Onko kivaa olla nettipalstajulkkis?

Miksi on? Miksi ei oo?

Minä siitä aikanaan aikani tykkäsin, lähinnä varmaan huomionkipeydestä johtuen. Osittain myös siitä syystä, että tuli tuntu, että joku oikeasti kuunteli mitä on sanottavaa. Enhän tuota tietenkään silloin aikanaan myöntänyt.

No se siitä, ja asiaan. Olen huomannut, että kaikilla palstoilla kun on ne omat nk. julkkiksensa. Ja jollain asiapalstoilla niillä on ihan oikeaakin tietoa asioista, niin ihmettelen suuresti sitä, että mikseivät jaa sitä tietoaan esim. wikipediassa tai jossain muussa ja näin tyydytä ilmaisun- ja kirjoittamisen haluaan. Ennemmin vain tappelevat ja kohdistavat huomionsa epäolennaisuuksiin.

Aivan höpöhöpöä saatana. Tai sitte ihmiset on vaan niin yksinäisiä, kuin minäkin olin. Ja se on vittu vielä surullisempaa.

Paljon menee tietoa ihan hukkaan ja harakoille.

25

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...sanos muuta.

• böö...

joskus jopa imartelevaa, mutta silti... Mietin sitä ennen kun rekkasin nimimerkin, että haluanko oikeastaan sitä ja mitä jos se tulee häiritsemään joidenkin palstalaisten elämää? Toivoin, ettei niin kävisi, mutta taitaa se edelleen olla niin, että toivossa on hyvää elää. Mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin. Jotkut sai sillä nimen jollekin, ketä on voinut sen jälkeen sormella osoittaa. En ollut enää pelottava ja tuntematon...

• böö...

Hyvä aloitus.

• frost-free

kivaa olla palstajulkkis tai oikeammin kuningatar nyt kun jazuli on jossain hermolomalla palstalta meidän ei tarvitse jakaa huomiota.

Kiitos haastattelusta. Tämä oli elämäni eka haastattelu! :D

• mariamania

Ei palstaharrastuksella ole yksinäisyyden kanssa mitän tekemistä! Viihdettä vain..

• rose18

ja olen itsekkin siihen sortunut 8D
      se on TODELLA IHANAA KUN MUA PALVOTAAN.

mutta haluan vain kokea enään ukoltani , koska muulla ei ole väliä.
      noh... ihanaa se on olla erityinen. se oikea luotettava .. valtavan suloista että hän palvois minua koska palvon häntä.. haluan hänen vuokseen olla täydellinen ja vain hänen mutta toivon että hänkin oisi minulle.. ja toivon että asiat menee parempaan suuntaan.

mutta on se niin ihana se vaan kysy äskönkin mitä huokailen onko niin kiinostavaa.. ja huokailin näyttävästi kun tätä kirjoitin ja sanoin haluatko kuulla ja tässä äskön sanoin sen.. tosi suloinen eikö olekkin 8D

• :D

• "Paljon menee tietoa ihan hukkaan ja harakoille"
      tieto lisää tuskaa, ARRRGGGHHHTT!

• --

oikeasti sellaisia ihmisiä, jotka tyydyttävät ilmaisun tai kirjoittamisen tarvettaan työssä tai muuten. Mm. toimittajia.. Ja työttömiä toimittajia, näyttelijöitä, näytelmäkirjailijoitakin ehkä. Hepä juuri ovat niitä suositumpia, kirjoitus- ja ilmaisutaitonsa takia. Oletko tullut ajatelleeksi tätä? Taitavasti kirjoittaen eivät vain tuo työtään esille, vaan vaikuttavat "muuten vain" hyviltä tyypeiltä.

En puhu nyt itsestäni, on vain tietoa.

• ILMAISUISSA:.!1%#?+

.

on se että ketään ei saa kutsua * HENKILÖKSI *

.

• Jostain kumman syystä ei ole käynyt mielessänikään.

• crocuta_crocuta

En oikein osaa selittää, että mitä helvettiä mä täällä teen... Nuo mainitsemasi syyt ovat varmaan olleet tekijöinä esim. Alastonsuomi.com:iin liittymisessäni. Itsetuntoa pönkittämään sinne.
      Siellä ei esim. auota päätä ja vittuila samoin kuin täällä, moraalittomien, ei niin sivistyneiden ihmisten keskuudessa :D

Yksinäisyys, mut ajoi s24 palstoille alunperin. Palstavalintana ehkä tämä sen takia, että täällä ei odotetakaan puhuttavan asiaa ja päänaukomista on siksi ehkä helpompi sietää, kuin jollain palstalla jossa teema on vakavampi. Sellaisella olin ensin ja siellä ihmisten sisäinen rumuus ja pahantahtoisuus sun muu alkoi riepomaan vähän liikaa. Kyseinen palsta on muutoinkin ongelmaisille suunnattu, joten ei sinänsä ihme...

Eli selitys, miksi täällä ei ole mulle itselekään niin selkeä... No josko jatkan matkaa joku päivä tässä.

• frost-free
    • vaan aikani kuluksi.

Mitenkäs muuten täällä voisi keskustella, sanoa ja lukea toisten mielipiteitä kuin kirjoittelemalla? Olen yrittänyt olla mahdollisimman huomaamaton ja osallistua keskusteluihin vain silloin tällöin, mieluummin silloin kun jotakin mieleen tulee. Joihinkin asioihin on ollut mielessä sanomistakin, mutta olen ne ohittanut mieluummin kuin sekaantumalla palstalaisten loukkaamisiin tms. Tietenkin josksus huumorimielessä jotakin kirjoittanut, enkä sitäkään loukkaamis tarkoituksessa.

Ainakin olen jotenkuten oppinut kirjoittelemaan tietsikalla, vaikka niitä kirjoitusvirheitä näyttää väliin aina tulevankin.

• päästä jo irti

niinhän sä yrität ja nostat itsesi muiden yläpuolelle kunnes palsta imaisee sut Valtavalla imukupilla...
        Kerro minulle miksi olla huomaamaton kun kukaan ei edes muutenkaan täällä sua näe?

• pitäisi päästää
        päästä jo irti kirjoitti:

niinhän sä yrität ja nostat itsesi muiden yläpuolelle kunnes palsta imaisee sut Valtavalla imukupilla...
        Kerro minulle miksi olla huomaamaton kun kukaan ei edes muutenkaan täällä sua näe?

irti. Ei kukaan ole kiinni minussa, enkä minä palstoissa.

• "Asiapalstoilla" keskustelu on todella hidastempoista ja yksipuolista. Tämä on kuin chatti olematta sitä tekniseltä rakenteeltaan. Aivan kuin Huuhaa ja Maailmamenoakin, mutta ne on vielä nopeampitempoisempia. Oikeista chateista puhumattakaan.

Lähtökohtasi on, että jos palsta-addiktio on ongelma sinulle, niin se on kaikille muillekin ja ratkaisu on sama kuin miten sinä olet sen ratkaissut. Mutta kun jollekin pullo vodkaa johtaa katuojaan, toiselle ei tuhatkaan pulloa. Tosin tämä on "vaarallinen" puheenaihe: Jos tuntee tarvetta puolustella täällä roikkumistaan, "todistaa" samalla addiktionsa. Visa versa.

• VAARALLISTA::.!1%?+

.

sen jälkeen kun tuli kiinteähintaiset netit

.

• Tarkoituksenani ei ollut tyrkyttää tapojani. Kerroin ainoastaan havainnoistani myös muilla palstoilla ja mielestäni siinä piilee totuuden siemen.

>"Asiapalstoilla" keskustelu on todella hidastempoista ja yksipuolista. Tämä on kuin chatti olematta sitä tekniseltä rakenteeltaan.

Niin, tuo vastaa ainoastaan tuohon yksinäisyys-havaintooni. Ihminen jolla on muutakin elämää, ei kaipaa nopeatempoista keskustelupalstaa. Kysymys jätetään keskustelupalstalle ja sitten mennään muihin puuhiin. Ainakin enin osa esim. tekniikka-foorumeista toimii hyvin näin, lukuunottamatta muutamaan nk. palstajulkkista jotka ovat addiktoituneet, ei palstaan, vaan siihen saamaansa huomioon.

• että tunnetaan täällä. wikipediassa eewarikin mokasi ja wikipedia julkaisee paskanpuhujien IP.tunnuksen

• KoppavaHoro

jaksan ihmetellä saamaani huomiota. Itse pidän itseäni keskinkertaisuuksien keskiarvona. Jokin on siis mennyt pieleen ulosannissa. Mutta niin olkoon.

En nauti, siis. Nauttisin enemmän siitä, jos olisin se tuttu ja turvallinen, aina palstalla ollut neutri. Tosin helppo lääkehän siihen "julkisuuteen" on olemasssa. Mikä sitä estää käyttämästä? - ehkä se onkin sitä julkisuudenkaipuuta tai jotain.

Tämä on helpompi kuin blogi.

• Muutama kärkevä mielipide ja munat sarjoissa johtavat yllättäviin mielleyhtymiin. ;-)

• Ratikkakuski kirjoitti:

Muutama kärkevä mielipide ja munat sarjoissa johtavat yllättäviin mielleyhtymiin. ;-)

mut pelkkä rekkatuminen ja keskusteluihin osallistuminen tekee kohteen

• .

.

• kundi.kundine

>Miksi on? Miksi ei oo?

Julkkis ja julkkis, melko suppea piiri täällä taitaa kuitenkin heilua. Miksi on? Njaa, aika yhdentekevää. Miksi ei oo? No sekin on aika yhdentekevää. Joskus aiemmin se oli minullakin enemmän ajan täytettä, kun ei ollut muutakaan tekemistä ja ei jaksa aina vetää bisseäkään. Ja sitten ei aina jaksanut keksiä muutakaan tekemistä. Huomionkipeydestä, niin onhan se kiva saada osalleen jotain jostain toisaalta, jos on viikon ollut omissa oloissaan, sitä alkaa ikäänkuin kaipaamaan juttuseuraa.

>No se siitä, ja asiaan. Olen huomannut, että kaikilla palstoilla kun on ne omat nk. julkkiksensa. Ja jollain asiapalstoilla niillä on ihan oikeaakin tietoa asioista, niin ihmettelen suuresti sitä, että mikseivät jaa sitä tietoaan esim. wikipediassa tai jossain muussa ja näin tyydytä ilmaisun- ja kirjoittamisen haluaan. Ennemmin vain tappelevat ja kohdistavat huomionsa epäolennaisuuksiin.

Ai mikseivät jaa wikipediassa?! ;D Kun ne jakaa itse sitä wikipedian tietoa täällä ;D hähä Ja sitten taitetaan peitseä siitä kuka tulkitsi raflaavammin sen wikipedian artikkelin.. voi elämä sanon minä. Siis sitä on yli puolet kevyesti. Ja sitten joku yrittää oikaista hieman, ja hukkuu sontaan yrittäessään. No, ehkä tämä paikka ei ole se wikipedia ja ehkä ne oikeasti merkittävät julkaisut menevät hieman toisenlaisille "palstoille".

>Aivan höpöhöpöä saatana. Tai sitte ihmiset on vaan niin yksinäisiä, kuin minäkin olin. Ja se on vittu vielä surullisempaa.

Oikeastaan jos tilanne on tuo, että ihmiset ovat yksinäisiä, on vain hyvä, että on olemassa vilkas keskustelupalsta, jossa voi osallistua vaikka höpöhöpöön saatana. Monesti se yksinäisyys on oma valinta, johtuen mistä sitten johtuukaan. Se ottaa oman aikansa, se loppuu sitten kun on loppuakseen.

>Paljon menee tietoa ihan hukkaan ja harakoille.

Niinno, mikä se tiedon tarkoitus alunperin edes oli. Ehkä joku näitä koluaa, täällä tiedon tunkiolla, ja pelastaa sen mitä pelastettavissa on.

Ajat muuttuvat, tilanteet muuttuvat, vauhti kiihtyy. Ihminen pysyy ja yrittää sopeutua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe