Aito Oikea Lesbo?
On tässä tullut huomattua että on olemassa tällainen Täydellisten Lesbojen Kerho, mihin pääsevät hyvin harvat ja valitut.
Kriteereinä ainakin:
- on aina tiennyt olevansa lesbo; jo synnytyslaitoksella iskenyt silmää naapurisängyn tyttövauvalle
- suostunut nauttimaan vain Aitoa Rintamaitoa
- taaperoikäisenä saanut itkupotkuraivarin Barbie-vaatteista ja halunnut sinisen autopaidan
- heräämisen on täytynyt tapahtua viimeistään tarhassa; ja extrahyi jos on pitänyt jostain pojasta
- teininä pienelläkin paikkakunnalla vaan rohkeasti kulkenut "vittu haisee hyvälle" -rintanappi takinliepeessä
- ei missään nimessä ole seurustellut poikien kanssa, ei vaikka olisi kuinka pelottanut olla lesbo
- itse asiassa aina parempi jos on nyrpistänyt Ylevää Lesbonenäänsä aina kun miespuolinen henkilö on kahta metriä lähempänä (vähimmäisturvaetäisyys)
- miehen saastuttama lesbo ei voi koskaan kuulua Aitoihin Oikeisiin Lesboihin, hän on "damaged goods"
- aivan Kertakaikkiaan Pöyristyttävää jos on ollut ihan aviossa miehen kanssa, ja saattaa olla tehnyt lapsiakin
- kulissiheteroelämä pilaannuttaa naisen pysyvästi eikä sellainen kelpaa Aidolle Oikealle Lesbolle
- Aito Oikea Lesbo on aina riemuinnut lesboudestaan, ei ole koskaan sitä hävennyt, se ei ole koskaan ahdistanut, hän on aina osannut elää Täydellistä Lesbon elämää kauniina ja rohkeana ja seurustellut vain naisten kanssa
- Aito Oikea Lesbo ei koskaan ole kaapissa vaan kulkee barrikadeilla työkseen
Siinä joitakin havaintoja. Onneksi täytän edes jokusen kohdan listalta vaikka mulla ei olekaan mitään toivoa päästä tuohon taianomaiseen Aitojen Oikeiden Lesbojen joukkoon, ei vaikka olen syntynyt lesboksi. Olenhan esim. aikanaan seurustellut poikien kanssa koska en uskaltanut muutakaan. Olen siis ikuisesti pilaantunutta tavaraa ja on aivan selvää, että lähden miehen kuin miehen matkaan, olen muka-lesbo ja oikeasti hetero. Monet tyttöystävät ovat olleet vain kulissia. Ei ole olemassa Kulissiheteroita, vain Kulissilesboja. Kaipaan elämääni ja ja sydämeeni lesbonaista, mutta eihän se oikeasti voi olla niin.... ;)))
Tämän tarinan innoittajana on se että törmäsin ensimmäistä kertaa naiseen, jolle mun menneisyyteni oli ongelma. Se satutti mutta kirvoitti myös ajatuksen Ei Aivan Täydellisten Mutta Silti Aitojen Lesbojen -ry:n perustamisesta! :D
Aito Oikea Lesbo
33
1393
Vastaukset
- Hyvämutteitäydelline
En hyväksy naisekseni naista jolla pitkä suhde (avo- tai avioliitto) takana miehen kanssa.
Johtuu äärettömän huonosta kokemuksesta.Hankala exmies naisellani ja syvä epäluottamus suhteessamme.
Ei vain tule enää ikinä onnistumaan.Siksi mulle kelpaa vain "aito lesbo". - ikisinkkuko
Niinpä... mutta kun oikeasti aito lesbo on ihminen joka on lesbo!
Onneksi olet vähemmistössä, sillä olen ainakin näin keski-ikäiseksi asti päässyt niin että olen yhden ainoan ihmisen tavannut joka ei hyväksy menneisyyttäni. Ja jos ei ymmärrä minkälaisen pelon ja ahdistuksen kanssa silloin elin ei varmaan muutenkaan ole mulle sopiva.
Ihan sama onko häiritsevä ex nainen vai mies, eli ei suhteen väliin koskaan saa päästää muita.
Itse seurustelin kulissiaikoina miesten kanssa joskus viime vuosituhannella eikä se mua kyllä ihmisenä ja lesbona huononna yhtään. Onneksi olen eheytynyt ja uskaltanut elää lesbona jo kauan, kaikki eivät ole yhtä onnekkaita. Koskaan en ole naisiani pettänyt enkä petä.
Laitoin aloituksen huumorilla mutta kyllä se mua aidosti loukkaa että olisin jotenkin huonompi lesbo koska olen aikanaan yrittänyt olla kuten muut, miellyttämisenhaluinen nuori kun olin. - Ylpeä antihomo!
Itse aikankin ottasin ihan milloin vaan ennemmin naisen jolla on takana joko heterosuhde(yritelmä), tai vähintään edes kokemusta miehistä mutta ei enää mitään mielenkiintoa sekaantua vastakkaiseen sukupuoleen!
Kun asiathan, kuten myös seksuaalisuus, ei kuitenkaan ole mustavalkoista.
Kaikkihan meistä on tavalla tai toisella itseään etsinyt ja jos siihen etsimiseen on kuulunut myös ne miehet niin parempi vaan, ompa ainakin nähty ja koettu ja tarpeettomaksi todettu :D
Varsinkin jos vaihtoehtona on kunnon aito,pienestä asti sateenkaarilippua heiluttanut miehiä vihaavia kultatähti, joka on allerginen millekkään miehiin liittyvälle ja jossain vaiheessa, isona aikuisena tyttönä kuitenkin asiaa epäilemään alkanut ja miehiä kohtaan epäilyttäviä tunteita saanut, kun niitäkin kuitenkin löytyy...
Ja kun kyllähän sen tietää kun palaset loksahtaa kohilleen ja etsimiset on etsitty ;)
Ja sitä ei vähennä kyllä tippaakaan jos menneisyydestä löytyy ne omaan mahdottomuuteensa kaatuneet kokeilut ja yritelmät!
Joten jos aloittaja on haalimassa joukkoja ryhmäänsä niin täällä on ainakin yksi out'n'proud, myöhäisherännyt ja vielä väärän näköinenkin neitokainen lapa ojossa ;D - Starchild^
on kyllä niin raivostuttavaa tällä palstalla, että jos kertoo joskus aiemmin, niinkuin minä teini-ikäisenä, olleensa poikien kanssa, niin heti hyökkää pari kiukkuista " oikeampaa lesboa" kimppuun. Ja oikeassa elämässä viihdyn oikein hyvin ystävinä miestenkin kanssa, josta saan jatkuvasti kuulla, etten voi oikeasti olla lesbo. Ja tottakai pitäisi olla myös ulkoisesti lesbomainen habitus, mitä minulla ei ole. Eli varokaa Täydellisen Lesbot täällä, nyt on eksynyt yksi heterotyttö palstalle !
- lovedby
Naisen seksuaalisuus ei ole niin "jämähtynyttä" kuin miehen. Eli siirtymistä heteroudesta lesbouteen tapahtuu ihan oikeasti jopa aikuisiällä. Jotkut näistä pysyvät biseksuaaleina toisista tulee lopun elämäksi lesboja (juu nyt nousee jollain niskakarvat pystyyn, kun käytän lesbo -sanaa ns epäaidosta lesbosta). Eikä tarkoita sitä, että olisi elänyt kaapissa tai että olisi kieltänyt asian itseltään, vaan sitä kehittyy ja muuttuu aidosti.
Onneksi en edes hyväksyisi niin ahdasmielistä naista, joka jonkun yksittäisen piirteen tai periaatteen vuoksi ei voisi kanssani olla. Nimim. kokemusta on. - Ylpeä antihomo!
Starchild^, ootko minkä ikäinen ja mistäpäin? :)
- lololozzz
Minusta on vain hyväksyttävä se tosiasia ettei kaikkia voi eikä pidä miellyttää. Ei sen kummempaa. Jos joku sanoo ja määrittelee itsensä oikeaksi lesboksi niin siitä vain, ja jos joku ottaa sen loukkauksena ettei pääsekkään siihen ryhmään leikkimään niin pitääkö siihen sitten päästä vaikka väkisin? Jos itse ei ole sujut itsensä kanssa ja tiedä mikä ja kuka on niin varmasti joka toinen asia maailmassa kolahtaa sieluun ja itkettää kun ei tule hyväksytyksi sinne eikä tänne.
Ikuinen kysymyshän on juuri se että miten pitäisi pukeutua, olla hiukset ja ketä panna että löytäisi sen oman ryhmänsä jossa leikkiä. Minä itse olen aina vähän kuulunut siihen ryhmään joka ei välitä ryhmistä, ja olen huomannut että siltikin elämä on ihanaa ja ei ehkä edes satu niin kauheasti.
Ne jotka pitävät tarkkoja rajoja ovat minun käsitykseni mukaan kuitenkin vähemmistö, ja minusta on melko kohtuutonta että heitä koitetaan nyt vihata sitten täälläkin urakalla että hävetkää syntymälesbot jotka ette anna pitkähiuksisien heteromenneisyyden ja poikaystäviä omaavien lesbojen olla teidän kanssa.
Mitä jos vaan etsii sen oman possen jonka kanssa on kivaa ja se siitä, ei tarvitse vihata eikä loukkaantua eikä draamailla sen enempää. - ...
Minä olen täyslesbo, vaikka onkin pitkät hiukset. Täyslesbo tykkää vain naisista ja kaikesta naiseen liittyvästä. Pojat, autot, autopaidat ja kaikki mikä vaan liittyy poikiin on yök. Siilitukka liittyy myös jollain tavalla miehiin joten sekin on yök.
- Niin justiinsa juu
Entä jos sun naisella on kookas klitoris.Tuoko se sulle mielleyhtymän miehen sukupuolielimeen ja yökötyksen?
- ...
Klitoris ei millään tavalla liity mieheen. Se olisi vähän sama kuin onko naisella pienet vai isot rinnat..
Rinnastat siis kookkaan tai suuren mieheen ja pienen naiseen ?- .
Mä en kyllä ymmarra yhtään mistä te puhutte.Pitäisikö sitä edes ymmärtää?
- varmasti on
synnynnäisiä homoja ja lesboja. Aivot on kaikilla hiukan erilaiset. Vituttaa kaikki ihmiset, jotka yrittää vääntää kaikki samaan muottiin!!!! Typerintä ikinä yrittää tehdä kaikista heteroita. Kenelle se edes kuuluu, miten yksilöt viettää seksielämänsä????
- ikisinkkuko
Siis, postasin aloituksen HUUMORILLA, en oikeasti koe olevani yhtään sen huonompi kuin sellainen lesbo joka ei ole koskaan pojan kanssa seurustellut. Ei mun tarvitse kenenkään hyväksyntää saadakaan, mutta satutti kun mut tuomittiin tuollaisella perusteella.
Varmasti voi jollakulla olla häilyvä tai muuttuva seksuaalisuus, mulla ei ole ollut. Olen aina ollut lesbo. Aikanaan arkana nuorena sitä vain oletti että kuolee jos kukaan saa tietää että on erilainen.... kaveriporukkaan ei olisi enää ollut asiaa. Yrittihän siinä sitten olla kuten muut, mutta sisimmässä oli tyhjää.
Onneksi ne ajat ovat kaukana takanapäin. Eivät tosiaankaan miehet kiinnosta kuin kavereina, olen aivan 100% lesbo. Enää en edes pystyisi olemaan miehen kanssa... yyyh.- lololzzz
Huumorilla huumorilla. Tietysti sillä, eihän tämä nyt vakava asia olekkaan, kuitenkin suhun kirpaisi ja riensit pyytämään että sun lesbous vahvistetaan täällä ihan yhtä lesboudeksi kuin muidenkin. Se on nyt tehty, olet 100% lesbo ja miehet ei todellakaan kiinnosta.
- Anonyymi
Huumorin varjolla tehtyä vittuilua lesboille joilla ei ole tarvetta nussia miehiä.
- niin ja näinkin
Aika hauska postaus oli :D
Minua eivät naisen miesseikkailut häiritse, jos kerran on suuntaumukseltaan bisse. En inhoa miehiäkään, joten en varmaan ihan vielä voi varustautua telaketjuilla ja rynnistää barrikadeille.
Sen sijaan minua vaivaa aika tavalla, jos tyttöystävä ilmoittaa olleensa miesten kanssa, vaikkei olisi koskaan tehnyt mieli. Tulee heti mieleen, että onko tuolla oikeasti noin vähän selkärankaa - itse tiesin aina olevani erilainen (monella muullakin tavalla kuin seksuaalisuudessa), mutta koskaan en suostunut tekemään väkivaltaa itseäni kohtaan pakottautumalla vääränlaiseen muottiin. Olin pitkään ilman kavereita ja hiton hankalaa se elo välillä oli, mutta säilytin itsekunnioitukseni enkä siksi kadu mitään.
Sitten minulla on vähän ehkä naurettavakin mielleyhtymä tästä... jos nainen tietää olevansa lesbo ja silti pakottaa itsensä seksiin miesten kanssa, niin minusta se on kyllä ihan itsensä raiskaamista. Ei tunnu terveeltä touhulta ja jos pystyy omaa itseään vastaan toimimaan, niin mitäköhän muuta siltä voi vielä odottaa? Tietysti tällaisilla lesboilla itsellään ei välttämättä ole mitään kaunoja menneisyyttään kohtaan, mutta kyllä se minua vähän kirvelisi. Odotan kuitenkin naiseltani selkärankaa ja sellaista perisuomalaista perkele-sisua, että sosiaalisen paineen edessä ei murruta!- taivassana
Kaikki eivät oo syntyneet 80-tai 90-luvulla vaan on myös niitä jotka
ovat eläneet nuoruutta silloin kun oli vielä kehotuskiellot ym.
- ikisinkkuko
Heh... lolozzzz on antanut hyviä neuvoja tässä jokin aika sitten mutta nyt kyllä on aika erikoinen sävy tossa sun tekstissäsi... näin nelikymppisenä en tarvitse ketään muuta vahvistamaan lesbouttani... hauska ajatus sinällään. Törmäsin vain itse ensimmäistä kertaa siihen että jollekulle menneisyyteni oli ikävä asia. Se satutti, ei muu.
Olen yhä joissakin asioissa mustavalkoinen, mutta ihmisiä opin ymmärtämään aina paremmin, sitä miten erilaisia me olemme.
Olin aikanaan aivan satavarma, etten koskaan voisi elää lesbona, se asia oli niin kaukainen ja pelottava. Olin epävarma ja arka, hain hyväksyntää enkä halunnut erottua joukosta. Koulussa ylitunnollinen, hyvä oppilas, vanhemmilleni ja ihmisille ympärilläni tahdoin olla se kiltti tyttö. Homoseksuaalisuus oli jotain kamalaa. Olin todella häpeissäni ja ahdistunut kun tajuisin olevani ihan vääränlainen. Ihme että selvisin siitä ajasta hengissä.
Yritin kovasti elää "normaalia" elämää, en halunnut olla yksinkään. Ei silloin poikien kanssa seurustelu ollut inhottavaa, mutta en tuntenutkaan mitään. Sisälläni huusin, olin rikki... olin kuin räsynukke virran vietävänä. Ei sitä kaikkea voi ymmärtää ellei ole itse kokenut.
Siksi tuomitsevat ja ymmärtämättömät kommentit satuttavat syvälle.
En ole koskaan ollut bi, vaan lesbo aina. Ihastuin toisiin tyttöihin jo pienenä ja opin häpemään sitä syvästi.
Luojan kiitos olen kaikkeen siihen nähden ihmeen vähän rikki. Ja olen onnellinen että edes suurimman osan elämästäni olen voinut ja voin elää lesbona, ylpeänä siitä mikä olen. Tie on ollut pitkä ja kivinen mutta onneksi se on takana ollut jo kauan. - Vastapuheenvuoro
Ymmärrän hyvin ulkoiset paineet ja ympäristön asettamaan muottiin ahtautumisen, mutta kuten aikaisempikin kirjoittaja kertoo, kyllä se silti hiukan arveluttaa. Ja nimenomaan, siinä ei niinkään arveluta se, että naisella on ollut heteroelämältä kalskahtava menneisyys, vaan se, ettei nainen ole ollut aidosti sitä mitä on tuntenut olevansa.
Lapsena ja nuorena tehdyt päätökset ovat tietenkin sellaisia päätöksiä, jotka on tehty silloin, kun ei olla vielä kehitytty ja kasvettu ihmisinä - ja kasvuahan se on koko elämä. Mutta siltikin, aina välillä, mietin, mitä se kertoo ihmisestä, että ihminen on aikoinaan jonkinlaisia päätöksiä tehnyt. Itse tajusin jo nuorena, että minun itse raivattava ja rakennettava oma polkuni, ja sillä tiellä olen edelleen. Ne olosuhteet, joista lähdin, eivät olleet todellakaan helpoimmat, mutta ehkä ne myös aiheuttivat sen, että kasvoin aikuiseksi niin varhain. Suuntasin kaiken energiani eteenpäin menemiseen ja itseni kehittämiseen, sillä tajusin, että se on ainoa vaihtoehto selviytyä elämässä.
Olin esimerkiksi jo 18-19-vuotias, kun harrastin seksiä ensimmäisen kerran. Monet tuttavani olivat kyllä tuossa iässä seurustelleet jo pitkään, jopa pikkusiskoni. En ottanut siitä mitään paineita, eikä minulla ollut mitään tarvetta yrittää tehdä asioita niin kuin muut. En ottanut myöskään paineita ulkonäöstäni tai ulkomuodostani, enkä kertakaikkiaan suostunut alistumaan sellaiseen muottiin, johon olisi ehkä joidenkin mielestä pitänyt. En ole myöskään koskaan elämäni aikana esimerkiksi maistanut yhtäkään savuketta, enkä harrastanut ylimitoitettua alkoholinkäyttöä. Liikuin sellaisissa piireissä ja porukoissa, jotka hyväksyivät minut sellaisena kuin olin, ja joihin kuuluvilla ihmisillä oli ainakin jossakin suhteessa samanlainen arvomaailma. Elämäni oli todella täyttä kaikkien ihmisten, ystävien ja harrastusten kautta, eikä minun tarvinnut ikinä sekoilla tai yrittää esittää jotakin sellaista, mitä en ollut.
Kaikilla meillä on menneisyytemme. Minun menneisyyteni haamut ovat kuitenkin sellaisia, joita en ole itse aiheuttanut. Olen ylpeä siitä, että olen lapsesta asti osannut kyseenalaistaa asioita ja minulla on ollut erittäin voimakas oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon taju ja riittävästi rohkeutta olla omanlaiseni. En toki tullut kaapista lapsena, enkä nuorena. Asuin pienessä kylässä, jonka asukkaista puolet oli lestadiolaisia. Kaapissa oleminen ei minua ahdistanut, eihän minulla ollut edes seurustelukumppania. Toisaalta halusin suojella perhettäni. Lisäksi minulla oli paljon muitakin asioita pohdittavanani.
Usein mietin, mikä meidät ihmiset erottelee toisistamme? Mitkä kaikki tekijät aiheuttavat sen, että toiset meistä valitsevat toisenlaisen tien, toiset toisenlaisen? Ympäristö, luonne, persoonallisuus... Miksi toisille meistä on niin tärkeää miellyttää muita, tai rakentaa elämänsä sen mukaan, jotta olisivat toisten silmissä oikeanlaisia?
Valinnat kertovat ihmisestä paljon. Ehkä se, että olen itse elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni rankoissa olosuhteissa, mutten ole kuitenkaan koskaan sortunut purkamaan pahaa oloani väärin keinoin tai esittämään jotain muuta kuin mitä olen, on tehnyt minusta kriittisen. Liiankin kriittisen. Ne tarinat, joissa kerrotaan vaikeasta murrosiästä, varhaisaikuisuudesta tai siitä, kuinka piti olla aina jonkinlainen, herättävät sisälläni epäilystä. Miksi ja kenen silmissä? Voiko sellaisesta epävarmuudesta päästä koskaan eroon? Lesbous voi olla rankkaakin ja sillä voi olla rankkoja seurauksia - kuinka sellainen henkilö selviytyy? Joskus kallistun myös ajattelemaan selkärangattomuutta, kuten aikaisempi kirjoittaja.
Rakkaus on aina rakkautta, ja rakkaus on inhimillistä. Jos nainen kertoo minulle olleensa rakastunut mieheen, ei se ole minulle ongelma. Ongelma on se, jos nainen on ollut miehen kanssa, vaikkei olekaan ollut tähän rakastunut. En ylipäätään arvosta naista, joka harrastaa yhdenyönsuhteita tai muutoin kevyistä lähtökohdista lähteviä suhteita. Se, että on harrastanut seksiä jonkun kanssa, jota ei ole edes rakastanut, herättää minussa kauhua. Miten sellaiseen naiseen voi luottaa? Rakastaako hän minuakaan, jos hän kerran voi harrastaa seksiä ja olla näennäissuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jota ei aidosti rakasta? Mikä on aitoa ja mikä ei, mikä on totta ja mikä ei? Mihin voin luottaa?- Anonyymi
Hyvin kirjoitettu.Avoimesti,olet sinut itsesi kanssa.
- Anonyymi
Kerrankin jotain fiksun ihmisen kirjoittamaa.
- ikisinkkuko
En meinannut enää vastata kun huumori kääntyi näin vakavaksi, mutta vastaan ihan siksi että jos joku muu on ollut samanlaisessa tilanteessa tai pohtii omaa arvoaan niin kyllä me kaikki lesbot olemme oikeasti ihan yhtä oikeanlaisia :)
Onneksi en aikaisemmin ole törmännyt edellä vastanneen kaltaisesti ajatteleviin naisiin. Kai mun kumppanit ovat sitten olleet eri tavalla fiksuja, tosin monella itselläänkin nuoruudessa ollut poikaystävä, ei kaikilla. Väliä sillä asialla ei ole kuitenkaan ollut, onneksi. Väliä pitäisikin olla sillä nykyisyydellä, sillä millainen ihminen on kyseessä. Minä esim. uskollinen yhden naisen nainen, rakastan naisessa kaikkea *virn*
Ykkösohjenuoraksi elämässä yleensäkin pitäisi muistaa se, että ihmisiä ei VOI verrata, me olemme niin erilaisia. Jotenkin suorastaan julmaa mainostaa miten itse on ollut vahva ja kulkenut aina omaa tietää jne.
Kaikki eivät ole yhtä vahvoja. Nyt olen vahva mutta se vei kauan. On suorastaan kuvottavaa kyseenalaistaa toinen lesbo jonkin tuollaisen perusteella kuten täällä parissa viestissä, ja tuossa ylläolevassa on tehty.
Itse kun mulla aikanaan oli poikaystävä, niin vaikka syvällä sisimmässä ajattelin olevani lesbo niin minulle se oli niin suuri häpeä että painoin sen taka-alalle niin hyvin kuin pystyin. Halusin miellyttää, olla kuten muutkin.
En ole koskaan harrastanut irtosuhteita, enkä koskaan harrastaisi seksiä jos ei olisi mitään tunnetta mukana. Silloinkin aikanaan olin kiintynyt poikaystävääni, vaikka se ei ollutkaan sitä syvää rakkautta ja yhteenkuuluvuutta mitä voin kokea vain naisen kanssa, enkä fyysisesti tuntenut mitään. SIlti oli tärkeää olla rakastettu, hyväksytty, kaipasin suuresti jakaa elämäni toisen ihmisen kanssa, eikä se elämä mitään kauheaa ollut. Yritin rakentaa elämääni niin, koska minusta ei ollut silloin yksin elämään, enkä olisi ikinä näyttänyt kenellekään olevani lesbo, enkä sitä edes aktiivisesti ajatellut silloin kun luulin että se osa elämästä on mahdoton toteuttaa, niinpä tyydyin elämään niin hyvää elämää kuin pystyin vaikka sisimmässäni olikin aina tyhjiö.
Kun sitten aikanaan monien yllättävien vaiheiden jälkeen ja vastoin kaikkia odotuksiani pystyinkin alkaa elää naisen kanssa, olihan se huikeaa. Silloin vasta ymmärsi mitä se oikea rakkaus on, miten ihanaa on se kaikki, myös fyysinen puoli. On lesboja jotka eivät pystyisi olemaan miehen kanssa, enkä minäkään enää pystyisi, mutta silloin pystyin, se oli vain "pakollinen" osa elämää, tärkempää oli olla rakastettu ja saada jakaa elämänsä. En siitä fyysisesti nauttinut, mutta ei se kamalaakaan ollut.
Nainen on kuitenkin se mun puuttuva toinen puolikas, ja onneksi jo viime vuosituhannella alkoi mun "oikea" elämäni.
Tie minuuteen ja lesbouteenkin on siis jokaisella erilainen, ei pidä tuomita kun ei voi tietää oikeasti sen toisen ihmisen elämästä mitään, ja vielä se miten erilaisia me ihmiset olemme.
Äärimmäisen surulliseksi tulin lukiessani esim. edellä olevan mielipiteitä, mutta niitähän meillä jokaisella on.
Rakkauden täyteistä kevättä kaikille ihanille naisille :))))- woeuroweur
Tuohan oli kuin "Annin" tarina käänteisesti. Toivottavasti valtamedia ei huomaa, että joku on mielipiteensä käynyt kertomassa. Mutta niin, ei elämät ole verrannollisia ja kukaan voi tietää tai täysin ymmärtää vaikutuksia mikä kenenkin elämään liittyy. Nyt kun nelikymppiset ovat perspektiivinsä antaneet, niin menen ja suosittelen myöskin lukemaan kirjan -Katoamisten kirja, Iida Rauma, odotan innolla lukukokemusta ja näkemystä tästä ajasta ja nuoren perspektiivistä asioiden suorasukaisten käsittelytavan muodossa.
- julma kuvotus
Suomessa käsittääkseni ei yleensä pakoteta avioliittoon tai muuhun suhteeseen, joten itseaiheutettua kurjuutta se on. Oma kehohan on toivon mukaan jopa naisella tärkeysjärjestyksessä toivottavasti vähän ylempänä kuin vaikka se, että teeskentelee diggaavansa jotain Backstreet Boysia kun kaikki muutkin luokkakaverit niitä kuuntelee.
Ihmetyttää myös tämä muutamaan otteeseen mainittu kiltin tytön halu miellyttää toisia. Luulisi, että kiltillä tytöllä on nimenomaan lupa olla seurustelematta ja miettiä kaikessa rauhassa haluamisiaan... Ja minä tosiaan lähden ilmeisesti täysin erilaisesta sosiaalisesta lähtökuopasta, kun en tajua tätä miellyttämishommaa. Pystyn kuvittelemaan vain seuraavaa:
- vanhempia miellyttää, kun tytär harrastaa teiniseksiä
- kavereita miellyttää, kun tapaamisissa ei tarvitse enää järjestää "pöytäkirjan mukaan sä et oo vielä pannu kenenkään kaa, MIKSET" -kohtauksia
- poikia miellyttää, kun kiltit tytöt eivät sano ei
Tuo kolmas taitaakin sitten olla myös ihan umpiheteroiden naisten ongelma. No mutta tätä miellyttämishommaa kysyn sarkastisesta sävystä huolimatta ihan tosissani, minulta kun puuttuvat lähes kokonaan kokemukset teini-iän kaveripiireistä. Olen aina sietänyt huonosti painostusta ja peräännyn seurasta välittömästi hälytyskellojen pärähtäessä soimaan. Siinä sitä sitten menikin lopulta "paras" teini-ikä omassa huoneessa pleikkaria rämpytellen ja sen uuden jännän nettipornoilmiön parissa... rämpytellen. Kavereita jos oli, niin he olivat samanlaisia "en sais vaikka maksaisin" -pullonpohjalaseja kuin minäkin vailla mitään jakoa niin miesten kuin naistenkaan suhteen, joten ei ollut paineitakaan. Noh, se oli kai sitä erilaista nuoruutta.
Toivottavasti tämä loppuselvennys auttoi hälventämään aiemman kommenttini aiheuttamaa mielipahaa (kukas sitä nyt nörtin kurnutuksia vakavasti ottaisi). Omasta mielestäni pidin itteni kuitenkin naisena :P - Vastapuheenvuoro
Vielä haluaisin sanoa pari sanaa asiasta...
Ymmärrän kyllä, että ajatukseni olivat mielestäsi julmia ja kuvottavia. Kirjoitin kuitenkin rehellisiä ajatuksiani, ja niitä kysymyksiä, joita silloin tällöin pohdin. Aivan kuten sinäkin kirjoitit rehellisesti omia pohdintojasi.
En käsittääkseni millään muotoa ilmaissut, ettet olisi mielestäni aito tai oikea lesbo. Mielestäni oikealla lesbolla voi olla heteromenneisyys, eikä se ole mikään ongelma. Sellaisia lesboja on esimerkiksi lähipiirissäni useita ja olen sellaisten kanssa myös seurustellut.
Tiedän toki, että tie minuuteen ja lesbouteen on jokaisella meillä erilainen, eikä erityisenä tarkoituksenani ole tuomita ketään. Halusin vain kertoa, miltä asiat voivat näyttää toisenlaisesta näkökulmasta. Näkökulmia ja mielipiteitä on monenlaisia, ja asiat voivat pohdituttaa, vaikka ihmisten erilaisen elämänkulun ymmärtäisikin.
Jos sinä kirjoitat siitä, miten olet elänyt elämäsi, miksei minulla olisi oikeutta kirjoittaa siitä, miten minä olen elänyt? Miksi sinulla on oikeus tulkita minun ajatukseni ja elämäni kuvottaviksi, mutta kenelläkään ei ole oikeutta kyseenalaistaa sinun tapaasi elää omaa elämääsi? Mielestäni viestini sävy ei ollut erityisen rehentelevä, kerroin ainoastaan omista kokemuksistani ja omasta elämästäni. Elämäni on ollut kovaa, mutta olen omasta mielestäni kyennyt tekemään oikeanlaisia valintoja omassa elämässäni, ja olen siitä aidosti ja samalla nöyrästi iloinen ja ylpeä. Olen myös tehnyt elämässäni virheitä, niin kuin meistä jokainen, ja pyrkinyt oppimaan niistä.
Kirjoitukseni lähtökohtainen tarkoitus oli siis yhtyä ajatukseesi siitä, että meillä jokaisella on todellakin oma ja ainutlaatuinen menneisyytemme, sinulla sinun ja minulla minun. Sinä olet tehnyt omat valintasi, minä omani. Se, miten minä olen elänyt, voi epäilyttää sinua, ja se miten sinä olet elänyt, voi epäilyttää minua. Minun kohdallani kova menneisyys näkyy siinä, että kyseenalaistan asioita varsin usein. Sinä, jolla on heteromenneisyys, vaadit meiltä muilta täyttä ymmärrystä omaa elämääsi kohtaan, mutta ymmärrätkö sitä, millaisia tunteita se voi meissä muissa herättää? Näitä tunteita koetin sinulle kuvailla, kenties kuitenkin liian epäselvästi ilmaistuina? - otin henkkohtaisesti
Vastapuheenvuoro kirjoitti:
Vielä haluaisin sanoa pari sanaa asiasta...
Ymmärrän kyllä, että ajatukseni olivat mielestäsi julmia ja kuvottavia. Kirjoitin kuitenkin rehellisiä ajatuksiani, ja niitä kysymyksiä, joita silloin tällöin pohdin. Aivan kuten sinäkin kirjoitit rehellisesti omia pohdintojasi.
En käsittääkseni millään muotoa ilmaissut, ettet olisi mielestäni aito tai oikea lesbo. Mielestäni oikealla lesbolla voi olla heteromenneisyys, eikä se ole mikään ongelma. Sellaisia lesboja on esimerkiksi lähipiirissäni useita ja olen sellaisten kanssa myös seurustellut.
Tiedän toki, että tie minuuteen ja lesbouteen on jokaisella meillä erilainen, eikä erityisenä tarkoituksenani ole tuomita ketään. Halusin vain kertoa, miltä asiat voivat näyttää toisenlaisesta näkökulmasta. Näkökulmia ja mielipiteitä on monenlaisia, ja asiat voivat pohdituttaa, vaikka ihmisten erilaisen elämänkulun ymmärtäisikin.
Jos sinä kirjoitat siitä, miten olet elänyt elämäsi, miksei minulla olisi oikeutta kirjoittaa siitä, miten minä olen elänyt? Miksi sinulla on oikeus tulkita minun ajatukseni ja elämäni kuvottaviksi, mutta kenelläkään ei ole oikeutta kyseenalaistaa sinun tapaasi elää omaa elämääsi? Mielestäni viestini sävy ei ollut erityisen rehentelevä, kerroin ainoastaan omista kokemuksistani ja omasta elämästäni. Elämäni on ollut kovaa, mutta olen omasta mielestäni kyennyt tekemään oikeanlaisia valintoja omassa elämässäni, ja olen siitä aidosti ja samalla nöyrästi iloinen ja ylpeä. Olen myös tehnyt elämässäni virheitä, niin kuin meistä jokainen, ja pyrkinyt oppimaan niistä.
Kirjoitukseni lähtökohtainen tarkoitus oli siis yhtyä ajatukseesi siitä, että meillä jokaisella on todellakin oma ja ainutlaatuinen menneisyytemme, sinulla sinun ja minulla minun. Sinä olet tehnyt omat valintasi, minä omani. Se, miten minä olen elänyt, voi epäilyttää sinua, ja se miten sinä olet elänyt, voi epäilyttää minua. Minun kohdallani kova menneisyys näkyy siinä, että kyseenalaistan asioita varsin usein. Sinä, jolla on heteromenneisyys, vaadit meiltä muilta täyttä ymmärrystä omaa elämääsi kohtaan, mutta ymmärrätkö sitä, millaisia tunteita se voi meissä muissa herättää? Näitä tunteita koetin sinulle kuvailla, kenties kuitenkin liian epäselvästi ilmaistuina?Älä huoli, eiköhän ap:n mielipaha kohdistunut lähinnä minun kommentteihini, minullahan se rehentelevä kirjoitustyyli oli. Sinulla oli oikein asiallinen ja lempeä tyyli, minkä johdosta vähän kadun omaa riehumistani täällä. Menee hyvä viestiketju pilalle jne.
Toisaalta noiden "älä tuomitse" -vastausten takia taas kaduttaa vähemmän. Minun ei ole ihan helppoa tuntea myötätuntoa näitä nuorena kärsineitä kohtaan, koska olen aikanaan saanut tuntea nahoissani monen sellaisen itsetunnon puutteen. Silloin ei hirveästi kiinnosta, miten toinen on ollut niin rikki ja kaapissa, kun itse saan näiden silloin heikkojen ihmisten takia vieläkin välillä tuntea olevani jo lähtökohtaisesti ihmisenä ihan hanurista. Toivon mukaan siis ap ei ole koskaan katsonut ketään erilaista nenänvarttaan pitkin - sitähän en tiedä, koska tosiaan ei toisen ihmisen elämästä voi tietää mitään.
- Ahven vk
Aito lesbo opiskelee mielellään naistutkimusta tai jotain muuta muualla huuhaaksi todettua alaa
Aito lesbo ei ajele karvojaan, koska se on keksitty miesten miellyttämiseksi
Tukee vihreitä ja ajatusmaailma on muutenkin yksinkertainen, esimerkiksi ydinvoimaloita ei tarvita, kun sähköä saa töpselistäkin- Poutasää
Jos vuoden ajan käy brasilialaisessa se on semmosta 70€ laaki...x12 = 850€
Jos siihen ottaa viel koivekkin, niin soon 140€ laaki x 12 = 1680€
Yhteensä melkeen 2 tonnii...
Aikusten oikeesti tiedän paaaljon hauskempia tapoja hukata hanin kanssa tommonen summa...nii ja viel tuplana....4 tonnii vuodessa...
Ei tuu niit iho-ohkelmiikan...
Ja säästyy semmonen 24 tuntii per nuppi viel aikaakin.... - Potasää
Poutasää kirjoitti:
Jos vuoden ajan käy brasilialaisessa se on semmosta 70€ laaki...x12 = 850€
Jos siihen ottaa viel koivekkin, niin soon 140€ laaki x 12 = 1680€
Yhteensä melkeen 2 tonnii...
Aikusten oikeesti tiedän paaaljon hauskempia tapoja hukata hanin kanssa tommonen summa...nii ja viel tuplana....4 tonnii vuodessa...
Ei tuu niit iho-ohkelmiikan...
Ja säästyy semmonen 24 tuntii per nuppi viel aikaakin....Mitä mää laskin...2 500 per nuppi siis
- Kerro ihmeessä..
.. millä tavalla naistutkimus, nykyisin sukupuolentutkimus, on huuhaata? En ole koskaan sitä opiskellut, mutta kiinnostaa tietää miten sukupuolentutkimus voi olla huuhaata, kun sitä voidaan tutkia historian, yhteiskunnan, sosiologian, oikeustieteen ja teologian näkökulmasta tai usemman osa-alueen kattavana poikkitieteellisenä tutkimuksena.
- Seks.terapeutti Kake
Entäs onko lesboprotokollan mukaan sallittua että lesboämmä seukkaa platonisesti pyllypojan kanssa?
- 5937
Siis on huvittavaa miten aloitus, joka on alunperin tarkoitettu niin huumorimielessä, kuin mahdollista muuttuu näin vakamieliseksi keskusteluksi. Ja, kun aloittaja myöntää olleensä joskus heikko ihminen niin "vahvojen" ihmisten pitää korostaa sitä omaa vahvuuttaan miten he eivät olleet "heikkoja" ja pitivät oman päänsä. Must se kuulostaa ihan kiusaamiseltakin osittain, vaikka kirjoitetaan "asiallisesti".
Ja mikä on sit oikeaa vahvuutta ihmisessä? Se, että myöntää olleensa heikko joskus vai et sanoo olleensa aina vahva? Olen kuullut, että oikeasti vahvat ihmiset ei korosta sitä. Ne ei sano sitä ääneen. Niiden ei tarvi sanoo. Ne on sitä.
Eikä niiden todellakaan tarvitse pahoittaa toisen mieltä. Teksti melkein 15 vee takaa, mutta täytyy sanoa että "kolahti" 😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022196- 1041634
- 821318
- 1211293
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601044- 511017
- 36942
- 33814