Tämän jälkeen et enää syö eläimiä...

Kasviksiavain

24

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+7

      Niin kauan kun eläimet tehdään lihasta, niin minä syön niitä.

      • 72risat

        Muistan aikaa nuorena tyttönä olin Helsinki nimisessä kaupungissa isossa liha kaupassa töissä. aikaa olikohan47v sitten.ulkomailta tuli pakastettua puhvelin maksaa 25kg laatikoissa.Me sulaneena paloiteltiin ja myytiin naudan kotimaisena maksana.Hyvää oli kauppa kävi ,muuten itsekin söin.elämä jatkuu.Nykyäänkin uskon samankaltaista tapahtuu tänä päivänäkin SUOMESSA PAKATAAN. Näin on näreet. Intohimot vailla tarkoitusta ovat järjettömiä.Vähän huumoriakin joukkoon..


      • suomalainen itsekkin
        72risat kirjoitti:

        Muistan aikaa nuorena tyttönä olin Helsinki nimisessä kaupungissa isossa liha kaupassa töissä. aikaa olikohan47v sitten.ulkomailta tuli pakastettua puhvelin maksaa 25kg laatikoissa.Me sulaneena paloiteltiin ja myytiin naudan kotimaisena maksana.Hyvää oli kauppa kävi ,muuten itsekin söin.elämä jatkuu.Nykyäänkin uskon samankaltaista tapahtuu tänä päivänäkin SUOMESSA PAKATAAN. Näin on näreet. Intohimot vailla tarkoitusta ovat järjettömiä.Vähän huumoriakin joukkoon..

        Tämä on varmasti totta.
        Monestihan joulukinkutkin tulee tanskasta ja muutaman päivän kun ovat suomessa, niihin lätkäistään merkki "suomalainen kinkku".

        Tämä on totta, olen kuullut sen ystävältäni, jonka mies oli töissä semmoisessa paikassa jossa näin tehtiin.
        Eli kun kinkku on sen pari päivää suomessa, niin sitä voi sanoa suomalaiseksi.


      • tarkkaavainen myös
        suomalainen itsekkin kirjoitti:

        Tämä on varmasti totta.
        Monestihan joulukinkutkin tulee tanskasta ja muutaman päivän kun ovat suomessa, niihin lätkäistään merkki "suomalainen kinkku".

        Tämä on totta, olen kuullut sen ystävältäni, jonka mies oli töissä semmoisessa paikassa jossa näin tehtiin.
        Eli kun kinkku on sen pari päivää suomessa, niin sitä voi sanoa suomalaiseksi.

        Silloin, kun ostaa Hyvää Suomesta -joutsenmerkillä varustetun tuotteen, niin silloin on takuuvarmasti suomalainen tuote.


      • takuuvarmaa
        tarkkaavainen myös kirjoitti:

        Silloin, kun ostaa Hyvää Suomesta -joutsenmerkillä varustetun tuotteen, niin silloin on takuuvarmasti suomalainen tuote.

        ei ole nykymaailmassa kuin kuolema. en usko enää joutseniin enempää kuin hiiriinkään,ilmassa on niin paljon valheita ja petosta kaikessa joka hetki.
        harmi,mutta tosi ja syy on suunnaton ahneus kaikilla.


    • (...)

      tehdessäni tarkistankin aina, että liha-, kala-, ja maitotuotteet ovat ehdottomasti suomalaisia, samoin kuin kananmunat. Onhan se muutenkin hyvä, kun ostaa suomalaisia tuotteita, niin ei tarvitse pelätä saavansa salmonellaa. Laitankin perheelleni monta kertaa viikossa liharuokaa unohtamatta kasviksiakaan. Niidenkin täytyy olla kotimaisia, jotta ei tarvitse nauttia torjunta-ainejäämiä.

      • Tuottaja

        Miten suoritat tuon tarkastuksen varmistaaksesi niiden kotimaisuuden? Haastatteletko paisteja ja munia vaiko eläintä ennen teurastusta ja kanaa ennen munintaa ja suomeksi vai ruotsiksi?
        Mistä päättelet että emme käytä kasvinsuojeluaineita, toki noudattaen varoaikoja, kuten ulkomaisetkin puutarhurit!


      • (...)
        Tuottaja kirjoitti:

        Miten suoritat tuon tarkastuksen varmistaaksesi niiden kotimaisuuden? Haastatteletko paisteja ja munia vaiko eläintä ennen teurastusta ja kanaa ennen munintaa ja suomeksi vai ruotsiksi?
        Mistä päättelet että emme käytä kasvinsuojeluaineita, toki noudattaen varoaikoja, kuten ulkomaisetkin puutarhurit!

        on helppoa. Kananmunakotelossa on Hyvää Suomesta -joutsenmerkki, samoin kuin lihapaketeissa ja maitotölkeissä. Kalaa ostaessani katson kalatiskiltä taulua, missä kala on pyydystetty. Niin - en osta valmiita tuotteita, vaan itse teen esim. kaalikääryleet, kalakeitot jne.
        Olen lukenut erilaisista lehdistä, kuinka esim. Espanjassa saa käyttää sellaisia aineita, mitkä Suomessa on kiellettyjä. Ja onhan maussakin jo eroja Suomen hyväksi. Siksi ostan suomalaisia tuotteita.


      • hyvää monenlaista
        (...) kirjoitti:

        on helppoa. Kananmunakotelossa on Hyvää Suomesta -joutsenmerkki, samoin kuin lihapaketeissa ja maitotölkeissä. Kalaa ostaessani katson kalatiskiltä taulua, missä kala on pyydystetty. Niin - en osta valmiita tuotteita, vaan itse teen esim. kaalikääryleet, kalakeitot jne.
        Olen lukenut erilaisista lehdistä, kuinka esim. Espanjassa saa käyttää sellaisia aineita, mitkä Suomessa on kiellettyjä. Ja onhan maussakin jo eroja Suomen hyväksi. Siksi ostan suomalaisia tuotteita.

        silloin maistaakin oman mielen mukaan. Makuja ja tuotteita on monia, näin on myös sen paremmuuden kanssa. jotkut ulkomaiset tuotteet päihittävät mennen tulle kotimaiset ja myös toisinpäin.


      • on -
        hyvää monenlaista kirjoitti:

        silloin maistaakin oman mielen mukaan. Makuja ja tuotteita on monia, näin on myös sen paremmuuden kanssa. jotkut ulkomaiset tuotteet päihittävät mennen tulle kotimaiset ja myös toisinpäin.

        ulkolaisia tomaatteja ja kurkkuja. Täytyy sanoa, että kyllä suomalaiset päihittävät ulkomaiset tomaatit ja kurkut. Samoin kävi mansikoitten, kun ostimme espanjalaisia mansikoita - eipä todellakaan vetänyt vertoja kotimaisille mansikoille.
        Ostankin lähituotteita niin paljon kuin mahdollista ja teen monenlaisia salaatteja. Samoin erilaisia jauhoja, joista leivon sämpylöitä ja kahvipullaa sekä kuivakakkuja ja silloin tällöin täytekakkuja.

        Suomalaisia lihoja ostan pakasteeseen, joista valmistan mm. keittoja ja uuniruokia.
        Kotimaisista marjoista valmistan mehua, joten lisäaineitakaan ei saa.
        Vitamiineja saan marjoista, joista tyrnistä eniten C-vitamiinia. Siksipä ulkolaisten hedelmienkin osto jää vähäiseksi.
        Täytynee sanoa, että ulkolaisten tuotteiden osto jää erittäin vähäiseksi.


      • nykyään kasvissyöjä

        tämä liittyy asiaan? suomessa eläimiä kohdellaan ihan yhtä julmasti kun jenkeissäkin. Käykääs katsomassa esim. tehotuotanto.net¨


      • no...
        nykyään kasvissyöjä kirjoitti:

        tämä liittyy asiaan? suomessa eläimiä kohdellaan ihan yhtä julmasti kun jenkeissäkin. Käykääs katsomassa esim. tehotuotanto.net¨

        oikeasti olen nähnyt vain tyytyväisiä tuotantoeläimiä. Aktivistien kuvauksissa syntymiset ovat eläinrääkkäystä vaikka oikeasti se on ihana. Ne ovat niin vieraantuneet luonnosta.
        Ruotsissakin ilmoitetusta eläinrääkkäystilasta eläinlääkäri ja läänineläinlääkäri olivat eri mieltä kuivikkeiden määrästä, muuta huomauttamista ei muistaakseni ollut. Eihän Suomessakaan löytynyt muuta huomautettavaa kuin joitakin laiminlyöntejä. Toisekseen eläinaktivistien pitäisi kunnioittaa eläimiä eikä aiheuttaa eläimille vahinkoa ja mennä luvatta tuotantotiloihin.
        Esim. sikakuvissa nähtiin säikähtäneitä ilmeitä sioilta, kun yöllä ilmestyi aivan vierasta väkeä paikalle eikä tuttua hoitajaa ollenkaan.
        Nuo kuvaukset tuotantotiloilta ei ole vähentäneet lihankulutusta ollenkaan.


      • tuotteita löytyy
        on - kirjoitti:

        ulkolaisia tomaatteja ja kurkkuja. Täytyy sanoa, että kyllä suomalaiset päihittävät ulkomaiset tomaatit ja kurkut. Samoin kävi mansikoitten, kun ostimme espanjalaisia mansikoita - eipä todellakaan vetänyt vertoja kotimaisille mansikoille.
        Ostankin lähituotteita niin paljon kuin mahdollista ja teen monenlaisia salaatteja. Samoin erilaisia jauhoja, joista leivon sämpylöitä ja kahvipullaa sekä kuivakakkuja ja silloin tällöin täytekakkuja.

        Suomalaisia lihoja ostan pakasteeseen, joista valmistan mm. keittoja ja uuniruokia.
        Kotimaisista marjoista valmistan mehua, joten lisäaineitakaan ei saa.
        Vitamiineja saan marjoista, joista tyrnistä eniten C-vitamiinia. Siksipä ulkolaisten hedelmienkin osto jää vähäiseksi.
        Täytynee sanoa, että ulkolaisten tuotteiden osto jää erittäin vähäiseksi.

        lähiruokahan on toki aina hyvästä, ja toki jos vertaa kotimaisiin tuoretuotteisiin niin usein ne kyllä hakkaavat ulkomaiset, ainakin nuo marjat niin tekevät.
        Mutta ulkomaisista tuotteista löytyy paljon sellasia joissa kotimaiset eivät pärjää alkuunkaan. Lihatuotteet ovat usein niitä. Suomessa ei kunnon lihakarjaa kasvateta kuin pienissä määrin, ja esim. ulkolaiset makkarat pesevät kotimaiset sata nolla. Parman kinkut ja sen sukulaiset, sellasia ei kotimaisina edes ole.


      • Lihamies!
        no... kirjoitti:

        oikeasti olen nähnyt vain tyytyväisiä tuotantoeläimiä. Aktivistien kuvauksissa syntymiset ovat eläinrääkkäystä vaikka oikeasti se on ihana. Ne ovat niin vieraantuneet luonnosta.
        Ruotsissakin ilmoitetusta eläinrääkkäystilasta eläinlääkäri ja läänineläinlääkäri olivat eri mieltä kuivikkeiden määrästä, muuta huomauttamista ei muistaakseni ollut. Eihän Suomessakaan löytynyt muuta huomautettavaa kuin joitakin laiminlyöntejä. Toisekseen eläinaktivistien pitäisi kunnioittaa eläimiä eikä aiheuttaa eläimille vahinkoa ja mennä luvatta tuotantotiloihin.
        Esim. sikakuvissa nähtiin säikähtäneitä ilmeitä sioilta, kun yöllä ilmestyi aivan vierasta väkeä paikalle eikä tuttua hoitajaa ollenkaan.
        Nuo kuvaukset tuotantotiloilta ei ole vähentäneet lihankulutusta ollenkaan.

        Tuomaaani savustettua naudanpaistia virosta. Kilohinta tallinnassa 10.75 e. Laatu todella huippua.
        Samoin pienet grillimakkarat, täyttä lihaa kilohinta 3 euroa.
        Vältän suomalaisia jalostettuja ja liemissä lepäileviä lihatuotteita. Pohjanoteeraus oli Wurstin ns. Extrapalvilihaleike! Sitä huonmpaa ei ole kohdalleni sattunut, ehdotonta "saissea"!


      • nyt...
        Lihamies! kirjoitti:

        Tuomaaani savustettua naudanpaistia virosta. Kilohinta tallinnassa 10.75 e. Laatu todella huippua.
        Samoin pienet grillimakkarat, täyttä lihaa kilohinta 3 euroa.
        Vältän suomalaisia jalostettuja ja liemissä lepäileviä lihatuotteita. Pohjanoteeraus oli Wurstin ns. Extrapalvilihaleike! Sitä huonmpaa ei ole kohdalleni sattunut, ehdotonta "saissea"!

        Tallinnassa kallista.
        Jos haluaa syödä lihaa marinaadin kera, niin kannattaa itse tehdä se. Silloin saa todella maukasta ruokaa suomalaisesta lihasta - voin suositella


      • 73v
        nyt... kirjoitti:

        Tallinnassa kallista.
        Jos haluaa syödä lihaa marinaadin kera, niin kannattaa itse tehdä se. Silloin saa todella maukasta ruokaa suomalaisesta lihasta - voin suositella

        sillä tehdään HK makkarat,se siitä suomesta.


      • nyt... kirjoitti:

        Tallinnassa kallista.
        Jos haluaa syödä lihaa marinaadin kera, niin kannattaa itse tehdä se. Silloin saa todella maukasta ruokaa suomalaisesta lihasta - voin suositella

        Suomalainen liha- ja muukin ruoka on maailman kärkiluokkaa laadussa, puhtaudessa ja eläinten hyvinvoinnissa. Tosin täälläkin yksiköt ovat kasvamassa liian suuriksi laitoksiksi. Itse kannatan ns. perheyritystiloja, joissa eläimistä pystytään huolehtimaan, mutta se on tehty mahdottomaksi ajamalla tuottajahinnat pohjaan

        -


    • 5765765786577865

      kyllähän ns. elintarviketeollisuus ansaitsisi pikemminkin nimen hyvien-raaka-aineitten-pilaamis-teollisuus, sellaista jälkeä se tekee.

    • kysyvä ei eksy

      Kuluttajan täytyy osata ostaa tietynlaista lihaa tiettyyn ruokaan. Lisäksi kuluttajan täytyy osata paloitella liha oikein, muuten pilaa lihan helposti.

    • Vegaani

      Ihminen on syntynyt kasvissyöjäksi. fakta. Ollaan vaan totuttu syömään lihaa ja elämään siinä maailmassa että ihminen olisi sekasyöjä, mutta näin asia ei todellakaan ole.

      • ja sitten

        vähän isompina tulevat mummilaan syömään mummin tekemiä lihapyöryköitä.


      • todellista faktaa

        "Ihminen on syntynyt kasvissyöjäksi."

        Höpö, höpö! Evoluutiotutkimuksissa on saatu selville, että yhtenä tärkeimmistä tekijöistä ihmisaivojen kasvulle ja kehitykselle nykyiseen kokoonsa oli rasvaisen ja energiapitoisen liharavinnon saanti. Yksi vaihe tässä oli tulen keksiminen - elimistömme pystyy vielä paremmin hyödyntämään lihan proteiineja, kun ne kypsytettyinä ovat paremmin sulavassa muodossa.

        Jos ihmisapinat/esi-ihmiset eivät olisi alkaneet syödä lihaa, olisimme vieläkin vain yksi laji juuria, marjoja ja hedelmiä keräävien apinoiden joukossa.

        Kannattaisi tutustua biologiaan ja evoluutioon ennen kuin heittää vegaanien uskonnollisia väitteitä!


    • Suomalainen liha!!!
    • ruokapalstalla ollaa

      No mitä tuo syömiseen vaikuttaa, taidat olla mielenterveysongelmainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe