Pakkomielteenä(kö) erikoiset kaverit?

Mistä juontuu juuret

No nyt löytyi oikea palsta, josta kysäistä!! :D

Olen ihmetellyt jo vuosikausia että miksi olen lapsuudessani ja nuoruudessani sekä osittain myös nyt aikuisenakin, käyttäytynyt tällä tavoin:

Ala-asteen aikoina minulla oli tapana kiinnostua ja "pakosti" ystävystyä kaikkien mielestäni "erilaisten" lasten kanssa.
Esim. rinnakkaisluokallani olevat kaksostytöt olivat niin kiinnostavia, että minä väen vängällä lyöttäydyin heidän seuraansa, jotta saisin heistä kaverit, ja kaikki näkisivät että olen heidän seurassaan. Lisäksi olisin varmasti suuttunut, jos joku muu kaverini olisi tullut juttelemaan näille kaksostytöille.

Toinen, vielä suurempi pakonomainen kaverustumisen tarve tuli, kun tänne Helsinkiin tuli suuri erä somalialaisia pakolaisia ja näinollen heidän lapsia sijoitettiin myös meidän kouluun. Tyrkyttämällä tyrkytin itseäni erään luokalleni tulleen somalitytön ystäväksi ja jopa niin innokkaasti, että hän jo kyllästyi minuun, eikä halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olin erittäin kateellinen, kun tyttö hyväksyi useat muut paremmaksi ystäväksi kuin minut.
Usein leikin itsekin olevani somali, mietin sitä kuinka minä voisin muuttaa itseni somalin näköiseksi.
Siitä lähtien olen aina tollottanut kaikkien somalialaisten perään, katsonut kaikki siihen maahan liittyvät dokumentit, lukenut kirjat, opetellut kieltä. Ja edelleen niin haluaisin itselleni somalialaisen kaverin.

Näiden lisäksi minulla on ollut jotenkin ns. ihaileva ja palvova suhde joihinkin mielestäni kiinnostaviin ja erikoisiin tyttöihin. Mm. näihin kaksosiin, somalehin sekä myös useisiin muihin, keden kanssa olisin halunnut niin kaverustua, mutta siitä ei koskaan tullut mitään.

Olin koko kouluaikani syrjitty ja kiusattu tyyppi. Mihinkään en kelvannut muiden mukaan. Olisin niin mielelläni ollut suosittu ja usein kuvittelinkin millaista koulumaailma olisi kohdallani jos sellainen olisin.
Ja itseasiassa -kuvittelen edelleen. Pyöritän mielessäni koulumaailmaan liittyviä kuvioita, kiusaamisineen, somaleineen, kaksosineen ja suosittuine tyyppeineen...

Edelleen minulla on joku outo viehtymyt saada kavereiksi erikoisia ja ulkomaalaisia tyyppejä.
Ja kun minulla muutama sellainen ystävä on, niin minua pistelee todella vihaksi, jos muut kaverini tutustuvat häneen jossain bileissä ja kaverustuvat sekä muuttuvat FB-kavereiski. :(

Mistä kyse?
Niin joo, olen vajaa 27v nainen.

5

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mokutus maximus

      Taidat olla Astrid Thors ja valehtelet ikäsi.

    • violetsound

      Ehkä ajattelet, että et ole itse tarpeeksi kiinnostava ja erikoinen?

    • HHGGFF

      Oletko siis vajaa, 27 vuotias nainen?

    • En.siis.ole.alalla

      Ensimmäisenä tulee mieleen, etä et ehkä tunne riittävästi omaa ainutlaatuisuuttasi.

      Ehkä haet muiden kautta jotakin sellaista, mikä ei sieltä kautta kyllä voi tulla. Oma itse ja elämä olisi hyvä tuntua kiinnostavalta ja riittävän sytyttävältä ikään kuin sisältäpäin eikä ulkoisten tekijöiden varassa. Ulkoisilla tekijöillä tarkoitan tässä muita ihmisiä, joita yrität vähän kuin liimata itseesi kohottaaksesi omaa kiinnostavuuttasi. Itsetuntosi tai itsetuntemuksesi ei ehkä ole ihan kohdallaan.
      Jos olisin sinä alkaisin hankkia enemmän itselle hyviä kokemuksia ja tukea sisimmälleni, kuin hakea pönkitystä ulkoisesta.

      • isisystävä

        Suvakki vajakki on kaikkien kaveri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe