Oletko koskaan ottanut pikavippejä?
Pikavipeillä tarkoitan pikavippifirmojen tarjoamia lainoja, en kavereilta lainaamista.
Itse en ole koskaan ottanut ko. lainoja enkä ota.
Sinkut ja pikavipit
13
166
Vastaukset
- crocuta_crocuta
En
- nainennnnnnnnn
Olen, ja kun en pystynyt maksamaan, niin piti ottaa muualta lisää jne. Nyt pikavippivelkaa yhteensä 2000-2500 e. En pysty maksamaan laskuja eräpäivinä. Jollekin toiselle nuo summat eivät olisi paljon mitään, mutta minulle ne ovat hyvin paljon. Tuloni ovat hyvin pienet.
Eli en pysty maksamaan. Uusia pikavippejä en kuitenkaan ota. Odotan karhukirjeitä. Maksan mitä pystyn.
Luottotietoni eivät ole vielä menneet, mutta kai ne tulevat menemään, koska en pysty maksamaan eräpäivinä. En. Eikä mulla ole ollut koskaan mitään muutakaan velkaa, muut ovat olleet ja olevat velkaa minulle. Luottokorttikin on mutta en ole käyttänyt sitä koskaan, kun ei ole ollut tarvetta.
- jackaroo
Pidän itseäni melko hyvänä raha-asioissa, vaikkei minulla nyt sitä kovin paljoa ole kun en töissäkään ole enkä ole perinyt/voittanut mitään. Olen kuitenkin aina ollut melko säästäväinen luonne ja siitä vähästäkin rahasta olen usein vähän talteen laittanut, toki olen sitä sieltä säästöstä myös käyttänytkin, mutta aina minulla on muutama satanen joskus jopa tonnikin säästössä ihan vain kaiken varalta.
Pikavipit ovat kyllä ihan täysi turhake, jos minä tarvitsisin rahaa johonkin pikku menoon ja minulla ei sitä olisi, niin enemmin minä hakisin vaikka pankista kulutusluottoa, paljon halvempaa. Yleensä kuitenkin jos minulla ei ole johonkin varaa, niin en sitten osta sitä tai sitten säästän sitä varten jonkin aikaa että minulla rahat riittää siihen. Lainoihin, osamaksulla maksamiseen ja luottokortteihin suhtaudun negatiivisesti. Ainoat lainat mitkä näillä näkyminen elämässäni tulen ottamaan ovat asuntolaina ja ehkä myös autolaina.- jackaroo
Vaikkein minä noita pikavippejä otakaan, niin melko monet suomalaiset noita näyttävät käyttävän.
http://www.iltalehti.fi/talous/2011032213413980_ta.shtml
---Kotitaloudet ottivat viime vuoden viimeisellä neljänneksellä uusia pikaluottoja 65 miljoonaa euroa. Pikavipin ottajat maksoivat lainoista erilaisia kuluja yhteensä 17 miljoonaa euroa eli 26 prosenttia lainasummasta.---
En ole ottanut, enkä ota. Maksukykyisillä on nykyään luottokortit, joita voi tarpeen vaatiessa käyttää, joten pikavippipalvelut tuntuisikin olevan suunnattu lähinnä maksukyvyttömille, jotka sitten joutuvat kuseen.
- ES
Nyyh nyyh. Tyhmä ES. Jonkin verran, ei kuitenkaan luottotiedot menneet.
- jackaroo
Eikö olisi helpompi hakea pankista kulutusluottoa? Sehän on paljon halvempaa ja maksuajatkin pidemmät. Toki se vaatii sen että poistut sieltä kotoa ja menet pankkikonttoriin jonottamaan...
- ES
jackaroo kirjoitti:
Eikö olisi helpompi hakea pankista kulutusluottoa? Sehän on paljon halvempaa ja maksuajatkin pidemmät. Toki se vaatii sen että poistut sieltä kotoa ja menet pankkikonttoriin jonottamaan...
Ei uskalla pankkiin. Pikavipin otin ja sitten toisen pystyäkseni maksamaan edellisen jne. Ei nyt kovin paljon ole (mun tuloissa on paljon), makselen. Enkä ota enempää. En mä edes vilkaissut mitään korkoja tms. kun hain niitä. Pikkusen impulsiivista oli. Opiksi...
- miesss82
Sinkku olen, ja en ole koskaan ottanut pikavippejä, enkä kyllä ikinä moiseen sortuisi. Sen verran olen kauhujuttuja kuullut, että annan pikavippien suosiolla olla. Eikä ole ollut kyllä tarviskaan niitä ottaa. Aina on pienistä tuloistani huolimatta jotenkin pärjätty ilman pikavippejä, ja muitakin lainoja. Minusta pikavipit voisi oikeastaan kieltää.
- velaton mies
Jos tarvitsee pikavippejä, oma taloudenhoitokyky on niin heikko, että pitäisi joutua holhouksen alaiseksi.
- sir_eino
Olen. Ja jouduin niiden takia tilanteeseen missä melkein lähti luottotiedot. Maksan edelleen sitä virhettä takaisin.
- GanjaMan------------
Luottotiedot meni joskus parisen vuotta sitten ku piti kesällä hauskaa pitää vaikke ollu mitään töitä. Syksyllä sitten tipahti postiluukusta niin iso kasa laskuja etten millään pystyny niitä maksaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372