että miltä se mahtaisi tuntua olla 30 vuotias ja täysin kokematon. Tietää, ettei ole mahdollista löytää oman ikäistä naista, joka olisi kokematon, mutta nuorempiinkaan ei ole mitään chansseja. Kokenutta naista ei voi ottaa, koska se tekisi oman kokemattomuuden ja epävarmuuden ylipääsemättömäksi ongelmaksi, olisihan sillä vertailukohteita.
Ja koko ajan vuodet vierisivät ja muutaman vuoden kuluttua kaikki olisi lopullisesti menetetty, koska ne oman ikäiset naiset eivät enää edes pystyisi saamaan lapsia. Jokainen vuosi tekisi myös oman kokemattomuuden entistä hävettävämmäksi. 30-vuotiaalla miehellä on takanaan noin 15 vuotta potentiaalisesti aktiivista seksuaalielämää, ja olisi aika nöyryyttävää myöntää, ettei ole koskaan harrastanut seksiä. 35-vuotias voisi olla jo täysi-ikäisen tyttären isä, jos olisi varhain aloittanut. Nelikymppinen voisi teoriassa olla vaari, vaikka se ei kai kovin yleistä ole.
Mitä vaihtoehtoja 30 vuotiailla miehillä oikeastaan on? Tietysti vaimonhaku ulkomailta, en yhtään ihmettele että monet tekevät niin.
Alkoi ihan oikeasti mietityttää
101
1853
Vastaukset
- Totuuden Torvi
vielä se että suomalaiset akat on todella surkeaa laatua.
- mietinpävaan
että sinulle(kin) on sattunut sellainen äiti. Toivottavasti sinulla ei ole siskoja, ettei geeniperimä jatku.
- Totuuden Torvi
mietinpävaan kirjoitti:
että sinulle(kin) on sattunut sellainen äiti. Toivottavasti sinulla ei ole siskoja, ettei geeniperimä jatku.
Onneksi ja epäonnisesti olen taas osittain.
- mietinpävaan
Totuuden Torvi kirjoitti:
Onneksi ja epäonnisesti olen taas osittain.
no se selittää paljon. Miksi et hae naista äitisi kulttuurista?
- Totuuden Torvi
mietinpävaan kirjoitti:
no se selittää paljon. Miksi et hae naista äitisi kulttuurista?
Länsi-eurooppalaista verta suonissa, annatko anteeksi itäsuomen mongooli?
- laughingmyassoff
Länsi-eurooppalaista verta suonissa, annatko anteeksi itäsuomen mongooli?
Hienoine geeneinesi istut perisuomalaisittain kalsarikännejä viettämässä jossain betonikorttelissa lauantai-iltana surffaten netissä ja odottaen, että nyt se kaunis nainen vihdoin vastaa netti-ilmoitukseesi. Kuten olet viettänyt lukemattomia iltoja tähän mennessä ja tämän jälkeen.
Ei tarvitse vastata, I've proved my point and I'm laughing my ass off - Totuuden Torvi
laughingmyassoff kirjoitti:
Hienoine geeneinesi istut perisuomalaisittain kalsarikännejä viettämässä jossain betonikorttelissa lauantai-iltana surffaten netissä ja odottaen, että nyt se kaunis nainen vihdoin vastaa netti-ilmoitukseesi. Kuten olet viettänyt lukemattomia iltoja tähän mennessä ja tämän jälkeen.
Ei tarvitse vastata, I've proved my point and I'm laughing my ass offIstun salihuosut jalassa tein pastaa tänään jonka vedin alas punaviinin ja patonkin kanssa. Kuuntelin samalla länsi-eurooppalaista klassista musiikkia. Ajattelin kyllä lähteä matkalle tosin en vielä tiedä mihin ja eurooppa voisi kierrelle kesällä sitten.
- gggggggo
Istun salihuosut jalassa tein pastaa tänään jonka vedin alas punaviinin ja patonkin kanssa. Kuuntelin samalla länsi-eurooppalaista klassista musiikkia. Ajattelin kyllä lähteä matkalle tosin en vielä tiedä mihin ja eurooppa voisi kierrelle kesällä sitten.
Joo, siellä voit sitten kuolata niiden laatunaisten perään ja kiroilla surkeaa suomalaista vertasi jonka isukki tai äitykki sinulle antoi. Ja voit vaikka juoda punaviiniä ja syödä patonkkia todistellaksesi muille että olet fiksu.
- mietipävaan
Kas kun et mieti miltä se mahtaisi tuntua jos joku potkasis sua palleille lujaa.
- Naisasialooseri.
kokematon mies? Jos et niin miksi et? Onhan täällä moni muukin.
- ajatuksia19+21
Seksiä ja jonkinlaista seurustelua olin harrastannut 16 vuotiaana ikäseni tytön kanssa asuessamme koulun asuntolassa. Seuraavan kerran harrastin seksiä lähes 17 vuoden jälkeen. Reilussa vuodessa olinkin sitten yli 10 eri naisen kanssa. Mistään seurustelusta ei yhdenkään kanssa ollut kyse. Tosin elämäni suuren rakkauden kohtasin ja hänen kanssaan olemme edelleen enemmän kuin ystäviä vaikka emme rakastavaisia enään olekkaan. Nykyisen avovaimoni tapasin kolmisen vuotta sitten. Fiksu, lapseton, akateeminen ja minua nuorempi nainen.
ja tarinan opetushan on että menneiden mahdollisuuksien murehtiminen on turhaa ja elämä on edessä.- asiallinen ATM
Voisitko suuri isä painua vittuun täältä palstalta? Pilaat ATM:ien maineen.
- Kunnian mies
kymmenen käytettyä naista antoivat miinusta totuuden puhujalle.
- !
Samoin tuo kunnian mies, pysyisivät poissa kehittyneistä länsimaista!
- gjlfjhlf
Kunnian mies kirjoitti:
kymmenen käytettyä naista antoivat miinusta totuuden puhujalle.
Te kaksi, Suuri Isä ja sinä, olette oikeasti sekoboltseja jätkiä. Voi olla, että olette sama ihminenkin.
- nöösi_poika
"miltä se mahtaisi tuntua olla 30 vuotias ja täysin kokematon."
Tässä vaiheessa on turtunut olo. Ei tunnu enää missään. Tilanteeseen on tottunut.
t. Mies, 32 v., ei milloinkaan ollut naista. - to the
Pleasure Dome!
Though this is not it.
http://www.youtube.com/watch?v=3ycCLXLiZWs
Endorsed by the (YTM) authorities. - Palstalla muuten vaa
Pientä lohtua.
Olen tuntenut miehiä joiden naiskokemukset (ihan omienkin sanojen mukaan ovat olleet) lähes nollassa ja eräs tapaus joka oli aika varma neitsyt.
Tilanne voi yllättäen korjaantua juuri päälle 30-vuotiaana kun mies on saanut muun elämän järjestykseen ja esimerkiksi osa miehistä jos näyttävät nuoremmilta kuin mitä ikä numerona kertoo voivat hyvinkin löytää nuoremman naisen rinnalleen.
Sitä että ovatko he kertoneet kokemattomuudestaan tai vähäisestä kokemuksista en tiedä.
Varmasti on muitakin vastaavia tapauksia, mutta tuskimpa he täällä sinkut palstalla ovat kertomassa kohtaloistaan. Täällä on vain näitä ikisinkkuja, neitsytpoikia ja itsensä epäonnistuneeksi tuntevia kaks tai kolmekymppisiä vahvistamassa omaa ja toistensa kokemusta omasta "hylkiönä" olemisestaan.
Jos noidanympyrä ennen tuota ei ollut valmis niin sittenhän se viimeistään on sinetöity se kohtalo.- Palstalla muuten vaa
Joo ja ulkomaat (ei pelkästään itä-blokki ja aasia) ovat ihan oikea mahdollisuus.
Naisia ne sielläkin ovat eikä siitä kannata liian suurta numeroa tehdä että hakee ulkomailta naisen. - pirun sosiaalistajat
Palstalla muuten vaa kirjoitti:
Joo ja ulkomaat (ei pelkästään itä-blokki ja aasia) ovat ihan oikea mahdollisuus.
Naisia ne sielläkin ovat eikä siitä kannata liian suurta numeroa tehdä että hakee ulkomailta naisen.Joopa joo. Olen itse asununut Moskovassa vuosia eikä minulla ole mitään venäläisiä naisia vastaan, päinvastoin, tunnen useita, joista pidän paljonkin.
Omaa taustaa vasten joskus vaan huvittaa nämä joidenkin suomalaismiesten fantasiat itänaisista... ollaan pettyneitä suomalaisiin naisiin ja fantasioidaan jostain, mitä ei loppujen lopuksi juurikaan tunneta. Sitten jossain vaiheessa tuleekin kulttuurierot vastaan... kun sillä venäläiselläkin naisella on omat tunteet, oma tahto, oma ajattelukyky... ja paljon mieheen kohdistuvia kulttuurisidonnaisia odotuksia usein myös. - sir_eino
pirun sosiaalistajat kirjoitti:
Joopa joo. Olen itse asununut Moskovassa vuosia eikä minulla ole mitään venäläisiä naisia vastaan, päinvastoin, tunnen useita, joista pidän paljonkin.
Omaa taustaa vasten joskus vaan huvittaa nämä joidenkin suomalaismiesten fantasiat itänaisista... ollaan pettyneitä suomalaisiin naisiin ja fantasioidaan jostain, mitä ei loppujen lopuksi juurikaan tunneta. Sitten jossain vaiheessa tuleekin kulttuurierot vastaan... kun sillä venäläiselläkin naisella on omat tunteet, oma tahto, oma ajattelukyky... ja paljon mieheen kohdistuvia kulttuurisidonnaisia odotuksia usein myös.Olen seurustellut pidempään yhden ulkomaalaisen naisen kanssa ja pyörinyt sellaisia muutaman viikon pätkiä muutaman muun kanssa. Ei se tosiaan sen kummempaa ole. Eksoottisuus viehättää mutta se alkaa äkkiä rasittaa. Ja omat kokemukset eivät ole minkään idän ihmeiden kanssa vaan esim. yhdysvaltalaisten, yksi venäläistaustainen mutta Suomessa pitkään asunut nainen mahtuu mukaan.
- Palstalla muuten vaa
Joopa joo. Olen itse asununut Moskovassa vuosia eikä minulla ole mitään venäläisiä naisia vastaan, päinvastoin, tunnen useita, joista pidän paljonkin.
Omaa taustaa vasten joskus vaan huvittaa nämä joidenkin suomalaismiesten fantasiat itänaisista... ollaan pettyneitä suomalaisiin naisiin ja fantasioidaan jostain, mitä ei loppujen lopuksi juurikaan tunneta. Sitten jossain vaiheessa tuleekin kulttuurierot vastaan... kun sillä venäläiselläkin naisella on omat tunteet, oma tahto, oma ajattelukyky... ja paljon mieheen kohdistuvia kulttuurisidonnaisia odotuksia usein myös."Omaa taustaa vasten joskus vaan huvittaa nämä joidenkin suomalaismiesten fantasiat itänaisista... ollaan pettyneitä suomalaisiin naisiin ja fantasioidaan jostain, mitä ei loppujen lopuksi juurikaan tunneta. Sitten jossain vaiheessa tuleekin kulttuurierot vastaan... kun sillä venäläiselläkin naisella on omat tunteet, oma tahto, oma ajattelukyky... ja paljon mieheen kohdistuvia kulttuurisidonnaisia odotuksia usein myös. "
Saa kai sitä fantasioida heistä?
Jos on pettynyt suomalaisiin naisiin niin sitten on. Mikäs siinä sitten. En ymmärrä miten siitä voi tehdä niin ison numeron mistä se nainen on kotoisin.
On totta että odotuksia on, mutta ehkä ne odotukset suomalaisten naisten kohdalla eivät ole sopivia näille miehille? Ehkä sitten jonkun toisen maan naisten odotukset ovat parempia?
Kulttuurierot ovat usein täyttä roskaa varsinkaan jos ei tunne vaikkapa suomalaisia naisia osakseen tai huomaa 30-vuotiaana olevansa täysin kokematon.
Miksei kokeilisi sitten vaikak moskovalaisia naisia? - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Olen seurustellut pidempään yhden ulkomaalaisen naisen kanssa ja pyörinyt sellaisia muutaman viikon pätkiä muutaman muun kanssa. Ei se tosiaan sen kummempaa ole. Eksoottisuus viehättää mutta se alkaa äkkiä rasittaa. Ja omat kokemukset eivät ole minkään idän ihmeiden kanssa vaan esim. yhdysvaltalaisten, yksi venäläistaustainen mutta Suomessa pitkään asunut nainen mahtuu mukaan.
Aivan, mutta toisaalta ei siitä tarvitse tehdä suurta numeroa onko se hyvä vai huono juttu.
Tietysti kun Suomessa ollaan junttilassa niin pitää oikein korostaa että joku on "ulkomaalainen".
Suomessa on aika vähän naisia muuhun maailmaan verrattuna. Se onni voi löytyä helpommin sieltä kuin täältä. Sehän se pointti on. - pirun sosiaalistajat
"Omaa taustaa vasten joskus vaan huvittaa nämä joidenkin suomalaismiesten fantasiat itänaisista... ollaan pettyneitä suomalaisiin naisiin ja fantasioidaan jostain, mitä ei loppujen lopuksi juurikaan tunneta. Sitten jossain vaiheessa tuleekin kulttuurierot vastaan... kun sillä venäläiselläkin naisella on omat tunteet, oma tahto, oma ajattelukyky... ja paljon mieheen kohdistuvia kulttuurisidonnaisia odotuksia usein myös. "
Saa kai sitä fantasioida heistä?
Jos on pettynyt suomalaisiin naisiin niin sitten on. Mikäs siinä sitten. En ymmärrä miten siitä voi tehdä niin ison numeron mistä se nainen on kotoisin.
On totta että odotuksia on, mutta ehkä ne odotukset suomalaisten naisten kohdalla eivät ole sopivia näille miehille? Ehkä sitten jonkun toisen maan naisten odotukset ovat parempia?
Kulttuurierot ovat usein täyttä roskaa varsinkaan jos ei tunne vaikkapa suomalaisia naisia osakseen tai huomaa 30-vuotiaana olevansa täysin kokematon.
Miksei kokeilisi sitten vaikak moskovalaisia naisia?Toki saa fantasioida, eihän sitä kukaan kiellä. Mitä taas tulee noihin odotuksiin, niin niissä mielestäni tehdään usein se virhearvio... odotetaan toisen odottavan jotain muuta kuin odottaa. Mun tuntemista suomalais-venäläisistä pariskunnista kestävimmän suhteen ovat kyenneet solmimaan he, joilla on jo ennen suhdetta ollut opiskelun, työn tms. kautta kosketuspintaa toisen kotimaahan ja sen kulttuuriin. Entisen työn kautta näin sitten niitä kaikkein huonoiten onnistuneita pariskuntia... ressukoita, joista nainen oli usein luullut onnen aukeavan, kun pääsee länteen ja mies luullut venäläisen naisen olevan mukautuvainen ja naisellinen ja sopeutuvan tuosta vain elämään jossain pikkukaupungissa/kylässä.
- pirun sosiaalistajat
sir_eino kirjoitti:
Olen seurustellut pidempään yhden ulkomaalaisen naisen kanssa ja pyörinyt sellaisia muutaman viikon pätkiä muutaman muun kanssa. Ei se tosiaan sen kummempaa ole. Eksoottisuus viehättää mutta se alkaa äkkiä rasittaa. Ja omat kokemukset eivät ole minkään idän ihmeiden kanssa vaan esim. yhdysvaltalaisten, yksi venäläistaustainen mutta Suomessa pitkään asunut nainen mahtuu mukaan.
Syvemmällä tasolla ne erot yleensä tuleekin vastaan... itse Moskovassa asuessani deittailin muutaman venäläismiehen kanssa. Huomasin, että vaikka ulkoisesti sitä sopeutuukin ja oppii näyttämään moskovattarelta ja antaa miehen käyttäytyä, no, kuten hyvätapainen venäläinen mies käyttäytyy... avaa ovet, maksaa laskut, korjaa kaiken, kantaa tavarat... niin jotenkin se itsellä oli tietyllä tapaa pintaa. Siihen ei jotenkaan osannut suhtautua riittävän tosissaan, itselle se oli vain jotain mukavaa roolileikkiä, kun taas noille deittailemilleni miehille asioiden tila, joka oli jotenkin "luonnollinen" ja "ainoa oikea". Eikä siitä voinut poiketa edes silloin, kun auttava käsi olisi ollut oikeasti miehelle tarpeen.
- Palstalla muuten vaa
Toki saa fantasioida, eihän sitä kukaan kiellä. Mitä taas tulee noihin odotuksiin, niin niissä mielestäni tehdään usein se virhearvio... odotetaan toisen odottavan jotain muuta kuin odottaa. Mun tuntemista suomalais-venäläisistä pariskunnista kestävimmän suhteen ovat kyenneet solmimaan he, joilla on jo ennen suhdetta ollut opiskelun, työn tms. kautta kosketuspintaa toisen kotimaahan ja sen kulttuuriin. Entisen työn kautta näin sitten niitä kaikkein huonoiten onnistuneita pariskuntia... ressukoita, joista nainen oli usein luullut onnen aukeavan, kun pääsee länteen ja mies luullut venäläisen naisen olevan mukautuvainen ja naisellinen ja sopeutuvan tuosta vain elämään jossain pikkukaupungissa/kylässä.
On kai se sentään parisuhde jos Suomessa naiset nirpistää sille miehelle vain nokkaa?
Mutta nähtävästi sinäkin ajattelet että ei pitäisi lähteä hakemaan ulkomailta kun Suomessa on niin paljon naisia joille mies kuitenkaan ei kelpaa.
Itse ajattelin muuten kokeilla enemmän tuonne länsi- ja keskieurooppalaisten suuntaan jatkossa koska olen väsynyt suomalaisiin naisiin ja suomalaiseen naiskulttuuriin. Ehkä vika on sitten minussa, mutta onhan se outoa että mies kuten minä tulen paremmin toimeen netissä ennen ja jälkeen kuvien vaihdon sekä myös ihan livenä muiden maiden naisten kanssa kuin suomalaisten.
Joko minä en sovi suomalaisten naisten mieskuvaan ja makuun tai sitten suomalaiset naiset yleisesti suhtautuvat nihkeästi suomalaisiin miehiin.
Mutta minulle lopulta on aivan sama mistä se nainen on kotoisin kunhan toimeen tullaan.
Mielestäni olipa mies tai nainen ei tulisi rajoittaa itseään vain tämän pienoisen kansakunnan rajojen sisälle kuvitellen että täällä ne kaikki oikeat immeiset asuu.
Omalla kohdalla niin venäläiset naiset ovat kyllä naisellisia, muttei ehkä aivan minun makuun lähinnä sen suhteen mistä asioista yleensä ovat kiinnostuneita. Mutta typerä toisaalta tehdä stereotypioita naisryhmästä jossa naisia on monta kertaa enemmän kuin Suomessa. - Palstalla muuten vaa
On kai se sentään parisuhde jos Suomessa naiset nirpistää sille miehelle vain nokkaa?
Mutta nähtävästi sinäkin ajattelet että ei pitäisi lähteä hakemaan ulkomailta kun Suomessa on niin paljon naisia joille mies kuitenkaan ei kelpaa.
Itse ajattelin muuten kokeilla enemmän tuonne länsi- ja keskieurooppalaisten suuntaan jatkossa koska olen väsynyt suomalaisiin naisiin ja suomalaiseen naiskulttuuriin. Ehkä vika on sitten minussa, mutta onhan se outoa että mies kuten minä tulen paremmin toimeen netissä ennen ja jälkeen kuvien vaihdon sekä myös ihan livenä muiden maiden naisten kanssa kuin suomalaisten.
Joko minä en sovi suomalaisten naisten mieskuvaan ja makuun tai sitten suomalaiset naiset yleisesti suhtautuvat nihkeästi suomalaisiin miehiin.
Mutta minulle lopulta on aivan sama mistä se nainen on kotoisin kunhan toimeen tullaan.
Mielestäni olipa mies tai nainen ei tulisi rajoittaa itseään vain tämän pienoisen kansakunnan rajojen sisälle kuvitellen että täällä ne kaikki oikeat immeiset asuu.
Omalla kohdalla niin venäläiset naiset ovat kyllä naisellisia, muttei ehkä aivan minun makuun lähinnä sen suhteen mistä asioista yleensä ovat kiinnostuneita. Mutta typerä toisaalta tehdä stereotypioita naisryhmästä jossa naisia on monta kertaa enemmän kuin Suomessa.Täytyy lisätä vielä että omalla kohdalla kysymys ei ole mistään fantasioista tai eksoottisuudesta vaan yksinkertaisesti siitä tosiasiasta että Suomessa naiset käyttäytyvät yleisesti tietyllä tavalla ja suhtautuvat ainakin minuun miehenä tavalla joka ei minua lainkaan kiinnosta.
Enempää asiasta en viitsi puhua koska joku kuitenkin loukkaantuisi tai alkaisi väittämään että olen nyt ihan munaton luuseri kun Suomesta "ei lohkea" (mitä kielikuvia!) - Palstalla muuten vaa
Syvemmällä tasolla ne erot yleensä tuleekin vastaan... itse Moskovassa asuessani deittailin muutaman venäläismiehen kanssa. Huomasin, että vaikka ulkoisesti sitä sopeutuukin ja oppii näyttämään moskovattarelta ja antaa miehen käyttäytyä, no, kuten hyvätapainen venäläinen mies käyttäytyy... avaa ovet, maksaa laskut, korjaa kaiken, kantaa tavarat... niin jotenkin se itsellä oli tietyllä tapaa pintaa. Siihen ei jotenkaan osannut suhtautua riittävän tosissaan, itselle se oli vain jotain mukavaa roolileikkiä, kun taas noille deittailemilleni miehille asioiden tila, joka oli jotenkin "luonnollinen" ja "ainoa oikea". Eikä siitä voinut poiketa edes silloin, kun auttava käsi olisi ollut oikeasti miehelle tarpeen.
Tiedätkö muuten miten hyvältä tuntuu kun nainen kohtelee miestä miehenä jo valmiiksi eikä pidä sitä vain jonain roolileikkinä?
Koska Suomessa tuntuu että mieheltä odotetaan "miehisyyttä" (tai suomalaisittain äijämäisyyttä, heh), mutta nainen voi koko ajan tehdä kompromisseja oman naisellisuutensa ja roolinsa suhteen?
Miehen tulee siis edelleen noudattaa mies rituaaleja silloin kun nainen häneltä sitä odottaa, mutta naiselta ei koskaan saa oikeastaan odottaa mitään kuin "ihmisyyttä".
Osa niistä jutuista ja eleistä joita ulkomaalaiset naiset ovat minun kohdalla tehneet ovat olleet oikea yllätys koska suomalaisista naisista on aivan toisenlainen kuva jota kautta kuva naisellisuudesta on "vääristynyt".
Sitä kautta ne fantasiatkin sitten syntyvät ja vahvistuvat.
Tietysti ymmärrän kyllä että miehen tai naisen roolin vetäminen aina 100 lasissa alkaa pitemmän päälle ottamaan koville. - Palstalla muuten vaa
Ryssiltä taisi mennä joku miljoona noissa mittelöissä joissa Suomi oli ihan aktiivisesti ja aloitteellisesti mukana joten lopetetaan se röpötys niistä...
- pirun sosiaalistajat
Jahas, törkimyksille varmaankaan ei pitäisi vastata, mutta vastataan nyt kuitenkin. Ei, kyseiset suhteet eivät ennättäneet edetä seksin tasolle. Katsos, deittailla voi pitkäänkin ilman siirtymistä vielä seksiin.
Itse valloittaja-asenteinesi olet kyllä malliesimerkki miehestä, jolla on pahin mahdollinen lähestymistapa monikulttuuriseen parisuhteeseen. Törmäsin moneenkin tuon lajin törkimykseen junissa välillä Moskova-Helsinki. Valitettavasti. - pirun sosiaalistajat
Tiedätkö muuten miten hyvältä tuntuu kun nainen kohtelee miestä miehenä jo valmiiksi eikä pidä sitä vain jonain roolileikkinä?
Koska Suomessa tuntuu että mieheltä odotetaan "miehisyyttä" (tai suomalaisittain äijämäisyyttä, heh), mutta nainen voi koko ajan tehdä kompromisseja oman naisellisuutensa ja roolinsa suhteen?
Miehen tulee siis edelleen noudattaa mies rituaaleja silloin kun nainen häneltä sitä odottaa, mutta naiselta ei koskaan saa oikeastaan odottaa mitään kuin "ihmisyyttä".
Osa niistä jutuista ja eleistä joita ulkomaalaiset naiset ovat minun kohdalla tehneet ovat olleet oikea yllätys koska suomalaisista naisista on aivan toisenlainen kuva jota kautta kuva naisellisuudesta on "vääristynyt".
Sitä kautta ne fantasiatkin sitten syntyvät ja vahvistuvat.
Tietysti ymmärrän kyllä että miehen tai naisen roolin vetäminen aina 100 lasissa alkaa pitemmän päälle ottamaan koville.On siinä omat hyvätkin puolensa, ei siinä mitään. Ja täytyy sanoa, että nykyisinkin aina kun astun Moskovan junaan, tunnen itseni asteen verran enemmän naiseksi. :) Fiilis, elekieli, kaikki muuttuu... eikä se ole feikkaamista, vaan osa minua... mutta minulle nimenomaan vain osa.
- pirun sosiaalistajat
Omalla kohdalla niin venäläiset naiset ovat kyllä naisellisia, muttei ehkä aivan minun makuun lähinnä sen suhteen mistä asioista yleensä ovat kiinnostuneita. Mutta typerä toisaalta tehdä stereotypioita naisryhmästä jossa naisia on monta kertaa enemmän kuin Suomessa."On kai se sentään parisuhde jos Suomessa naiset nirpistää sille miehelle vain nokkaa?"
Siis mihin tällä nyt viittasit, täsmennätkö, minulta meni ohi. :)
"Mutta nähtävästi sinäkin ajattelet että ei pitäisi lähteä hakemaan ulkomailta kun Suomessa on niin paljon naisia joille mies kuitenkaan ei kelpaa."
En ajattele, mun mielestä parisuhde voi varsin hyvin toimia, kunhan molemmilla osapuolilla on realistiset odotukset ja halua ymmärtää toinen toisiaan (ja myös sitä toisen kulttuurista taustaa, vaikkei se ainoa asia toisessa ihmisessä olekaan). - pirun sosiaalistajat
On siinä omat hyvätkin puolensa, ei siinä mitään. Ja täytyy sanoa, että nykyisinkin aina kun astun Moskovan junaan, tunnen itseni asteen verran enemmän naiseksi. :) Fiilis, elekieli, kaikki muuttuu... eikä se ole feikkaamista, vaan osa minua... mutta minulle nimenomaan vain osa.
Lisätään vielä, että roolileikki oli ehkä hieman harhaanjohtavasti sanottu...parempi olisi ehkä puhua osaidentiteetistä. Ymmärrän kyllä, että miehestä tuntuu hyvältä se, että nainen kohtelee miehenä... aivan samalla tavoin kuin naisesta tuntuu hyvälle, kun mies kohtelee naisena...
- sir_eino
Aivan, mutta toisaalta ei siitä tarvitse tehdä suurta numeroa onko se hyvä vai huono juttu.
Tietysti kun Suomessa ollaan junttilassa niin pitää oikein korostaa että joku on "ulkomaalainen".
Suomessa on aika vähän naisia muuhun maailmaan verrattuna. Se onni voi löytyä helpommin sieltä kuin täältä. Sehän se pointti on.En kiellä etteikö ulkomaalaisen naisen kanssa voi olla onnellinen, mutta kritisoin sitä kun monet tuntuvat lataavan joitain ihan ihmeellisiä ja epärealistisia toiveita ulkomaalaisiin naisiin. Eivät ne ainakaan omien kokemusteni perusteella täydellisiä ole eikä parisuhde ole sen helpompaa tai vaikeampaa kun suomalaisen kanssa. Jokaisessa kulttuurissa on hyvät ja huonot puolensa ja parisuhteessa ne korostuvat. Ensin vieras kulttuuri kiehtoo mutta äkkiä siinä huomaa niitä huomattavan ärsyttäviä piirteitä.
- sir_eino
Kyllä. Pinta kiehtoo, syvällä tasolla voi olla vaikea löytää yhteyttä. Mitä erilaisempi kulttuuri, sitä vaikeampaa se varmasti on. Kieli vaikuttaa myös. Puhun todella hyvää englantia ja pitempiaikaisimman ulkomaalaisen naisystäväni äidinkieli oli englanti joten kommunikointi oli sillä tavalla helppoa. Mutta jos nainen ei puhuisi suomea ja englannin taito olisi huono niin en pystyisi juttelemaan mistään.
Jenkissä tai jenkeissä ärsytti eniten se että mitään ei voinut sanoa suoraan. Ylikohteliaisuus. Suomalainen nainen ei sano ensin mikä painaa mutta kyllä se sen lopulta sanoo. Jenkki kiertelee. - Palstalla muuten vaa
"On kai se sentään parisuhde jos Suomessa naiset nirpistää sille miehelle vain nokkaa?"
Siis mihin tällä nyt viittasit, täsmennätkö, minulta meni ohi. :)
"Mutta nähtävästi sinäkin ajattelet että ei pitäisi lähteä hakemaan ulkomailta kun Suomessa on niin paljon naisia joille mies kuitenkaan ei kelpaa."
En ajattele, mun mielestä parisuhde voi varsin hyvin toimia, kunhan molemmilla osapuolilla on realistiset odotukset ja halua ymmärtää toinen toisiaan (ja myös sitä toisen kulttuurista taustaa, vaikkei se ainoa asia toisessa ihmisessä olekaan).Tarkoitin vain että jos ketjussa puhutaan kokemattomista miehistä tai jotka Suomesta ei naista saa niin onhan se silloin parempi kokeilla sitten jonkun kanssa joka olisi vaikka eri kulttuurista kuin köpötellä itsekseen odotellen kuolemaa ja maanitellen suomalaisia naisia tai kokemattomuuttaan.
- Palstalla muuten vaa
Lisätään vielä, että roolileikki oli ehkä hieman harhaanjohtavasti sanottu...parempi olisi ehkä puhua osaidentiteetistä. Ymmärrän kyllä, että miehestä tuntuu hyvältä se, että nainen kohtelee miehenä... aivan samalla tavoin kuin naisesta tuntuu hyvälle, kun mies kohtelee naisena...
Niin no, en tarkoita että minua erityisesti tulisi kohdella miehenä, mutta Suomessa tuntuu että sitä ei kunnolla ole edes mies vaan ihminen.
Suomessa tuntuu olevan se että pitää korostaa omaa miehisyyttään koska tasa-arvo on mennyt niin pitkälle. Pitää olla joku äijä ns.
Ulkomailla touhu on jotenkin automaattisempaa että nainen pitää sua miehenä ja mies pitää naista naisena.
Toisaalta ehkä osittain omat kokemukseni johtuu vain siitä että ulkomailla on enemmän naisia joten joukkoon mahtuu enemmän erilaista kulkijaa kuin Suomessa. Täällä kaikki tuntuu niin monotooniselta.
Samoin ulkomailla naiset flirttailee takaisin ja on rennompia. Täällä naisen lähestymiseen ainakin itsellä on suurempi kynnys.
Monissa maissa myös arvostetaan että miehellä on vain asiat kunnossa, ollaan rehellisiä jne. Suomessa aina pitää ola jotain helvetin äijäroolia vetämässä. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Kyllä. Pinta kiehtoo, syvällä tasolla voi olla vaikea löytää yhteyttä. Mitä erilaisempi kulttuuri, sitä vaikeampaa se varmasti on. Kieli vaikuttaa myös. Puhun todella hyvää englantia ja pitempiaikaisimman ulkomaalaisen naisystäväni äidinkieli oli englanti joten kommunikointi oli sillä tavalla helppoa. Mutta jos nainen ei puhuisi suomea ja englannin taito olisi huono niin en pystyisi juttelemaan mistään.
Jenkissä tai jenkeissä ärsytti eniten se että mitään ei voinut sanoa suoraan. Ylikohteliaisuus. Suomalainen nainen ei sano ensin mikä painaa mutta kyllä se sen lopulta sanoo. Jenkki kiertelee."Kyllä. Pinta kiehtoo, syvällä tasolla voi olla vaikea löytää yhteyttä."
Olen aivan toista mieltä.
Syvemmällä tasolal Suomessa en tahdo löytää yhteyttä naisiin ja ulkomailla on suurempi tarjonta joiden kanssa on helpompi löytää syvempää yhteyttä.
Olen myös yllättynyt että jos vertailee keskimäärin suomalaisia/ulkomaisia naisia niin voisinpa melkein sanoa että suomalaiset ovat yllättävän pinnallista porukkaa sekä ennnakkoluuloista.
Tavat toki poikkeavat, mutta se ei ole mikään este jos oikeasti haluaa yrittää.
Ehkä joitakin tietysti kiehtoo vain ulkomaalaisten pinta.
Itse valitsisin ihan mielellään suomalaisen naisen, muttei oikeasti taida jaksaa välittää tämän maan naisista sillä tavoin. On niin kaukana omista ajattelutavoista sekä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. En sovi myöskään odotusarvoihin mitä mieheltä odotetaan. - pirun sosiaalistajat
"Kyllä. Pinta kiehtoo, syvällä tasolla voi olla vaikea löytää yhteyttä."
Syvemmällä tasolal Suomessa en tahdo löytää yhteyttä naisiin ja ulkomailla on suurempi tarjonta joiden kanssa on helpompi löytää syvempää yhteyttä.
Olen myös yllättynyt että jos vertailee keskimäärin suomalaisia/ulkomaisia naisia niin voisinpa melkein sanoa että suomalaiset ovat yllättävän pinnallista porukkaa sekä ennnakkoluuloista.
Itse valitsisin ihan mielellään suomalaisen naisen, muttei oikeasti taida jaksaa välittää tämän maan naisista sillä tavoin. On niin kaukana omista ajattelutavoista sekä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. En sovi myöskään odotusarvoihin mitä mieheltä odotetaan."Palstalla muuten vaan", paljonko sinulla on kokemusta eri maissa asumisesta, monikulttuurisista ystävyys- tai parisuhteista jne?
- sir_eino
"Kyllä. Pinta kiehtoo, syvällä tasolla voi olla vaikea löytää yhteyttä."
Itse valitsisin ihan mielellään suomalaisen naisen, muttei oikeasti taida jaksaa välittää tämän maan naisista sillä tavoin. On niin kaukana omista ajattelutavoista sekä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. En sovi myöskään odotusarvoihin mitä mieheltä odotetaan."Olen aivan toista mieltä.
Syvemmällä tasolal Suomessa en tahdo löytää yhteyttä naisiin ja ulkomailla on suurempi tarjonta joiden kanssa on helpompi löytää syvempää yhteyttä."
Niin. Ulkomailla on enemmän naisia. Me ollaan kuitenkin suomalaisia ja se kulttuuri ja kasvatus on aika syvässä, aivan kuten vaikka amerikkalaisella on oma kulttuuri ja kasvatus syvässä siellä sisällä ja siitä aiheutuu omat ongelmansa. Ei ole realistista ajatella ettei kulttuuriyhteentörmäyksiä tulisi. Kyllä ainakin omissa kv-suhteissa niitä on tullut. Jos se kulttuuri on kasvattanut ajattelemaan ihan eri tavalla, siitä ei vaan tule mitään.
Samanlaisiin kulttuuriyhteentörmäyksiin voi joutua myös suomalaisten kanssa. En kiellä sitä. Ulkomaalaisen kanssa niitä tulee kuitenkin varmasti.
"Itse valitsisin ihan mielellään suomalaisen naisen, muttei oikeasti taida jaksaa välittää tämän maan naisista sillä tavoin. On niin kaukana omista ajattelutavoista sekä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. En sovi myöskään odotusarvoihin mitä mieheltä odotetaan."
Minulle kansalaisuudella ei ole mitään väliä jos muuten kolahtaa. En sulje mitään pois mutten voi omien kokemuksieni takia elää sellaisessa harhaluulossa että ulkomailla kaikki on paremmin. Kahdessa eri ulkomaassa asuneena en pysty uskottelemaan itselleni sitä. Jos elämäni nainen on ulkomaalainen niin sitten on, jos suomalainen niin sitten on. Sillä ei ole väliä. - sir_eino
"Palstalla muuten vaan", paljonko sinulla on kokemusta eri maissa asumisesta, monikulttuurisista ystävyys- tai parisuhteista jne?
Mietin samaa. Joko kokemusta ei ole tai sitten asenne on pikkuisen liian myönteinen. Kai minkä tahansa voi ajatella myönteisesti jos vain haluaa. Oma asenne on realistinen. Se on vain elämää, naiset ovat vain naisia. Eivät mitään yli-ihmisiä. Missään.
- sir_eino
Omalla kohdalla niin venäläiset naiset ovat kyllä naisellisia, muttei ehkä aivan minun makuun lähinnä sen suhteen mistä asioista yleensä ovat kiinnostuneita. Mutta typerä toisaalta tehdä stereotypioita naisryhmästä jossa naisia on monta kertaa enemmän kuin Suomessa.Ei se ole outoa. Saat sen saman eksoottisuuslisän minkä joku tavisnaama espanjalainen saa täällä pohjoisessa.
Ulkomailla käy parempi flaksi. Aina. Tytöt tykkää kun söpö suomihevari vähän heittää läppää, hymyilee ja on niin ihana.
Mutta ei se parisuhde silti ulkomaalaisen kanssa helpompaa ole. Siinä kyllä kusetat itseäsi ihan kunnolla jos niin luulet. Se alku on juuri pinnallista huumaa, eksoottista huumaa. Sitten kun se lopahtaa tajuat että se nainen on vain nainen. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Ei se ole outoa. Saat sen saman eksoottisuuslisän minkä joku tavisnaama espanjalainen saa täällä pohjoisessa.
Ulkomailla käy parempi flaksi. Aina. Tytöt tykkää kun söpö suomihevari vähän heittää läppää, hymyilee ja on niin ihana.
Mutta ei se parisuhde silti ulkomaalaisen kanssa helpompaa ole. Siinä kyllä kusetat itseäsi ihan kunnolla jos niin luulet. Se alku on juuri pinnallista huumaa, eksoottista huumaa. Sitten kun se lopahtaa tajuat että se nainen on vain nainen.Tuo on sun ajattelumalli. Älä yritä tyrkyttää sitä minulle.
Se mitä haen on YKSILÖ. Kuvittelin että Suomesta sellaisia löytyisi mutta samaa harmaata massaa.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään eksotiikan kanssa. Samoin odotan että nainen hyväksyy minut YKSILÖNÄ.
Se että saan ekstrapointteja siitä että olen vaaleatukkainen rehti suomalainen (en hevari) niin ei haittaa yhtään koska Suomessahan siitä saa vain miinuspisteitä.
Totta kai se nainen on vain nainen. Mutta hän sentään ottaa minut vastaan miehenä ja omana itsenäni verrattuna suomalaisiin naisiin. Tai tämä on kokemukseni näiden kahden välillä.
Missään en väittänyt että se olisi helpompaa. Suominarttuja (vitsitermi) en vain enää jaksa. - sir_eino
Tuo on sun ajattelumalli. Älä yritä tyrkyttää sitä minulle.
Se mitä haen on YKSILÖ. Kuvittelin että Suomesta sellaisia löytyisi mutta samaa harmaata massaa.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään eksotiikan kanssa. Samoin odotan että nainen hyväksyy minut YKSILÖNÄ.
Se että saan ekstrapointteja siitä että olen vaaleatukkainen rehti suomalainen (en hevari) niin ei haittaa yhtään koska Suomessahan siitä saa vain miinuspisteitä.
Totta kai se nainen on vain nainen. Mutta hän sentään ottaa minut vastaan miehenä ja omana itsenäni verrattuna suomalaisiin naisiin. Tai tämä on kokemukseni näiden kahden välillä.
Missään en väittänyt että se olisi helpompaa. Suominarttuja (vitsitermi) en vain enää jaksa."Se mitä haen on YKSILÖ. Kuvittelin että Suomesta sellaisia löytyisi mutta samaa harmaata massaa.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään eksotiikan kanssa. Samoin odotan että nainen hyväksyy minut YKSILÖNÄ."
Sille ei kuitenkaan voi mitään että eksotiikka viehättää sitä naista ja sinua alussa. Et voi karsia pintaa pois.
"Se että saan ekstrapointteja siitä että olen vaaleatukkainen rehti suomalainen (en hevari) niin ei haittaa yhtään koska Suomessahan siitä saa vain miinuspisteitä."
Niin. Se on kai ihan samanlainen millainen suomalainen on. Minä en näytä suomalaiselta. Olen tumma. Saan silti ne lisäpisteet.
"Totta kai se nainen on vain nainen. Mutta hän sentään ottaa minut vastaan miehenä ja omana itsenäni verrattuna suomalaisiin naisiin. Tai tämä on kokemukseni näiden kahden välillä.
Missään en väittänyt että se olisi helpompaa. Suominarttuja (vitsitermi) en vain enää jaksa."
Ok, eli et kelpaa täällä tai koet parisuhteen löytämisen todella vaikeaksi? Nyt ymmärrän pointtisi. Sinä tarvitset ne ekstrapisteet. Esimerkiksi minä en tarvitse joten voin suhtautua kulttuurieroihin myös kriittisesti.
Ja mullahan on parisuhdekokemusta ulkomailta. Eli tiedän mitä se on ylipäätään ja mitä se on kun vertaa Suomeen. En väitä että suomalaiset naiset ovat täydellisiä mutta jotkut pikkuasiat on vaan niin helvetin paljon helpompia kun on yhteinen äidinkieli ja kulttuuritausta. Eikä asia koske pelkästään parisuhdetta vaan muitakin ihmissuhteita ja esimerkiksi työpaikkakulttuuria. Ulkomailla kaikki ei ole paremmin. Jos sinne lähtee olettaen että näin on, pettyy. Esimerkiksi Englannissa työpaikkakulttuuri oli välillä hyvinkin muodollista esimerkiksi pukeutumisen suhteen ja sen lisäksi ainakin silloisella työpaikalla piti viettää myös vapaa-aikaa työkavereiden kanssa. Onneksi työkaverit olivat mukavia, muuten olisi ollut kamalaa. - pirun sosiaalistajat
Jahas, törkimyksille varmaankaan ei pitäisi vastata, mutta vastataan nyt kuitenkin. Ei, kyseiset suhteet eivät ennättäneet edetä seksin tasolle. Katsos, deittailla voi pitkäänkin ilman siirtymistä vielä seksiin.
Itse valloittaja-asenteinesi olet kyllä malliesimerkki miehestä, jolla on pahin mahdollinen lähestymistapa monikulttuuriseen parisuhteeseen. Törmäsin moneenkin tuon lajin törkimykseen junissa välillä Moskova-Helsinki. Valitettavasti.Jahas, mahdollisille lukijoille tiedoksi, että tuosta välistä on poistettu yksi törkeä "senkin Suomi-huora".viesti. En siis nimittele nimimerkkiä "Palstalla muuten vaan" törkimykseksi. :)
- Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Mietin samaa. Joko kokemusta ei ole tai sitten asenne on pikkuisen liian myönteinen. Kai minkä tahansa voi ajatella myönteisesti jos vain haluaa. Oma asenne on realistinen. Se on vain elämää, naiset ovat vain naisia. Eivät mitään yli-ihmisiä. Missään.
Kokemusta on riittävästi.
Lakkaisit "eino" mussuttamasta ja puhuisit asiaa.
Minä veikkaan että sinullla ei ole kokemusta asiasta yhtään. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Olen aivan toista mieltä.
Syvemmällä tasolal Suomessa en tahdo löytää yhteyttä naisiin ja ulkomailla on suurempi tarjonta joiden kanssa on helpompi löytää syvempää yhteyttä."
Niin. Ulkomailla on enemmän naisia. Me ollaan kuitenkin suomalaisia ja se kulttuuri ja kasvatus on aika syvässä, aivan kuten vaikka amerikkalaisella on oma kulttuuri ja kasvatus syvässä siellä sisällä ja siitä aiheutuu omat ongelmansa. Ei ole realistista ajatella ettei kulttuuriyhteentörmäyksiä tulisi. Kyllä ainakin omissa kv-suhteissa niitä on tullut. Jos se kulttuuri on kasvattanut ajattelemaan ihan eri tavalla, siitä ei vaan tule mitään.
Samanlaisiin kulttuuriyhteentörmäyksiin voi joutua myös suomalaisten kanssa. En kiellä sitä. Ulkomaalaisen kanssa niitä tulee kuitenkin varmasti.
"Itse valitsisin ihan mielellään suomalaisen naisen, muttei oikeasti taida jaksaa välittää tämän maan naisista sillä tavoin. On niin kaukana omista ajattelutavoista sekä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. En sovi myöskään odotusarvoihin mitä mieheltä odotetaan."
Minulle kansalaisuudella ei ole mitään väliä jos muuten kolahtaa. En sulje mitään pois mutten voi omien kokemuksieni takia elää sellaisessa harhaluulossa että ulkomailla kaikki on paremmin. Kahdessa eri ulkomaassa asuneena en pysty uskottelemaan itselleni sitä. Jos elämäni nainen on ulkomaalainen niin sitten on, jos suomalainen niin sitten on. Sillä ei ole väliä.Minä en eino ymmärrä mistä me sinun kanssa edes keskustellaan kun olen ihan samaa mieltä kanssasi.
Ero on kai vain se että teet tästä jonkun ihmeellisen suurten kulttuurierojen ongelman kun oman kokemuksen mukaan minä tulen kulttuurisesti toimeen PAREMMIN ulkomaalaisten kanssa kuin suomalaisten.
Ehkä tämä on se ongelma meidän tässä keskustelussa. - sir_eino
Kokemusta on riittävästi.
Lakkaisit "eino" mussuttamasta ja puhuisit asiaa.
Minä veikkaan että sinullla ei ole kokemusta asiasta yhtään.Olen asunut ulkomailla n. 1,5 kahdessa eri maassa, tähän on liittynyt opintoja ja työntekoa. Molemmissa maissa minulla on edelleen ystäviä ja molemmissa maissa olen tapaillut paikallisia naisia. Pisin suhteeni on ollut yhdysvaltalaisen naisen kanssa, se kesti kaikkineen lähemmäs vuoden. Tarkkaa kuukausimäärää en muista mutta hän tuli mukanani Suomeen vielä kesäksi kun minun viisumini umpeutui. Perhesyistä ja muistakin syistä hän joutui palaamaan jolloin myös erosimme.
Lyhyempiä juttuja on ollut monenmaalaisten naisten kanssa ja ystävyyssuhteita tietenkin myös. - sdföjsdöa
sir_eino kirjoitti:
En kiellä etteikö ulkomaalaisen naisen kanssa voi olla onnellinen, mutta kritisoin sitä kun monet tuntuvat lataavan joitain ihan ihmeellisiä ja epärealistisia toiveita ulkomaalaisiin naisiin. Eivät ne ainakaan omien kokemusteni perusteella täydellisiä ole eikä parisuhde ole sen helpompaa tai vaikeampaa kun suomalaisen kanssa. Jokaisessa kulttuurissa on hyvät ja huonot puolensa ja parisuhteessa ne korostuvat. Ensin vieras kulttuuri kiehtoo mutta äkkiä siinä huomaa niitä huomattavan ärsyttäviä piirteitä.
Monissa maissa naiset ei ole vielä niin rappeutuneita, että arvostaisivat sinun kaltaisiasi kokovartalokyrpiä. Monessa maassa naiset arvostavat vielä hyvää miestä.
- Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Se mitä haen on YKSILÖ. Kuvittelin että Suomesta sellaisia löytyisi mutta samaa harmaata massaa.
Sillä ei ole mitään tekemistä minkään eksotiikan kanssa. Samoin odotan että nainen hyväksyy minut YKSILÖNÄ."
Sille ei kuitenkaan voi mitään että eksotiikka viehättää sitä naista ja sinua alussa. Et voi karsia pintaa pois.
"Se että saan ekstrapointteja siitä että olen vaaleatukkainen rehti suomalainen (en hevari) niin ei haittaa yhtään koska Suomessahan siitä saa vain miinuspisteitä."
Niin. Se on kai ihan samanlainen millainen suomalainen on. Minä en näytä suomalaiselta. Olen tumma. Saan silti ne lisäpisteet.
"Totta kai se nainen on vain nainen. Mutta hän sentään ottaa minut vastaan miehenä ja omana itsenäni verrattuna suomalaisiin naisiin. Tai tämä on kokemukseni näiden kahden välillä.
Missään en väittänyt että se olisi helpompaa. Suominarttuja (vitsitermi) en vain enää jaksa."
Ok, eli et kelpaa täällä tai koet parisuhteen löytämisen todella vaikeaksi? Nyt ymmärrän pointtisi. Sinä tarvitset ne ekstrapisteet. Esimerkiksi minä en tarvitse joten voin suhtautua kulttuurieroihin myös kriittisesti.
Ja mullahan on parisuhdekokemusta ulkomailta. Eli tiedän mitä se on ylipäätään ja mitä se on kun vertaa Suomeen. En väitä että suomalaiset naiset ovat täydellisiä mutta jotkut pikkuasiat on vaan niin helvetin paljon helpompia kun on yhteinen äidinkieli ja kulttuuritausta. Eikä asia koske pelkästään parisuhdetta vaan muitakin ihmissuhteita ja esimerkiksi työpaikkakulttuuria. Ulkomailla kaikki ei ole paremmin. Jos sinne lähtee olettaen että näin on, pettyy. Esimerkiksi Englannissa työpaikkakulttuuri oli välillä hyvinkin muodollista esimerkiksi pukeutumisen suhteen ja sen lisäksi ainakin silloisella työpaikalla piti viettää myös vapaa-aikaa työkavereiden kanssa. Onneksi työkaverit olivat mukavia, muuten olisi ollut kamalaa."Ok, eli et kelpaa täällä tai koet parisuhteen löytämisen todella vaikeaksi? "
Kyllä sellaisen jossa olisin itse kuin kotonani. Ehkä sinulle riittää se puolittainen seksisuhde. Minulle ei.
En oikein usko että kyseessä on ekstrapisteet vaan se miten suomalaiset naiset suhtautuvat yleisesti miehiin sekä siinä miten ulkomaalaiset. Siinä on kulttuuriero joka minua miellyttää.
Varmaan jonkinlaisen parisuhteen täältä löytäisin mutten sellaista joka miellyttäisi. Kumppaniehdokkaat ovat sanalla sanoen ala-arvoisia ja pitäisi tehdä kompromisseja oman luonteen suhteen.
Olen valmis tekemään niitä kulttuurieroissa kuin omassa luonteessa.
Lisäksi tietysti kyse on myös yksilöistä koska Suomessa on rajallinen määrä vapaana olevia sopivia naisyksilöitä.
Sinulla siis on kokemusta ulkomaista?
Anteeksi sitten vain. Niin on minullakin sen verran että tämä ei ole mitään "päiväunta". - sir_eino
Minä en eino ymmärrä mistä me sinun kanssa edes keskustellaan kun olen ihan samaa mieltä kanssasi.
Ero on kai vain se että teet tästä jonkun ihmeellisen suurten kulttuurierojen ongelman kun oman kokemuksen mukaan minä tulen kulttuurisesti toimeen PAREMMIN ulkomaalaisten kanssa kuin suomalaisten.
Ehkä tämä on se ongelma meidän tässä keskustelussa.Minä en koe että kulttuurilla on mitään tekemistä sen kanssa tulenko toimeen naisen kanssa vai en. Omien kokemusteni mukaan nimenomaan PITKÄLLÄ tähtäimellä tietyt kulttuurierot aiheuttavat kuitenkin riitoja.
Ei siinä muuta, haluan vain todeta sen. Siihen kannattaa varautua. Kyllä niistä voi selvitä mutta liian moni luulee että ongelmia ei tule. Kyllä niitä tulee. Jokainen tuntemani ihminen joka on tai on ollut parisuhteessa ulkomaalaisen kanssa sanoo samaa. Se on sitten monesta asiasta kiinni tuleeko niiden takia ero. - sir_eino
sdföjsdöa kirjoitti:
Monissa maissa naiset ei ole vielä niin rappeutuneita, että arvostaisivat sinun kaltaisiasi kokovartalokyrpiä. Monessa maassa naiset arvostavat vielä hyvää miestä.
Flaksini on parempi ulkomailla kun Suomessa. Ihan järjettömän hyvä.
- Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla n. 1,5 kahdessa eri maassa, tähän on liittynyt opintoja ja työntekoa. Molemmissa maissa minulla on edelleen ystäviä ja molemmissa maissa olen tapaillut paikallisia naisia. Pisin suhteeni on ollut yhdysvaltalaisen naisen kanssa, se kesti kaikkineen lähemmäs vuoden. Tarkkaa kuukausimäärää en muista mutta hän tuli mukanani Suomeen vielä kesäksi kun minun viisumini umpeutui. Perhesyistä ja muistakin syistä hän joutui palaamaan jolloin myös erosimme.
Lyhyempiä juttuja on ollut monenmaalaisten naisten kanssa ja ystävyyssuhteita tietenkin myös.Okei, okei. Ehkä tein hätäarvion.
Minun kokemukseni on se tosiaan että mieluummin sopeudun noihin "ongelmiin" sopivan yksilön kanssa kuin lähden tekemään kompromisseja suomalaisten naisten ja heidän odotuksienssa kanssa parisuhteissa jos yksilökään jonka Suomesta löydän ei ole ihan sitä mitä haen.
Olen asunut ulkomailla lyhyen aikaa, mutta suurin osa kokemuksista ulkomaalaisista on lomilta sekä esimerkiksi vaihto-opiskelijoista Suomessa ollessa.
Olen rehellsiesti sanottuna miettinyt että miksi edes vaivaudun katselemaan suomalaisia naisia jos se ero on niin huima näihin toisiin verrattuna vaikka mistään suurista odotusarvoista minun kohdalla ei voi puhua että uskoisin heidän olevan "yli-ihmisiä".
Meidän luonteemme on erilaiset joka vaikuttaa varmaan meidän suhtautumiseen noihin kokemuksiin sekä kulttuurieroihin. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Minä en koe että kulttuurilla on mitään tekemistä sen kanssa tulenko toimeen naisen kanssa vai en. Omien kokemusteni mukaan nimenomaan PITKÄLLÄ tähtäimellä tietyt kulttuurierot aiheuttavat kuitenkin riitoja.
Ei siinä muuta, haluan vain todeta sen. Siihen kannattaa varautua. Kyllä niistä voi selvitä mutta liian moni luulee että ongelmia ei tule. Kyllä niitä tulee. Jokainen tuntemani ihminen joka on tai on ollut parisuhteessa ulkomaalaisen kanssa sanoo samaa. Se on sitten monesta asiasta kiinni tuleeko niiden takia ero.No aivan varmasti tulee. Mutta monesta asiasta saa ongelman ihan suomalaisenkin naisen kanssa.
Kuten sanoin niin tunnen olevani kulttuuriltani lähempänä jotakin muuta kuin suomalaista. Täällä jurotetaan ja käsitellään sellaisia asioita tavalla joka minua vain alkaa rehellisesti sanottuna vituttamaan.
Mutta mistä tahansahan parisuhteessa saa ongelman jos lähtee tuolta kannalta ajattelemaan. - sir_eino
Mikä mun juttuni? En nyt taas tajua.
Missään ei ollut niin paljon naista tarjolla kun Tokiossa. Kiinalaista olen kokeillut, mutta se asui silloin USAssa. Opiskelijatyttö oli kyllä. Thaimaalainen nainen lähtisi aivan varmasti mun matkaan, olen sentään hyvinkoulutettu ja hyväliksaisessa duunissa. - sir_eino
Okei, okei. Ehkä tein hätäarvion.
Minun kokemukseni on se tosiaan että mieluummin sopeudun noihin "ongelmiin" sopivan yksilön kanssa kuin lähden tekemään kompromisseja suomalaisten naisten ja heidän odotuksienssa kanssa parisuhteissa jos yksilökään jonka Suomesta löydän ei ole ihan sitä mitä haen.
Olen asunut ulkomailla lyhyen aikaa, mutta suurin osa kokemuksista ulkomaalaisista on lomilta sekä esimerkiksi vaihto-opiskelijoista Suomessa ollessa.
Olen rehellsiesti sanottuna miettinyt että miksi edes vaivaudun katselemaan suomalaisia naisia jos se ero on niin huima näihin toisiin verrattuna vaikka mistään suurista odotusarvoista minun kohdalla ei voi puhua että uskoisin heidän olevan "yli-ihmisiä".
Meidän luonteemme on erilaiset joka vaikuttaa varmaan meidän suhtautumiseen noihin kokemuksiin sekä kulttuurieroihin."Minun kokemukseni on se tosiaan että mieluummin sopeudun noihin "ongelmiin" sopivan yksilön kanssa kuin lähden tekemään kompromisseja suomalaisten naisten ja heidän odotuksienssa kanssa parisuhteissa jos yksilökään jonka Suomesta löydän ei ole ihan sitä mitä haen."
Omasta lähtökohdastani voin sanoa etten ala kenenkään kanssa parisuhteeseen jos yksilö ei ole aika tarkkaan sitä mitä haen. Tiedän millaiselta sen ainakin pitäisi naisen kanssa tuntua enkä tyydy vähempään. Itseäni ja sitä naista mä siinä huijaisin.
"Olen asunut ulkomailla lyhyen aikaa, mutta suurin osa kokemuksista ulkomaalaisista on lomilta sekä esimerkiksi vaihto-opiskelijoista Suomessa ollessa."
Kyllä minäkin tiedän Suomessa asuvia ulkomaalaisia opiskelu- ja työyhteyksistä. Aika paljonkin. Ja monista eri maista tulleita. Kulttuuriin kuitenkin saa tuntuman vasta kun elää siellä sitä arkea. Käy koulussa ja töissä, elää paikallisten kanssa paikallisten tapaan. Pari kuukautta siihen ei riitä. Mun pisin yhtäjaksoinen asuminen oli vuoden verran, tein sekä töitä että opiskelin. Lähinnä jälkimmäistä. Sitten olin vielä reilut puoli vuotta Briteissä. Mulla oli paikallinen kämppis, käytiin samassa duunissa ja pyörittiin pelkästään paikallisten kanssa.
"Meidän luonteemme on erilaiset joka vaikuttaa varmaan meidän suhtautumiseen noihin kokemuksiin sekä kulttuurieroihin."
Olen aika kyyninen kaikkien asioiden suhteen. Mutta nuo kulttuurierot tietenkin ovat sellaisia jotka olivat hyvin konkreettisia ja niihin piti sopeutua. En usko että kulttuurierot olisivat kaataneet omaa parisuhdettani sen yhdysvaltalaisnaisen kanssa mutta kyllä niissä oma sulattelunsa aina välillä oli. Kun se kuitenkin oli jokapäiväistä kun oltiin yhdessä niin tiiviisti. Sellaiset tietyt asiat mitä toisessa huomasi, miten toinen toimi eri tavalla ja miten toinen oikeasti jopa ajatteli eri tavalla. Se on sitä kulttuuria, se on hyvin syvällä ihmisessä. Eikä sitä huomaa ennen kun viettää ihan livenä tosi paljon aikaa yhdessä. Siinä on jotain hurmaavaa ja jotain rasittavaa. Joskus toista ei vaan ymmärrä. Ei ihan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään miksi jokin asia on miten se on. Ne olivat vaikeimpia hektiä. - sir_eino
No aivan varmasti tulee. Mutta monesta asiasta saa ongelman ihan suomalaisenkin naisen kanssa.
Kuten sanoin niin tunnen olevani kulttuuriltani lähempänä jotakin muuta kuin suomalaista. Täällä jurotetaan ja käsitellään sellaisia asioita tavalla joka minua vain alkaa rehellisesti sanottuna vituttamaan.
Mutta mistä tahansahan parisuhteessa saa ongelman jos lähtee tuolta kannalta ajattelemaan."Kuten sanoin niin tunnen olevani kulttuuriltani lähempänä jotakin muuta kuin suomalaista."
Minäkin luulin olevani sisimmiltäni lontoolainen punkkari kunnes asuin puoli vuotta Lontoossa. Ei se ihan sitä ollut mitä odotin. Olen harkinnut lähteväni Lontooseen vielä joskus uudestaan pidemmäksi aikaa mutta kokemus oli vain ihan erilainen kun mihin varauduin. En ymmärtänyt ollenkaan esimerkiksi tiettyjä työyhteisön juttuja joihin piti sopeutua. Ja brittinaiset ovat todella erikoisia. Jotkut hyvällä, jotkut pahalla tavalla.
Pidän edelleen Englannista. Mutta nyt minulla on realistinen kuva siitä mitä se on. Luulin oikeasti tuntevani brittikulttuurin hyvin koska hyvä ystäväni ja entinen kämppikseni on sieltä kotoisin. Kävikin ilmi että se on vaan aika omalaatuinen tapaus. No, sen olisi ehkä voinut päätellä jos olisi vaivautunut tarkemmin pohtimaan asiaa. - sir_eino
"Ok, eli et kelpaa täällä tai koet parisuhteen löytämisen todella vaikeaksi? "
Kyllä sellaisen jossa olisin itse kuin kotonani. Ehkä sinulle riittää se puolittainen seksisuhde. Minulle ei.
En oikein usko että kyseessä on ekstrapisteet vaan se miten suomalaiset naiset suhtautuvat yleisesti miehiin sekä siinä miten ulkomaalaiset. Siinä on kulttuuriero joka minua miellyttää.
Varmaan jonkinlaisen parisuhteen täältä löytäisin mutten sellaista joka miellyttäisi. Kumppaniehdokkaat ovat sanalla sanoen ala-arvoisia ja pitäisi tehdä kompromisseja oman luonteen suhteen.
Olen valmis tekemään niitä kulttuurieroissa kuin omassa luonteessa.
Lisäksi tietysti kyse on myös yksilöistä koska Suomessa on rajallinen määrä vapaana olevia sopivia naisyksilöitä.
Sinulla siis on kokemusta ulkomaista?
Anteeksi sitten vain. Niin on minullakin sen verran että tämä ei ole mitään "päiväunta"."Kyllä sellaisen jossa olisin itse kuin kotonani. Ehkä sinulle riittää se puolittainen seksisuhde. Minulle ei.
En oikein usko että kyseessä on ekstrapisteet vaan se miten suomalaiset naiset suhtautuvat yleisesti miehiin sekä siinä miten ulkomaalaiset. Siinä on kulttuuriero joka minua miellyttää."
Ei mulle riitä puolittainen seksisuhde. Mutta olen huomannut etten rakastu, siis todella rakastu kovin helpolla. Minkäänmaalaiseen naiseen. Parisuhdetta en ala edes yrittämään jos sellaista tunnetta että tästä voisi syntyä rakkaussuhde ei tule. Miksi alkaisin? Olen ennemmin yksin.
Suomalaiset naiset suhtautuvat minuun pääsääntöisesti mukavasti. Samoin ulkomaalaiset naiset. Naiset vaan pitävät minusta. Kansalaisuudesta riippumatta. En täysin tiedä miksi. En saa juuri koskaan osakseni mitään tylytystä tai edes ilkeitä pakkeja. Tytöt tykkäävät jutella mun kanssa ja moni haluaa muutakin. Siksi en ole huomannut mitään isoa eroa suomalaisten ja ulkomaalaisten naisten yleisessä suhtautumisessa minuun. Ulkomaalaisilta saa jonkun verran enemmän ihan suoria aloitteita mutta saa niitä suomalaisiltakin.
"Lisäksi tietysti kyse on myös yksilöistä koska Suomessa on rajallinen määrä vapaana olevia sopivia naisyksilöitä."
Totta. Tämä on ongelma. Tässä iässä aika moni on varattu. Mun tapauksessa yksi iso ongelma on siinä etten halua itseäni paljon nuorempaa naista. Oli se sitten minkämaalainen vaan. Alkuvuoden suhteenalku 21-vuotiaan tytön kanssa vahvisti tätä käsitystä. 21v on 21v eikä sille vaan mitään voi.
Mun pelastuksekseni en koe lapsia taakkana joten voin hyvin ottaa jonkun eronneen.
"Anteeksi sitten vain. Niin on minullakin sen verran että tämä ei ole mitään "päiväunta"."
Kyllä se on niin kauan kunnes muutat ulkomaille, hankit duunin ja alat elää siinä kulttuurissa ihan oikeasti liikkuen lähinnä paikallisten ihmisten kanssa. - pirun sosiaalistajat
sir_eino kirjoitti:
"Kuten sanoin niin tunnen olevani kulttuuriltani lähempänä jotakin muuta kuin suomalaista."
Minäkin luulin olevani sisimmiltäni lontoolainen punkkari kunnes asuin puoli vuotta Lontoossa. Ei se ihan sitä ollut mitä odotin. Olen harkinnut lähteväni Lontooseen vielä joskus uudestaan pidemmäksi aikaa mutta kokemus oli vain ihan erilainen kun mihin varauduin. En ymmärtänyt ollenkaan esimerkiksi tiettyjä työyhteisön juttuja joihin piti sopeutua. Ja brittinaiset ovat todella erikoisia. Jotkut hyvällä, jotkut pahalla tavalla.
Pidän edelleen Englannista. Mutta nyt minulla on realistinen kuva siitä mitä se on. Luulin oikeasti tuntevani brittikulttuurin hyvin koska hyvä ystäväni ja entinen kämppikseni on sieltä kotoisin. Kävikin ilmi että se on vaan aika omalaatuinen tapaus. No, sen olisi ehkä voinut päätellä jos olisi vaivautunut tarkemmin pohtimaan asiaa.Jeps. Minäkin aina koin Venäjän kulttuurisesti itselleni läheiseksi, mm. sen vuoksi kun olen ortodoksi ja suurin osa suvustakin on (olen siis tapaortodoksi, en mikään uskovainen, uskonnolla on mulle lähinnä kulttuurista merkitystä...). Suomessa aina tunsin vierautta suhteessa tähän enemmistökulttuuriin.
- Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Kyllä sellaisen jossa olisin itse kuin kotonani. Ehkä sinulle riittää se puolittainen seksisuhde. Minulle ei.
En oikein usko että kyseessä on ekstrapisteet vaan se miten suomalaiset naiset suhtautuvat yleisesti miehiin sekä siinä miten ulkomaalaiset. Siinä on kulttuuriero joka minua miellyttää."
Ei mulle riitä puolittainen seksisuhde. Mutta olen huomannut etten rakastu, siis todella rakastu kovin helpolla. Minkäänmaalaiseen naiseen. Parisuhdetta en ala edes yrittämään jos sellaista tunnetta että tästä voisi syntyä rakkaussuhde ei tule. Miksi alkaisin? Olen ennemmin yksin.
Suomalaiset naiset suhtautuvat minuun pääsääntöisesti mukavasti. Samoin ulkomaalaiset naiset. Naiset vaan pitävät minusta. Kansalaisuudesta riippumatta. En täysin tiedä miksi. En saa juuri koskaan osakseni mitään tylytystä tai edes ilkeitä pakkeja. Tytöt tykkäävät jutella mun kanssa ja moni haluaa muutakin. Siksi en ole huomannut mitään isoa eroa suomalaisten ja ulkomaalaisten naisten yleisessä suhtautumisessa minuun. Ulkomaalaisilta saa jonkun verran enemmän ihan suoria aloitteita mutta saa niitä suomalaisiltakin.
"Lisäksi tietysti kyse on myös yksilöistä koska Suomessa on rajallinen määrä vapaana olevia sopivia naisyksilöitä."
Totta. Tämä on ongelma. Tässä iässä aika moni on varattu. Mun tapauksessa yksi iso ongelma on siinä etten halua itseäni paljon nuorempaa naista. Oli se sitten minkämaalainen vaan. Alkuvuoden suhteenalku 21-vuotiaan tytön kanssa vahvisti tätä käsitystä. 21v on 21v eikä sille vaan mitään voi.
Mun pelastuksekseni en koe lapsia taakkana joten voin hyvin ottaa jonkun eronneen.
"Anteeksi sitten vain. Niin on minullakin sen verran että tämä ei ole mitään "päiväunta"."
Kyllä se on niin kauan kunnes muutat ulkomaille, hankit duunin ja alat elää siinä kulttuurissa ihan oikeasti liikkuen lähinnä paikallisten ihmisten kanssa."Kyllä se on niin kauan kunnes muutat ulkomaille, hankit duunin ja alat elää siinä kulttuurissa ihan oikeasti liikkuen lähinnä paikallisten ihmisten kanssa. "
Sinähän sitten tiedät kaiken kun oot asunut 1,5 vuotta ulkomailla :D
En jaksa tällaista keskustelua.
Tiedän mitä on asua ulkomailla eikä se ole päiväunta. PISTE.
Minusta tuntuu että sinun ongelmasi on että heijastelet omia asenteitasi muiden asenteisiin ja kuvittelet että muiden kokemukset vastaa sinun kokemuksiasi.
Esimerkiksi minähän en voi kokea toisin tai tietää paremmin kuin sinä koska sulla on niin hurjasti kokemusta...
Menenpä nyt itkemään kun minun päiväuni ei toteudu ja otan naapurin suomitarjan jonka kanssa hinkutan pissivehkeitä vastakkain ja keskustelen lotosta/salkkareista.
Enköhän nyt ihan tiedostavana ihmisenä realistisesti tajua mitä se ulkomailal asuminen on ihan ilman että juuri nyt täysipäiväisesti siellä oleskelisin. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Kuten sanoin niin tunnen olevani kulttuuriltani lähempänä jotakin muuta kuin suomalaista."
Pidän edelleen Englannista. Mutta nyt minulla on realistinen kuva siitä mitä se on. Luulin oikeasti tuntevani brittikulttuurin hyvin koska hyvä ystäväni ja entinen kämppikseni on sieltä kotoisin. Kävikin ilmi että se on vaan aika omalaatuinen tapaus. No, sen olisi ehkä voinut päätellä jos olisi vaivautunut tarkemmin pohtimaan asiaa.Koen asiat täysin eri tavalla.
Ehkä et osannut sopeutua englantilaiseen kulttuuriin vain ihan henkilökohtaisesti?
Nähtävästi yrität nyt todistaa että Suomesta ei kannata poistua mihinkään kun kaikki on niin erilaisia ja kannattaa vain tyytyä surkeaan naisvalikoimaan täällä vaikka kuinka hyvin tulisi toisten kanssa toimeen -ihan sen vuoksi koska heti kun tuossa maassa asuu niin tulee niin voimakas kulttuurishokki ja sitten haluaa takaisin Suomeen kuten sinä teit. - sir_eino
"Kyllä se on niin kauan kunnes muutat ulkomaille, hankit duunin ja alat elää siinä kulttuurissa ihan oikeasti liikkuen lähinnä paikallisten ihmisten kanssa. "
Sinähän sitten tiedät kaiken kun oot asunut 1,5 vuotta ulkomailla :D
En jaksa tällaista keskustelua.
Tiedän mitä on asua ulkomailla eikä se ole päiväunta. PISTE.
Minusta tuntuu että sinun ongelmasi on että heijastelet omia asenteitasi muiden asenteisiin ja kuvittelet että muiden kokemukset vastaa sinun kokemuksiasi.
Esimerkiksi minähän en voi kokea toisin tai tietää paremmin kuin sinä koska sulla on niin hurjasti kokemusta...
Menenpä nyt itkemään kun minun päiväuni ei toteudu ja otan naapurin suomitarjan jonka kanssa hinkutan pissivehkeitä vastakkain ja keskustelen lotosta/salkkareista.
Enköhän nyt ihan tiedostavana ihmisenä realistisesti tajua mitä se ulkomailal asuminen on ihan ilman että juuri nyt täysipäiväisesti siellä oleskelisin."Sinähän sitten tiedät kaiken kun oot asunut 1,5 vuotta ulkomailla :D"
En väitä olevani minkään kulttuurin ekspertti mutta lomamatka tai joku kielikurssi / parin kuukauden "opiskelu" muiden vaihtareiden kanssa ei ole sama asia kun esimerkiksi käydä töissä. Tunnen aika paljon ihmisiä jotka ovat asuneet minua paljon pidempään ulkomailla ja kaikki kertovat samaa. Jos tietyt jutut vaikka brittityökulttuurissa ei aiheuta suomalaiselle ihmetystä niin siinä on jotain ihmeteltävää.
"Minusta tuntuu että sinun ongelmasi on että heijastelet omia asenteitasi muiden asenteisiin ja kuvittelet että muiden kokemukset vastaa sinun kokemuksiasi."
No kenen muiden kokemuksia kun omia voin vaihtaa? Ei mulla ole mitään asenteita ulkomailla asumista vastaan, korkeintaan realistisia sellaisia. Sen sijaan aika monella on ihan oikeasti käsittämättömiä ja paikkansa pitämättömiä kuvitelmia siitä että ulkomailla on kaikki paremmin. Niin minullakin oli.
Sinulla on kokemus siitä että ulkomaalaiset naiset ovat jotenkin parempia kun suomalaiset. No minulla ei ole. Ei se ole mikään vaihtokauppa. Ei suomalainen nainen välttämättä ole parempi kun ulkomaalainen. Se riippuu naisesta. Ulkomaalaisen kanssa vaan joutuu paitsi yllättävän pitkälle samoihin vääntöihin kun suomalaisen kanssa myös kulttuurierovääntöihin. Tai sitten Suomi on vaan maailman amerikkalaisin maa mutta tiskivuoroista minä sen amerikkalaisenkin kanssa tappelin.
"Menenpä nyt itkemään kun minun päiväuni ei toteudu ja otan naapurin suomitarjan jonka kanssa hinkutan pissivehkeitä vastakkain ja keskustelen lotosta/salkkareista."
Mistä sä oikein löydät noita suomalaisia naisia? Eipä ole tarvinnut kenenkään kanssa vielä keskustella lotosta kun panee. Tai keskustella lotosta. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Sinähän sitten tiedät kaiken kun oot asunut 1,5 vuotta ulkomailla :D"
En väitä olevani minkään kulttuurin ekspertti mutta lomamatka tai joku kielikurssi / parin kuukauden "opiskelu" muiden vaihtareiden kanssa ei ole sama asia kun esimerkiksi käydä töissä. Tunnen aika paljon ihmisiä jotka ovat asuneet minua paljon pidempään ulkomailla ja kaikki kertovat samaa. Jos tietyt jutut vaikka brittityökulttuurissa ei aiheuta suomalaiselle ihmetystä niin siinä on jotain ihmeteltävää.
"Minusta tuntuu että sinun ongelmasi on että heijastelet omia asenteitasi muiden asenteisiin ja kuvittelet että muiden kokemukset vastaa sinun kokemuksiasi."
No kenen muiden kokemuksia kun omia voin vaihtaa? Ei mulla ole mitään asenteita ulkomailla asumista vastaan, korkeintaan realistisia sellaisia. Sen sijaan aika monella on ihan oikeasti käsittämättömiä ja paikkansa pitämättömiä kuvitelmia siitä että ulkomailla on kaikki paremmin. Niin minullakin oli.
Sinulla on kokemus siitä että ulkomaalaiset naiset ovat jotenkin parempia kun suomalaiset. No minulla ei ole. Ei se ole mikään vaihtokauppa. Ei suomalainen nainen välttämättä ole parempi kun ulkomaalainen. Se riippuu naisesta. Ulkomaalaisen kanssa vaan joutuu paitsi yllättävän pitkälle samoihin vääntöihin kun suomalaisen kanssa myös kulttuurierovääntöihin. Tai sitten Suomi on vaan maailman amerikkalaisin maa mutta tiskivuoroista minä sen amerikkalaisenkin kanssa tappelin.
"Menenpä nyt itkemään kun minun päiväuni ei toteudu ja otan naapurin suomitarjan jonka kanssa hinkutan pissivehkeitä vastakkain ja keskustelen lotosta/salkkareista."
Mistä sä oikein löydät noita suomalaisia naisia? Eipä ole tarvinnut kenenkään kanssa vielä keskustella lotosta kun panee. Tai keskustella lotosta.Olin töissä ulkomailla vajaan vuoden. ;D
"Sinulla on kokemus siitä että ulkomaalaiset naiset ovat jotenkin parempia kun suomalaiset. No minulla ei ole. Ei se ole mikään vaihtokauppa. Ei suomalainen nainen välttämättä ole parempi kun ulkomaalainen. Se riippuu naisesta. "
Niin on.
Helvetin paljon parempia MINULLE.
Sitä en käsitä miten jaksat vängetä että sen nyt nähtävästi tulisi olla joku maan ihmeellisin päiväuni jos joku niin kokee.
Onhan selvä että helppoahan se olisi jos tuo nainen oleilisi Suomessa eikä itse tarvitsisi sopeutua toisen maan kulttuuriin mutta eihän siitä nyt maata kaatavaa ongelmaa tule tehdä etukäteen!
"Mistä sä oikein löydät noita suomalaisia naisia? Eipä ole tarvinnut kenenkään kanssa vielä keskustella lotosta kun panee. Tai keskustella lotosta. "
Ehkä me sitten etsimme vähän eri tyyppisiä naisia jos sinulle naisessa kysymys on lähinnä panemisesta.... - sir_eino
Koen asiat täysin eri tavalla.
Ehkä et osannut sopeutua englantilaiseen kulttuuriin vain ihan henkilökohtaisesti?
Nähtävästi yrität nyt todistaa että Suomesta ei kannata poistua mihinkään kun kaikki on niin erilaisia ja kannattaa vain tyytyä surkeaan naisvalikoimaan täällä vaikka kuinka hyvin tulisi toisten kanssa toimeen -ihan sen vuoksi koska heti kun tuossa maassa asuu niin tulee niin voimakas kulttuurishokki ja sitten haluaa takaisin Suomeen kuten sinä teit."Koen asiat täysin eri tavalla.
Ehkä et osannut sopeutua englantilaiseen kulttuuriin vain ihan henkilökohtaisesti?"
Ei se siitä ole kiinni. Sopeuduin tavallaan hyvin. Minulla on siellä ystäviä edelleen ja käyn siellä vähintään kahdesti vuodessa. Mutta ne pikkuasiat. Tiukka pukeutumiskulttuuri ja käyttäytymiskulttuuri töissä. Pitkät välimatkat, kulkemiseen meni aikaa. Pubit kiinni turhan aikaisin. Korkea hintataso. Lämmin vesi ei toiminut vähän turhan usein meidän kämpässä. Kämpässä oli kylmä kun ulkona oli kylmä ja kuuma kun ulkona oli kuuma. Ja muuta sellaista. Sosiaalisessa kulttuurissa sitten on pidemmän päälle omat juttunsa. Britit esimerkiksi tissuttelevat paljon ja työkavereiden kanssa käyminen "yksillä" työpäivän jälkeen oli meidän duunissa puolipakollista. Ihan mukavaa tavallaan mutta aina ei olisi huvittanut.
"Nähtävästi yrität nyt todistaa että Suomesta ei kannata poistua mihinkään kun kaikki on niin erilaisia ja kannattaa vain tyytyä surkeaan naisvalikoimaan täällä vaikka kuinka hyvin tulisi toisten kanssa toimeen -ihan sen vuoksi koska heti kun tuossa maassa asuu niin tulee niin voimakas kulttuurishokki ja sitten haluaa takaisin Suomeen kuten sinä teit."
Kyllä täältä kannattaa ehdottomasti poistua muualle. Elämänkokemusta se on. Mutta ei se siellä muualla parempaa välttämättä ole.
Minä muuten palasin takaisin suorittamaan opinnot loppuun. En kulttuurierojen takia. Sitten tuli kaikkea parisuhdetta ja duunia ja sellaista. Kuten mainitsin, olen harkinnut että voisin taas lähteä ulkomaille. Ehkä lähden, ehkä en. Turha sitä on suunnitella etukäteen. - sir_eino
Olin töissä ulkomailla vajaan vuoden. ;D
"Sinulla on kokemus siitä että ulkomaalaiset naiset ovat jotenkin parempia kun suomalaiset. No minulla ei ole. Ei se ole mikään vaihtokauppa. Ei suomalainen nainen välttämättä ole parempi kun ulkomaalainen. Se riippuu naisesta. "
Niin on.
Helvetin paljon parempia MINULLE.
Sitä en käsitä miten jaksat vängetä että sen nyt nähtävästi tulisi olla joku maan ihmeellisin päiväuni jos joku niin kokee.
Onhan selvä että helppoahan se olisi jos tuo nainen oleilisi Suomessa eikä itse tarvitsisi sopeutua toisen maan kulttuuriin mutta eihän siitä nyt maata kaatavaa ongelmaa tule tehdä etukäteen!
"Mistä sä oikein löydät noita suomalaisia naisia? Eipä ole tarvinnut kenenkään kanssa vielä keskustella lotosta kun panee. Tai keskustella lotosta. "
Ehkä me sitten etsimme vähän eri tyyppisiä naisia jos sinulle naisessa kysymys on lähinnä panemisesta...."Ehkä me sitten etsimme vähän eri tyyppisiä naisia jos sinulle naisessa kysymys on lähinnä panemisesta...."
Itehän sen otit esiin.
- pirun sosiaalistajat
No minä tiedän miehen, joka oli liki kolmekymppiseksi täysin kokematon. Kunnes sitten tapasi naisen, jonka kanssa alkoi seurustella ja nyt onkin sitten naimisissa oleva perheenisä.
Joskus aiemmin kun kerroin tästä tapauksesta, sain palstan ATM:ltä kommentteja, että "joo joo, olipa onnekas mies kun sai jonkun puhkijyystetyn huoran." Naisella oli takana yksi pitkä parsuhde eikä millään muotoa kokenut miehen kokemattomuutta ongelmaksi.- jämät sai
mikä aisankannattaja, ei se selittämällä muuksi muutu, että mies otti mitä annettiin.
- pirun sosiaalistajat
jämät sai kirjoitti:
mikä aisankannattaja, ei se selittämällä muuksi muutu, että mies otti mitä annettiin.
Enpä sanoisi noin, varsin tyytyväinen tuo on valintaansa. Ja kyllä, valintaansa, sillä kyseessä ei todellakaan mikään ajopuumies.
- 30+~
"että miltä se mahtaisi tuntua olla 30 vuotias ja täysin kokematon."
Ei se miltään tunnu, ja vuodet tekee asian entistä ei hävettämäksi. Käsitän kokemattomuuden tarkoittavan lähinnä vain seksiä, joten kirjoituksesi ei varsinaisesti liittynyt kokemattomuuteen. Kaikilla kokemattomilla ole ei ole hinkua yritää tavoitella avioliittoa, lapsia, neitsyttä, joten ei sellaiset asiat vaivaa kaikkia. Hätähän siinä varmaan voi tulla todelle kokeneellekin 30 vuotiaalle, suhteessa olevalla tai naisellekin jos ei saa lasta, avioliittoa tai löydä kokematonta naista/miestä, jos sellaista on kuitenkin kova halua saada. - sir_eino
Jos olisin kaiken muun paskan päälle vielä seksuaalisesti kokematon, olisin varmasti psyykkisesti vielä nykyistä huonommassa kunnossa. Ihan kammottava ajatus kaikin puolin.
Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti.
En ollut ekaa kertaa sillain neitsyen kanssa eikä tyttöystävistäni kukaan ole ollut kokematon. En ymmärrä tätä neitsyysfetissiä. Vähän tylsä.- Palstalla muuten vaa
"Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti.
"
Ketä kiinnostaa? suako? Jos joku mies ottaa thaivaimon niin entä sitten?
Mitä sitten vaikka ei lohkea tai mitä muut ajattelee lohkeaako vai ei?
Ihmettelen tuota asennetta vaikken itse thaivaimoa ottaisi. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä muiden mielipiteiden kanssa.
Mikä siinä on että jos nainen ottaa ulkomailta miehen tai jonkun maahanmuuttajan niin sitä hehkutetaan tai kohdellaan normaalisti, mutta jos mies ottaa itämaalaisen naisen tai varsinkin aasialaisen niin se on joku "tuontivaimo" rahalla ostettu huora tai kodin hoitaja suurin piirtein.
En ymmärrä tätä.
Ihan samanlaisia naisia kuin kaikki muutkin olivatpa Suomesta, Tanskasta, Ranskasta, Afrikasta tai vaikka sitten Filippiineiltä. - siskojen kasvatti
"Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti.
"
Ihmettelen tuota asennetta vaikken itse thaivaimoa ottaisi. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä muiden mielipiteiden kanssa.
Mikä siinä on että jos nainen ottaa ulkomailta miehen tai jonkun maahanmuuttajan niin sitä hehkutetaan tai kohdellaan normaalisti, mutta jos mies ottaa itämaalaisen naisen tai varsinkin aasialaisen niin se on joku "tuontivaimo" rahalla ostettu huora tai kodin hoitaja suurin piirtein.
En ymmärrä tätä.
Ihan samanlaisia naisia kuin kaikki muutkin olivatpa Suomesta, Tanskasta, Ranskasta, Afrikasta tai vaikka sitten Filippiineiltä.on osa einon luonnetta joka on muokkaunut mielistelemään naisia.
- Palstalla muuten vaa
siskojen kasvatti kirjoitti:
on osa einon luonnetta joka on muokkaunut mielistelemään naisia.
Jaa, vähän omituisiahan tuo juttelee mm. naistensa kokemattomuudesta ja neitsyistä kun aloituksessa kai kyse oli jostain ihan muusta.
- sir_eino
"
En ymmärrä tätä.
Ihan samanlaisia naisia kuin kaikki muutkin olivatpa Suomesta, Tanskasta, Ranskasta, Afrikasta tai vaikka sitten Filippiineiltä.Ihan sama asia on hakea joku rantapoika Ghanasta tai Gambiasta eläkepäiviä sulostuttamaan. Väitinkö ettei olisi?
En tuomitse. Jokainen tavallaan. Mutta se nyt vaan on niin että ihmisillä on tietyt ennakkoluulot sellaisia miehiä ja naisia kohtaan joilla on ulkomaalainen kumppani. Ja siis jostain tietystä maasta kotoisin oleva sellainen. Se on sitten itsestä kiinni välittääkö niistä vai ei. Minä välittäisin, varmaan. Muuten minua ei kiinnosta muiden seksielämät ja puolisojen kansalaisuudet mutta ajattelin vaan sitä omalle kohdalleni. Mitä minusta ajateltaisiin jos minulla olisi thaivaimo. Minä välitän siitä mitä muut minusta ajattelevat. Ainakin vähän. Yritän olla välittämättä mutten onnistu siinä kovin hyvin.
"Mikä siinä on että jos nainen ottaa ulkomailta miehen tai jonkun maahanmuuttajan niin sitä hehkutetaan tai kohdellaan normaalisti, mutta jos mies ottaa itämaalaisen naisen tai varsinkin aasialaisen niin se on joku "tuontivaimo" rahalla ostettu huora tai kodin hoitaja suurin piirtein."
Mitä sä multa tätä kysyt kun en ole tälläistä väittänyt? - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Ihan sama asia on hakea joku rantapoika Ghanasta tai Gambiasta eläkepäiviä sulostuttamaan. Väitinkö ettei olisi?
En tuomitse. Jokainen tavallaan. Mutta se nyt vaan on niin että ihmisillä on tietyt ennakkoluulot sellaisia miehiä ja naisia kohtaan joilla on ulkomaalainen kumppani. Ja siis jostain tietystä maasta kotoisin oleva sellainen. Se on sitten itsestä kiinni välittääkö niistä vai ei. Minä välittäisin, varmaan. Muuten minua ei kiinnosta muiden seksielämät ja puolisojen kansalaisuudet mutta ajattelin vaan sitä omalle kohdalleni. Mitä minusta ajateltaisiin jos minulla olisi thaivaimo. Minä välitän siitä mitä muut minusta ajattelevat. Ainakin vähän. Yritän olla välittämättä mutten onnistu siinä kovin hyvin.
"Mikä siinä on että jos nainen ottaa ulkomailta miehen tai jonkun maahanmuuttajan niin sitä hehkutetaan tai kohdellaan normaalisti, mutta jos mies ottaa itämaalaisen naisen tai varsinkin aasialaisen niin se on joku "tuontivaimo" rahalla ostettu huora tai kodin hoitaja suurin piirtein."
Mitä sä multa tätä kysyt kun en ole tälläistä väittänyt?"Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti."
Tuossahan siihen vihjaisit tuo kohtani oli tarkoitettu yleisesti, ei koskemaan pelkästään sinua.
Elät nähtävästi ennakkoluulojen varassa.
Eipä se mitään. Hyvin yleistä Suomessa. - pirun sosiaalistajat
"Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti."
Tuossahan siihen vihjaisit tuo kohtani oli tarkoitettu yleisesti, ei koskemaan pelkästään sinua.
Eipä se mitään. Hyvin yleistä Suomessa.Ennakkoluulot taitavat olla yleisiä kaikkialla, niiden kohde vain vaihtelee. :)
- sir_eino
"Jonkun thaikkuvaimon haku nyt olisi viimeinen niitti, oikein todistaa virallisesti kaikille että ei lohkea. Ei helvetti."
Eipä se mitään. Hyvin yleistä Suomessa.Älä nyt luule tietäväsi mitä olen ajatellut kun olen naputellut pari riviä nettiin. Tuo on erittäin yleinen ajatusmalli. Tietyistä maista haetaan puoliso kun ei muualta saa. Ei se mihinkään muutu vaikka minä sanoisin mitä. Minä vain myönnän avoimesti että minulle sillä olisi merkitystä. Siis sillä muiden ajattelulla.
Enkä muutenkaan usko siihen että voisin rakastua jonkun nettikeskustelun perusteella naiseen niin syvästi että lähtisin katsomaan toiselle puolelle maailmaa miltä se näyttää. Enkä kahden viikon lomaromanssin aikana niin paljon että lähtisin toiste vain naisen takia. Etsin jotain kokonaisvaltaista ja syvällistä, se ei synny pelkän netin välityksellä tai viikossa.
Olen ollut exän kanssa Thaimaassa lomalla. Käytiin maaseudulla, Bangokissa ja Pattyalla. Kaunis maa, mukavia ihmisiä. Ei mitään pahaa sanottavaa siitä paikasta paitsi että Pattyan ilotytöt olivat vähän turhan aggressiivisia yrittäessään hankkia minusta täysin turhaan asiakasta. Mullahan oli nainen mukana. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
Älä nyt luule tietäväsi mitä olen ajatellut kun olen naputellut pari riviä nettiin. Tuo on erittäin yleinen ajatusmalli. Tietyistä maista haetaan puoliso kun ei muualta saa. Ei se mihinkään muutu vaikka minä sanoisin mitä. Minä vain myönnän avoimesti että minulle sillä olisi merkitystä. Siis sillä muiden ajattelulla.
Enkä muutenkaan usko siihen että voisin rakastua jonkun nettikeskustelun perusteella naiseen niin syvästi että lähtisin katsomaan toiselle puolelle maailmaa miltä se näyttää. Enkä kahden viikon lomaromanssin aikana niin paljon että lähtisin toiste vain naisen takia. Etsin jotain kokonaisvaltaista ja syvällistä, se ei synny pelkän netin välityksellä tai viikossa.
Olen ollut exän kanssa Thaimaassa lomalla. Käytiin maaseudulla, Bangokissa ja Pattyalla. Kaunis maa, mukavia ihmisiä. Ei mitään pahaa sanottavaa siitä paikasta paitsi että Pattyan ilotytöt olivat vähän turhan aggressiivisia yrittäessään hankkia minusta täysin turhaan asiakasta. Mullahan oli nainen mukana.Jaa. Varmaan luonnekysymys.
Minulla ainakin ne syvällisemmät jutut ovat syntyneet netin kautta melkein. Muualla keskitytään liikaa niihin seksikemioihin yms. kuin oikeasti syvällisiin juttuihin.
Mutta nähtävästi sinulle kahden viikon lomaromanssi sekseineen on sitten jotain tosi syvällistä?
Jos tosiaan sinulle muiden ajattelulla ja ennakkoluuloilla on merkitystä niin tosiaan et ole sen erikoisempi kuin keskimääräinen suomalainen. Samaa voi sanoa suomalaisista naisista. Hyvin ennakkoluuloisia, varsinkin suomalaisia miehiä ja tietynlaista tutustumista kohtaan. - vähän totuuksia
"
En ymmärrä tätä.
Ihan samanlaisia naisia kuin kaikki muutkin olivatpa Suomesta, Tanskasta, Ranskasta, Afrikasta tai vaikka sitten Filippiineiltä.yleensä se on kyllä toisinpäin, että miehet on ns. "kunkkuja" kun ottavat sen thaivaimon/mikälienee alistetun ja lähes kotiorjan rooliin totutetun naisen..säälittää vaan ne naiset, kun yleensä kauniin thaivaimon miehenä on suomalainen tyypillinen "paskamaha" joka paskat välittää ulkonäöstään..
yleensä niitä suomalaisnaisten suhteita ulkomaalaisiin miehiin ihmetellään julkisesti, ja naisia oikeasti haukutaan ns."musupatjoiksi, kansakunnan pettureiksi, horoiksi" ja mitä ihmeellisimmillä ja ilkeillä sanoilla naisia haukutaan.
kun täällä nyt SUOMALAISIA naisia haukutaan nirppanokiksi ja luokattomiksi, niin mitäs ne SUOMALAISET miehet nykyään ovat?
lähes joka toinen SUOMALAISISTA miehistä on alkoholiongelmaisia, eivät omaa käytöstapoja saati tietoa siitä miten naista kuuluisi kohdella.
suomalaiset miehet hylkäävät naisen kun tämä on raskaana, eivätkä ota vastuuta jälkeläisistään.
yhtälailla suomalainen mies pettää.
suomalaiselle miehelle on tärkeämpää istua tietokoneella vaikka koko päivä, sen sijaan että viettäisi aikaa perheensä ja vaimonsa kanssa.
suomalainen mies EI OSAA VIETELLÄ NAISTA saati harrastaa esileikkejä. suomalainen mies yleensä kinuaa seksiä ja jos ei samantien saa haluamaansa, niin kiukuttelee kuin pikkulapsi..ei ole käsitystä siitä, että naista voisi lämmitellä hellästi.
onneksi minulla ei ole suomalaista miestä..ei kyllä ole "musukuukeriakaan", vaan ihan virolaissyntyinen, joka osaa käyttäytyä..ei tarvitse baari-illan jälkeen kantaa ainakaan kotiin, vaan kävelee ihan itse, ja osaa silloin tällöin ostaa kukkasiakin ja olla mieliksi...
että opetelkaa suomalaismiehet pukeutumaan siististi, panostamaan henk.koht. hygieniaan ja ulkonäköön,sekä käytöstavat ja viettelytaidot voisitte opetella..vähän samat asiat mitä te naisilta vaaditte..kun naisen pitää olla kaunis, pitkätukkainen, tyylikäs, älykäs, seksuaalinen, hauska, ei ylipainoinen..muistattehan kriteerejä heittäessänne katsoa peiliin myös, että oletteko kriteerienne mukaisen naisen arvoinen... - Palstalla muuten vaa
vähän totuuksia kirjoitti:
yleensä se on kyllä toisinpäin, että miehet on ns. "kunkkuja" kun ottavat sen thaivaimon/mikälienee alistetun ja lähes kotiorjan rooliin totutetun naisen..säälittää vaan ne naiset, kun yleensä kauniin thaivaimon miehenä on suomalainen tyypillinen "paskamaha" joka paskat välittää ulkonäöstään..
yleensä niitä suomalaisnaisten suhteita ulkomaalaisiin miehiin ihmetellään julkisesti, ja naisia oikeasti haukutaan ns."musupatjoiksi, kansakunnan pettureiksi, horoiksi" ja mitä ihmeellisimmillä ja ilkeillä sanoilla naisia haukutaan.
kun täällä nyt SUOMALAISIA naisia haukutaan nirppanokiksi ja luokattomiksi, niin mitäs ne SUOMALAISET miehet nykyään ovat?
lähes joka toinen SUOMALAISISTA miehistä on alkoholiongelmaisia, eivät omaa käytöstapoja saati tietoa siitä miten naista kuuluisi kohdella.
suomalaiset miehet hylkäävät naisen kun tämä on raskaana, eivätkä ota vastuuta jälkeläisistään.
yhtälailla suomalainen mies pettää.
suomalaiselle miehelle on tärkeämpää istua tietokoneella vaikka koko päivä, sen sijaan että viettäisi aikaa perheensä ja vaimonsa kanssa.
suomalainen mies EI OSAA VIETELLÄ NAISTA saati harrastaa esileikkejä. suomalainen mies yleensä kinuaa seksiä ja jos ei samantien saa haluamaansa, niin kiukuttelee kuin pikkulapsi..ei ole käsitystä siitä, että naista voisi lämmitellä hellästi.
onneksi minulla ei ole suomalaista miestä..ei kyllä ole "musukuukeriakaan", vaan ihan virolaissyntyinen, joka osaa käyttäytyä..ei tarvitse baari-illan jälkeen kantaa ainakaan kotiin, vaan kävelee ihan itse, ja osaa silloin tällöin ostaa kukkasiakin ja olla mieliksi...
että opetelkaa suomalaismiehet pukeutumaan siististi, panostamaan henk.koht. hygieniaan ja ulkonäköön,sekä käytöstavat ja viettelytaidot voisitte opetella..vähän samat asiat mitä te naisilta vaaditte..kun naisen pitää olla kaunis, pitkätukkainen, tyylikäs, älykäs, seksuaalinen, hauska, ei ylipainoinen..muistattehan kriteerejä heittäessänne katsoa peiliin myös, että oletteko kriteerienne mukaisen naisen arvoinen...Sieltähän se suomalaisen naisen avautuminen alkoi.
Tämä on juuri se ongelma. Ei jaksais millään...
Milloin lopetit nalkuttamisen miehellesi? ;)
(Kerroin suomalaisista naisista omasta näkökulmasta käsin. Mutta nähtävästi minussahan on pakko olla vikaa ja olen rappio alkoholisti, saatan vässyri ja en osaa vietellä naista enkä koskaan peseydy. Lisäksi ulkonäköön minun tulisi panostaa, mutta tätä ei saa odottaa tietysti naiselta, kuka tahansa pulska kana täytyy kelvata, onhan hän taattua suomineito tasoa ;))
Jostakin kumman syystä kuitenkin suomalainen nainen valitsee sen suomalaisen miehen joka hänet jättää yksin sen naisen kanssa.
Sen takia varmaan minua ei moni suomalainen nainen haluakkaan enkä heidän kanssa toimeen tule kun huolehtisin lapsesta ja viettäisin perheen kanssa aikaa enkä istuisi vain koneella. :D
Kyllä helvetissä liikunnallisena miehenä haluan liikunnallisen iloisen ja syvällisen naisen samassa paketissa joka kohtelee minua miehenä alusta asti eikä vain jäkätä ja kattele nokkaansa pitkin.
Mutta joo, tämä tästä keskustelusta. Menikin jo liian rauhallisesti että tänne saatiin yksi painonsa kanssa painiva suomilortukka meuhkaamaan. - sir_eino
Jaa. Varmaan luonnekysymys.
Minulla ainakin ne syvällisemmät jutut ovat syntyneet netin kautta melkein. Muualla keskitytään liikaa niihin seksikemioihin yms. kuin oikeasti syvällisiin juttuihin.
Mutta nähtävästi sinulle kahden viikon lomaromanssi sekseineen on sitten jotain tosi syvällistä?
Jos tosiaan sinulle muiden ajattelulla ja ennakkoluuloilla on merkitystä niin tosiaan et ole sen erikoisempi kuin keskimääräinen suomalainen. Samaa voi sanoa suomalaisista naisista. Hyvin ennakkoluuloisia, varsinkin suomalaisia miehiä ja tietynlaista tutustumista kohtaan."Minulla ainakin ne syvällisemmät jutut ovat syntyneet netin kautta melkein. Muualla keskitytään liikaa niihin seksikemioihin yms. kuin oikeasti syvällisiin juttuihin."
Seksikemioilla on väliä parisuhteessa. Haluan naisen joka viehättää minua. Siihen kuuluu olennaisena osana ulkonäkö, tapa liikkua... Pienet asiat. En etsi missiä mutta viehättävää naista.
"Mutta nähtävästi sinulle kahden viikon lomaromanssi sekseineen on sitten jotain tosi syvällistä?"
Ei ole. Eikö se tullut tuosta ilmi? Kahdessa viikossa ei voi oppia toisesta mitään.
"Jos tosiaan sinulle muiden ajattelulla ja ennakkoluuloilla on merkitystä niin tosiaan et ole sen erikoisempi kuin keskimääräinen suomalainen. Samaa voi sanoa suomalaisista naisista. Hyvin ennakkoluuloisia, varsinkin suomalaisia miehiä ja tietynlaista tutustumista kohtaan."
No miksi ei olisi? En minä elä millään autiolla saarella jossa vain minun mielipiteilläni on merkitystä vaan olen jatkuvasti vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Totta helvetissä sellaisten ihmisten mielipiteillä on merkitystä.
Suomalaisten naisten ennakkoluuloisuudesta en osaa sanoa mitään. Ei ole ollut ongelmia. - Palstalla muuten vaa
sir_eino kirjoitti:
"Minulla ainakin ne syvällisemmät jutut ovat syntyneet netin kautta melkein. Muualla keskitytään liikaa niihin seksikemioihin yms. kuin oikeasti syvällisiin juttuihin."
Seksikemioilla on väliä parisuhteessa. Haluan naisen joka viehättää minua. Siihen kuuluu olennaisena osana ulkonäkö, tapa liikkua... Pienet asiat. En etsi missiä mutta viehättävää naista.
"Mutta nähtävästi sinulle kahden viikon lomaromanssi sekseineen on sitten jotain tosi syvällistä?"
Ei ole. Eikö se tullut tuosta ilmi? Kahdessa viikossa ei voi oppia toisesta mitään.
"Jos tosiaan sinulle muiden ajattelulla ja ennakkoluuloilla on merkitystä niin tosiaan et ole sen erikoisempi kuin keskimääräinen suomalainen. Samaa voi sanoa suomalaisista naisista. Hyvin ennakkoluuloisia, varsinkin suomalaisia miehiä ja tietynlaista tutustumista kohtaan."
No miksi ei olisi? En minä elä millään autiolla saarella jossa vain minun mielipiteilläni on merkitystä vaan olen jatkuvasti vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Totta helvetissä sellaisten ihmisten mielipiteillä on merkitystä.
Suomalaisten naisten ennakkoluuloisuudesta en osaa sanoa mitään. Ei ole ollut ongelmia."Seksikemioilla on väliä parisuhteessa. Haluan naisen joka viehättää minua. Siihen kuuluu olennaisena osana ulkonäkö, tapa liikkua... Pienet asiat. En etsi missiä mutta viehättävää naista."
Jaa. Minä löydän aika monesta naisesta noita juttuja jos vain syvällisemmällä tasolla kolahtaa.
"Ei ole. Eikö se tullut tuosta ilmi? Kahdessa viikossa ei voi oppia toisesta mitään."
En ihan sitten ymmärtänyt tuota kahden viikon juttuasi verrattuna nettideittailuun esimerkiksi (jossa ei ole vielä tavattu)
"No miksi ei olisi? En minä elä millään autiolla saarella jossa vain minun mielipiteilläni on merkitystä vaan olen jatkuvasti vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Totta helvetissä sellaisten ihmisten mielipiteillä on merkitystä."
No ei ole.
Ei todellakaan ole jos niiden ihmisten mielipide on tasoa "sä oot luuseri kun haet naisen ulkomailta" tai "et taida saada suomesta kun otit thaivaimon".
Sellaiset ihmiset voi painua hevon vittuun minun elämästä ja rakennan sitten oman saaren.
Onneksi ulkomailla tapaa avoimempia ja ennakkoluulottomampia ihmisiä sekä naisia kuin Suomessa.
Tämä on juuri se kulttuuriero josta puhuin. Sovin paremmin muualle missä ei tarvitse olla näiden kapeakatseisten, matalaotsaisten ja nurkkakuntaisten kuppikuntien kanssa tekemisissä. - eprtpet
"Seksikemioilla on väliä parisuhteessa. Haluan naisen joka viehättää minua. Siihen kuuluu olennaisena osana ulkonäkö, tapa liikkua... Pienet asiat. En etsi missiä mutta viehättävää naista."
Jaa. Minä löydän aika monesta naisesta noita juttuja jos vain syvällisemmällä tasolla kolahtaa.
"Ei ole. Eikö se tullut tuosta ilmi? Kahdessa viikossa ei voi oppia toisesta mitään."
En ihan sitten ymmärtänyt tuota kahden viikon juttuasi verrattuna nettideittailuun esimerkiksi (jossa ei ole vielä tavattu)
"No miksi ei olisi? En minä elä millään autiolla saarella jossa vain minun mielipiteilläni on merkitystä vaan olen jatkuvasti vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Totta helvetissä sellaisten ihmisten mielipiteillä on merkitystä."
No ei ole.
Ei todellakaan ole jos niiden ihmisten mielipide on tasoa "sä oot luuseri kun haet naisen ulkomailta" tai "et taida saada suomesta kun otit thaivaimon".
Sellaiset ihmiset voi painua hevon vittuun minun elämästä ja rakennan sitten oman saaren.
Onneksi ulkomailla tapaa avoimempia ja ennakkoluulottomampia ihmisiä sekä naisia kuin Suomessa.
Tämä on juuri se kulttuuriero josta puhuin. Sovin paremmin muualle missä ei tarvitse olla näiden kapeakatseisten, matalaotsaisten ja nurkkakuntaisten kuppikuntien kanssa tekemisissä.Mitä ne syvällisemmät asiat ovat sinulle? Enkä yritä aukoa päätäni, mutta jos esim. äidinkieli ei ole yhteinen, ja kulttuuritkin ovat aika erilaisia, niin tietty henkisen yhteyden löytäminen on ainakin mun mielestä hankalampaa.
- Kyllä se on niin kau
eprtpet kirjoitti:
Mitä ne syvällisemmät asiat ovat sinulle? Enkä yritä aukoa päätäni, mutta jos esim. äidinkieli ei ole yhteinen, ja kulttuuritkin ovat aika erilaisia, niin tietty henkisen yhteyden löytäminen on ainakin mun mielestä hankalampaa.
Syvällisemmät jutut ovat mielestäsi äidinkieli ja tapakulttuuri?
Englannilla pärjää aika hyvin ja jos opettelee vielä paremmin toisen kieltä niin samoin.
Lisäksi on olemassa ihan muitakin yleismaailmallisia asioita kuin kulttuurisidonnaiset jutut.
En ole koskaan ollut toisaalta mikään Suomi, sisu, ruisleipä, sauna, salmiakki, olut ja saatananperkele! ihminen.
Jos ne ovat jollekin "henkistä yhteyttä" niin pitääpä kovasti ihmetellä.
Se mistä sinä puhut on se miten kommunikoi toiselle niitä asioita sekä sitä miten jokapäiväisesti eletään yhdessä. Ne ovat ohitettavissa jos ihmiset kokevat samoin elämästä, omaavat samanlaisia elämäntapoja, pitävät samanlaisesta kansainvälisestä kulttuurista (musiikki, kirjallisuus, taide jne.)
Ymmärrän kyllä että Suomessa monille junteille on vaikea ymmärtää mitä syvällistä yhtään missään muussa kuin lauantaikaljassa ja sohvan nurkassa on. - sir_eino
"Seksikemioilla on väliä parisuhteessa. Haluan naisen joka viehättää minua. Siihen kuuluu olennaisena osana ulkonäkö, tapa liikkua... Pienet asiat. En etsi missiä mutta viehättävää naista."
No ei ole.
Tämä on juuri se kulttuuriero josta puhuin. Sovin paremmin muualle missä ei tarvitse olla näiden kapeakatseisten, matalaotsaisten ja nurkkakuntaisten kuppikuntien kanssa tekemisissä."Jaa. Minä löydän aika monesta naisesta noita juttuja jos vain syvällisemmällä tasolla kolahtaa."
Millä syvällisemmällä tasolla? Naisilla on aivot ja kroppa. Kummankin pitää viehättää.
"Sellaiset ihmiset voi painua hevon vittuun minun elämästä ja rakennan sitten oman saaren.
Tämä on juuri se kulttuuriero josta puhuin. Sovin paremmin muualle missä ei tarvitse olla näiden kapeakatseisten, matalaotsaisten ja nurkkakuntaisten kuppikuntien kanssa tekemisissä."
Aivan. Muunmaalaisilla ei tietenkään ole ennakkoluuloja. Ei todellakaan.
Joopa joo. - vähän totuuksia
Sieltähän se suomalaisen naisen avautuminen alkoi.
Tämä on juuri se ongelma. Ei jaksais millään...
Milloin lopetit nalkuttamisen miehellesi? ;)
(Kerroin suomalaisista naisista omasta näkökulmasta käsin. Mutta nähtävästi minussahan on pakko olla vikaa ja olen rappio alkoholisti, saatan vässyri ja en osaa vietellä naista enkä koskaan peseydy. Lisäksi ulkonäköön minun tulisi panostaa, mutta tätä ei saa odottaa tietysti naiselta, kuka tahansa pulska kana täytyy kelvata, onhan hän taattua suomineito tasoa ;))
Jostakin kumman syystä kuitenkin suomalainen nainen valitsee sen suomalaisen miehen joka hänet jättää yksin sen naisen kanssa.
Sen takia varmaan minua ei moni suomalainen nainen haluakkaan enkä heidän kanssa toimeen tule kun huolehtisin lapsesta ja viettäisin perheen kanssa aikaa enkä istuisi vain koneella. :D
Kyllä helvetissä liikunnallisena miehenä haluan liikunnallisen iloisen ja syvällisen naisen samassa paketissa joka kohtelee minua miehenä alusta asti eikä vain jäkätä ja kattele nokkaansa pitkin.
Mutta joo, tämä tästä keskustelusta. Menikin jo liian rauhallisesti että tänne saatiin yksi painonsa kanssa painiva suomilortukka meuhkaamaan.vai että avautuminen..mitäs ne suomalaiset miehet täällä muuta tekeekään kuin avautuvat, kun eivät ihan jokaiselle kelpaakaan..
ja katsos kun minun ei tarvitse nalkuttaa miehelleni, me keskustelemme asioista kuin aikuiset ihmiset.
ja etkös nyt taas todista tekstissäsi, että suomalaisnaiselle pitäisi kelvata kuka tahansa, ettei vain loukkaisi suomalaismiehiä "henk.koht-tasolla" ottamalla mielummin hyväkäytöksisen ulkomaalaistaustaisen miehen?
se eniten ärsyttää näissä miesten teksteissä, että ollaan aina vain vaatimassa naisilta enemmän ja enemmän, mutta itse ei kehitytä lainkaan..silti nainen ei saisi vaatia miehiltä muuta kuin sen vehkeen haarovälissä..
ja mitä tuo henk.koht. haukkuminen kertoo sinusta;" painonsa kanssa painiva suomilortukka. "
hmm..etpä ole minua kertaakaan tavannut,enkä itse lähtenyt sinua haukkumaan, vaan yleistin samalla lailla, niinkuin tekin yleistätte täällä naisista..tosin ehkä meikäläisen yleistykset osuvat enempi kohdilleen..
et vaan tainnut kestää kritiikkiä, etkä osannut sanoa mitään yleistyksiini, sen sijaan lähdit haukkumaan henk.koht.-tasolla kuin keskenkasvuinen kakara. - eptpret
Kyllä se on niin kau kirjoitti:
Englannilla pärjää aika hyvin ja jos opettelee vielä paremmin toisen kieltä niin samoin.
Lisäksi on olemassa ihan muitakin yleismaailmallisia asioita kuin kulttuurisidonnaiset jutut.
En ole koskaan ollut toisaalta mikään Suomi, sisu, ruisleipä, sauna, salmiakki, olut ja saatananperkele! ihminen.
Se mistä sinä puhut on se miten kommunikoi toiselle niitä asioita sekä sitä miten jokapäiväisesti eletään yhdessä. Ne ovat ohitettavissa jos ihmiset kokevat samoin elämästä, omaavat samanlaisia elämäntapoja, pitävät samanlaisesta kansainvälisestä kulttuurista (musiikki, kirjallisuus, taide jne.)
Ymmärrän kyllä että Suomessa monille junteille on vaikea ymmärtää mitä syvällistä yhtään missään muussa kuin lauantaikaljassa ja sohvan nurkassa on.Oletan siis vain niin, että kielivaikeudet yms. vaikeuttavat niiden syvällisempien juttujen tajuamista toisesta ihmisestä. Mutta jos kielitaito on molemmilla hyvä, niin mikäs siinä.
"Ne ovat ohitettavissa jos ihmiset kokevat samoin elämästä, omaavat samanlaisia elämäntapoja, pitävät samanlaisesta kansainvälisestä kulttuurista (musiikki, kirjallisuus, taide jne.)"
Ok. Varmaan noista asioista keskustelemalla syvällisempi yhteys löytyy.
Sulla on vähän defenssit päällä, johtuu varmaan aiemmasta keskustelusta. - Saynothing
Kyllä se on niin kau kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että Suomessa monille junteille on vaikea ymmärtää mitä syvällistä yhtään missään muussa kuin lauantaikaljassa ja sohvan nurkassa on.Haluaisinpa olla kärpäsenä katossa kun tapaat IRL ulkomaalaisen nettinaisesi :-DDD
- sir_eino
eptpret kirjoitti:
Oletan siis vain niin, että kielivaikeudet yms. vaikeuttavat niiden syvällisempien juttujen tajuamista toisesta ihmisestä. Mutta jos kielitaito on molemmilla hyvä, niin mikäs siinä.
"Ne ovat ohitettavissa jos ihmiset kokevat samoin elämästä, omaavat samanlaisia elämäntapoja, pitävät samanlaisesta kansainvälisestä kulttuurista (musiikki, kirjallisuus, taide jne.)"
Ok. Varmaan noista asioista keskustelemalla syvällisempi yhteys löytyy.
Sulla on vähän defenssit päällä, johtuu varmaan aiemmasta keskustelusta.No se suurempi ongelma on se että kulttuuri ei ole vain pintaa. Se maailmankuva minkä on elämänaikana omaksunut on omien kokemusten mukaan sidoksissa kulttuuriin jossa on kasvanut. Joku puhelias kaveri kuten minä voi todeta ettei ole tyypillinen suomalainen mutta sehän sitä pintaa on. Ja on sillä kasvatuksellakin vaikutusta, enkä nyt viittaa vanhempiin vaan koko kulttuuriympäristöön. Exä ei ollut uskonnollinen mutta esimerkiksi avoliitto ei olisi tullut kysymykseenkään ja hänen isänsä kysyi minulta neljän kuukauden seurustelun jälkeen milloin aion tehdä naisesta kunniallisen. Suomalaisena tietyllä tavalla hitaana kundina en todellakaan edes harkitse vieväni ketään vihille muutaman kuukauden seurustelun jälkeen mutta aika moni naisen lapsuudenkaveri tosiaan meni kihloihin alle vuoden seurustelun jälkeen ja naimisiin alle kahden vuoden seurustelun jälkeen. Ei siinä ollut hänen kotiosavaltiossaan mitään outoa.
Esiaviollista seksiä tuo ei estänyt. Ei minun eikä minua ennen tai minun jälkeeni muiden kanssa. Ota siitä sitten selvää...
- Toivo+++++
Voipas ottaa! Mäkin tiedän pari-kolmekin miestä, joilla on tämä seurustelu-seksi-liittopuoli alkanut vasta 3kympin jälkeen ja siis ihan onnellisia ovat, no, siis kaksi päätynyt naimisiin, ilmeisen onnellisilta ovat vaikuttaneet. Yhden naisen tiedän, joka on itse sanonut, että piti käydä äijä kotootaan hakemassa 3 kymppisenä, että hän aatteli, että nyt kuules lähet hänen matkaan ja niinhän tuo lähti. Että siis: kyllä voi huolia kokeneen naisen, ei kaikki etsi neitsyttä ja 30-vuotiaana on hyvinkin vielä toivoa, jos vaan itse on mahdollisuuksille avoin! Ja ihan on tavallisia suomalaisia miehiä ja naisia, ei ole mitään uotoa, eriskummallista sen kummemmin kun muissakaan.
Ei ole nöyryyttävää myöntää, ettei ole nainut 15-vuotiaasta saakka. Mä olen tosi ylpeä siitä, että olen ollut täysi-ikäinen kun seksielämän aloitin, en silti ole uskonnollinen, en ujostele enkä muutakaan: haluaisin vaan vallita itse, en aloittaa liian aikaisin ja siis jotenkin, no, olla täysi-ikäinen. Joten jäihän mullakin potentiaalisia seksivuosia sun mukaan väliin, mutta mitä sitten? En mä mitään ole menettänyt. Seksi on kivaa, mutta ei sitä noin voi laskea. No, sitten aikuisena olen ollut ilman seksiä muutaman vuodenkin, kun vakava suhde kaatui, en halunnut, ei löytynyt, ei pystynyt. No, menikö ne mun vuodet koko elämästä sitten hukkaan vai? Ei, elämässä on muutakin kun seksi. Ja se, että on seksielämänsä aloittanut koska vaan, se oli silloin. Ihminen elää aina nykyhetkessä: jos olet 3-6 vuotta ilman seksiä, ja seksiä haluaisit tai pelkäät parisuhdetta, tai jotain, ei siinä tule mietittyä, että mutta olipas hyvä, että eka kerta oli kuitenkin 18-vuotiaana! Huh, huh! Joten, ei 30-tai edes 40-vuotias ole menettänyt kun sen yhdyntäosuuden, kaikki muu on itsestä kiinni: mitä harrastaa, mihin kouluttautuu, onko ystäviä, matkusteleeko, miten pukeutuu, mitkä arvot on jne.
Seksiäkin saa, orgasmin saa ja nykyään, tämän vapaan seksin aikakaudella sooloseksiin saa panostaa: voi ostaa itselleenkin leluja, ja kaikki jo tunnutsvat harrastavansa sooloseksiä: joten runkkari voi olla, koska kaikki muutkin ovat! Ei tarvitse hävetä, olla ilman, elää sillä tavalla puutteessa.
Lapsettomanakin saa nykyään elää: ei enää eletä aikakautta, missä perhe ja lapset ovat mikään meriitti. Ne ovat valintoja ja lapseton saa olla ilman häpeää, eikä sitä syytä tarvitse selitellä. Nuorempia kumppaneita kyllä saa monikin, kun ihmiset ovat tavallaan koko ajan siirtyneet enemmän ja enemmän "iättömiksi", ovat kauemmin nuoria. Enää ei 50-vuotias ole ikäloppu ja keskimääräinen elinikä on jo reilusti yli 70 vuotta. Vaikka poikuuden menettäisi 30-vuotiaana on vielä yli 40 vuotta aikaa naida, kyllä siinä ehtii. Nimittäin nykään on jo tunnustettu että vanhuksetkin sekstaavat ja ainakin erotiikka kukkii, vaikkei niin pili aina seisoisi tai olisi kuivempi kausi. On liukasteita ja pillereitä jne. ja seksistä saa puhua. Että se taas siitäkin! Toivoa on, vanhuuteen saakka!
Vaihtoehtoja on siis vaikka kuinka paljon ja seksielämän voi aloittaa myöhemminkin, kunhan vaan tarttuu toimeen. Jos nysvää vain kotona eikä uskalla mitään, niin sitten on vaihtoehdot vähissä. Ulkomaillekin kyllä kannattaa lähteä, ihan vaan nähdäkseen ja ehkä irrottautuakseen vanhoista typeristä rooleista. Sieltä saattaa löytää uutta rohkeutta itsestään. Joka päivä on toki vanhempi, ja kyllä, jossain vaiheessa pitää tajuta tarttua tilaisuuksiin ja vaan hyväksyä epätäydellinen elämä, ja riskit ja lakata olemasta nurkassa, mutta vaihtoehtoja on kyllä: 30-vuotias on vielä nuori!
Menkää ja naikaa, se on kivaa! - Eipä haittaa
No nyt on kyllä noustava puolustamaan 30 kokemattomia miehiä.
Itsehän olen siis 22-vuotias ja kuten useat ikäiseni naiset, pidän itsekin hiukan vanhemmista miehistä, esim. sellainen alle 34-vuotias menee vielä ihan hyvin. Eikä haittaa yhtään, vaikkei miehellä ois juuri kokemusta, ehtiihän sitä parisuhteessakin sitten opetella ;) tavallaan se on myös hellyyttävää jos mies on vähän epävarma ja kyllä kuka tahansa voi löytää itsestään loistavan rakastajan minkä ikäisenä tahansa.- 34v kokematon
Kunpa kaltaisiasi naisia olisi enemmän jos tämä oli tosissaan kirjoitettu.
- Jatketaan haaveilua
34v kokematon kirjoitti:
Kunpa kokemattomia, FIKSUJA, naisia vihaamattomia ja katkeruuden pilaamattomia miehiä olisi enemmän. Mutta eihän niitä ole kuin haaveissa.
- 34v kokematon
Jatketaan haaveilua kirjoitti:
Kunpa kokemattomia, FIKSUJA, naisia vihaamattomia ja katkeruuden pilaamattomia miehiä olisi enemmän. Mutta eihän niitä ole kuin haaveissa.
Minä olen just sellainen.
- 16+1
34v kokematon kirjoitti:
Tuohan oli miehen tekstiä!
- kljo99
16+1 kirjoitti:
Tuohan oli miehen tekstiä!
Kunpa rumuuden ja lutkaamisen pilaamattomia naisia olisi enemmän...
- lohduttaja
Olin 30 ja kokematon, nyt olen 40 ja kokenut (ainakin kokeneempi kuin ennen) eikä se tunnu mitenkään erilaiselta. Seksi on yliarvostettua.
Juurikin näin.
Upeaa ja kokemisen arvoista se on vasta kun löytää sellaisen partnerin, jonka kanssa se oikeasti myös tuntuu hyvältä (eikä pelkältä mekaaniselta jyystöltä).
- 30v-sinkku.mies
on mulla ollut yksi nainen joten tilanteeni ei ehkä ole ihan pahin, tosin nainen aiheutti syvät haavat, ehkä olisi olut helpompi olla ilman häntä. en tiedä.
jotenkin katkera mieli, en halua enää parisuhdetta vaan enemmänkin pilata muiden onnen. Jos yhdynnän kokeminen edes kerran elämässään tekee miehen elämästä jollain tavalla onnellisemman taikka laadukkaamman, löytynee pienellä vaivalla nainen, joka on valmis rahallisesta vastineesta suostumaan kyseiseen aktiin miehen kanssa.
Kerran seksiä koettuaan huomaisi mies, ettei asiassa oikeastaan ole mitään ihmeellistä. Sehän on kuin suossa kävelisi, paitsi että varpaat pysyvät kuivina.
Ymmärrettävistä syistä "seksi" on monen mielessä aina pakkomielteeksi asti, mutta pelkkä yhdyntä sellaisenaan on jokseenkin karu toimenpide, josta ei ole mitään iloa kummallekaan osapuolelle.
Osalla miehistä saattaa yhdyntäsuoritukseen liittyä sitä edeltävä "hurmaaminen", huomionkohteena oleminen ja oman tahtonsa läpi saaminen vastakkaisen sukupuolen edustajassa. Tällöin nämä yhdyntää edeltävät kokemukset ovat itseasiassa niitä mieltä kiihottavia asioita eikä pelkistetty yhdyntäkokemus. Asiaan kuulunee vielä saavutuksilla leuhkiminen omassa yhteisössään, mistä saanee varsinaisen tyydytyksen.
Itse yhdyntäkokemukseen liittyy useimmiten pelkistetyn yhdynnän lisäksi kokemus läheisyydestä, hellyydestä ja toisen huomioon ottamisesta tavanomaisia ihmistuttavuuksia läheisemmällä tavalla. Monesti miehet kaipaavatkin oikeastaan kokemusta läheisyydestä, hellyydestä ja huomioon otetuksi tulemisesta. Yhdynnän tuoma fyysinen nautinto toimii tällöin mainittujen tunnekokemusten vahvistajana.
Mikäli mies voi kokea läheisyyttä, hellyyttä ja huomioon otetuksi tulemista ilman yhdyntää, elää hän jokseenkin yhtä onnellisena kuin säännöllisesti yhdyntöjä kokevat miehet.
Ongelma ei siis ole puute yhdyntäkokemuksesta, vaan puute ihmisestä, jonka kanssa voi kokea läheisyyttä ja hellyyttä. Voisi pikaisesti ajatellen sanoa, että kyse olisi samoista asioista, mutta näin ei suinkaan ole. Viihdekulttuuri muokkaa jatkuvasti mielikuvia siitä, mikä on kulttuurisesti ja yhteisöllisesti sopiva tapa "harrastaa seksiä". Tällä tarkoitetaan yleensä toimintatapaa, jossa nuoret, kauniit ja komeat ihmiset tapaavat toisiaan yökerhoissa, eivätkä voi vastustaa toistensa fyysistä vetovoimaa, vaan lankeavat toistensa käsivarsille tanssilattialla ja jatkavat lankeamistaan aina lakanoiden väliin, mistä poistuvat aamulla vähäsanaisina, katuvaisina ja noloina.
Yllä maalattu kuva viihdekulttuurin muokkaamasta käsityksestä seksielämää kohtaan vääristää ihmisten käsityksiä itsestään ja heihin kohdistuneista odotuksista. Tämä siksi, ettei suurin osa ihmisistä ole fyysisesti sen kaltaisia, muotoisia, kokoisia, näköisiä taikka käyttäydy ja elehdi tavalla, mitä vastakkainen sukupuoli pitäisi erityisesti seksuaalisia haluja herättävinä. Suurin osa ihmisistä on tavallisen näköisiä, kokoisia ja muotoisia, eivätkä he elehdi taikka käyttäydy muutoin kuin tavallisesti.
Kun ihmiset kohtaavat kasvotusten, he joko pitävät toisistaan, eivät pidä taikka suhtautuvat toisiinsa välinpitämättömästi. Viihdekulttuurin vääristämistä odotuksista johtuen jättää moni mies asian sikseen, vaikka kumpikin on selkeästi pitänyt kohdatessa toisistaan. Tämä johtuu siitä, että kulttuurin luomat odotukset eivät kohdatessa täyty, vaan toista pidetään riittämättömänä viihdekulttuurin luomiin ulkonäköolettamiiin.
Monessa tapauksessa vaille kumppania jäänyt mies löytäisi itselleen kumppanin, jonka kanssa voisi kokea läheisyyttä ja hellyyttä, mutta vääristyneistä odotuksista johtuen nämä tilaisuudet jätetään käyttämättä ja jäädään odottamaan yhteisön mielestä arvostettua kumppania, taikka kumppania, josta mies voisi olla yhteisön edessä ylpeä ja saada yhteisöltä arvostusta kumppanivalintansa vuoksi. Lopulta huomataan, että ollaankin jääty yksin, mutta se on kaiketi sitten oma valinta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 613786
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292958Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362763Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452546Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262445- 401813
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777- 251745