Olen (sairaanhoitajaopiskelijana) tehnyt kesätyösopimuksen ensi kesäksi (2kk), sopimus on siis määräaikainen ilman koeaikaa. Olen ollut aiemmin kuukauden työsuhteessa sekä keikkailemassa talossa. Kyseessä vanhainkoti. Erittäin ikävän tapahtumien käänteen takia en haluaisi mennä paikkaan enää töihin; koen tulevani kiusatuksi siellä ja jokainen keikkapäivä yhtä tuskaa (en halua käsitellä asiaa pomon kanssa, se ei muutu; pomo ei ole mukava). Olen saanut kesätyötarjouksen muualta etsittyäni kovin.
Voiko sopimuksen purkaa? Irtisanomisaika-kohdassa sanotaan: Työsopimuslain 8 luvun 1 (kohdan) tarkoittamissa tilanteissa työsopimus voidaan purkaa ilman irtisanomisaikaa. Ja siis sehän on painavasta syystä, jota minulla ei ole? Mikä on siis irtisanomisaika jos olen 2kk töissä, tehnyt määräaikaisen sopimuksen? Ollut alle vuoden koko paikassa yhteensä.
Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen?
helhelphelp
3
239
Vastaukset
- Demon666
Vastaus saattaa nyt tulla vähän myöhään mutta määräaikaissopimuksen voi tosiaan purkaa, jos olet yhä ns. koeajalla ilman sen kummempia selvittelyjä. Määräaikaissopimus taasen koeajan jälkeen muuttuu sellaiseksi, että pomosi pitää myös suostua purkamaan työsuhde.
Toivottavasti asiat menevät hyvin sinulla :) - purkuhomma
useissa paikoissa on 2-3kk koejakso ja sen aikana on sopimus mahdollista purkaa ilman erillisiä selvityksiä.
- Dr. House
Nuo koejaksot vaihtelee parista viikosta useaan kuukauteen. Kannattaa selvittää mikä on sun alan koeaika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232