miehen ex, pitäisikö huolestua?

korvike :( ?

Miehelläni oli minua ennen pitkä suhde ja hän on edelleen extyttöystävänsä kanssa kaveri, mikä on mielestäni ok. Minua vain vaivaa kun mies ei koskaan kerro jos menee tapaamaan exäänsä vaan sanoo vain tapaavansa kaveriaan ja myöhemmin selviää että se oli ex. Lisäksi hän on sanonut exänsä olevan hänen paras kaveri. Lisäksi miehellä on tallessa exän antamia ystävänpäivä ja synttärikortteja ajalta kun he olivat yhdessä ja valokuvia myös.
Huolestuttaa että olenko pelkkä korvike tai haikaileeko mies vielä exänsä perään vaikka erosta on jo 1v, kun ei kerro yhtään milloin on yhteyksissä exäänsä ja muuten siitä kyllä välillä puhuu. En viitsi kokoajan menemisiä kysellä kun en halua vaikuttaa mustasukkaiseltakaan. Yhdessä ollaan oltu 5kk. Mitä mieltä olette?

20

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............-.

      ??

    • regegw

      "mitä mieltä olette?"

      Ei hyvältä kuulosta. En usko, että on puhtaasti vain kavereita tai jos onkin ni menee liian sekavaksi. Muutenkin neuvon ettet enää ikinä hyväksy kaverisuhteita eksien kanssa. Mies ei selvästikään osaa luopua ihmisistä. Taidatte olla nuoria?

      Eksäsi täytyy kasvaa ja oppia pääsemään ihmisistä yli. Mieti onko tilanne sinusta mielekäs. Itse pystyt sanomaan parhaiten.

      • FF

        "ettet enää ikinä hyväksy kaverisuhteita eksien kanssa" - siis mitä?? Yksikään aikuinen ihminen ei voi kieltää toiselta tämän kaverisuhteita.

        Olen itse kaveri useammankin eksäni kanssa, on helppo olla juuri siksi kun ei ole enää mitään suuria tunteita toista kohtaan.


      • regegw
        FF kirjoitti:

        "ettet enää ikinä hyväksy kaverisuhteita eksien kanssa" - siis mitä?? Yksikään aikuinen ihminen ei voi kieltää toiselta tämän kaverisuhteita.

        Olen itse kaveri useammankin eksäni kanssa, on helppo olla juuri siksi kun ei ole enää mitään suuria tunteita toista kohtaan.

        Hmm no koitetaas vastata lyhyesti.

        Itseasiassa itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että kumppani on exän "kaveri" eli siis lähinnä tuttu. Tutulla tarkoitan ihmistä, jonka kanssa ei aktiivisesti ylläpidetä kaverisuhdetta, mutta johon on muuten hyvät välit.

        Mielestäni ainakin mies tekee vain hallaa itselleen olemalla eksän kaveri. Vastaan voi tulla tilanne missä uusi nainen ei hyväksy miehen kaverisuhdetta eksään ja mies joutuu valitsemaan. Valitseeko mies "kaverin" vai potentiaalisen kumppaniehdokkaan? Sinänsä aika tyhmää, että hän edes joutuu tuollaiseen tilanteeseen, jos kaverisuhde on vilpitön. Monet naiset olettavat, että ex ei pyöri enää kuvioissa, kun luodaan uutta suhdetta.

        Exän kanssa pystyy olemaan kaveri. Kokemusta on. Ongelman muodostavat usein uudet kumppanit, jolloin tämän "kaverin" kanssa ei saakaan kaveerata kuten ennen. Mustasukkaisuus kun on aika tavallista. :D

        Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää miten kaveruus exiin on vaikuttanut sinun ja exien seurusteluun? Ihmettelen jos se on kaikille osapuolille täysin ok.


      • FF
        regegw kirjoitti:

        Hmm no koitetaas vastata lyhyesti.

        Itseasiassa itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että kumppani on exän "kaveri" eli siis lähinnä tuttu. Tutulla tarkoitan ihmistä, jonka kanssa ei aktiivisesti ylläpidetä kaverisuhdetta, mutta johon on muuten hyvät välit.

        Mielestäni ainakin mies tekee vain hallaa itselleen olemalla eksän kaveri. Vastaan voi tulla tilanne missä uusi nainen ei hyväksy miehen kaverisuhdetta eksään ja mies joutuu valitsemaan. Valitseeko mies "kaverin" vai potentiaalisen kumppaniehdokkaan? Sinänsä aika tyhmää, että hän edes joutuu tuollaiseen tilanteeseen, jos kaverisuhde on vilpitön. Monet naiset olettavat, että ex ei pyöri enää kuvioissa, kun luodaan uutta suhdetta.

        Exän kanssa pystyy olemaan kaveri. Kokemusta on. Ongelman muodostavat usein uudet kumppanit, jolloin tämän "kaverin" kanssa ei saakaan kaveerata kuten ennen. Mustasukkaisuus kun on aika tavallista. :D

        Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää miten kaveruus exiin on vaikuttanut sinun ja exien seurusteluun? Ihmettelen jos se on kaikille osapuolille täysin ok.

        En ole koskaan joutunut tuollaiseen valintatilanteeseen tai ylipäänsä kokenut ystävyyssuhteita ongelmana, en omia exiäni tai kumppaneideni exiä. Olen mökkeillyt yhden kumppanini kanssa hänen exänsä ja exän nyksän kanssa ja ylipäänsä tuntuisi oudolta edes joutua puolustelemaan ystävyyttä kehenkään sellaiseen ihmiseen, joka joskus on ollut tärkeä.


    • lklklklklklklk

      Mulla oli tismalleen samanlainen tilanne tossa reilu puoli vuotta sitten!poikaystäväni seurusteli kolme vuotta ex.änsä kanssa ja he erosivat joku puoli vuotta ennen kun aloimme seurustelemaan. tiedän millanen olo sulla on,olet tahtomattasikin mustasukkainen. Mulle poikaystävä väitti aina että he ovat vaan kavereita, eivät he enää ikinä alkaisi uudestaa seurustelemaan jne. joka kerta kun näin hänen puhuvan exän kanssa facebookissa näin punaista...
      en kuitenkaan halunnut vaikuttaa mustasukkaiselta joten annoin asian vaan olla. tietysti meillä oli muutenkin alkuvaikeuksia, olin tosi kylmä poikaystävää kohtaan välillä koska minua ahdisti tilanne seurustella koska en koskaan kovin vakavissani ollut kenenkään kanssa ollut
      ja eihän siinä montaa kuukautta mennytkään kun mies oli valmis dumppaamaan minut exän takia. olin niin vitun vihainen hänelle. näimme samana päivänä kun hän ilmoitti asiasta, että hänellä saattaa olla tunteita exää kohtaan. Huusin, itkin ja raivosin hänelle... palautin hänen mieleensä että ex ämmä petti häntä, syytti abortiistaan häntä, tossuttia yms jonka takia he erosivat. Silloin hänkin tajusi tilanteen ja mitä on tekemässä... kun olimme puhuneet ja itkeneet muutaman tunnin hän soitti exälleen ettei aijo erota minusta, johon ex.ä sanoo: aijaa mulla onki yks toinen jätkä jota tapailen.

      ja niinkun tuo ei vielä riittänyt hän edelleen piti yhteyttä exäänsä, siinä vaiheessa mun mittä tuli täyteen ja sanoin suoraan joko lopettaa yhteyden pidon kokonaan tai tää suhde oli sitten tässä. ja hän ymmärsi yskän ei ole siitä ämmästä sen jälkeen mitään kuulunut ja ollaan nyt seurusteltu kohta vuosi :)

      eli siis mun mielestä paras on että sanot suoraan että se on joko hän tai sinä, ei mitään kompomisseja. exät on ehkä pahimpia suhteen pilaajia ikinä,

    • lölölöl

      kai eksän kans voi olla kaveri, mutta salailu on outoa!

    • naimisissa oleva M

      Ei vissiin mitään hätää jos seksielämänne on miehelle riittävä.

    • klök

      Jos poikaystäväsi on sanonut että exänsä on hänen paras ystävänsä edelleen, niin suosittelen etsimään uutta kumppania. Ansaitset jonkun jonka kanssa kokea rakkautta ja ainutlaatuista ystävyyttä. Itse olen sitä mieltä että kannattaa valita puolisoksi sellainen jota voi pitää myös parhaana ystävänä. Poikaystäväsi on tainnut laittaa exänsä jalustalle jota tuskin kukaan voi ylittää. Sinun pitäisi olla hänen paras ystävä!

      Minä ainakin lähtisin kävelemään, elämä on liian lyhyt ihmisiin joihin ei saa todellista "yhteyttä".

    • hei......

      Asiat ei koskaan ole mustavalkoisia, joten kannattaa oikeasti miettiä, mistä on kyse miehesi ja exän suhteessa. Itse olen eronnut yli 4 vuotta sitten miehestä, joka on edelleen paras ystäväni ja minä olen hänen. Me ei koskaan palattaisi takaisin yhteen, koska seurustelusuhteena se ei vain toiminut. Me molemmat elämme vakituisissa suhteissa omalta osaltamme ja molemmilla on tänä päivänä perheet. Lapset ovat vuoron perään toistemme luonamme vkonloppuja, jolloin "lapseton" pari saa keskittyä pelkästään parisuhteeseen. Olemme jopa tehneet yhteisiä matkoja kahden perheen voimin. Mitään salailua meillä ei ole ikinä ollut ja uusiin puolisoihin on muodostunut hyvin läheiset ystävyyssuhteet.

    • korvikekko :(?

      Mutta tuo minun poikakaveri ei halua edes esitellä minua sen exälle:( En tiedä eikö ex halua tavata minua vai miten asia on. Hermot tässä kohta menee! Mä olisin kyllä valmis tapaamaan sen ja hengaamaan samassa porukassa niin näkis mitä niitten yhtien välillä on ja ei olis kokoajan salailua.

      • hei......

        Jos kerran ei ole valmis esittelemään teitä toisillenne, miettisin tarkoin, mitä niiden välillä on. Ehkä tossa vaiheessa ilmoittaisin, että se on joko minä tai ex... ei kovin avoimelta kaverisuhteelta kuulosta :(


    • Kihlattuvaikoei

      mulla tilanne että miehen eks vaimo jauhaa mulle paskaa miehestäni...
      en tiedä sitten mikä totta mikä ei.
      olen niin kyllästynyt koko jauhamiseen.

      Varmaan olisi ollut helpointa jos en olisi kuuna päivänä tähän mieheen tutustunut.

    • vanha suola

      Tyhmä nainen olet ! Mun ex on edelleen mun perään,vaikka erosta 3v aikaa: viimeksi to harrastettin seksiä ja molemmilla kuitenkin uusi parisuhde jo.

    • hyihyi

      exien kanssa ei voi olla kavereita,,ellei ole todella pitkä liitto ja lapset takana,mutta kaikki kaveri meiningit (kahvittelut,illanvietot yms) voidaan unohtaa. jos se salaa tapailee sitä,niin siinä on jotain outoa,,jos olisi puhtaat jauhot pussissa,niin tottakai sinä itse olisit tapaamisissa mukana, ja kuulisit kaikki puhelut,,sillä niissähän ei voisi olla mitään "salaista" sinulle kuulumatonta asiaa,jos miehesi on tosissaan sinun kanssasi..pyydä päästä mukaan näkemään tätä exää tai dumppaa koko tyyppi.

    • mk

      Olen nyt sita mielta, kun olen lukenut nama kaikki tekstit..Silloin, kun entiset elamat ja eksat siella ja nykyisten parien ja heidan valiset suhteet ovat kypsalla ja rehellisella tasolla, silloin kaikki on okei, niinkuin tassa yhdessa viestissa missa matkusteltiin jo yhteisilla reissuilla. Tiedetaan omat tunteet selkeasti, ja puolison tunteet omasta itsesta ja luotetaan toisiin.

      Mutta, silloin kun parisuhde tayttyy salailusta, ja jonpaa kumpaa ei miellyta tietty kaytos kumppanilta, tai suhteeseen liittyy valheita, eika kumppani ole valmis kasittamaan nykyisen suhteen tarkeytta, eika ilmeisesti ole kohdannut oikeata suhdetta, talloin se kumppani joka on niinsanotussa uhrin asemassa tassa, ja toinen vaihtoehto niin tama osapuoli karsii.

      Mita opimme, on siis etsittava itselle sellainen kumppani, joka kunnioittaa, joka ei ela menneisyyden haaveissa, ja suhteen taytyy aina rakentua luottamukselle. Ei kannata antaa kenenkaan kayttaa hyvaksi omaa minaa, tai kohdella ilman rakkautta, taytyy osoittaa omat rajat selkeasti toiselle, ja uskaltaa ottaa se riski, etta mita tapahtuu. Jos kumppanille jostain syysta ei tajua sita, etta rakastaa voi vain yhta henkiloa kerrallaan, ja juoksee heti seuraavaan suhteeseen, niin tama henkilo ei siis ota vastuuta omasta elamastaan ja tunteista, vaan tuo automaattisesti uuteen suhteesee loukkaantumista, ja tunteita jotka eivat sinne kuulu.

      On aukaistava silmat, ja ymmarrettava oma arvo, ja valita kumppani sen mukaan. Itse en koskaan olisi suhteessa missa minua kaytetaan hyvaksi, enka koskaan haluaisi itselle kumppania joka pelleilee jatkuvasti minun tunteillani, ja tama siksi koska kunnioitan itseani, ja kuva rakkaudesta on minulle selkea, tosi rakkaus elamaan, luottamus, ja tulevaisuus.

      Tunnistakaa siis oma arvonne, ja miksi koskaan olla parisuhteessa, jossa toinen henkilo ei rakasta sinua, ei sellaista mahdollisuutta saa olla, kun ymmartaa rehellisyyden tarkeyden suhteessa, niin silloin varmasti alkaa toimimaan automaattisesti senkin mukaan parisuhteessa.

      Mutta good luck to all of you guys there!

    • Dasf

      Yksi vuosi on lyhyt aika erosta, ainakin pitkästä suhteesta. Toinen hälytysmerkki on se, että miehesi ei kerro menevänsä tapaamaan eksäänsä.

      Tässä on kuitenkin otettava huomioon sekin, että hän voi (ehkä aiheestakin?) pelätä reaktiotasi. Jos he ovat ystäviä, sinulla ei ole oikeutta siihen asiaan vaikuttaa. Toisaalta jos suhde ei ole vielä selvä, sinulla on kyllä oikeus tietää siitä.

      Puhu asiasta. Vaadi avoimuutta, mutta tarjoa sitä myös itse. Älä syyllistä, älä suutu, älä vahdi. Anna tilaa tehdä päätöksiä ja miettiä asiaa rauhassa.

      Jos kysymys on pelkästä ystävyydestä, niin osoita miehelle luottamuksesi.

    • gjhfgkhgjffgh

      mun mies juttelee exänsä kanssa (jonka kanssa oli 2-3 vuotta) joskus facebookissa ja kutsuu tätä "enkeliksi" ja "pikkuiseksi" ja laittaa sydämmiä ja muutenkin lässyttää.
      Kun oon sanonu etten pidä tosta kirjoitustavasta, mies toteaa et se on hänen tyylinsä kirjoitella (naisille) ja et hellittelynimien käyttö on vaan tapa joka on jääny.. ja niiden suhteesta on kuitenki jo 4 vuotta aikaa...
      No onneksi ei usein kirjoittele...tai mistä minä tiedän..

      Niin ja mua se ikinä (enää) kutsu enkeliksi tai milläkään muulla hellittelynimellä (jos kultaa ei lasketa).
      Omien sanojensa mukaan ei haikaile eksän perään jne, mut tuommoinen lässynlässyn meininki alkaa ärsyttää.

    • Exän pitäisi olla ex, tollanen on liikaa. Mies taitaa olla vielä kiinni menneessä. Sun ei tarvi sietää tollasta.

    • asqwzxsa

      heh, "paras kaveri exänsä kanssa". Kuules, sano sille miehellesi että hakee itsellensä sellaisen naisen jota ei haittaa että exä on paras kaveri (voi olla aika harvassa). Piste. Etsi itsellesi mies joka arvostaa sinua ja tunteitasi ja joka ymmärtää mitä on kohtuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe