Jopas taas masentaa

freedo.m1977

Dvd:t, konsolipelit ja kirjat....niillä taas paennut omaa surkeaa todellisuuttani tämän viikonlopun. Nyt sitten alkoi masentaa kun kyllästyin pelaamiseen. Ei oikein tiedä mitä sitä elämällään tekisi. Työt loppuu kuukauden päästä eikä uudesta työpaikasta tietoa. Kortistoon siis taas ja toimeentulotukea pitää hakea. No työttömyys onkin se normaalimpi olotila mulla ollut aina. Nyt oli poikkeus että pääsi palkkatukityöhön. Sekin loppuu siis.

Yksinäisyys masentaa. Ja kun en vaan osaa tehdä asialle mitään. Ei huvita käydä missään ja haluaa olla yksin. Silti masentaa olla yksin. Kuollut itsetunto ja itsevarmuus. Ei halua ihmisten edessä olla ellei ole pakko. Kämpillä turvallisinta.

Mitä sitä tekisi? Kukaan nainen ei koskaan välitä tai tykkää..se on nähty. 34-vuotias ja elämässä ei mitään uutta. Yksinäisyyttä ja tylsyyttä. Kaikki on turhaa lopulta.

Erakoituisiko ihan kokonaan koko yhteiskunnasta? Ostais teltan ja makuupussin ja nukkuis siinä. Jossain metikössä. Turhaa. Maailma taitaa muuten olla aikakauden päässä kun Japani on kärsinyt ja maailmantalous romahtaa. Nälänhätä tulee varmaan Suomeenkin...argh! Kylläpä masentaa!

Anteeksi vuodatukseni. Piti vaan jotenkin saada ulos.

Työviikko taas alkaa...onneksi.

14

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisasialooseri.

Samanlaisia tuntemuksia minullakin monena sunnuntaina. Sunnuntai on aina se pahin masennuspäivä,vielä kun tietää että normaalit ihmiset viettävät aikaansa kumppaneidensa kanssa.

• Hauskaa - tai oikeastaan ikävää kyllä, itseltäni tuntuu taas vähän samalta. Jotenkin epähuomiossa eksyin Facebook-päivityksiä vilkaistessani pitkään seurustelleen nörttikaverini ja tämän avopuolison FB:hen työntämiä kuvia, ja tulin jotenkin surulliselle tuulelle: "Ei kosketa minua". Nyt kamppailen jotenkin eteenpäin pyristelyn ja ATM-murheen-laakso -halvauksen välillä.

Onneksi voin sentään pelailla. Red Dead Redemption on mukavaa todellisuuspakoa, ja siinä maailmassa voin olla kirveellä veistetty tosimies John Marston.

• Ajattelin että ulkoilu aurinkoisena "kevät" päivänä piristäisi. Mutta oli vaan masentavaa nähdä onnellisia pariskuntia. Täytyy jatkossakin käydä lenkillä vasta pimeän tultua.

• Sama juttu. Minäkin kävin ulkona, ja vaikka se ehkä piristikin, kuului naamansanäyttämisen huonoihin puoliin onnellisten pariskuntien näkeminen. Jopa yksinkulkevat naiset masensivat, koska heistä tuli heti mieleen, että he ovat joko etäsuhteessa, tai sitten suhde on edennyt jo sillä vakiintuneelle tasolle, jossa mies jää mieluummin kotiin katsomaan lätkämatsia tai vormuloita.

• ES
        LordBoredom kirjoitti:

Sama juttu. Minäkin kävin ulkona, ja vaikka se ehkä piristikin, kuului naamansanäyttämisen huonoihin puoliin onnellisten pariskuntien näkeminen. Jopa yksinkulkevat naiset masensivat, koska heistä tuli heti mieleen, että he ovat joko etäsuhteessa, tai sitten suhde on edennyt jo sillä vakiintuneelle tasolle, jossa mies jää mieluummin kotiin katsomaan lätkämatsia tai vormuloita.

No hei! Musta tuntuu ihan samalta, vaihtaa vain "naiset" sanan tilalle "miehet". Mennäänkö naimisiin? Kaksi luuserilasta ja mennään puistoon? Ai niin, sä jäät kotiin tekemään makaronilaatikkoa.

• Ennakoi ja toimi

Niskasta kiinni ja hakemuksia tekemään. Et kai sinä tosissasi meinaa odotella duunin loppumista ja mennä sitten kortistoon katselemaan, mitä "tarjotaan"? Teet työnantajiin huomattavasti paremman vaikutuksen, kun suunnittelet tulevaisuuttasi edes kuukauden verran eteenpäin. Ihan totta.

Kiinnitä huomiosi nyt tuohon työllisyysasiaan, koska se on näköjään se ainoa asia, joka sinut pitää kiinni yhteiskunnassa.

• freedo.m1977

Ei niitä töitä mun alalle hakemalla löydy. On se nähty. On mulla listattuna lähemmäs 100 yritystä ja haettu. Ei töitä tarjolla. Akateeminen olen ja huono työllisyystilanne. "Duunarihommiin" ei pääse, koska ylikoulutettu. Jne jne. Mut toki haen töitä. Ei siitä ole kyse.

• Ennakoi ja toimi
        freedo.m1977 kirjoitti:

Ei niitä töitä mun alalle hakemalla löydy. On se nähty. On mulla listattuna lähemmäs 100 yritystä ja haettu. Ei töitä tarjolla. Akateeminen olen ja huono työllisyystilanne. "Duunarihommiin" ei pääse, koska ylikoulutettu. Jne jne. Mut toki haen töitä. Ei siitä ole kyse.

Haepa silti, on ainakin näyttää pino hakemuksia.

Et varmaan tykkää tästä ajatuksesta, mutta tuonpa esiin silti: onko sinun alallasi mahdollista työllistää itse itsensä? Sillä tavalla minä, muutama vuosi sitten tienhaarassa seissyt akateeminen asiantuntija, otin uuden suunnan. Pelotti hirveästi, mutta näin jälkeenpäin voin todeta, että eipä paremmin olisi voinut käydä.

Yrittäjyydessä on niin monta mielenkiintoista puolta, että siviilisääty ja muut olosuhteet alkavat tuntua aika toissijaisilta. Tämä pitää ymmärtää sitten positiiviselta kannalta.

• 14+17

Itse valittua "masennusta". Jos ei hae töitä, ei saa töitä. Jos haluaa olla yksin, ei voi olla kaksin. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Jos tosiaan viihdyt yksin niin valitse sellainen elämäntapa. Mitä järkeä haaveilla jostain muusta, kun kerran tuntuu hyvältä olla yksin??

Jos oikein kliinistä masennusta epäilet, niin mene lääkäriin.

• freedo.m1977

Jos hakee töitä, ei saa töitä. On se huomattu.

• ES
        freedo.m1977 kirjoitti:

Jos hakee töitä, ei saa töitä. On se huomattu.

Jep. "Jos hakee töitä, ei saa töitä." Niin se menee.

Tuntuu ihan kauhealta olla paska, jota ei vähimmässäkään määrin huolita yhteiskuntaan (= ei kelpaa mihinkään töihin, ei todellakaan edes siivooajaksi).

Normi-ihmiset eivät tajua, että jos on syrjäytetty, niin mikään ei vain ole mahdollista. Ihan sama täyttää kymmenittäin työhakemuksia netissä, kun yhteenkään työhaastettaluun ei pääse. Ihmiset, työnantajatkin tuomitsevat automaattisesti ihmistä näkemättä ja kuulematta.

En nyt puhunut "freedon" puolesta vaan omastani, en hänen tilannettaan tarkemmin tunne.

• oiuyt

Itse valittua "masennusta". Helppo sanoa. Itsellä myös kokemusta pätkätöistä ja työttömyydestä. Se jatkuva epävarmuus. Pelko että onko tämä jatkuvaa, putoanko lopullisesti kelkasta. Mitään ei voi suunnitella puolta vuotta pidemmälle.

Tuo on sellainen asia joka pikkuhiljaa,huomaamatta tekee ihmisen kyyniseksi,masentuneeksi. Sitä ei ymmärrä jos ei ole itse kokenut.

Hyvä työpaikka merkitsee nykyisin niin paljon ettei sitä edes haluta myöntää. En tunne yhtään työtöntä, köyhää jotka olisi onnellisia vaikka niillä on perheet. Miehelle se on erityisen raskasta jos ei pysty huolehtimaan perheestään, tarjoamaan lapsilleen niitä asioita joita lapset haluaa. Harrastukset ym..

• galle gönköttäjä

itse en tekisi palkatta tai pienipalkkaista työtä, jotain muuta ratkaisua hakisin, mieluummin vankilassakin olisin kuin pienipalkkaista työtä tekemässä samalla kun isopalkkaiset nauttivat elämästään pienipalkkaisille naureskellen. oletko koskaan huomannut millaisia hymyjä ja kuinka usein isopalkkaiset näyttävät?

poikkeaa hieman pienipalkkaisten hymyistä?

• rkp kaikkein paskin

mikäs niillä on hymyillessä, ovat pomoina, teeskentelevät kaatuvansa työmäärien alle samalla kun piereskelevät torkkupeittojen alla sormi persereiässä ja sieltä ne ottaa sormensa pois ja nuuskivat sormeaan.

välillä tulevat esille mölisemään silmät ahneutta ja valheellisuutta täynnä, kuka keksii kieroimmat valheet, kyllä tyhmä kansa tietää, hah hah haa. haukkuvat toisiaan vaikka samanlaisia kusipää riistäjiä ovat, ihan kuin esiintyisivät tavallisen rahvaan asialla.

äänestäkää perussuomalaisia, jos haluatte nähdä vähemmän hymyhä riistoporvareiden itseriittoisilla kasvoilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      992
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      933
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      859
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      241
      835
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe