Omia mielipiteitäni nuorisotyöttömyydestä

Joskus ollut nuori

Mielenkiintoinen ketju Tiede forumilla nuorisotyöttömyydestä

http://www.tiede.fi/keskustelut/historia-kulttuurit-ja-yhteiskunta-f13/syrjaytyneiden-nuorten-kohtalo-t50062-120.html

Itselläni oli hyvin dominoivat vanhemmat. Minusta piti tulla heidän ns "täydellinen lapsi" En saanu vapautta todella kokea itseäni ja omia rajojani. Näin, vaikka heillä ennestään oli jo 3-omaa lasta

Tämän takia uskon ainakin osittain ymmärtäväni eräitä nuorisotyöttömyyden syitä.

Baby boomerit olivat hyvin dominoiva sukupolvi, jonka vaikutus on yhä nähtävissä. Lapset piloiteltiin ja rakastettiin piloille, mutta samalla heitä myös estettiin kehittymästä ja kasvamasta. Lapsuudesta tuli boomereille "projekti" jonka he organisoivat ja jota he itse kasvattivat, ja joka osittain näkyy myös heidän lapsenlapsissaan.

Meillä Suomessa tapetaan yrittäjyys veroilla, mutta niin tapetaan myös työntekijät boomeirden eläkkeiden, terveydenhoidon ja "hyvinvointiyhteiskunnan" ylläpitämiseen. Koulu ei uskalla tukea itsenäistä ajattelua, koska se uhkaisi sen omaa valta-asemaa. Siitä on käytännössä tullut suojatyöpaikka, joka elää ajankuluneilla, itseään ja omaa menestystään miittaavilla PISA tuloksilla.

Boomeireiden omat lapset ovat oppineet vanhemmiltaan ns "yltäkylläisen vanhemmuuden" periaatteen. Lapset rakastetaan ja rutistetaan puhki niinkuin pehmolelu, ja samalla estetään heidän luontainen kehityksensä. Hyvinvointi ja muu yhteiskunta ei kannusta, eikä todella ohjaa työntekoon tai kuntoutukseen.

Suoraan sanoen, meillä pitäisi olla nuorien sijaan nuoria AIKUISIA, ja myös kohdella heitä niin. Järjestelmästä on kadonnut halu hyväksyä, että ihmiset joskus kasvavat aikuisiksi, joiden täytyy myös ottaa vastuu omista tekemisistään. Boomeri päättäjiä pelottaa kohdella jo 25 aikuisena, koska samalla he itse myöntäisivät olevansa yhtä vanhoja kuin isomummot ja papat. Tämän takia myyttiä ns "ikuisesta nuoruudesta" pidetään yllä käytännössä kynsin hampain, samalla kun aikuisuuden raja kokoajan siirtyy kauemmas taivaanrantaan. Me elämme boomeireiden "hyvinvointiyhteiskunta" haamussa.

7

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkeä tämä

Syy on laiskuus, joka johtuu liiallisista tukiaisista. Näin on syntynyt kelakerjäläisten joukko.

• Kuka syö kuormasta

Työttömien työttömyyskorvaukset, sossukorvaukset ja asumistuet maksavat Suomen valtiolle 4 miljardia euroa vuodessa. Nuorten osuus työttömyyskorvauksista, sossukorvauksista ja asumistukimenoista ei ole edes yhtä miljardia euroa vuodessa.

Eläkeläisten eläkkeet ja vanhusten hoito maksavat Suomen valtiolle 18 miljardia euroa vuodessa ja summa kasvaa valtavaa vauhtia joka vuosi.

Jokainen voi miettia kuka täällä oikeasti syö kuormasta nuoriso työttömät alle miljardi vuodessa vai eläkeläinen saa valtion kassasta kahdeksantoista kertaa enemmän rahaa eläkkeisiinsä ja palveluihinsa kuin nuoriso.

• dfery

Ainut syy nuorisotyöttömyyteen on se, että pentuja kiinnostaa enemmän juopottelu, rellestys ja biletys kuin ahkera työnteko. Pullamössösakkia, sano.

• isämmaapuhtaana

No mene sitten armeijaan niin saatpahan olla rauhassa pullamössöistä.

• gfdgdg

Suurin syö nuorisotyöttömyyteen on asiallisten palkkatyöpaikkojen puute. Vasta kävin kaupassa, missä oli harapaikka auki. Ennen kauppa oli tyypillinen ensityöpaikka. Vain vähä-älyiset näkevät suurimpana syynä mitään muuta. Työvoimapulan valittajat ovat palkanmaksutaidottomia aika usein.

• lööp

Kyllä suurin ongelma on se,että lapset jätetään selviytymään yksin henkisesti. Tavaroita annetaan, mutta ei aikaa

• nuoret roskasakkia

Eiköhän nää nykyajan mamman ja papan pikku kullannuput ole sen takia työttömänä kun ovat saaneet kaiken haluamansa aina nenän eteen kultatarjottimella ja sitten kun joutuu kuulemaan että töihin pitää herätä aamuseitsämältä niin ollaan heti että "emmää jaksa" ja jäädään krapulaisena sängyn pohjalle makaamaan. Hedonismi, laiskuus, saamattomuus ja välinpitämättömyys kiteytyy suomen nuorisoon ainutlaatuisesti, näitä pikkupettereitä ja lissuja ei vois vähempää kiinnostaa mikään muu kuin pään jokapäiväinen sekoitus päihdeaineilla ja siihenpä se tulevaisuuden rakentaminen jääkin.

Toki yritteliäitäkin nuoria on:
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011032113408554_uu.shtml

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      247
      2633
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      13
      2171
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      324
      1888
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      87
      1554
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1093
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe