Vauvakuume

kuumeileva

Oletteko sinkut tuollaista poteneet? Minulla ainakin aina tasaisin väliajoin tuo vauvakuume nousee. Olen tässä vasta nähnyt aivan ihanan 6 viikkoisen vauvan ja 2 kk ikäisen vauvan ja olivathan he kerrassaan suloisia. Näin myös 1-vuotiaan vauhdikkaan ja iloisen vauvelin. Miten kiva oiskaan hoitaa sellaista tuhisevaa suloista nyyttiä, lykkiä lastenvaunuja ja seurata lapsen kehitystä. Harmi vaan, ettei minulla ole edes sopivaa miestä näköpiirissä.

Tiedän kyllä, että lapsista on myös paljon vaivaa ja ne ovat välillä rasittavia. Mutta kyllähän ne tuovat sitä iloakin vähintään yhtä paljon. Lapset ovat niin ihanan aitoja ja iloisia, vakaviin ja jäykisteleviin aikuisiin verrattuna. Lapset uskaltavat olla omia itsejään ja heillä on ihailtavan hyvä itsetunto. Lapset saavat myös usein heidän ympärillään olevan jäykähkön aikuisporukankin rentoutumaan.

Haluaisitko itse joskus lapsia? Jos haluaisit niin miksi, ja jos et haluaisi niin miksi et?

113

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sir_eino

      Pidän lapsista. Haluatko lastin laatuspermaa?

      • .

        ei kiitos. biopolaarisi voi periytyä.


      • sir_eino
        . kirjoitti:

        ei kiitos. biopolaarisi voi periytyä.

        Eli lapsesta tulee paitsi komea, myös täysin hurmaava kuten isukistaan?


      • jfjdfgjd
        sir_eino kirjoitti:

        Eli lapsesta tulee paitsi komea, myös täysin hurmaava kuten isukistaan?

        Täytyy vain totvoa että se selviytyy aikuisikään, niin voi käydä ihan hyvinkin!


      • vanhahpiiika
        sir_eino kirjoitti:

        Eli lapsesta tulee paitsi komea, myös täysin hurmaava kuten isukistaan?

        Musta tukka penskalla ois kyllä plussaa.


      • .
        sir_eino kirjoitti:

        Eli lapsesta tulee paitsi komea, myös täysin hurmaava kuten isukistaan?

        Ja luultavasti popsii mielialalääkkeitä käväsee välillä mielisairaalassa.


      • kuumeileva

        En halua pelkkää spermaa vaan koko miehen ja lapselle läsnäolevan isän samassa paketissa. Mutta kai tuokin onnistuu jos lupaat mennä naimisiin mun kanssa.


      • ES
        kuumeileva kirjoitti:

        En halua pelkkää spermaa vaan koko miehen ja lapselle läsnäolevan isän samassa paketissa. Mutta kai tuokin onnistuu jos lupaat mennä naimisiin mun kanssa.

        Eino on minun. MINUN!


      • ES
        ES kirjoitti:

        Eino on minun. MINUN!

        Trolli trolli trolli... humppati humppati hei vaan....

        (Siis ihan kaikki jossa lukee ES ei ole mun kirjoittamaa, sikäli kuin sillä on väliä...)

        HUOH tätä palstaa.


      • Gordon Gekko
        ES kirjoitti:

        Trolli trolli trolli... humppati humppati hei vaan....

        (Siis ihan kaikki jossa lukee ES ei ole mun kirjoittamaa, sikäli kuin sillä on väliä...)

        HUOH tätä palstaa.

        Pitäisköhän oikeasti rekkautua? Joku tyyppi teki taas äo 70 -aloituksen mun nimissä. Pitäis vain keksiä joku uusi nikki, kun tämä on alkanut vähän tympiä. Ja sitten pitäis kertoa moneen kertaan, että "the artist formerly known as...".


      • ES
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Pitäisköhän oikeasti rekkautua? Joku tyyppi teki taas äo 70 -aloituksen mun nimissä. Pitäis vain keksiä joku uusi nikki, kun tämä on alkanut vähän tympiä. Ja sitten pitäis kertoa moneen kertaan, että "the artist formerly known as...".

        Moni palstalla pitempään olleista varmaan tajuaa jotkut aloitukset tai kommentit trollien humpaksi, joissa käytetään jonkun toisen nikkiä.

        Mutta oon mäkin välillä miettinyt rekkautumista. Jos vaihdat nimeä (musta Gordon Gekko on ihan hyvä) niin voithan panna aloituksen ihan vain infona että olet uudesti syntynyt.


      • fanisi
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Pitäisköhän oikeasti rekkautua? Joku tyyppi teki taas äo 70 -aloituksen mun nimissä. Pitäis vain keksiä joku uusi nikki, kun tämä on alkanut vähän tympiä. Ja sitten pitäis kertoa moneen kertaan, että "the artist formerly known as...".

        Rekisteröidy ihmeessä! Gordon Gekko on hauska nimi :-)


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        En halua pelkkää spermaa vaan koko miehen ja lapselle läsnäolevan isän samassa paketissa. Mutta kai tuokin onnistuu jos lupaat mennä naimisiin mun kanssa.

        Vähän kuulostaa hurjalta näin netin perusteella. Aloitetaanko avoliitolla? Millon muutan teille?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Vähän kuulostaa hurjalta näin netin perusteella. Aloitetaanko avoliitolla? Millon muutan teille?

        Ai, no kai sitä vois avoliitolla sitten aloittaa jos mun ehdotus kuulostaa liian hurjalta. Täällä ei kyllä hirveästi tilaa ole, ja tulevan jälkikasvun kannalta olisi ehkä parempi olla hieman isompi asunto. Olisiko sinun luona enemmän tilaa vai pitäiskö ehkä ostaa yhdessä tilava omakotitalo?


      • Gordon Gekko
        fanisi kirjoitti:

        Rekisteröidy ihmeessä! Gordon Gekko on hauska nimi :-)

        Rekisteröidäänkö parisuhde? Oletko varakkaasta suvusta?


      • GG
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Rekisteröidäänkö parisuhde? Oletko varakkaasta suvusta?

        Niin tietysti sillä oletuksella, että olet nainen.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Ai, no kai sitä vois avoliitolla sitten aloittaa jos mun ehdotus kuulostaa liian hurjalta. Täällä ei kyllä hirveästi tilaa ole, ja tulevan jälkikasvun kannalta olisi ehkä parempi olla hieman isompi asunto. Olisiko sinun luona enemmän tilaa vai pitäiskö ehkä ostaa yhdessä tilava omakotitalo?

        Mulla on kaksio. Omakotitaloissa on sellainen ongelma että ne eivät sijaitse Helsingin keskustassa missä lapsi saa parasta mahdollista opetusta. Ehdotan siis keskustakolmiota.

        Mikä on hyvä muuttopäivä? 1.4?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Mulla on kaksio. Omakotitaloissa on sellainen ongelma että ne eivät sijaitse Helsingin keskustassa missä lapsi saa parasta mahdollista opetusta. Ehdotan siis keskustakolmiota.

        Mikä on hyvä muuttopäivä? 1.4?

        Keskustakolmio käy hyvin. Mutta pitäisi ehkä hankkia sen lisäksi mökki jostain landelta, että lapsi pääsisi myös rentoutumaan Helsingin hektisen elämän vastapainoksi. 1.4 on oikein loistava muuttopäivä. Vähän kiire voi tulla asunnon löytymisen kanssa, mutta mitäs pienistä.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Keskustakolmio käy hyvin. Mutta pitäisi ehkä hankkia sen lisäksi mökki jostain landelta, että lapsi pääsisi myös rentoutumaan Helsingin hektisen elämän vastapainoksi. 1.4 on oikein loistava muuttopäivä. Vähän kiire voi tulla asunnon löytymisen kanssa, mutta mitäs pienistä.

        Joo, kartano. Se voisi olla hyvä idea.

        Olen harkinnut muuttoa Sörnäisiin. Miltä kuulostaisi? Vaasankatu käy myös.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Joo, kartano. Se voisi olla hyvä idea.

        Olen harkinnut muuttoa Sörnäisiin. Miltä kuulostaisi? Vaasankatu käy myös.

        Kartano kuulostaa kyllä hienolta. Lisätäänkö sekin ostoslistaan? En tunne kovin hyvin Helsingin seutua (en ole siellä koskaan asunut), joten vähän vaikea sanoa olisiko Sörnäinen sopiva asuinpaikka. Metrolla olen Sörnäisten ohi huristanut useitakin kertoja. Sinä kun tunnet alueen paremmin, niin luuletko että Sörnäinen soveltuisi tulevan lapsemme asuinpaikaksi?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Kartano kuulostaa kyllä hienolta. Lisätäänkö sekin ostoslistaan? En tunne kovin hyvin Helsingin seutua (en ole siellä koskaan asunut), joten vähän vaikea sanoa olisiko Sörnäinen sopiva asuinpaikka. Metrolla olen Sörnäisten ohi huristanut useitakin kertoja. Sinä kun tunnet alueen paremmin, niin luuletko että Sörnäinen soveltuisi tulevan lapsemme asuinpaikaksi?

        Luulen että se voisi soveltua. Metroasemalla on jopa automaatti joka ruokkii lapsemme:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sörnäisten_metroasema

        Vaasankatu on myös kova juttu.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaasankatu

        Tai ehkä muutamme vaan Vuosaareen? Sinnekin menee metro. Halpaa.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Luulen että se voisi soveltua. Metroasemalla on jopa automaatti joka ruokkii lapsemme:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sörnäisten_metroasema

        Vaasankatu on myös kova juttu.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaasankatu

        Tai ehkä muutamme vaan Vuosaareen? Sinnekin menee metro. Halpaa.

        Puukkobulevardilla asuminen kuulostaa aika hurjalta. Meidän pitäisi ruokkia lapsemme metroaseman lisäainemoska ruualla, suklaapatukoilla, limsalla ja sen semmoisilla. Vapaa-ajalla voisimme vaikka esitellä hänelle alueen seksikauppoja, kiertää baareja ja viedä thai-hierontaan.

        Ai Vuosaareen? Nyt kun nopsasti katsoin, niin tuollainen talo sieltä ainakin löytyy.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Cirrus_(tornitalo) Voisimme kehuskella kaikille, että asumme Suomen korkeimmassa rakennuksessa. Ylimmästä kerroksesta olisi mukava saada kämppä, ja sitten jos hissi sattuu olemaan rikki niin voi rennosti hölkkäillä vaikka lastenrattaat harteilla portaat alimpaan kerrokseen.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Puukkobulevardilla asuminen kuulostaa aika hurjalta. Meidän pitäisi ruokkia lapsemme metroaseman lisäainemoska ruualla, suklaapatukoilla, limsalla ja sen semmoisilla. Vapaa-ajalla voisimme vaikka esitellä hänelle alueen seksikauppoja, kiertää baareja ja viedä thai-hierontaan.

        Ai Vuosaareen? Nyt kun nopsasti katsoin, niin tuollainen talo sieltä ainakin löytyy.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Cirrus_(tornitalo) Voisimme kehuskella kaikille, että asumme Suomen korkeimmassa rakennuksessa. Ylimmästä kerroksesta olisi mukava saada kämppä, ja sitten jos hissi sattuu olemaan rikki niin voi rennosti hölkkäillä vaikka lastenrattaat harteilla portaat alimpaan kerrokseen.

        Poikalapselle on opetettava elämän tosiasiat pienestä pitäen. Asfalttiviidakon ruokaa on cokis ja suklaa, ja kyllä se on hyvä että pääsee naisten makuunkin nuorena ettei tänne tarvitse kirjoitella millään ATM2025 nimimerkillä siinä vaiheessa kun opinnot junnaa eikä tyttöä löydy.

        Tuo tornitalohan kuulostaa mukavalta. Voin lopettaa lenkkeilyn ja ravata portaita. Vähän rasitusta pohkeille.

        Siinä on Itäkeskuskin vieressä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itäkeskus

        Sieltä saa Prismasta tofunakkeja.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Poikalapselle on opetettava elämän tosiasiat pienestä pitäen. Asfalttiviidakon ruokaa on cokis ja suklaa, ja kyllä se on hyvä että pääsee naisten makuunkin nuorena ettei tänne tarvitse kirjoitella millään ATM2025 nimimerkillä siinä vaiheessa kun opinnot junnaa eikä tyttöä löydy.

        Tuo tornitalohan kuulostaa mukavalta. Voin lopettaa lenkkeilyn ja ravata portaita. Vähän rasitusta pohkeille.

        Siinä on Itäkeskuskin vieressä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Itäkeskus

        Sieltä saa Prismasta tofunakkeja.

        Mutta, kyllä sille varmaan jotain muutakin ruokaa täytyis antaa ku kokista ja suklaata, muutenhan se paisuu ku pullataikina ja valuu sinne ATM -kastiin samantien. Mutta entäs jos se onkin tyttö? Mitähän kasvatusmetodeita silloin käytettäis? Käydäänkö samat baarikierrokset ja thai-hieronnat läpi?

        "Tuo tornitalohan kuulostaa mukavalta. Voin lopettaa lenkkeilyn ja ravata portaita. Vähän rasitusta pohkeille." Joo. Voi säästää rahaa jättämällä kaikki jumpat, kuntosalit ym. väliin ja urheilla nuissa portaissa ilmaiseksi. Jos haluaa kunnon rääkin niin ostaa vaikka flyygelin ja raahaa sen portaita pitkin ylimpään kerrokseen.

        Itäkeskuksessa oon pari kertaa käynytkin. Mitä sää tofunakeilla? Aattelitko lisätä ne tuohon lapsen yksipuoliseen ruokavalioon?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Mutta, kyllä sille varmaan jotain muutakin ruokaa täytyis antaa ku kokista ja suklaata, muutenhan se paisuu ku pullataikina ja valuu sinne ATM -kastiin samantien. Mutta entäs jos se onkin tyttö? Mitähän kasvatusmetodeita silloin käytettäis? Käydäänkö samat baarikierrokset ja thai-hieronnat läpi?

        "Tuo tornitalohan kuulostaa mukavalta. Voin lopettaa lenkkeilyn ja ravata portaita. Vähän rasitusta pohkeille." Joo. Voi säästää rahaa jättämällä kaikki jumpat, kuntosalit ym. väliin ja urheilla nuissa portaissa ilmaiseksi. Jos haluaa kunnon rääkin niin ostaa vaikka flyygelin ja raahaa sen portaita pitkin ylimpään kerrokseen.

        Itäkeskuksessa oon pari kertaa käynytkin. Mitä sää tofunakeilla? Aattelitko lisätä ne tuohon lapsen yksipuoliseen ruokavalioon?

        "Mutta, kyllä sille varmaan jotain muutakin ruokaa täytyis antaa ku kokista ja suklaata, muutenhan se paisuu ku pullataikina ja valuu sinne ATM -kastiin samantien."

        Ai niin... Parempi ettei anneta sille sokeria ollenkaan. Jos se söisi hyvin terveellisesti ja juoksisi niitä rappuja ylös pienestä pitäen? Olisi jo ala-asteella timmi poika.

        "Mutta entäs jos se onkin tyttö? Mitähän kasvatusmetodeita silloin käytettäis? Käydäänkö samat baarikierrokset ja thai-hieronnat läpi?"

        Riippuu varmaan tytön suuntautumisesta. Thaipoikahierontaa ei taida saada edes Vaasankadulta.

        "Joo. Voi säästää rahaa jättämällä kaikki jumpat, kuntosalit ym. väliin ja urheilla nuissa portaissa ilmaiseksi. Jos haluaa kunnon rääkin niin ostaa vaikka flyygelin ja raahaa sen portaita pitkin ylimpään kerrokseen."

        Ja lapsesta tulee huippupianisti joka elättää meidät kun olemme vanhoja? Ostetaan mieluummin sähkökitara. Rocktähtilapsi olisi kova juttu. Onko tenavatähti vielä olemassa?

        "Itäkeskuksessa oon pari kertaa käynytkin. Mitä sää tofunakeilla? Aattelitko lisätä ne tuohon lapsen yksipuoliseen ruokavalioon?"

        Syön ite.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        "Mutta, kyllä sille varmaan jotain muutakin ruokaa täytyis antaa ku kokista ja suklaata, muutenhan se paisuu ku pullataikina ja valuu sinne ATM -kastiin samantien."

        Ai niin... Parempi ettei anneta sille sokeria ollenkaan. Jos se söisi hyvin terveellisesti ja juoksisi niitä rappuja ylös pienestä pitäen? Olisi jo ala-asteella timmi poika.

        "Mutta entäs jos se onkin tyttö? Mitähän kasvatusmetodeita silloin käytettäis? Käydäänkö samat baarikierrokset ja thai-hieronnat läpi?"

        Riippuu varmaan tytön suuntautumisesta. Thaipoikahierontaa ei taida saada edes Vaasankadulta.

        "Joo. Voi säästää rahaa jättämällä kaikki jumpat, kuntosalit ym. väliin ja urheilla nuissa portaissa ilmaiseksi. Jos haluaa kunnon rääkin niin ostaa vaikka flyygelin ja raahaa sen portaita pitkin ylimpään kerrokseen."

        Ja lapsesta tulee huippupianisti joka elättää meidät kun olemme vanhoja? Ostetaan mieluummin sähkökitara. Rocktähtilapsi olisi kova juttu. Onko tenavatähti vielä olemassa?

        "Itäkeskuksessa oon pari kertaa käynytkin. Mitä sää tofunakeilla? Aattelitko lisätä ne tuohon lapsen yksipuoliseen ruokavalioon?"

        Syön ite.

        Joo, ei sokeria ollenkaan. Terveellinen ruokavalio ja rappuja päivittäin ylös ja alas niin ei ois varmaan pelkoa lihomisesta. No..sähkökitaralla ei saa tarpeeksi hyvää treeniä portaissa, mutta kai se kävis kevyemmästä treenistä. Eli lapsi laitettais harrastamaan joko pianonsoittoa tai kitaransoittoa? Kummastakohan soittimesta lähtis enemmän meteliä? Mitähän naapurit tykkäis päivittäisistä harjoittelusessioista?

        En tiiä onko tenavatähteä vielä. Oiskohan se korvautunu jollakin muulla vastaavalla kilpailulla. Mun serkku osallistui siihen varmaan 15 vuotta sitten ja pärjäsikin aika hyvin. Ei voittanut, mutta oli yleisön suosikki.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Joo, ei sokeria ollenkaan. Terveellinen ruokavalio ja rappuja päivittäin ylös ja alas niin ei ois varmaan pelkoa lihomisesta. No..sähkökitaralla ei saa tarpeeksi hyvää treeniä portaissa, mutta kai se kävis kevyemmästä treenistä. Eli lapsi laitettais harrastamaan joko pianonsoittoa tai kitaransoittoa? Kummastakohan soittimesta lähtis enemmän meteliä? Mitähän naapurit tykkäis päivittäisistä harjoittelusessioista?

        En tiiä onko tenavatähteä vielä. Oiskohan se korvautunu jollakin muulla vastaavalla kilpailulla. Mun serkku osallistui siihen varmaan 15 vuotta sitten ja pärjäsikin aika hyvin. Ei voittanut, mutta oli yleisön suosikki.

        "Joo, ei sokeria ollenkaan. Terveellinen ruokavalio ja rappuja päivittäin ylös ja alas niin ei ois varmaan pelkoa lihomisesta. No..sähkökitaralla ei saa tarpeeksi hyvää treeniä portaissa, mutta kai se kävis kevyemmästä treenistä."

        Joo, ei yksivuotiaat vielä oikein jaksa kantaa flyygeliä. Ja voihan sille teipata selkään kiinni vahvistimen ja pari levypainoa jos alkaa näyttämään liian reippaalta se meno.

        "Eli lapsi laitettais harrastamaan joko pianonsoittoa tai kitaransoittoa? Kummastakohan soittimesta lähtis enemmän meteliä? Mitähän naapurit tykkäis päivittäisistä harjoittelusessioista?"

        Mä luulen että kitara on parempi valinta. Poikamme soittaa bändissä ja saa ensimmäisen tyttöystävän ala-asteella. Tyttö jos tulee niin koulutetaan siitä ihan suosiolla bändäri. Eivät ainakaan jää ilman seksiä kumpikaan.

        "En tiiä onko tenavatähteä vielä. Oiskohan se korvautunu jollakin muulla vastaavalla kilpailulla. Mun serkku osallistui siihen varmaan 15 vuotta sitten ja pärjäsikin aika hyvin. Ei voittanut, mutta oli yleisön suosikki."

        Ai, sulla on hyvät geenit. Minä osaan piirtää aika hyvin. Lapsellamme on mahdollisuus tulla taiteilijaksi.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        "Joo, ei sokeria ollenkaan. Terveellinen ruokavalio ja rappuja päivittäin ylös ja alas niin ei ois varmaan pelkoa lihomisesta. No..sähkökitaralla ei saa tarpeeksi hyvää treeniä portaissa, mutta kai se kävis kevyemmästä treenistä."

        Joo, ei yksivuotiaat vielä oikein jaksa kantaa flyygeliä. Ja voihan sille teipata selkään kiinni vahvistimen ja pari levypainoa jos alkaa näyttämään liian reippaalta se meno.

        "Eli lapsi laitettais harrastamaan joko pianonsoittoa tai kitaransoittoa? Kummastakohan soittimesta lähtis enemmän meteliä? Mitähän naapurit tykkäis päivittäisistä harjoittelusessioista?"

        Mä luulen että kitara on parempi valinta. Poikamme soittaa bändissä ja saa ensimmäisen tyttöystävän ala-asteella. Tyttö jos tulee niin koulutetaan siitä ihan suosiolla bändäri. Eivät ainakaan jää ilman seksiä kumpikaan.

        "En tiiä onko tenavatähteä vielä. Oiskohan se korvautunu jollakin muulla vastaavalla kilpailulla. Mun serkku osallistui siihen varmaan 15 vuotta sitten ja pärjäsikin aika hyvin. Ei voittanut, mutta oli yleisön suosikki."

        Ai, sulla on hyvät geenit. Minä osaan piirtää aika hyvin. Lapsellamme on mahdollisuus tulla taiteilijaksi.

        "Joo, ei yksivuotiaat vielä oikein jaksa kantaa flyygeliä. Ja voihan sille teipata selkään kiinni vahvistimen ja pari levypainoa jos alkaa näyttämään liian reippaalta se meno."

        Ai siis joo, tarkoitin tässä lähinnä omaa treeniäni portaissa. Mutta eipä sillä. En kyllä jaksaisi itsekään mitään flyygeliä raahailla :D Joo, vahvistimista saa kyllä aika hyvin lisäpainoa, jos haluaa tehostaa tuota lapsen treenaamista.

        "Mä luulen että kitara on parempi valinta. Poikamme soittaa bändissä ja saa ensimmäisen tyttöystävän ala-asteella. Tyttö jos tulee niin koulutetaan siitä ihan suosiolla bändäri. Eivät ainakaan jää ilman seksiä kumpikaan."

        No, okei ostetaan se kitara. Ehkä se on vähän coolimpi soitin poikien keskuudessa, vaikka saattaisi pianistipoikakin saada hurmattua jonkun herkän tytön muusikkopiireistä. Ei tytöstä pliis mitään bändäriä. Eikö tytöllekin voisi keksiä jonkin hyvän harrastuksen rokkibändipoikien perässä roikkumisen sijaan?

        "Ai, sulla on hyvät geenit. Minä osaan piirtää aika hyvin. Lapsellamme on mahdollisuus tulla taiteilijaksi." Joo, no äitin suvussa tuota musikaalisuutta on aika paljon, ja olen minäkin siitä osani perinyt. Mun veli on kans taitava piirtäjä, itse olen taas aika toivoton sellainen. Mutta joo luultavasti meidän lapsesta vois tulla aika taiteellinen.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        "Joo, ei yksivuotiaat vielä oikein jaksa kantaa flyygeliä. Ja voihan sille teipata selkään kiinni vahvistimen ja pari levypainoa jos alkaa näyttämään liian reippaalta se meno."

        Ai siis joo, tarkoitin tässä lähinnä omaa treeniäni portaissa. Mutta eipä sillä. En kyllä jaksaisi itsekään mitään flyygeliä raahailla :D Joo, vahvistimista saa kyllä aika hyvin lisäpainoa, jos haluaa tehostaa tuota lapsen treenaamista.

        "Mä luulen että kitara on parempi valinta. Poikamme soittaa bändissä ja saa ensimmäisen tyttöystävän ala-asteella. Tyttö jos tulee niin koulutetaan siitä ihan suosiolla bändäri. Eivät ainakaan jää ilman seksiä kumpikaan."

        No, okei ostetaan se kitara. Ehkä se on vähän coolimpi soitin poikien keskuudessa, vaikka saattaisi pianistipoikakin saada hurmattua jonkun herkän tytön muusikkopiireistä. Ei tytöstä pliis mitään bändäriä. Eikö tytöllekin voisi keksiä jonkin hyvän harrastuksen rokkibändipoikien perässä roikkumisen sijaan?

        "Ai, sulla on hyvät geenit. Minä osaan piirtää aika hyvin. Lapsellamme on mahdollisuus tulla taiteilijaksi." Joo, no äitin suvussa tuota musikaalisuutta on aika paljon, ja olen minäkin siitä osani perinyt. Mun veli on kans taitava piirtäjä, itse olen taas aika toivoton sellainen. Mutta joo luultavasti meidän lapsesta vois tulla aika taiteellinen.

        Okei. Milloin se muutto olikaan? Kuulostaa ihan hyvältä diililtä?

        Ja teksti alkaa mennä vähän kapeaksi.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Okei. Milloin se muutto olikaan? Kuulostaa ihan hyvältä diililtä?

        Ja teksti alkaa mennä vähän kapeaksi.

        Alkaa joo mennä vähän kapeaksi. Muutto oli siis 1.4 vai pitäskö sitteki sopia 31.3 ettei kumpikaan voi aprillata :) No ei, ehkä se 1.4 on ihan sopiva.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Alkaa joo mennä vähän kapeaksi. Muutto oli siis 1.4 vai pitäskö sitteki sopia 31.3 ettei kumpikaan voi aprillata :) No ei, ehkä se 1.4 on ihan sopiva.

        Vaasankatu? Lyhyempi kantomatka tavaroille.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Vaasankatu? Lyhyempi kantomatka tavaroille.

        Tornitalo? Parempaa treeniä portaissa muille kehuskelu sillä että asumme Suomen korkeimmassa talossa.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Tornitalo? Parempaa treeniä portaissa muille kehuskelu sillä että asumme Suomen korkeimmassa talossa.

        Näsinneula?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Näsinneula?

        Näsinneula? Eiks se oo Tampereella?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Näsinneula? Eiks se oo Tampereella?

        On. Mutta se on vielä korkeampi talo. En kyllä halua muuttaa Helsingistä pois.

        Miten olisi Kontula?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        On. Mutta se on vielä korkeampi talo. En kyllä halua muuttaa Helsingistä pois.

        Miten olisi Kontula?

        Mut siinä ei varmaankaan pysty asumaan. Kontulasta mulla ei oo mitään hajua, millanen paikka se on.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Mut siinä ei varmaankaan pysty asumaan. Kontulasta mulla ei oo mitään hajua, millanen paikka se on.

        Kontula on Helsingin hienoin lähiö. Ensimmäinen asuntoni Helsingissä oli Kontulassa. Muutin sieltä pois kahden kuukauden jälkeen.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Kontula on Helsingin hienoin lähiö. Ensimmäinen asuntoni Helsingissä oli Kontulassa. Muutin sieltä pois kahden kuukauden jälkeen.

        Ai, no se vois kuulostaa ihan hyvältä. Miksi niin vauhdilla muutit pois? Olipa mahtava ilotulitus äsken ulkona, ku ne räiskytti Salpausselän kisojen kunniaksi.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Ai, no se vois kuulostaa ihan hyvältä. Miksi niin vauhdilla muutit pois? Olipa mahtava ilotulitus äsken ulkona, ku ne räiskytti Salpausselän kisojen kunniaksi.

        Oletko savolainen?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Oletko savolainen?

        En :D


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        En :D

        Minkäsmaalainen sitten? Et kai Keravalta?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Minkäsmaalainen sitten? Et kai Keravalta?

        No en oo Keravaltakaan. Annoin jo aika hyvän vinkin. Arvaa?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        No en oo Keravaltakaan. Annoin jo aika hyvän vinkin. Arvaa?

        Piti googlata. Olet Lahdesta. Lahti on kamala paikka. Sinne emme muuta.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Piti googlata. Olet Lahdesta. Lahti on kamala paikka. Sinne emme muuta.

        Höh, no mitä vikaa Lahdessa muka on? Vaikka luulenpa etten tule täällä itsekään loppuelämääni asumaan. Olen tänne muualta muuttanut ja varmaan jossain vaiheessa tulee muutettua lähemmäs omaa kotipaikkakuntaa.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Höh, no mitä vikaa Lahdessa muka on? Vaikka luulenpa etten tule täällä itsekään loppuelämääni asumaan. Olen tänne muualta muuttanut ja varmaan jossain vaiheessa tulee muutettua lähemmäs omaa kotipaikkakuntaa.

        En ole koskaan käynyt Lahdessa. Tunnustan. Mutta olen kuullut siitä pelkkää pahaa. Yksi kaveri on kotoisin sieltä.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        En ole koskaan käynyt Lahdessa. Tunnustan. Mutta olen kuullut siitä pelkkää pahaa. Yksi kaveri on kotoisin sieltä.

        Ai, mitä pahaa esimerkiksi? Sun pitää itse tulla toteamaan, miten "kamala" paikka tää oikeasti on. Helsingistä on tosi hyvät yhteydet.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Ai, mitä pahaa esimerkiksi? Sun pitää itse tulla toteamaan, miten "kamala" paikka tää oikeasti on. Helsingistä on tosi hyvät yhteydet.

        Junalla vai?

        No sen mielestä Lahdessa ei ole "mitään". Siellä on "juntteja". Baarit on "perseestä".

        Kyseinen kaveri on aika snobi. Ja homo. Ehkä se selittää jotain.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Junalla vai?

        No sen mielestä Lahdessa ei ole "mitään". Siellä on "juntteja". Baarit on "perseestä".

        Kyseinen kaveri on aika snobi. Ja homo. Ehkä se selittää jotain.

        Jep, junalla. Tunnin välein niitä suunnilleen menee ja tunti menee matkassa. Mäkin oon sitte vissiin juntti : D Joo, tuo voi selittää aika paljon.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Jep, junalla. Tunnin välein niitä suunnilleen menee ja tunti menee matkassa. Mäkin oon sitte vissiin juntti : D Joo, tuo voi selittää aika paljon.

        No, sanotaanko että Helsinki on varmaan homoystävällisempi yhteisö kun Lahti.

        Junalla Lahteen? Kuulostaa kyllä hyvin, hyvin pelottavalta.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        No, sanotaanko että Helsinki on varmaan homoystävällisempi yhteisö kun Lahti.

        Junalla Lahteen? Kuulostaa kyllä hyvin, hyvin pelottavalta.

        Niin varmaan voi olla. Mutta on Helsingissäki aika rasittavaa porukkaa. Kaikki on tosi kiireisiä ja tärkeän näköisiä. Enkä voi sietää niitä teinejä, joiden suu ei es liiku ollenkaan puhuessa ja jotka mongertaa vähintään kolmea eri kieltä sekasi. Ja ääni on vielä tosi rasittavaa kimitystä tai vastaavasti narinaa, ja s sellanen sössöttävä. Ja stadin slangi on kans jotain aivan hirveää.

        "Junalla Lahteen? Kuulostaa kyllä hyvin, hyvin pelottavalta." No mikäs tuossa nyt niin pelottavaa on. Vuokraa sitten vaikka helikopterikyyti.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Niin varmaan voi olla. Mutta on Helsingissäki aika rasittavaa porukkaa. Kaikki on tosi kiireisiä ja tärkeän näköisiä. Enkä voi sietää niitä teinejä, joiden suu ei es liiku ollenkaan puhuessa ja jotka mongertaa vähintään kolmea eri kieltä sekasi. Ja ääni on vielä tosi rasittavaa kimitystä tai vastaavasti narinaa, ja s sellanen sössöttävä. Ja stadin slangi on kans jotain aivan hirveää.

        "Junalla Lahteen? Kuulostaa kyllä hyvin, hyvin pelottavalta." No mikäs tuossa nyt niin pelottavaa on. Vuokraa sitten vaikka helikopterikyyti.

        Helikopteri? Mennäänkö sillä Tallinnaan?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Helikopteri? Mennäänkö sillä Tallinnaan?

        Tallinna on kyllä ihan mukava paikka. Helikopterikyyti vois tulla aika kalliiksi. Mennäänkö laivalla?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Tallinna on kyllä ihan mukava paikka. Helikopterikyyti vois tulla aika kalliiksi. Mennäänkö laivalla?

        Mennään vaan. Kannatko minut sitten satamasta kotiin?


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Mennään vaan. Kannatko minut sitten satamasta kotiin?

        Voi ei. Pitääkö sut kantaa?


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Voi ei. Pitääkö sut kantaa?

        Joo. Jos laivalle mennään. Olen ollut aikuisiällä risteilyllä ehkä 10-15 kertaa ja aina ihan tolkuttomassa humalassa. Viime keväänä olin valvomassa teinilaumaa ja olin varmaan kovimmassa kännissä koko porukasta.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Joo. Jos laivalle mennään. Olen ollut aikuisiällä risteilyllä ehkä 10-15 kertaa ja aina ihan tolkuttomassa humalassa. Viime keväänä olin valvomassa teinilaumaa ja olin varmaan kovimmassa kännissä koko porukasta.

        Itse olen ollut pari käynyt pari kertaa Tallinnassa, ja ihan selvinpäin ollut. Suomalaiset kyllä erottaa jo kauas Tallinnan katukuvasta kun kaikki raahaa jotain älytöntä viinalastia matkassaan tai ovat tolkuttomassa humalassa.


      • sir_eino
        kuumeileva kirjoitti:

        Itse olen ollut pari käynyt pari kertaa Tallinnassa, ja ihan selvinpäin ollut. Suomalaiset kyllä erottaa jo kauas Tallinnan katukuvasta kun kaikki raahaa jotain älytöntä viinalastia matkassaan tai ovat tolkuttomassa humalassa.

        Mä olen käynyt Tallinnassa kerran, lentokoneella. Laivalla olen ollut noita 24h tai sitten ruotsinkeikkoja.


      • kuumeileva
        kuumeileva kirjoitti:

        Itse olen ollut pari käynyt pari kertaa Tallinnassa, ja ihan selvinpäin ollut. Suomalaiset kyllä erottaa jo kauas Tallinnan katukuvasta kun kaikki raahaa jotain älytöntä viinalastia matkassaan tai ovat tolkuttomassa humalassa.

        mitäköhän ihmettä taas sönkkään :) siis olen pari kertaa käynyt Tallinnassa.


      • kuumeileva
        sir_eino kirjoitti:

        Mä olen käynyt Tallinnassa kerran, lentokoneella. Laivalla olen ollut noita 24h tai sitten ruotsinkeikkoja.

        Aijaa..no ehkä sitten vois mennäkin lentokoneella Tallinnaan niin sinäkin pysyisit ehkä paremmin tolkuissasi.


    • työtön ATM

      Meillä miehillä ei ole vauvakuumetta koska meillä ei ole hoivaviettiä. Haluaisin periaatteessa kyllä lapsia noin 5-10 vuoden päästä koska en haluaisi olla täysin yksinäinen sen jälkeen kun vanhempani heittävät veivinsä ja onhan se nyt hienoa levittää siementä ja olla evoluution näkökulmasta jonkinlainen voittaja. Huomaatteko kuinka osaan ajatella pitkäjänteisesti.

      • llllll

        Miehilläkin on hoivavietti, siellä piilossa. Opettele ensin arvostamaan naisia että olet hyvä mies ja roolimalli.


    • sir_eino

      Sitten se vakava vastaus... Exällä oli muksu ja sen suhteen aikana ja sen jälkeen tulin siihen tulokseen että haluaisin joskus lapsia. Tosin en tiedä kannattaako se minun geeneilläni mutta haluaisin kyllä. Niiden ei tarvitse olla biologisia vaan muukin käy.

      • työtön ATM

        "Niiden ei tarvitse olla biologisia vaan muukin käy. "

        Haluat siis aisankannattajaksi :-))))

        Suomessa on paljon mulattiäpärän yksinhuoltajia jotka vaikka tappaisivat saadakseen miehen suhteeseen ja leikkimään isää mustan sonnin siittämälle pennulleen.


      • sir_eino
        työtön ATM kirjoitti:

        "Niiden ei tarvitse olla biologisia vaan muukin käy. "

        Haluat siis aisankannattajaksi :-))))

        Suomessa on paljon mulattiäpärän yksinhuoltajia jotka vaikka tappaisivat saadakseen miehen suhteeseen ja leikkimään isää mustan sonnin siittämälle pennulleen.

        Voin olla yh:n kanssa tai adoptoida tosin jälkimmäinen ei tule onnistumaan koska mt-ongelmat mutta voisin myös adoptoida.

        En halua aisankannattajaksi, aisankannattaja on mies jonka vaimo käy vieraissa.

        Niin. Varmaan joku yh ottaisi kenet vaan mutta en minä nyt naista pelkästään sillä kriteerillä etsi että sillä on jo lapsia. Ei se haittaa jos on. Ei sekään haittaa että lapsen isä on arabi.


      • luinko oikein? eino!
        sir_eino kirjoitti:

        Voin olla yh:n kanssa tai adoptoida tosin jälkimmäinen ei tule onnistumaan koska mt-ongelmat mutta voisin myös adoptoida.

        En halua aisankannattajaksi, aisankannattaja on mies jonka vaimo käy vieraissa.

        Niin. Varmaan joku yh ottaisi kenet vaan mutta en minä nyt naista pelkästään sillä kriteerillä etsi että sillä on jo lapsia. Ei se haittaa jos on. Ei sekään haittaa että lapsen isä on arabi.

        "Varmaan joku yh ottaisi kenet vaan" TÄH?


      • 18+13
        luinko oikein? eino! kirjoitti:

        "Varmaan joku yh ottaisi kenet vaan" TÄH?

        Hähähää. Eino paljastui yksinhuoltajia salaa halveksivaksi sovinistisiaksi, joka vain kätkee sen lipevän kuorensa alle. Ensimmäinen virhe!


      • kyyninen panomies
        18+13 kirjoitti:

        Hähähää. Eino paljastui yksinhuoltajia salaa halveksivaksi sovinistisiaksi, joka vain kätkee sen lipevän kuorensa alle. Ensimmäinen virhe!

        Aika pitkään se pystyikin taiteilemaan "positiivinen panomies" -imagon alla.


      • kuumeileva

        miksi tästäkin nyt piti tulla tällanen Einon mollaamisketju. Vastatkaa nyt vaan kysymykseeni ja jättäkää tällaset tyhjänjauhamiset mun alotuksessa väliin.


      • maya poppanen
        kuumeileva kirjoitti:

        miksi tästäkin nyt piti tulla tällanen Einon mollaamisketju. Vastatkaa nyt vaan kysymykseeni ja jättäkää tällaset tyhjänjauhamiset mun alotuksessa väliin.

        Tää palsta on kuin lastentarha, teitä pitäisi paimentaa, nassukat :-)


      • sir_eino
        luinko oikein? eino! kirjoitti:

        "Varmaan joku yh ottaisi kenet vaan" TÄH?

        Aivan varmasti Suomessa on ainakin yksi yh joka ottaisi kenet vaan.

        Varmasti on myös ainakin yksi ei-yh joka ottaisi kenet vaan.

        Ei tää nyt tämän monimutkaisempaa ole.


      • sir_eino
        sir_eino kirjoitti:

        Aivan varmasti Suomessa on ainakin yksi yh joka ottaisi kenet vaan.

        Varmasti on myös ainakin yksi ei-yh joka ottaisi kenet vaan.

        Ei tää nyt tämän monimutkaisempaa ole.

        Ajatuksena siis lähinnä että joku voisi ollakin niin epätoivoinen että kuka tahansa kelpaa mutta useimmat tuntemani yksinhuoltajat eivät ole. Esimerkiksi exä oli ollut sinkkuna aika pitkään eikä kysymys ollut siitä etteikö tarjokkaita olisi ollut.


    • Darth

      "Haluaisitko itse joskus lapsia? Jos haluaisit niin miksi, ja jos et haluaisi niin miksi et?"

      Kyllä ja ei. Vaikka periaatteessa olisi kiva kokea isyys, jotankin ajatus lasten tekemisestä maailmaan, jota en täysin tunne omakseni tuntuu myös väärältä.

      Jos olisi sellainen työ jonka koen antavan merkitystä elämään, yhteiskunta, jonka koen omakseni, niin mielelläni haluaisin perustaa myös perheen sellaiseen maailmaan, kun tietäisin, että todennäköisesti lapsenikin pärjäisi sellaisessa maailmassa. Mutta jos miehellä on vaikeuksia pärjätä ja kelvata yhteiskunnalle, ja eriarvoisuus vain on kasvussa, niin ei se kyllä innosta isäksi, jos omilla lapsilla on tulevaisuudessa vielä vaikeampaa kuin minulla oli.

      • ?

        Millaisessa maailmassa haluaisit elää Darth?


      • Darth
        ? kirjoitti:

        Millaisessa maailmassa haluaisit elää Darth?

        Maailmassa jossa pystyn antamaan itsestäni niin ettei minun tarvitse suojautua muurin taakse suojellakseni itseäni. Eihän yksittäisen ihmisen maailma suuri tarvitse olla. Tarkoitan vain, että jokainen tässä yhteiskunnassa voisi löytää oman paikkansa siitä ja tuntea kuuluvansa, osallistua ja rakentaa omalla panoksellaan, sekä toteuttaa omia vähäpätöisiäkin unelmia ilman että joutuu murehtimaan millaisella taistelulla olemassaolonsa oikeuttaa.

        Jokin tässä globaalissa maailmankylässä ei vain istu. Kaikki omat arvot myydään pois ja ne jotka eivät kykene huutamaan vastaan uhrataan tai hiljennetään, jos vielä kykenevät huutamaan. Minä vain olen eräänsortin väliinputoaja. Toisaalta poikkeuksellisen älykäs, jossa oli valtavasti potentiaalia. Ja toisaalta kaikki tuntuu olevan vastaan, ettei voi pärjätä itseään myymättä.


    • jackaroo

      No enpä kyllä ole mitään vauvakuumetta näin miehenä koskaan kokenut, ja mitä sitten vaikka olisinkin, enhän minä yksin sitä vauvaa voi tehdä.

      Haluan kyllä omia lapsia jossain vaiheessa elämää, mutta en minä niitä nyt ihan jokaisen vastaantulijan kanssa halua tehdä. Jos löydän jostain sellaisen naisen jonka kanssa pääsen parisuhteeseen ja ajan myötä kun on tarpeeksi luottamusta puolin ja toisin, niin totta kai ne lapset ovat sitten looginen jatke tuolle suhteelle. En usko että ryhtyisin suhteeseen sellaisen naisen kanssa joka olisi varma siitä ettei lapsia halua, sillä asia on minulle sen verran tärkeä.

      Eipä minulla nyt mitään kovin jaloja syitä ole lapsen hankkimiseen, mutta tarvitseeko siihen nyt mitään sen kummempia syitä? Haluan lapsia, sillä selvä. Ainoa asia mitä tulen tästä elämästäni jälkeeni jättämään ovat lapseni ja olen ihan varma että jos en lapsia hanki elämäni aikana niin kadun tuota päätöstä lopun elämääni.

    • Kyllä tänään tuli sellainen fiilis kun näin ruokailemassa käydessäni varmasti itseäni 5-10v nuoremman pariskunnan pikkuvauvan kanssa sitä hoivaten. Rupes suoraan sanoen hävettämään sen jälkeen miksi en ole saanut mitään aikaiseksi. Olishan se mukava hoivata naista sekä lasta, niin ja leikkiä lapsen kanssa. Tämän se teettää kun lapsuuden olen kasvanut tyttöjen kanssa, vauva leikkejäkin olen tehnyt. Höh, olen naisellinen mies ajattelutavaltani, ihan jo sen takia kun en tee aloitteita vaan odotan naisen aloitetta. Tarvii löytää siis nainen joka on luonteeltaan miesmäinen.. Taitaa olla täysi mahdottomuus? Prkl, mokasin nuorempana mahdollisuuden yhteen kun hän teki aloitteen minua kohti ja en vastannut mitenkään :(

      Mutta elämä on.

      • ES

        "Olishan se mukava hoivata naista sekä lasta"

        Kuulostaa ihanalta. Muista panna tuo deitti-ilmoitukseesi...


      • .......
        ES kirjoitti:

        "Olishan se mukava hoivata naista sekä lasta"

        Kuulostaa ihanalta. Muista panna tuo deitti-ilmoitukseesi...

        Mutta nainenhan on silloin vähäisempi ja varmasti patriarkaatin sortama, jos miehen muka tarvitsee häntä hoivata. Ei kenenkään naisen tarvitse alistua sellaiseen enää 2011! Nainen osaa hoivata itse itseään!


    • ES

      Lapsi tuntuu niin mahdottomalta, etten osaa edes haaveilla sellaisesta.

      Ihan pienet vauvat tuntuvat minusta lähinnä oudoilta ja pelottaviltakin, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa, sen kivempi.

    • jackaroo

      ---Lapsi tuntuu niin mahdottomalta, etten osaa edes haaveilla sellaisesta.---

      Joo, melko mahdottomalta tuntuvaa se on kyllä itsellenikin, mutta niinhän se on toisen kädestä pitäminenkin kun ei mitään sosiaalista elämää tällä hetkellä ole. Kotona istuu ja on yksin, käy kaupungilla ja istuu ruuhkabussissa mutta on siltikin yksin.

      Eihän tässä voi muuta kuin haaveilla parisuhteesta, rakkaudesta ja lapsista ja toivoa että ehkä jonain päivänä nuo asiat voisivat olla totta minunkin elämässäni, vaikka ne nyt niin kaukaisilta ja jopa ihan täysin mahdottomilta tuntuvatkin.

    • ellino

      En ole ikinä potenut ja luulen etten ikinä tule potemaankaan. Olen nyt 33v nainen. Lapsista kyllä pidän, ja kiva että siskoilla on pikkuisia joiden kanssa voi joskus telmiä.

      Jossain vaiheessa kovasti pohdin, että mitä se oikeastaan on kun haluaa lapsia, kun en ikinä itse niistä haaveillut. Yritin ikäänkuin ymmärtää sitä halua. Tulin siihen tulokseen että se on kuin mikä tahansa asia, mistä haaveilla elämässä ja mitä kohtaan tuntee tarvetta. Monilahan perheen perustaminen on erittäin kova tarve elämässä. Minulla ei sellaista tarvetta ole.

      Kunhan vain löytäisi samalaa tavalla ajattelevan miehen. Vaikka usein sanotaan, että naiset tahtoo lapsia ja miehet myöntyvät niitä tekemään, voisin oman kokemukseni perusteella sanoa että kyllä ne miehet yhtä lailla haluavat lapsia. Heille ei kai varsinaista vauvakuumetta tule, mutta kyllä se on useamman haave.

      • jackaroo

        ---Vaikka usein sanotaan, että naiset tahtoo lapsia ja miehet myöntyvät niitä tekemään, voisin oman kokemukseni perusteella sanoa että kyllä ne miehet yhtä lailla haluavat lapsia---

        Kyllähän niitä lapsia haluavia ja haluamattomia ihmisiä löytyy varmasti ihan yhtä paljon niin miehistä kuin naisistakin. Yleensä se ongelma on siinä että samalla tavalla tästä ajattelevat ihmiset eivät aina kohtaa vaan sitä saattaa olla suhteessa sellaisen kanssa jolla on eriävä mielipide asiasta.


      • kuumeileva
        jackaroo kirjoitti:

        ---Vaikka usein sanotaan, että naiset tahtoo lapsia ja miehet myöntyvät niitä tekemään, voisin oman kokemukseni perusteella sanoa että kyllä ne miehet yhtä lailla haluavat lapsia---

        Kyllähän niitä lapsia haluavia ja haluamattomia ihmisiä löytyy varmasti ihan yhtä paljon niin miehistä kuin naisistakin. Yleensä se ongelma on siinä että samalla tavalla tästä ajattelevat ihmiset eivät aina kohtaa vaan sitä saattaa olla suhteessa sellaisen kanssa jolla on eriävä mielipide asiasta.

        No siinäpä se. Miksi elämän pitääkin olla niin monimutkaista?


      • jackaroo
        kuumeileva kirjoitti:

        No siinäpä se. Miksi elämän pitääkin olla niin monimutkaista?

        Todella hyvä kysymys, mutta eihän tuohon varmaan kukaan osaa täydellisesti vastata. Siksi se niin hyvä kysymys onkin.

        Ei kaikkien elämä kuitenkaan ole niin kauhean monimutkaista, joten ehkä se elämän monimutkaisuus riippuu vähän siitä itsestäkin. Jos asioista tekee monimutkaisia itselleen, niin siitä elämästäkin tulee monimutkaista. Jos sinulla on paljon tavoitteita ja varsinkin tarkkoja sellaisia elämässä, niin on täysin selvää että elämästäsi tulee hyvin monimutkaista. Jos taas et odota mitään elämältä, etkä edes huomiselta, niin sittenhän se elämä voi olla hyvinkin yksinkertaista.


      • Gordon Gekko
        jackaroo kirjoitti:

        Todella hyvä kysymys, mutta eihän tuohon varmaan kukaan osaa täydellisesti vastata. Siksi se niin hyvä kysymys onkin.

        Ei kaikkien elämä kuitenkaan ole niin kauhean monimutkaista, joten ehkä se elämän monimutkaisuus riippuu vähän siitä itsestäkin. Jos asioista tekee monimutkaisia itselleen, niin siitä elämästäkin tulee monimutkaista. Jos sinulla on paljon tavoitteita ja varsinkin tarkkoja sellaisia elämässä, niin on täysin selvää että elämästäsi tulee hyvin monimutkaista. Jos taas et odota mitään elämältä, etkä edes huomiselta, niin sittenhän se elämä voi olla hyvinkin yksinkertaista.

        "Jos taas et odota mitään elämältä"

        Olen huomannut, että olen tyytyväisempi, kun en odota elämältä kovinkaan paljon. Teen kyllä suunnitelmia ja teen aktiivisesti asioita niiden toteutumiseksi, mutta lasken odotukset matalalle varsinkin niissä jutuissa, joihin en voi itse juuri vaikuttaa. Outoa ehkä, mutta en toisaalta tipu korkealta haaveiden pilvilinnoista.


      • jackaroo
        Gordon Gekko kirjoitti:

        "Jos taas et odota mitään elämältä"

        Olen huomannut, että olen tyytyväisempi, kun en odota elämältä kovinkaan paljon. Teen kyllä suunnitelmia ja teen aktiivisesti asioita niiden toteutumiseksi, mutta lasken odotukset matalalle varsinkin niissä jutuissa, joihin en voi itse juuri vaikuttaa. Outoa ehkä, mutta en toisaalta tipu korkealta haaveiden pilvilinnoista.

        Sama homma se on itsellänikin, ei minulla kovinkaan usein mitään tarkkoja suunnitelmia ole, joten eipä noita pettymyksiäkään kovin usein tule koettua. Ihminen jolla on tarkkoja odotuksia jokaiselle päivälle tulee pettymään varmaan melko usein.

        Minulla on kuitenkin joitain "suuria" tavoitteita elämässä ja nyt kun alkaa näyttää siltä että noiden kanssa tulee ongelmia, niin kyllähän sitä hieman pettynyt itseensä tässä alkaa olemaan. Tiedän kuitenkin sen että voin itse vaikuttaa noihin asioihin jotka eivät nyt ole sujuneet "suunnitelmien mukaan" ja siksi tuo pettymyksen tunne ei ole kovinkaan suuri. Mutta jos en kaikesta yrittämisestä huolimatta onnistu noita tavoitteita elämässäni saavuttamaan, niin minusta kyllä tulee erittäin pettynyt eläkeläinen, ehkä jopa katkerakin. Onneksi tässä on kuitenkin vielä paljon aikaa eläkevuosiin...


      • Gordon Gekko
        jackaroo kirjoitti:

        Sama homma se on itsellänikin, ei minulla kovinkaan usein mitään tarkkoja suunnitelmia ole, joten eipä noita pettymyksiäkään kovin usein tule koettua. Ihminen jolla on tarkkoja odotuksia jokaiselle päivälle tulee pettymään varmaan melko usein.

        Minulla on kuitenkin joitain "suuria" tavoitteita elämässä ja nyt kun alkaa näyttää siltä että noiden kanssa tulee ongelmia, niin kyllähän sitä hieman pettynyt itseensä tässä alkaa olemaan. Tiedän kuitenkin sen että voin itse vaikuttaa noihin asioihin jotka eivät nyt ole sujuneet "suunnitelmien mukaan" ja siksi tuo pettymyksen tunne ei ole kovinkaan suuri. Mutta jos en kaikesta yrittämisestä huolimatta onnistu noita tavoitteita elämässäni saavuttamaan, niin minusta kyllä tulee erittäin pettynyt eläkeläinen, ehkä jopa katkerakin. Onneksi tässä on kuitenkin vielä paljon aikaa eläkevuosiin...

        Jokunen vuosikymmen on vielä aikaa!

        T: työmuurahainen lounastauolla, eläkettä odotellessa


      • kuumeileva
        jackaroo kirjoitti:

        Todella hyvä kysymys, mutta eihän tuohon varmaan kukaan osaa täydellisesti vastata. Siksi se niin hyvä kysymys onkin.

        Ei kaikkien elämä kuitenkaan ole niin kauhean monimutkaista, joten ehkä se elämän monimutkaisuus riippuu vähän siitä itsestäkin. Jos asioista tekee monimutkaisia itselleen, niin siitä elämästäkin tulee monimutkaista. Jos sinulla on paljon tavoitteita ja varsinkin tarkkoja sellaisia elämässä, niin on täysin selvää että elämästäsi tulee hyvin monimutkaista. Jos taas et odota mitään elämältä, etkä edes huomiselta, niin sittenhän se elämä voi olla hyvinkin yksinkertaista.

        Joo, no ei mullakaan mitään kovin tarkkaan määriteltyjä tavoitteita elämässä ole. Tietysti haaveita on, joita yritän saavuttaa tekemällä töitä niiden eteen. Mielestäni elämässä pitää kuitenkin jonkunlaisia tavoitteita olla, eikä vain lillua eteenpäin vailla päämäärää. Jos minkäänlaisia tavoitteita, haaveita ym. ei ole, niin helpommin tulee jämähdettyä paikoilleen. Tuo perheen perustaminen on minulla myös haaveena, mutta kai sitä sitten pitää yrittää oppia elämään ilman kumppania tai lapsia jos niitä ei vaan satu koskaan saamaan.


    • Hämärän rajoilta

      En ole vauvakuumetta kokenut, tuskin tulen kokemaankaan. En pidä lapsista lainkaan; mitä vähemmän niiden kanssa tarvitsee olla tekemisissä, sen parempi.

      Jokaisella lapsella on kuitenkin oikeus olla rakastettu, joten siinä on mielestäni jo ihan tarpeeksi syytä, etten semmoisia hankkisi, vaikka siihen olisi mahdollisuus. Toisaalta koko aihe on kohdallani niin hypoteettista pohdiskelua, ettei siihen kannata suuremmin uhrata ajatuksiaan.

      http://www.vhemt.org/

      • ES

        Hämsy on cool.


    • Mä tahdon Einon

      Eino prkl, eikös sun pitänyt alkaa yksiavioiseksi? Mitäs peliä tämä nyt on? Jos mä haluan joskus lapsen saanko soittaa sulle?

      • uuvatti2011

        Peliäpä hyvinkin.


    • Kahtelu

      En haluaisi. Hirvittää ajatus että joutuisivat samanlaisen myllytyksen käymään koulussa läpi.

    • ainayksin..

      Kyllä olen! Sen jälkeen, kun työskentelin lasten kanssa ja ne olivat aivan ihania. Sitten siskoni sai lapsen.. sekin on aivan ihana. Ja siis minäkin todellakin tiedän ettei ne lapset aina helppoja ole ja lapsen kasvatus ei todellakaan mitään helppoa ole. Pitäisi vaan löytää mies.. sopiva mies.

    • Minun on vaikea kuvitella potevani minkäänlaista "vauvakuumetta", mutta myönnän, että kun vaikkapa joskus töissä on miespuoliset työkaverit pakottavista olosuhteista tuoneet jälkikasvuaan töihin, niin joskus, kun ne kakarat pakenevat minut nähtyään "isin" syliin tai haluavat näyttää "isille" jotain, alan miettimään, että ehkä se joskus olisi mukavaa. Sitten muistan taas realiteetit, ujoudella kirotulla ja kokemattomahkolla miehellä ei kertakaikkiaan ole oikeutta haaveilla tyttöystävästä, saati sitten omasta pojasta tai tyttärestä.

      • Toinen juttu on sitten vielä se, että yleensä ei mene montaakaan tuntia kun muistan, että suurin osa lapsista on kurittomia kakaroita, jotka parkuvat ensin lapsuuden, ja sitten niistä kasvaa vanhemmilleen vittuilevia nirppanokkia, jotka opiskelijoina kuppaavat vanhemmiltaan viina- ja huumerahat, ja sitten aikuisiksi tultuaan lykkäävät vanhempansa pikavauhtia vanhainkotiin ja realisoivat näiden omaisuuden oman mukavan elämänsä rahoittamiseen jne.


    • ...;,,,;...

      "ujoudella kirotulla ja kokemattomahkolla miehellä ei kertakaikkiaan ole oikeutta haaveilla tyttöystävästä, saati sitten omasta pojasta tai tyttärestä"

      Kaikkea pöhkö sitä kuuleekin.

      • Parempi pöhkönkin kuulla kova totuus ennemmin tai myöhemmin!


      • ...;,,,;...
        LordBoredom kirjoitti:

        Parempi pöhkönkin kuulla kova totuus ennemmin tai myöhemmin!

        --- Kaikkea PÖHKÖÄ sitä kuuleekin.


      • ...;,,,;... kirjoitti:

        --- Kaikkea PÖHKÖÄ sitä kuuleekin.

        Miten niin pöhköä? Totisinta totta.


    • realismus

      Joka kevät iskee koirakuume, ja nyt eläinsuojeluyhdistyksen sivuilla aivan hurmaava kissatyttö etsi kotia - - - mutta en sorru, en, kaksi kollipoikaa saavat riittää, nyt on kotona rauhallista.

    • rikquu

      Enpä ole potenut, mikä ei liene hirveän yllättävää. Vauvamuumeilu taitaa olla naisten juttuja. En pidä vauvoja sympaattisina, enkä oikeastaan ylipäänsä pieniä lapsia. Ehkä siinä vaiheessa kun lapsi on sen ikäinen ettei paru joku toinen tunti, sotke ruualla ja sillä on edes jotain järkevää ulosantia niin ovat iha ok.

      • ...;,,,;...

        Joillakin miehillä on vauvakuume ihan kuin joillakin naisilla on vauvakuume.

        Joillakin miehillä ei ole vauvakuumetta ihan kuin ei joillakin naisillakaan.


      • rikquu
        ...;,,,;... kirjoitti:

        Joillakin miehillä on vauvakuume ihan kuin joillakin naisilla on vauvakuume.

        Joillakin miehillä ei ole vauvakuumetta ihan kuin ei joillakin naisillakaan.

        Nojoo, en meinannut kylläkään että asia olisi ihan niin mustavalkoinen. Luulen silti että vauvakuumeilu on pitkälti ENEMMÄNKIN naisten juttuja.


    • tasalämpö

      "Oletteko sinkut tuollaista poteneet?"

      En varsinaisesti


      "Haluaisitko itse joskus lapsia?"

      Olen ajatellut etten halua omia lapsia vaikka lapset ovatkin suloisia


      "Jos haluaisit niin miksi, ja jos et haluaisi niin miksi et?"

      Aika mennyt ohi. Olen 34v mies eikä ole mitään kokemusta lapsista tai edes parisuhteesta (ei edes mallia siihen kotoota), joten oman lapsen kanssa tulisi kiire tai sitten menisi myöhäiseksi (ja kumpikaan ei oikein kuulosta hyvältä)

    • wicked_ways

      En ole koskaan potenut vauvakuumetta enkä jaksa uskoa moista enää tapahtuvankaan (ikääkin jo pitkälti yli 30 v). Jotkut jaksavat sinnikkäästi jankata "et vain ole tavannut sitä oikeaa miestä", vaikkei tässä ole kyse mistään Sen Oikean puuttumisesta, vaan luonteestani - ja joidenkin mielestä geenivirheestä ;) En yksinkertaisesti koe olevani äitiainesta, lapset eivät herätä minussa hoivaviettiä ja arvostan aivan liikaa omaa aikaa ja rauhaa jaksaakseni lapsia 24/7. Minulla ei myöskään ole tarvetta jakaa geenejäni tai miellyttää muita tekemällä kuten on tapana (edelleenhän jokaisen naisen odotetaan lisääntyvän). Olen aina pitänyt enemmän eläimistä kuin lapsista, joten keskityn jatkossakin vain niihin ja jätän lasten synnyttämisen ja hoivaamisen niille, jotka soveltuvat siihen minua paljon paremmin. Yksi ei-toivottu lapsi vähemmän tällä planeetalla ei liene ihan huono juttu...

    • crocuta_crocuta

      Välillä... podettua tulee...

      Haluaisin joskus lapsia. Haluaisin koska geenit. Luulisin.

      • jackaroo

        ---Haluaisin joskus lapsia. Haluaisin koska geenit. Luulisin.---

        Sama asia se on itsellänikin, minulla on vahva halu saada joskus elämässäni lapsia, mutta vaikka kuinka yritän niin en keksi oikeastaan mitään hyvää syytä siihen. Tiedän kyllä että maailmassa on liikaa ihmisiä ja että nykypäivänä on lapsen hankkiminen on täysin itsekästä hommaa. Mutta minä kuitenkin haluan niitä lapsia! Ei siinä sen parempia syitä ole kuin se pelkkä halu. Ehkä se halu lisääntyä tulee jostain sieltä ihmisen primitiivisistä vaistoista, samasta paikkaa kuin se että illalla ulkona ollessa se pimeälle rannalle kasaamani pienen nuotion liekki tuntuu turvalliselta ja mukavalta. Ehkä se on geeneissä...


      • kuumeileva
        jackaroo kirjoitti:

        ---Haluaisin joskus lapsia. Haluaisin koska geenit. Luulisin.---

        Sama asia se on itsellänikin, minulla on vahva halu saada joskus elämässäni lapsia, mutta vaikka kuinka yritän niin en keksi oikeastaan mitään hyvää syytä siihen. Tiedän kyllä että maailmassa on liikaa ihmisiä ja että nykypäivänä on lapsen hankkiminen on täysin itsekästä hommaa. Mutta minä kuitenkin haluan niitä lapsia! Ei siinä sen parempia syitä ole kuin se pelkkä halu. Ehkä se halu lisääntyä tulee jostain sieltä ihmisen primitiivisistä vaistoista, samasta paikkaa kuin se että illalla ulkona ollessa se pimeälle rannalle kasaamani pienen nuotion liekki tuntuu turvalliselta ja mukavalta. Ehkä se on geeneissä...

        Mutta Suomessa ei oo liikaa ihmisiä. Mun tietääkseni tänne ois varaa syntyä lapsia enemmänkin, että saatais jatkossa työikäisiä pyörittämään tätä yhteiskuntaa ja hoitamaan kaikki ikääntyneet.


    • wauuuu

      Onkin varmaan tosi hienot geenit.

      • jabadabaduu.

        Kyllä määki lapsia haluan, mut en kyllä varmaan vielä pitkään aikaan. Joskus sitten ku oon jotain 30 tai 40.


    • crocuta_crocuta

      Lisättäköön vielä

      Onpa välillä mielessä käväissyt, että etsisi käsiinsä naisen joka on päättänyt lapset hankkia, vaikka ilman että mies kuvioissa on laisinkaan. Ja iskeä diili... Siis niin että olisin kuvioissa.... Sitoutunut siis lapsiin en naiseen.

    • Kaksi riittää. - Olen synnytyslakossa.
      - Kävin toissapäivänä työkaverilla kylässä ja oli ihana taas pitää koko illan 2kk ikäistä pikkuneitiä sylissäni ja nuuhkia vauvan tuoksua... Mutta oli vielä ihanampaa tulla kotiin ja nukkua koko yö ihan rauhassa aamuun asti ;)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      203
      4318
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2986
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2772
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2229
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1677
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1439
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      201
      1376
    Aihe