Nyt itse flunssassa pitkästä aikaa, ei onneksi kuumetta mutta sitkeä nuha ja köhä. Kyllä, tekisi kovasti mieli mennä harjoittelemaan, mutta en tee samaa virhettä, minkä näen säännöllisesti toistuvan eri liikuntalajien parissa. Muutamia huomioita:
Tartutat muita käytännössä tahallasi menemällä salille tai muihin treeneihin flunssaisena, vaikka et ehkä omasta mielestäsi kovin sairas olisikaan. Harjoittelu kiihdyttää hengitystä ja lisää taatusti yskimistä ja nuhimista, jonka lisäksi tulee lähmittyä yhtä sun toista rautaa, joten aika moni saattoi saada infektion. Onnittelut.
Ja kaikki tämä käytännössä turhaan, sillä lievänkin sairastelun aikana keho ei pysty saamaan juuri mitään harjoitteluvastetta, koska infektio, jopa kuumeeton nuha vie elimistöä kataboliseen suuntaan.
Haittaa tästä on harjoittelijalle itselleen aivan satavarmasti. Treeni ei voi tuntua hyvältä, eivätkä tehot ole sillä tasolla, millä kunto kasvaisi, jos olisi terve. Todennäköisesti tauti pitkittyy, eli harjoitus tai muutamia harjoituksia flunssan sekaan saattaa tehdä helpostikin viikon taudista kolmen viikon taudin.
Sydänlihastulehdus ei ole kovin vähäinen riesa. Ei sitä onneksi moni taida saada, mutta osa saajista ei pääse oppimaan kokemuksestaan, kun sydän sanoo rytmihäiriöstä seis.
Eli olisi parempi ajatella ensin.
Flunssatreenaajat - ajatelkaa ensin
Tohtori Noutolempi
1
110
Vastaukset
- tai aina.
kyllä mä sormii treenaan vaikka flunssakin o eikä keskijalkatreeniikää voi välii jättää. toisinaan siis rauta on taottava kun se o kuumaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131053
- 104991
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20747- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29590Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481