Siksi hän yrittää käännyttää ihmisiä pois uskosta ja Jumalasta! Busmannin paikka olisi totaali-kieltäjien palstalla, ei siis ollenkaan kristinuskon palstalla. Tämä palsta kuuluu nimikkeen kristinusko alle, ei Jumalan halventajille:Tällaisille Jeesus sanoisi:"Väisty taakseni saatana, sillä sinä olet minulle pahennukseksi!"
Busmanni on Jumalan pilkkaaja ja totaali kieltäjä!
35
776
Vastaukset
Älä välitä, ainahan sitä yrittää saa!!! Se, että tuottaako se mitään muuta tulosta, kuin huulen heittoa ja toistensa ohi puhumuista, tuskin!!!
- moni voi eksyä
hänen pauloihinsa ja uskoa nuo saatanan valheet, joita hän täällä kylvää. Ateisteille ja jopa totaalisille Jumalan kieltäjille kun on omat keskustelupalstat, niin hän voisi keskustella siellä, eikö vaan?
- ohi vain !
moni voi eksyä kirjoitti:
hänen pauloihinsa ja uskoa nuo saatanan valheet, joita hän täällä kylvää. Ateisteille ja jopa totaalisille Jumalan kieltäjille kun on omat keskustelupalstat, niin hän voisi keskustella siellä, eikö vaan?
Ei Bushmanni saa pauloihinsa, kun nähnyt mitä kirjoittelee, niin ei niitä viitsi edes lukea menee vilkaisulla ohi.
- eremith32
Päinvastoin! Bushman, tekee valaistakseen kaikille ajatteleville ihmisille, joita täällä myöskin kirjoittelee ja, ajattelee sitä Jumalan toiminnan jatkuvaa kehittelyä/luomista aineen äärimmäisissä olomuodoissa ja ajan jatkuvassa virrassa jossa luova heni tekee työtään pitääkseen elämän virtaa yllä, eli tuo luova Henki'/Jumala toimii yhäti lepäämättä, koska se ei lepoa tarvitse. Ihminen, joka omilla aivoillaan työskentelee, niinkuin Bushman: on minun mielestäni valaisemassa täällä todella oikean "Jumalan kuvan"esiin kaivamiseksi/esiin saamiseksi, joka ei todellakaan ole helppoa hänelle ollut, sillä monet täällä ovat, mitä hapamaisimpia keinoja käyttäneet tukahduttaakseen hänen vilpittömän työnsä.
Nämä perinteisten lahkojen puolustajat ja suojelijat kyllä ovat oppineet kirkkojensa penkillä istuessaan tavan jolla he parhaiten hyökkäävät totuuden etsijän niskaan, keinoja kaihtamatta. Onhan selvää, että täytyyhän ihmiselle olla selvää, että se maailmankatsomus minkä uskonto ihmiselle antaa, tulee perustua tietoon, eikä olisi tryhjää lorua, eikä tuyhjänpäiväistä haihattelua tai spekulaatiota vaan, että se todellakin perustuisi tietoon, onhan se päivänselvä asia.
Onhan selvää, että ihmisen täytyy kulkea määrätyn tutkimuksen tietä, jos hän rehellisesti tahtoo todistaa itselleen ne tiedon annot jotka hän on saanut joltakin uskonnolliselta esim, - teologilta. tottakai hänen hänen täytyy päästä selvään johtopäätökseen tiedonannoista. On päivän selvää, että se velvoittaa hänet tutkimaan omakohtaisesti sanoman todenperäisyyttä, ennenkuin hän voi todistaa itselleen kyseisen asian totuuden.
Eli tämän uskonnon antaman maailman selitys tulee perustua tietoon, ennenkuin yksityinen ihminen voi todistaa sen itselleen ja edetä määrättyä tutkimuksen tietä eteenpäin. Siksi minun minun mielestäni Bushman on aivankuin "auttamassa sen kaikkeuden: kaikkivoivan elämään ilmenneen Jumalan ilmestymistä, jota ihminenkin olemassaolollaan ilmentää. Tallaista mnulta Bushmannin puolesta.- pyh!
samanlaisia jumalanpilkkaajia.
- no
mihin lahkoon busmanni käännyttää.
Ehkä meidän on hyvä vähän irtautua omasta uskonnostamme, että voidaan löytää uskomisen aitouden.
Uskon Jumalaan, joka on käsityskykyämme suurempi. Rehellisyyttä, nöyryyttä ja avoimuutta vastaan tuskin Jumala on. Voimme oppia ja uskoa samanaikaisesti:)
Bushmanni on ainakin minulle antanut uusia näkökulmia, joilla ymmärrän asioita paremmin. Uskon edelleen..- ei mieleen
Bushmannin kirjoitukset ovat aika sekavia, paljon sanoja heittelehtii sinne sun tänne.
- alifariseus
ei mieleen kirjoitti:
Bushmannin kirjoitukset ovat aika sekavia, paljon sanoja heittelehtii sinne sun tänne.
kirjoittaja täällä jonka ajatukset eivät ole sekavia.
- mielestäsi?
alifariseus kirjoitti:
kirjoittaja täällä jonka ajatukset eivät ole sekavia.
Bushmanni on väärien tulkintojen kieltäjä. Jos koetan jotain "käännytystyötä" tehdä, niin koetan tehdä sitä pois järjenvastaisista ja tiedetysvastaisista tulkinnoista, joita harrastavat etenkin amerikkalaiset lahkot.
Jos joku väittää, että Jumala on luonut elämää taikatempulla savesta noin 6000 vuotta sitten ( -50000 vuotta), niin se on jumalanpilkkaa, koska sellaista ei ole tapahtunut.
Sellaisen väittäminen romuttaa mahdollisen Jumalan arvovallan ja tekee Raamatustakin pelkän satukirjan, jolla ei ole mitään merkitystä.
Jos todellisuus ei kohtaa Raamatun tulkinnan kanssa, niin silloin vika on tulkinnassa, ei todellisuudessa.
Mutta jatkakaa keskustelua kaikessa rauhassa. Minä seuraan sitä sivummalta ja on mukavaa, että keskustellaan, sillä silloin kirjoitukseni on aiheuttanut teissä ajatuksia. Millaisia ajatuksia, niin se on yhdentekevää, sillä vääriä ajatuksia ei ole.
There is no such thing as bad publicity, sanoisin myös saamastani huomiosta ;)- pyh!
on niitä vääriä, jotka pitää hylätä.
Todellisuus ei ole se, miksi tämä maailma todellisuuden haluaa uskoa ja väittää. - pyh!
Raamatun mukaan Jumala loi luomisvoimallaan elämän tänne n. 6000 vuotta sitten. Se osoittaa Jumalan VALLAN ja VOIMAN ja sinä vihaat tätä tosiasiaa, koska se johtaa SAPATTIIN, jota sitä erityisesti vihaat.
Sinä urputat, koska rakastat syntiä etkä Jumalaa. - Hauskuuttaja!
pyh! kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumala loi luomisvoimallaan elämän tänne n. 6000 vuotta sitten. Se osoittaa Jumalan VALLAN ja VOIMAN ja sinä vihaat tätä tosiasiaa, koska se johtaa SAPATTIIN, jota sitä erityisesti vihaat.
Sinä urputat, koska rakastat syntiä etkä Jumalaa."Pyh"in kommentit on sama kuin hevonen veteen laskis!
- pyh!
Hauskuuttaja! kirjoitti:
"Pyh"in kommentit on sama kuin hevonen veteen laskis!
sinä sitten lasket??? tunkioon???
pyh! kirjoitti:
Sinä urputat, koska rakastat syntiä etkä Jumalaa.>>> Raamatun mukaan Jumala loi luomisvoimallaan elämän tänne n. 6000 vuotta sitten. Se osoittaa Jumalan VALLAN ja VOIMAN >>>
Niinpä. Tätä minä olen koettanut kertoa.
Se, että kerrotaan ihmisille, että Jumala on luonut tänne elämän 6000 vuotta sitten, osoittaa sen Jumalan voiman ja vallan oikein erityisen hyvin. Se kertoo myös Raamatun tasosta oikein erityisen mahtavasti ja kuinka meidän on tärkeää pitää Raamattua arvossa, etenkin sen takia, että määrätyn tulkinnan avulla Raamattu kertoo meille elämän luodun taikatempulla 6000 vuotta sitten.
Siinä meillä on sellainen jumala että oksat pois. Oikein uskottava ja mahtava jumala onkin. Oikein kaikkivaltias, jota kannattaa palvoa antamalla osan palkastaan amerikkalaisille liikemiehille.
Miksi minä vihaisin sapattia? En minä vihaa muslimien pyhää, niin miksi minä juutalaisten pyhää vihaisin, sillä saavat minusta pitää pyhäpäivänsä ja viettää vaikka maanantaita, jos haluavat.- ihmisjärjen, kuten
bushmanni kirjoitti:
>>> Raamatun mukaan Jumala loi luomisvoimallaan elämän tänne n. 6000 vuotta sitten. Se osoittaa Jumalan VALLAN ja VOIMAN >>>
Niinpä. Tätä minä olen koettanut kertoa.
Se, että kerrotaan ihmisille, että Jumala on luonut tänne elämän 6000 vuotta sitten, osoittaa sen Jumalan voiman ja vallan oikein erityisen hyvin. Se kertoo myös Raamatun tasosta oikein erityisen mahtavasti ja kuinka meidän on tärkeää pitää Raamattua arvossa, etenkin sen takia, että määrätyn tulkinnan avulla Raamattu kertoo meille elämän luodun taikatempulla 6000 vuotta sitten.
Siinä meillä on sellainen jumala että oksat pois. Oikein uskottava ja mahtava jumala onkin. Oikein kaikkivaltias, jota kannattaa palvoa antamalla osan palkastaan amerikkalaisille liikemiehille.
Miksi minä vihaisin sapattia? En minä vihaa muslimien pyhää, niin miksi minä juutalaisten pyhää vihaisin, sillä saavat minusta pitää pyhäpäivänsä ja viettää vaikka maanantaita, jos haluavat.Busmanninkin tyhmyydessä ja hänen väärissä tulkinnoissaan. Jos Busmanikin muutaisi jokaisen 6 000 v päivän tuhanneksi vuodeksi ja ajatteleisi sitten uudestaa!
"Sillä Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Vika ei ole Raamatussa, vaan sen väärin tulkitsijoissa.
Raamattu ei ole ihmisjärjellä selitettävissä, vaan sitä täytyy lukea Pyhän Hengen johdatuksessa. - kaikki kuultu?
ihmisjärjen, kuten kirjoitti:
Busmanninkin tyhmyydessä ja hänen väärissä tulkinnoissaan. Jos Busmanikin muutaisi jokaisen 6 000 v päivän tuhanneksi vuodeksi ja ajatteleisi sitten uudestaa!
"Sillä Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
Vika ei ole Raamatussa, vaan sen väärin tulkitsijoissa.
Raamattu ei ole ihmisjärjellä selitettävissä, vaan sitä täytyy lukea Pyhän Hengen johdatuksessa.Siis Ilmestyskirjan tuhatvuotiskausi kestää yhden päivän?
Jeesus nousi kuolleista kolmantena päivänä, siis kolmantenatuhannentena vuotena? Vanhoiksipa elivät ihmiset niihin aikoihin kun samat ihmiset olivat vielä hengissä hänen ylösnoustessaan, jotka näkivät hänet naulattavan ristiin.
Ja kaaaaauan vaelsi Israelin kansa erämaassa sinun laskujesi mukaan. Niinkuin jo totesin, ei siitä liene haittaa vaikka kirjoitteletkin täällä evoluutio teorioista, ei niitä kukaan kuitenkaan ota vakavasti. Tuossa taannoin kun hehkutit adventtikirkon jäsenkadosta, et ottanut huomioon sitä, että sama ilmiö koettelee lähes kaikkia "kirkkoja", sillä perusteella että tämähän on adventismi palsta, joten täällä "keskustellaan" vain heihin liittyvistä asioista. Siispä onkin aika epäjohdonmukaista, että tuot täällä esiin asioita jotka eivät mitenkään liity adventismiin.
PikkuKonna kirjoitti:
Niinkuin jo totesin, ei siitä liene haittaa vaikka kirjoitteletkin täällä evoluutio teorioista, ei niitä kukaan kuitenkaan ota vakavasti. Tuossa taannoin kun hehkutit adventtikirkon jäsenkadosta, et ottanut huomioon sitä, että sama ilmiö koettelee lähes kaikkia "kirkkoja", sillä perusteella että tämähän on adventismi palsta, joten täällä "keskustellaan" vain heihin liittyvistä asioista. Siispä onkin aika epäjohdonmukaista, että tuot täällä esiin asioita jotka eivät mitenkään liity adventismiin.
Kyllä mainitsemani asiat kuuluvat oleellisesti adventtikirkon dogmien sisään.
>>> Niinkuin jo totesin, ei siitä liene haittaa vaikka kirjoitteletkin täällä evoluutio teorioista, ei niitä kukaan kuitenkaan ota vakavasti. >>>
No parin fundamentaalin tosiasioiden vastaisilla kertomuksilla ei oikeasti ole mitään todellista merkitystä. Evoluutioteoria on tieteellinen tosiasia ja sen joutuu adventtikirkkokin joskus myöntämään, mikäli aikoo säilyä uskonnollisten liikeyritysten kilpailussa mukana. Olkoon se päivä sitten Suuri Pettymys II, mutta se päivä tulee paljon aikaisemmin kuin Jeesuksen toinen tuleminen.
Jehovan Todistajat koettavat pitkittää tulevaa katastrofia kieltämällä jäsenistöltään netin käyttämisen ja suosittavat, että jäsenistö ei hanki itselleen yliopistokoulutusta, eli he koettavat sulkea jäsenistön reaalimaailman ulkopuolelle ja sitä kautta yrittävät säilyä hengissä. No se nähdään, että miten siinä käy.
Mormonit ovat jo ottaneet varovaisen kannan, että ehkäpä tieteellinen versio on se, joka taitaa olla sellainen, jota ei kannattane kiistää ja heidän sanomisensa jo vahvasti ennakoivat sitä, että he tulevat hyväksymään kohta tieteellisiä tosiasioita, joita ovat joutuneet kiistämään dogmiensa takia. Siellä on otettu järki käteen ja tajuttu, että parempi muuttaa dogmeja nyt, kuin liian myöhään.
No adventtikirkko jämähti Ted Wilsonin johdolla suohon, josta ei pääse pois ilman todella suurta pettymystä, jota tieteellisten tosiasioiden hyväksyminen tulevina vuosina aiheuttaa.
Kosmologia, synteettinen biologia, moderni biologia, lääketiede, molekyylibiologia ja muut modernit tieteet menevät eteenpäin kuin magneettijuna ja fundamentalistit edelleen itkevät nurkassa, että vastustetaan evoluutiota nyt kaikki kun se ei ole tosiasia. Se on jotenkin säälittävän 1800-lukulaista toimintaa.
Mutta jos adventtikirkko vakavasti väittää, että jokin henkiolento on luonut kaiken taikatempulla savesta 6000 vuotta sitten, reilun 100 tunnin aikana, niin silloin tieteellisten tosiasioiden tuominen esiin on todella merkittävää adventtikirkon dogmien kannalta.
Nimittäin tuota taikatemppuilevaa maahista ei ole tosiasioiden valossa ollut, eikä tule olemaan, niin mitä ihmeen virkaa on sellaisella järjestöllä, joka sitä kauppaa?
SIksipä ihmisille täytyy kertoa tosiasiat ja sen jälkeen he voivat päättää tosiasioiden pohjalta, että kannattaako elämänsä pyhittää sellaisen henkiolennon palvomiseen, jota ei voi olla olemassa.
Jos ihminen tosiasioista huolimatta päättää langeta amerikkalaisten liikemiesten höpinöihin, niin sitten se on reilu peli ja sellaisen jäsenen adventtikirkko todellakin ansaitsee.
Jos adventtikirkko vastustaa tieteitä, niin on silloin johdonmukaista kertoa, että mitä silloin vastustetaan ja miksi. Minä tuon sitä tietoa ja ei sitä ole sinulle tarkoitettukaan vaan heille, jotka vasta etsivät uskonnollista kotiaan. Sinä olet erittäin hyvässä paikassa adventtikirkossa ja teet siellä hyvää työtä tulevaisuutenne eteen. Pidä vain lippu korkealla ja muista joka välissä vastustaa tieteitä. Silloin saatte sellaisia jäseniä, jotka ansaitsette.bushmanni kirjoitti:
>>> Niinkuin jo totesin, ei siitä liene haittaa vaikka kirjoitteletkin täällä evoluutio teorioista, ei niitä kukaan kuitenkaan ota vakavasti. >>>
No parin fundamentaalin tosiasioiden vastaisilla kertomuksilla ei oikeasti ole mitään todellista merkitystä. Evoluutioteoria on tieteellinen tosiasia ja sen joutuu adventtikirkkokin joskus myöntämään, mikäli aikoo säilyä uskonnollisten liikeyritysten kilpailussa mukana. Olkoon se päivä sitten Suuri Pettymys II, mutta se päivä tulee paljon aikaisemmin kuin Jeesuksen toinen tuleminen.
Jehovan Todistajat koettavat pitkittää tulevaa katastrofia kieltämällä jäsenistöltään netin käyttämisen ja suosittavat, että jäsenistö ei hanki itselleen yliopistokoulutusta, eli he koettavat sulkea jäsenistön reaalimaailman ulkopuolelle ja sitä kautta yrittävät säilyä hengissä. No se nähdään, että miten siinä käy.
Mormonit ovat jo ottaneet varovaisen kannan, että ehkäpä tieteellinen versio on se, joka taitaa olla sellainen, jota ei kannattane kiistää ja heidän sanomisensa jo vahvasti ennakoivat sitä, että he tulevat hyväksymään kohta tieteellisiä tosiasioita, joita ovat joutuneet kiistämään dogmiensa takia. Siellä on otettu järki käteen ja tajuttu, että parempi muuttaa dogmeja nyt, kuin liian myöhään.
No adventtikirkko jämähti Ted Wilsonin johdolla suohon, josta ei pääse pois ilman todella suurta pettymystä, jota tieteellisten tosiasioiden hyväksyminen tulevina vuosina aiheuttaa.
Kosmologia, synteettinen biologia, moderni biologia, lääketiede, molekyylibiologia ja muut modernit tieteet menevät eteenpäin kuin magneettijuna ja fundamentalistit edelleen itkevät nurkassa, että vastustetaan evoluutiota nyt kaikki kun se ei ole tosiasia. Se on jotenkin säälittävän 1800-lukulaista toimintaa.
Mutta jos adventtikirkko vakavasti väittää, että jokin henkiolento on luonut kaiken taikatempulla savesta 6000 vuotta sitten, reilun 100 tunnin aikana, niin silloin tieteellisten tosiasioiden tuominen esiin on todella merkittävää adventtikirkon dogmien kannalta.
Nimittäin tuota taikatemppuilevaa maahista ei ole tosiasioiden valossa ollut, eikä tule olemaan, niin mitä ihmeen virkaa on sellaisella järjestöllä, joka sitä kauppaa?
SIksipä ihmisille täytyy kertoa tosiasiat ja sen jälkeen he voivat päättää tosiasioiden pohjalta, että kannattaako elämänsä pyhittää sellaisen henkiolennon palvomiseen, jota ei voi olla olemassa.
Jos ihminen tosiasioista huolimatta päättää langeta amerikkalaisten liikemiesten höpinöihin, niin sitten se on reilu peli ja sellaisen jäsenen adventtikirkko todellakin ansaitsee.
Jos adventtikirkko vastustaa tieteitä, niin on silloin johdonmukaista kertoa, että mitä silloin vastustetaan ja miksi. Minä tuon sitä tietoa ja ei sitä ole sinulle tarkoitettukaan vaan heille, jotka vasta etsivät uskonnollista kotiaan. Sinä olet erittäin hyvässä paikassa adventtikirkossa ja teet siellä hyvää työtä tulevaisuutenne eteen. Pidä vain lippu korkealla ja muista joka välissä vastustaa tieteitä. Silloin saatte sellaisia jäseniä, jotka ansaitsette.Jep, Jos kuitenkin kävisi niin, että se olet sinä joka tulee kokemaan pettymyksen,niin mitä silloin menetät??? Mutta jos kuitenkin kävisi niin kuin sanot, että minä tulen kokemaan pettymyksen ennen Jeesuksen toista tulemista, niin mitä silloin menetän. Vastaus on, en mitään, olenhan saanut elää onnellisena uskossa ja mahdollisesti siinä uskossa myös nukkua pois...
PikkuKonna kirjoitti:
Jep, Jos kuitenkin kävisi niin, että se olet sinä joka tulee kokemaan pettymyksen,niin mitä silloin menetät??? Mutta jos kuitenkin kävisi niin kuin sanot, että minä tulen kokemaan pettymyksen ennen Jeesuksen toista tulemista, niin mitä silloin menetän. Vastaus on, en mitään, olenhan saanut elää onnellisena uskossa ja mahdollisesti siinä uskossa myös nukkua pois...
>>> Jep, Jos kuitenkin kävisi niin, että se olet sinä joka tulee kokemaan pettymyksen,niin mitä silloin menetät??? >>>
Minun on vaikea kuvitella häviäväni jotain ja selitän sinulle sen nyt, että miksi.
Minä uskon ja jopa tiedän, että jos jokin Jumala on, jota kristinusko kuvailee, niin Hän on Rehellisyyden ja Totuuden Jumala. Minun on vaikea uskoa Häntä valehtelevaksi ja huijaavaksi, jollaista jumalaa esim. sinun lahkosi kauppaa.
Minun on vaikea uskoa, että Jumala olisi luonut kaiken 6000 vuotta sitten taikatempulla savesta ja sen jälkeen laittanut asiat näyttämään siltä, kuin elämä olisikin kehittynyt evoluution kautta miljardien vuosien aikana. Sillä jos jokin jumala pystyy ihmistä näin huijaamaan ja valehtelemaan, niin mihin muuhun hän sitten pystyykään?
Minulla ei ole valehtelevalle ja huijaavalle jumalalle mitään käyttöä ja jos hän sellainen on, niin pitäkää toki jumalanne ja sopii toivoa, että edes osa hänen jutuistaan olisi totta.
Katsos kun rikolliset harrastavat tuollaista toimintaa. Rikollinen murhaa ihmisen ja sitten hän koettaa rikospaikkaa väärentämällä saada omat jälkensä sieltä pois ja hän voi jopa koettaa saada tilanteen näyttämään poliiseille sellaiselta, että se murhattu ihmisparka olisikin tehnyt itsemurhan.
Poliisit tulevat paikalle ja voivat jopa mennä lankaan, eli toteavat murhan itsemurhaksi ja tutkimukset päättyvät siihen. Sinun mielestäsi sinun jumalasi on luonut kaiken taikatempulla 6000 vuotta sitten ja nyt sitten tiedemiehet ovat menneet lankaan, kun ovat saaneetkin "rikospaikkaa" tutkimalla selvitetyksi, että elämä on kehittynyt evoluution kautta ja vuosimiljadien aikana?
Mikä on sinun jumalasi huijauksen tarkoitus, osaatko selvittää sen tai oletko pohtinut sitä?
Me emme pidä huijaavista ihmisistä, eikä tuollaisesta toiminnasta saa lisäpisteitä oikeudessa, joten miksi me ajattelisimme, että jumalalle antaisimme jotain erityistä luotettavuutta sillä, että hän huijaa meitä?
Jos ihminen sen sijaan menee poliisiasemalle ja tunnustaa tuon murhan, hän saa siitä jossain tapauksessa lisäpisteitä ja se vaikuttaa hänen tuomioonsa lyhentäen sitä. Huijaamisen yrittäminen pidentää.
>>> Vastaus on, en mitään, olenhan saanut elää onnellisena uskossa >>>
Tässä olet oikeassa. Toki saat uskoa vaikka palaneeseen tulitikkuun ja olla onnellisesti uskossa, jos se tulitikun palvominen tuo sinulle onnea ja mielenrauhaa.
Maailmassa on todellakin kymmeniä tuhansia jumalia, joita ihmiset palvovat onnellisessa uskossa. Hinduilla on, kristityillä on, juutalaisilla on ja lukemattomilla muilla uskonnoilla on kaikilla toinen toistaan parempia jumalia pilvin pimein ja jokainen luultavasti palvoo omaansa niin, että on uskossa jumalaansa ja on onnellinen.
Mutta tuleeko ihminen onnelliseksi huijaavan jumalan palvomisesta?
Ilmeisesti tulee, koska sinäkin väität onnellinen sellaisen palvomisesta olevasi.- pyh sulle!
bushmanni kirjoitti:
Jos adventtikirkko vastustaa tieteitä, niin on silloin johdonmukaista kertoa, että mitä silloin vastustetaan ja miksi. Minä tuon sitä tietoa ja ei sitä ole sinulle tarkoitettukaan vaan heille, jotka vasta etsivät uskonnollista kotiaan. Sinä olet erittäin hyvässä paikassa adventtikirkossa ja teet siellä hyvää työtä tulevaisuutenne eteen. Pidä vain lippu korkealla ja muista joka välissä vastustaa tieteitä. Silloin saatte sellaisia jäseniä, jotka ansaitsette.vaan tuot ainoastaan kristinuskoa vastustavaa propagandaa.
- pyh!
bushmanni kirjoitti:
>>> Jep, Jos kuitenkin kävisi niin, että se olet sinä joka tulee kokemaan pettymyksen,niin mitä silloin menetät??? >>>
Minun on vaikea kuvitella häviäväni jotain ja selitän sinulle sen nyt, että miksi.
Minä uskon ja jopa tiedän, että jos jokin Jumala on, jota kristinusko kuvailee, niin Hän on Rehellisyyden ja Totuuden Jumala. Minun on vaikea uskoa Häntä valehtelevaksi ja huijaavaksi, jollaista jumalaa esim. sinun lahkosi kauppaa.
Minun on vaikea uskoa, että Jumala olisi luonut kaiken 6000 vuotta sitten taikatempulla savesta ja sen jälkeen laittanut asiat näyttämään siltä, kuin elämä olisikin kehittynyt evoluution kautta miljardien vuosien aikana. Sillä jos jokin jumala pystyy ihmistä näin huijaamaan ja valehtelemaan, niin mihin muuhun hän sitten pystyykään?
Minulla ei ole valehtelevalle ja huijaavalle jumalalle mitään käyttöä ja jos hän sellainen on, niin pitäkää toki jumalanne ja sopii toivoa, että edes osa hänen jutuistaan olisi totta.
Katsos kun rikolliset harrastavat tuollaista toimintaa. Rikollinen murhaa ihmisen ja sitten hän koettaa rikospaikkaa väärentämällä saada omat jälkensä sieltä pois ja hän voi jopa koettaa saada tilanteen näyttämään poliiseille sellaiselta, että se murhattu ihmisparka olisikin tehnyt itsemurhan.
Poliisit tulevat paikalle ja voivat jopa mennä lankaan, eli toteavat murhan itsemurhaksi ja tutkimukset päättyvät siihen. Sinun mielestäsi sinun jumalasi on luonut kaiken taikatempulla 6000 vuotta sitten ja nyt sitten tiedemiehet ovat menneet lankaan, kun ovat saaneetkin "rikospaikkaa" tutkimalla selvitetyksi, että elämä on kehittynyt evoluution kautta ja vuosimiljadien aikana?
Mikä on sinun jumalasi huijauksen tarkoitus, osaatko selvittää sen tai oletko pohtinut sitä?
Me emme pidä huijaavista ihmisistä, eikä tuollaisesta toiminnasta saa lisäpisteitä oikeudessa, joten miksi me ajattelisimme, että jumalalle antaisimme jotain erityistä luotettavuutta sillä, että hän huijaa meitä?
Jos ihminen sen sijaan menee poliisiasemalle ja tunnustaa tuon murhan, hän saa siitä jossain tapauksessa lisäpisteitä ja se vaikuttaa hänen tuomioonsa lyhentäen sitä. Huijaamisen yrittäminen pidentää.
Tässä olet oikeassa. Toki saat uskoa vaikka palaneeseen tulitikkuun ja olla onnellisesti uskossa, jos se tulitikun palvominen tuo sinulle onnea ja mielenrauhaa.
Maailmassa on todellakin kymmeniä tuhansia jumalia, joita ihmiset palvovat onnellisessa uskossa. Hinduilla on, kristityillä on, juutalaisilla on ja lukemattomilla muilla uskonnoilla on kaikilla toinen toistaan parempia jumalia pilvin pimein ja jokainen luultavasti palvoo omaansa niin, että on uskossa jumalaansa ja on onnellinen.
Ilmeisesti tulee, koska sinäkin väität onnellinen sellaisen palvomisesta olevasi.ole olemassakaan, koska Jumala ei luonut mitään millään evoluutiolla.
- pyh!
bushmanni kirjoitti:
Ilmeisesti tulee, koska sinäkin väität onnellinen sellaisen palvomisesta olevasi.tutkineet pelkästään synnin kirouksen turmelevaa todistusaineistoa, eivät sitä mitä Jumala loi.
pyh! kirjoitti:
tutkineet pelkästään synnin kirouksen turmelevaa todistusaineistoa, eivät sitä mitä Jumala loi.
>>> "tiedemiehet" ovat tutkineet pelkästään synnin kirouksen turmelevaa todistusaineistoa, eivät sitä mitä Jumala loi. >>>
Minulla on sinulle pieni pyyntö. Kun saat päähäsi näitä raikkaita ja sivistyneitä ajatuksia, niin koeta aina odottaa hetki, että tulisiko niitä vielä muutama lisää ja koeta sitten saada kaikki yhteen viestiin. Ymmärrän, että kaksi lausetta samaan viestiin voi olla perusadventistille vaikea urakka, mutta yritä edes.
Mutta sitten aiheeseen. Oliko tuo vastauksesi sinusta jotekin järkevä selitys?
Minusta ei ollut, vaan selityksesi oli typerä, joka tosin luetaan fiksuudeksi sinun järjestössäsi.
Minäpä selitän nyt sinulle sen, että miksi sinun selityksesi on typerä. Se on sitä siksi, että maailma todellakin on miljardeja vuosia vanha ja sitä tietoa käytetään hyväksi nykyisin lähes kaikessa, esimerkiksi geologiassa.
Kun geologit päättävät etsiä jotain ihmiskunnan tarvitsemaa mineraalia, niin nykyisin ei enää porailla sokkona sieltä täältä ja koeteta etsiä asioita hakuammunnalla, vaan hyvin tarkasti selvitetään se, mistä sitä mineraalia voisi löytyä.
Se etsiminen perustuu tiedettyyn tietoon, jonka tiedemiehet ovat saaneet Maapallon historiasta selville ja se historia on miljardeja vuosia pituudeltaan.
Sinun onneton, järjetön selityksesi on se, että maapallo on oikeasti 6000 vuotta vanha, mutta synti on turmellut sen näyttämään vanhalta.
Jos se vain näyttäisi vanhalta, eikä oikeasti olisi sitä, niin sitten geologien päätelmienkin pitäisi aina mennä mönkään, mutta kun ne eivät mene, vaan mineraaleja, metalleja ja alkuaineita löytyy sieltä, mistä niitä nykyisen tiedon mukaan pitääkin löytyä.
Osaatko selittää, että mistä tämä mahtaa johtua?
Etpä sinä osaa, vaan selityksesi on luultavasti pari järjetöntä hokemaa minusta helvetissä, ja niitäkään typeryyksiä sinä et kykene kirjoittamaan yhteen viestiin.
Bushmanni on aivan tervetullut olemaanja vaikuttamaan tällä palstalla, (ynnä kaikki, joilla on nimimerkki) - hänhän aikaansaa keskustelua adventismista, ja kristinuskosta krsitinuskosta yleensäkin ja paljosta muustakin. Minä olen saanut paljon arvokasta ajateltavaa bushmannin kautta. Kiitos! Olen aina valmis kriittiseen Sanan tutkisteluun - ainakin pyrin olemaan valmis, tosin kriittisyyteen en suorastaan pyri.
Vain sinua näyttää häiritsevän, lienet siis melkoisen tekopyhä olio.
Jeesus on tunnetuin avoimen keskustelun kannattaja. Niinpä Hän sanookin, että Jumalaa saa kuinka paljon
tahansa jopa pilkata ja se annetaan anteeski. Jopa Ihmisen Poikaa saa sumeilematta pilkata.
Bushmanni on vain esittänyt kritiikkiä Luojan luomiskertomuksia vastaan, se ei ole edes pilkkaamista!
Mark. 3:28
Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi,
pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Luuk. 12:10
Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi;
mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
PS. Pyhän Hengen pilkka on käsittääkseni se, että vaikka tietämällä tietää Jumalan todellisuudesta,
niin ehdoin tahdoin elämänsä viimeiseen hengenvetoon saakka sanoo Jumalan KUTSULLE ehdottomasti ei.
Kaikkea hyvää bushmannille! toivoo
Antti- myötäillä pahaa?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9620925/47806999
Haluatko osallistua rienaajan ivaan ja Jumalan pikaan ja halventamiseen, mitä busman tuo tänne palstalle? myötäillä pahaa? kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9620925/47806999
Haluatko osallistua rienaajan ivaan ja Jumalan pikaan ja halventamiseen, mitä busman tuo tänne palstalle?Tuossa viestissäni mitään pilkkaa ollut.
Mutta vastaapa kysymykseeni:
Jos me väitämme vastoin täydellisen murskaavaa todistusaineistoa, joka on todellakin täysin vastaansanomatonta, että joki Jumala loi elämän Maapallolle taikatempulla n. 6000 vuotta sitten, niin korottaako se tämän Jumalan arvovaltaa.
A) Kyllä korottaa tietysti
B) Ei korota, sillä jos tällaista ei ole tapahtunut, niin miksi korottaisi
Jos me vielä väitämme, että näin lukee Raamatussa ja se viesti on saatu Jumalalta, niin korottaako se Raamatun arvovaltaa:
A) Tietysti höpöjutut korottavat Raamatun arvovaltaa
B) Ei korota, sillä jos väitämme Raamatusta löytyvän jotain, joka todellakin on tiedettyjen tosiasioiden vastaista, niin se ei mitenkään voi korottaa Raamatun arvovaltaa, vaan tekee sitää päinvastoin pelkän satukirjan.
Vastustamalla epätodeksi tiedettyjä Raamatun tulkintoja, koetan saada edes rippeet Jumalan ja Raamatun arvovallasta säilymään.
Epätodeksi tiedettyjen asioiden kertominen Jumalan tekosiksi romuttaa Hänen arvovaltansa ja siirtää hyllylle pölyttymään Zeuksen, Thorin ja muiden jo pölyttymään joutuneiden, entisaikojen mahtavien jumalien vierelle.
Zeus oli ennen vahva jumala, kun hänen luultiin tekevän sateen ja myrskyt ja olevan kaikkien luonnonilmiöiden ylijumala.
Ei ole enää, kun me tiedämme sen, kuinka luonnonilmiöt syntyvät.
Zeuksen piikkiin niitä ei voi laittaa, vaikka kuinka uskoisi edelleen Zeukseen. Siksipä Zeus nykyisin pölyyntyy kauniiden kertomusten satuhahmona.
Te haluatte ilmeisesti myös kristinuskon Jumalasta samanlaisen satuhahmon koristamaan tulevaisuuden kronikoiden sivustoja?
Se onnistuu hyvin helposti väittämällä, että Jumala loi kaiken taikatempulla savesta noin 6000 vuotta sitten.- alex-kasi
mutta niin kriittiseen Sana tutkiskeluun että hylkäisit se oma-kuolemattomuus uskosi ja uskoisit sensijaan iankaikkisen elämän mahdollisuuteen Jumalassa et ole.
alex-kasi kirjoitti:
mutta niin kriittiseen Sana tutkiskeluun että hylkäisit se oma-kuolemattomuus uskosi ja uskoisit sensijaan iankaikkisen elämän mahdollisuuteen Jumalassa et ole.
Ei kriittisyys Raamatun tutkimisessa sitä tarkoita, että pitäisI SINUN oma-ku-olemattomuus teorioihisi
kantaa ottaa ja vielä sinun toivomallasi tavalla. Yksikään ihminen ei kuvittele olevansa kuolematon,
mutta moni toivoo olevansa ikuisesti kätkettynä Kristukseen, jossa kuolemalla ei ole valtaa, ei otetta.
Taas kerran luiskahdit asiasta pois ikiomaan höpö aiheeseesi oma-ku-olemattomuus.
Bushmanni kontrastina Raamattu-kriittisyyteni tarkoittaa ennenkaikkea sitä, että teen selvän eron maailman
iän arivioinnin ja sen välillä, milloin nykyihmiskunta alkoi. On selkeä historiallinen tosiasia, että ihmissukumme
alkoi Aadamista ja parissakin kohtaa Uudessa Testamentissamme asia näkyy. Maailmankaikkeuden ikää ei
kukaan tiedä, mutta ei se Jumalaa kiusaa eikä tapa, jos vaikka arvioimme näkyväisen maailmankaikkeuden
ja ehkä Maapallommekin iäksi 250 000 miljoonaa vuotta. Tiede ei minun uskoani kaada, eikä uskoni tiedettä.
- hgkgkgkgk
Tämä on yleinen keskustelupalsta, jos jokin aloitus ei ole löytänyt oikeaan osoitteeseen, voi ylläpidolta pyytää sen siirtämistä.
Valitettavasti Suomi24:llä ei ole "totaali-kieltäjien" palstaa. Ateismi-palsta löytyy, mutta ateismihan ei ole jumalien tai minkään muunkaan kieltämistä.- jhfhfdgfdh
Muuten uskovaisetkin saavat vapaasti kirjoittaa ateismi-palstalle ja tekevätkin sitä runsain mitoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482