Kevät keikkuen tulevi

Darth

Aamulla linja-autossa rakastunut nuoripari parkkeeraa eteeni ja imeskelee toisiaan koko bussimatkan ajan. Sain katsella live-esitystä metrin päästä. Kiitos ei imeskelylle aamubussissa. Se on aivan liian varhaista, kun aamutkin ovat vielä kylmiä. Töistä lähtiessä ensimmäisen sadan metrin jälkeen tulee rakastunut pari käsikädessä vastaan. Nainen näytti lähestulkoon taluttavan miestä, mikä vaikutti hivenen koomiselta. Ehkä mies oli jotenkin vastahakoisen ujo. Kaunis pari, mutta aamuisen parin kanssa riittää jo aiheuttamaan myrkytyksen.

Linja-autoa omissa ajatuksissani odotellessa samalle pysäkille tulee kaunis tumma nainen joka hymyilee kuin naantalin aurinko ja tuntuu katsovan suoraan kohti. Nyt olen epävarma, onko takanani joku. Jos vastaan hymyyn ja hän hymyileekin jossain takanani seisovalle poikaystävälle tai kaverilleen teen itsestäni idiootin. Bussiin noustessa nainen on yksin, mutta kenelle hän hymyili?

Vaivun taas ajatuksiini ja uppoudun täysin omaan mielikuvitustodellisuuteeni. Nuori vaalea nainen on jäämässä bussista ja on selin minuun. Hän kääntyy puoliksi ja vilkaisee nopeasti suuntaani. Sitten hän kääntyykin kohti, katsoo suoraan silmiin ja hymyilee niin, että hampaat näkyvät. Lopulta bussi pysähtyy ja nainen poistuu. Nyt tämä määrä huomiota menee jo helvetin omituiseksi ja ylittää minun ymmärrykseni. Ovatko kaikki tulleet hulluiksi?

Yritän analysoida tapahtunutta kunnes ikkunan heijastuksesta oivallan tilanteen koko koomisuuden. Kun uppoudun omaan mielikuvitusmaailmaani, minä hymyilen leveä kestovirne naamallani täysin omille ajatuksilleni. Nainen tietysti huomasi minun leveän virneeni, kun seurasin häntä katseella, vaikka oikeasti olin täysin omissa maailmoissani. Helvetti, jos minun itsetunto edes riittäisi oikeasti hymyilemään naisille, mutta kun minä hymyilen vain omalle mielikuvitukselleni. Mutta pääasia lienee, että nainen luuli minun hymyilleen ensin hänelle ja hän vastasi.

9

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämärän rajoilta

      Miksi millään puolueella ei ole vaaliohjelmassaan julkisten hellyydenosoitusten kriminalisointia? Ainakin yksi ääni olisi ihan varma.

    • ....................

      Ei kannata missään bussissa pahemmin alkaa kenenkään kasvojen ilmeitä ja katsomisen suuntia miettimään. Muuten luulee kohta, että bussikuskikin on ihastunut.

      Minä tutustuin bussissa kerran mieheen, joka tuli lopulta usein istumaan viereeni vaikka muut paikat oli tyhjiä. Silloin huomasin kiinnostuksen.
      Mutta katsoiko hän minua kertaakaan ennen tätä niin että huomasin?
      (Siis ennen kuin juttelimme?)
      EI. Eli jos olisin katseista jotain alkanut tulkita, ne olisi menneet väärin.

      • utelias uuno

        Kuulisin mielelläni miten mies tuli viereesi bussissa ja mitä sanoit hänelle. Miten keskustelunne eteni?


      • Darth

        En miettinyt, vaan olin täysin omassa mielikuvituksessani, mikäli luit ja ymmärsit oikein. Se, että minut saa ylipäänsä havahdettua hereille vaatii jotain poikkeuksellista. Se oli, että nopean vilkaisun jälkeen, kääntyy kannoillaan 90 astetta, vaikka oven suunta on toisaalla ja katsoo suoraan silmiin useiden sekunttien ajan. Kyllä tilanne ja hymy oli todellinen eikä mielikuvitustani.


    • ES

      Kaikki hymyilevät, imeskelevät toisiaan, ovat tulleet hulluiksi... ja prkl: aurinkokin paistaa useammin kuin keskitalvella. Onhan jo maaliskuun loppuoli.

      Pian on huhtikuu - tuo kuukausista julmin.

      Enkä vieläkään ole pannu deitti-ilmoitusta nettiin (joo, haukkukaa vaan mut) enkä ylipäätään ole tehnyt yhtään mitään. Olen vaan ja odotan. Mitä? Että asiat muuttuisivat. En vain osaa enää itse mitään. Ihan kuin olisin kädetön ja jalaton, torso.

      Darth, pikkasen kahelinahan ihmiset pitävät jos hymyilee itsekseen - miksihän sitä muuten pidetään niin kauheana asiana, itsekseen hymyilyä siis? Ja pipipäisyyttä noin yleensäkään - mitähän kauheaa siinä on? Pipipäät voivat olla ihan kivoja ihmisiä, jos eivät asennoidu kovin jäykästi ja vihamielisesti.

      Onko sinusta Darth, tuntunut että mielesi tekisi mouruta hieman? Onhan nyt maaliskuu. Ens kerralla bussissa rykäiset kunnolla ja annat tulla vaan...

    • Itse saan hymyileviä katseita melko monelta vaikka en tee mitään. Mutta juttelua en ole aloittanu kun sitä on niin toivoton tuon supliikin kanssa että ei keksi mitään sanottavaa. Menen kyllä illalla kattomaan bändiä, jos kohtais jonkun muunkin kuin itsensä. Ei muuta kun siistit vaatteet niskaan ja menoks. Siinä on mun myöhäisillan ohjelma.

    • Darth

      Minäkin olen odottanut koko ikäni, että lopulta kelpaisin edes itselleni. Ensin piti odotella, että pääsee opiskelemaan. Mutta eihän sitä köyhänä opiskelija voi kelvata. Pitää saada vähintään hyvin palkattu pysyvä työpaikka. Sen jälkeen varmaan talo. Eli vasta jos saisi rakennettua kaiken valmiiksi aivan itse, saattaisi ehkä kelvata. Ja silti on tietyllä tapaa aina ollut akku ja takki tyhjänä, tai puuttuu ne valmiudet, mitkä on niillä, jotka kelpaavat ihan ilman omaa ansiotaankin.

      Itsekseen hymyily on merkki hyvästä mielikuvituksesta. Mutta onhan se kahelia varsinkin jos pakenee omaan päähänsä. Siinä mielessä kieltämättä olen hieman erikoinen.

      Mouruta? XD Minullahan on Upsalan pisin häntä. Kieltämättä kevät vaikuttaa, vaikken minä ole mikään mouruaja. Pitäisi löytää vain nainen joka olisi minulle jollaintapaa erityinen, niin kelpaisi mourutakin. Ei kaikkiin vain viitsi energiaansa tuhlata.

    • jackaroo

      Itseänikin tuo toisten "onni" ja "rakkaus" kyllä joskus herättää kateutta ja katkeruutta omaa itseäni kohtaan. Kaikkein eniten harmia minulle tuottavat nuo noin omanikäiseni äidit pikku vauvoineen, minäkin haluaisin tuollaisen, molemmat. Mikään ei pilaa hyvää päivää paremmin kuin se että näkee onnellisen parin ja masentuu siitä kun haluaisi itsekin olla tuossa samassa tilanteessa.

      Hymyilen melko paljon, olen pohjimmiltani positiivinen ja iloinen ihminen. Hyvä musiikki ja onnelliset ajatukset saavat minut usein hymyilemään julkisella paikalla, sitten yleensä muista sen vanhan sanalaskun: "hymyile ja koko maailma pitää sinua idioottina" ja yritän vähän vähentää sitä hymyäni, varsinkin silloin kun vastaan tulee ihmisiä.

    • sir_eino

      Minäkin näin tänään ratikassa kun teinityttö ja teinipoika pitivät toisiaan kädestä kiinni ja suukottelivat.

      Minusta se oli tosi suloista. Jotenkin niin viattoman oloista. Nauttisivat nyt siitä ennen kun maailma kyynistää.

      Tällä ajatuksella ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että olen itse umpi-ihastunut. Heh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4847
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1697
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1608
    9. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1600
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    Aihe