ONGELMIA RAAKARUOKA/KASVISRUOKAVALIOSTA!

Hejkoisoio

Olen ollut 50 prosenttisella raakaruokavaliolla n. 4 kuukautta. Ruokavaliooni kuuluu pääasiassa hyviä rasvoja (ei paskoja kasvisrasvoja kuten margariini ja rypsi/rapsiöljyjä) kasvikset, marjat, siemenet, pähkinät ja pikkuisen hedelmiäkin. Ongelmana on se, että ulosteeni on löysää. AINA. Kuulin, että jos vaihtaa vähähiilihydraattisen ruokavalion (jossa voi esiintyä ummetusta )kasvisruokavalioon niin uloste voi aluksi olla löysää. Mutta se on löysää yhä ja oireet vaan pahenevat. En syö mitään maitotuotteita syön kananmunia ja guinoaa ja pakastemarjoja (ei siis raakaruokavalioon kuuluvia).lihaa max 3 kertaa kuussa... Onko asia sitten niin että ruokavalio ei sovi minulle ? En kestä enää vessaan juoksentelua 15 minuutin välein -.- Mitä teen? JA vaivoihin kuuluu siis se, että mahani on todella kipeä ja joudun oikeasti käymään vessassa koko ajan mutta ulos tulee aina vain vähäsen mutta erittäin löysää : (( HELP.
Olen ollut atkinssilla ja se taas aiheutti ummetusta ja väsymystä. Tällä ruokavaliolla olen ylienerginen ja voisin juosta 300 km :D Mutta vatsa voi äärimmäisen huonosti! Onko samantapaisia kokemuksia?

5

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täysipainoistaruokaa

      Ruokavaliosi on mitä ilmeisimmin liian yksipuolinen ja koostumukseltaan sellainen, että suolistosi ei kestä sitä. Proteiinin saannin arvelisin jäävän riittämättömäksi, todennäköisesti useiden muiden suojaravintoaineiden kohdalla on sama juttu. Onko jokin erityinen syy tälle ruokavaliolle? Mitä ovat ns. hyvät rasvat, joita syöt? Tilanteesi kuulostaa suorastaan huolestuttavalta.

    • Hejkoisoio

      Huolestuttavalta ?! Voiei ! No en noista ''hyvistä'' rasvoista enää tiedä, mutta käytän voita, oliiviöljyä, hamppuöljyä, pellavansiemen öljyä ja kookosöljyä... En tiedä mikä on ongelmana! Voi ei. Ja mulla on jano kokoajan vaikka juon yli 4 litraa päivässä! Ääh!

      Syynä ruokavalioon on terveellisyys ja kuulin, että raakaruokavalio on terveellisin mahdollinen ja kasvispohjainen muutenkin. Lihaa en muutenkaan tehotuotannon takia halunnut syödä, mutta kai se on pakko. En ymmärrä miten ruokavalioni voi olla yksipuolista, koska tarkistan päivittäiset saantini... Ja vaikka joskus olen syönyt päivätpitkät pelkkiä muroja ja leipää, niin ei ole ollut tällaisia oireita! sitten vielä se että ulosteeni on usein todella vaaleahkoa, vaikka en ole syönyt suunnilleen mitään vaaleaa. Tänään jouduin käymään varmaan 20 kertaa vessassa. Tämä ei ole kivaa! Voiko olla, että olen allerginen jollekkin ruokalajille? Miten saa vatsan kovettumaan ? Voiei : (

      • sekasyöjäihminen

        No onhan tuollainen ruokavalio aika vinoutunut. Terveellinen se ei missään nimessä ole. Aika kipeäksi olet tullutkin. Ei kannata kovin pitkään riskeerata, menee suolesi pahempaan kuntoon. Palaa vähitelleen normaaliin sekaruokavalioon, vaivasti loppuvat siihen, mutta kyllä se varmaan vie jonkin aikaa.


    • Amatöörivege

      En voi väittää olevani vielä erityisen tietäväinen näistä asioista, mutta ainakin oma maalaisjärki sanoo, että ensin voisi koettaa palata normaaliin ruokavalioon (jos lihaa ei voi syödä niin normaaliin kasvisruokavalioon sitten Vegaaniliiton ohjeiden mukaisesti), odottaa että vatsan tilanne rauhoittuu ja sitten kokeilla uusiksi raakaruokavaliota maltillisemmin, vaikka siirtymällä vähä vähältä raakaruokaan. (Ylipäätään ymmärtääkseni uusissa ruokavalioissa kaiken a ja o on siirtyminen vähän vähältä eikä kertalaakista.) On myös syytä räknätä, saatko siitä ruoasta oikeasti kaikki vitamiinit, hivenaineet sun muut mitä tarvittaisiin. Minun mielestäni kannattaa pysyä mieluummin hieman liian "normaalissa" ruokavaliossa kuin mennä aivan extreemiin kropan kustannuksella, vessassa juoksentelu on huomattavasti epäterveempää kuin pieni perusväsymys.

      Voisi olla paikallaan myös käydä visiitillä terveydenhoitajalla ja keskustella tämän kanssa ruokavalion fiksaamisesta oikeaan malliin. Korostaisin itse kuitenkin sitä, että räknäät saatko kaikkia tarvittavia ravintoaineita. Finelin sivustot ovat kullanarvoisia tässä asiassa: http://www.fineli.fi/topfoods.php?lang=fi

    • 801010Suomi

      Hei,

      raakaruuasta (80 10 10- ruokavaliosta, raakaruoka, Raw Till 4) voit keskustella positiivisessa mielessä täällä ja tutustua muihin raakaruokailijoihin:

      http://laihdutusvalmennus.com/keskustelu/

      Täällä saat ainoastaan tuomitsevia kommentteja :) Ihmiset suhtautuvat kovin negatiivisesti uusiin asioihin, joita ei olla kokeiltu. Kannattaa kuunnella ihmisiä, joilla on kokemusta asiasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe