Sykemittari ja sen kalorinkulutus

karsu

Elikkäs sellaista asiaa lähden kyselemään jos joku osaisi minulle vastata.
Kaverini kanssa on ollut aktiivista keskustelua sykemittarin kalorinkulutusmittarista, kun
kaverini väittää minulle että jouluna saamassani Karhun mittarissa olisi jotain vikaa
kun kukaan ei kuulemma voi polttaa niin paljon kaloreita kerralla kun minä :D

Olen laittanu mittariin tiedot minusta, jotka on: olen nainen, 81kg, ja 169cm pitkä. Muistaakseni alasykerajaksi tuli joku 132 tai 142 (en muista tarkkaan) ja maksimisykerajaksi 203.

Kalorimittari näyttää useimmiten seuraavanlaisia tuloksia:
Spinning 45min Bodypump 55min = n.2200kcal
55min Bodypump 15min crosstrainer ja 20min lihasharjoittelua = 1220kcal
jne. Yleensä kun olen spinningin ja pumpin peräkkäin niin 2000kcal on minimi mikä menee...

Onko tämä siis mahdollista? vai onko asetuksissa joku vialla. Onko se mahdollista että kun Kaverini on minua lyhyempi ja 15kg kevyempi niin hän kuluttaa vähemmän kuin minä vaikka jumppaisi saman verran.

4

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Muistaakseni alasykerajaksi tuli joku 132 tai 142" Eli joko mittari antaa virheellisiä lukemia tai sitten äkkiä lääkäriin. Alasyke eli siis leposyke! on yleensä siinä 40-60 välimaastossa. vaihtelee henkilöittäin. urheilijoilla lähemmäs 40. Mutta jos yli 90 niin samantien lääkäriin sydän siinä muuten menee.

Leposyke mitataan siis levossa.

Tämä on kalorilaskurista saatu tulos.
      Spinning/xycling, keskiraskas 720 kcal / 60min kulutus 80kg mukaan √
      eli tuo 2200kcal 100minuutilta on yläkanttiin.

• Tarkoitatko muuten tuolla alasykerajallasi treenin aikana olevaa alasykettä? Mittarin tietoihin kuuluu nimenomaan laittaa leposyke , muuten kaikki tiedot valehtelevat mittarissasi.

Korjaan siis hieman aikaisemmin sanomaani alasyke ei ole sama kuin leposyke.

• karsu

No kyllä asia nyt selvisi kun joku kertoi minulle että alasykerajalla tarkoitetaan LEPOSYKETTÄ eikä reenin aikana alhaisinta sykettä joka on minulla se 132 tai 142.

Elikkäs ei muuta kun korjaamaan sykemittariin antamani tiedot :)

Kiitos avusta!

• kun korjasit
        karsu kirjoitti:

No kyllä asia nyt selvisi kun joku kertoi minulle että alasykerajalla tarkoitetaan LEPOSYKETTÄ eikä reenin aikana alhaisinta sykettä joka on minulla se 132 tai 142.

Elikkäs ei muuta kun korjaamaan sykemittariin antamani tiedot :)

Kiitos avusta!

Miten kävi treenin aikaselle kulutukselle kun korjasit lähtötietoja?

Oma sykemittarini laskee maksimisykkeeksi 220 miinus ikä, eli nelikymppiselle 180 ja toinen syötettävä tieto on leposyke, joka on minulla 60.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3288
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      35
      2639
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2258
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      73
      2239
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2181
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2163
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1927
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1904
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1869
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1632
    Aihe