Isovanhemmat kävivät kylässä ja toivat tuliaiseksi reilun kahden kilon köntin pakastettua hirvenlihaa. Jätin sen jääkaappiin sulamaan ja tänään kai siitä lihasta pitäisi alkaa jotain vääntää. Ehdotuksia?
Apuva!!
3
218
Vastaukset
- ei hirveen vaikee
Ja mitän paistia se köntti sitten on? Jos on esim. ulkopaistia niin voisit tehdä vaikka kääryleitä, jos taas sisä- tai paahtopaistia, niin voisit käyttää kokonaisena tai vaikka pihviksi leikkaisit. Jos on kulma- tai pyöröpaistia niin pitkään haudutettava lihapata olisi hyvä ratkaisu, kuin myös sen ulkopaistinkin kanssa.
Joten olisi hyvä tietää mistä paistista on kyse. Sinänsä hirvenlihaan sopii hyvin samat reseptit kuin naudanpaistillekin. - aknosi
Sun kantsii tehdä hirvipataa, se on todella hyvää. Suosittelen!
Myös hirvenlihasta tehdyt lihapullat "hirvipullat" vievät kielen mennessä perunamuusin kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 846432
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524606- 764337
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?573517Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263098Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82778- 382394
- 2052208
- 462066