Vähän tyhmä kysymys, mutta kannattaako yhden käden etunojapunnerruksia harrastaa voiman kasvatus mielessä, vai kestävyys mielessä? Normi etunojapunnerrusten kohdalla homma on selvä (kestävyys), mutta kuinka noiden yhden käden punnerrusten, kun ottaa huomioon senkin seikan ettei suurin osa ihmisistä jaksa ainuttakaan yhden käden punnerrusta??
Etunojapunnerruksissa vaikutus alue rinta ja ojentajat, yhden käden punnerruksissa rinta, ojentajat (ojentaja), selkä, vatsa, reidet, yms. mutta kuinka vahvasti se ottaa kuhunkin paikkaan? Kannattaako ylipäätään käyttää varta vasten koko vartalon treenaukseen?
yhden käden punnerrukset = voimaa vai kestävyyttä???
2
410
Vastaukset 2
- nekata
kuntoilijalle turhaa ajokoiran kestävyyttä niillä haetaan
- A_B_C_
Terve, kyllä mielestäni kannataa treenata yhdellä kädellä punnerrusta koska se parantaa koko vartalonhallintaa myös vahvistaa punnerrusvoimaa. Itse punnerrushan on puoliksi tekniikkaa ja voimaa. (näin sen ainakin koen). Erittäin hyvä liike.
20v nuorempana jaksoin 67 normipunnerrusta yhteen putkeen mutta en saanut tehtyä yhtäkään yhdellä kädellä.
Selkeä syy tähän oli keskivartalon heikkous ja myös osaksi ruudin puute ojentajalihaksista.
Tämän sain korjattua suht koht helposti sillä, että tein minuutin staattisia sarjoja yhden käden punnerrusasennossa. Seuraavassa vaiheessa punnersin yhdellä kädellä niin, että punnertavan käden puoleinen jalka oli 90 aseteen kulmassa ja vapaa käsi takareidellä. Siitä sitten kulmaa pienemmäksi kunnes mallikas yhdenkäden punnerrus onnistuu.
En ole pitkään aikaan normipunnerruksia tehnyt ja kun muutama viikko sitten niitä taas kokeilin niin 50 meni pysähtymättä ja ilman pahempia hapotuksia.
Nykyään teen 3x15 per puoli per treeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493