Sinkut ja huumeet

jackaroo

Mikä on tämän palstan sinkkujen kanta huumeiden käyttöä kohtaan?

Tuolla yhdessä ketjussa oli linkki siihen miten leipoa hamppukakku ja ensin ajattelin kommentoida sitä siihen, mutta kyllähän tämä vaatii ihan oman ketjunsakin.

Itse olen kyllä melko nollalinjalla huumeiden suhteen, mutta kun luin noita hamppukakun ohjeita, niin tuli mieleeni että kyllä kai sitä voisi ehkä itsekin tuollaista kakkua palan maistaa, jos sitä minulle tarjotaan. Eli en olekaan ihan niin jyrkkä huumeiden vastustaja kuin luulin.

En hyväksy mitään kovia huumeita, mutta jokin hamppu nyt ei varmaan mikään kovanluokan huume ole. Hampunpolttamisesta olen samaa mieltä kuin normaali tupakankin suhteen, en sitä itse harrasta, enkä haluaisi että se mahdollinen tyttökaverinikaan noita polttelisi.

Eikä se huumekakkujen syönti nyt mikään joka viikkoinen huvi saa kenellekään olla, mutta eipä siitä varmaan mitään isompaa haittaa ole vaikka palan aina silloin tällöin söisikin. En tosin ole maistanut ja jos se pahaa on niin sitten en kyllä moista kakkua syö, kuten en syö mitään muutakaan kakkua joka pahalle maistuu.

15

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N(22)

      Itse hankin nuorempana laajasti kokemusta erilaisista huumeista, kokeillut olen kaikkea hamppukekseistä opiaatteihin ja tutkimuskemikaaleihin. Nyt kun katson ajassa taaksepäin, olen vaan iloinen, etten narkahtanut noina aikoina mihinkään - toisin kuin moni lähipiirissä.
      Tapailin tuolloin pariakin narkomaania, mutta tajusin onneksi aloittamatta suhdetta kenenkään kanssa. Olisin varmasti päätynyt pohjalle, mikäli olisin alkanut seurustelusuhteeseen suonensisäisten huumeidenkäyttäjän kanssa.
      Noihin aikoihin en juuri muunlaisia miehiä tapaillutkaan, kuin hyvin moniongelmaisia. (mitä olin silloin itsekin)

      Nykyään en käytä mitään kemiallista, enkä juo edes alkoholia. Pilveä poltan silloin tällöin ja trippailla voisin vielä joskus esim. sienillä tai muilla luonnontuotteilla.

      Itselläni ei siis ole juuri varaa arvostella muita huumeista ja olen asiassa melko suvaitsevainen, mutta seurustelemaan en ryhtyisi ainakaan kovien huumeiden käyttäjien kanssa, ehkä pari kertaa vuodessa saa vetää piriä tms. jos niin haluaa ja mikäli se siis jää vain yksittäisiksi kerroiksi.
      Toivon myös, että kuvitteellinen tuleva poikaystäväni juo alkoholia kohtuudella, mieluiten toki ei ollenkaan.
      pilvenpolton hyväksyn, kunhan sekin pysyy kohtuudessa.

      Valitusta omista päihteidenkäytöstäni en jaksa pitkään kuunnella, joten
      mieheltä toivon myös samanlaista suvaitsevaisuutta asiassa. Toki asiasta voi avoimesti keskustella ja pilvenpolttoani saa kritisoida, mutta nalkuttaminen ja tuomitseminen on pelkästään ärsyttävää.

    • crocuta_crocuta

      Joo ehkä saattaisin jotain tuollaista kakkua maistaa opiskelu tarkoituksessa...

      Vaan olen ollut nollalinjan ihminen, mitä tulee laittomiin päihteisiin. Ja taidanpa sellaisena pysyäkin. Sillä en edes opiskelutarkoituksessa voi tuollaista temppua nyt tehdä, josko päätyykin johonkin satunnaiseen huumetestiin, niin siinä meneekin sitten työpaikka :P

    • ES

      En ole kokeillut huumeita. Jos nyt yhtään tunnen itseäni, niin saattaisin hyvinkin maistaa "huumekakkua", mutta en ole koskaan törmännyt sellaiseen.

    • and_justice_for_all

      Sinällään tylsää todeta että hullunkokeiluhaluisena ihmisenä olen jättänyt näillä päihteillä leikkimisen muille. Joskus nuorena kokeilin kannabista, mutta totesin ettei se ole minun juttuni.
      Ei vaan kiinnosta. Liiankin moni koulukaveri on nykyään hampaaton luuranko, jolla on tyhjä pää.

    • Olen jyrkästi huumeita vastaan. En ole koskaan kokeillut enkä tule. Tulevalta kumppanilta edellytän vastaavanlaista linjaa.

    • shiilla

      Olen huumeita vastaan, enkä niitä koskaan kokeillut. En aivan ymmärrä tuota alkoholilla läträämistäkään. Jotenkin tää koko suomen kulttuuri on aivan perseestä, kun kukaan ei voi lähestyä ketään jos ei oo aivan tolkuttomassa humalassa. Kaikki baarit voitais mun puolesta hävittää maapallolta ja keksiä jotain muita vastaavia paikkoja, joissa ihmiset vois tavata ja tutustua toisiinsa. Vois olla musiikkia, tanssimista, karaokea, hyvää ruokaa ja juomaa, yhteistä tekemistä ja vaikka tutustumisleikkejä. Erona baariin se, että kaikki tapais selvin päin, ja tuossa ympäristössä vastakkaisen sukupuolen lähestyminen ois normaalia ja suotavaa eikä sitä pidettäs yhtä outona kuin esim. kadulla tai kaupassa lähestymistä.

    • sir_eino

      En ole huumeita vastaan (mitä hittoa se nyt tarkoittaakaan). Mutta sen verran olen tavannut ja tiedän erilaisia aineita ihan säännöllisesti käyttäviä ihmisiä että luulen etten kauhean kauan jaksaisi sellaista katsella. Joku satunnainen kannabiksenpolttelu kyllä menisi.

      Mutta... Väitän että nämä "olen jyrkästi huumeita vastaan ja kaikki narkkarit pitäisi ampua" ihmiset eivät ihan oikeasti ymmärrä että ei niitä aineita kukaan ilkeyttään käytä. Ongelma se on ja siitä kärsii eniten käyttäjä itse. Okei, huumeiden tuotantoon liittyy eettisiä ongelmia mutta tuskin niitä enää siinä vaiheessa käyttäjä pohtii kun on jo siinä suossa.

      Joku pirikokeilu 5v sitten on ihan sama.

      • jackaroo

        ---Ongelma se on ja siitä kärsii eniten käyttäjä itse.---

        On tuossa myös se toinen kärsijä jos parisuhteen kannalta asiaa tarkastelee. Melkoinen ongelma se varmasti joka miehelle olisi jos tyttöystävä/vaimo olisi vaikkapa joka viikonloppu piripäissään tai polttelisi marisätkää päivittäin.


      • sir_eino
        jackaroo kirjoitti:

        ---Ongelma se on ja siitä kärsii eniten käyttäjä itse.---

        On tuossa myös se toinen kärsijä jos parisuhteen kannalta asiaa tarkastelee. Melkoinen ongelma se varmasti joka miehelle olisi jos tyttöystävä/vaimo olisi vaikkapa joka viikonloppu piripäissään tai polttelisi marisätkää päivittäin.

        Olisi joo mutta itse sitä kumppaninsa valitsee. Kukaan ei pakota aloittamaan suhdetta nistin kanssa tai pysymään sellaisessa. Joo joo, voisin olla empaattisempi mutta nyt juuri ei huvittanut. :)

        Siis... Eihän se tietenkään ole niin helppoa.


      • trskjk
        sir_eino kirjoitti:

        Olisi joo mutta itse sitä kumppaninsa valitsee. Kukaan ei pakota aloittamaan suhdetta nistin kanssa tai pysymään sellaisessa. Joo joo, voisin olla empaattisempi mutta nyt juuri ei huvittanut. :)

        Siis... Eihän se tietenkään ole niin helppoa.

        Niin..tai esimerkiksi lapset voivat olla kärsijöinä, eivätkä he voi edes äitiään tai isäänsä itse valita.


      • sir_eino
        trskjk kirjoitti:

        Niin..tai esimerkiksi lapset voivat olla kärsijöinä, eivätkä he voi edes äitiään tai isäänsä itse valita.

        Niin. Enhän minä toisaalta väittänyt etteikö siitä joku muukin voisi kärsiä.

        Onhan noi päihdekotien lapset surkeaa katseltavaa.


    • m30.

      Olen kokeillut parikymppisenä lukuisia eri huumeita kerran tai pari. Sinänsä pidän kyllä äärettömän tyhmänä jakoa huumeet vs. alkoholi. Tyhminä ja hiukan yksinkertaisina pidän myös niitä ihmisiä, jotka juovat paljon alkoholia, mutta tuomitsevat yksiselitteisesti kaikki muut aineet. Alkoholi ON huume.

      Sekä alkoholilla että muilla sosiaalisuutta lisäävillä huumeilla saisi naisia, mutta en nykyisin jaksa oikein kiinnostua edes viinalla läträämisestä. Useimmilla huumeilla, myös alkoholilla, on sen verran ikäviä jälkivaikutuksia, että ei vaan jaksa. Laskukaava menee yleensä näin -> 2h kivaa = 20 h tuskaa jälkeenpäin.

      Toinen syy, miksi en jaksa enää innostua, on se, että vaikka huumeidenkokeilijoiden ja alkoholin suurkuluttajien porukoissa on myös kaltaisiani kilttejä nörttejä, niin ne ovat kaikki miehiä. Naisia liikkuu päihteidenkäyttöporukoissa muutenkin vähemmän kuin miehiä, ja ne naiset mitä sieltä löytyy, ovat yleensä tosi ikäviä bitchejä eikä yhtään mun tyylisiä.

      Kolmas syy olisi varmaan se, että vaikka satunnaisesti (ehkä kymmenen kertaa vuodessa) edelleen nautinkin alkoholia ja pilveä, niin tietyllä tavalla ihailen ihmistä, joka elää täysin selvin päin kaikki vaikea tai ujostuttavatkin kokemukset. Niin, tästä päästäänkin vielä lääkkeisiin. Pidän äärimmäisen typerinä ja yksinkertaisina myös niitä ihmisiä, jotka nappailevat mielialalääkkeitä, mutta pitävät laittomia huumeita aivan kamalina. Ettekö te mielialalääkkeitä syövät tajua että te käytätte itse huumeita?

      • m30.

        Voisi vielä tarkentaa, että nykyään menee siis n. 10 kertaa vuodessa alkoholia JA/ TAI pilveä. Eli noin kymmenen kertaa vuodessa, jos oikeasti sitäkään, nautin jotain huumaavaa, oli se sitten alkoholia pelkästään, tai pilveä pelkästään, tai kumpaakin yhtä aikaa.


      • jabadabaduu.
        m30. kirjoitti:

        Voisi vielä tarkentaa, että nykyään menee siis n. 10 kertaa vuodessa alkoholia JA/ TAI pilveä. Eli noin kymmenen kertaa vuodessa, jos oikeasti sitäkään, nautin jotain huumaavaa, oli se sitten alkoholia pelkästään, tai pilveä pelkästään, tai kumpaakin yhtä aikaa.

        Joskus tulee polteltua pilveä ku kavereilta pummaan. Mut ei tota kyllä ihan joka viikko viiti pössytellä niin ku pari kaverii tekee, niillä on menny lukio ihan perseelleen sen jälkeen ku alkoivat vetään tota kokoajan.


      • GanjaMan------------
        jabadabaduu. kirjoitti:

        Joskus tulee polteltua pilveä ku kavereilta pummaan. Mut ei tota kyllä ihan joka viikko viiti pössytellä niin ku pari kaverii tekee, niillä on menny lukio ihan perseelleen sen jälkeen ku alkoivat vetään tota kokoajan.

        No em mä ainakaan mitään pilvee huumeksi laske. Sehän o sama ku polttas jotain norttia. Kovia kamoja en oo paljoo kokeillu, ei oo mun juttu ku ei niihin rahat riitä ja menee elämä kokonaan se8


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      209
      4387
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2996
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2782
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2239
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1687
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    10. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      44
      1405
    Aihe