Valtauksen tekeminen Ruotsissa?!

MetsämiesMatti

Hei
olen kulkenut ihan pohjoisessa Ruotsin erämaissa lähellä Norjan rajaa aika paljon ja minulla olisi siellä tiedossa uskoakseni lahjakas kultaesiintymä. Toki voi olla kysymys yhdestä palasestakin, en ole päässyt kovin tarkasti tutkimaan paikkaa. En ole erämaissa aseen ja koiran kanssa kulkiessa opetellut Ruotsin kieltä joten en osaa selvittää miten siellä voi tehdä valtauksen eli millainen kaivoslaki on, voiko Suomalainen tehdä?
Kyseessä ei ole kivessä oleva mineraali vaan oikeita juonikkaita vedestä löydettyjä eikä todella mitään hippusia vaan isompiakin löytyy.
Tämä tarina on tosi. Erämaahan löytöpaikalle purolle on sen verran pitkä matka lähimmältä tieltä että olen käynyt siellä viimeksi 2009. Ja yhä seutu on kilometrien(väh 6 km linnuntietä joka suuntaan) säteellä koskematonta ja kulta yhä paikallaan uskoisin, koska on niin syrjäinen kolkka. Ajatelkaa en edes ottanut sitä mukaani sillä uskoin meneväni löydölle seuraavana päivänä uudelleen yksin, mutta se ei onnistunutkaan!! GPS:ssä on koordinaatit ja kartalta löydän paikan kun seuraan puroa "suunnilleen" oikeaan kohtaan.
Kuinka suuren alueen voi vallata itselleen, kiinnostaa myös ja sitten tosiaan se protokolla. En osaa sanoa miten paljon "tavaraa" löytyy mutta yksi palanen oli ainakin n 3cmx5cm kokoinen. En sen kummemmin ole kaivellut alueella myöskään vaan löydökset löytyi alunperin yhdestä suvantopaikasta, kirkasvetisestä purosta kun olin ylittämässä sitä. Paljonkohan tuollaisella palasella on arvoa ja mihin sitä kannattaisi tarjota? Satasia vai peräti tuhansia euroja?

3

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nå jos sielä kultaa on niin maksat vaan jollekin kielenkääntäjälle avusta valtauksen tekemisestä.
      http://www.bergsstaten.se/info/foretag.htm
      tuolta löytyy kaikki tarvittava, siis vaatimukset, esim maanomistajista on otettava selvää....
      Valitettavasti tuo kultajuttusi kuullostaa jotenkin, "Oishan noita juttuja ku muistas" luokkaa.

• Yksityis henkilölle ei normaalisti myönnetä suurempia valtauksia kuin 100 ha

• MetsämiesMatti

Kiitos asiallisista vastauksista ja hyvästä linkistä! Siirsin sen suoraan google-kääntäjään ja sain aika hyvin tietoa jo siitä!
      Eikä mitään valitettavasti, Arkhimedes vaan vaikka se siltä kuulostaakin niin seikka on tosi. Olemme yhden ystävän kanssa lähdössä ensi syksynä 2-3 päiväksi alueelle ratkeilemään. Hamme siihen metsästys ym tarvittavat luvat ja ellen enää löydä sieltä mitään niin toivottavasti saamme ainakin riistaa sieltä. :)
      Olen kyllä ollut kuin tulisilla hiilillä tämän aikaa kun en ole päässyt uudelleen todentamaan näkyä, onkohan se sitä kultakuumetta sitten. ;o)
      Toivon että asia on vielä samalla tolalla kuin viimeksi paikalla käydessä. Kiitti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe