Omat jauhot myllyllä

puurolla pärjää

TÄMÄ ON MIELESTÄNI ISO JUTTU

Olen jonkin aikaa jauhanut myllyllä omat puurojauhot ja myöskin pitsanpohjaan tarvittavat jauhot. Olen miettinyt että mistä muualta voisi saada niin hyvin suojaavia ravintoaineita kuten e-vitamiinia kuin tuoreista jauhoista. Käsittääkseni vehnässä oleva E-vitamiini hapettuu aika pian jauhamisen jälkeen.

Minun havainnot itse jauhetuista jauhoista: Rahaa säästyy ja paljon, vatsassa todella hyvä olo, wc-reissuakaan ei tarvitse pelätä vaan sekin on muuttunut helpoksi. en voi muuta kuin suositella.Puurolla

Kysymys: Mistä saan D-vitamiineja

Kysymys: Mistä saan C-vitamiineja

Myllyjä löytyy halvimmalla kai täältä http://myllyt.fi/sivut/partio.html

7

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erinomaisia lettuja!

      Saat vastauksen kysymyksiisi vitamiineista varmaan googlettamalla, mutta tiedän edullisemmankin myllyn. Mylly on käsikäyttöinen, joten silloin ei haittaa sähkökatkotkaan. Postaa ja kysele tarkemmin osoitteesta: [email protected]

    • Hei

      Saksasta ebay:sta ostin oman myllyni. Jäi rahteineen alle satasen. Siitä tosin on aikaa ja toimii säkömoottorilla

      Terv HPu

    • Tiskin tällä puolen

      Anteeksi kysymykseni, mutta minä olen jo koulusta saakka oppinut, että elävä ravinto on kypsentämätöntä. Joten miten puurokeskustelu kuuluu tälle palstalle?

    • leivätön pöytä

      Jauhoista katoaa viljan vitamiinit jo kahden viikon kuluttua jauhatuksesta, jonka jälkeen jauhoista valmistettu leipä on turhaa huttua.

      • peukalot jauhossa

        Itseasiassa viljoista, joista on poistettu alkiot ja leseet, katoaa jauhamisen jälkeen kaikki vitaaliaineet 20 minuutissa. Huttuahan tuo.

        Onko kukaan teistä koskaan tehnyt viljoista elävänravinnon leipää murskaamalla ja kuivattamalla?


    • usko eevertti

      No enpä oo mutta osaan kyllä käyttää viljakuivaamoa. Sinne ajtaan satsit jyviä puimurilla , kipataan lämpiämään ja sokka pyörittää niitä että kosteus haihtuu. Katotaan onko mahollisesti mitään hiiriä tai myyriä seassa; jos on, ne vain heitllään ulos. Kun kosteus alle50% on tarpeeksi niin mylly jauhammaan. Yleensä kannattaa illasta puida niin aamusella satsi on valmis. Sitten se ajetaan laariin. Menee joko elukoille tai ihmisille. Mitään vitamiinieja ei lisäillä.

      Deetä siinä on ja Ceetä saa appelsiinistä, ei viljasta. Sitähän sä kysyit.

    • vellit ja puurot

      Muistan, kun vuosia sitten oli Melitta Tulikouran ohjelma, jossa ruotsalaisella miehellä oli todettu helikobakteeri. Siihen Heliko-K kuuri, mutta ei ollut auttanut (harvemmin auttaa). Mies oli maanviljelijä, osti myllyn ja jauhoi puurojauhot sillä aikaa kun vesi odotti kiehumistaan. Tätä oli syönyt muutaman viikon ajan ja helikobakteeri katosi sen siliän tien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe