Mikä olisi sopiva runkokoko n.190cm miehelle?Mielenkiintoa olisi ostaa Tunturi Aqura minkä suurin runkokoko on 51. Olen lukenut että sopiva koko olisi 59?. Onko koko liian pieni jos pyöräily on vaan työmatka polkemista?
Mikä runkokoko 190cm?
4
2711
Vastaukset
- .
Sun kannattaa vaan ite käydä koeistumassa pyöriä, sillä itse tiedät parhaiten mikä tuntuu hyvältä. Istuinkorkeutta ajatellen polkimen ollessa ihan alhaalla jalan ei pitäisi jäädä paljoa koukkuun, ihan hivenen vaan, ja itsellä (olen noin 186cm) se aiheuttaa usein sen, että satulaa pitäisi nostaa ihan paljon, jolloin tuppaa ohjaustanko jäämään vähän turhan alas suhteessa. Et luultavasti mahdollisimman iso pyörä mahdollistaisi mukavamman ajoasennon, vaikka penkki olisi korkealla. :D hehe
- lonkkavolvo
Lonkalta voisi heittää sulle sopivan runkkoon olevan 59-61 välissä, riippuu siitä oletko pelkkää jalkaa vai persjalkainen !
- Saman mittainen
Pyörässä on kaksi yhtä tärkeää mittaa: pituus ja korkeus. Kun rungon kokoa arvioidaan tulee tietää vähintään kuskin pituus ja jalan sisäpituus. Noilla tiedoilla voi tehdä suuntaa antavan arvion.
Itse ajan 59cm rungoilla (maantiegeometria), mutta tykkään vähän normaalia pienemmästä rungosta. Joten tuo yllä oleva arvio 59 - 61 on hyvin paikallaan, jos rungon pituus on keskiverto.
Maastopyörien rungot muuten mitoitetaan toisella tavalla, normaalisti tuumina. Tuo Aqura on rapiat 20" (kuvasta päätellen).
Fillarilehden keskustelupalstalle on koottu mittareita. Katso sieltä tarkempi arvio.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=22962
Itse en ostaisi tuollaista pyörää työmatkaliikenteeseen. Ehkä 29", jos maasturi pitää olla.
Tunturilla kokovaihtoehdot loppuvat kesken, jos CX:iä ei saa sopimaan stemmiä pidentämällä. Saman talon toisella merkillä, Nishikillä, on suurempiakin kokoja. - Börje 321
Koska kyseessä on kuitenkin maastopyörä niin runkoko siinä 20-22" (50-55cm) paikkeilla riippuen vähän kehon muista mitoista. Nuo isommat mitat mitä tuolla ehdoteellaan päätee sitten muihin pyöriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77919
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912