Metallien tyylisuunnat selitettyinä

Hevilegend

Elikkä kun olen nähny että harva osaa määritellä itse kuuntelen montaa eri tyylisuuntaa ja tässä minun käsitykseni:

Hard Rock: Kyseistä genreä ei voi pitää ihan täysin Heavynä sanoitusten ja tyylin vuoksi ja tunnetuimpia artisteja: Alice Cooper ja AC/DC. Kummatkaan bändit ei ole varsinaisesti Heavyä mutta monet Heavy ja Metalli miehet kuuntelevat Hard Rockia.

Heavy: Alkuperäisenä Heavynä pidetään 60-70 luvun bändejä jotka toi uutta raskautta musaan: Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple, erittäin raskasta musiikkia mikä luotiin 70- luvulla.

Heavy-Metal: tämä genre syntyi varsinaisesti vasta 80- luvun alussa ja silloin tunnetuimmat artistit olivat: Manowar, Iron Maiden, Judas Priest. Raskaita melodioita sekä oman tyylisuunnan käsitys.

Metalli: Itse näen itse Metalli genren kuninkaiksi Metallican ja Slayerin. Genressä soittotaito ratkaisee paljon ja musiikillisesti nämä kaksi bändiä on lähellä toistaan vaikka moni on sitä mieltä että slayer on black-metallia.

Power Metal: Moni powermetal bändi on kotoisin saksasta ja sen tunnetuimmat on nämä: Helloween, Gamma Ray, Blind Guardian. Myöhemmin Kamelot ja Hammerfall. Genre tunnettu raskaista kitara riffeistä ja sooloista. Ääni laulajalla kohoaa välillä erittäin korkealle.

Death-Metal: Carcass sekä Cannibal Corpse, Children of Bodom sekä Berzerker. kyseisen genren tunnetuimpia artisteja ja kyseisen tunnistaa siitä että ääni kuuluu möreänä ja sanoitukset kuvailevat useinmiten kuolemaa mutta erona black-metallista se että sanoitusten synkkyys ratkaisee paljon.

Gootti-Metalli: tunnetuimmat artistit: Type o Negative, Moonspel, 69 eyes. Kyseinen genre keskittyy nimen omaan siihen ideologiaan että miten nähdä synkkyys positiivisena sanoitusten osalta ja musiikillisesti raskasta ja välillä myös raskasta rockia.

Black-Metal: Tämä on Metallin ääripää kyseessä on genre jossa sanoitukset ovat synkimmästä päästä ja musiikki voi olla joko erittäin raskasta jonka tunnetuimmat artistit ovat: Venom, Gorgoroth, Mayhem, Immortal. Taikka Melodista: Cradle of Filth, Dimmu Borgir, The Kovenant, Dark Funeral. Ja kyseisessä genressä monet laulut sijoittuvat kristinuskonvastaisuuteen.

Minun käsityksenä ja on lupa kommentoida.

40

2678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eh...

      Judas Priestin voi huoletta lisätä jo 70-luvulle. Priest on aika pitkälle vastuussa Heavy Metallin luomisessa. Black Sabbath aloitti, Priest vei homman eteenpäin.

      Korkealta ja kovaa laulaminen kuuluu Heavy Metalliin. Power Metal laulua voi kutsua munattomaksi piipitykseksi, jossa ei ole mitään särmää ala Kotipelto.

      • JKK

        Et ole piipitystä kuullutkaan.


    • ArchHereticAngelo

      Alkaa tässä olla sitä tietämisen tuntua, verrattuna RockProffan sepustuksiin (jätkä ei edes pidä metallista ja sen ala-lajeista, joten miten sitä voisi alkaa selittää). Ainoa vain että tästä korjaisin kyllä seuraavat:

      Carcass on GrindDeathiä .Siitä ei voi edes kiistellä (okei, onhan se siis tavallaan deathiä, mutta se on hyvä mainita että kyseessä on myös grindia).

      Bodomin lukeminen dödömetalliin epäillyttää. Kaiketi se on sitten sellasta suomen melodeathiä. Itselläni ei ole mitään ajatusta minne sen voisi oikeastaan änkeä...kaisse on sitten sellanen outolintu.

      Moonspell on kyllä goottisuuntaista musiikkia, mutta mitenkäs sitä kommentoisi että se kuulemma on doomia? Doom metalli ei muutenkaan ole sama kuin gothmetal, vaikka lähekkäin liikutaankin.

      Muuten meni pärkyleen kohalleen tää juttu, paitti että Nu-metal (tuo metalliskenen äpärälapsi) uuppuu...tosin ei sitä kukaan taida edes kaivata.

      Kiitos

      • äpärä

        on mun näkökulmasta kikkeliheviä...


      • Isoisä

        Carcass ei kyllä välttämättä ihan grindiä ole. Riippuu levystä. Otapas vaikka "Swansong" pyöritykseen ja huomaat tämän. Loistavaa materiaalia joka tapauksessa.

        CoB taas on sellaista sekasikiötavaraa, aivan oikein, mutta kylläpä se ehkä kuitenkin on lähimpänä sitä deathiä, nimenomaan melodeathiä. Selvästi sukua Göteborgin soundille, mutta kuitenkin hieman eri suunnalla. Ei Bodomin deathiksi määrittelyssä pitäisi olla mitään ongelmia. Deathiä kas on niin monenlaista.

        Moonspelliä en doomiksi määrittelisi suurin surminkaan. Kyllä se on siellä goottipuolella ihan turvallisesti ja Type O:n kanssa vieläpä laadukkain kyseisen genren bändi. Moonspellissä doomia ei muistuta oikeastaan mikään. Vrt. true doom (candlemass, krux, st. vitus, reverend bizarre etc.) - deathdoom (esoteric, unholy, shape of despair, tosi vanha paradise lost etc.). Deathdoomin on tässä laskettu sisältävän kaikki miljoonat alagenret funeralista mihinlie...


      • MITÄ VITTUA?
        Isoisä kirjoitti:

        Carcass ei kyllä välttämättä ihan grindiä ole. Riippuu levystä. Otapas vaikka "Swansong" pyöritykseen ja huomaat tämän. Loistavaa materiaalia joka tapauksessa.

        CoB taas on sellaista sekasikiötavaraa, aivan oikein, mutta kylläpä se ehkä kuitenkin on lähimpänä sitä deathiä, nimenomaan melodeathiä. Selvästi sukua Göteborgin soundille, mutta kuitenkin hieman eri suunnalla. Ei Bodomin deathiksi määrittelyssä pitäisi olla mitään ongelmia. Deathiä kas on niin monenlaista.

        Moonspelliä en doomiksi määrittelisi suurin surminkaan. Kyllä se on siellä goottipuolella ihan turvallisesti ja Type O:n kanssa vieläpä laadukkain kyseisen genren bändi. Moonspellissä doomia ei muistuta oikeastaan mikään. Vrt. true doom (candlemass, krux, st. vitus, reverend bizarre etc.) - deathdoom (esoteric, unholy, shape of despair, tosi vanha paradise lost etc.). Deathdoomin on tässä laskettu sisältävän kaikki miljoonat alagenret funeralista mihinlie...

        ENSINNÄKIN DEATH METALLIIN KUULUU SE ETTÄ ÖRISTÄÄN ( OKEI JOTAIN POIKKEUKSIA, ESIM. POSSESSEDIN UUDEMPI TUOTANTO )

        BODOMISSA EI ÖRISTÄ VAAN RÄÄYTÄÄN.
        BODOM ON POWER METALLIA RÄÄKYNÄ ( HARSH ) VOKAALEILLA.

        EI LÄHELLÄKÄÄN DEATHI.
        EI EDES MELODIC DEATHIÄ.


      • ArchHereticAngelo
        Isoisä kirjoitti:

        Carcass ei kyllä välttämättä ihan grindiä ole. Riippuu levystä. Otapas vaikka "Swansong" pyöritykseen ja huomaat tämän. Loistavaa materiaalia joka tapauksessa.

        CoB taas on sellaista sekasikiötavaraa, aivan oikein, mutta kylläpä se ehkä kuitenkin on lähimpänä sitä deathiä, nimenomaan melodeathiä. Selvästi sukua Göteborgin soundille, mutta kuitenkin hieman eri suunnalla. Ei Bodomin deathiksi määrittelyssä pitäisi olla mitään ongelmia. Deathiä kas on niin monenlaista.

        Moonspelliä en doomiksi määrittelisi suurin surminkaan. Kyllä se on siellä goottipuolella ihan turvallisesti ja Type O:n kanssa vieläpä laadukkain kyseisen genren bändi. Moonspellissä doomia ei muistuta oikeastaan mikään. Vrt. true doom (candlemass, krux, st. vitus, reverend bizarre etc.) - deathdoom (esoteric, unholy, shape of despair, tosi vanha paradise lost etc.). Deathdoomin on tässä laskettu sisältävän kaikki miljoonat alagenret funeralista mihinlie...

        kuten otsikossa seisoo: tack.
        Pitää mennä korjaamaan ihmisten mielipiteitä siitä että Moonspell olisi doomia. Gootilta se minustakin kuullosti ennemmän...


      • jukkisbeibe

        kyllä sitä on mielestäni maailmallakin melodiseksi deathmetalliksi sanottu, ja minä uskon siihen täysin. se on tosi kyllä tosi vaikeaa nykyään ruveta kaikenmaailman sekasikiöbändejä änkemään noin vähään genreen mutta jos bodom johonkin pitäisi laittaa niin kyllä se minusta deathilta kuulostaa ihan selvästi.


      • MITÄ VIT?
        jukkisbeibe kirjoitti:

        kyllä sitä on mielestäni maailmallakin melodiseksi deathmetalliksi sanottu, ja minä uskon siihen täysin. se on tosi kyllä tosi vaikeaa nykyään ruveta kaikenmaailman sekasikiöbändejä änkemään noin vähään genreen mutta jos bodom johonkin pitäisi laittaa niin kyllä se minusta deathilta kuulostaa ihan selvästi.

        Luuletko jukkis että Death metal on sama kuin melodic death metal?

        Ei mitään samaa vitun ääliö.
        Death metal on Cannibal Corpse, Six Feet under, Possessed kamaa.

        Miten voit edes väittää bodomia melodic deathiksi?
        Ensinnäkin melodic death metalliin kuuluu synkät melodiat. Bodomin melodiat ovat jotakuinkin ilosia ( mm. Bed of Razors, everytime i die [ surullisen iloinen )

        Bodom on power metallia ( tyyliin stratovarius )
        Jos bodomissa olisi kirkasääninen laulaja niin bodom olisi varmasti power metallia sinunkin mielestä.

        MUTTA DEATH METAL? menee vähän yli.


      • Isoisä
        MITÄ VITTUA? kirjoitti:

        ENSINNÄKIN DEATH METALLIIN KUULUU SE ETTÄ ÖRISTÄÄN ( OKEI JOTAIN POIKKEUKSIA, ESIM. POSSESSEDIN UUDEMPI TUOTANTO )

        BODOMISSA EI ÖRISTÄ VAAN RÄÄYTÄÄN.
        BODOM ON POWER METALLIA RÄÄKYNÄ ( HARSH ) VOKAALEILLA.

        EI LÄHELLÄKÄÄN DEATHI.
        EI EDES MELODIC DEATHIÄ.

        että poikkeus vahvistaa säännön? Vaikka Laihon äänenkäyttö ei ole matalaa murinaa, niin ei se kyllä ole black rääyntääkään. Musiikillisesti ollaan jokatapauksessa melodeathin lähistöllä. Kokonaisuus ratkaisee, ei yksittäiset elementit.


      • jukkisbeibe
        MITÄ VIT? kirjoitti:

        Luuletko jukkis että Death metal on sama kuin melodic death metal?

        Ei mitään samaa vitun ääliö.
        Death metal on Cannibal Corpse, Six Feet under, Possessed kamaa.

        Miten voit edes väittää bodomia melodic deathiksi?
        Ensinnäkin melodic death metalliin kuuluu synkät melodiat. Bodomin melodiat ovat jotakuinkin ilosia ( mm. Bed of Razors, everytime i die [ surullisen iloinen )

        Bodom on power metallia ( tyyliin stratovarius )
        Jos bodomissa olisi kirkasääninen laulaja niin bodom olisi varmasti power metallia sinunkin mielestä.

        MUTTA DEATH METAL? menee vähän yli.

        kunnon informaatio pläjäys sitten asiasta, että CoB olisi poweria niin uskon sen. monien eri nettisivujen arvostelujen pohjalta esimerkiksi. nimittäin minä olen huomannut paljon enemmän väitteitä että CoB olisi jonkin sortin deathia, kuin että se olisi poweria. esim. alla olevan osoitteessa laitat hakuun children of bodom.

        http://www.allmusic.com/


      • .......
        jukkisbeibe kirjoitti:

        kunnon informaatio pläjäys sitten asiasta, että CoB olisi poweria niin uskon sen. monien eri nettisivujen arvostelujen pohjalta esimerkiksi. nimittäin minä olen huomannut paljon enemmän väitteitä että CoB olisi jonkin sortin deathia, kuin että se olisi poweria. esim. alla olevan osoitteessa laitat hakuun children of bodom.

        http://www.allmusic.com/

        www.metal-archives.com

        yli 50 000 jäsentä. yli 12 000 bändiä listattu.
        Etsi nimi children of bodom
        '' power metal with harsh vocals ''

        ja sitten etsit nimen ''kalmah'' se on melodic deathia.

        Sinne on yleisöäänestyksellä kuuluisiin bändeihin valittu musiikkityyli ja tuo power metal oli kaikkeista äänestetyin ja siltä se minustakin kuullostaa.

        Kuvittele bodom esim. Timo Kotipelto laulajana niin kyllä olisi power metallia aika äkkiä.

        Onhan näitä epämusikaallisia jotka määrittelevät musiikkilajin laulajan perusteella( sinäkin vähän )

        Mongolialaisessa kansanmusiikissa muuten öristään ihan cannibal corpse tyyliin ja sitä ei edes kutsuta miksikään metalliksi.


      • jukkisbeibe
        ....... kirjoitti:

        www.metal-archives.com

        yli 50 000 jäsentä. yli 12 000 bändiä listattu.
        Etsi nimi children of bodom
        '' power metal with harsh vocals ''

        ja sitten etsit nimen ''kalmah'' se on melodic deathia.

        Sinne on yleisöäänestyksellä kuuluisiin bändeihin valittu musiikkityyli ja tuo power metal oli kaikkeista äänestetyin ja siltä se minustakin kuullostaa.

        Kuvittele bodom esim. Timo Kotipelto laulajana niin kyllä olisi power metallia aika äkkiä.

        Onhan näitä epämusikaallisia jotka määrittelevät musiikkilajin laulajan perusteella( sinäkin vähän )

        Mongolialaisessa kansanmusiikissa muuten öristään ihan cannibal corpse tyyliin ja sitä ei edes kutsuta miksikään metalliksi.

        jos sielä kerran niin sanotaan niin kai se pitää uskoa. mutta kyllähän CoB laulaa kuolemasta jne.


      • Anonyymi
        ....... kirjoitti:

        www.metal-archives.com

        yli 50 000 jäsentä. yli 12 000 bändiä listattu.
        Etsi nimi children of bodom
        '' power metal with harsh vocals ''

        ja sitten etsit nimen ''kalmah'' se on melodic deathia.

        Sinne on yleisöäänestyksellä kuuluisiin bändeihin valittu musiikkityyli ja tuo power metal oli kaikkeista äänestetyin ja siltä se minustakin kuullostaa.

        Kuvittele bodom esim. Timo Kotipelto laulajana niin kyllä olisi power metallia aika äkkiä.

        Onhan näitä epämusikaallisia jotka määrittelevät musiikkilajin laulajan perusteella( sinäkin vähän )

        Mongolialaisessa kansanmusiikissa muuten öristään ihan cannibal corpse tyyliin ja sitä ei edes kutsuta miksikään metalliksi.

        Se on kurkkulaulua, mut whatever.


    • judge

      Ensinnäkin Mamowar ei ollu tunnettu 80.luvun alussa.

      Mamowar kuuluu Priestin kanssa aivan omaan genreen nimittäin Gay-Metal.

      • Huh!?

        Sinä kuulut "Isin raiskaamat pellet"-gendreen.


      • Hevilegend

        Manowar on juuri yksi legendaarisimpia Heavy-Metal bändejä mitä on ja kyseisen bändin jäsenet on aika varmasti heteroita ainakin Manowarin live videoista päätellen. (backstagella paljon naisia)
        Judas Priestistä Rob Halford on homo mutta minua se ei haittaa mutta ilmeisesti sinun kaltaisia suvaitsemattomia pentuja se näyttää haittaavan ja paljon vaikka Priestin musiikki on loistavaa.


    • vanha pieru

      silloon ku maa olin nuori kasarilla, oli myös termi speed metal - onko se korvattu nykyään pelkällä metallilla?

      Vanhan korvissa nämä goottibändit ja 10 vuoden takaiset grungehevibändit ei miltään heviltä eikä metallilta kuulosta, pikemminkin melankolista poppia alhaalta laulettuna ja paksuilla kitarasoundeilla

      • Serpentum

        Noista goottibändeistä, että ehkäpä 69 p-silmää kuulostaa surkealta poppirokilta koska sitä se on, mutta kyllä esim. Moonspell on ehtaa gottiMETALLIA.


      • Hevilegend

        En tiedä kyseisestä genrestä kunnolla. Mitkä oli speed-metallin tunnetuimmat bändit?


      • Hevipappa
        Hevilegend kirjoitti:

        En tiedä kyseisestä genrestä kunnolla. Mitkä oli speed-metallin tunnetuimmat bändit?

        Speed-metal on alalaji, jossa (kuten nimestä voi päätellä) tahti on tärkeässä osassa. Mielestäni vähän vastaava kuin thrash-metalli. Esimerkkeinä Metallican Kill'em All, Slayerin koko tuotanto ja Megadethin varhaistuotanto.


      • jukkisbeibe
        Hevipappa kirjoitti:

        Speed-metal on alalaji, jossa (kuten nimestä voi päätellä) tahti on tärkeässä osassa. Mielestäni vähän vastaava kuin thrash-metalli. Esimerkkeinä Metallican Kill'em All, Slayerin koko tuotanto ja Megadethin varhaistuotanto.

        jotta voisiko joku kertoa minulle sen selvän eron thrash- ja speedmetalliin? eikö metallica ole thrashia ja slayer speediä? joskus olen kyllä kuullut slayeristäkin puhuttavan thrashmetallina. ja nykyään on näitä thrashdeath bändejäkin (esim. deathchain) jotka voisi mielestäni olla hyvinkin myös speedmetallia.


      • Judgment
        jukkisbeibe kirjoitti:

        jotta voisiko joku kertoa minulle sen selvän eron thrash- ja speedmetalliin? eikö metallica ole thrashia ja slayer speediä? joskus olen kyllä kuullut slayeristäkin puhuttavan thrashmetallina. ja nykyään on näitä thrashdeath bändejäkin (esim. deathchain) jotka voisi mielestäni olla hyvinkin myös speedmetallia.

        Oma käsitykseni on seuraava:

        Speed Metalli eroaa Thrashistä siinä, että se pysyy koko ajan nimensä mukaisesti nopeatempoisena ja on muutenkin yksinkertaisempaa rakenteeltaan..

        Eli perus Thrashkappaleessa tempo muuttuu vähän väliä, mutta Speed Metallissa se pysyy aikalailla kokoajan samana..

        Hyvänä Speed Metal- esimerkkinä mainittakoon saksalaisen RAGE (Peavy Wagner) bändin alkuaikojen tuotanto.. Puhdasta Speed Metallia (Don't Fear Winter-kappale hyvä Speed metallin esimerkki)


    • kokkelipiimä

      Minne jäi ThrashMetal ja SpeedMetal??? Carcass on muuten Grindiä ja Berzerker DeathGrindiä. Myöskään DeathMetal ei rajoitu vain kulahtaneeseen amerikkalaiseen GoreDeathiin ja teinien tilulilu-"deathiin". Yleisesti huomautettavaa on se, että genrerajojen määritykset tekstissäsi perustuvat kovin heppoisiin yleistyksiin ja yksinkertaistamiseen.

    • Agnosos

      Voi olla, että olen väärässä, mutta:

      Genretyksessä, varsinkin metallimusiikissa, on omat ongelmansa.
      1. Bändi kuullostaa vaikka deathmetallilta, mutta määrittelee itsensä vaikka Deathcoreksi..
      2. Bändi ei kuullosta, vaikka blackmetallilta, mutta väittää sitä olevansa...(Cradle of Filth)
      3. Genrettäminen riippuu aika paljon juurikin kuuntelijasta, toisen death on toisen blackkiä jne.

      Ja sitten, en usko että on olemassa sellaista genreä kuin metalli, se on vain yleisnimitys kaikille metalli-genreille.

    • sakke

      ..vitun tampio on sitä mieltä että Slayer on Black Metallia?!

    • ....

      ei ole mitään hajua näköjään eri genreistä.

      • SYMBOLIC

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!! "HEVILEGEND" ON PIHALLA, KUIN LUMIUKKO! EI MILLÄÄN PAHALLA TIETENKÄÄN...


      • Hevilegend
        SYMBOLIC kirjoitti:

        TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!! "HEVILEGEND" ON PIHALLA, KUIN LUMIUKKO! EI MILLÄÄN PAHALLA TIETENKÄÄN...

        Olen kuunnellut Metallia 15 vuotiaasta asti ja olen nyt pian 20 vuotias joten musta tuntuu että sä olet enemmän pihalla.


      • sälli
        Hevilegend kirjoitti:

        Olen kuunnellut Metallia 15 vuotiaasta asti ja olen nyt pian 20 vuotias joten musta tuntuu että sä olet enemmän pihalla.

        hyvin tiedät ja täyttä asiaa puhut. Nuo kaksi ovat täysiä kusipää-trolleja.

        Kiitos selvennyksestä!


      • ??????
        Hevilegend kirjoitti:

        Olen kuunnellut Metallia 15 vuotiaasta asti ja olen nyt pian 20 vuotias joten musta tuntuu että sä olet enemmän pihalla.

        Miten voin ottaa sinut tosissasi jos väität että Bodom on death metallia?

        Sinä et edelleenkän tiedä mitään metallista hevilegend. Bändien nimet varmaan sujuu, mutta kyllä menee eri genrejen tunnistaminen aika heikoksi ( ei pahalla ).

        Toivottavasti kasvat vielä.
        pelkkä metalli ei ole mitään, tai no jollekkin räppärille voi sanoa: kuuntelen metallia, mutta silloinkin voi sanoa esim. metallicasta ja slayerista: Kuuntelen Thrash metallia.

        Kyllä sä parin vuoden jälkeen ymmärrät nää jutut. Tsemppii.


      • Räyhä
        ?????? kirjoitti:

        Miten voin ottaa sinut tosissasi jos väität että Bodom on death metallia?

        Sinä et edelleenkän tiedä mitään metallista hevilegend. Bändien nimet varmaan sujuu, mutta kyllä menee eri genrejen tunnistaminen aika heikoksi ( ei pahalla ).

        Toivottavasti kasvat vielä.
        pelkkä metalli ei ole mitään, tai no jollekkin räppärille voi sanoa: kuuntelen metallia, mutta silloinkin voi sanoa esim. metallicasta ja slayerista: Kuuntelen Thrash metallia.

        Kyllä sä parin vuoden jälkeen ymmärrät nää jutut. Tsemppii.

        Vitun pässinpää etkö tiedä että Children of Bodom on juuri Death Metallia. Melodista sellasta mutta ei se teidän tampioiden päähän taida mahtuu. Ja verraten sua ja Hevilegendiä niin sä oot selkeesti hevilegendiä nuorempi joten pidä se turpas kii.
        Mua ottaa kaaliin juuri tollaset penskat jotka vittuilee ja vielä ilman syyttä sillä kerrankin joltakin tuli asiallinen määrittely hevi tyylisuunnista, okei kritisoida saa mutta perustelut on pakko olla muuten asiaton väite ja sä et perustele.


      • ,,,,,
        Räyhä kirjoitti:

        Vitun pässinpää etkö tiedä että Children of Bodom on juuri Death Metallia. Melodista sellasta mutta ei se teidän tampioiden päähän taida mahtuu. Ja verraten sua ja Hevilegendiä niin sä oot selkeesti hevilegendiä nuorempi joten pidä se turpas kii.
        Mua ottaa kaaliin juuri tollaset penskat jotka vittuilee ja vielä ilman syyttä sillä kerrankin joltakin tuli asiallinen määrittely hevi tyylisuunnista, okei kritisoida saa mutta perustelut on pakko olla muuten asiaton väite ja sä et perustele.

        Bodom on death metallia eli juuri sitä Cannibal Corpse, Six feet under meininkiä?

        Melodic Death metal ei ole death metallia vitun ääliö.


      • äpärä
        Räyhä kirjoitti:

        Vitun pässinpää etkö tiedä että Children of Bodom on juuri Death Metallia. Melodista sellasta mutta ei se teidän tampioiden päähän taida mahtuu. Ja verraten sua ja Hevilegendiä niin sä oot selkeesti hevilegendiä nuorempi joten pidä se turpas kii.
        Mua ottaa kaaliin juuri tollaset penskat jotka vittuilee ja vielä ilman syyttä sillä kerrankin joltakin tuli asiallinen määrittely hevi tyylisuunnista, okei kritisoida saa mutta perustelut on pakko olla muuten asiaton väite ja sä et perustele.

        jumalauta jos bodom on death metallii ni mä oon jeesus kristus... ja kun verrataan sua ja kaikkii muita täällä ni sä oot kyllä eniten kakara... niin ja missä sun perustelut sitten on...


    • Vesku

      Aika hyvät määritelmät vaikka sota syttyykin. Mutta älä sano raskasta rokkia musaksi. Vedät sen sillä nimityksellä samaan genreen partureissa kuultavan taustapopin kanssa.

    • Vasara

      Eli täältä löytyy jonkinasteinen, aika pätevä, genre kuvaus muutamaan genreen, eritoten speedmetalliin, thrashiin ja grindcoreen, jotka sinulta näytti puuttuvan kokonaan. Sieltä tosin puuttuu minkäänlainen maininta gootti-metallista ja melodisuuttakin deathissa tai blackissa tuetaan hyvin harvoin, mutta nehän onkin teinityttöjen juttuja, eikö ;)

      http://www.anus.com/metal/about/genre.html

      Sivut ovat tosin englanniksi, mutta jos se ei haittaa, niin luulisi informoivan jopa veteraaneja.. paljon arvosteluja mahdollisesti tuntemattomistakin bändeistä..

      • uokaika

        Metalligenre on sellainen sekametelisoppa, että siitä ei pysty antamaan kuin suuntaa-antavan arvion mihin genreen mikäkin bändi kuuluu.

        Esim Melometal voidaan liittää jokaikiseen jo ennestään olemassaolevaan metallin alalajiin, joka edes vähän harrrastaa melodisuutta. Black Metal on blackkiä, vaikka Saatanasta ei mainittaisi sanallakaan, kaikki vähänkin hitaampi on goottia, kaikki örinä on deathia ja kaikki nippusidepowertuplabasari on poweria jne...

        Eli, pointti on, unohtakaa kaikki genreajattelut. Kuuunnelkaa mistä piddätte, älkääkä missatko hyvää bändiä sen takia että sanoitukset puhuvat väärästä elämänkatsomuksesta.


    • St. Vitus

      Mihis vittuun unohdit doom- (esim. My Dying Bride, Cathedral, Reverend Bizarre), thrash- (Kreator, Slayer) ja speedmetalin (Metallica, Annihilator, Testament)???

    • norsu

      Aika hyvin tuo hevilegenda bändejä listas. Ei moni näistä urpoista olis saanu puoltakaan noista bändeistä oikeaan kategoriaan. Tyypillinen urpo huomaa vain virheet, eikä mitään oikein tehtyä.

      Kuitenkin mielestäni Iron Maiden on hard rockia, eikä hevimetallia, vai mitä? Ei niiden melodiat niin raskaita ole. Tiedän mistä puhun, koska omistan koko tuotannon...

      Trash-genreen voisi laittaa ainakin Testamentin, Slayerin, Megadethin ja Metallican ekat levyt ja Sepulturan.

    • Hevilegend

      Kiitos asiallisista palautteista. Moni sanoi että Speed ja Thrash Metal puuttui ja niin kävikin että en varsinaisesti määritellyt niitä mutta olen tätä mieltä että ne kummatkin menee genree Metalli, sillä Slayerin sekä Metallican tuotannosta osa on Speed Metallia ja osa Thrash metallia. Gore Grind on erittäin lähellä Death Metallia vaikka on huomattavia eroja. Itse en ole Doom Metalliin perehtynyt paljoon ja kun tein tän listan niin ei tullut mieleen.
      Kaikkien mieleen ei voi olla mutta hyvä että useimmat hyväksy sen että listassa on paljon faktaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe