Adventismi ja Helluntailaisuus

norppiainen

Mikä on näiden kahden ero ja onko jotakin yhteistä. Helluntailaisuudesta tiedän vähäsen mutta Adventismista ei ole hajuakaan.

69

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norppiainen

      Voisko joku vastata tähän vai eikö teillä ole tietoa. Luulin että uskovina haluatte jakaa tietonne jos sitä on. Ainakin te niin innokkaina kilpailette kuka eniten tietää. Benedi ainaki vois adventistina kertoa.

      • Pastorismies_itsekkin

        Jelluntaipastoriksi pyrkivältä edellytetään vähintään vuoden linnatuomiota, Adventistit eivät ole niin ehdottomia.


    • Ei adventisti

      Adventistmi on seitsämännen päivän pyhitäjiä. Eikä heillä ole iankaikkista kadotusta olemassa,. Ellen White on heidän esikuvansa ja hänen kirjojaan ja kirjoituksiaaan seillä opetetaan ja kirjekurssitkin pohjautuvat pistkästi niihin kirjoitelmiin! Helluntailaisuus ei oel noilla linjoilla ollenkaan.

      • norppiainen

        Kiitti kun vastasit. No miten nuo muut asiat, kaste vaikka. Onko niillä lapsi vai aikuiskaste. Onko niillä yksi jumala vai kolminaisuusoppi ja mitä muuta niitä nyt onkaan. Käyttääkö ne raamattua vai onko niillä sen Ellenin joku sanoma.


      • kolkuttaja
        norppiainen kirjoitti:

        Kiitti kun vastasit. No miten nuo muut asiat, kaste vaikka. Onko niillä lapsi vai aikuiskaste. Onko niillä yksi jumala vai kolminaisuusoppi ja mitä muuta niitä nyt onkaan. Käyttääkö ne raamattua vai onko niillä sen Ellenin joku sanoma.

        Hetkinen, nyt ole ymmärtänyt väärin. Kysyit, että "onko heillä yksi Jumala vai kolminaisuusoppi?".
        Etkö tiedä, että Tosi Jumala on YKSI. On VAIN YKSI Jumala, joka on Yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä!

        Tästä Raamattu kertoo ja opettaa ja tätä "mysteeriä" on myöhemmin alettu kutsua "kansanomaisemmalla" nimityksellä, kolminaisuus.

        Jumala on Yksi!


      • kolkuttaja kirjoitti:

        Hetkinen, nyt ole ymmärtänyt väärin. Kysyit, että "onko heillä yksi Jumala vai kolminaisuusoppi?".
        Etkö tiedä, että Tosi Jumala on YKSI. On VAIN YKSI Jumala, joka on Yksi Isässä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä!

        Tästä Raamattu kertoo ja opettaa ja tätä "mysteeriä" on myöhemmin alettu kutsua "kansanomaisemmalla" nimityksellä, kolminaisuus.

        Jumala on Yksi!

        "Jumala on Yksi!" joka on kaikki kaikissa eikä vai kolmessa persoonassa:

        1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."

        1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."


      • kolkuttaja
        ekivaari kirjoitti:

        "Jumala on Yksi!" joka on kaikki kaikissa eikä vai kolmessa persoonassa:

        1.Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."

        1.Korinttolaiskirje 15
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

        Tunnustatko sinä Jumalan Pojan, ikiaikaisen, kirkkaudesta tulleen, joka tuli lihaksi ja eli keskellämme?


      • kolkuttaja kirjoitti:

        Tunnustatko sinä Jumalan Pojan, ikiaikaisen, kirkkaudesta tulleen, joka tuli lihaksi ja eli keskellämme?

        Tunnustan Jumalan pojan, Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi, jonka Jumala asetti Herraksi, [Ap.t.2:36]
        2.Korinttolaiskirje 3
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        1.Johanneksen kirje 4
        2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"

        2.Johanneksen kirje 1
        7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

        1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."


      • kolkuttaja
        ekivaari kirjoitti:

        Tunnustan Jumalan pojan, Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi, jonka Jumala asetti Herraksi, [Ap.t.2:36]
        2.Korinttolaiskirje 3
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        1.Johanneksen kirje 4
        2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"

        2.Johanneksen kirje 1
        7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."

        1.Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        "Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan." (Biblia 1776 1.Tim. 3:16)


      • Älä eksy
        kolkuttaja kirjoitti:

        "Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan." (Biblia 1776 1.Tim. 3:16)

        Kolkuttajalle tiedoksi, älä vääristä Jumalan sanaa, niinkuin Roomalaiset kirjanoppineet ja kreikankielen kääntäjät tekivät. Kirkkoraamattu 1933/1938, Tim. 1. 3 luku:16 kuuluu; Ja tunnetusti suuri on jumaluuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskauttanut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.--------------- Jumala ja jumaluus on kaksi eri asiaa.------ Minullakin on Biblioita mm 1842 ja 1816 Espanjan laitoksessa käännetyt ym vielä lisäksi. Biblioiden kreikannokset ovat monilta kohden väärin käännettyjä, ihan tarkoituksella. Nykyinen kirkkoraamattu 1933/1938 on tarkimpia saatavissa olevia käännöksiä. Tästäkin puuttuu kuitenkin muutamia kirjoituksia, mutta itse Raamatun pääsanoma ei ole muuttunut.


      • kolkuttaja kirjoitti:

        "Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan." (Biblia 1776 1.Tim. 3:16)

        Mitäpä noista pakanallisen porttokirkon opeista, kun uskovan totuus on AINA Jeesus Kristus. Minulle ei kelpaa muu kuin Hänen SANANSA, ja se todistaa näin:

        Joh. 13:13
        Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.

        Tuossa puhujassa vaikutti jumaluus sen Hengen kautta, jonka Hän oli saanut Isä Jumalalta.
        Jumaluus on ominaisuus, Jumala on Isä JHWH.


      • kolkuttaja
        Älä eksy kirjoitti:

        Kolkuttajalle tiedoksi, älä vääristä Jumalan sanaa, niinkuin Roomalaiset kirjanoppineet ja kreikankielen kääntäjät tekivät. Kirkkoraamattu 1933/1938, Tim. 1. 3 luku:16 kuuluu; Ja tunnetusti suuri on jumaluuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskauttanut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.--------------- Jumala ja jumaluus on kaksi eri asiaa.------ Minullakin on Biblioita mm 1842 ja 1816 Espanjan laitoksessa käännetyt ym vielä lisäksi. Biblioiden kreikannokset ovat monilta kohden väärin käännettyjä, ihan tarkoituksella. Nykyinen kirkkoraamattu 1933/1938 on tarkimpia saatavissa olevia käännöksiä. Tästäkin puuttuu kuitenkin muutamia kirjoituksia, mutta itse Raamatun pääsanoma ei ole muuttunut.

        Sanot minun vääristelevän Jumalan Sanaa kun lainaan sinulle Bibliasta suoran lainauksen?
        Kummallinen on syytöksesi.

        Vertaa toki lainaamaani Raamatun jaetta alkutekstiin tahi King James käännökseen, joka on englannin kielinen ja erittäin tarkka alkukielelle. Huomaat kyllä, että Biblian käännös on varsin hyvä ja oikea!


      • kolkuttaja
        Älä eksy kirjoitti:

        Kolkuttajalle tiedoksi, älä vääristä Jumalan sanaa, niinkuin Roomalaiset kirjanoppineet ja kreikankielen kääntäjät tekivät. Kirkkoraamattu 1933/1938, Tim. 1. 3 luku:16 kuuluu; Ja tunnetusti suuri on jumaluuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskauttanut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.--------------- Jumala ja jumaluus on kaksi eri asiaa.------ Minullakin on Biblioita mm 1842 ja 1816 Espanjan laitoksessa käännetyt ym vielä lisäksi. Biblioiden kreikannokset ovat monilta kohden väärin käännettyjä, ihan tarkoituksella. Nykyinen kirkkoraamattu 1933/1938 on tarkimpia saatavissa olevia käännöksiä. Tästäkin puuttuu kuitenkin muutamia kirjoituksia, mutta itse Raamatun pääsanoma ei ole muuttunut.

        Lisään tähän vielä esille miten King James kyseisen jakeen kääntää:

        "And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifest in the flesh, justified in the Spirit, seen of angels, preached unto the Gentiles, believed on in the world, received up into glory."

        Kyllä minä sanoisin, että Vanha Biblia on alkukielelle tässäkin jakeessa se kaikkein tarkin.


      • Toinen kuolema

        Olen lukenut Niilo Ylivainion kirjan "Järkyttävä maailma" kirja kertoo kadotuksesta kuinka siellä halki-ikuisuuksien on kuumaa ja hiilihangot heiluu, jos vähänkin jumalattoman pää nousee niin kuumalla hiilihangolla vaan tökitään.

        Kyllä Adventisteilla on järkeenkäypä Raamatullinen näkemys kadotuksesta, jossa Jumala tulella tuhoaa jumalattomat tuhkaksi ja kukin saa tekojensa mukaan.

        Eihän Jumala nyt sentään sadisti ole, että halki-ikuisuuksien polttelee.


      • PäiväOnTuleva
        Toinen kuolema kirjoitti:

        Olen lukenut Niilo Ylivainion kirjan "Järkyttävä maailma" kirja kertoo kadotuksesta kuinka siellä halki-ikuisuuksien on kuumaa ja hiilihangot heiluu, jos vähänkin jumalattoman pää nousee niin kuumalla hiilihangolla vaan tökitään.

        Kyllä Adventisteilla on järkeenkäypä Raamatullinen näkemys kadotuksesta, jossa Jumala tulella tuhoaa jumalattomat tuhkaksi ja kukin saa tekojensa mukaan.

        Eihän Jumala nyt sentään sadisti ole, että halki-ikuisuuksien polttelee.

        >>>>>>>>>Eihän Jumala nyt sentään sadisti ole, että halki-ikuisuuksien polttelee.....<<<<<<<<<<<<<<

        Jumala on Jumala. Ihminen joka rohkenee arvostella Jumalan Sanan ilmoitusta asettuu Jumalan tuomariksi, Jumalan yläpuolelle. Se on vaarallista ylpeyttä. ( ihmisen puheet , tulkinnat Jumalan Sanasta, Kirjoituksista tuleekin arvostella, arvioida Kirjoitusten kriteerillä (1.Kor.14:29. ) . Apostoli Paavali kirjoitti " ei yli sen mitä on kirjoitettu " )

        ( 1.Kor.12.- 14.) 1.Kor.14: 29.".. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; 30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. 31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. 32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;.."

        Olen huomannut adventistien useinkin siteeravan Mal.4:1. tekstiä että jumalattomat häviäisi olemattomiin palaessaan.Malakian kirjan kohdassa on ymmärtääkseni kyse fyysisen , siis "lihan ruumiin" palamisesta. MUTTA EI IHMISEN OLEMASSAOLO SIIHEN LOPU AINAKAAN EVANKELIUMEISSA JEESUKSEN KERTOMAN MUKAAN . JA MITEN KUOLLEET NOUSISI TUOMIOLLE ELLEI HEILLÄ OLISI JOTAIN MUUTA KUIN "lihan ruumis" joka on maatuessaan mädäntynyt ja hajonnut maaksi? Myös ne jotka ovat tulipaloisssa tms. sellaisissa kuolleet nousevat kerran ylös tuomiolle Danielin kirjankin mukaan.

        Mal.4:1.."...Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa..."

        "JOTKA TAPPAVAT RUUMIIN, EIVÄTKÄ SEN JÄLKEEN VOI MITÄÄN ENEMPÄÄ TEHDÄ.." ( RUUMIILLISEN KUOLEMAN JÄLKEEN , oli se sitten palaminen tms. on ajallaan Jumalan tuomio istuimen eteen nouseminen. )
        Luuk.12:4."... Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. 5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää..."

        FYYSINEN RUUMIS ON MAATUNUT, JA KUITENKIN "TOMUSSA MAKAAVAT HERÄJÄVÄT..."
        Dan.12: 2."... Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen..."

        "JA MINÄ NÄIN KUOLLEET,SUURET JA PIENET SEISOMASSA VALTAISTUIMEN EDESSÄ.......JA MERI ANTOI NE KUOLLEET, JOTKA SIINÄ OLIVAT....."

        Ilm.20:11.".. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen..."

        "...nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään..." ..... "..TUOMION JA KADOTUKSEN PÄIVÄÄN..."

        ( 2.Piet.3:1.-18. ) 2.Piet.3: 7.".. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! 13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu..."


      • 1234567---

        Miksikä ei olisi oikeus ja kohtuus ikuinen piina tulijärvessä pedon kumartajille. Tähän ikuiseen piinaan oppiin voisi vaikka yhtyäkin.


      • ei.palele.ainakaan
        1234567--- kirjoitti:

        Miksikä ei olisi oikeus ja kohtuus ikuinen piina tulijärvessä pedon kumartajille. Tähän ikuiseen piinaan oppiin voisi vaikka yhtyäkin.

        Kannatetaan on oikeus ja kohtuus piina kuumassa.


      • 1234567---
        PäiväOnTuleva kirjoitti:

        >>>>>>>>>Eihän Jumala nyt sentään sadisti ole, että halki-ikuisuuksien polttelee.....<<<<<<<<<<<<<<

        Jumala on Jumala. Ihminen joka rohkenee arvostella Jumalan Sanan ilmoitusta asettuu Jumalan tuomariksi, Jumalan yläpuolelle. Se on vaarallista ylpeyttä. ( ihmisen puheet , tulkinnat Jumalan Sanasta, Kirjoituksista tuleekin arvostella, arvioida Kirjoitusten kriteerillä (1.Kor.14:29. ) . Apostoli Paavali kirjoitti " ei yli sen mitä on kirjoitettu " )

        ( 1.Kor.12.- 14.) 1.Kor.14: 29.".. Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; 30. mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. 31. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. 32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;.."

        Olen huomannut adventistien useinkin siteeravan Mal.4:1. tekstiä että jumalattomat häviäisi olemattomiin palaessaan.Malakian kirjan kohdassa on ymmärtääkseni kyse fyysisen , siis "lihan ruumiin" palamisesta. MUTTA EI IHMISEN OLEMASSAOLO SIIHEN LOPU AINAKAAN EVANKELIUMEISSA JEESUKSEN KERTOMAN MUKAAN . JA MITEN KUOLLEET NOUSISI TUOMIOLLE ELLEI HEILLÄ OLISI JOTAIN MUUTA KUIN "lihan ruumis" joka on maatuessaan mädäntynyt ja hajonnut maaksi? Myös ne jotka ovat tulipaloisssa tms. sellaisissa kuolleet nousevat kerran ylös tuomiolle Danielin kirjankin mukaan.

        Mal.4:1.."...Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa..."

        "JOTKA TAPPAVAT RUUMIIN, EIVÄTKÄ SEN JÄLKEEN VOI MITÄÄN ENEMPÄÄ TEHDÄ.." ( RUUMIILLISEN KUOLEMAN JÄLKEEN , oli se sitten palaminen tms. on ajallaan Jumalan tuomio istuimen eteen nouseminen. )
        Luuk.12:4."... Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. 5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää..."

        FYYSINEN RUUMIS ON MAATUNUT, JA KUITENKIN "TOMUSSA MAKAAVAT HERÄJÄVÄT..."
        Dan.12: 2."... Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen..."

        "JA MINÄ NÄIN KUOLLEET,SUURET JA PIENET SEISOMASSA VALTAISTUIMEN EDESSÄ.......JA MERI ANTOI NE KUOLLEET, JOTKA SIINÄ OLIVAT....."

        Ilm.20:11.".. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen..."

        "...nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään..." ..... "..TUOMION JA KADOTUKSEN PÄIVÄÄN..."

        ( 2.Piet.3:1.-18. ) 2.Piet.3: 7.".. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! 13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu..."

        >>>2.Piet.12. Teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista<<<<<. Otit tämän tekstin.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903. 2.Piet.11. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudesssa 12. NIIN ETTÄ ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat.

        Ei sanaakaan Jumalan päivän jouduttamisesta. Huom! Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan, eikä sitä ihmisvoimin jouduteta.

        Evankeliumia tulee julistaa, ennen tulevaa Herran päivää, että mahdollisimman moni tulisi tuntemaan totuuden ja pelastuisi.


      • jagtalar
        1234567--- kirjoitti:

        >>>2.Piet.12. Teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista<<<<<. Otit tämän tekstin.

        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903. 2.Piet.11. Että kaikkein näiden pitää katooman, minkäkaltaiset teidän tulee silloin olla pyhissä menoissa ja jumalisuudesssa 12. NIIN ETTÄ ODOTATTE JA IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA, jona taivaat tulesta raukeevat, ja elementit palavuudesta sulavat.

        Ei sanaakaan Jumalan päivän jouduttamisesta. Huom! Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan, eikä sitä ihmisvoimin jouduteta.

        Evankeliumia tulee julistaa, ennen tulevaa Herran päivää, että mahdollisimman moni tulisi tuntemaan totuuden ja pelastuisi.

        Kyllä maailmassa useimmissa käännöksissä on jouduttaminen.

        2Piet. 3:12 Looking for and hasting unto the coming of the day of God, wherein the heavens being on fire shall be dissolved, and the elements shall melt with fervent heat?


      • 1234567---
        jagtalar kirjoitti:

        Kyllä maailmassa useimmissa käännöksissä on jouduttaminen.

        2Piet. 3:12 Looking for and hasting unto the coming of the day of God, wherein the heavens being on fire shall be dissolved, and the elements shall melt with fervent heat?

        Mitä ovat jouduttaneet: luopumusta Raamatun sanasta. Naiset ovat pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden liiton kristityille.

        Nämä Raamatun painokset 1642 ja 1903. ovat järkeen käypiä 2.Piet.11. Että kaikkein näiden pitää katooman, MINKÄKALTAISET TEIDÄN TULEE SILLOIN OLLA PYHISSÄ MENOISSA, 12. NIIN ETTÄODOTATTE JA "IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA" ,jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.

        Totuutta tulee julistaa, ennen tulevaa Herran päivää, ei valheita.

        Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.


      • kiittivaa
        1234567--- kirjoitti:

        Mitä ovat jouduttaneet: luopumusta Raamatun sanasta. Naiset ovat pastoreina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot laajalti hyväksyttäviä, samoin kuin abortitkin. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uuden liiton kristityille.

        Nämä Raamatun painokset 1642 ja 1903. ovat järkeen käypiä 2.Piet.11. Että kaikkein näiden pitää katooman, MINKÄKALTAISET TEIDÄN TULEE SILLOIN OLLA PYHISSÄ MENOISSA, 12. NIIN ETTÄODOTATTE JA "IKÄVÖITSETTE JUMALAN PÄIVÄN TULEMISTA" ,jona taivaat tulesta raukeevat ja elementit palavuudesta sulavat.

        Totuutta tulee julistaa, ennen tulevaa Herran päivää, ei valheita.

        Jumala on säätänyt ja määrännyt sen päivän, jona Hän on tuomitseva maailman vanhurskaudessaan.

        On mielenkiintoista kuulla eri dogmeja ja kuinka ne ovat vääriä eri kirkkokunnilla.
        Näin tulee väkisinkin mieleen, että taivasta ei saa täyteen oikeauskoisilla sillä heitä on niin vähän.
        Kiitos kun taas vahvistit tätä näkemystä.


    • 20 ja puoli

      Yleisesti voi sanoa, että kristinusko perustuu Raamattuun ja adventismi perustuu adventistikirkon naisprofeetan (EGW) kirjoituksiin niinkuin mormonismi heidän miesprofeettansa kirjoituksiin.

      Kristinuskossa ei voi olla tuonkaltaisia ihmisoppeja sillä ihmisopit eivät kuulu kristinuskoon.

      • Yleisesti voidaan todistaa, että jokainen uskonnollinen järjestö luulee itse olevansa kristinuskoon oppinsa perustava liike.
        No, minun Raamattuni ei ainakaan opeta, että Jeesus aloitti taivaassa tutkivan tuomion 22.10.1844, kuten adventistien opinkohta 28 väittää.
        Minun Raamatussani Jeesus ei opeta, että Hän palaa 1.10.1914, kuten Jehovan Todistajat väittävät,
        Minun Raamatussani ei Jeesus opeta, että tulee seitsemän vuoden vaivanaika, kuten hellarit väittävät.
        Eikä minun Raamatussani Jeesus opeta, että vauva pitää kastaa kirkon jäseneksi, eikä Jeesus käskenyt siunata avioliittoon samaa sukupuolta olevia ihmisiä.

        Kuten huomaatte, kristillisyys / kristinusko pitää sisällään varsin erikummallisia väitteitä, oppeja ja tietenkin valehtelua.


      • lappix kirjoitti:

        Yleisesti voidaan todistaa, että jokainen uskonnollinen järjestö luulee itse olevansa kristinuskoon oppinsa perustava liike.
        No, minun Raamattuni ei ainakaan opeta, että Jeesus aloitti taivaassa tutkivan tuomion 22.10.1844, kuten adventistien opinkohta 28 väittää.
        Minun Raamatussani Jeesus ei opeta, että Hän palaa 1.10.1914, kuten Jehovan Todistajat väittävät,
        Minun Raamatussani ei Jeesus opeta, että tulee seitsemän vuoden vaivanaika, kuten hellarit väittävät.
        Eikä minun Raamatussani Jeesus opeta, että vauva pitää kastaa kirkon jäseneksi, eikä Jeesus käskenyt siunata avioliittoon samaa sukupuolta olevia ihmisiä.

        Kuten huomaatte, kristillisyys / kristinusko pitää sisällään varsin erikummallisia väitteitä, oppeja ja tietenkin valehtelua.

        Ja minun raamatussani Jeesus ei sano olevansa Jumala.
        Minun raamatussani Jeesus sanoo olevansa Jumalan Poika.
        Minun raamatussani ei puhuta sanaakaan kolminaisuusopista.
        Minun raamatussani Jumala sanoo, että tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä. Piste.

        Ja joka ei Jeesusta kuule, hän ei ole kelvollinen Jumalan valtakuntaan. Vaan hän on aikakauden ajaksi tuomittu kadotukseen. Jeesuksen Kristuksen jalkojen alle, kunnes oppii totuuden kantapään kautta oltuaan Jumalan opetuksessa. Sitten hän voi pelastua, vasta kun on notkistanut polvensa .

        Eze 18:31 Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
        Eze 18:32 Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."

        Viisauden kirja 11:
        24. Sillä sinä rakastat k-a-i-k-k-i-a olevaisia, etkä inhoa a-i-n-o-a-t-a-k-a-a-n niistä, jotka o-l-e-t t-e-h-n-y-t: et sinä myöskään ole luonut m-i-t-ä-ä-n, mitä v-i-h-a-i-s-i-t.
        25. Ja kuinka voisi mikään pysyä ilman sinun tahtoasi, taikka kuinka voisi säilyä se, jota et sinä ole kutsunut eloon?
        26. Mutta sinä säälit k-a-i-k-k-i-a, koska ne ovat sinun, oi Herra, joka rakastat eläviä.

        Että se siitä. Jolla korvat on, se kuulkoon.


      • lappix kirjoitti:

        Yleisesti voidaan todistaa, että jokainen uskonnollinen järjestö luulee itse olevansa kristinuskoon oppinsa perustava liike.
        No, minun Raamattuni ei ainakaan opeta, että Jeesus aloitti taivaassa tutkivan tuomion 22.10.1844, kuten adventistien opinkohta 28 väittää.
        Minun Raamatussani Jeesus ei opeta, että Hän palaa 1.10.1914, kuten Jehovan Todistajat väittävät,
        Minun Raamatussani ei Jeesus opeta, että tulee seitsemän vuoden vaivanaika, kuten hellarit väittävät.
        Eikä minun Raamatussani Jeesus opeta, että vauva pitää kastaa kirkon jäseneksi, eikä Jeesus käskenyt siunata avioliittoon samaa sukupuolta olevia ihmisiä.

        Kuten huomaatte, kristillisyys / kristinusko pitää sisällään varsin erikummallisia väitteitä, oppeja ja tietenkin valehtelua.

        Uskooko lappix Jeesuksen syntyneen 2011 vuotta sitten joulukuun 25 päivä Betlehemissä, vai onko se vain paikkansa pitämätön uskon asia ?

        Entä sitten Dan.8:14 Jossa taivaallinen pyhäkkö asetettiin jälleen oikeuteensa v.1844 oliko sekin laskelma ajoitukseen nähden tarkalleen laskettu ajasta jolloin annettiin käsky Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamisesta, jota kesti 7-vuosiviikkoa, vai oliko kysymys maallisesta pyhäköstä vaiko maailman lopusta ?

        Ymmärtääkseni Jeesus ei tullut rakentelemaan kirkkoja, eikä temppeleitä maan päälle, vaan sanoi: Hahoittakaa maahan tämä temppeli niin minä sen kolmessa päivässä rakennan ja näin Jeesus puhui oman ruumiinsa temppelistä, jonka paikka on taivaassa, eikä maan päällä, ja siellä Jeesus rukoileekin Ylimmäisenä Pappina lappixsenkin puolesta.

        Oppisuuntien ymmärtämisessä on joskus vaikea tietää mikä opetus on kokonaan tai osittain hyväksyttävissä tai hyljättävissä, mutta on aina mietittävä mille pohjalle selitys rakentuu ja onko sillä yhteyttä Raamatulliseen totuuteen asiassa.

        Dan.8:14 Mainitsemaa temppeliä tai pyhäkköä ei tulla koskaan rakentamaan uhritoimituksia varten, jossa uhrina vertauskuvallisesti, tai todellisesti uhrattaisiin karitsoja sovitustyötä varten, sillä sen aika meni ohi yli 2000 vuotta sitten Golgatan kummulla.

        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään.

        Antikristusta ja muita Mahdeja varten voidaan Jerusalemiin rakentaa uhritemppeleitä jossa yhteisiä juhlijaan voivat viettää juutalaiset, kristityt ja Muhamadilaiset teurasuhreineen, jotka eivät enää perustu Raamatun ilmoitukseen tulevasta Messiaasta.


      • ylifariseus_1 kirjoitti:

        Uskooko lappix Jeesuksen syntyneen 2011 vuotta sitten joulukuun 25 päivä Betlehemissä, vai onko se vain paikkansa pitämätön uskon asia ?

        Entä sitten Dan.8:14 Jossa taivaallinen pyhäkkö asetettiin jälleen oikeuteensa v.1844 oliko sekin laskelma ajoitukseen nähden tarkalleen laskettu ajasta jolloin annettiin käsky Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamisesta, jota kesti 7-vuosiviikkoa, vai oliko kysymys maallisesta pyhäköstä vaiko maailman lopusta ?

        Ymmärtääkseni Jeesus ei tullut rakentelemaan kirkkoja, eikä temppeleitä maan päälle, vaan sanoi: Hahoittakaa maahan tämä temppeli niin minä sen kolmessa päivässä rakennan ja näin Jeesus puhui oman ruumiinsa temppelistä, jonka paikka on taivaassa, eikä maan päällä, ja siellä Jeesus rukoileekin Ylimmäisenä Pappina lappixsenkin puolesta.

        Oppisuuntien ymmärtämisessä on joskus vaikea tietää mikä opetus on kokonaan tai osittain hyväksyttävissä tai hyljättävissä, mutta on aina mietittävä mille pohjalle selitys rakentuu ja onko sillä yhteyttä Raamatulliseen totuuteen asiassa.

        Dan.8:14 Mainitsemaa temppeliä tai pyhäkköä ei tulla koskaan rakentamaan uhritoimituksia varten, jossa uhrina vertauskuvallisesti, tai todellisesti uhrattaisiin karitsoja sovitustyötä varten, sillä sen aika meni ohi yli 2000 vuotta sitten Golgatan kummulla.

        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään.

        Antikristusta ja muita Mahdeja varten voidaan Jerusalemiin rakentaa uhritemppeleitä jossa yhteisiä juhlijaan voivat viettää juutalaiset, kristityt ja Muhamadilaiset teurasuhreineen, jotka eivät enää perustu Raamatun ilmoitukseen tulevasta Messiaasta.

        Moro vaan ylifariseus. enhän minä usko sellaisiin, mitä tuossa ylempänä toit esille. Mutta on siellä tekstissäsi yksi asia, josta olen täsmälleen samaa mieltä, ja se on tämä:

        ""
        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään. ""

        Mikäli tuote esille adventismia, niin se on eräs Jumalan lähettämää väkevää eksytystä.


      • lappix kirjoitti:

        Moro vaan ylifariseus. enhän minä usko sellaisiin, mitä tuossa ylempänä toit esille. Mutta on siellä tekstissäsi yksi asia, josta olen täsmälleen samaa mieltä, ja se on tämä:

        ""
        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään. ""

        Mikäli tuote esille adventismia, niin se on eräs Jumalan lähettämää väkevää eksytystä.

        lappixen ajatukset saisivat toisen sävyn hänen huomatessaan, ettei Raamatun tulkinta ole yhden seurakunnan tulkintaa.

        Voimme sekä arvostella, että hyväksyä joitakin näkemyksiä eri seurakuntien opetuksista, mutta samalla tajuttava, ettei millään seurakunnalla ole lopullista totuutta hallussaan.

        ylifariseus näkee totuuden arvoja jopa Katolisissa kirkoissa. Samoin Mormoonien, Jehovan todistejien, Helluntailaisten ja Adventistienkin opetuksessa on lainattua totuutta, joka on peräisin uskonpuhdistajien kirjoituksista, jotka perustuvat Raamatun tulkintoihin.

        Kirkkohistoria on Adventti teologiaa, eri seurakuntien kannalta katsottuna. Juuri se avaa silmät näkemään lappixenkin tavoin minkä voi hyväksyä ja minkä hylätä riippumatta oman tai seurakuntansa näkemyksestä.

        Juupas eipäs ei ole lopullinen totuus, vaan se on löydettävä Jeesuksesta Kristuksesta joka on lopullinen totuus.


      • Naivi uskoni
        ylifariseus_1 kirjoitti:

        lappixen ajatukset saisivat toisen sävyn hänen huomatessaan, ettei Raamatun tulkinta ole yhden seurakunnan tulkintaa.

        Voimme sekä arvostella, että hyväksyä joitakin näkemyksiä eri seurakuntien opetuksista, mutta samalla tajuttava, ettei millään seurakunnalla ole lopullista totuutta hallussaan.

        ylifariseus näkee totuuden arvoja jopa Katolisissa kirkoissa. Samoin Mormoonien, Jehovan todistejien, Helluntailaisten ja Adventistienkin opetuksessa on lainattua totuutta, joka on peräisin uskonpuhdistajien kirjoituksista, jotka perustuvat Raamatun tulkintoihin.

        Kirkkohistoria on Adventti teologiaa, eri seurakuntien kannalta katsottuna. Juuri se avaa silmät näkemään lappixenkin tavoin minkä voi hyväksyä ja minkä hylätä riippumatta oman tai seurakuntansa näkemyksestä.

        Juupas eipäs ei ole lopullinen totuus, vaan se on löydettävä Jeesuksesta Kristuksesta joka on lopullinen totuus.

        Näinhän se on eli kenelläkään ei ole sitä ehdotonta totuutta, vielä. Raamattu kuitenkin kertoo että on yksi jotka ovat todellisia Jeesuksen seuraajia. Siitä onkin pitkät litaniat tuntomerkkejä. Se on alkuseurakunta joka on harhautunut oikeasta. Uskon että se on tuleva aikojen lopussa ja sitä alkuperäistä sanomaa tullaan saarnaamaan koko maailmassa. Ja siinä ei ole sijaa ihmispalvonnalle eikä minkäänlaiselle ylentämiselle, vaan se on puhdasta Jumalan sanaa.


      • hiljaa.olet.ollut
        lappix kirjoitti:

        Moro vaan ylifariseus. enhän minä usko sellaisiin, mitä tuossa ylempänä toit esille. Mutta on siellä tekstissäsi yksi asia, josta olen täsmälleen samaa mieltä, ja se on tämä:

        ""
        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään. ""

        Mikäli tuote esille adventismia, niin se on eräs Jumalan lähettämää väkevää eksytystä.

        Mitä kuuluu tätä nykyä lappixselle ?


      • palstoilla
        hiljaa.olet.ollut kirjoitti:

        Mitä kuuluu tätä nykyä lappixselle ?

        Ei ole lappix näyttäytynyt.


      • punapartanemiäs
        ylifariseus_1 kirjoitti:

        Uskooko lappix Jeesuksen syntyneen 2011 vuotta sitten joulukuun 25 päivä Betlehemissä, vai onko se vain paikkansa pitämätön uskon asia ?

        Entä sitten Dan.8:14 Jossa taivaallinen pyhäkkö asetettiin jälleen oikeuteensa v.1844 oliko sekin laskelma ajoitukseen nähden tarkalleen laskettu ajasta jolloin annettiin käsky Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamisesta, jota kesti 7-vuosiviikkoa, vai oliko kysymys maallisesta pyhäköstä vaiko maailman lopusta ?

        Ymmärtääkseni Jeesus ei tullut rakentelemaan kirkkoja, eikä temppeleitä maan päälle, vaan sanoi: Hahoittakaa maahan tämä temppeli niin minä sen kolmessa päivässä rakennan ja näin Jeesus puhui oman ruumiinsa temppelistä, jonka paikka on taivaassa, eikä maan päällä, ja siellä Jeesus rukoileekin Ylimmäisenä Pappina lappixsenkin puolesta.

        Oppisuuntien ymmärtämisessä on joskus vaikea tietää mikä opetus on kokonaan tai osittain hyväksyttävissä tai hyljättävissä, mutta on aina mietittävä mille pohjalle selitys rakentuu ja onko sillä yhteyttä Raamatulliseen totuuteen asiassa.

        Dan.8:14 Mainitsemaa temppeliä tai pyhäkköä ei tulla koskaan rakentamaan uhritoimituksia varten, jossa uhrina vertauskuvallisesti, tai todellisesti uhrattaisiin karitsoja sovitustyötä varten, sillä sen aika meni ohi yli 2000 vuotta sitten Golgatan kummulla.

        Maan päälle Jeesus jätti jälkeensä seurakunnan missä kaksi tai kolme kokoontuu yhdessä, siellä Jeesus on heidän keskellään.

        Antikristusta ja muita Mahdeja varten voidaan Jerusalemiin rakentaa uhritemppeleitä jossa yhteisiä juhlijaan voivat viettää juutalaiset, kristityt ja Muhamadilaiset teurasuhreineen, jotka eivät enää perustu Raamatun ilmoitukseen tulevasta Messiaasta.

        Voi teitä kaikkia variseuksia! Teidän oppinne on mädiksi havaittu.


        Luukkaan evankeliumi:
        10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.


      • erehdyitt
        punapartanemiäs kirjoitti:

        Voi teitä kaikkia variseuksia! Teidän oppinne on mädiksi havaittu.


        Luukkaan evankeliumi:
        10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

        Nyt satuit erehtymään pahemman kerran, mitä ylifariseukseen tulee. Hän on yksi järkevämpiä adventisteja.


    • 1234567...

      Adventisanoma.
      Adventistit uskovat, että Jumalan kymmenenkäskyä täytettynä Kristuksessa on voimassa myös Uudessa Liitossa, sapatti mukaan lukien.

      Adventistit uskovat myös, että kun Jumala jaotteli saastaiset ja puhtaat eläimet erilleen, joten Jumalan saastaisiksi luokittelemat eläimet eivät ole ruokiin kuuluvia Uudessakaan Liitossa.

      Adventisteilla on aikuiskaste. Jumalattomat ihmiset Jumala hävittää tulella. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät jumalattomat , tämä on toinen kuolema. Ikuiseen piinaan ei tietystikään uskota.

      Adventistit uskovat, että ennen Jeesuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika. Mitä tulee petoon antikristukseen Adventistit ovat Lutherin linjoilla.
      Jeesus toisessa tulemuksessaan tempaa pyhät vainojen ja vihan keskelta 1000-vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan omilleen sijaa.
      Jumalattomat pedon palvelijat saavat surmansa Jeesuksen tulemuksen ilmestyksestä, ja paholainen sidotaan ja maa on autio ja tyhjä 1000-vuotta.

      1000-vuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle.

      Luodaan uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu.

      Adventistit uskovat myös, että armosta olemme pelastettu uskon kautta Kristukseen emme omien tekojen kautta, että kukaan ei kerskaisi. Sapatti on todistus siitä, että emme pelastu omien tekojen kautta, vaan Jumalan tekojen kautta Kristuksessa.

      • Tapioeikirj

        1234567...:"Adventistit uskovat, että ennen Jeesuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika".
        -------
        Adventistit opettavat, että jos ei pidä sapattia, ottaa pedon luvun 666.


      • 666 pedon luku
        Tapioeikirj kirjoitti:

        1234567...:"Adventistit uskovat, että ennen Jeesuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika".
        -------
        Adventistit opettavat, että jos ei pidä sapattia, ottaa pedon luvun 666.

        666 pedon luku. Saksalainen professori Andreas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maan päällä).

        VICARIVS FILII DEI- nimitystä käytetään muun muassa paavin kruunauksen yhteydessä.

        Lutheri myös tunnisti pedon antikristuksen paavin josta 1800-luvun Luterilaisen virsikirjan virsi kertoo "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".

        Räyskytty on vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntai lakinsa "Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...

        Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. . . Katoliset sanovat sunnuntai on valtamme merkki. Sunnuntai on siis pedonmerkki, ja sapatti vastaavasti Jumalan merkki.

        Katekismus v.1948 Artikkeli Sapatti ja Sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        Näin se on VÄHITELLEN syrjäytetty Jumalan sapatti ja ihmisvoimin siirretty sunnuntaiksi.

        Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait.

        Entinen Luterilainen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen.


      • lueppaihmeessäRaamatt
        666 pedon luku kirjoitti:

        666 pedon luku. Saksalainen professori Andreas Helwig (1572-1643) selvitti pedon luvun viisaasti. Hänen mukaansa se tulee sanasta VICARIVS FILII DEI (Jumalan Pojan viransijainen maan päällä).

        VICARIVS FILII DEI- nimitystä käytetään muun muassa paavin kruunauksen yhteydessä.

        Lutheri myös tunnisti pedon antikristuksen paavin josta 1800-luvun Luterilaisen virsikirjan virsi kertoo "Jumalan käskyi wastaan räyskyi".

        Räyskytty on vuonna 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntai lakinsa "Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...

        Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. . . Katoliset sanovat sunnuntai on valtamme merkki. Sunnuntai on siis pedonmerkki, ja sapatti vastaavasti Jumalan merkki.

        Katekismus v.1948 Artikkeli Sapatti ja Sunnuntai: Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.

        Näin se on VÄHITELLEN syrjäytetty Jumalan sapatti ja ihmisvoimin siirretty sunnuntaiksi.

        Raamatussa on ennustettu, että pyritään muuttamaan ajat ja lait.

        Entinen Luterilainen kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen.

        Pedon luku tulee ihmisen luvusta joka on 666 on keskipaha ja 666 oikein paha.
        6s päivä on ihmisen päivä/ aika. Ihmisen aika on luomiskertomuksen 6s päivä/ luomispäivät ovat vertausta.
        Luomiskertomuksen ensimmäinen luku on esipuhe Raamattuun 2. sta päivästä alkaen kerrotaan ihmisen ajasta jolloin koko ihmiskunta viimeistä lasta myöten on syntynyt. Sen jälkeen tulee loppu.
        Adventistien tulkinta että maailman luomiset loppuivat 6000 vuotta sitten on epä-Raamatullinen.
        Israel oli maallinen kansa ja vieläpä kovin epäuskoinen. Sille annettiin käskynä viettää vertauskuvallista sapattia. Vertauskuva siitä Sapatista kun uskova ihminen ei enää tallustele maan päällä.
        Israelin aika 40v. Egyptistä luvattuun maahan on vertauskuvaa Jeesuksen jälkeisestä ajasta.
        40 X riemuvuosijakso.maailman loppuun jolloin usko saa palkintonsa "luvatussa maassa, jossa vanhuskaus asuu".
        Luku 666 on oikeasti päätelty vain kantahebrean Gematrialla, Ei adventistien määrittelemällä tavalla.
        Jumalan liitto Israelin kanssa oli kollektiivinen liitto. Jeesus ei tätä lopettanut! Jokaisen kansalaisen nuhteettomuus oli työtä koko kansakunnan menestyksen hyväksi ja rikkomiset Jumalaa vastaan vaikuttivat kansan joutumisen pois luvatusta maasta. Tämä ei ole Ellulla oikein. Mikäpä olisikaan?
        Kollektiivisuudesta johtuen ennustetaan näin >>> 11:31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden. >>
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Se että väärintekijät tuomittiin kuolemaankin, johtui siitä etteivät he rasittaisi koko kansan syntikuormaa.
        Siihen perustui myös Kaifaan sanat; 11:50 ettekä ajattele, että teille on parempi, että yksi ihminen kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa hukkuu."
        11:51 Mutta sitä hän ei sanonut itsestään, vaan koska hän oli sinä vuonna ylimmäinen pappi, hän ennusti, että Jeesus oli kuoleva kansan edestä, >> Jakeen lisätiedot
        11:52 eikä ainoastaan tämän kansan edestä, vaan myös kootakseen yhdeksi hajalla olevat Jumalan lapset.
        18:14 Ja Kaifas oli se, joka neuvottelussa oli juutalaisille sanonut: "On hyödyllistä, että yksi ihminen kuolee kansan edestä

        Jeesuksen sovitus oli siten kollektiivinen sovitus joka perustui Jumalan säädöksiin!
        Jeesus sovitti kaikki Israelin ja Jumalan väliset synnit ja näin täyttyi laki ja profeetat.
        Senjälkeen, HUOM! , evankeliumi on voimassa ilman lakia.
        Jumalan ja Israelin liittoa ei ole purettu, eikä kollektiivisuutta Jumalan laista; Maailman hallitukset tuomitaan kollektiivisen lain kanssa. Mutta Jumalan lupaus yksilöille on voimassa. Jeremia 31: 28-34
        Yksilöiden välillä on voimassa Uuden Liiton laki, joka astui voimaan Jeesuksen ristillä kuin viestinvaihto. Koska Jeesus sovitti Mooseksen lain mukaan synnit henkilöön kohdistuvien käskyjen välityksellä, ne jäivät voimaan siten, että kaikkien käskyjen rikkominen on Jeesuksen käskyjen rikkomista eikä kuten aiemmin, niitä joista Jumala vihastui.
        "Kaikki mitä teette lähimmäisillenne, te olette tehneet minua vastaan " on nyt voimassa.


      • toesaaltaohaseniinni

        Mikään, mitä Jumala on luonut ei voi pitää saastasena.


      • 1234567---
        toesaaltaohaseniinni kirjoitti:

        Mikään, mitä Jumala on luonut ei voi pitää saastasena.

        Jumala teki jaotuksen, jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet. Nykyään saastutetaan puhtaitakin eläimiä ihmisen toimesta, kuten hullunlehmän tautikin osoittaa.


    • Kristillinen seurakunta on varhaisista ajoista pyhittänyt lepopäiväksi sunnuntain, viikon ensimmäinen päivän Vapahtajan ylösnousemuksen muistoksi.
      (Apt. 20:7, 1. Kor. 16:2)
      Adventistit opettavat, että Jumalan sinetti on sapatti, josta Jumala tuntee omansa.
      Pedon merkki sensijaan on sunnuntailepopäivä, joka adventistien mukaan merkitsee kadotusta, tuhoa ja vihollisen vallan alla pysymistä.

      Meidän ei tule ketään tuomita " syömisestä ja juomisesta.....tai sapatin johdosta" opettaa Paavali (Kol. 2:16).
      Kannattaa tutustua seuraavaan linkkiin:
      http://personal.inet.fi/koti/rossi/advent.html

      Lainaus linkistä:
      "• Sapattioppi - varsinaisesti kaksi asiaa kiinnitti liikkeen huomion sapattiin:
      1) Joseph Bates (1792-1872; 7.n päivän baptisti), joka v. 1846 julkaisi sapattia koskevan kirjan.
      2) Ellen G. Whiten näky Jeesuksesta seisomassa avoimen liitonarkin edessä katsomassa 10-käskyn tauluja, neljännen käskyn (sapattikäskyn) kohdalla valo loisti ja osoitti selvästi, että Jumala halusi Hänen kansansa kunnioittavan sapattia (eli perjantain auringon laskusta lauantain auringon laskuun).
      - osa adventisteista korostaa ainutlaatuisuuttaan sapatin pitämisen vuoksi mm. Ilm.14:n sanoin:
      "Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon".

      ESITETTYÄ KRITIIKKIÄ ADVENTISMIN SAPATTIOPPIIN:
      1) sapattikäskyä ei ole koskaan annettu pakanoille, vaan Israelille (2.Moos.31:17),
      2) Jeesuksesta sanottiin, että hän kumosi sapatin (Joh.5:18).
      3) Kristityt on vapautettu lain orjuudesta (jossa juutalaiset elävät edelleen).
      4) Apostolien teoissa mainitaan, kuinka esim. ehtoollista vietettiin Jeesuksen ylösnousemuspäivänä eli viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina (Apt.20:7).
      5) Myös Jeesuksen opetus kauttaaltaan oli juutalaista sapatti-intoilua hillitsevä ("Ei ihminen ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä varten")(Lainaus loppu)
      --
      Adventistit korostavat kovin oikean lepopäivän merkitystä.
      Tämä "intoilu" perustunee Ellen G. Whiten näkyyn.
      Siinä näyssä Jeesus seisoo avoimen liitonarkin edessä katsomassa 10-käskyn tauluja.
      Neljännen käskyn (sapattikäskyn) kohdalla valo loisti ja osoitti selvästi, että Jumala halusi Hänen kansansa kunnioittavan sapattia.

      Toisaalta väärän uskonnon päätuntomerkiksi asetetaan sunnuntain vietto lepopäivänä lauantain asemesta.

      Sapatti kuului osaksi lakiliittoa.
      Emme kuitenkaan ole enää lain vaan armon alla. Ei Jeesus eivätkä apostolitkaan erityisesti korostaneet sapatin vieton tärkeyttä, pikemminkin päinvastoin.

      Jeesuksen opetus kauttaaltaan oli juutalaista sapatti-intoilua hillitsevä ("Ei ihminen ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä varten")
      --
      Jos sapatin vietto lauantaina olisi olennainen oikeata kristillisyyttä mittaava tekijä, olisi luullut heidän tuoneen sen selvästi julki.

      • Olen vakaasti sitä mieltä että Jumalan levossa eli sapatissa pysymiseksi on oltava valppaana ja hengellisesti 'hereillä' kaikkina viikon päivinä, eikä vain lauantaisin tahi sunnuntaisin;

        1.Pietarin kirje 1
        15 "vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin
        k a i k e s s a - v a e l l u k s e s s a n n e - pyhiksi."

        Jesaja 56
        2 "Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, - j o k a - v a r o o - k ä t e n s ä - tekemästä mitään pahaa!"

        Mielestäni varominen pahaa tekemästä koskee jokaista viikon päivää.


      • Osaltaan oikein.
        Sapattia kohtaan annettu kritiikki on osaltaan oikein, mutta se ei syrjäytä sapattia paikaltaan.
        Jeesus sanoi sapatin annetuksi ihmistä varten, eikä vain Israelin kansaa varten, koska sapatti annettiin Paratiisissa, eikä siellä ollut juutalaisia eikä Israelin kansalaisia.
        Jeesusko sanoi sapatin kumotuksi nousten Jumalan kymmentä käskyä vastaan, vaikka Hän ristillä antoi henkensä täyttäessään jokaisen lain kohdan omalla verellään vahvistaessaan kymmenenkäskyn lain pysymään ikuisesti paikallaan.
        Joh.5:18. Jeesuksen suuhun pannaan sanoja, joita Jeesus ei koskaan ole lausunut, vaan ne olivat juutalaisten sanoja joita lain kumoajat käyttävät hyväkseen vielä näinäkin päivinä.
        Se mikä kritiikissä oli oikein oli se, ettei Jeesus hyväksynyt heidän tapaansa rajoittaa hyväntekemistä myöskin sapattina, joka kuuluu armeliaisuuteen, kuten sairaiden parantaminen.

        Yksikään kirkko, seurakunta tai juutalaisetkaan eivät opeta pelastusta pelkästään laintekoja täyttämällä omien tekojensa kautta, vaan juutalaisillakin oli vertauskuvallinen sovitustapahtuma eläinuhrin kautta, joka viittasi Kristukseen edeltäkäsin sovittajana.
        Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Tälläinen oli juutalaisten seremonialaki, joita he eivät enää pysty noudattamaan täydellisemmän uhrin vuoksi temppelin esiripun repeytyessä, joka aukaisi tien näkyviin kaikkein pyhimpään.

        Juutalaisten pelosta he eivät voineet kokoontua sapatti-iltana aikaisemmin sapatin matkojen lyhyyden vuoksi, vaan tulivat kokoukseen myöhemmin sapatin jälkeen, joka aloittaa sunnuntai-illan, sillä ilta on ennen aamua juutalaisen järjestyksen mukaan.
        Minkä päivän illasta olikaan kysymys on monien väittelyiden aihe, sillä maanantaistakin on tehty ihmisvoimin viikon ensimmäinen päivä kalentereissa v.1973.

        Jos kolmen-enkelin sanoma on menettänyt merkityksensä, niin mihin silloin on enää uskominen jos peto joutuu tunnistamattomaksi, eikä sitä enää yhdistetä Lutherin uskomaan antikristus petoon joka on lähtöisin Roomasta, vaan tehdään Lutherin antikristus pedosta pyhä isä kuolinhaavansa parantumisen jälkeen.

        Jumalan merkin sapatin vastakohta on sunnuntai joka on pedonmerkki. Näiden merkkien kohdalla sinetöidään se merkki Pyhän Hengen kautta, joka oikealla tavalla sinetöidään ja pyhitetään Jumalan palvelijaksi, ja toinen merkki eroitetaan paholaisen palvelijaksi jota ei sinetöidä Pyhän Hengen kautta.

        Israelin kansa tuo sapatin selkeimmin esiin luomisen muistomerkkinä, ja sitä varten se Israelin kansalle on annettukin todistaakseen sen sanomaa pakanoille.


      • ylifariseus_1 kirjoitti:

        Osaltaan oikein.
        Sapattia kohtaan annettu kritiikki on osaltaan oikein, mutta se ei syrjäytä sapattia paikaltaan.
        Jeesus sanoi sapatin annetuksi ihmistä varten, eikä vain Israelin kansaa varten, koska sapatti annettiin Paratiisissa, eikä siellä ollut juutalaisia eikä Israelin kansalaisia.
        Jeesusko sanoi sapatin kumotuksi nousten Jumalan kymmentä käskyä vastaan, vaikka Hän ristillä antoi henkensä täyttäessään jokaisen lain kohdan omalla verellään vahvistaessaan kymmenenkäskyn lain pysymään ikuisesti paikallaan.
        Joh.5:18. Jeesuksen suuhun pannaan sanoja, joita Jeesus ei koskaan ole lausunut, vaan ne olivat juutalaisten sanoja joita lain kumoajat käyttävät hyväkseen vielä näinäkin päivinä.
        Se mikä kritiikissä oli oikein oli se, ettei Jeesus hyväksynyt heidän tapaansa rajoittaa hyväntekemistä myöskin sapattina, joka kuuluu armeliaisuuteen, kuten sairaiden parantaminen.

        Yksikään kirkko, seurakunta tai juutalaisetkaan eivät opeta pelastusta pelkästään laintekoja täyttämällä omien tekojensa kautta, vaan juutalaisillakin oli vertauskuvallinen sovitustapahtuma eläinuhrin kautta, joka viittasi Kristukseen edeltäkäsin sovittajana.
        Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin. Tälläinen oli juutalaisten seremonialaki, joita he eivät enää pysty noudattamaan täydellisemmän uhrin vuoksi temppelin esiripun repeytyessä, joka aukaisi tien näkyviin kaikkein pyhimpään.

        Juutalaisten pelosta he eivät voineet kokoontua sapatti-iltana aikaisemmin sapatin matkojen lyhyyden vuoksi, vaan tulivat kokoukseen myöhemmin sapatin jälkeen, joka aloittaa sunnuntai-illan, sillä ilta on ennen aamua juutalaisen järjestyksen mukaan.
        Minkä päivän illasta olikaan kysymys on monien väittelyiden aihe, sillä maanantaistakin on tehty ihmisvoimin viikon ensimmäinen päivä kalentereissa v.1973.

        Jos kolmen-enkelin sanoma on menettänyt merkityksensä, niin mihin silloin on enää uskominen jos peto joutuu tunnistamattomaksi, eikä sitä enää yhdistetä Lutherin uskomaan antikristus petoon joka on lähtöisin Roomasta, vaan tehdään Lutherin antikristus pedosta pyhä isä kuolinhaavansa parantumisen jälkeen.

        Jumalan merkin sapatin vastakohta on sunnuntai joka on pedonmerkki. Näiden merkkien kohdalla sinetöidään se merkki Pyhän Hengen kautta, joka oikealla tavalla sinetöidään ja pyhitetään Jumalan palvelijaksi, ja toinen merkki eroitetaan paholaisen palvelijaksi jota ei sinetöidä Pyhän Hengen kautta.

        Israelin kansa tuo sapatin selkeimmin esiin luomisen muistomerkkinä, ja sitä varten se Israelin kansalle on annettukin todistaakseen sen sanomaa pakanoille.

        Joka aina varoo tekemästä mitään pahaa, ei tarvitse vahtia, "milloin loppuu sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla,"


      • Kaikki ne jotka
        ekivaari kirjoitti:

        Joka aina varoo tekemästä mitään pahaa, ei tarvitse vahtia, "milloin loppuu sapatti, että saamme avata jyväaitan, pienentää eefa-mitan ja suurentaa painon ja pettää väärällä vaa'alla,"

        Sapatin pyhittäjänä en vahdi aurinkoa koska minulle sapatti on lauantai näkyi aurinkoa tai ei, näin ollen ei tarvitse vahtia milloin sapatti loppuu tai alkaa, ja perjantai on työpäivä koko päivä auringosta riippumatta. Näin helppoa se on.

        Ei tarvitse edes jyväaittoja avata kun sellaisia ei ole. Suurilla maan omistajilla jyväaitat ja vaa"at.

        Kaikki ne pettää ja kaikki ne varastaa.


      • 1234567---

        Tapio522 Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki 2. Moos.31:13. Puhu Israelilaisilla ja sano: PITÄKÄÄ MINUN SAPATTINI, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
        Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä värten . Näin ollen Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

        Joh.5:18. käytetään vääristellysti hyväksi, että Jeesus mukamas olisi kumonnut sapatin. Tässä oli asialla juutalaiset. Heidän mielestään Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus sapattisin paransi sairaita synägoogassa.
        Jeesus ei kumonnut sapattia vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattina sairaita. Jeesus sanookin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.


      • 1234567---

        Vielä Tapiolle: Ei tule tuomita sapatin johdosta.

        Tuomioita on kuitenkin tullut ajan saatossa ! Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan. Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittaen Herran päivää, ja jos voivat levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, JULISTETTAKOON HÄNET PANNAAN, EROON KRISTUKSESTA. - Index Canonum.

        Kuka muutti sunnuntain viikon ensimmäisen päivän nimen ? Vuonna 325 jKr. Rooman piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain nimen Herran päiväksi.


      • nääontaasnäitä
        1234567--- kirjoitti:

        Tapio522 Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki 2. Moos.31:13. Puhu Israelilaisilla ja sano: PITÄKÄÄ MINUN SAPATTINI, SILLÄ SE ON MERKKINÄ MEIDÄN VÄLILLÄMME, MINUN JA TEIDÄN, SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ MINÄ OLEN HERRA, JOKA PYHITÄN TEIDÄT.
        Jeesus sanoi: Sapatti on annettu ihmistä värten . Näin ollen Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.

        Joh.5:18. käytetään vääristellysti hyväksi, että Jeesus mukamas olisi kumonnut sapatin. Tässä oli asialla juutalaiset. Heidän mielestään Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus sapattisin paransi sairaita synägoogassa.
        Jeesus ei kumonnut sapattia vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattina sairaita. Jeesus sanookin: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.

        Eihän Jeesus Israelilta sapattia ole kumonnut!
        kuka sellaista on väittänny? Jumalan liitto Israelin kanssa on pysyvä. Jeesus oli itsekin juutalainen, lain alaseks syntynt. Jeesus tuli täyttämään liiton säännöt ja ehdot niinkuin kunnon israelilaisen kuuluu.
        Meille sensijaan ei niitä koskaan ole siirretty, sillä ne olivat merkkejä joilla juutalaisuus erotettiin muista kansakunnista eroon.
        Eikä siihen kuulu ketään saastaista eikä pakanaa vaikka olisi adventistipastorin liperit kaulassa. saati sitten riviadvari. Et kai sentään ole ympärileikattu kaheksan päivän ikäsenä niinkuin Jeesus?


      • 1234567---
        nääontaasnäitä kirjoitti:

        Eihän Jeesus Israelilta sapattia ole kumonnut!
        kuka sellaista on väittänny? Jumalan liitto Israelin kanssa on pysyvä. Jeesus oli itsekin juutalainen, lain alaseks syntynt. Jeesus tuli täyttämään liiton säännöt ja ehdot niinkuin kunnon israelilaisen kuuluu.
        Meille sensijaan ei niitä koskaan ole siirretty, sillä ne olivat merkkejä joilla juutalaisuus erotettiin muista kansakunnista eroon.
        Eikä siihen kuulu ketään saastaista eikä pakanaa vaikka olisi adventistipastorin liperit kaulassa. saati sitten riviadvari. Et kai sentään ole ympärileikattu kaheksan päivän ikäsenä niinkuin Jeesus?

        Jumalan antama sapatti kuuluu kaikille. Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten. Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät. On se niin riemullista.


      • onkstosikanss

        Voi kamalaa! Etten pahemmin sanois.
        Ei mitään siitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat!


      • 1234567---
        onkstosikanss kirjoitti:

        Voi kamalaa! Etten pahemmin sanois.
        Ei mitään siitä mitä Jeesus ja apostolit opettivat!

        Aikoinaan Vapaakirkollisen todistus sapatista.
        Vapaakirkollinen: 1. Raamatun sapattikäsky koskee lauantaita. 2. Kristus ja apostolit pitivät lauantain sapattinaan. 3. Uudessa Testamentissa ei löydy käskyä sunnuntain pyhittämisestä sapattina. P. Waldenström Uuden Testamentin selitysteoksessa.

        Voi kamalaa kun nykyään julistetaan, että sapatti ei kuulu Uudenliiton kristityille. Kyllä on kamalaa.


    • jt

      Mm. tältä sivulta selviää, että Ellen G. Whiten hautakivenä on okkultinen vapaamuurariutta edustava obeliski. Samalta sivulta selviää myös, että Charles Taze Russell (jehovan todistajien perustaja), Ron Hubbard (Scientologian perustaja), ja Joseph Smith (mormonismin perustaja) olivat kaikki 33. asteen vapaamuurareita, eli siellä ylimmällä saatananpalvontatasolla. Raamatussahan sanotaan, että saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi eksyttääkseen. Näin saadaan puhdasta kristinuskoa sekoitettua.

      http://www.jesus-is-savior.com/False Religions/Illuminati/occult_connection2.htm

      • Valkeuden enkelit

        Valkeuden enkelit surmauttivat keskiajalla noin 50 miljoonaa kun näiden valkeuden enkeleiden uskoa ei seurattu, että se niistä valkeuden enkeleistä.

        Nähtäväksi jää kuinka tämä toistuu, ennen Jeesuksen toista tulemista.


    • .... ... ...

      Olisikohan se vanha suku hauta Ellen G. Whiten miehen puolelta Ellen oli omaa sukua Harmon.
      Ennen oli aika yleisiä Obeliskit hautausmailla Suomesssakin niitä löytyy.

      Kun on kysymyksessä vanha sukuhauta, niin niissä lepää useita suvun jäseniä, niin uskovia kuin uskomattomiakin.

      Herra kyllä tuntee omansa näissäkin sukuhaudoissa lepäävistä.

      Kirja "Suuri Taistelu" on mielenkiintoisin kirja mitä olen uskonnollisia kirjoja lukenut.
      Ellen G. White ei kumonnut koskaan Jumalan kymmentä käskyä, ei myöskään sapattia.

    • Vastauksia

      Adventistit yleensä syntyvät uskoon ja elävät moraalisen elämän, helluntalaiset yleensä ovat rikostaustaisia,narkkareita ja väkivaltaisia alkoholisteja jotka ovat tulleet uskoon ja yrittävät päteä sitten jälkikäteen sekä korottaa itsensä muiden yli.

      • kolkuttaja

        "Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi." ( Room. 5:20 )

        Olihan Paavalikin "syntisistä suurin", ennen kuin Herramme Jeesus Kristus Hänen kohtasi ja sai Paavalin kääntymään ja hylkäämään veriruskeat syntinsä.

        Syntisiä Kristus tuli pelastamaan!


      • Adventisti
        kolkuttaja kirjoitti:

        "Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi." ( Room. 5:20 )

        Olihan Paavalikin "syntisistä suurin", ennen kuin Herramme Jeesus Kristus Hänen kohtasi ja sai Paavalin kääntymään ja hylkäämään veriruskeat syntinsä.

        Syntisiä Kristus tuli pelastamaan!

        Nimimerkki "Vastauksia" ei ollut oikeassa sanomisineen. Kaikissa uskonsuunnissa ennen uskoontuloaan on entisiä alkoholisteja jne...

        Olen samaa mieltä, että syntisiä Kristus on tullut pelastamaan. Uskoon tullutkin tuntee olevansa syntisistä suurin oikein ymmärrettynä.

        Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla.
        On kuitenkin kahdenlaisia syntisiä. Toinen puoli syntisiä ei kumoa yhtäkään käskyä Jumalan kymmenestä käskystä ei siis sapattiakaan, vaan pitävät Jumalan kymmentä käskyä kasvattajana Kristukseen.

        Toinen puoli syntisiä taas kumoaa Jumalan antamat 10 käskyä. Yhtäkään käskyä kymmenestä ei tule kumota.


    • kamina_kuumaksi

      Adventisti taas kijoittamassa juttujaan omassa lihallisessa pöhötyksessään. Adventisti on tosiaan kirkkautta vailla, hänellä on vain oma pöhötys ja oma uskonto.

      • kysynpävaa

        Ovatko kaikki advarit samanlaisia sinun mielestä ?


      • 1234567---

        Jumala pyhittää sapatin pyhänäpäivänä pitävät.


      • vapauteenmeidätonkutsutt
        kysynpävaa kirjoitti:

        Ovatko kaikki advarit samanlaisia sinun mielestä ?

        Kaikki ne jotka tulevat kirjoittelemaan.
        Kukaan uskova ei pidä itseään adventistina, helluntailaisena eikä luterilaisena.


    • anonyymi_Rb6

      Vai niin paskaa jauhatte

    • neuvon.linkeille

      Kamina halusi käydä adventismista linkin keskusteluun.
      Eli 2011 vuotena olleen aiheen.
      Adventismi on tullut baptistikirkon herätysliikkeestä alkaneeksi.

      https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/adventtikirkko/historia

      tuosta todennäköisesti saa tietoa.
      https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/adventtikirkko

      Sitten helluntaikirkko, jos haluaa ruotia

      https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/helluntaikirkko

      Sitten luterilaisuus

      https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/luterilaisuus

      Katoliset.

      https://www.edu.fi/perusopetus/uskonto_ja_elamankatsomustieto/uskontonetti/uskonnot_pahkinankuoressa/katolinen_kirkko

      Eli tietoa netistä löytyy ja täältä löytyy vain huutosakki, jolla on vain oma näkemys.
      Heitä ei kannata kiitellä "heitin totuuksista"! Sen ympärillä on vain lihaa ja verta.

      • sana.vapaa

        Kirjoitellaan vaan, kyllä totuuden valheesta eroittaa.


      • 1234567---

        Ruoditaan ! Suurella osalla kirkkokunnista on naiset pastoreina Raamatun vastaisesti. Paljon on niitä, jotka hyväksyvät homo ja lesboliitot, sekä abortit.
        On julistajia, jotka Raamatun vastaisesti julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ruoditaan ! Suurella osalla kirkkokunnista on naiset pastoreina Raamatun vastaisesti. Paljon on niitä, jotka hyväksyvät homo ja lesboliitot, sekä abortit.
        On julistajia, jotka Raamatun vastaisesti julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        Eitoivottu esm väkivaltaisessa suhteessa siinnyt lapsi on vaikea hoitaa ja vieläpä koko elämä.. Ainakin ekat 20 vuotta olet siinä kiinni ja se on raskasta.
        Kun toinen vaihtoehto olisi ollut abortti ja vapaus. Mitä sitä väkivaltaisessa miehessä roikkumaan lapsen kanssa enää.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Eitoivottu esm väkivaltaisessa suhteessa siinnyt lapsi on vaikea hoitaa ja vieläpä koko elämä.. Ainakin ekat 20 vuotta olet siinä kiinni ja se on raskasta.
        Kun toinen vaihtoehto olisi ollut abortti ja vapaus. Mitä sitä väkivaltaisessa miehessä roikkumaan lapsen kanssa enää.

        Homo ja leboliitot.. Ihan sama.
        Mutta se on väärin miten pyrkyrinaiset, jotka vain tahtovat päästä esille ja itse loistamaan... Heidät päästetään puhumaan tästä on vastuussa kunkin seurakunnan johtajat.
        Raamattuun kun puheissaan vetoavat. Ristiriita.
        Syö koko uskon ja seurakunnan luottamusta. Ja raamatun arvovaltaa. Mitä sitä seurakuntaan koska siellä synti rehottaa aivan kuten muuallakin maailmassa.
        Ja ei sitä raamattua noudata kukaan muukaan.
        Missä Jumala? Onko se jo kuollut?


    • "Mikä on näiden kahden ero ja onko jotakin yhteistä."

      Molemmissa opetetaan, että saa rikkoa Jumalan pyhää lakia, Tooraa.

      • OletkoSynnitön

        Mutta sinä rikot kiellosta huolimatta!


    • Anonyymi

      nostoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2464
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      284
      2118
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2050
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1259
    Aihe