Onko

friendless.

teillä kavereita/ystäviä? toisinsanoen oletteko tyytyväisiä sosiaaliseen elämäänne? Mulla ei ja se ottaa päähän.

17

137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisasialooseri.

      Onhan noita, mutta se ei todellakaan korvaa seksuaalisten suhteiden puutetta.

    • Free Fanny

      On. Sekä kavereita että ystäviä että lukemattomia tuttavia. Ja ammatti, jonka kautta tulee koko ajan lisää sosiaalisia kontakteja. Mutta osaksi kai juuri sen takia nautin kaikkein eniten vapaa-aikanani yksinäisyydestä.

    • Ei mulla montaa ole mutta se on tietoinen valinta. Olen Introvertti ja hieman erakkomainen ja lähinnä ahdistaa ajatuskin jostain kaverimäärästä jotka soittelis ja tekstailis kaiken päivää. Tai edes viikkoa. Haluan möllöttää luolassani x-ajan ja tulen ulos sitten kun siltä tuntuu. Vain ne kaverit jotka tota pystyy kunnioittamaan ja antaan mun oleen rauhassa kun sitä kaipaan, pysyy mun kaverina.

    • crocuta_crocuta

      Olen niitä sosiaalisesti kuolleemman sortin ihmisiä.

    • jackaroo

      Puhelimen mukaan tässä kuussa minulle on soittanut puhelinmyyjien ja gallupistien lisäksi vain yksi ihminen, itse olen soittanut kolmelle ihmiselle. Eli kai minulla jotain ystäviä vielä on, mutta ne ovat satojen kilometrien päässä ja suurin osa parisuhteessa, joten melko yksinäistä se oma elämä tällä hetkellä on.

      En ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, haluaisin saada uusia ystäviä tai sitten jonkin vanhan ystävän muuttamaan tänne Helsinkiin.

    • Eipä noita liikaa ainakaan ole, ja en katsoisi pahaksi, että olisi enemmänkin. Sinänsä ei haittaa; olen aika yksikseni viihtyvää sorttia.

    • Ei ole monta, mutta he asuvat kauempana ja eipä paljoa viestejäkään vaihdella. Nettikavereita mulla ei oo enää paljoa. Jotenkin nekin vaan yhtäkkiä vähenivät. Periaatteessa tämä ei haittaa minua mutta toisaalta vituttaa kun joskus oikeasti haluaisi jutella jonkun kanssa mutta sillä toisella ei ole aikaa tai ei muuten vaan viitsisi häiritä tai ei vaan ole ketään onlinessa (messenger) tai tai tai...
      Hitto.

      Ja ihan livetapaamiset ovat myös jääneet vähemmälle, ja se ei niin kamalasti haittaa. Paitsi joskus angstiaikoina tietty :)

    • Muutamia kavereita, joita näkee aivan liian harvoin (n. kerran 1.5 kk:ssa). En ole tyytyväinen. Tilanne on huomattavasti parempi kuin 10 vuotta sitten. Mutta huonompi kuin 4 vuotta sitten.

    • Darth

      Viimeksi minulla oli kavereita joiden kanssa olin tekemisissä myös vapaa-aikanakin joskus 20 vuotta sitten lapsena. Toki minulla on veli, mutta sen perhe taitaa viedä kaiken ajan ja ei enää olla yhteyksissä samalla tavoin. Ja sukulaisia nyt tuskin lasketaan. En oikein edes tiedä mistä puhuisin vaikkapa miespuolisen kaverin kanssa, jos minulla olisi kaveri. En tiedä mistä ihmiset ovat kiinnostuneita, ja heitä tuskin minun pääntapahtumat kiinnostavat.

      Luonteelta ole sen verta erakkomainen, että yleensä se on sukulaiset jotka soittavat minulle kuin päinvastoin. Minä olen se vetäytyvä joka ei vain muista pitää yhteyttä. Puhelin soi ehkä kerran viikossa ja joka kerta sen ääni herättää vitutuksen tunteen.

    • Juu ompa noita jonkun verran, tuttavia on pitkä liuta. Aika pitkälti olen tyytyväinen.

    • ES

      Ei yhtään ainutta ystävää, paitsi jos alan hommaamaan niitä. Kännykkä on ollut mulla ihan turha, ei ole sille käyttöä. Kaksi kissakaveria. Ne juttelee mulle aika paljon asioistaan.

      • ES

        Erakon elämää siis , mutten ole lainkaan tyytyväinen erakkouteeni. Jotkuthan kai tykkää elää yksinäisemmin.


      • jackaroo

        Cats are interesting. They’re kind of like girls. If they come and talk to you, it’s great. If you go and talk to them, sometimes it doesn’t turn out so well.

        -Shigeru Miyamoto (Nintendon pääjohtaja)


      • also_sprach_jungfrau

        Nettikavereista ei varmaan ole paljon hyötyä (varsinkaan nettikavereista, jotka asuvat pitkällä), mutta sinulla on kai vielä minun sähköpostiosoitteeni? Jos joskus tekee mieli kirjoittaa. Vaikka sanoa vaan "moi", minun vanhaa sydäntäni lämmittääksesi.


    • nollissa on

      Ei ole kavereita/ystäviä, ei ainakaan muita kuin työkaverit. Asia ei kuitenkaan ota päähän. Tosin en voi sanoa olevan tyyväinen sosiaaliseen elämään sillä haluaisin kumppanin.

    • hornetwithtomahawk

      Itsellä ok kai, menen ja pystyn keskustelemaan kaikkien tuntemattomienkin ihmisten kanssa...

      Ei kannata piiloutua nurkkiin.

    • GanjaMan------------

      On mulla paljon frendei, mut sellaista parastakaveria ei oo ollu enää pariin vuoteen ku se muutti täältä pois. Joku parempi kaveri ois kyllä hyvä olla olemasa ku välillä tuntuu et noi mun frendit ja muut joiden kans vietän aikaa ovat enemmänkin vain tuttuja ku ystäviä. Mut kivahan se on olla osa isompaa porukkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      258
      5434
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3184
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1876
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1647
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      253
      1494
    Aihe