Ihmisten jaottelu koulutuksen ja

Vieläjatkuu

ammatin mukaan.
Esim. Jaotteletko sinä insinööri automaattisesti duunarin köyhempään ja alempaan ryhmään?
Minua kiinnostaa erityisesti tuo, koska tuntuu että kaikki nuoret insinöörit käyttäytyvät tökerösti vähemmän koulutettuja vastaan. SIIS tuntuu, en syytä.

8

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jaotteletko sinä insinööri automaattisesti duunarin köyhempään ja alempaan ryhmään?"
      Lyhyt vastaus: No en tietenkään.

• 13+5

En missään nimessä. En miesten kuin naistenkaan suhteen.

• 6324q5wyq

Minä jaottelen insinöörit omaan karsinaansa jota välttelen. Sori vaan.

• En todellakaan jaottele, enkä tunne ketään joka tekisi näin.

Tiedän kyllä sen, että joillakin teekkareilla saattaa jatkuva laskeminen jossain vaiheessa "kihahtaa hattuun".

• März 29

Kyllä kai sitä väkisilläkin jotenkin ihmisiään jaottelee. Ei niinkään kahtiajakoisesti menestyjiin ja häviäjiin vaan paljon useampaan ryhmään. Esim:

MENESTYJÄT - nämä huippuarvosanoin 3-4 vuodessa yliopistotutkinnon rahakkaalta suorittaneet komeat miehet, joilla on kaunis ja mukava tyttökaveri lääkiksessä. Kolmikymppisenä pihassa on jo velaton uusi Audi.

PERUSPORUKKA - Käy 8-16 töissä tuntematta sen suurempaa intohimoa. Intohimon puute näkyy myös urakehityksessä. Koulutus voi olla mitä tahansa. Uskollinen elämänkumppani tukee arjessa.

ROSKASAKKI - ei mitään koulutusta. Huono parisuhde, ei omaisuutta.

• Mies1985

Minä ainakin näen tuon "roskasakki" määritelmän todella arvolatautuneena.

Onni tai onnettomuus rakkauselämässä ei kerro mitään henkilön moraalisista ominaisuuksista. Jos ihminen on tarpeeksi epäviehättävä fyysisesti tai muuten vain erikoinen, niin parisuhteeseen pääseminen on varmasti todella vaikeaa. Onhan se niin vaikeaa monille meistä suht normaaleistakin.

Myöskin koulutus...On varmaan totta että iso osa rikollisista ja tietyt kansanryhmät jotka eivät ainakaan koe mitään kiinnostusta tehdä muiden hyväksi mitään, ovat kouluttamattomia.
        Mutta sitten on vähintäänkin yhtä iso osa kouluttamattomia jotka ovat muuten vain oravanpyörästä syrjäytyneitä eivätkä ainakaan pahiksia tai varsinaisia lusmuja.
        Eikä koulutus ole yhtä kuin työ. Kouluttamaton henkilö voi työllistyä tai työllistää itse itsensä.

• En todellakaan pidä duunareita mitenkään muita huonompina tai alempiarvoisina.

Voisin ihan hyvin seurustella duunarimiehen kanssa, mikäli vaan niin sanotusti kemiat kohtaisivat (tultais hyvin juttuun ja hän olisi mukava). Mielestäni persoona on koulutusta tärkeämpi asia. Mielummin mukava duunari, jonka kanssa tulee hyvin juttuun, kuin diplomi-insinööri, jonka kanssa juttu ei vaan luista ja kemiat ei kohtaa.

(Itse olen parin kuukauden sisällä valmistumassa insinööriksi)

• Reipas Poikamies

Vasta DI-tasolla tätä tulee selvästi esille.

Olen itse duunari ollut koko ikäni, ei tuo Amk ole minua nokkapystysssä kulkijaksi muuttanut, päinvastoin ymmärrän miten tärkeää duunarin työ on.

Itse en vieläkään kerää materiaa (no kirjoja ja tälläistä kirppiksiltä), mikä tosin jo usealle duunarille on elintärkeää nykyään?

Toisaalta minulla on sisäinen tarve tehdä asioita jotka koen mielenkiintoiseksi ja etsiä niitä.

Ehkä siksi projekti luontoinen työ sopii aina minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe