä hiuksen hieno analysointi tappaa kaiken ihmisyyden kun kaksi ihmistä haluaa tavata ja tutustua toisiinsa.

        Mieheltä vaaditaan paljon oikeasti hyviä ominaisuuksia, jotta kiinnostus naiselta tulee saavutettua.

        "Mieheltä vaaditaan paljon oikeasti hyviä ominaisuuksia, jotta kiinnostus naiselta tulee saavutettua. "

        Olen eri mieltä.
        Sitä mitä tarvitset on niiden markkinointia, ei niiden todellista olemassaoloa.

        "Olen varma että miehet, jotka ovat naimisissa, suhteessa, seurustelee, eivät tiedä puoliakaan miten onnistuivat siinä kunhan onnistuivat. "

        Huomattavaa on että moni on suhteessa vain sellaisen kanssa joka tyydyttää juuri nyt ne halut varsinkin seksin osalta. Mitään muuta heidän välillä ei ole.


      • Reipas Poikamies
        Siisti mies kirjoitti:

        Jos olet tuhdissa kunnossa ja hoikennat varttasi tai jos olet ujo ja selviät vähän itseäsi tuomaan esille niin mahdollisuutesi paranevat huomattavasti.

        Olisin ennen maksanut mitä tahansa kiltistä, vaikkapa ujosta ja fiksusta tytöstä joka oikeasti olisi välittänyt ja meillä olisi ollut jotain yhteistä.

        Sellaisilla on vain yksinkertaisesti niin paljon kysyntää ja ainut syy miksi he ottaisivat vähemmän heti miellyttävän miehen on se että he kokevat olevansa sellaisia etteivät uskalla lähestyä ollenkaan muita miehiä. Ajan myötä kun ujous hälvenisi niin nainen ryntäisi jo uuden "paremman" miehen sylii.

        Olen nähnyt ilmiötä myös kavereideni kohdalla.

        Tavallinen mies ei vain parisuhdemarkkinoilla vastaa tavallista naista nykypäivänä vaan pitää tehdä todella paljon markkinointia että erottuisi kilpailijoita eikä se riiti siltikään jos ei omaa sitä oikeanlaista "kemiaa" naisten kanssa ollessa.

        Jos ei ole seksikäs geeneiltään niin se on hyvästit.

        Naisena jos et saa seuraa nykypäivän markkinoilla niin ihmettelen syvästi. Suuremmat ongelmat naisilla ei ole seuran saannissa vaan siinä etteivät he osaa valita kumppaneitaan pitkällä tähtäimellä koska luottavat lyhyen ajan kutinoihin, sydämen sykähtelyihin ja kolahtimisiin. Tätä sitten enemmän tai vähemmän kadutaan vanhemmalla iällä.

        "Tavallinen mies ei vain parisuhdemarkkinoilla vastaa tavallista naista nykypäivänä vaan pitää tehdä todella paljon markkinointia että erottuisi kilpailijoita eikä se riiti siltikään jos ei omaa sitä oikeanlaista "kemiaa" naisten kanssa ollessa."

        Juuri tästä on kyse. Ja kuitenkin niin moni mies, kuten minä, haluaisi löytää kumppaninsa ilman rock-staran showta, viihdyttää ja kiihdyttää naista. Toki se kiinnostus pitää olla molemmin puolin aitoa, en minä sitä dissaa. Olen minäkin treffannut naisia jotka ei ollenkaan minua kiinostaneet persoonina, en minä naista siitä dissaa. Homma ei vaan natsaa ja jos jotain tulee niin kavereina sitten. Ujompien naisten kanssa on riski että tapaamisten aikana ei se kemia roihahdakkaan ja se voisi tulla vasta myöhemmin. Pitää uskaltaa laittaa itseään peliin treffeillä, minä ainakin teen niin.


      • *Piiuli*
        Siisti mies kirjoitti:

        Jos olet tuhdissa kunnossa ja hoikennat varttasi tai jos olet ujo ja selviät vähän itseäsi tuomaan esille niin mahdollisuutesi paranevat huomattavasti.

        Olisin ennen maksanut mitä tahansa kiltistä, vaikkapa ujosta ja fiksusta tytöstä joka oikeasti olisi välittänyt ja meillä olisi ollut jotain yhteistä.

        Sellaisilla on vain yksinkertaisesti niin paljon kysyntää ja ainut syy miksi he ottaisivat vähemmän heti miellyttävän miehen on se että he kokevat olevansa sellaisia etteivät uskalla lähestyä ollenkaan muita miehiä. Ajan myötä kun ujous hälvenisi niin nainen ryntäisi jo uuden "paremman" miehen sylii.

        Olen nähnyt ilmiötä myös kavereideni kohdalla.

        Tavallinen mies ei vain parisuhdemarkkinoilla vastaa tavallista naista nykypäivänä vaan pitää tehdä todella paljon markkinointia että erottuisi kilpailijoita eikä se riiti siltikään jos ei omaa sitä oikeanlaista "kemiaa" naisten kanssa ollessa.

        Jos ei ole seksikäs geeneiltään niin se on hyvästit.

        Naisena jos et saa seuraa nykypäivän markkinoilla niin ihmettelen syvästi. Suuremmat ongelmat naisilla ei ole seuran saannissa vaan siinä etteivät he osaa valita kumppaneitaan pitkällä tähtäimellä koska luottavat lyhyen ajan kutinoihin, sydämen sykähtelyihin ja kolahtimisiin. Tätä sitten enemmän tai vähemmän kadutaan vanhemmalla iällä.

        "Jos olet tuhdissa kunnossa ja hoikennat varttasi tai jos olet ujo ja selviät vähän itseäsi tuomaan esille niin mahdollisuutesi paranevat huomattavasti.

        Olisin ennen maksanut mitä tahansa kiltistä, vaikkapa ujosta ja fiksusta tytöstä joka oikeasti olisi välittänyt ja meillä olisi ollut jotain yhteistä."

        En todellakaan ole tuhdissa kunnossa, vaan hoikka (painoindeksi 18,5). Enkä ole edes tolkuttoman ujo, vaan kuten reipas poikamies kertoi itsestään, juttelen todella paljon ihmisten kanssa, niin miesten kuin naisten, nuorten ja vanhojen. Miehet eivät vaan silti kiinnostu romanttisessa mielessä, koska en tarjoa heille jännitystä ja haasteetta. Olen lisäksi fiksukin, riippuen nyt sitten mitä se kenellekin tarkoittaa.

        "Naisena jos et saa seuraa nykypäivän markkinoilla niin ihmettelen syvästi."

        Mikä ihmeen pakkomielle on vängätä koko ajan asiassa vastaan, kun kuitenkin me naiset itse tiedämme parhaiten kuka meitä lähestyy ja kuka ei, ja kuka kiinnostuu lyhyeksi tai pidemmäksi aikaa ja kuka ei ollenkaan. Ennen kaikkea jokainen itse tuntee oman tilanteensa parhaiten. Kyllä minäkin uskon, että osa miehistä ei löydä seuraa, ja lisäksi uskon näiden monien vaikeuksien olevan totta mitä miehet tänne kirjoittavat. Baarissa tai yleisesti saattaa näyttää siltä, että "kaikilla naisilla on vientiä", mutta kyllä siellä baarissa on niitäkin naisia joille harvoin kukaan juttelee. Moni mies kokeilee montaa naista samassa baarissa, mistä irtoaisi juttua. Tai sitten ne jutut ovat sellaisia ettei niitä huvita jatkaa. Kiltti ja ujo kun saa helposti riesan jostain ongelmatapauksesta tai deekusta. Kerran minulle totesi eräs viereisen pöydän miesporukka (35-vuotiaita), että ovat seuranneet koko illan kuinka minulle tulevat ravintolan karseimmat miehet juttelemaan (20-30 vuotta vanhemmat, selvästi alkoholisoituneet tms ongelmaiset). Miehet alkoivat jopa puuttua asiaan, kun samanlaisia miehiä taas lähestyi niin sanoivat miehille suoraan että jätä nyt tyttö rauhaan.

        Ehkäpä nämä naiset ovat niin huomaamattomia, ettet sinäkään heihin kiinnitä huomiota, kuten ei niin moni muukaan. Eikä tarvitse olla mikään ruma, vaan voi olla sievä ja hoikka, ja ihan tavallinen, et mitenkään luotaantyöntävän oloinen tai ärsyttävä, mutta sinusta vaan puuttuu se jokin. Kiinnostavuus, särmä, tietynlainen haasteellisuus. Varmasti aiheuttaa pahaa mieltä miehille se, ettei saa kontaktia naisiin. Mutta ei sekään mieltä ylennä, jos mieskontaktit ovat aina ikäviä (näitä karseita miehiä, ongelmaisia, reippaasti vanhempia tai jyrääviä). Moni mies ei osaa edes aavistaa, mitä kaikkea naiset joutuvat kestämään miesten suunnalta. Ihan siinä missä miehet naisten suunnalta. Tässäkin vaan pätee se, että se "paska" ei levity tasaisesti, vaan on toisten taakkana aina ja toiset saavat olla siltä rauhassa suurimmaksi osaksi.


      • sir_eino
        Siisti mies kirjoitti:

        Jaa. No minulla se menee niin että jos tapaan naisen joka on sielunkumppani niin kummasti sitä vain siihen alkaa syttymään.

        Lähdet makkarasta käsin liikkeelle, minä lähden sydämestä ja aivoista, josta se kulkee sitten sinne alaspäin. ;)

        En. Meillä on monimutkainen suhde ja sitten tavallaan yksinkertainen suhde. Se nainen tuntuu sellaiselta siskomaiselta. Vaikea kuvailla. Hän ei ole fyysisesti vastenmielinen. Ei mitään sinne päinkään. Mutta ihminen jonka kanssa en vaan osaa olla muuten. Puuttuu se ihastumisen ja rakastumisen tunne. Tai... Rakastan ja välitän mutta kuin perheenjäsenestä. En kuten naisesta jonka haluan ottaa syliin yöllä kun mennään nukkumaan. On olemassa ystäviä ja kumppaneita. Mulle hän on ystävä. Rakas ystävä. Ei muuta. Naisen kanssa voi olla vain kaveri vaikket sitä ehkä ymmärrä. Puoliso... Sen pitäisi olla enemmän.


      • Siisti mies
        sir_eino kirjoitti:

        En. Meillä on monimutkainen suhde ja sitten tavallaan yksinkertainen suhde. Se nainen tuntuu sellaiselta siskomaiselta. Vaikea kuvailla. Hän ei ole fyysisesti vastenmielinen. Ei mitään sinne päinkään. Mutta ihminen jonka kanssa en vaan osaa olla muuten. Puuttuu se ihastumisen ja rakastumisen tunne. Tai... Rakastan ja välitän mutta kuin perheenjäsenestä. En kuten naisesta jonka haluan ottaa syliin yöllä kun mennään nukkumaan. On olemassa ystäviä ja kumppaneita. Mulle hän on ystävä. Rakas ystävä. Ei muuta. Naisen kanssa voi olla vain kaveri vaikket sitä ehkä ymmärrä. Puoliso... Sen pitäisi olla enemmän.

        En ihan ymmärrä näitä viestiesi sisältöjä tai mitä yrität sanoa. Tässäkin nyt kai oletat ettei minulla ole naispuolisia kavereita. En koe heidän kanssaan kuitenkaan sielun kumppanuutta koska sitä kautta aika satavarmasti olisin kiinnostunut naisesta myös seksuaalisesti. Nähtävästi sinä et.


      • sir_eino
        Siisti mies kirjoitti:

        En ihan ymmärrä näitä viestiesi sisältöjä tai mitä yrität sanoa. Tässäkin nyt kai oletat ettei minulla ole naispuolisia kavereita. En koe heidän kanssaan kuitenkaan sielun kumppanuutta koska sitä kautta aika satavarmasti olisin kiinnostunut naisesta myös seksuaalisesti. Nähtävästi sinä et.

        No tarkoitin vaan sitä että mulle sellainen syvä ystävyys ei tarkoita seksuaalista kiinnostusta vaikka se syvin ystävyys mitä olen tuntenut kohdistuu naiseen. Se tarvitsee jonkun kipinän. Vähän niinkun olisi bensaa muttei tulitikkua. Tai toisin päin. Ymmärsin siis sitä näkökantaa että pelkkä mukavuus tai ystävyys ei riitä. Tuolle ihmiselle voin kertoa mitä vaan mutten silti halua olla hänen miehensä.

        Eli ymmärrän jos tulee pakit siitä huolimatta että on mukava. Parisuhdesielunkumppanuus on eri asia kun sielunkumppanuus ystävän kanssa.

        Tai sitten olen mies joka on katsellut liikaa Sinkkuelämää ja tumputtanut Charlotelle. En mä tiedä.


    • ujo naikkonen

      En tiiä... on vähän samoja ongelmia... ja tosiaan, itekin pystyn esiintymään isonkin yleisön edessä, mutta ne kahdenkeskiset hetket... on niin kauheita!

      Ootko kokeillut nettitreffailua? Kirjeiden kirjoittamista tms.

      Ja se, että jos kohtaat jonkun, niin annat sen oman puhelinnumeron tai meiliosoitteen ja jatkat siitä. Silloin on helpompi selittää, että olit vaan ujo kun kohtasitte. Tai laitat sen treffi-ilmoituksen nettiin ja katsot miten käy. Ujous on hankalaa, mutta se oikea kyllä jaksaa keksiä keinot ujoutesi yli :)

    • Vinkkejä ujolle

      Alla muutamia vinkkejä:

      Katso silmiin ja hymyile, flirttaile, keimaile, tai muuta sellaista. Jos et keksi puhuttavaa, sano vaikka ettet keksi puhuttavaa, mutta pidät toista mukavana ja hänen vieressä on mukava itsua, tai sitten vain flirttaile. Täräytä tuntemattomalle miehelle vaikka, että tässä olisi mukava tyttö seuraa vailla, tai pysäytä kadulla ja kysy haluaisiko mies viedä/lähteä treffeille, (kerran se vain kirpaisee). Vaikka olet ujo, niin pääasia on se, että teet ilmiseväksi toiselle sen, että olet kiinnostunut etkä vain katsomassa mitä tulee, (siis mieti millä ilmeillä, teoilla ja sanoilla, tms. voit osoittaa kiinnosusta juuri toista kohtaan).

      Pelkkä hymyily ei riitä, sillä jos olet muutekin luonteeltaan hymyilevä, eli se on enemmänkin luonteen piirre, niin silloin toinen ei välttämättä pidä sitä varsinaisesti kiinnostuksen osoituksena (koska kohtelet niin lähes kaikkia)..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      312
      10339
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2321
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      43
      2139
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1924
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1868
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1806
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1388
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1312
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      57
      1306
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1276
    Aihe