Mikä näistä:Garmin Forerunner 210,Suunto, T6d,Polar, RS800CX N

juuooksiija

Eli harrastellut jo kauan juoksemista. Ja nyt olisi tarkoitus hankkia "kello" itselle. Mietin vaan mikä olisi hinta/laadu suhteella parhain näistä? Kaikkihan on merkiltä hyviä jne.. Ei ole vaan kelloista mitään kokemusta vielä.

3

955

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -runner85

Hyvä kysymys.

Oikeastaan kiteytit kaikki mittarit jotka tiedoillani vaikuttavat hyviltä. Hintahaitaria sitten onkin jo reilummin: tällä hetkellä Garmin 210 Forerunneria on tarjouksessa hintaan 200e, Suunnon T6D maksaa noin 250e ja Polarin RS800CX on jo lähempänä 400e.

Lyhyt yhteenveto netistä lukemistani arvosteluista:

Garmin: ainoa GPS-kello näistä kolmesta. Perustreenaukseen silloin kuin haluaa tietää nopeuden ja/tai matkan treenin aikana. Perusharjoitteluun sopiva.

Itse koen GPS:n lähinnä turhana neppailuna. Google mapsista voi katsoa muutamia vakireittejä, josta 2-3 mittauspistettä riittää minulle kilometrivauhdin kertomiseen. Sykkeiden mukaan kuitenkin mennään ainakin omilla lenkkeilläni, poislukien intervallijuoksut ja vedot, joissa mennään joko kilometrivauhtia sykkeestä välittämättä ja fiiliksen mukaan tai sitten spurtit täysillä.

Suunto T6D: vaikuttaa pätevältä kellolta erityisesti harjoittelun jaksottamiseen EPOC-näytön ja datan analyysin kautta. Harjoitusten osalta pelkistetympi kuin Polar. Valikoiden helppokäyttöisyydestä kiitosta. Taustavaloa moititaan himmeäksi monessa paikassa, etenkin pimeällä. Triathlonistit arvostivat ominaisuutta hypätä suoraan pyörän selästä juoksemaan lisävarusteena saatavien podien aktivoituessa automaattisesti ilman erillistä kelloon koskemista. Joissain paikoissa Polarin monipuolisempia harjoitusvaihtoehtoja ylistettiin vuolaasti. Joissain puolestaan Suunnon ja Polarin erot todettiin niin pieniksi, että hintaero ratkaisee.

Polar RS800CX: hintaa ja näköä samassa paketissa. Monipuoliset harjoitusvaihtoehdot, runsaasti säädettäviä valikoita. Esimerkiksi Juoksufoorumilta löytyy kellosta reilusti keskustelua. Vanhana Polar-käyttäjänä tekisi mieli ostaa tämä, mutta 150 euron hintaero taitaa kallistaa valinnan Suunnon suuntaan. Suosin kotimaista etenkään kun en kovin ammattimaisesti harrastele.

• einari pitopohja

onko Suunto vielä kotimainen ? Polar tehdään jo nykyään Kiinassa...

• --
        einari pitopohja kirjoitti:

onko Suunto vielä kotimainen ? Polar tehdään jo nykyään Kiinassa...

Mä kävin itse läpi myös tämän saman asian kun päätin vähän päivittää laitteistoa. Mulla vaihtoehtoina oli myös tuo Garmin mutta toisena oli sit Polarin RCX5. Garminissa oli se hyvä että siinä oli kiinteä toi gps mutta se taas sit näkyy akun kestossa, eli saa olla lataamassa jokaisen käytön jälkeen. Toinen mikä mua haittas siinä oli se, että se ei toimi uidessa (muuten kuin laittamalla laite uimahattuun ja painamalla start jolloin se mittaa matkan ja sykkeen.)

Päädyin siis tuohon polarin laitteeseen ja olen ollut todella tyytyväinen. Toimii uidessa ja siihen saa kaikki tarvittavat lisälaitteet kun gps-, juoksu- ja cadenssipodit. Noi voi ostaa erikseenkin jos tarve tulee myöhemmin. Lisäksi toi polar toimii myös uidessa, tarvitsee vaan muistaakseni sen hybrid lähettimen.

Jos oot tuota polarin laitetta ostamassa niin tsekkaa ihmeessä tätä sivusto http://www.bike24.com/ Ostin omani tuolta ja sillä hinnalla mitä Suomessa maksan laitteesta, sain myös tuon gps:n. Laite tuli ehkä neljässä-viidessä arkipäivässä kotiovelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe