Kestääkö suuri rakkaus tänäpäivänä?

Lydia~

Olen seurustellut upean miehen kanssa pian kaksi vuotta. Olen niin onnellinen tässä suhteessa, etten osaa kuvailla sitä sanoin. Minulla on vain sydämessä niin rauhallinen, kokonainen ja onnellinen olo. Minulla on useita parisuhteita ollut menneisyydessä, mutta tämä nykyinen on jotain aivan uskomatonta ja erilaista.

Hän huomioi minua enemmän kuin voisin ikinä toivoa - hän hellii minua, halaa, keskustelee kanssani, silittelee ja suutelee - tahtoo viettää kanssani aikaa mahdollisimman usein ja pistää minut AINA etusijalle asiassa kuin asiassa. Kysyy mielipidettäni aina kaikesta ja tahtoo, että minä olen onnellinen ja iloinen. Ei ole 2 vuoden aikana loukannut tunteitani kertaakaan (pikkuriitoja tietysti ollut joitain) ja on aina yhteydessä minuun, kun joudumme olemaan erossa. Soitot ja ihanat viestit täyttävät päiväni, kun olemme erossa. :)

Samoin minä olen huomannut itsessäni aivan ennennäkemättömiä piirteitä: ennen en ollut kovinkaan tunteellista sorttia, mutta tämän miehen kanssa itken, nauran, hellin ja pussaan; tahdon kuunnella häntä koko ajan ja mietin vain hänen parastaan. Tahdon olla hänelle niin hyvä, koska hänkin on sitä minulle 100% ajasta. Koen, että elämäntehtäväni on olla tälle miehelle hyvä ja luotettava - en koskaan tahtoisi tehdä sellaista tahallisesti, mikä loukkaisi häntä.

Ennen en tahtonut lapsia, ne eivät vain tuntuneet "minun jutultani".
-> Tällä hetkellä tahdon niin paljon lapsia poikaystäväni kanssa, että huh! Mietin sitä, miten upea isä hän olisi ja kuinka paljon odotan sitä, että saamme perustaa perheen ja avioitua. Tahtoisin jo perustaa perheen hänen kanssaan ja elää onnellista arkea hänen kanssaan - nukahtaa joka ilta hänen viereensä.

KYSYMYS KUULUUKIN:
Voiko tämä kestää? Voiko tämä olla minun vuosisadan rakkaustarinani?
Tulemmeko olemaan yhdessä koko loppuelämämme, kuten juuri nyt tahdomme ja toivomme?

Pari tuttua ja kaveriani ovat antaneet ymmärtää, että ihan kiva että olen löytänyt tällaisen upean miehen ja parisuhteen, mutta että minun ei kannata liikaa innostua - se luultavasti loppuu kuitenkin jossain vaiheessa.

Onko näin? Loppuuko kaikki hyvä aikaan..?

Onko joku teistä kokenut tämän saman asian, kuin minä? Eli olette umpirakastuneita ja vakuuttuneita siitä, että tahdotte elää loppuelämänne sen yhden henkilön kanssa? Ja onko niin käynytkin jo, että olette olleet yhdessä jo vaikka 20 vuotta eikä loppua ole näkyvissä? :) Rakkaus senkun lisääntyy vain?

Kertokaa mielipiteitänne!

Kiitos!

14

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brtpo

En haluaisin pudottaa sinua maan pinnalle, mutta minun "taivaallinen" seurusteluni kesti kolme ja puoli vuotta. Sitten mies muuttui. Nyt suhteemme on kiikun kaakun kaiken aikaa. Uskon kuitenkin edelleen, että suuria, koko elämän kestäviä rakkauksia on olemassa.

• et voita mitään

miettimällä, kuinka pitkään elätte onnellisina tai muuttuvatko asiat. Toisten kokemuksiinkaan näissä asioissa ei voi luottaa, koska jokaisen parin tarina on omanlaisensa. Sanoisin siis, että nauti jokaisesta päivästä, äläkä mieti turhia:) Se, mikä on tullakseen, tulee sitten jossain vaiheessa.

• Pessimisti ei pety

Noh, todennäköisesti se ei kestä, mutta se ei toisaalta estä nauttimasta jokaisesta hetkestä -kuten kliseisesti tavataan sanoa- aivan kuten se olisi viimeinen. Mikään ei ole itsestäänselvää, joten nauti vielä kun voit, näin pessimistisesti sanottuna.

Kannattaa kuitenkin olla sen verran järkevä, ettei tee mitään älyttömän isoja ja merkittäviä päätöksiä (kuten lapsia tai isoja lainoja) rakkauden huumassa. Tästä oli jokin tutkimuskin, että parit tekevät merkittäviä päätöksiä juuri silloin, kun niitä ei pitäisi tehdä, eli juuri siinä hullussa huumassa. Aika hyvin voi päätellä, että mitä siitä sitten lähes aina seuraa.

• Se hullu huuma kestää useinmiten n. puoli vuotta. Minusta ihan hyvin voi alkaa jo miettimään lapsia ja tekemään, kun on yli vuoden seurustellut ja menee vieläkin hyvin. Seurustellessa ihmiset oppivat tuntemaan toisensa hyvin.

Tietenkin asumista yhdessa kannattaa "harjoitella" ennen lasten tekoa. Asuessa yhdessä oppii tuntemaan toisen ihmiset ne huonotkin puolet ja ne pitää sitten hyväksyä... =)

Mutta onnea teille. Todistakaa Te, että on mahdollista olla onnellisia loppuun saakka.

• sivustaseuraaja

Toinen valitettavan tosi ja hyvä sanonta on: "mikään hyvä ei kestä ikuisesti" tai "kaikki hyvä loppuu aikanaan".

• akkaakkaakaaaaaaaaaa
        sivustaseuraaja kirjoitti:

Toinen valitettavan tosi ja hyvä sanonta on: "mikään hyvä ei kestä ikuisesti" tai "kaikki hyvä loppuu aikanaan".

Nykyavioliitojen suurin ongelma on itsekkyys. "Minä tahdon, minun täytyy saada, minä en pääse, minä minä minä..."Parisuhteessa eläminen on kompromissien tekemistä, mielihaluistaan tinkimistä ja anteeksi antamista, molemmin puolin. Mikään parisuhde ei suju niin, että toinen osapuoli vain antaa ja toinen vain ottaa. Nykyaikuiset ovat yleensä vähälapsisita perheistä. He ovat perheen lähes ainokaisina tottuneet olemaan keskipisteessä ja saamaan paljon. Silloin voi aviliitossa olla vaikea tottua siihen, että ei enää olekaan se, joka on aina etusijalla.
        Toisaalta on parisuhteita, joissa toinen alistaa ja toinen alistuu. Se on lähes onnettomin mahdollinen tilanne.
        Tuskin tuollainen ylenpalttinen onni kestää kovin pitkään. Ehkä sen tilalle tulee se arkinen onni, toivottavasti. Se sitten voikin kestää, mutta kompastuskiviä on paljon. Mutta saahan ikuiseen onneen uskoa, siitä vaan. Suurin osa avioliitoista päättyy eroon. Ehkä sinun ei pääty, ei ole päättynyt minunkaan, vaan on kestänyt jo 35 vuotta.

• ..........

"Pari tuttua ja kaveriani ovat antaneet ymmärtää, että ihan kiva että olen löytänyt tällaisen upean miehen ja parisuhteen, mutta että minun ei kannata liikaa innostua - se luultavasti loppuu kuitenkin jossain vaiheessa. "

Jopas on typeriä tuttuja ja kavereita. Tai kateellsisa.
      Totta kai se voi kestää! Ja toivottavasti kestääkin!:)

• Kyllä voi kestää

Kyllä voi kestää! Minulla on sukulaisissa tuollainen pariskunta, jotka ovat olleet yhdessä yli 40 vuotta! Rakkaus on joutunut koetukselle, muuttunut, jalostunut, mutta edelleen, he valitsevat toisensa, kulkevat käsi kädessä ja nukkuvat päiväunet vierekkäin :) Kyllä voi kestää: suuriakin kriisejä, juuri noilla asioilla: valitsette toisenne silloinkin, kun on vaikeaa. Tartutte siihen käteen, silitätte hiuksia, itkette, nauratte, pidätte yhteyttä ja muistatte että arkikin voi olla kivaa: kaikki on vaivan arvoista. Kyllä voi kestää: tehän sen teette ja päätätte! Kilpailkaa vain siinä, kumpi teistä saa antaa enemmän :)

Kenelläkään ei ole mitään mahdolllisuutta ennustaa varmasti, ei myöskään ettei suhde kestäisi! Siis ei kannata haaskata aikaansa murehtimiseen, tuhlata onneaan pettymyksen petaamiseen. Kyllä sen sitten kestää, jos se eteen tulee, ja jos sitten tulee ero, niin mitä sitten?! Ei se NYT vaikuta ja NYT sä elät: tässä ja nyt. Miksi ihmeessä sä nyt jotenkin "varautuisit" ja hassaisit tämän onnen? Tottakai rakkaus muuttuu, arkea tulee, elämässä on kriisejä: mutta ei se tarkoita että rakkaus loppuu. Siitäkin selviätte "tässä ja nyt", siinä hetkessä. Ja jos ette, niin ei sitä auta se, että pilaatte nyt nämäkin hetket!

Hellikää toisianne, antakaa toisillenne, olkaa onnellisia. Rakasta kuin huomista ei olisi, ole onnellinen, äläkä kuuntele mitään pessimismiä, vaan onnellista sydäntäsi. Älä leuhki, jauha muille (kertoa saa, mutta muitakin voi joskus kuunnella), esitä tietäväsi kaikkea rakkaudesta, niin saat ehkä pitää ystäväsikin :) Jotkut siis sortuu siihenkin: tiedät vain oman elämäsi ja paljon on säkää, ja lahjaa, mutta ole onnellinen. Omassa sydämessäsi, miehesi kanssa, säteile muille, anna heille onnellisen ihmisen lahja.

Tätä mieltä minä olen: olen onnellinen puolestasi! Ihanaa, että joku löytää jotain noin ihanaa ja kaunista, nauti onnestasi! Ja nimeomaan, rakkaudesta pitääkin mennä naimisiin, tehdä lapsia, perustaa oma koti ja perhe. Kyllä näin on, joten elä, elä ja elä, nyt kun elämä on ihanaa. Kerätkää onnen jyviä nälkävuosien varalle, ne tulevat pelastamaan teidät kun ruoka meinaa loppua. Opetelkaa nyt ne rakkauden osoitukset: ne pitää tulla selkärangasta, kun toinen ei oikein niitä ansaitse. Elämässä ei aina ole aihetta juhlaan, teille on se suotu. Kiittäkää lahjasta elämällä sitä, nauttimalla :)
      Onneksi olkoon, ihanaa rakkautta!!!

• Toodeli

Upeaa! Näin miehenä tunnustan, että olen tunteellisen kateellinen. Periaatteessa voi kestää, miksei! Älä kuitenkaan mieti, vaan elä päivä kerrallaan ja jos loppuu niin loppuu. Silloin se taatusti loppuu, jos alat epäilemään lopun tulevan. Koska se yksinkertaisesti masentaa. Tuo on kyllä aivan uskomatonta ja itse olen mies, joka toimisi parisuhteessa juuri noin, siis sen oikean kanssa. Upeaa!

• hetkessäeläjä

Hei!

Ota kaikki irti suhteestasi mitä saat. Kukaan eikä mikään tiedä miten jatkossa käy. Millekkään asialle ei ole mitään takeita. Elä tätä hetkeä ja nauti. Turha pähkäillä tulevia tai miettiä menneitä. Kummallekkaan ei mitään voi.

Itselläni oli viimeset 11 vuotta vastaavanlainen suhde. Toivoin ja luulin että se kestää loppuelämän ja iloitsin pelkästä ajatuksesta. Kohtalo kuitenkin päätti toisin ja vei rakkainpani äkillisellä kuolemalla nelisen kuukautta sitten. Olen kuitenkin äärettömän onnellinen siitä, että kerran elämässä niin suuri rakkaus kohdalleni osui. Ja saan suurta lohtua ajatuksesta, että myös hänellä oli erittäin hyvä olla kanssani ja kertoikin sen päivittäin. Päivääkään en antaisi pois vaikka etukäteen tietäisin sen näin päättyvän. Onneksi en tiennyt, saimme elää onnillisena toisistamme hänen loppuunsa asti.

Pointti on se, ettei tulevaa kannata pelätä eikä liikaa miettiä ja suunnitella. Jos molemmilla on samanlainen fiilis, niin ottakaa siitä kaikki irti ja eläkää juuri tätä hetkeä. Kaikki muu on turhaa ja tarpeetonta.

Toivon teille paljon pieniä onnenpipanoita jatkossakin. Se on sen arvoista!

• Myösrakastunut_

Hmm.. Luulen että (lähes) jokainen pariskunta ajattelee naimisiin mennessään että haluu olla sen toisen kanssa aina, mutta silti melkeen puolet avioliitoista päättyy avioeroon, eikä siihen kirkossa luvattuun kuolemaan.
      Mutta sinuna mä olisin kuitenkin onnellinen :) jos murehtii että kestääkö suhde, niin sillon ei ehkä osaa panostaa täysillä siihen ja suhde voi sen takia kariutua. Onnea teille molemmille!!

• onnellinen nainen

Kymmenen onnekasta vuotta yhdessä. Olen onnellinen. Kyllä, hullaannun edelleen miehestäni päivittäin. Tunteet vahvistuu ja syvenee. Hän on huomaavainen, tasapainoinen ja rehti. Kaikki ne asiat mitä arvostin alussa, on edelleen olemassa. Tunnen, että olen löytänyt jotain ainutlaatuista, itsessäni hänessä, elämässä. Olen kuullut, että meistä näkee, kuinka hyvä meillä on yhdessä. Ehkä se johtuu siitä, että meillä on halu tehdä toiselle hyvää. Hän ei ole koskaan loukannut minua, ei sanoin, elein eikä teoin.

• Lydia~ (aloittaja)

Kiitos kaikille vastauksistanne! Ihania vastauksia - kuten silti myös hyvin realistisia! Ja sopivasti löytyi myös pessimismiä, heh.

Tahdoin nimenomaan kuulla muiden mielipiteitä siitä ja kokemuksia, että voiko suuri rakkaus kestää. Kun tuntuu, että ympärilläni ja meidän kaikkien ympärillä ihmiset eroavat jatkuvasti.. Vaikka joskus hekin ovat varmasti tunteneet, että kyseessä oli upein suhde siihen asti.

Hienoja vastaksia annoitte. Annoitte minulle myös paljon pohdittavaa. Ja minä lupaan pitää suhteestani kiinni ja huomioida rakastani joka päivä niin kauan kuin vain yhdessä saamme elää!

Toivon teille kaikille hyvää ja paljon rakkautta elämäänne!

KIITOS!

• Lydia~

Ja hetkessäeläjälle; kauniisti kirjoitit. Olet vahva ihminen! Ja kuulostat todella upealta - paljon voimia sinulle ja halaus päälle.

Olet sellainen ihminen, johon moni muu voisi pyrkiä :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7968
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3812
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1240
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1033
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      810
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe