Onko terveellistä?

5ry45u

Olen alkanut nyt syömään päivän toisena lämpimänä ruokana lautasellisen kaurapuuroa, johon sekoitan 1 rkl pellavansiemenöljyä ja lisään Valion sokeroimatonta mehukeittoa makua tuomaan. Onko terveellinen ruoka? Minulle tulee liian täysi olo jos syön kaksi tavallista lämmintä ruokaa päivässä ja puuro sopii vatsalleni todella hyvin ja se on herkullista..

2

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bofor

      Moi!
      Jonkun mielestä ruokavaliosi on terveellinen ja jonkun toisen mielestä ei.
      Eräälle kaverilleni tuli paino-ongelmia ja veren sokerikin rupesi nousemaan. (ei ole ehkä sellaisia ongelmia sinulla). Hän oli jo jättänyt mm. rasvat ja muut herkut pois leivän päältä, mutta se ei auttanut. Hän teki täyskäännöksen. Hän jätti leipä ja kaikki muu vilja pois, siis hiilihydraatit. Rupesi syömään se mitä laitetaan leivän päälle, mutta ilman leipä. Jonkun ajan jälkeen, syötyään tosi rasvaisia ruokia, mutta ei juuri ollenkaan hiilihydraatteja, hänen painonsa laski ja veren sokerisarvot olivat parhaat mahdolliset.
      Nykyään hän pystyy tällä syömistavalla seuraamaan ja säätämään oma painonsa mielensä mukaan.
      Yhä enemmän lääkäreitäkin tukee tätä uutta tietoa.

    • 5ry45u

      Kiitos vastauksesta :) Mutta mähän en kertonutkaan koko ruokavaliostani, vaan yhdestä lämpimästä ateriasta vaan. Ja olen kuullut ja lukenut kans paljon tuosta vhh-ruokavaliosta mutta se ei kiinnosta mua niin paljon, että lähtisin sitä toteuttamaan. Itse en siis ole jättänyt rasvoja pois esim. leivän päältä, koska rasva on valittu niin, että siitä saan juurikin niitä hyviä rasvoja. Sen lisäksi lisään puuroon tuota pellavansiemenöljyä (joskus otan kalaöljyä), että siitäkin tulisi niitä hyviä rasvoja. Silloin tällöin (kun muistan) syön myös pähkinöitä. Herkut olen rajoittanut yhteen päivään viikossa ja muutenkin tarkkailen annoskokoja. Liikuntaa pyrin harrastamaan muutamia kertoja viikossa.. Eli näillä mennään :) Kiinnostaa vaan mielipiteet tuosta puuroateriasta, että onko se tyyliin pelkkää hiilaria ja huonoa ravintoa muutenkin tai miten sitä voisi muokata vielä paremmaksi. Mutta mulla on mahan kanssa nyt ongelmia ja tuo puuro tuntuu olevan paras toiseksi lämpimäksi ruuaksi, että saan syötyä kuitenkin tarpeeksi. Ruokaisia salaattejakin olen kokeillut mutta nekään ei oikein toimi... Ja vhh ei kiinnosta lähinnä sen takia, että rasvaiset ruuat tekee mulle huonon olon, joten tuntuisi hankalalta ja epämiellyttävältä alkaa noudattaa sellaista ruokavaliota, jossa suurin osa energioista tulee rasvasta (vaikka suurin osa olisikin niitä hyviä). Et ihan perus suomalaisen ravitsemussuosituksen mukaan mennään ainakin toistaiseksi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe