Millainen kaukoputki kannattaisi hankkia 12-vuotiaalle ensimmäiseksi kaukoputkeksi? En uskaltaisi hankkia mitään kovin kallista, kun ei tiedä että innostuuko tähtitieteestä.
Mistä pääkaupunkiseudulla saa kohtuuhintaisia (alle 100€) kaukoputkia? Tai jopa alle?
Lasten kaukoputket, joita saa lelukaupoista, taitaa olla hiukan liian leikkisiä...
Lapselle kaukoputki
4
3010
Vastaukset
- todella
hieman turhan leikkisiä, kunnon kiikarikin ajaa asian paremmin.
- orion
Joo, minusta varmin tapa tappaa innostus on hankkia 100€ kaukoputki.Mulla on itsellä 150€ putki joka jää käyttämättä sen takia että pienen ja halvan putken ominaisuudet haittaavat liikaa.Surkea jalusta, tärinä, huonot säädöt, pienikin tärähdys vie kohteen pois kentästä.Tosin se siirtyy siitä pois muutenkin.Hanki nuorelle mielummin kunnon kiikari ja joku alan opas.Kiikari ei mene hukkaan vaikka into lopahtaisikin.Putki jolla tekee jotain, maksaa n 400-500€
- B. Geuse
Kuten jo edellä sanottiin: osta kiikari.
Ja jos jostain syystä päädyt kaukoputkeen, niin ei missään nimessä ainakaan peilisellaista.
Hyvä tähtitaivaan opas on esim:
David H. Levy'n opas "ihmeellinen luonto"-sarjaa.
Ei liian syvällinen ja hieno kuvitus.- ddsss
katso täältä vaihtoehtoja www.kaukoputki.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu715774Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti274877Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett182996- 1792417
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1852081- 172056
- 1031511
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3071278- 681194
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171176