Sinkkujen lomaillu

jackaroo

Matkustelevatko tämän palstan sinkut kovinkin usein ja kauas? Lomailetko kotimaassa, ulkomailla vai jäätkö vain kotiin yksin istumaan?

Itse en ole paljoa ulkomailla koskaan käynyt, mitä nyt Ruotsissa ja Virossa joskus vuosia sitten. Toki sitä olisi usein halunnut jonnekin lähteä, mutta eipä tuota matkaseuraa ole koskaan oikein tuntunut löytyvän ja yksinkään ei viitsi maailmalle lähteä.

Nyt kun tuota muutti Helsinkiin niin täältä näkyy olevan paljon noita äkkilähtöjä joita tekisi mieli alkaa harrastamaan (budjetti syistä) ja sitä kautta saisi edes vähän matkailukokemusta ja sitten myöhemmin voisi tehdä ihan noita omiakin matkoja. Mutta se seura tässä on suurin ongelma, tässä asiassa sitä tyttöystävää tai hyvää ystävää kaipasi ihan todenteolla matkaseuraksi. En ole ihan niin innokas matkustamaan että täysin tuntemattoman ihmisen kanssa reissuun lähtisin.

36

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackaroo

      No menipä taas. Kirjoitusvirhe jo otsikossa...

    • En kovin usein - kerran vuodessa olen tavannut jonkun ulkomaanreissun tehdä. Ei ole kyllä ollut koskaan mitään ongelmia lähteä yksin - ihan mukavaahan se on niinkin tutustua vieraaseen kaupunkiin ja maahan, ainakin voi mennä omien aikataulujen ja päähänpistojen mukaan.

      Eipä sillä, seurustelevien kavereiden lomakuvia nähdessä kyllä pistää sydämestä.

    • Roskakasa

      Jään kotiin yksin istumaan.

    • ES

      En ole juurikaan matkustellut, Tallinnassa ja Tukholmassa käynyt ja kerran Saksassa. Haluaisin kovasti matkustaa. Yksin ei tule lähdettyä enkä oikein edes osaisi matkustaa.

      Yleensä kai ajatellaan kaikkien nykyaikana matkustelleen lapsesta asti ja paljon. Vertautui mielessäni jotenkin siihen, että yleiseen käsitykseen, että kaikkihan ovat harrastaneet seksiä ja sinkkuilu on kivaa irtoelämää.

      • jackaroo

        ---Yleensä kai ajatellaan kaikkien nykyaikana matkustelleen lapsesta asti---

        No tuo riippuu vähän siitä minkä ikäinen on ja missä päin on lapsuutensa viettänyt. Itse olen 90-luvulla peruskoulun käynyt pienellä paikkakunnalla josta oli melko hankala ja kallista lähteä lomailemaan. En muista kovinkaan montaa luokkalaistani ulkomailla lomailleen peruskoulun aikana, mutta sitten kun meni yliopistoon niin tapasin paljon isoissa kaupungeissa kasvanutta porukkaa joille nuo ulkomaanmatkat olivat ihan arkipäiväisiä asioita eivätkä mitään "kerran lapsena Rhodoksella" kokemuksia. Mitä nuorempia ihmiset ovat niin sitä todennäköisemmin he ovat jo lapsena matkustelleet. Ja eipä tuo ulkomaanmatkailu nyt mitään kovinkaan kallista puuhaa isossa kaupungissa ole, viikon äkkilähtöjä saa jo muutamalla sadalla eurolla.


    • Free Fanny

      Kerran vuodessa viikko jossain päin Eurooppaa (lento-juna-bussi-omatoimimatka) ja muutaman kerran sen lisäksi kaupunkiloma, Euroopassa sekin.

      Yhdysvallat ja Australia sitten joskus (Jenkeissä olen kyllä käynytkin jo kertaalleen, mutta vain reilun viikon reissulla), nyt teen mieluummin monta pientä matkaa vuodessa kuin yhden ison.

      Ja aina yksin. Seuramatkoille en lähtisi edes ilmaiseksi enkä halua matkustaa kavereidenkaan kanssa koska silloin ei saa päättää vapaasti menemisistään ja tekemisistään.

      • Free Fanny

        Toim. huom:

        Jos joskus - vastoin tämänhetkistä uskomustani - päädyn parisuhteeseen, niin siinä on kyllä ehdoton ehto se, että toinenkin tykkää matkustella JA lisäksi hyväksyy sen, että haluan matkustella myös yksin. En oikein näkisi tulevaisuutta sellaisen ihmisen kanssa, jolle Tallinnan matkakin on "ulkomaanmatka".


      • m30.
        Free Fanny kirjoitti:

        Toim. huom:

        Jos joskus - vastoin tämänhetkistä uskomustani - päädyn parisuhteeseen, niin siinä on kyllä ehdoton ehto se, että toinenkin tykkää matkustella JA lisäksi hyväksyy sen, että haluan matkustella myös yksin. En oikein näkisi tulevaisuutta sellaisen ihmisen kanssa, jolle Tallinnan matkakin on "ulkomaanmatka".

        Miksi haluaisit matkustella yksin vaikka olisit suhteessa?


      • Free Fanny
        m30. kirjoitti:

        Miksi haluaisit matkustella yksin vaikka olisit suhteessa?

        Siksi, ettei tarvitse koko ajan tehdä kompromisseja. Viimeisimmän suhteeni loppuaikoina matkustelin jo mieluummin yksin kuin yhdessä, koska odotukset matkalta olivat niin erilaiset. Ja sama juttu aikaisemmissa suhteissa.

        Joskus yhdessä, joskus yksin, se olisi omalle kohdalleni paras ratkaisu.


      • Gordon Gekko
        Free Fanny kirjoitti:

        Siksi, ettei tarvitse koko ajan tehdä kompromisseja. Viimeisimmän suhteeni loppuaikoina matkustelin jo mieluummin yksin kuin yhdessä, koska odotukset matkalta olivat niin erilaiset. Ja sama juttu aikaisemmissa suhteissa.

        Joskus yhdessä, joskus yksin, se olisi omalle kohdalleni paras ratkaisu.

        Onhan siinä sellainenkin mahdollisuus, että ison osan päivästä pyörii itsekseen, vaikka samaan paikkaan mennäänkin. Olin Nykissä ihan hauskalla reissulla, jossa siellä ennen käynyt kaveri pyöri omissa erikoisemmissa kohteissaan ja itse kävin katselemassa niitä perusnähtävyyksiä. Illalla sitten yhdessä johonkin baariin, katsomaan standupia tms. Siinä on tietysti se edellytys, että haluaa yleensäkin samaan kohteeseen.


      • jackaroo
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Onhan siinä sellainenkin mahdollisuus, että ison osan päivästä pyörii itsekseen, vaikka samaan paikkaan mennäänkin. Olin Nykissä ihan hauskalla reissulla, jossa siellä ennen käynyt kaveri pyöri omissa erikoisemmissa kohteissaan ja itse kävin katselemassa niitä perusnähtävyyksiä. Illalla sitten yhdessä johonkin baariin, katsomaan standupia tms. Siinä on tietysti se edellytys, että haluaa yleensäkin samaan kohteeseen.

        Tuollainen matka kyllä kiinnostaisi itseänikin. Tiedän että varmasti osa niistä asioista mitä haluan maailmalla nähdä ja kokea ovat sellaisia ettei se toinen matkakumppani niitä välttämättä halua itse kokea.

        Jokin sellainen matka jossa keksittäisiin kumpaakin osapuolta kiinnostava kohde, sieltä pari yhdessä nähtävää/koettavaa asiaa ja sitten loput voisi molemmat puuhailla yksikseen olisi kyllä varmasti antoisa reissu molemmille osapuolille. Isolla porukalle en kuitenkaan kovinkaan erikoista matkaa lähtisi tekemään, ehkä jonkin puolitylsän rantaloman voisi isolla porukalla tehdä, mutta mitä erikoisempi paikka/reissu niin sitä enemmän siinä olisi vain niitä kompromisseja eikä kukaan välttämättä olisi tyytyväinen.


    • Älymies 23

      En ole käynyt ulkomailla yli kymeneen vuoteen. Lähtisin kyllä mieluusti reissuun jos sopivaa matkaseuraa löytyisi.

    • Eipä ole tullut paljon matkusteltua - syynä ehkä synnynnäinen saituus. Viime huhtikuussa tuli kyllä käytyä Romaniassa edustamassa yhdessä kongressissa. Sattui tuo Islannin tuhkapilvi samaan aikaan, ja oli siinä kotimatka melkoista koheltamista. Kolmen tunnin lennon sijasta tulikin kolmen päivän Interrail-reissu.

      Ylivoimaisesti mieluisin lomakohde on kuitenkin kesämökki. Haaveissa olisi Norja tai Sveitsi. Yksin matkustaminenkin voisi olla ihan kiehtova kokemus.

    • m30.

      Olen käynyt hyvinkin monenlaisissa maissa ja paikoissa yksinkin. Sama juttu kuin aiemminkin anonyymiyden kanssa, että en voi kertoa tarkemmin, jos haluan että täältä ei voi tunnistaa minua. Olisi pitänyt valita joku muu nimimerkki, niin ei olisi tuota ikää saatavilla aina tuossa jokaiseen kommenttiin.

      Kun reissaa pidemmälle, niin usein matkalla tapaa ihmisiä keiden kanssa voi matkustaa. Amerikkalaisia, australialaisia ja brittejä tapaa varmaankin kaikkialla, samoin skandinaaveja ja saksalaisia. Lisäksi voi halutessaan laittaa nettiin ilmoituksen, josko joku olisi lähdössä samoihin aikoihin samoille suunnille, ja sitten voi katsoa jos reitit risteää jossain vaiheessa että kohdataan.

    • 1+14

      Nuorempana matkustelin aina lomilla, jos vaan oli rahaa. Iän myötä aloin jostain syystä tuntea itseni reissussa yksinäiseksi, mikä oli hyvin raskas tunne. Kotioloissa en ole koskaan kärsinyt yksin olosta, joten vietän lomat mielelläni kotosalla.

    • Darth

      Saksassa ja Tukholmassa olen käynyt. En matkustele paljoa, eikä lapsenakaan käyty erityisesti juuri missään. Kesällä tulee joskus lomailtua suvun mökillä.

    • hiugl

      Olen käynyt reissussa asuntoautolla matkaten Norjassa ja Ruotsissa. Tallinnassa olen käynyt pari kertaa. Lisäksi olen käynyt reilaamassa Euroopassa ja pari muuta matkaa tehnyt Euroopan maihin. Tänä vuonnakin olisi mukava lähteä reissuun. Tämän hetken rahatilanteella reissuja ei kuitenkaan paljon ole varaa tehdä. Mutta saapi nähdä jos jonkun halppismatkan löytää ja jos kesätöissä sais vähän tienattua rahaakin.

      Kotimaassa lomailen myös jonkin verran. Kotipaikkakunnalla vanhempien luona tulee käytyä sekä kavereiden, sisarusten ja sukulaisten luona, jotka asuvat eri paikkakunnilla. Tädin mökille tulee suunnattua melkein vuosittain yleensä joko kesällä (juhannuksena) tai syysloman aikaan.

    • En mä ole moneen vuoteen reissannut missään. Kotona vaan.

      Jos tuli reissattua paljon ja pääsenpä mä yksinkin matkaan. Olen ollut esim. kanarialla viikon yksin ja oikein kiva reissu oli.. sai olla ihan rauhassa.. totaalista lomaa :)

    • Heitän pohjat. Ikinä en ole suomen rajojen ulkopuolella käynyt. Yleensä istun vain kotona.

      • ES

        No ei tässä mä eikä Darth ja Jackarookaan olla juuri sua "maailmalla avartuneita".

        Eri asia sitten haluaisiko matkustaa vai ei. Pakko ei ole haluta edes nykymaailmassa.


      • ES
        ES kirjoitti:

        No ei tässä mä eikä Darth ja Jackarookaan olla juuri sua "maailmalla avartuneita".

        Eri asia sitten haluaisiko matkustaa vai ei. Pakko ei ole haluta edes nykymaailmassa.

        sua "maailmalla avartuneita"--- sua enempää "maailmalla avartuneita".


      • OutoNainen

        Kerran olen joskus ennen ala-astetta käynyt perheeni kanssa jossain Kreikan saarella, mutta eipä tuosta ole paljoa muistoja, hiekka poltti jalkojani ja vesi oli liian lämmintä.

        Jotenkin sitä tuntuu välillä vähän oudolta kun monet ystäväni kertovat omista matkusteluistaan ja minä en ole käynyt missään tässä viimeiseen 20 vuoteen. Olenko outo nainen kun minua ei nuo ulkomaanmatkat paljoa kiinnosta? Jossain aurinkorannalla voisi käydä rusketusta parantelemassa tai jotain, mutta en minä kyllä ihan omasta halustani matkaan lähde. Ehkä se tuleva mies (missä olet?) minut jonnekin kauas vie.


      • OutoNainen kirjoitti:

        Kerran olen joskus ennen ala-astetta käynyt perheeni kanssa jossain Kreikan saarella, mutta eipä tuosta ole paljoa muistoja, hiekka poltti jalkojani ja vesi oli liian lämmintä.

        Jotenkin sitä tuntuu välillä vähän oudolta kun monet ystäväni kertovat omista matkusteluistaan ja minä en ole käynyt missään tässä viimeiseen 20 vuoteen. Olenko outo nainen kun minua ei nuo ulkomaanmatkat paljoa kiinnosta? Jossain aurinkorannalla voisi käydä rusketusta parantelemassa tai jotain, mutta en minä kyllä ihan omasta halustani matkaan lähde. Ehkä se tuleva mies (missä olet?) minut jonnekin kauas vie.

        Et ole outo jos olet niin siinä tapauksessa olen outo mies. Kun ei minuakaan ole kiinnostanut lähteä matkoille, varsinkaan yksin.


    • Matkoista

      "yksinkään ei viitsi maailmalle lähteä."

      Olen aikuisiällä matkustanut vain yksin (ei ole sellaisia kavereita). Jos työhön liittyvät matkat unohdetaan, niin muutaman 10-16 pv matkan olen tehnyt (omatoimisia kaupunki kierroksia). Yksin matkustamisessa on se jonkinlainen oma vapaus, ja riippumattomuus, mistä pidän, ja nähtävää riittänyt aina sen verran ettei seuraa ole ehtinyt kaivata.

    • dunga78

      28-vuotias olin, kun ensimmäistä kertaa kävin naapurimaita kauempana. Enkä edelleenkään ole ollut Euroopan ulkopuolella. Yksin olen siis harvat matkani tehnyt. Eipähän tarvitse tarjota kenellekään vaihtoehtoja: my way or highway. (Se on kuitenkin vähän karua jättää se matkaseura moottoritien varteen.)

    • "Matkustelevatko tämän palstan sinkut kovinkin usein ja kauas? Lomailetko kotimaassa, ulkomailla vai jäätkö vain kotiin yksin istumaan?"

      Itse en matkustele ollenkaan just sen takia, kun ei ole matkaseuraa ja yksin en halua varsinkaan ulkomaan matkoille lähteä, kun on muutenkin niin vähän tota kokemusta tosta matkailusta. Haluaisin kyllä kovasti matkustella ja päästä käymään ulkomailla, mutta kun siihen ei vaan ole mahdollisuutta, kun ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisi sinne reissuun lähteä.

      "Itse en ole paljoa ulkomailla koskaan käynyt, mitä nyt Ruotsissa ja Virossa joskus vuosia sitten. Toki sitä olisi usein halunnut jonnekin lähteä, mutta eipä tuota matkaseuraa ole koskaan oikein tuntunut löytyvän ja yksinkään ei viitsi maailmalle lähteä."

      Mullakin se matkailu on jäänyt enimmäkseen tohon Ruotsi-Viro -akselille. Mullakin on just ihan samat fiilikset, ettei sitä yksin halua lähteä, pelkkä laivalle lähtö yksinään tuntuisi jo tosi ahdistavalle, eikä siinä osaisi yhtään nauttia koko matkasta.

      En mäkään haluaisi lähteä matkoille täysin tuntemattoman henkilön kanssa, sillä ei siinä saisi samalla tavalla matkasta irti, kun jonkun tutun kanssa. Kovasti mua on kyllä yritetty kannustaa näillä palstoilla lähtemään yksin ulkomaan matkoille ja näille laivaristeilyille, mutta kun en vaan tosiaan haluaisi yksin mihinkään ulkomaan matkoille lähteä. Yksin matkatessa olisi myös se huono puoli, että muut ihmiset pitäisivät kuitenkin sitä outona, jos nuori mies olisi yksin matkoille ilman ketään kavereita. Kuitenkin ulkomaan matkat ovat myös baarireissujen ohella just näitä juttuja, jotka on tarkoitettu ensisijaisesti sosiaalisille ja paljon kavereita omaaville ihmisille, joista yksinäiset ihmiset, etenkään nuoremmat miehet eivät oikein voi nauttia.

    • Kerran olen

      käynyt Kanarialla (-87) ja Kreikan saaristossa (-90) kaverin ja jälkimmäinen myös vaimonsa kanssa. Myös Tukholmassa olen käynyt lapsena pari kertaa enoni asuessa siellä. Mm. Gröna Lund, Gamla Stan, Maraboun tehdas naapurissa ja kuninkaan palatsin eksteriööri tulivat silloin tutuiksi. Sen jälkeen on ollut vain matkailua kotisohvalla. Suurimpana syynä tietenkin varattomuus.

      Säälittävää.

    • f26

      Kuulun näihin ihmisiin jotka ovat matkustaneet pienestä pitäen, ensin perheen mukana ja nyt aikuisiällä ystävien kanssa tai yksin. Koska se on tuttua puuhaa, ei kynnys lähteä ole korkealla, ja luotan kyllä pärjääväni. Ja se on vaan niin ihanaa käydä vieraissa paikoissa ihastelemassa kulttuuria ja nähtävyyksiä :).

      Yksin matkustelu on ihanaa siksi, että voi tehdä mitä haluaa milloin haluaa. Voi pysähtyä puoleksi tunniksi jos haluaa, eikä tarvitse ajatella muita. Itse olen viihtynyt yksin reissussa, tunnen olevani jopa enemmän "läsnä" paikan päällä, kun ei keskity matkaseuraan vaan itse paikkaan. Suosittelen kyllä kaikille!

      Ja siis reissuja tulee tehtyä ainakin kerran vuodessa, yksin pääosin Euroopassa, seurassa kauempanakin. Syön vaikka puuroa ja tonnikalaa kuukauden, jos sillä säästää rahaa matkusteluun, se on niin elämän suola :).

    • sir_eino

      Suhteellista. En matkustele koko ajan. Siihen ei riitä aika. Palkkatyöorjalla ei ole kovin paljon lomaa.

      Matkustaminen on aika halpaa nykyään jos ei halua yöpyä viiden tähden hotellissa ja syödä kolme kertaa päivässä ravintolassa. Kaupasta voi ulkomaillakin ostaa leipää ja jogurttia ja syödä vaikka jossain puistossa.

      Parisuhdetilanne ei ihan hirveästi vaikuta siihen matkailenko. Käyn vähintään 1-2 kertaa vuodessa ulkomailla tapaamassa ystävääni ja yleensä käyn saman kaverin kanssa myös muilla reissuilla.

      Kotimaassa en matkaile. En ole koskaan käynyt esimerkiksi Lapissa tai Ahvenanmaalla.

      Olenko käynyt monessa maassa? En hirveän monessa. On helpompi luetella paikat joissa olen käynyt kun paikkoja joissa en ole käynyt. Aasiassa olen käynyt kahdesti ja olen siitä vähän ylpeä vaikka toinen olikin lälly Thaimaan reissu exän kanssa. Käytiin kyllä naapurivaltiossakin. Heh. Maailmassa on todella paljon paikkoja missä haluaisin käydä mutta ei ole ollut mahdollisuuta. Esimerkiksi Australia ja Kiina. Mutta enemmän tullut Euroopassa kierreltyä ja sitten USAssa, siellä tuli nähtyä paljon kun olin siellä vuoden.

      En pidä rantalomista. En ymmärrä mikä se juttu niissä on. Olen mieluummin neljä päivää Berliinissä kun kaksi viikkoa jossain helvetin Kyproksella.

    • othuj

      Rantalomien juttu on se, että voit tsiikailla mimmejä bikineissään koko päivän, eikä kukaan edes tajua että kyttäät kun sulla on aurinkolasit päässä.

      • othuj

        Einolle oli siis tuo ed.kommentti tarkoitettu, mutta meni näköjään väärään paikkaan.


      • sir_eino

        Samaa voi tehdä Hietsussa. Miksi lähteä kauas?

        Älkää sanoko Rio. Siellä on jo paljon muutakin tekemistä kun bikinibeibejen tuijottelu.


      • ytyhtyh
        sir_eino kirjoitti:

        Samaa voi tehdä Hietsussa. Miksi lähteä kauas?

        Älkää sanoko Rio. Siellä on jo paljon muutakin tekemistä kun bikinibeibejen tuijottelu.

        Suomessa sitä ei voi tehdä talvella tai kylmänä ja sateisena kesänä. Ulkomailla voi.


      • sir_eino
        ytyhtyh kirjoitti:

        Suomessa sitä ei voi tehdä talvella tai kylmänä ja sateisena kesänä. Ulkomailla voi.

        Totta. Mutta lomaviikkoja on vaan rajatusti.


    • crocuta_crocuta

      Matkustelu ja siitä nauttiminen on kenties yksi niistä asioista, joita tuleva kumppani minulle opettaa... Oli se sitten Turkkuun tai Ateenaan.

    • Rohkeesti vaan!

      Olen kohta 50v sinkkunainen ja olen aika yllättynyt siitä, kuinka moni tässä keskustelussa sanoo, ettei voisi ajatella yksin matkustamista, ja että kyllä menisi jos hyvää seuraa saisi.
      Minulta olisi aika moni mielenkiintoinen paikkaseutu näkemättä ja kokematta kotimaassa, Euroopassa ja Aasiassa, jos sopivaa seuraa olisin jäänyt odottamaan. Kysynkin siis kotiin mieluummin jääviltä, mikä on syynä arkuuteen? Ymmärrän toki, että meitä on monenlaisia luonteita, eikä tietenkään ole pakko mennä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, mutta se on mielestäni sääli, jos vaan jää kotiin haaveilemaan.

      Itse suunnittelen matkani melko tarkkaan, tutkiskelen netin matkailusivustoja ja kyselen keskustelupalstoilla ja vertailen. Esimerkiksi kaupunkilomille Euroopassa on tarjontaa mielenmäärin ja kaupungit täynnä kaikenlaista ohjelmaa. Aloitan turisteerauksen jo heti aamulla ja sitten kun illalla tulee esim teatteri- tai musiikkiesityksen jälkeen hotellille klo 22-23 niin pääsee nukkumaan - ja halutessa vaikka drinksulle hotellin baariin. Ihan joka paikassa en kyllä kaupungilla enää puolenyön aikaan toikkaroisi.

      Rannalla makaamisesta en osaa sanoa, se saattaa olla tylsää yksin. Shoppailu, herkuttelu ja turisteeraus on tosi hauskaa; joskus voi mennä vaikka sightseeingkierrokselle, jossa saattaa sitten vaikka tutustua ihmisiin.

      Huijattu minua on (niin että huomasin) näinä vuosina yhden kerran tosi raskaasti, mutta silloin minulla olikin mieskamu Suomesta mukana, joka vaan lammasmaisesti pyöritteli silmiään vaivaantuneena, kun pyysin häntä nyt jotain tekemään. Ryöstöyrityksiä ja vastaavia nolla; käsilaukusta ja kamerasta on tietty pidettävä huolta. Olen joskus eksynyt, mutta takaisin löytänyt jopa pimeään aikaankin. Pari kertaa ilolinnut ovat hätistellet pois kun olen vahingossa kääntynyt heidän reviireilleen, hengissä siitäkin selvisin;-)

      Yksinmatkusteluni alkuaikoina joskus jäi arkuuden takia mielenkiintoisiltakin vaikuttavien ravintoloiden ja kauppojen sisään astuminen, mutta nykyään astun rohkeasti sisään ja tarkastan tilanteen. Kyllä sitten voi ihan huoleti vaan poistua, jos paikka ei olekaan sellainen kuin oletti tai jos paikallaolijat vaikuttavat ylenpalttisen hämmästyneiltä tms.

      Tulipa turistua, mutta haluan siis rohkaista kaikkia lähtemään - ettei sitten keinutuolissa käkkiessä 90 vuotiaana harmittaisi...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe