Meillä on mieheni kanssa yhteisiä vuosia takana 8. Olen aina ajatellut hänen olevan minulle se oikea, unelmamies. Lisäksi hän on ehdottomasti ollut paras ystäväni. Olemme toki erilaisia, hän ei paljon puhu tunteistaan, pitää sellaista turhanpäiväisenä ja joskus jopa naurettavana. Hänen maailmassaan ei myöskään ole juuri sijaa romantiikalle ja empatialle. Tästä on usein tullut ongelmia ja pahaa mieltä minulle. Tai niiden osoittaminen ei ainakaan suju luonnostaan. Seksi on aina ollut hyvää, joskin alusta asti on ollut ongelmana halujen kohtaamattomuus. Mies haluaa kerran pari viikossa, minä joka päivä. Meillä on todella hauskaa yhdessä. Hassuttelemme ja vitsailemme. Näiden vuosien aikana olemme kasvaneet yhteen ja meille on kehittynyt aivan oma huumori. Tarkoituksena oli mennä naimisiinkin tulevaisuudessa.
Ongelmat alkoivat siitä, kun mies hyppäsi vieraaseen sänkyyn. Aikaa tapauksesta on jo yli vuosi. Kipu on jo laantunut, mutta en tiedä, onko sen tilalle kuitenkin tullu välinpitämättömyys. Vaikka mies kertoi itse hairahduksestaan ja katui aidosti, ei minua jätä rauhaan ajatus, että jos rakastaa, ei petä. Nyt olen huomannut, etten enää itsekään ole täysin sitoutunut suhteeseen. Asiat, jotka ovat vaivanneet vuosia, alkavat tuntua nyt kestämättömiltä. Mietin eroa. Miten voin kuitenkaan tietää, onko se oikea ratkaisu? Ja tulenko katumaan myöhemmin? Meillä on takana niin pitkä yhteinen historiakin. Millä perustein päätös pitäisi tehdä? Olen hukassa. Olen puhunut miehelle eroajatuksistani tai mahdollisuudesta pitää taukoa. Hänen mielestään kaikki on hyvin ja haluaa minun kuuluvan elämäänsä jatkossakin.
Mistä sen tietää, onko ero oikea ratkaisu?
36
4078
Vastaukset
- Pitkä suhde jäi
Jos sä mietit sitä eroa niin sillon sun pitää erota. Miehesi on pettänyt sinua, "katuu" kovasti. Halusi vaan päästä tuskastaan ja kertoa sen sinulle ja sinä saat kantaa sitä asiaa mukanasi loppuelämän siinä suhteessa. Se pettäminen ei tule koskaan unohtumaan sinulta. Valehtelet itsellesi jos jatkat siinä suhteessa. Se yhteinen historia jää muistoksi taakse. Tulet varmasti löytämään sellaisen miehen joka ei petä sinua. Miksi edes petti jos kerta kotona saisi seksi joka päivä? Taisi olla niin huono kokemus miehelle se syrjähyppy että ei jäänyt sille reissulle...
Älä missään nimessä mene naimisiin. Sun pitää itsekin päästä tuulettumaan ja katsomaan muita vaihtoehtoja. Se pitkä yhteinen historia ei paljon paina jos tuntuu pahalta olla ja mietityttää vanhat asiat. Sulla nähtävästi mitta on tullut täyteen ja paremmaksi se ei tule muuttumaan. Maailma on miehiä täynnä, kerro miksi sinun pitäisi jatkaa miehen kanssa joka on pettänyt sinun luottamuksen pahasti jo kerran. Uuuden kumppanin kanssa sitä taakkaa ei ole kannettavana ja uusi kumppani tulee varmasti olemaan parempi kuin edellinen.
Jos suhde on kunnossa ja asioista ja tunteista pystyy puhumaan, ei ole mitään tarvetta käydä vieraissa.- kaikki järjestyy...
kun suhde ei ole ap.n mukaan ollut kunnossa he eivät ole sitä selvittäneet.ihminen kantaa mukanaan menneisyyttään ja joskus elo käy liian vaikeaksi ja vieras liha houkuttaa ei se tarkoita ettei rakasta!ei seksi ole voimista suurin, rakkaus paljon suurempaa ja kauniimpaa kuin hetken himo, huono pano!
- niin se tekee???
yksi pano sinne tänne tee sä sama ja olette yhdessä jos ette muita löydä.
rakkaus voittaa.- annan sut pois
Asiaa sotkee myös se, että olen itse rakastumassa toiseen ja olen saanut vähän vastakaikuakin. Mitään enempää ei meidän välillä ole kuitenkaan tapahtunut, en siis ole pettänyt. Vielä. Tämä toinen tuntuisi olevan ainakin niissä asioissa, jotka minua nykyisessä eniten ärsyttävät, erilainen kuin avomieheni. Mutta tietty hänessäkin on varmasti huonot puolensa ja ihastuneena on vaikeaa tehdä järkeviä päätöksiä. Tiedän ,ettei suhteesta toiseen ole järkevää hypätä lennossa, saati sitä, tulisiko tämän toisen kanssa mitään suhdetta edes olemaan. Mutta rakastanko enää avomiestäni, kun pystyn rakastumaan toiseen, enkä edes koe siitä juurikaan syyllisyyttä? Aiemmat ihastukseni ovat menneet ohi, kun en ole ruokkinut niitä, mutta tässä tapauksessa en edes halua, että ihastus menee ohi. Toisina päivinä tuntuu siltä, että rakastan avomiestäni, toisina päivinä taas, että en. Tätä toista miestä ajattelen kuitenkin jatkuvasti. Aloittaessamme seurustelun nykyisen mieheni kanssa olimme vähän päälle parikymppisiä. Siitä olemme molemmat aikustuneet ja muuttuneet.
- helium^^
annan sut pois kirjoitti:
Asiaa sotkee myös se, että olen itse rakastumassa toiseen ja olen saanut vähän vastakaikuakin. Mitään enempää ei meidän välillä ole kuitenkaan tapahtunut, en siis ole pettänyt. Vielä. Tämä toinen tuntuisi olevan ainakin niissä asioissa, jotka minua nykyisessä eniten ärsyttävät, erilainen kuin avomieheni. Mutta tietty hänessäkin on varmasti huonot puolensa ja ihastuneena on vaikeaa tehdä järkeviä päätöksiä. Tiedän ,ettei suhteesta toiseen ole järkevää hypätä lennossa, saati sitä, tulisiko tämän toisen kanssa mitään suhdetta edes olemaan. Mutta rakastanko enää avomiestäni, kun pystyn rakastumaan toiseen, enkä edes koe siitä juurikaan syyllisyyttä? Aiemmat ihastukseni ovat menneet ohi, kun en ole ruokkinut niitä, mutta tässä tapauksessa en edes halua, että ihastus menee ohi. Toisina päivinä tuntuu siltä, että rakastan avomiestäni, toisina päivinä taas, että en. Tätä toista miestä ajattelen kuitenkin jatkuvasti. Aloittaessamme seurustelun nykyisen mieheni kanssa olimme vähän päälle parikymppisiä. Siitä olemme molemmat aikustuneet ja muuttuneet.
että asiat ovat erilailla kuin ennen, miehesi petti sinua. Se on varmasti vaikuttanut sinuun enemmän kuin edes tiedostat, se oli syvä loukkaus ja petos, hetkellinen hylkääminen. Iiiiso asia, sanoisinko.
En ihmettele tuota välinpitämättömyyttäsi, minusta se kuulostaa ihan normaalilta, arvet ovat jääneet. Näet puolisosi eri tavalla kuin silloin ennen tapausta. Väistämätöntä. Asiaa on varmasti vaikea antaa täysin anteeksi ja olla täysin sinut asian kanssa. Varmasti yksi syvä huolesi on, että et voi täysin luottaa häneen enää, ja mitä jos hän tekee saman uudestaan. Että onko kaiken rakentaminen ja kestäminen minkään arvoista, ainakaan hänelle.
Toiseen ihastuminen päälle. Tuo oli odotettavissa. Sinuakin houkuttaisi olla välillä itsekäs. Ja minkäpä ihastukselle voi... Vaikea paikka.
Ehkäpä kunnioituksesi ja arvostuksesi miestäsi kohtaan on todellakin romuttunut niin, että olet jo alitajuisesti päästänyt irti ja antanut olla. Nyt olisi helppo paikka tehdä ratkaisuja, kun ajatuksesi ovat ihastuksessasi, etkä jäisi välttämättä yksin. Toisaalta, sumentaako ihastus päättelykykyäsi, ja katuisitko lopulta päätöstä, joka on tehty hetken huumassa...?
Helpompi sanoa kuin tehdä, mutta ehkä kannattaisi odottaa vielä, ei ainakaan hätiköidä. Yhdessä kuukaudessakin voi tapahtua paljon. Tee asiat niin, että sinun ei ainakaan tarvitse kysyä itseltäsi, että eikö 8 vuotta merkinneet sinulle mitään, ja noinko vain heitit kaikki mäkeen. Ja älä alennu samalle tasolle kuin miehesi pettäessään. Vaikka olisi miten ihastunut ja rakastunut, himoja voi ja pitää pystyä hallitsemaan, seurustelevathan jotkut parit pitkäänkin odottaen seksiä esim. vasta avioliittoon. Jos pystyy vastustamaan sitä ihaninta, jonka haluaa eniten ja ketä rakastaa koko sydämestään, pystyy vastustamaan ketä tahansa joka jatkossa tulee tielle houkuttelemaan pettämiseen...
- Mie vain
Hmm... Saattaa kuullostaa ehkä joidenkin korvaan tyhmältä tämä mitä nyt kirjoitan. Olen itse sitä mieltä että jos suhteessa hivenenkään epäilee "onko tämä nyt sitä mitä haluan" yms., niin kannattaa todella tarkkaan miettiä että haluaako tätä kenties pähkäillä lopun elämää. Sinulla tilanne on erilainen kun miehesi on sinua pettänyt. Itse neuvoisin sinua lähtemään suhteesta, ettet sitten kadu myöhemmin. Maailma on täynnä kivoja miehiä.
- on iso
mahdollisuus mennä täysin mönkään, joten se voisi täydellä syyllä kuulua myös:
Itse neuvoisin sinua lähtemään suhteesta, että tiedät sitten, mitä on myöhemmin katuminen.
- Sama_kokemus
Tiedätkö ihan oikeasti miehesi syvimmistä ajatuksista? Hänhän ei kertomasi mukaan juurikaan puhu tunteistaan. Ihminen ei kuitenkaan lähde vieraan matkaan kovin kevein perustein. Entä, jos hänkin on epävarma sinun suhteesi, mutta ei vain pysty puhumaan siitä. Voihan olla, että hän luonteensa mukaisesti kertoi sinulle tunteistaan teoilla eikä sanoilla. Ero on aina äärettömän vaikea asia kummallekin. Minä olen mies ja myös minulle puhuminen tunteista on aika vaikeaa. Sellaisissa tilanteissa, joissa tunnen pitkässä parisuhteessa olevan jotakin, joka häiritsee minua suunnattomasti enkä enää näe suhteessatulevaisuutta, pidän sen yleensä juuri ja juuri sisälläni, mutta tunteeni ovat aina paljastuneet itselleni ajatuksissani (=vieraan naiset alkavat silloin kiinnostaa). Näin on käynyt jo monta kertaa. Samoin käve ex-puolisolleni, kun hän oli tullut avioliitossamme epävarmaksi tulevaisuudestamme, hänkin yllätys yllätys alkoi ihastua vieraisiin miehiin. Silloin kun ero pelottaa aivan mielettömästi mutta onnellinen suhteessa ei ole, ihminen usein tekee tiedostamattaan päätöksen erosta ja osoittaa sen tahtomattaan teoillaan. En usko, että miehesi vieraissa käyminen oli mikään vahinko tai sattuma, en myöskään usko, että sinun ihastumisesi toiseen mieheen mikään sattuma on. Ihminen kun on rakastumiselle altis vain silloin, kun on siihen henkisesti valmis. Onnellisessa suhteessa eläviä ihmisiä ei toiset pysty viettelemään, tämä on jopa tieteellisesti koehenkilöiden avulla todistettu. Etkö ihmetellyt, että miehesi toteutti seksiä toisen naisen kanssa, vaikka kertomasi mukaan olisi saanut sitä sinulta päivittäin? Miehesi osoitti että halusi seksiä useamminkin kuin tuon pari kertaa viikossa, mutta ei sinun kanssasi. Mikä sinussa mieheäsi häiritsee, sitä emme tiedä, kun hän ei sitä kerro. Minäkin kerroin sen exälleni vasta erottuamme. Samalla kerroin, kuinka paljon toiset naiset olivat olleet mielessäni jo pitkään ja saman tunnusti hänkin erottuamme..:)
Kahden samanlaisen eron jälkeen kummallakin kerralla olin hyvin nopeasti äärettömän helpottunut, kun suhde täysin yhteensopimattomien luonteenpirteiden kanssa olivat ohi. Vaikka pelkäsinkin kuollakseni kumpaakin eroa, oli toipuminen ja uuden onnellisemman elämän aloittaminen yllättävän nopeaa. Niin nopeaa, etten oiken aluksi uskonut sitä todeksi. Ainoa asia mikä minua nyt jälkikäteen eroa vuosikausia jahkaituani kaduttaa, on näihin suhteisiin menetetty aika. En koskaan katunut itse eroa vaan sitä, etten pystynyt eroamaan aikaisemmin. Itse eroahdistusta paljon pahempaa on kohdata myöhemmin se tosiasia, että iso osa elämän hyvistä ja äärimmäisen tärkeistä vuosista mm. perheen perustamista ajatellen menivät hukkaan. Jos eroat, et sinä myöhemmin eroasi kadu, vaan menetettyä ja elämätöntä aikaasi. Minua auttoi eroon asiantuntija-apu, psykologi, jonka kanssa pystyin käymään läpi tunteitani ja syitä haluuni erota. Tuo apu oli korvaamatonta, olen vieläkin kiitollinen siitä. Myös exäni hyötyi eroa punnitessaan psykologin avusta yhtä paljon kuin minä. Nyt erottuamme olemme paljon parempia ystäviä, kuin koskaan ennen seurustellessamme. Ymmärsimme, ettemme olleet toisillemme se oikea. Ja nyt meillä kummallakin on uudet, paljon paremmin toimivat suhteet ja elämä tuntuu taas oikealta elämältä.- not so happy (n)
entä sitten kun ei tule koskaan vastaan yhtään sen kummempaa ihmistä kaikkihan arkistuu?joka suhteessa.
kun on jonkun (esim. eksänsä) kanssa ollut joskus rakastunut ja yhdessä vuosia, on se niin kaunis muisto että antaisi irtosuhteista paatuneena lähes mitä vain että saisi kokea sen saman onnen tunteen uudelleen.Ei oikean, edes jotenkin sopivan saati siedettävän löytäminen ole helppoa.Varaudu myös alkuhuuman jälkeen siihen että sinkkuna saat myös paskaa kohtelua ja olet onnellinen siitä kun joku joskus kukaan edes sytyttää!Eikö silloin se eks tuntuiskin ihan mukiin menevältä?Hyviä ihmisiä on vähän maailmassa, yhteenkasvaneita hyviä ihmisiä.Loput on skeidaa, erilaista.paskaa. - annan sut pois
not so happy (n) kirjoitti:
entä sitten kun ei tule koskaan vastaan yhtään sen kummempaa ihmistä kaikkihan arkistuu?joka suhteessa.
kun on jonkun (esim. eksänsä) kanssa ollut joskus rakastunut ja yhdessä vuosia, on se niin kaunis muisto että antaisi irtosuhteista paatuneena lähes mitä vain että saisi kokea sen saman onnen tunteen uudelleen.Ei oikean, edes jotenkin sopivan saati siedettävän löytäminen ole helppoa.Varaudu myös alkuhuuman jälkeen siihen että sinkkuna saat myös paskaa kohtelua ja olet onnellinen siitä kun joku joskus kukaan edes sytyttää!Eikö silloin se eks tuntuiskin ihan mukiin menevältä?Hyviä ihmisiä on vähän maailmassa, yhteenkasvaneita hyviä ihmisiä.Loput on skeidaa, erilaista.paskaa.Ei nämä vastaukset ainakaan helpota päätöstä. No, kai se on katsottava ajan kanssa.
- Sama_kokemus
not so happy (n) kirjoitti:
kun on jonkun (esim. eksänsä) kanssa ollut joskus rakastunut ja yhdessä vuosia, on se niin kaunis muisto että antaisi irtosuhteista paatuneena lähes mitä vain että saisi kokea sen saman onnen tunteen uudelleen.Ei oikean, edes jotenkin sopivan saati siedettävän löytäminen ole helppoa.Varaudu myös alkuhuuman jälkeen siihen että sinkkuna saat myös paskaa kohtelua ja olet onnellinen siitä kun joku joskus kukaan edes sytyttää!Eikö silloin se eks tuntuiskin ihan mukiin menevältä?Hyviä ihmisiä on vähän maailmassa, yhteenkasvaneita hyviä ihmisiä.Loput on skeidaa, erilaista.paskaa.Eläminen aivan onnettomassa parisuhteessa on huonompi vaihtoehto kuin yksin eläminen. Tarkoitin esimerkilläni sitä, että nykyinen suhde toimii niin äärettömän huonosti, että mikä tahansa olisi parempi vaihtoehto kuin jatkaa sitä, vaikka yksineläminen. Totta kai tiedän, ettei hyviä puolisoehdokkaita kasva joka oksalla puhumattakaan niistä kemioiden yhteensopivuuksista. Vaikeaahan uuden kumppanin löytäminen on usein kuin mikä. Mutta totaalisen huonossa suhteessa eivät paljon menneet hyvät ajat mieltä lämmitä, kun olet niin ahdistunut suhteessa, että mielenterveys oireilee ja joudut syömään masennuslääkkeitä, niin kuin minulle kävi: Triptyliä suurina annoksina joka päivä, että edes pystyi käymään töissä puhumattakaan olemisesta kotona sen niin ihanan rakkaan exän kanssa. Eroahdistusta ei tässä tilanteessa ollut juuri yhtään eikä edes erotyötä ole tarvinnut juurikaan tehdä. Pitkään aikaan koin todella taas eläväni eron jälkeen, tuntui, kuin valtava paino olisi pudonnut hartioilta. Kun ei enää koskaan tarvinnut työpäivän jälkeen mennä sen naisen kanssa samaan kotiin. Eroja ei kuitenkaan voi yleistää, kaikki ovat omia yksilöllisiä tapauksiaan. Sitä mitä sinä olet kokenut, ei voi välttämättä verrata jonkun toisen kokemukseen ja päinvastoin. Halusin vain kertoa, miltä minunlaisessa tilanteessa elävällä on vaihtoehtoina ja oman tarinani, jos joku toinen sattuisi elämään edes hieman omaa ex-suhdettani muistuttavassa tilanteessa. Kun erosin eikä uudesta suhteesta kuitenkaan ollut mitään tietoakaan olin silti niin äärettömän onnellinen, ettet pysty sitä edes kuvittelemaan.
- Viisas_mies_
Ei nämä vastaukset ainakaan helpota päätöstä. No, kai se on katsottava ajan kanssa.
Raamatussa sanotaan, että "minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako". "Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii." Elä sinä siis tee syntiä eroamalla vaan pure hammasta tai polje jalkaa, kyllä se siitä. Eikä se vaihtamalla koskaan parane. Rakasta miestäsi niin myötä kuin vastamäessäkin, elämä vain nyt sattuu olemaan sellaista. Sinun velvollisuutesi rakastavana puolisona on antaa anteeksi ja ymmärtää miestäsi, niin tulet onnelliseksi. Varmasti miehelläsi oli jokin painava syy hetken hairahdukseensa, mutta naisena sinun kuuluu ymmärtää tällaista miehen luonteenomaista käyttäytymistä. Itämaissa on sanonta, että "puhuminen on hopeaa, vaikeneminen kultaa". Miehesi on ymmärtänyt hiljaisuuden syvimmän merkityksen, hän on ilmeisesti hyvin viisas mies ja tätä sinun tulisi myös arvostaa.
- not so happy (n)
Sama_kokemus kirjoitti:
Eläminen aivan onnettomassa parisuhteessa on huonompi vaihtoehto kuin yksin eläminen. Tarkoitin esimerkilläni sitä, että nykyinen suhde toimii niin äärettömän huonosti, että mikä tahansa olisi parempi vaihtoehto kuin jatkaa sitä, vaikka yksineläminen. Totta kai tiedän, ettei hyviä puolisoehdokkaita kasva joka oksalla puhumattakaan niistä kemioiden yhteensopivuuksista. Vaikeaahan uuden kumppanin löytäminen on usein kuin mikä. Mutta totaalisen huonossa suhteessa eivät paljon menneet hyvät ajat mieltä lämmitä, kun olet niin ahdistunut suhteessa, että mielenterveys oireilee ja joudut syömään masennuslääkkeitä, niin kuin minulle kävi: Triptyliä suurina annoksina joka päivä, että edes pystyi käymään töissä puhumattakaan olemisesta kotona sen niin ihanan rakkaan exän kanssa. Eroahdistusta ei tässä tilanteessa ollut juuri yhtään eikä edes erotyötä ole tarvinnut juurikaan tehdä. Pitkään aikaan koin todella taas eläväni eron jälkeen, tuntui, kuin valtava paino olisi pudonnut hartioilta. Kun ei enää koskaan tarvinnut työpäivän jälkeen mennä sen naisen kanssa samaan kotiin. Eroja ei kuitenkaan voi yleistää, kaikki ovat omia yksilöllisiä tapauksiaan. Sitä mitä sinä olet kokenut, ei voi välttämättä verrata jonkun toisen kokemukseen ja päinvastoin. Halusin vain kertoa, miltä minunlaisessa tilanteessa elävällä on vaihtoehtoina ja oman tarinani, jos joku toinen sattuisi elämään edes hieman omaa ex-suhdettani muistuttavassa tilanteessa. Kun erosin eikä uudesta suhteesta kuitenkaan ollut mitään tietoakaan olin silti niin äärettömän onnellinen, ettet pysty sitä edes kuvittelemaan.
mikä on huono suhde?onko se väkivaltainen suhde?suhde jossa ei ole seksiä?suhde jossa toinen osapuoli kärsii masennuksesta?suhde jossa ei saa lapsia?suhde jossa on mulkku anoppi ja liuta paskoja kavereita?suhde jossa toinen on työtön?suhde jossa petetään?suhde jossa kytätään ja riiputaan?
auttais hirveästi määrittely mikä se huono suhde on... - kysyjä vain tässä
Sama_kokemus kirjoitti:
Eläminen aivan onnettomassa parisuhteessa on huonompi vaihtoehto kuin yksin eläminen. Tarkoitin esimerkilläni sitä, että nykyinen suhde toimii niin äärettömän huonosti, että mikä tahansa olisi parempi vaihtoehto kuin jatkaa sitä, vaikka yksineläminen. Totta kai tiedän, ettei hyviä puolisoehdokkaita kasva joka oksalla puhumattakaan niistä kemioiden yhteensopivuuksista. Vaikeaahan uuden kumppanin löytäminen on usein kuin mikä. Mutta totaalisen huonossa suhteessa eivät paljon menneet hyvät ajat mieltä lämmitä, kun olet niin ahdistunut suhteessa, että mielenterveys oireilee ja joudut syömään masennuslääkkeitä, niin kuin minulle kävi: Triptyliä suurina annoksina joka päivä, että edes pystyi käymään töissä puhumattakaan olemisesta kotona sen niin ihanan rakkaan exän kanssa. Eroahdistusta ei tässä tilanteessa ollut juuri yhtään eikä edes erotyötä ole tarvinnut juurikaan tehdä. Pitkään aikaan koin todella taas eläväni eron jälkeen, tuntui, kuin valtava paino olisi pudonnut hartioilta. Kun ei enää koskaan tarvinnut työpäivän jälkeen mennä sen naisen kanssa samaan kotiin. Eroja ei kuitenkaan voi yleistää, kaikki ovat omia yksilöllisiä tapauksiaan. Sitä mitä sinä olet kokenut, ei voi välttämättä verrata jonkun toisen kokemukseen ja päinvastoin. Halusin vain kertoa, miltä minunlaisessa tilanteessa elävällä on vaihtoehtoina ja oman tarinani, jos joku toinen sattuisi elämään edes hieman omaa ex-suhdettani muistuttavassa tilanteessa. Kun erosin eikä uudesta suhteesta kuitenkaan ollut mitään tietoakaan olin silti niin äärettömän onnellinen, ettet pysty sitä edes kuvittelemaan.
sinulla olikin helppo tapaus.,et sietänyt puolisoasi ollenkaan.edusti eri arvoja?vihasit sitä?
- opijpoiåj¨pj
kysyjä vain tässä kirjoitti:
sinulla olikin helppo tapaus.,et sietänyt puolisoasi ollenkaan.edusti eri arvoja?vihasit sitä?
Haluatko viettää loppuelämäsi ihmisen kanssa joka petti sinun luottamuksen, halusi maistaa vierasti naista teidän yhteisen elämän keskellä. Miten seuraavalla kerralla jos hän pettää uudestaan, kertooko hän sinulle silloin myös suoraan, vai pitääkö sisällään asian tietäen että sen jälkeen suhde on ohi varmasti. Haluatko oikeasti itse niellä sen asian että hän kävi vieraissa, joka päivä muistaen että hän on ollut toisen naisen kanssa, ensin sinun kanssa ja sitten hypännyt toisen naisen sänkyyn. Pystytkö luottamaan häneen enää täysin?
Jos täällä tarvitsee kysellä apua siihen erotakko vai ei, pitäisi jo omat kellot päässä soida että ei ole järkeä jatkaa enää suhdetta. Tyydytkö siihen että et saa mieheltäsi empatiaa etkä romantiikkaa, hyvää seksiä, joku toinenkin nainen sai sitä hyvää seksiä mieheltäsi.
Kukaan ei petä vahingossa. Kyllä se tapahtuu ihan omasta vapaasta tahdosta... - not so happy (n)
opijpoiåj¨pj kirjoitti:
Haluatko viettää loppuelämäsi ihmisen kanssa joka petti sinun luottamuksen, halusi maistaa vierasti naista teidän yhteisen elämän keskellä. Miten seuraavalla kerralla jos hän pettää uudestaan, kertooko hän sinulle silloin myös suoraan, vai pitääkö sisällään asian tietäen että sen jälkeen suhde on ohi varmasti. Haluatko oikeasti itse niellä sen asian että hän kävi vieraissa, joka päivä muistaen että hän on ollut toisen naisen kanssa, ensin sinun kanssa ja sitten hypännyt toisen naisen sänkyyn. Pystytkö luottamaan häneen enää täysin?
Jos täällä tarvitsee kysellä apua siihen erotakko vai ei, pitäisi jo omat kellot päässä soida että ei ole järkeä jatkaa enää suhdetta. Tyydytkö siihen että et saa mieheltäsi empatiaa etkä romantiikkaa, hyvää seksiä, joku toinenkin nainen sai sitä hyvää seksiä mieheltäsi.
Kukaan ei petä vahingossa. Kyllä se tapahtuu ihan omasta vapaasta tahdosta...aloittaja on ollut miehen kanssa jo pahimmankin kriisin yli joten ei ole enää tavallaan kyse siitä että mies petti.voi tunteet kylmetä mutta jos rakastaa kyllä ne vielä sieltä tulee täyteen mittaansa kunnes kuolevat lopullisesti pois jos on kuollakseen...ap vain jahkailee tuskin ero liittyy edes pettämiseen.Jos tulee kriisi pitää olla valmis selvittää asioita, ennenkuin pettää...jos pettää pitää olla valmis selvittämään asioita ennenkuin eroo.Vain siten pääsee eteenpäin.Ellei sitten suorastaan inhoa puolisoaan niin paljon ettei voi enää olla samassa tilassa.Eikö se ole vähintä mitä kannattaa tehdä ennen hätiköityjä päätöksiä siihen toki tarvitaan molempia, naista ja miestä ja halu yrittää selvittää ja halu yrittää mahdollisesti uudestaan.Ensinäkin miehen pitäis pyytää anteeksi pettämistä niin että on oikeasti pahoillaan, vasta siitä alkaa naisen parantuminen ja asioiden selvittäminen.Ei pelkkä anteeksi riitä korjaamaan jos ei oikeasti ole pahoillaan, mutten rakkaus kuihtuu pois.
- not so happy (n)
Sama_kokemus kirjoitti:
kun tuntuu että valtava paino putoaa harteilla on se tunne vaan vapaus,mutta voin kertoa että se menee ohi sitten tulee katumus ja katkeruus siitä miten väärin asiat teki.jos petät, kärsit siitä myös itse myöhemmin, jos jätät ihastuttuasi toiseen kärsit siitä vielä myöhemmin.ei asioita pääse pakoon niistä on puhuttava ja käsiteltävä.helppojahan ihmissuhteet ei ole, miksi olisi jos suhteessa on 2 ihmistä joiden pitäis kasvaa jokseeenkin yhteen muta jotenkin säilyttää itsenäisyys.joskus onni potkaisee, joskus se otetaan pois vaikka kuoleman kautta.mutta elämä jatkuu, se jatkuu omalla painollaan ja vaiheillaan.ei siitä selviä ilman virheitä kukaan..
- Hämmennystäj
Olen hieman samanlaisessa tilanteessa, mutta mies ei ole pettänyt minua.
Tilanne on vain ajautunut siihen, että en ole enää varma mistään. Pitkässä suhteessa on ollut puhetta avioitumisesta ja lapsista. Sitä olen odotellut tapahtuvaksi tämän vuoden aikana, mutta sitten iski epäilys. Haluanko todella jakaa lopun ikäni tämän miehen kanssa? Miehessä ei ole mitään vikaa, olemme vain luisumassa erillemme. Satunnaisista aiemmista ihastuksista on selvitty leikiten, mutta nyt ne alkavat käydä vakavammiksi.
Ymmärrän hämmennyksesi, miksi vaihtaa jokin ihan kiva johonkin tuntemattomaan. Tässä vaiheessa jo tietää, ettei kukaan ole täydellinen. Ero tarkoittaisi kokonaan uutta maailmaa. Mieskin on tuntunut hieman etäiseltä viime aikoina, eikä se ole helpottanut näitä pohdiskeluita. Itse olen päätynyt odottamaan vielä hetken ja seuraamaan tilannetta, ennen kuin nostan kissan pöydälle. Eroajatuksia ei helpota myöskään sen pohtiminen, kuinka mies pärjää...- not so hapy (n)
normaalia että parisuhteessa luistutaan tiettyihin vaiheisiin kuten välillä eriydytään ja sitten kasvetaan yhteen lujemmin.kyllä siinä täytyy olla kärsivällinen jos aikoo vuosikymmeniä toisen kanssa elää.miksi pappikin sanoo että myötä ja vastamäessä?ei toinen tee sua onnelliseksi kyllä se olet sä itse ja kestät ne vaiheet jos rakastat.
- puoliso
Lisäksi hän on ollut paras ystävä. Miten se on mahdollista jos hänellä ei ole empatiaa?
Sinun mielestäsi asiat eivät varmaankaan ole hyvin kun miehesi on pettänyt. Suosittelen vaikka kuukauden taukoa. Mieti kannattaako tuollaisen äijän kanssa elää loppuelämäänsä.- Amor-_
Onko sinulla empatiaa? Oletko paras ystävä? Puhutko tunteistasi? Oletko rehellinen?
Säälittävää, kun eroa haikaileva nainen etsii tekosyitä eroonsa maailman turuilta. - Selvä kuin pläkki
Amor-_ kirjoitti:
Onko sinulla empatiaa? Oletko paras ystävä? Puhutko tunteistasi? Oletko rehellinen?
Säälittävää, kun eroa haikaileva nainen etsii tekosyitä eroonsa maailman turuilta.asian ytimeen tekosyineen kaikkineen ja
kysymyksesi on ihan loogisesti asetettuja.
Eron haikailusta han tässä on ilmiselvästi
kysymys.
- kerälanka
katsois päivääkään miestä jolta puuttuu empatia ja kyky puhua ongelmista. Sinähän olet sitten koko suhteen kannattaja ja mies vaan lipuu siinä mukana. Tottakai pitkässä suhteessa kiintyy toiseen aina, mutta itse ainakin haluan olla yhdessä muustakin syystä kuin tottumuksesta..
Jos olette luotuja toisillenne, miksette ole jo naimisissa? Suhteenne tuntuu lähinnä ystävyydeltä.
Kyllä jurompikin mies näyttää tunteitaan ja on romanttinenkin, kun rakastaa naista ihan todella.
Kumpikin ihastutte myös muihin, mitä ei onnellisesti yhdessä olevat tee.
Et tietenkään voi tietää varmaksi onko ero oikea ratkaisu, mutta eihän yhdessä olla vain "varmuuden vuoksi", vaan sen takia että oikeasti tahtoo!
Tuon yhteisen historianne takia erosta tulee vaikea ja halu palata yhteen on alussa vahva, mutta ne on normaaleita tunteita. Itsekin pitkän suhteen loputtua halusin noin vuoden ajan takaisin, vaikka suhde oli samanlainen rakkaudeton kaverisuhde.
Lopulta toivuin erosta enkä ole katunut, kadun vaan että jäin keskinkertaiseen suhteeseen liian moneksi vuodeksi. Olisi pitänyt heti alussa tajuta, kun huomasin miten erilaiset arvot ym meillä oli.
Mitä tulee pettämiseen, se on pahinta väkivaltaa mitä parisuhteessa voi toiselle tehdä! kuten huomaat, siitä ei pääse koskaan yli, vaikka sen anteeksi antaisikin.- annan sut pois
Niin. Kieltämättä välillä on tuntunut siltä, että teen itse kaiken työn suhteen eteen ja mies ei mitään. Nyt sen jälkeen, kun puhuin eroajatuksistani yleisellä tasolla, mies on alkanut helliä minua enemmän ja vaikuttaa todella rakastuneelta minuun. Itse olen toisena hetkenä täysin välinpitämätön ja sitten taas tuntuu, että hän on minulle se oikea. Ajatukseni ovat kuitenkin niin sekaisin, että ainakin miettimistauko voisi tehdä hyvää. Ongelmana on se, että rahatilanteeni ei toistaiseksi salli omaan asuntoon muuttamista. Emmin myös siksi, että tiedän mieheni rakastavan minua, vaikka ei osaakaan puhua tunteistansa. Enkä haluaisi häntä satuttaa (niin, vaikkakin tiedän, että hän loukkasi minua pahimmalla mahdollisella tavalla).
- loota.
Niin. Kieltämättä välillä on tuntunut siltä, että teen itse kaiken työn suhteen eteen ja mies ei mitään. Nyt sen jälkeen, kun puhuin eroajatuksistani yleisellä tasolla, mies on alkanut helliä minua enemmän ja vaikuttaa todella rakastuneelta minuun. Itse olen toisena hetkenä täysin välinpitämätön ja sitten taas tuntuu, että hän on minulle se oikea. Ajatukseni ovat kuitenkin niin sekaisin, että ainakin miettimistauko voisi tehdä hyvää. Ongelmana on se, että rahatilanteeni ei toistaiseksi salli omaan asuntoon muuttamista. Emmin myös siksi, että tiedän mieheni rakastavan minua, vaikka ei osaakaan puhua tunteistansa. Enkä haluaisi häntä satuttaa (niin, vaikkakin tiedän, että hän loukkasi minua pahimmalla mahdollisella tavalla).
Kovasti täällä venytellään, vanutellaan ja isotellaan joukolla miehesi hairahdusta. Olet itse suostunut jatkamaan yhteiselämää hänen kanssaan jo yli vuoden tapauksen jälkeen. Siksikö, että taloudellisista syistä sinulla ei ollut mahdollisuus osoittaa ovea heti kylmiltään?
Teidän jutussa näyttääkin olevan tilanne, että mies rakastaa ja sinä annat rakastaa. Samalla ruokit itseäsi eroajatuksella mm tällä saitilla. Ja sehän on selvää, että mitä ravitset se kasvaa.
Ai niin... Tervetuloa "yks kun jättää niin toinen ottaa"-ajattelijoiden joukkoon. Miehiä on maailma täynnä pätee ainakin jos ei kovin valikoivaksi tai ronkeliksi ryhdy. Kilpailu "saalistajien" kesken on muuten melkoista meininkiä. :) - annan sut pois
loota. kirjoitti:
Kovasti täällä venytellään, vanutellaan ja isotellaan joukolla miehesi hairahdusta. Olet itse suostunut jatkamaan yhteiselämää hänen kanssaan jo yli vuoden tapauksen jälkeen. Siksikö, että taloudellisista syistä sinulla ei ollut mahdollisuus osoittaa ovea heti kylmiltään?
Teidän jutussa näyttääkin olevan tilanne, että mies rakastaa ja sinä annat rakastaa. Samalla ruokit itseäsi eroajatuksella mm tällä saitilla. Ja sehän on selvää, että mitä ravitset se kasvaa.
Ai niin... Tervetuloa "yks kun jättää niin toinen ottaa"-ajattelijoiden joukkoon. Miehiä on maailma täynnä pätee ainakin jos ei kovin valikoivaksi tai ronkeliksi ryhdy. Kilpailu "saalistajien" kesken on muuten melkoista meininkiä. :)Jatkoin, koska rakastin miestäni. Kaikkine virheineen. Alkuun ajattelin niinkin, että jos mies sai syrjähypystä jotain (vaihtelua tms. mukavaa) niin sehän on vain hyvä, koska toivon häelle hyvää. Ja ettei minun onneni ole riippuvainen mieheni tekemisistä, vaan omistani valinnoistani. Olen myös ajatellut, että kaikki pettää kuitenkin, miksi siis erota ja etsiä uutta. En kiellä sitäkään, etteikö taloudellinen tilanne olisi osaltaan vaikuttanut päätökseeni.
Jos nyt eroaisimme, syynä ei olisi (pelkästään) tämä pettäminen. Se juttu on jo käsitelty. Tietenkin se vaikuttaa taustalla ja on osasyy siihen, että tunteeni ovat viilenneet, enkä enää samalla tavalla rakasta. Tai rakastan, mutten ole varma haluanko jatkaa ihmisen kanssa, jonka arvot ovat erilaiset (myös muissa asioissa). Olen nuorempana seurustellut empaattisemman miehen kanssa, joten tiedän että erilaisia miehiä on. Olisinko kuitenkaan sen onnellisempi toisen kanssa? Mene ja tiedä. - -asia
Jatkoin, koska rakastin miestäni. Kaikkine virheineen. Alkuun ajattelin niinkin, että jos mies sai syrjähypystä jotain (vaihtelua tms. mukavaa) niin sehän on vain hyvä, koska toivon häelle hyvää. Ja ettei minun onneni ole riippuvainen mieheni tekemisistä, vaan omistani valinnoistani. Olen myös ajatellut, että kaikki pettää kuitenkin, miksi siis erota ja etsiä uutta. En kiellä sitäkään, etteikö taloudellinen tilanne olisi osaltaan vaikuttanut päätökseeni.
Jos nyt eroaisimme, syynä ei olisi (pelkästään) tämä pettäminen. Se juttu on jo käsitelty. Tietenkin se vaikuttaa taustalla ja on osasyy siihen, että tunteeni ovat viilenneet, enkä enää samalla tavalla rakasta. Tai rakastan, mutten ole varma haluanko jatkaa ihmisen kanssa, jonka arvot ovat erilaiset (myös muissa asioissa). Olen nuorempana seurustellut empaattisemman miehen kanssa, joten tiedän että erilaisia miehiä on. Olisinko kuitenkaan sen onnellisempi toisen kanssa? Mene ja tiedä.on metka juttu, mikä ei oikein aloituksestasi avaudu. Luin sen "hartaudella" ja listasin mainitsemasi miehesi piirteitä, joita pidät puutteellisena. Mikä näistä (voisi) edustaa arvomaailmaa?
- Empatian puute (synonyymit: myötätunto, sympatia, sääli, osanotto, suopeus)
- Ei puhu tunteistaan
- Seksuaalitarpeitten määrä - erilaiset arvot?
-asia kirjoitti:
on metka juttu, mikä ei oikein aloituksestasi avaudu. Luin sen "hartaudella" ja listasin mainitsemasi miehesi piirteitä, joita pidät puutteellisena. Mikä näistä (voisi) edustaa arvomaailmaa?
- Empatian puute (synonyymit: myötätunto, sympatia, sääli, osanotto, suopeus)
- Ei puhu tunteistaan
- Seksuaalitarpeitten määränaulan kantaan tossa ettei ap.kuvannut teksissään arvomaailman erilaisuutta jonka piikiin hän ero on kuitenkin laittamassa.Hyväksynnän erolle ap. saa täällä jos haluaa tai voi mennä terapiaan ja maksaa hyväksynnästä satoja euroja. Arvot?Hankala juttu, vai onko sittenkään?Mistä alkaa tää puhumattomuus muuten noin yleensä?Alkaisko se siitäkin että mies kokee että nainen ajattelee että mies ei kelpaa hänelle täysin eikä oikein uskalla muuta kuin koettaa miellyttää...näkökulma tuokin.
- silviisii :)
erilaiset arvot? kirjoitti:
naulan kantaan tossa ettei ap.kuvannut teksissään arvomaailman erilaisuutta jonka piikiin hän ero on kuitenkin laittamassa.Hyväksynnän erolle ap. saa täällä jos haluaa tai voi mennä terapiaan ja maksaa hyväksynnästä satoja euroja. Arvot?Hankala juttu, vai onko sittenkään?Mistä alkaa tää puhumattomuus muuten noin yleensä?Alkaisko se siitäkin että mies kokee että nainen ajattelee että mies ei kelpaa hänelle täysin eikä oikein uskalla muuta kuin koettaa miellyttää...näkökulma tuokin.
Selvis lopulta aapeen suppea arvomaailma :) ja samalla myös se, miten hyvistä/itselleen
suotuisista lähtöasemista hän siirtyy käymään tulevaisuus-pohdintaa itsekseen ja
siippansa kanssa.
Nooh.. onhan siinähän aappeellä pohdiskellessaan tilaisuus oppia tuntemaan
mikä on hänen todellinen kykynsä mm. suopeuteen (vert empatia).
- tiitiäinen..
Kuules, ihan samat seli seli seli jutut oli täälläkin.
Tottakai mies haluaa sut pitää vaikka hyppiikin vieraissa.
Älä usko tuommoseen paskaan, kuka menee kerran niin menee myös toistekkin.
Jos ootte ehtineet naimisiin niin eroaminen on vaan yhä hankalempaa.
Siis hänen kannalta ajateltuna asiat on hyvin kun on voita leivän molemmin puolin.
Tietääks tää toinen muija sitten sinusta mitään ? Ehkä ois syytä kertoa hänellekkin
asiasta .
En suosittele jatkamaan koska tuo pettäminen tulee olemaan ikuisesti teiän välillä.
Eroaminen on kipeetä mutta parempi se kun ikuinen epävarmuus.
Saat kyllä kymmenen kertaa paremman miehen joka osaa osoittaa myös hellyyttä.
Mun tilanne oli aivan sama, äijä ei oikein puhua pukahtanut, hyppäsi vieraisiin
ja se siitä. Shokkivaiheen jälkeen kierrätykseen vaan.- annan sut pois
En ajatellut enää jatkaa keskustelua täällä, mutta laitettakoon nyt tämä yksi vielä. Yksiavoisuus on arvo/ihanne ainakin minulle, en tiedä teistä muista sitten? Ja toinen nainen ei ole enää kuvioissa, tiesi minusta kylläkin. Piste. Jatkan pohdintaa nyt itsekseni ja mieheni kanssa.
- ihanteena
En ajatellut enää jatkaa keskustelua täällä, mutta laitettakoon nyt tämä yksi vielä. Yksiavoisuus on arvo/ihanne ainakin minulle, en tiedä teistä muista sitten? Ja toinen nainen ei ole enää kuvioissa, tiesi minusta kylläkin. Piste. Jatkan pohdintaa nyt itsekseni ja mieheni kanssa.
Liekkö erityisen arvokasta kun joku julistautuu lainkuuliaiseksi.
Sitähän suurin osa populaa on asiaa painottamatta.
Moniavioisuus on meillä lailla kielletty, eikä avoukkosi kaiketi ole sellaisen syyllistynyt (vai onko
joskus ennen-sinua-elämässään niin tehnyt).
(Avoeläjien kohdalla pitäis kai kahta avoliittoa yhtä aikaa elävien kohdalla puhua
"moniavoisuudesta", mikä taas ymmärrettävistä syistä ei ole lailla kielletty. )
- yrittäkää vielä...
mua tympäsee sellainen että aletaan suhteeseen jossa ollaan vain täynnä odotuksia toista kohtaan? Itsekseenkö sen kaiken pitäisi tapahtua, sen ymmärtämisen jos ei puhuta?Pitää yrittää saada toinen puhumaan olla aito eikä teeskennellä!!!!Ihmisessä on hirveästi potentiaalia & voimavaroja, joskus niihin ei vain ole siltaa ellei kukaan auta ..
- bring me the horses
pettäminen ole vain oire jostain?jospa kysyisit mieheltäsi mitä hän näkee sinussa rakastettavana ja mietit sitten mitä siitä puuttuu tai sano että kirjoittaa kirjeen.pitää miehenkin yrittää ei se ole vain naisen tehtävä.
- realistinainen
lues koko ketju.
nainenhan tässä suhteessa pettää ajatuksissaan täyttä päätä.
- Eulaalia Kenkkunen
Pettämisen seurauksena on aina pidemmän päälle välinpitämättömyys. Siksi naiset pysyvät liitoissaan vaikka mies pettää, koska ei paljon kiinnosta. Sellaisen elämänkö sinä haluat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859