Näettekö omituisia unia?

m30.

Niin millaisia unia näette? Näettekö kummallisia unia vai ihan normaaleja? Onko niissä erotiikkaa vai ei? Oletteko unissanne sinkkuja vai parisuhteessa?

--------------------------------------

Itse en näe enää kovinkaan paljon eroottisia unia. Nuorempana näin enemmän. Jotain vähän hämäriä tai kieroutuneitakin juttuja niihin kyllä on joskus pullahtanut... Nykyään, jos uni liittyy jotenkin erotiikkaan, niin vain sillä tavalla, että tapaan elämäni naisen ja tiedän sen unessa jo tapaamishetkellä.

Aloitin tämän ketjun oikeastaan siksi, että saisin kertoa oman kummallisen uneni, jonka näin aamulla. Ei liity seksiin eikä sinkkuuteen mitenkää. Asuin unessa Valion tehtaan lähellä. Tehtaan lähiympäristöstä alkoi jostain syystä löytyä omituisia "linnunpuolikkaita". Nämä eliöt olivat kuin olisi linnun jalkoja liitetty useita yhteen, tai lintujen päitä useita yhteen. Sellainen kaleidoskooppiefekti siis*. Oliot pyörivät oksilla ja joku tutkija luennoi minulle niistä huolestuneena. Omituiset mutanttilinnut liittyivät tehtaaseen, siitä oli jo tieteellistä näyttöä.

Olimme tutkijan kanssa jonkinlaisella mäellä tehtaan lähellä, ja katselimme tehtaalle. Tehtaan sisältä tuli maitorekka, joka ei loppunut ollenkaan. Rekan veturiauto oli jo tehtaan porttien ulkopuolella, mutta tehdashallin ovista tuli edelleen säiliöperävaunujen jonoa ulos. Kaikki sen yhden veturauton takana. Tutkija sanoi, että nyt se on tapahtunut, maito on saastunut kokonaan ja seuraavaksi mutanttieliöt eivät ole enää pelkkiä monistettuja jalkoja, vaan kokonaisia lintuja, jotka ovat kasvaneet toisiinsa kiinni ryppäiksi. Sitten näinkin sellaisen mutanttilintuparven, ja seuraavaksi heräsin.


* Mainitsemastani kaleidoskooppiefektistä esimerkkivideo. Kuvittele linnunjalkoja ja päitä tuohon videoon. http://www.youtube.com/watch?v=M9sgpQd5m2s

36

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sigismund Freund

      Ihan selvä tapaus. Unesi kertoo huolesta mikä liittyy YT-panomiesten (mutanttilintujen) turmelevaan vaikutukseen. Valion tehdas symboloi äitiyttä ja kaikkea sitä pyhää mitä naiseuteen ja etenkin äitiyteen on perinteisesti liitetty. Puhdas rakkaus, lempeys, hedelmällisyys, kodin turva jne. Mutanttilinnut liikkuvat parvissa kuten YT-panomiehetkin parveilevat yökerhoissa naisten ympärillä ja haalivat heitä verkostoonsa turmellen maamme nuoret naiset. Unesi myös vihjaa että YT-panomiehet ovat jollain tapaa vajaita, eivät kokonaisia - mikä onkin ihan totta, hehän vain epätoivoisesti ja lähes vihaisesti pyrkivät nussimaan ja käyttämään naisia kuin esineitä - ja tämä johtuu heidän sisäisestä onttoudestaan, siitä että he eivät usko rakkauteen eivätkä mihinkään yhteenkuuluvuuteen. Unellasi on siis laajoja yhteiskunnallisia merkityksiä. Moraalin rappio, seksuaaliliberalismin turmeleva vaikutus, lisääntyvä yksinäisyys, mielenterveysongelmat, syrjäytyminen, avioerojen lisääntyminen jne.

    • m30.

      Eikö kukaan muu näe erikoisia unia? haluaisin lukea unistanne.

    • hurjiauniaversio2

      Minä näin sellaisen unen kerrran, joka jäi mieleen: siinä oltiin veljien kanssa sukeltamassa pienellä sukellusveneellä jään alla..

      Kaikista paras tämä: eli, näin jonkun tutun tytön, näin junarataa, ja pienen sellaisen mökin siinä radan vieressä, missä oli bileitä, sitten tämä tuttu tyttö kuoli siinä unessa, puukotettiin sitä sydämeen, sillä oli valkoinen mekko..

      -hirvittävä uni.. siinä oli joo yliopiston näitä huume-heikkejä hirveästi, kuten zombieita..

      Sellainen pieni lato jossain junaradan vierellä oli se paikka.

      • Sigismund Freund

        Ihan sevlä tapaus tämäkin. Valkoinen mekko symboloi neitsyyttä, puhtautta, viattomuutta, verinen puukottaminen on tietysti neitsyyden menetys, yhdyntä. Sukellusveneessä jään alla symboloi ATM:n tunnetta miten muut pitää bileitä (oliko ne bileet siellä järvessä?) ja ATM on sukellusven. Junarata ehkä symboloi paon, muutoksen mahdollisuutta ja olennaista on että nämä bilettävät tyypit on siellä muutoksen ja paon esteenä mutta samalla myös heille on mahdollista kaikki mistä sukellusveneeseen vangittu ATM ei pääse käsiksi. Eli huumeveikot on jänniä kavereita jotka pani tätä kivaa tyttöä josta ATM sukellusveneessään haaveili (vaikke tosielämässä olisi hänestä haaveillut niin unet paljastaa alitajuisen totuuden).


    • ES

      Kammottava uni ja videolinkki. Varmaan on siiliä pelottanut.

      Mä en koskaan muista uniani. Harmi. Haluaisin muistaa.

    • Muistan harvoin uniani. - En muista nähneeni yhtään eroottista unta enää pariin vuoteen. - Ehkä se on jo tämä ikä ;) ?
      Viimeksi näin unta sukulaistytöstä, joka oli lähdössä Pariisiin töihin, mutta kertoikin tullessaan kylään poikaystävänsä kanssa, että onkin raskaana ja sitten aloimme miettiä heille sopivaa asuntoa, joka on riittävän lähellä kauppaa. - Voikohan tuon tavallisemmaksi uni enää mennä :) Paitsi että tyttö ei ole edes Suomessa tällä hetkellä, eikä tietääkseni ole raskaana.

    • Free Fanny

      Näen eroottisen unen tasan kerran kuussa ja se on aina ovulaation aikaan.

      Muistan uneni usein, mutta ei ne kenellekään muulle "avaudu" kuin itselleni. Useimmiten liittyvät työhöni.

    • Milla Magia

      Muistan että näin lapsena usean kerran saman painajaisunen. Siinä unessa nukuin sängyssäni kun yhtäkkiä aloin leijua ylös ja huone tuntui kieppuvan ympärilläni ja seuraava hetki oli että ikäänkuin putosin sängylleni ja joku kirkas valo vilahti ikkunasta. Näin noita unia noin 7-10-vuotiaana mutta sitten ne loppuivat. Vanhempana olen tullut siihen tulokseen että tuo painajainen muistutti jonkinlaista ufo-sieppausta eli olin ehkä lapsena nähnyt jonkun scifielokuvan jossa ufo oli siepannut jonkun ja se oli jäänyt mieleeni niin voimakkaana että aloin nähdä siitä painajaisia. (tai sitten olen oikeasti abduktoitu, hih hih.)

    • Linnut kuvaavat

      todennäköisesti särkynyttä käsitystäsi naisista. Kuinka näet asiat vääristyneinä, puolikkaina.
      Maitojuna loppumatonta "kaihoasi".

      On minulla tosi jänniä unia, rinnakkaistodellisuuksia jne, mutta nyt väsyttää liikaa..

      • Lisäys..

        Tehdas tietty S24, ja tutkija joku aateveli.
        Oliko liian helppoa?


    • sir_eino

      Jep. Näen valveunia, kävelen unissani ja näen todella todentuntuisia painajaisia. Nukun vähän, 5-6 tuntia yössä.

      • Voi tuohan on ihan normaali unimäärä :) Tai onhan se yksilöllistä, mut mulle sellainen jatkuva 3 tuntia yössä muutaman vuoden ajan oli liian vähän. - 5-6 tuntia on ihan OK !


      • sir_eino
        xena-183 kirjoitti:

        Voi tuohan on ihan normaali unimäärä :) Tai onhan se yksilöllistä, mut mulle sellainen jatkuva 3 tuntia yössä muutaman vuoden ajan oli liian vähän. - 5-6 tuntia on ihan OK !

        Nukkuisin enemmän. En vaan saa nukuttua enemmän. Viime yönä nukuin melkein kahdeksan tuntia. Tunsin oloni levänneeksi kun heräsin. Se oli outoa.


    • sir_eino

      Piti vielä vastata... Näen hirveän vähän ja harvoin seksiunia. En ole nähnyt niitä oikeastaan koskaan. Joskus teininä muutamaan otteeseen ja arvattavin seurauksin mutta aikuisena eroottiset unet ovat olleet harvinaisia.

      Kerran kokeilin mitä tapahtuu jos en harrasta seksiä enkä masturboi, kauanko kestää. Meni tasan kymmenen päivää ja näin unen jonka aikana laukesin. Tuo kokeilu on viime vuodelta. Päivisin olo oli kyllä jo muutaman päivän jälkeen tukala, viikon jälkeen lähes sietämätön.

      No, tämä nyt meni vähän tälle puolelle. Mutta en ole nähnyt juurikaan edes sellaisia eroottisia unia missä en laukea. En tiedä miksi. Uneni ovat aina epämääräisiä, jos ne ovat selkeitä ja todentuntuisia ne ovat aina painajaisia.

    • jackaroo

      Näen hyvin harvoin unia, ja silloin harvoin kun näen niitä, niin en muista niitä kovinkaan hyvin tai pitkään. Yhden lapsena näkemäni unen kyllä muistan melko hyvin, sillä se oli hyvin erikoinen ja kirjoitin siitä aikoinaan koulussa ihan aineenkin.

      Nyt on tosin tullut nähtyä jotain painajaisia kun olen ollut kuumessa ja mikään ei ole inhottavampaa kuin herätä yöllä siihen että potkii seinää tai huutaa ja herää hiestä märkänä.

    • mielenkiintoista.

      En näe enää eroottisia unia, ellen johdattele itseäni unissani. Pystyn kontrolloimaan uniani, paitsi jos ne liittyvät lapsuuden kotiini, josta minulla on traumoja.
      Unien hallitseminen on mahdollista. Painajaisia en ole nähnyt vuosiin.
      Erotiikkaa on elämässäni ihan tarpeeksi,ehkä erotiikka ei siksi liity uniini.

    • Mies1985

      Viime yönä näin sellaista unta että lojuin kaupungissa auton sisällä kesäyönä. Jossain vaiheessa puhelimeeni oli tullut kaksi soittoa nimeltä "Poliisi".

      Myöhemmin isäni soitti minulle vihaisena ja selitti jotain että olen sekaantunut johonkin alaikäiseen ja että olen hengenvaarassa ja minun pitää lähteä kaupungista tms. kuin jokin mafia olisi perässä tai jotain.

      Muutenkin olen nähnyt viime aikoina unia missä isäni on ollut huonolla päällä.

      • ........

        Alitajunta varoittelee sun webcamittelusta.


    • Reipas Poikamies

      Nukun pitkiä unia helposti, mutten juurikaan näe "elokuvamaisia" unia. Nukahdan helposti. Jotain maisemia, ja "pätkiä". Yleensä ne on sellaisia että yritän löytää jotain esim. huvipuistosta, sekä sellaisia että olen taas lapsi jossakin tilanteessa.

      Painajaisia en juurikaan näe, nekin on lähinnä omitusia "hassuja maailmoja" eikä kauhu-unia.

    • Darth

      Minä näen omituisia ja symbolisia unia ja täytyy sanoa, että pidän niistä. Tosin toisinaan näen myös erittäin voimakkaita painajaisia. Viimeisen kahden viikon aikana olen nähnyt kaksi todella painostavaa painajaista, joissa pahan läsnäolon todella aisti. Viime yönä oli taas omituinen uni.

      Olin rakennuksessa joka oli jonkinlainen halli, missä oli metallirappusia. Tapasin sitten siellä kulkiessani naisen joka oli entinen työkaverini 10 vuotta sitten ja jonka kanssa tulin erittäin hyvin toimeen. Aloimme vaihtaa kuulumisia ja viihdyin hänen seurassaan. Hän kertoi olevansa naimisissa ja esitteli aviomiehensä, jota tervehdin.

      Vaihdoin muutaman sanan myös miehen kanssa, ja kun käännyin naisen puoleen, hän oli kadonnut. Silloin mies alkoi valittamaan, että paha henki oli vienyt naisen mukanaan ja surmannut tämän. Sanoin että meidän on etsittävä hänet ja lähdimme ulos hallista pihamaalle, missä kaikki oli lumen peittämää. Paikka olikin täysin keskellä erämaata, eikä siellä ollut teitä, joten lähdin kulkemaan lumen peittämään metsään ja mies seurasi jälkiäni takanani kuin varjona. Lopulta löysimme lumesta mustan avannon kuolleiden maailmaan, joka oli jään ja virran alla. Jos halusimme saada naisen takaisin henkiin, meidän piti keksiä miten saada nainen pois avannon pohjasta.

      Laskin avannosta veteen ranteenpaksuisen köyden, jotta nainen voisi kiivetä köyden avulla pois pohjasta. Kun köyden pää saavutti pohjan siihen tarttui jotain ja nostin köyden. Mutta köyden mukana nousi vain suuri kasa märkää hiekkaa ja köyden päähän oli jäätynyt lapsen kokoinen jääkalikka. Irrotin jään ja laskin köyden uudestaan avantoon ja silloin näin kuinka veden alla käsi valkoisessa paidassa tarttui köyteen. Aloin vetämään ja sain nostettua naisen pois vedestä. Nainen tarttui kaulaani ja kiitti minua, että olin saanut hänet pois kuolleiden maailmasta ja hän voisi taas olla yhdessä miehensä kanssa.

      Mutta jokin oli vieläkin vialla ja pari ei voinutkaan olla yhdessä. Tein huomion, että vaikka nainen olikin "elossa", hän oli edelleen hengetön ja kuollut. Hänen täytyisi vielä löytää itselleen henki ollakseen elävä. Lupauduin myötätunnosta antamaan osan omastani. Nyt nainen jäi kuitenkin kiinni minun kaulaani ja tunnuin kiinnostavan häntä enemmän kuin oma miehensä. Jouduin kantamaan sylissäni naisen pois erämaasta, ja ihmettelin mielessäni miten tämä vielä päättyisi. Uni loppui.

      Ja nyt kaikki pikku Carl Jungit voivat tehdä syväanalyysin kuinka anima ja animus, alitajunnan nais- ja miespuolisten arkkityyppien varjot kamppailevat sisälläni. Ihan kiva näitä on yksinään pähkäillä, mutta toisaalta unien jakaminen tuntuu nololta, varsinkin jos siinä esiintyy sukupuolisuuteen liittyviä arkkityyppi varjoja. Niistä kun voi kehittää täysin älyttömiä teorioita toisen nolaamiseksi.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Anima_and_animus

    • hjjddfj

      Näen usein unta että muutan yksin vieraaseen kaupunkiin johonkin tyhjään slummiyksiöön, tunnen surua ja yksinäisyyttä. Menen ulos ja olen vieraassa kaupungissa ja haluan kotiin, mutta en tiedä mihin bussiin tai junaan pitäisi mennä, eli missä on koti tai kotikaupunki? Yleensä näihin liittyy ettei pääse jostain portista tai ovesta läpi ja joskus että oven takana on aave tai jotain muuta pahaa jota en ikinä näe kun ehdin herätä.

      Ruumis ullakolla unet toistuu usein. Ruumiita en näe, mutta luukku ullakolle ja tiedän että siellä on ruumis tai jotain pahaa.

      Seksiä harrastan unessa melkein joka yö.

    • työtön ATM

      Kerran näin unta että olin murtovaras joka murtautui tyhjäksi luulemaansa toimistotaloon. Talon pohjakerroksessa törmäsin sattumalta vaatteitaan vaihtavaan kauniiseen 22-25-vuotiaaseen naiseen. Minä tietenkin kävin naiseen käsiksi päästäkseni pukille ja nainen siitä pelästyneenä pakeni toiseen huoneeseen yllään paita ja punaiset hipster-malliset alushousut (eli vain hame puuttui). Seurasin perässä ja takahuoneesta löysin lisäksi kaksi nuorehkoa, lihavahkoa naista joista toinen oli mulatti. Kiskaisin tämänen ensimmisen naisen, kauniin ja puolipukeisen, takaisin siihen huoneeseen josta olin alunperin hänet löytänytkin ja käskin hänen olemaan vastustelematta. Pelokkaan oloisena nainen sitten sanoi että antautuisi suosiolla. Riisuin naisen loputkin vaatteet ja aloin naida häntä huoneen lattialla, jonkinlaisen maton päällä lähetyssaarnaaja-asennossa. Seksin aikana kumpikaan ei sanonut mitään ja ne kaksi rumempaa naista pysyivät toisessa huoneessa. Ja sitten uni taisi päättyä, tai en ainakaan muista mitä seuraavaksi tapahtui.

      Osaisiko joku tulkita mitä uni tarkoittaa ja mitä se kertoo minusta? Yritin muistella yksityiskohdat mahdollisimman tarkaan, niinkuin esim se mattojuttukin. Nainen oli alle 170 senttinen, petite vartaloinen hoikka tyttö, mahdollisesti korkeasti koulutettu. Hiusten väriä en muista.

      • työtön ATM

        Ja tykkäsin kyllä tosta unesta.


      • ,,,,,

        Jos näit oikeasti tuollaisen raiskausunen (josta vielä tykkäsit), niin tulkitsen niin että varaa aika psykologille.


      • työtön ATM
        ,,,,, kirjoitti:

        Jos näit oikeasti tuollaisen raiskausunen (josta vielä tykkäsit), niin tulkitsen niin että varaa aika psykologille.

        No näin näin! Ja en enää mene kyllä terapiaan koska ei siitä ole mitään hyötyä minulle. Ei se psykiatri osaa sanoa mitään taikasanoja jotka muuttavat paskan kullaksi.


    • jk

      en näe omituisia unia

    • Twin Six

      Itse en ikävä kyllä muista juurikaan uniani, ellen pidä unipäiväkirjaa. Joskus kirjoitin uneni heti aamulla muistiin vihkoon, silloin uniakin muisti paremmin kun asia oli tavallaan koko ajan mielessä. Kerran yritin harjoitella näkemään valveunia, tuloksetta. Myöskään seksiaiheisia unia en ole nähnyt enää teini-iän jälkeen.

      Yhden hieman sinkkuaihetta sivuavan unen näen aina välillä uudelleen ja uudelleen:
      Minut on viety johonkin ihmeelliseen opistoon suorittamaan jotakin pakollista "kurssia". Paikka on synkkä, kylmä, sumuinen ja suljettu alue , jossa metsän keskellä siellä täällä on harmaita tornitaloja. Minun lisäkseni sinne on tuotu entisiä luokkatovereitani eri kouluasteilta. Mukana ovat tietenkin entiset ihastukseni, jotka nyt pääsen näkemään uudelleen. He ja kaikki muutkin ihmiset ovat kuitenkin etäisiä, he eivät huomioi minua, eikä heille voi puhua. Joudun seuraamaan tapahtumia sivusta...

      Ei riitä, että tosielämässä -jopa unissakin joutuu jäämään yksin :(

      • runk runk

        "Myöskään seksiaiheisia unia en ole nähnyt enää teini-iän jälkeen."

        Sitä se päivittäinen masturbointi tekee.


      • Twin Six
        runk runk kirjoitti:

        "Myöskään seksiaiheisia unia en ole nähnyt enää teini-iän jälkeen."

        Sitä se päivittäinen masturbointi tekee.

        No, menee kyllä pitkälti ohi aiheen, mutta vastataan nyt...

        Nimenomaan em. aktiviteetin aloittaminen sai silloin aikoinaan näkemään seksiunia (jopa märkiä), ne kuitenkin ajan myötä hävisivät.


      • runk runk
        Twin Six kirjoitti:

        No, menee kyllä pitkälti ohi aiheen, mutta vastataan nyt...

        Nimenomaan em. aktiviteetin aloittaminen sai silloin aikoinaan näkemään seksiunia (jopa märkiä), ne kuitenkin ajan myötä hävisivät.

        Kuinka usein runkkaat? Itse olen kyllä huomannut että n. viikon tauko runkkaamisesta tuo seksiunia. Siitä vaan kokeilemaan jos seksiunia kaipaat.


      • runk runk
        Twin Six kirjoitti:

        No, menee kyllä pitkälti ohi aiheen, mutta vastataan nyt...

        Nimenomaan em. aktiviteetin aloittaminen sai silloin aikoinaan näkemään seksiunia (jopa märkiä), ne kuitenkin ajan myötä hävisivät.

        Sitä paitsi teininähän se libido just eniten jyllää. Sen takia ne seksiunet vähenee iän myötä, samoin kuin potenssi. Vähän jos pidättäydyt pelistä vehtaamisesta niin alkaa taas kummasti kuumottaa ja tulemaan jos jonkinlaista uninäkyä.


      • Twin Six
        runk runk kirjoitti:

        Kuinka usein runkkaat? Itse olen kyllä huomannut että n. viikon tauko runkkaamisesta tuo seksiunia. Siitä vaan kokeilemaan jos seksiunia kaipaat.

        Ja sinulla on muna valmiina kädessä, odotat että kerron?
        "Mä en oo mikään rööriroope, I like girls!" (A. Tenkanen)


      • runk runk
        Twin Six kirjoitti:

        Ja sinulla on muna valmiina kädessä, odotat että kerron?
        "Mä en oo mikään rööriroope, I like girls!" (A. Tenkanen)

        No just joo. Aika homofoobikko taidat olla. Jos mä olisin sulle halunnut runkata niin mikäs mua estää. "Ooh, twin six twin six twin six, ich kommeee!!!"


      • Twin Six
        runk runk kirjoitti:

        No just joo. Aika homofoobikko taidat olla. Jos mä olisin sulle halunnut runkata niin mikäs mua estää. "Ooh, twin six twin six twin six, ich kommeee!!!"

        No joo, en keksinyt paskempaa läppää... Ihmetytti vaan aiheen näin voimakas esiinnostaminen.
        Vinkkiäsi on muuten kokeiltu eikä tuonut muutosta, ei tosin ollut tarkoituskaan.


      • runk runk
        Twin Six kirjoitti:

        No joo, en keksinyt paskempaa läppää... Ihmetytti vaan aiheen näin voimakas esiinnostaminen.
        Vinkkiäsi on muuten kokeiltu eikä tuonut muutosta, ei tosin ollut tarkoituskaan.

        No oikeasti mä runkkasin just sulle, kun tykkään tollasista häveliäistä pojista. Kjäh kjäh.


    • Itse en yleensä muista uniani, mutta silloin kun muistan niin ne on sellaisia ennustus unia. Joka ainoa unessa näkemäni asia on toteutunut, juu mulla on sellainen kyky. Mutta aikaa ei voi tietää milloin ne tapahtuu, tiedän vain mitä tapahtuu ennakkoon mutta aikaa en tiedä.

      Ei muuten ole kauankaan aikaa siitä näin sellaista unta että oli joku nainen vieressä ja halittiin jne. Mutta siis en oikein tiedä kenestä on kyse kun uni ei antanut sen paremmin osviittaa, kuitenkin joku mulle täysin entuudestaan tuntematon.

      Noh unet on unia, ei kannata ottaa vakavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      83
      3672
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3008
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      59
      2737
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2385
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2182
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1767
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1756
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1737
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      304
      1710
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      60
      1559
    Aihe