Sykemittari ja sen kalorinkulutus

karsu

Elikkäs sellaista asiaa lähden kyselemään jos joku osaisi minulle vastata.
Kaverini kanssa on ollut aktiivista keskustelua sykemittarin kalorinkulutusmittarista, kun
kaverini väittää minulle että jouluna saamassani Karhun mittarissa olisi jotain vikaa
kun kukaan ei kuulemma voi polttaa niin paljon kaloreita kerralla kun minä :D

Olen laittanu mittariin tiedot minusta, jotka on: olen nainen, 81kg, ja 169cm pitkä. Muistaakseni alasykerajaksi tuli joku 132 tai 142 (en muista tarkkaan) ja maksimisykerajaksi 203.

Kalorimittari näyttää useimmiten seuraavanlaisia tuloksia:
Spinning 45min Bodypump 55min = n.2200kcal
55min Bodypump 15min crosstrainer ja 20min lihasharjoittelua = 1220kcal
jne. Yleensä kun olen spinningin ja pumpin peräkkäin niin 2000kcal on minimi mikä menee...

Onko tämä siis mahdollista? vai onko asetuksissa joku vialla. Onko se mahdollista että kun Kaverini on minua lyhyempi ja 15kg kevyempi niin hän kuluttaa vähemmän kuin minä vaikka jumppaisi saman verran.

4

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Muistaakseni alasykerajaksi tuli joku 132 tai 142" Eli joko mittari antaa virheellisiä lukemia tai sitten äkkiä lääkäriin. Alasyke eli siis leposyke! on yleensä siinä 40-60 välimaastossa. vaihtelee henkilöittäin. urheilijoilla lähemmäs 40. Mutta jos yli 90 niin samantien lääkäriin sydän siinä muuten menee.

      Leposyke mitataan siis levossa.

      Tämä on kalorilaskurista saatu tulos.
      Spinning/xycling, keskiraskas 720 kcal / 60min kulutus 80kg mukaan √
      eli tuo 2200kcal 100minuutilta on yläkanttiin.

      • Tarkoitatko muuten tuolla alasykerajallasi treenin aikana olevaa alasykettä? Mittarin tietoihin kuuluu nimenomaan laittaa leposyke , muuten kaikki tiedot valehtelevat mittarissasi.

        Korjaan siis hieman aikaisemmin sanomaani alasyke ei ole sama kuin leposyke.


      • karsu

        No kyllä asia nyt selvisi kun joku kertoi minulle että alasykerajalla tarkoitetaan LEPOSYKETTÄ eikä reenin aikana alhaisinta sykettä joka on minulla se 132 tai 142.

        Elikkäs ei muuta kun korjaamaan sykemittariin antamani tiedot :)

        Kiitos avusta!


      • kun korjasit
        karsu kirjoitti:

        No kyllä asia nyt selvisi kun joku kertoi minulle että alasykerajalla tarkoitetaan LEPOSYKETTÄ eikä reenin aikana alhaisinta sykettä joka on minulla se 132 tai 142.

        Elikkäs ei muuta kun korjaamaan sykemittariin antamani tiedot :)

        Kiitos avusta!

        Miten kävi treenin aikaselle kulutukselle kun korjasit lähtötietoja?

        Oma sykemittarini laskee maksimisykkeeksi 220 miinus ikä, eli nelikymppiselle 180 ja toinen syötettävä tieto on leposyke, joka on minulla 60.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe