Kootaan helvetti-aiheiset tähän

Palsta on täyttymässä helvetillä pelottelevista aloituksista. Kuitenkin ne on osoitettu ensisjaisesti minulle - ihan vaan kiusaksi.
Ns. kolmas enkeli tosin tulee valvomaan, että tulkivijärvestä varoitetaan, mutta tänään eletään 1:sen enkelin aikakautta vielä, evankeliumi vapauttaa, pelastaa.

Ilm. 14:6
Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".

Tuossa alla vastaukseni, joka oli aivan henk.koht. minulle osoitettu, suoraa vastausta helvetti-asiaan janoavalle:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9698816

Pari muuta ihan tuoretta tässä. Minäkin olen sinne vastannut, mutta on kovin piinallista, että pääsivulla on lukuisia aloituksia aiheesta ja niihin pitäisi muka kaikkiin vastata erikseen.
Kun jollakulla on ruuvi ja paskat niin löysällä, että samaa tuomionkatkua
jankuttaa aloittamasta päästyään, laitan minä ruuvin niin tiukalle, että samaan
koottakoon kaikki aloitukset.

Ainainen VAIVA ja EIKÄ LEPOA :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9712079

Tulijärvi Raamatussa - http://keskustelu.suomi24.fi/node/9710301

Olisiko aika puhua - http://keskustelu.suomi24.fi/node/3599401

28

123

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sapatti sinettinä

Antti tuntuu olevan ahkerin kirjoittaja helvetistä.
      Toivottavasti löydät pelastuneelle sielullesi ilon adventismista ja sapatista?

"Jälleen alkaa olla rankka kuuden päivän työviikko takana ja Jeesuksen luomisessa ihmistä varten antama sapattijuhla edessä. Perjantaina voimme valmistautua tulevaan sapattiin lähtemällä töistä aikaisemmin. Työnantaja ilomielin antaa vapaata Jumalan asetuksen noudattamista varten. Kotona paikat kuntoon, sillä onhan tärkeä vieras tulossa, itse Jeesus, luoksemme sapattina. Yhdessä Jeesuksen kanssa vietämme 24 tuntia pyhitettyä aikaa levossa ja rauhassa. Voimme ylistää Jumalan luomistekoja ja lunastuksen kauneutta. Yhdessä muiden adventistien kanssa kokoonnumme sapattijumalanpalvelukseen ylistämään herraamme ja tutkimaan profetian hengen johdolla hänen sanaansa. Harmi että sapatti menee niin pian ohi ja tulee ilta ja aamu, viikon ensimmäinen arkipäivä, Lusiferin sunnuntai. Mutta ei hätää, sapatti tulee jälleen ensi viikolla automaattisesti luoksemme ja näin saamme joka viikko latuautua ja levätä keskinäisessä rakkaudessa hänen pyhänä sapattinaan!"

• "Antti tuntuu olevan ahkerin kirjoittaja helvetistä.
        Toivottavasti löydät pelastuneelle sielullesi ilon adventismista ja sapatista?"

Ainakin tästä lähin tyydyn vain kommentoimaan helvetti-keskusteluissa sekä
        esittämään pelastavaa evankeliumia rikinkatkun sijaan.

Siteerasit erästä toista viestiäsi otsikolla "sapatti sinetillä". En usko että
        adventtiteologit opettaisivat nykyistä sapattia pelastuksen sinettinä ja nykyistä sunnuntaita kadotuksen sinettinä, pedon merkkinä. Juutalaisillekin sapatti oli
        vain liiton merkki ja vain yksi niistä. Ympärileikkaus oli konkreettisin sinetti.
        Meillä usko on sydämen ympärileikkaus, pelastuksen sinetti Pyhässä Hengessä.

Ef. 1:13
        Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

2. Tim. 2:19
        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

• Suora kysymys jp:lle

Uskotko j-p että on olemassa ikuinen helvetti?

• Suora kysymys jp:lle kirjoitti:

Uskotko j-p että on olemassa ikuinen helvetti?

Kyllä minä uskon. Ei Jeesus ole pelastanut meitä vain itseltämme, vaan myös helvetin iankaikkisesta rangaistuksesta.

• Tuo video oli ihan asiallinen ja esimerkiksi se maailmaa kiertävä video taivaan
        porteista ja helvetin. Mutta täällä toiset aloitukset uhkaa helvetillä ja toiset
        helvetin poistolla. Pitää esittää aina molemmat vaihtoehdot, niinkuin John Bunyan,
        jota jossain muussa asiassa siteerasi annu42 vai oliko anne-elina.

http://www.jeesusonherra.se/nth.htm

Ei tietenkään Jeesuksen omaa voi pelotella helvetillä, mutta jotkut koettavat
        täällä helvetti-asian varjolla luoda uskovista niin ikävän tuomionkatkuisen kuvan,
        että uskosta osattomat lukijat voivat jättää lukematta leimatuksi tulleiden viestit
        ja mieltyvät niihin, joissa vakuutetaan, ettei ole mitään tuomion paikkaa.
        Kuinka sitten voitaisiin "pakotta" sisälle Jumalan valtakuntaan, kun ei ole mitään
        hätää, vaikka ulkopuolelle jäisi.

Luuk. 14:23
        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

• Helvettiin matkalla
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuo video oli ihan asiallinen ja esimerkiksi se maailmaa kiertävä video taivaan
        porteista ja helvetin. Mutta täällä toiset aloitukset uhkaa helvetillä ja toiset
        helvetin poistolla. Pitää esittää aina molemmat vaihtoehdot, niinkuin John Bunyan,
        jota jossain muussa asiassa siteerasi annu42 vai oliko anne-elina.

Ei tietenkään Jeesuksen omaa voi pelotella helvetillä, mutta jotkut koettavat
        täällä helvetti-asian varjolla luoda uskovista niin ikävän tuomionkatkuisen kuvan,
        että uskosta osattomat lukijat voivat jättää lukematta leimatuksi tulleiden viestit
        ja mieltyvät niihin, joissa vakuutetaan, ettei ole mitään tuomion paikkaa.
        Kuinka sitten voitaisiin "pakotta" sisälle Jumalan valtakuntaan, kun ei ole mitään
        hätää, vaikka ulkopuolelle jäisi.

Luuk. 14:23
        Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

"Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä. "

"Lapseni, viimeinen aika on käsillä.......... He ovat lähtöisin meidän joukostamme, mutta he eivät olleet meidän joukkoamme. Jos he olisivat kuuluneet meihin, he olisivat pysyneet keskuudessamme. Mutta täytyihän käydä ilmi, etteivät kaikki kuulu meihin."

"En minä kirjoitakaan teille sen vuoksi, ettette tuntisi totuutta, vaan siksi, että te tunnette sen ja tiedätte, ettei mikään valhe ole lähtöisin totuudesta. "

"Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan."

Näin Johannes kirjeessään kirjoitti, varoitukseksi meille!

Matteuksen evankeliumissa Jeesus opettaa näin:

"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan".

• Valoa pimeyteen nyt

Täällä Timo Flink antaa vastauksia kysymyksiin ns. vaikeista "Raamatun paikoista" ..

Antaa hyviä vastauksia kysymyksiin esimerkiksi seuraavista aiheista.

Mitä ikuisuus tarkoittaa ja onko Helvetin tuli ikuinen?
      Miten Paholainen, joka on henkiolento, voidaan heittää tuliseen järveen tuhottavaksi?
      Kymmenessä käskyssä on käsky älä tapa. Miksi siis vanhassa testamentissa tapetaan?
      Kun ihminen lankesi syntiin hänen silmänsä avautuivat. Ovatko silmämme nyt auki vai kiinni?
      Uudelleensyntyminen ja sielun kuolemattomuus ja miten Raamattu tästä asiasta opettaa?
      Mitä tapahtuu kuolemassa ja sen jälleen ylösnousemuksessa?
      Mitä tapahtuu lapsille, jotka kuolevat ihan pieninä?

• Valoa pimeyteen nyt

• KAUHISTUTTAVA PAIKKA

PROFETTAALLINEN NÄKY JA PROFETIAN KOETTELEMINEN RAAMATULLA

"Makasin siis vankityrmässä, ja tuli pilkkopimeää, aivan sysipimeää. Tarkoitan pimeyttä, jollaista en ole koskaan ennen kokenut. Ja olen sentään ollut syvissä luolissa, tosi syvissä rautakaivoksissa Arizonassa. Helvetissä vallitsi pimeys, jota et voi edes kuvitella. Onnistuin ryömimään ulos. Kykenin vaivoin ryömimään, ja oliot ilmeisesti sallivat sen. Muistin, missä tyrmän ovi oli, joten ryömin sitä kohti tietäni tunnustellen, ja pääsin tyrmän ulkopuolelle. Katsoin johonkin suuntaan: pilkkopimeää. Kuulin vain kirkunaa. Miljardit ihmiset kirkuivat siellä. Tiesin, että ihmisiä oli miljardeittain. Ja ääni oli korviahuumaava. Jos olet joskus kuullut jonkun kirkuvan, tiedät – se on ärsyttävää. Jos kuulet miljardien ihmisten kirkuvan, et voi kuvitellakaan, miten se vaikuttaa mieleesi. Sitä ei yksinkertaisesti kestä. Pitelet korviasi, koska se on niin äänekästä ja tunkee läpi. Eikä kiljuntaa pääse pakoon.

Lisäksi pelko, joka sinut valtaa, on uskomaton. Kaikkialla vallitsee pelko. Siellä ei ole Jumalan läsnäoloa, joten on kärsittävä pelkoa ja kidutusta ja pimeyttä. Siellä ei näe mitään.
        Et edes näe, mitä on edessäsi. Raamatussa kerrotaan tästä pimeydestä Psalmissa 88:7.

Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan [engl. käänn. tuonelaan], pimeyteen, syviin kuiluihin.

Ilm. 16:10
        Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa.

Juud. 1:13
        …rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

• harhaoppia 110%
        KAUHISTUTTAVA PAIKKA kirjoitti:

PROFETTAALLINEN NÄKY JA PROFETIAN KOETTELEMINEN RAAMATULLA

"Makasin siis vankityrmässä, ja tuli pilkkopimeää, aivan sysipimeää. Tarkoitan pimeyttä, jollaista en ole koskaan ennen kokenut. Ja olen sentään ollut syvissä luolissa, tosi syvissä rautakaivoksissa Arizonassa. Helvetissä vallitsi pimeys, jota et voi edes kuvitella. Onnistuin ryömimään ulos. Kykenin vaivoin ryömimään, ja oliot ilmeisesti sallivat sen. Muistin, missä tyrmän ovi oli, joten ryömin sitä kohti tietäni tunnustellen, ja pääsin tyrmän ulkopuolelle. Katsoin johonkin suuntaan: pilkkopimeää. Kuulin vain kirkunaa. Miljardit ihmiset kirkuivat siellä. Tiesin, että ihmisiä oli miljardeittain. Ja ääni oli korviahuumaava. Jos olet joskus kuullut jonkun kirkuvan, tiedät – se on ärsyttävää. Jos kuulet miljardien ihmisten kirkuvan, et voi kuvitellakaan, miten se vaikuttaa mieleesi. Sitä ei yksinkertaisesti kestä. Pitelet korviasi, koska se on niin äänekästä ja tunkee läpi. Eikä kiljuntaa pääse pakoon.

Lisäksi pelko, joka sinut valtaa, on uskomaton. Kaikkialla vallitsee pelko. Siellä ei ole Jumalan läsnäoloa, joten on kärsittävä pelkoa ja kidutusta ja pimeyttä. Siellä ei näe mitään.
        Et edes näe, mitä on edessäsi. Raamatussa kerrotaan tästä pimeydestä Psalmissa 88:7.

Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan [engl. käänn. tuonelaan], pimeyteen, syviin kuiluihin.

Ilm. 16:10
        Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa.

Juud. 1:13
        …rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.

Adventistit uskottelevat että Jumala on läsnä helvetissä.

• " Miten Paholainen, joka on henkiolento,
        voidaan heittää tuliseen järveen tuhottavaksi? "

Ihan hyvä että laitoit linkin. En sitä lukenut, enkä tiedä, MITEN paholainen voidaan heittää tuliseen järveen, enkä tiedä, mitä mieltä sinä olet, mutta sen tiedän, että
        Jeesuksen antamassa ilmestyksessä Johannekselle kerrotaan, että HEITETÄÄN.

Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto
        ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

2. Piet. 2:4
        Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

• alex-kasi

Usko helvetin ikuisuuteen tai ajallisuuteen on täysin riippuvainen siitä jos ihminen uskoo olevansa ikuisuusolento tai ei.

Ei kukaan niistä jotka ovat siinä uskossa että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ja että vain Jumalan tahdossa "vanhurskaudessa voi elämä säilyä iankaikkisesti voi uskoa että helvetti olisi ikuinen.

Minä esimerkiksi en usko helvetin ikuisuuteen - yllä olevasta syystä monesta muustakin syystä. Minulle on usko ikuisesta kitumisesta helvetin tulijärvessä vain suurta erehdystä. Puhui siitä sitten kuka tahansa.

Olen varma että Jumala poistaa pahuuden kaikkialta - olen varma että Jumala on siihen kykenevä.

alex

• käristetty nakko

Alex puhutko sinä sielusta vai ruumiista mutta miten sielun voi polttaa kokonaan pois?
        Ruumitahan voidaan polttaa krematoriossa ja uskovatko adventisti että helvetti on kirjaimellinen vai vertauskuvallinen paikka?

• Selvää asiaa

Taas tuli uusi aloitus, tuonne .. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9712442

No tuo on sanomattakin selvää. luuletko että joku ei sitä käsittäisi.

"Usko helvetin ikuisuuteen tai ajallisuuteen on täysin riippuvainen siitä jos ihminen uskoo olevansa ikuisuusolento tai ei"

Jos uskoo ihmisen todellisuuden loppuvan viimeiseen henkäykseen, niin eipä
      tietystikään usko, että olisi olemassa taivasta tahi helvettiä.

• TAAS UUSI ALOITUS HELVETTI-AIHEESTA ! 9.3.2011
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9715025

Hämmästyttävää että me uskovaisetkin niin kovasti pelkäämme helvetin liekkejä,
      että yhtenään pitää vakuutella itsellemme, ettei semmoista rangaistuksen paikkaa ole! Kohta alan päätellä, ettei minun mistään tarvitsekaan pelastua, kun väittävät,
      että tunnonvaivoista pääsee, kun vain kuolee pois maan päältä!

Antti

• SAAMME JOAK PÄIVÄ HELVETTI-ALOITUKSIA NÄEMMÄ - tämä tänään 9.3.2011
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9715736

Mutta minä päättelen niin, että jos kuulen sellaisen äänen, että tee parannus,
      niin pääset taivaaseen, se tuntuu asialliselta ja luotettavalta.
      Mutta moni kuulee sellaisen äänen, että kuole pois, anna polttohaudata itsesi
      ja niin ei sinusta ole mitään jäljellä, ei varsinkaan kalvavia tunnontuskia.

Jälkimmäinen tietenkin on saatanan kuiskaus, sillä eihän sielua voi polttaa
      uunissa, ei kaatopaikalla, ei missään täällä maan päällä. Sielu vaaditaan meiltä
      pois ja meidän on tehtävä siitä tili.

Luuk. 12:5
      Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• IANKAIKKISUUS - kirj. E.k-i... http://keskustelu.suomi24.fi/node/8196266

Tuommoisen iankaikkisen vanhan ketjun joku nosti esiin, niinkuin ei aiheesta vielä
      olisi riittävästi aloituksia viime päivinä. Toisaalta on hyvä että kootaan aihe nippuun.

• Jälleen helvetti-aloitus, tänään 10.3.2011 - 666-problematiikkaakin mukana ...

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9717898

Mutta me tahdomme nähdä taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan istuvan
      Isän oikealla puolella, meitä puolustamassa ja yhä uusia ottamassa
      armon piiriin. Ryöstetään helvetti tyhjäksi!

• BENEDIN HELVETTI-ALOITUS

Toinen helvetti-aloitus eilen 10.3. tuli benediltä ja se pistää miettimään.
      Jos täällä koko ikänsä kiusaa muita, joutuu kerran vähintään yhtä kauan
      kärsimään itse kiusasta, potut pottuina, saa maistaa omaa lääkettään."kosto on minun, sanoo Herra".

##: Minä en ole tuomari enkä jakomies, joka jakelisi tuomion aikoja ja pituuksia helvetin tulessa....Sen nyt jokainen tajuaa, että jokaisen elämänpituinen
      iankaikkinen kauhu valtaa jokaisen,..sillä maapallo on suuri, ja ei se hetkessä
      syty,eikä hetkessä pala ...ja muutu tulijärveksi!!
      Eihän vedenpaisumuskaan heti peittänyt maata, vaikka satoi rankasti..._##
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9717289

On loppujen lopuksi hyvä, että joudumme ensin kuulemaan helvetistä - sitten
      ymmärrämme suhtautua vakavasti iankaikkiseen evankeliumiin. Vaikka
      ikuista helvettiä kestäisi vain ne alle 100 vuotta, mitä täällä ollaan, niin on se
      melko tuskallista roviolla istua niinkin pitkään. Minä varmaan kokisin sen
      ikuisuudeksi.

• ALEX NÄYTTI ETTÄ OSAA KIRJOITTA ILMAN HEVETTIÄKIN
      No, ilman helvettiä hän on tähänkin asti kirjoittanut. Mutta nyt hänen
      viestinsä sisältää vain sanankohtia, irtojakeita sieltä täältä, iankaikksesta
      elämästä Kristuksessa. Kyllä tämä on parempaa julistusta kuin hekvetin
      poisto evankeliumi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9719305

On kuitenkin ihmisiä, jotka tahtovat apua tähän elämään ja mieluusti tietäisivät,
      joutuuko isoonkin vastuuseen, jos ei ole kiinnostunut iankaikkisesta elämästä.
      Silloin joudutaan korostamaan, että tämän elämän perästä jumalattomat
      saavat tuntuvan rangaistuksen, niin ison, että kyllä kannattaa ottaa ennemmin
      Jeesus sydämeensä. Ihminen on luotu elämään tässä ja nyt, rakkaus motiivina.

• Emme voi pitää kuolemattomuutta itsestäänselvänä asiana, emme ole kuolemattomia eikä meistä koskaan tulekkaan, ellemme ota vastaan Herraa Jeesusta.
      Mutta Jumala antaa meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.1 Joh.5:12.
      Iankaikkinen elämä on Kristuksen kädessä, me emme ole syntyneet siihen. Jeesus sanoo: Te tahdotte tulla minun tyköni, että saisitte elämän.Joh.5:40.

Raamattu sanoo selvästi, että me pelastumme vain yksin armosta. Mutta Spiritismi väittää että emme kuole, mutta Raamattu sanoo: Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava.Hes.18:4. ja Synnin palkka on kuolema.Room.6:23. ja kaikki ovat syntiä tehneet.Room.3:23.
      Nämä väitteet ovat ristriitaisia. Molemmat eivät voi olla oikeassa. Meidän on tehtävä valintamme.
      Kumpaa seuraamme, valehtelevien henkien sanoja vai Jumalan erehtymätöntä sanaa?

• ANNE-ELINAN VAALIPUHETTA:

"" Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.1 Joh.5:12.
      Iankaikkinen elämä on Kristuksen kädessä, me emme ole syntyneet siihen. Jeesus sanoo: Te tahdotte tulla minun tyköni, että saisitte elämän.Joh.5:40.

Raamattu sanoo selvästi, että me pelastumme vain yksin armosta. Mutta Spiritismi väittää että emme kuole, mutta Raamattu sanoo: Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava.Hes.18:4. ja Synnin palkka on kuolema.Room.6:23. ja kaikki ovat syntiä tehneet.Room.3:23. ""

"Spiritismi väittää että emme kuole"

Tarkoitatko että spiritismi sanoo jumalattoman ihmisen kituvan ikuisesti helvetissä? Minun käsittääkseni spiritismi väittää, ettei ihminen joudu vastuuseen
      teoistaan, vaan synnistä huolimatta jatkaa elämäänsä ikuisesti, ehkä maan
      päällä jälleensyntyneenä. Ei spiritismi opeta synnintuntoa ja tuomiota.

Kun sinä lupaat itsemurhaa hautovalle, että kuolema mikä kuolema, ja ikuinen
      oikeudenmukainen vapautus tunnonvaivoista ja muusta kärsimyksestä, niin sinä
      olet lähempänä spiritismiä kuin ne, jotka korostavat synnistä koituvaa rangaistusta.

Se ei olisi oikeudenmukaista marttyyrejä kohtaan ja muita viattomia tapettuja,
      jos synnin palkka olisi sellainen kuolema, mikä vapauttaa jumalattoman hengen,
      sielun ja ruumiin. Joka opettaa jumalattoman kuolemaa oikeudenmukaisena
      vapauttavana olemattomaksi haihtumisena, joutuu kerran enemmän kärsimään
      Jumalan vihan viinistä, kuin muut.

Jeesus koki rankkaakin rankemmin Jumalan vihan, maailman puolesta.
      Joka ei pane toivoaan Jeesukseen, se joutuu kerran kohtaamaan Jumalan vihan.

• OIKEUDENMUKAINEN HELVETTI-ALOITUS armon päivänä 11.3.2011

"Voiko Jumala olla näin julma", "on oikeudenmukainen"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9719705

Siinä perustauduttiin vain yhteen jakeeseen Jeesuksen huulilta. Se jae, Mk.9:45,
      esiintyy kaikissa käsikirjoituksissa. Sensijaan jakeet
      molemmin puolin, 44 ja 46, puuttuvat joistain käsikirjakopioista.
      Mutta HUOM!:

Ne joistain käsikirjoituksista puuttuvat jakeet 44, 46 ovat täysin samanlaiset
      kuin kaikista löytyvä jae 48.

43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [Matt. 5:30]
      44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].*
      [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48,puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]

45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].

47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
      48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
      49 "Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]

Jotkut vähemmän tiukat lain kanssa ovat vain laiskuuttaan jättäneet toistelematta
      tuota yhtä ja samaa: missä mato ei kuole eikä tuli sammu. Miksi suolataan?
      Se on viittaus tuomion ja rangaistuksen pysyvyyteen.

Mitä tulee kuolevaisuuteen tai kuolemattomuuteen, en usko kumpaiseenkaan,
      vaan uskon Kristukseen. Kristus minussa ja minä Kristuksessa. Siihen ei mahdu
      kuolevaisuuksia tai kuolemattomuuksia väliin.

Joh.11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä;
      joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
      Joh. 11:26 eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

Joh. 8:52
      Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt asia on selvä: sinussa on paha henki.
      Abraham on kuollut, samoin profeetat, mutta sinä sanot: 'Joka pitää kiinni minun sanastani, ei milloinkaan kohtaa kuolemaa.'

Joh. 6:58
      Tämä on se leipä, joka on tullut alas taivaasta. Se on toisenlaista kuin se ruoka, jota teidän isänne söivät: he ovat kuolleet, mutta se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti."

• TOINENKIN HELVETTI-ALOITUS 11.3.2011 "Matoja ... " Mielenkiintoinen kysymys:

"" Miten kauan kestää ihmisen kärsimykset ja tuskat ennenkuin hän
      kuolee jos hänet heitetään palamaan tuliseen järveen kokonaan?
      Tulinen järvi on vertauskuva sillä eihän järvi voi palaa. ""

Maan päälläkin löytyy palavia järviä jos jonkinlaisia, esimerkiksi pettänyt raakaöljynpumppaus. Mutta Jeesuksen kuvakieli helvetin tulikivijärvestä on
      lähempänä purkautuvan tulivuoren alapuolella liekehtivää tulimerta.

• t u o n e l a
      Tänään 18.3.2010 ASIALLINEN HELVETTIAIHEINEN ALOUTUS - TUONELA

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9734678

Jotkut luonnehtivatkin että tuonela on helvetin esikartanot ja sentapaisia viitteitä
      Jeesuskin antaa, mm. rikas mies ja lasarus -kuvauksessaa.

• HELVETTI 18.3.2011

Eräälle machomiehelle ei riittänyt päivän Tuonela-aihe - hän teki helvetti-aloituksen:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9735508

Minua ei kiinnosta alhaisuus - tuonela ja helvetti - vaan ylhäisyys: Jumalan
        paratiisi kolmannessa taivaassa:

Ilm. 2:7
        Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
        Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Tunnetun "Kristityn vaellus" opuksen kirjoittanut John Bunyan myös kirjoittaa
        Taivaasta ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      190
      1643
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1382
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      919
    5. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      15
      905
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      43
      821
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      114
      670
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      666
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      651
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      45
      597
    Aihe