"Ikisinkku" miehille kysymys

Yks kestosinkku

Kuinka moni teistä ikisinkuista miehistä tai joilla sinkkuus on kestänyt pitkään on jompaa kumpaa näistä lajeista:

A) Mies, joka on sen verran ujo ja yksin oleva ettei hänellä ole naispuolisia kavereitakaan lainkaan. Naisten kanssa kanssakäyminen on hankalaa jo kaveritasolla. Lähestymisiä ei uskalleta tehdä lähes lainkaan ja tulee tunne että on "ilmaa naisille".

B) Mies, jolla on naisia kavereinakin, mutta joko lähestymistä siinä mielessä että siitä syntyisi jotain muuta kuin kaveruutta ei uskalleta, ei osata tehdä tai jopa joskus tehdään mutta joka johtaa auttamatta naisen pakkeihin kun miehessä ei ole "sitä jotakin".

Olen nimittäin tuollainen B vaikken varsinainen ikisinkku olekaan (ehkä hyvää vauhtia tulossa sellaiseksi? :D) että nuorempana sitä tutustui helpommin naisiin.

Nykyäänkin vaikka ikää on pikkaisen niin kun naamassa on poikamaista pyöreyttä ja pehmeyttä (ihan luonnostaan) sekä olen muuten kiva ja mukava niin käytännössä minusta ei löydetä mitään seksuaalisuuteen vetoavaa. Tätä korostaa useammissa keskusteluissa muiden mainitsema vaaleus. En ihan poikaselta kuitenkaan näytä verrattuna moneen muuhun ja papereita ei kysellä, mutta tajuan kyllä että vaikutan todella vain miellyttävältä ja ystävälliseltä kaverilta joka ei ole edes luonnostaan tarpeeksi "söpön" näköinenkään.

Naiset kyllä huomaavat minut, mutta vain siinä aivan mahtavana kaverina, ystävänä, opiskelu-, harraste- ja työkaverina jne.

Jos tulee puhe suhteesta niin tulee savupommi jostain ja nainen häviää. Ainut ero on tietynlaiset ulkoisesti samoin "pehmeät" naiset eli sellaiset kotona hääräämisestä tykkäävät ja yleensä pyöreähköt naiset jotka kiinnostuvat (heistä en kiinnostu koska olen täysin erilainen ihminen). Heille kai seksuaalisuus rakentuu muista osasista kuin sitten siitä että onko mies tosi panettavan näköinen heti ekoilla vilkaisuilla.

Enkä ole tosiaankaan mikään kynnysmatto vaan lähes päinvastoin ihan oman elämäni ja linnani herra kuitenkaan olematta mikään päällepäsmäri.

Mutta ehkä tämä on se kohtalo sitte Suomessa kun on se ulkoisesti vähemmän sytyttävä ystävällinen herrasmies. Suomessa naiset arvostaa jotain äijäilyä ja renttumaisuutta a la sir_eino (ei millään pahalla eino).

Muita kokemuksia ja oletteko huomanneet samaa että miehet ikisinkkuina voi jakaa noihin kahteen kategoriaan?

24

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darth

      Luulisin, että noi on ne 2 kategoriaa joihin ikisinkut jotka ei sillanalla asu voidaan jakaa. Syy on varmaankin, että noi kaksi ryhmää ei tee hurmaavaa ensivaikutelmaa, jolloin peli on pelattu. Itse kuulun ryhmään A.

      • Yks kestosinkku

        Näin arvelen minäkin. Tunnen molemmista sakkia ja siinä ne kompastuskivet usein ovat.

        A) ongelma on se että hän on sen verran ujo ettei osaa tehdä lähestymisiä eikä tunne naisia muttajos hän selviää tuosta yli niin sitähän ei tiedä vaikka "onnistaisi" (usein oman viehätysvoiman testaaminen puutteellista) mikä toisaalta ei auta siinä epävarmuudessa haluaako asiaa edes selvittää (osa pelkää totuutta että paljastuu olevansa B)

        B) ongelma taas on se että hän vaikka tuntee naisia ja tekisi aloitteita niin hän jää kaveriksi joten hänellä ei ole hajuakaan miten parantaa tilannettaan

        Täytyy todeta että jo pelkästään netissä minuun suhtaudutaan eri tavoin muiden kuin suomalaisten naisten taholta. Jostakin kumman syystä Suomessa nähtävästi ei arvosteta omaa geeniperimää koska vaalea rauhallinen mies on se pahnan pohjimmainen vaihtoehto, mutta loistokaveri tietysti!


    • jackaroo

      Aika tiukka oli tuo jako A:n ja B:n välillä, itse taidan olla enemmänkin A kuin B. Kyllä minulla kavereita on, jäivät tosin toiselle paikkakunnalle kun muutin, mutta naispuoleisia kavereita minulle ei koskaan ole ollut. Muutamia naisia olen tuntenut koulun ja harrastusten kautta, mutta ei meidän välillä koskaan mitään ystävyyttä ole ollut, yleensä nuo naiset olivat myös varattuja.

      Nuorempana olin hyvin ujo naisten seurassa, mutta kyllä minä tuosta pahimmasta ujoudesta viimeistään lukioiässä pääsin eroon, mutta naisia on silti ollut hieman vaikea lähestyä ns. iskemismielessä. Ei se nyt mahdotonta ole, mutta hyvin vaikeaa ja yleensä en keksi mitään järkevää sanottavaa enkä osaa siirtää juttujani sieltä arkisesta keskustelusta siihen lähempään tuttavuuden tekemiseen.

      Totta kai sinkkumiehet voi jakaa tuohon A ja B kategoriaan sen perusteella onko heillä naispuoleisia ystäviä vai ei, sillä eihän tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa, sinulla joko on naispuoleisia ystäviä tai ei ole. Vähän sama kuin jakaisi sinkkumiehet A ja B kategoriaan sen perusteella onko hän vasenkätinen vai oikeakätinen.

      • Yks kestosinkku

        On pikkaisen eri asia kuin vasen ja oikeakätisyys.

        Tiedän että jako on karkea, mutta lähinnä yritin tuoda esille (jonka voit lukea tuosta vastausviestistä ylempää) mitkä asiat vaikuttavat molempien ryhmien kohdalla siihen että ovat sinkkuja.

        A) mies on tavallaan "ujo" ja ehkä sen verran "epäsosiaalinen" että naisia ei tunneta muuta kuin kovin pinnallisella tasolla kun taas B) mies ei ole ujo ja voi olla hyvinkin sosiaalinen, mutta asia ei etene sieltä kaveruudesta mihinkään.


      • Darth

        Ei jakanut sinkkumiehiä, vaan ikisinkku miehet, joilla on vaikeuksia parisuhteeseen pääsyn kanssa. Eli A jää aina rannalle, koska ei panosta ensivaikutelmaan vaan kerää rohkeutta ja luottamusta ennenkuin uskaltaa kiinnostua. Ja B taas on liian kaveria. Ilmeisesti ensimmäisen 15s aikana naista pitäisi katsoa syvälle silmiin samalla kun lähettää telepaattisen: "Panisin sinua!" viestin.


    • Twin Six

      A)-kuvauksesta tunnistin itseni. Ei minussakaan ole mitään "seksuaalisesti vetoavaa", siitä kertonee parhaiten 0 lähestymistä naisten taholta koko elämän aikana.

      B-tyypin mies on sitten se paljon puhuttu "ATM", eli mies joka yrittää pysyä mukana "markkinoilla", mutta jää aina syrjään.

      Siinähän ne kai ovat mainittuina, eipä tule juuri muita mahdollisia syitä ikisinkkuuteen mieleen. Tuskin kukaan nyt niin aseksuaali ole, etteikö koskaan tekisi mieli ottaa kontaktia toisiin ihmisiin?

      • sir_eino

        Tapasin aikoinaan eräässä pääpotilaiden kokoontumistilaisuudessa (keskusteluryhmässä tai osastolla, funtsikaa sitä rauhassa) ikisinkkumiehen. Se oli jotain 40v eikä sillä ollut ollut yhtäkään parisuhdetta. Lapsia oli kolme, kaikki eri naisten kanssa ja seksikumppaneita oman arvion mukaan lähemmäs 500. Meillä oli sama diagnoosi. Siinä kaverissa oli jotain ihan saatanan pelottavaa.


      • sir_eino
        sir_eino kirjoitti:

        Tapasin aikoinaan eräässä pääpotilaiden kokoontumistilaisuudessa (keskusteluryhmässä tai osastolla, funtsikaa sitä rauhassa) ikisinkkumiehen. Se oli jotain 40v eikä sillä ollut ollut yhtäkään parisuhdetta. Lapsia oli kolme, kaikki eri naisten kanssa ja seksikumppaneita oman arvion mukaan lähemmäs 500. Meillä oli sama diagnoosi. Siinä kaverissa oli jotain ihan saatanan pelottavaa.

        Siis tarkoitan... Mulle oli heti selvää etten halua olla samanlainen mutta että se on mahdollista. Ja se pelotti.

        Muuten oikein mukava, nokkela ja hauska kaveri. Mutta naissuhteissa outo.


    • ikisinkku mies

      Naispuolisia kavereita ei ole. Ei ole paljoa miespuolisiakaan. Uskallan harvoin lähestyä kiinnostavia naisia. Silloin kun olen uskaltanut, niin tulokset ovat olleet heikkoja.

    • Sadas kestosinkku

      Kuulun tuohon A lajiin, mutta poistetaan siitä osittain ujous, ja tuo "ilmaa naisille" tunne. Kun en pelkurina ole tehnyt aloitteita ja kääntänyt kortteja, niin ei mulle tuollaista ilmaa olemisen tunnetta ole päässyt syntymää. Aloitteellisempia juttelulle tai ehdotukseille naiset ovat olleet kuin minä.

      Naispuolisia kavereita ei ole, enkä ole kokenut siihen edes tarvetta. Tulen töissä ihan hyvin toimeen naisten kanssa. Ongelma tulee sitten kun olen ihastunut, jolloin koen etten osaa oikein toimia millään tasolla naisen kanssa.

    • -xXx-

      Mitä menestykseen naisrintamalla tulee niin niissä vain 1.sijat merkitsee jotain eli se että kelpaat muuhunkin kuin kaveriksi....

      1.sija(kulta):tositarkoituksella/seksi
      2.sija(hopea):kaveri

      Näin se vaan menee....kivahan se kavereita on saada mutta ei kukaan sinkkumies tutustu naiseen päällimmäisenä ajatuksenaan se että haluis siitä pelkän kaverin. Kaveriksi vain tyydytään jos et kelpaa toiselle missään muussa muodossa.

      Ja todistetusti naiset saa aina miehiä helpommin kuin miehet naisia.

      • sir_eino

        "Näin se vaan menee....kivahan se kavereita on saada mutta ei kukaan sinkkumies tutustu naiseen päällimmäisenä ajatuksenaan se että haluis siitä pelkän kaverin. Kaveriksi vain tyydytään jos et kelpaa toiselle missään muussa muodossa."

        En ole ihan tuota mieltä. Kyllä minulla on naispuolisia kavereita ja ystäviä, paras ystäväni on nainen enkä koe että tyydyn siihen koska en kelpaa toiselle missään muussa muodossa. Eivät kaikki naissuhteet ole välttämättä eroottisia, joihinkin voi liittyä voimakas henkinen yhteys ilman riittävää fyysistä halua. En todellakaan haluaisi harrastaa seksiä parhaan ystäväni kanssa. Ei hänkään varmaan minun mutta tunne on siis molemminpuoleinen. Olemme ystäviä, se on platonista.

        Kaverinainen on nainen josta pitää paljon mutta joka ei ole syystä tai toisesta eroottisessa / romanttisessa / parisuhdemielessä kiinnostava. Ihan samalla tavalla kaveri voi olla nainen kun mieskin. Itse asiassa mulla on hyvin vähän miespuolisia kavereita, ystäviä vain kaksi tai kolme. Riippuu vähän miten asiaa tarkastelee.


      • Yks kestosinkku

        En ymmärtänyt asiaasi.

        Järkeilysi mukainen jokainen mies haluaa jokaista naista 24/7 ja jokaiseen naiseen vain "tyydytään" kaverina?

        Ihan ihme logiikkaa.


      • sir_eino
        Yks kestosinkku kirjoitti:

        En ymmärtänyt asiaasi.

        Järkeilysi mukainen jokainen mies haluaa jokaista naista 24/7 ja jokaiseen naiseen vain "tyydytään" kaverina?

        Ihan ihme logiikkaa.

        Tietkö. On olemassa miehiä jotka haluavat aivan minkä tahansa naisen omakseen.

        Heille voi olla vaikea ymmärtää sitä että naisen kanssa ja jopa ihan hyvännäköisen naisen kanssa voi olla pelkästään ystävä ilman että kärsii siitä mitenkään tai elättelee salaa toiveita suhteesta. Ei vaan kaikki naiset sytytä ainakaan mussa sitä sisäistä liekkiä jonka tulevan vaimoni täytyy sytyttää. Kutsutaan sitä vaikka intohimoksi tai ihastukseksi, mutta kyllä se tarvitaan. Jos sitä pikku kipinää ei vain ole niin nainen voi olla vain ystävä. Ei missään tapauksessa tyttöystävä. Ei se välttämättä ensitapaamisella syty mutta... En mä ala suhdetta kehittelemään jos sitä ei tunnu olevan ollenkaan.

        Parisuhde kuitenkin tarvitsee sen tietyn tunteen ja jokainen joka on joskus ollut ihastunut tai rakastunut tietää kyllä mistä puhun. On miehen tunne-elämän väheksymistä väittää etteikö miehillä olisi tälläisiä tunteita ja etteivätkö ne olisi useimmille miehille tärkeitä. Kyllä ne ovat. Ne jotka väittävät muuta ovat varmasti pieni vähemmistö.


    • Nolla naista tosiystävinä

      Ajattelin itseäni heti A):na tuon kuvauksen mukaan, naispuolisia tuttuja kyllä on ja pystyn juttelemaan heidän kanssaan kun kohdataan kaupungilla, mutta ei ole yhtään naispuolista kaveria jonka kanssa hengailisi viikonloppuna, kävisi syömässä tai leffassa yms . Hyvin ujona tyyppinä opin kyllä aikanaan esittämään sosiaalista, avointa ja hauskaa ja sain naispuolisia tuttavia paljonkin - osan kanssa oli peliäkin, mutta siinä vaiheessa ujous teki tenät ja vuosien saatossa ei ole ketään jäänyt kaveriksi samalla tavalla kuin miehet.

      Tarkemmin ajateltuna syynä osin se, että olen lähestynyt kaverimielessä vain sellaisia naisia, joista olen kiinnostunut myös seksuaalisesti, eli aina ollut jotain taka-ajatuksia taustalla, muita naisia olen jopa vältellyt (ja välttelen edelleen ei-haluttavia naisia jotka yrittävät pitää yhteyttä) .

      Tämä taka-ajatus-asia tekee vaan niin vaikeaksi saada naispuolisia kavereita, kai se on omasta asenteesta kiinni osaako heihin suhtautua "vain ihmisinä" - myönnän heikkouteni etten osaa. lisään myös sen, että seurustellessa muiden naisten kanssa oli paljon helpompi olla kaveri, kaipaan sitä aikaa...

      • Yks kestosinkku

        Ei minullakaan aivan mahdottomasti ole ollut naispuolisi "hengailu" kavereita mutta kuitenkin tuttuja ja kavereita naisista sen verran voin todeta olevani tuota B) tyyppiä.

        Ongelma ainakin minulla on se että suhtaudun tuon vuoksi nimenomaan naisiin enemmän ihmisinä kuin naisina ja sitä vaihdetta on vaikea toiseksi muuttaa.


      • sir_eino
        Yks kestosinkku kirjoitti:

        Ei minullakaan aivan mahdottomasti ole ollut naispuolisi "hengailu" kavereita mutta kuitenkin tuttuja ja kavereita naisista sen verran voin todeta olevani tuota B) tyyppiä.

        Ongelma ainakin minulla on se että suhtaudun tuon vuoksi nimenomaan naisiin enemmän ihmisinä kuin naisina ja sitä vaihdetta on vaikea toiseksi muuttaa.

        Minä suhtaudun naisiin ihmisinä joista joissain on eroottisesti kiinnostavia ominaisuuksia. Nainen voi olla minulle vain ystävä, vain seksikumppani tai sitten jotain yhdistelmää, myös hyvin hempeiden tunteiden kohde. Äh. Nynnyä.


    • lisäävaihtoehto

      Ei voi, laita vaihtoehto vielä: On kymmeniä naisia kavereina, on paljon kokemusta seurustelusta ja seksistä, on vaan pettynyt suhteisiin ja tapaa harvoin kiinnostavia naisia.

      • Yks kestosinkku

        Jos on paljon kokemusta naisista ja seksistä niin tuskin voi tituleerata itseään "ikisinkuksi" siinä mielessä kun ajoin sitä takaa.

        Olen itsekin pettynyt suhteisiin sekä naisiin ja myös tapaan harvoin kiinnostavia naisia, mutta vaikka yrittäisinkin kiinnostua jostakusta niin tuo lopputulos on aina se kaveruus.


    • Mulla kolahtaa tuo B osa. Mutta se ei riipu siitä ettenkö lähestyisi, vaan siitä että en kohtaa tarpeeksi kiinnostavaa naista. Silloin kun kohtaan niin hups keikkaa paljastuu varatuksi. Jospa joskus kohtaisi vapaanakin, sitä päivää odotellessa.

    • A).

    • dunga78

      Ei koskaan ole oikein ollut sosiaalista verkostoa. Vähiin kavereihin ei ole koskaan kuulunut naisia. Oikeastaan en ole juuri missään tekemisissä oman ikäluokan naisten kanssa vapaa-ajalla. Työasiat ja muut ns. viralliset asiat hoituvat, mutta vapaa-ajalla eli epävirallisissa tilanteissa en tutustu keneenkään tai tapaa ketään.

    • ...

      Ryhmä A.

      Ainoat naiset, jotka voin luokitella kavereiksi ovat joko sukua minulle tai seurustelevat kavereideni kanssa. Heidänkään kanssaan en juuri juttele.

      • Tms....

        ...

        --> juttelisit, voisi olla hyvää treeniä siihen että oikeesti pääset jututtamaan kivaa ja kiinnostavaa naista (joka ei ole sukulainen tai kaverin nainen).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      209
      4387
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2996
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2782
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2239
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1687
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    10. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      44
      1405
    Aihe