Yksinelo voittaa parisuhteen!

markonvoima

Kyllä yksieläminen aina parisuhteen voittaa.
Yksineläjällä on vapaus josta suhteessa oleva voi vain haaveilla - yksineläjä
saa maata sohvalla makkaraa syöden ja tv:stä juuri sitä kanavaa katsoen jota
itse haluaa, saa piereskellä ja tehdä mitä haluaa - tietenkin lakeja ja asetuksia
sekä sääntöjä noudattaen.
Yksineläjä on heikommalla vain jos toimintakyky heikkenee sairauden tai vanhenemisen myötä.
Jos minulla tulee olemaan jonkinlainen suhde, niin yhdessä asuminen
ei tule kyseeseen, vaan kummallakin on oltava oma asunto.

49

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväpointti

      Samaa mieltä!
      Oma tupa, oma lupa.
      Toisen naama ärsyttää 24/7 yhdessä oleillessa.
      Ei tartte vakiintua kun ei jaksa miellyttää/palvella/tyydyttää kaikkia vaatimuksia. Paree omillaan. Ei ikinä minusta itsestäänselvyyttä toiselle.

    • kotini on linnani

      Käytetyllä saati taviksen näköisellä naisella ei tee mitään.

      • hah hah

        Miten se missi ämmä eroaa taviksesta? Yhtälailla sekin voi alkaa potkimaan sua perseelle ja määräilemään sun talossas...


    • Kuolema lähestyy

      Yksinäisiä ootte kuitenkin. Haluatte vaan selitellä.

      • ajatellakin saa

        Niin ollaankin, mutta miten se kaksinelo eroaa yksinäisyydestä?
        Yksin voi olla kaksinkin, varsinkin silloin kun kumppani ei ole se oikea, eikä edes vähiten väärä, vaan se joku jonka nyt sattui saamaan vaivoikseen kun muillakin on sellainen.
        Usein sitä on rutkasti yksinäisempi joukossa/kaksin kuin täysin yksin.


      • ...........
        ajatellakin saa kirjoitti:

        Niin ollaankin, mutta miten se kaksinelo eroaa yksinäisyydestä?
        Yksin voi olla kaksinkin, varsinkin silloin kun kumppani ei ole se oikea, eikä edes vähiten väärä, vaan se joku jonka nyt sattui saamaan vaivoikseen kun muillakin on sellainen.
        Usein sitä on rutkasti yksinäisempi joukossa/kaksin kuin täysin yksin.

        Aina löytyy selityksiä, jos elämää pelkää.


      • ei toisiks parasta!
        ........... kirjoitti:

        Aina löytyy selityksiä, jos elämää pelkää.

        Elämän pelkoa jos ei tahdo epätyydyttävään suhteeseen? Voi jumalauta mitä porukkaa palstalla..


      • Mietipä sitä
        ei toisiks parasta! kirjoitti:

        Elämän pelkoa jos ei tahdo epätyydyttävään suhteeseen? Voi jumalauta mitä porukkaa palstalla..

        Aina löytyy selityksiä."En halua suhdetta, koska on kuitenkin huono suhde."


      • nohohhoijakkaa
        Mietipä sitä kirjoitti:

        Aina löytyy selityksiä."En halua suhdetta, koska on kuitenkin huono suhde."

        Kaikkien ei tarvi tyytyä toisiksi parhaisiin, ennemmin sitä on yksin kuin huonon kanssa.

        Tyydy sä huonompiinkin mutta muista että kaikkien ei tarvi. Jokainen tyylillään.
        Kaikille yksinäisyys ei ole niin suuri peikko kuin se epätyydyttävä seura.


      • Huhhelihuijakkaa
        nohohhoijakkaa kirjoitti:

        Kaikkien ei tarvi tyytyä toisiksi parhaisiin, ennemmin sitä on yksin kuin huonon kanssa.

        Tyydy sä huonompiinkin mutta muista että kaikkien ei tarvi. Jokainen tyylillään.
        Kaikille yksinäisyys ei ole niin suuri peikko kuin se epätyydyttävä seura.

        Jotkut ei tyydy mihinkään jos pelkää että ensimmäinenkin on väärä.


      • hipjaheihey
        Huhhelihuijakkaa kirjoitti:

        Jotkut ei tyydy mihinkään jos pelkää että ensimmäinenkin on väärä.

        Sano toi atmlle, ei tääl muita neitsyitä olekaan. (hui, nytkö pelästyit?)

        Mut joo. Jotkut rakastaa itseään eikä ketään muuta ja silti feikkaavat rakkautta. Sellaista se on.


      • HipsuLaalaaPai
        hipjaheihey kirjoitti:

        Sano toi atmlle, ei tääl muita neitsyitä olekaan. (hui, nytkö pelästyit?)

        Mut joo. Jotkut rakastaa itseään eikä ketään muuta ja silti feikkaavat rakkautta. Sellaista se on.

        No en pelästyny. Oisko pitäny?


      • Mietipä sitä kirjoitti:

        Aina löytyy selityksiä."En halua suhdetta, koska on kuitenkin huono suhde."

        mä voisin kokeilla huonoakin suhdetta, ehkä olisin onnellisempi sinkkuna sen jälkeen.


    • jackaroo

      Kyllähän tässä sinkkuudessa on se tietty oma vapaus ja itsenäisyys, mutta kyllä tässä niitä varjopuoliakin on. Toki se kuinka tyytyväinen sinkku on riippuu paljon siitä millainen sinkku oikein on, jos on paljon tekemistä ja sosiaalista elämää, niin se parisuhde on helppo nähdä pelkästään elämää rajoittavana tekijänä. Mutta jos on yksinäinen tai omaa muuten vähän vaatimattomamman sosiaalisen elämän, niin se parisuhde voidaan nähdä hyvinkin houkuttelevana ja tavoiteltavana tilana.

      Itse olen kyllä valmis uhraamaan melko suuren osan tästä nykyisestä sinkkuelämäni vapaudesta parisuhteeseen päästäkseni. En nauti omasta sinkkuudestani, ja uskon siihen että sitä omaa aikaa ja tekemistä pystyy kyllä jossain määrin olemaan myös parisuhteessakin. Ei se parisuhde merkitse oman minuuden ja itsenäisyyden täydellistä menetystä, vaikka siinä jotain kompromisseja joutuukin tekemään asioista jotka sinkkuna voisi tehdä juuri niin kuin itse haluaa. Mutta elämä on valintoja. Toinen valitsee parisuhteen, toinen sinkkuuden ja joku kolmas jotain siltä väliltä.

    • <misse

      Pitkästä suhteesta juuri eronneena en parisuhdetta etsi enkä edes halua semmoista. Nautin suunnattomasti omasta vapaudesta ja siitä, ettei tarvitse olla tilivelvollinen kenellekään yhtään mistään asiasta. Saan mennä ja tulla oman mieleni mukaan eikä tarvitse lupia kysellä. Voihan olla, että mieli vielä muuttuu mutta just nyt ei todellakaan!

      • Väy väy väy

        Mikäs se on naisena olla sinkkuna kun se ei tarkoita seksittömyyttä. Meisseliä saa naps naps ei tarvitse edes lähipubiin sorsan uiskennella, näin nettiaikana voi kotisohvalta tilata könsikkään jörnimään.


      • atm-hater
        Väy väy väy kirjoitti:

        Mikäs se on naisena olla sinkkuna kun se ei tarkoita seksittömyyttä. Meisseliä saa naps naps ei tarvitse edes lähipubiin sorsan uiskennella, näin nettiaikana voi kotisohvalta tilata könsikkään jörnimään.

        Idiootti.Pitäisit joskus turpas kii. Runkkari.


      • <misse
        Väy väy väy kirjoitti:

        Mikäs se on naisena olla sinkkuna kun se ei tarkoita seksittömyyttä. Meisseliä saa naps naps ei tarvitse edes lähipubiin sorsan uiskennella, näin nettiaikana voi kotisohvalta tilata könsikkään jörnimään.

        Niin, oikeassa tietenkin olet. Eihän sinkkuus todellakaan tarkoita, että selibaatissa tarvitsisi elellä. Kyllähän niitä könsikkäitä on mukava jörniä.


    • .............

      Sittenhän sinun kannattaa elää elämäsi yksin. Ei kenenkään ole pakko olla parisuhteessa. Tyhjänpäiväinen marisija olet!

      • ...............

        Ajfo:ko se siellä vinkuu? Vedä käteen!!!


    • Me

      Kyllä ihminen on sosiaalinen olento ja toista ihmistä rinnalle tarvitaan...

      Esimerkiksi, juuri nyt olen kuoleman väsynyt ja olisi hienoa sukelta oma Beben kainalon... Ahh! Ihana, hih :)

      • 9876233

        ...Joka muiskauttaisi kaulaasi pilsneripusun ja kuiskaisi käyneensä tänään äänestämässä Perusuomalaisten ehdokasta...


      • mielenkiintoista.
        9876233 kirjoitti:

        ...Joka muiskauttaisi kaulaasi pilsneripusun ja kuiskaisi käyneensä tänään äänestämässä Perusuomalaisten ehdokasta...

        Mikä vika persuissa?Itse annan ääneni heille kuten aina.


      • .....
        mielenkiintoista. kirjoitti:

        Mikä vika persuissa?Itse annan ääneni heille kuten aina.

        Ei mitään vikaa. Mutta Me ei tykkää niistä. Kunhan kiusoittelin häntä.


      • Me
        ..... kirjoitti:

        Ei mitään vikaa. Mutta Me ei tykkää niistä. Kunhan kiusoittelin häntä.

        .......


    • Sinkusti hyvää

      Eihän sinkkuna yksin tarvitse olla. Ystäviä, harrastuksia ja satunaista seksiä. Pitkässä suhteessa seksin määrä vähenee ja yllätyksellisyys häviää vaikka kuinka tietäisi toisen mieliteot.

      Alkuun tehdään kompromisseja ja ollaan toiselle mieliksi, mutta aikojen saatossa nämäkin häviävät eli jokin muu pitää usein yhdessä vaikkapa asuntovelka, lapset, tottumukset. Olen nähnyt pitkien suhteiden vastuut, kun toinen sairastuu...ihan kuin arpaa heittäisi ottaako toinen vastuuta sairastuessa?

      Olen myös kokenut pitkän suhteen hyvät ja huonot puolet, kun talous sekä pää kestävät niin jatkossa voisin harkita kahden asunnon deittailua jossa kestäisi intohimoa pidempään ja voisi ladata akkuja omissa nurkissa tai en pane pahakseni vaikka menisi pidempikin aika ennen vakinaisen tyttöystävän löytämistä.

      Vinkki: älä dokaa liikaa, pidä huolta kunnostasi, toteuta mielihalujasi mahdollisuuksiesi mukaan, kohtele ihmisiä hyvin olemalla positiivinen, pidä kiinni rutiineistasi, kehitä itseäsi.

    • Me

      .......

      .... jätä minua rauhan, oletpa inhottava stalkkeri....

      • .....

        Älä nyt Me leikistä suutu!


    • No kyllä se on mukava olla sinkkuna. Mutta kyllä vaihtaisin tämän yksinolon lämpöön ja läheisyyteen, koska vain jos vaan sopiva ilmaantuisi.
      Vaikka suhteessa on huonojakin puolia mutta kyllä ne kestää. Mutta hetkinen eihän täydellisessä suhteessa ole huonoja puolia paljon yhtään. Siispä siihen pitää pyrkiä eli löytää samanhenkinen kuin minä, niin voitaisiin yhdessä tehdä samoja asioita. Juuri tähän olen pyrkinytkin, mutta toistaiseksi onnistumatta.

    • Yksineläminen

      johtaa rappeutumiseen - moraaliseen, psyykkiseen tai fyysiseen -
      ennen pitkää. Varsinkin siinä hypoteettisessa tapauksessa kun ruokakaupan ovet sulkeutuvat ja sähköt sammuvat viimeistä kertaa. Ai mutta niin.

      Mutta luonnossa on oltava vastavoima, joka palauttaa "jöön" silloin tällöin ja sille kuuluvalle paikalleen. Karkotettava keikarius tai poistettava prinsessamieli. Kaapin paikaksi sitä voisi myös kutsua. Se kaappi on tehty puusta, joka taas on tehty luonnosta.

      Eikä luonto turhan takia ole kehittänyt urosta ja naarasta. Vastakohtien sanotaan nimittäin vahvistavan ja täydentävän toisiaan itämaisessa viisaudessa. Yin ja Yang. Tsing & Tsang. Sing me a song. Kahdesta tulee yksi - täydellisyys. Sillä yhdellä on vaan, hauska tai ei-niin hauska, taipumus leikkiä ymmärtämätöntä.

      Ja häh, eikö Kalevalalaisesta mytologiasta todella löydy vastaavaa kaukoviisautta. On vain tappajia, raiskaajia, murhaajia ja kullan ryöstäjiä. Ja jokunen kalanleukainen musiikkistara. No eipä ihme että täällä on vain sinkkuja sitten.

      • Sanotaanhan täällä sentään, että kyllä skitsofrenia yksinelämisen voittaa... :)

        Tuosta olen eri mieltä, että automaattisesti "yksineläminen johtaa rappeutumiseen - moraaliseen, psyykkiseen tai fyysiseen". - Kaikenlaisessa syrjäytymisessä on aina kyse sekä yksilöllisistä- että ympäristötekijöistä ja mikäli kyseessä olisi yksineläjä, myös siitä onko yksin eläminen oma valinta vai oman tahdon vastaista.


    • Me

      Sanoin jo eilen pysymän minusta kaukana....

      En oo vihainen sulle, vaan ei mua kiinosta keskustella kanssasi.... ymmärä ihmiseksi.

      • Häh?

        Minulleko tarkoitit?

        Kritisoin vain ap. viestiä, ettei yksin ole hyvä olla. Muttei tosin kaksinkaan, ellei ole hyvä olla.

        Ollos hyvä olla, sinullekin.
        Yksin tai kaksin, kaikillekin.


      • 6+6
        Häh? kirjoitti:

        Minulleko tarkoitit?

        Kritisoin vain ap. viestiä, ettei yksin ole hyvä olla. Muttei tosin kaksinkaan, ellei ole hyvä olla.

        Ollos hyvä olla, sinullekin.
        Yksin tai kaksin, kaikillekin.

        Nykyisessä S24:ssä menee viestit välillä ihan sekaisin. Me varmaan kommentoi ylempää keskustelua eikä sinun viestiäsi.


      • djgldgl
        6+6 kirjoitti:

        Nykyisessä S24:ssä menee viestit välillä ihan sekaisin. Me varmaan kommentoi ylempää keskustelua eikä sinun viestiäsi.

        Me ei 150 äo:lla osaa laittaa viestejään oikeaan kohtaan. On se hankalaa tämä maailma.


    • yhthtrh

      "Jos minulla tulee olemaan jonkinlainen suhde, niin yhdessä asuminen
      ei tule kyseeseen, vaan kummallakin on oltava oma asunto. "

      Ennen miehet meni autotalliin murjottamaan. Sai olla omissa oliossaan...

      Tämä on kyllä yksi asia mitä naiset ei tajua jos mies haluaa olla omissa oloissaan...

    • 40+ nainen

      Vaikka olisi parisuhteessa, niin miksi ihmeessä pitäisi silloinkin olla 24/7 koko ajan yhdessä? Olen huomannut, että kaikkien pitkien parisuhteiden salaisuus on siinä, että:

      1. Saa olla oma itsensä. Kumpikin hyväksyy toisensa sellaisena kuin on.
      2. Annetaan toisilleen tilaa tehdä haluamiaan asioita. Tehdään jotain yhdessä, mutta annetaan myös toiselle tilaa tehdä hänen haluamiaan asioita
      3. Ei takerruta pikkuasioihin, vaan annetaan anteeksi. Jos toisessa ärsyttää joku asia, niin suljetaan silmät, katsotaan toisaalle, suljetaan korvat tms. Ei anneta yksittäisten ärsyttävien asioiden hiertää, vaan ymmärretään, että itsessäkin on ärsyttävyyksiä, jotka vastaavasti toinen katsoo läpi sormien.

      Vaikka olen sinkku enkä mitenkään epätoivoinen, niin uskon yhä rakkauteen ja perinteiseen parisuhteeseen. Tietenkin jokainen ajatelkoot asioista kuten itse haluaa.

      • 30+ mies

        Olet fiksu nainen. Mistä teitä löytää?


    • Eewuli

      Juu, on sinkkuna olemisessa omat puolensa. Ite olen ollu nyt vuojen sinkkuna ja nauttinu yksinolosta. Olen omasta päätöksestä selibaatista, koska en koe sitä tärkeäksi eikä tuntemattomat/tunteeton seksi houkuta.
      Aikani on kiitettävästi mennyt kunnosta huolehtien, opiskellen ja koiraa kouluttaen. Aikaa on itselle vaikka kuinka. Eikä kukaan ole valittamassa korvan juuressa koko ajan jostain (en ole se nalkuttava osapuoli kun en koe tarpeelliseksi valittaa koskaan)

      Mutta kuitenkin, sitä on tullu kaivattua lämpöä ja läheisyyttä. Olisi ihana kömpiä oman kullan kainaloon nukkumaan.
      Itsekkin olen sitä mieltä, ettei parisuhteessa ollessa pidä olla koko ajan kumppanin kanssa vaan itselleenki pitää olla aikaa ja omille harrastuksille ja ystäville.
      Ja tärkeintä onkin, niinku edellinen sanoi " Saa olla oma itsensä. Kumpikin hyväksyy toisensa sellaisena kuin on."

      • Eewuli

        Tosin kauaa en minäkään jaksa seurustella, jos mies ei tee koskaan mitään muuta kuin syö ja makaa. Mie pyyän tasan kerran ja kauniisti, josko mies jotain voisi tehdä. Jos ei tee niin en miekään sitä tee.

        Että siinä mielessä taas olen sitä mieltä, tuosta että hyväksyy toisen sellaisenaan, ettei kuitenkaan IHAN kaikkea pidä hyväksyä.
        Suhteeseen tarvitaan kaksi eikä itsensä kanssa voi seurustella.
        Ja jos on yhteinen koti niin luulisi, että siitä molemmat pitää huolta.
        Kokemusta on miehestä, joka ei panostanut muuhun kuin itseensä..


    • miehistä on vaan

      harmia. Ne haisee luonnostaan pahalle, syövät paljon, piereskelevät. Haluavat seksiä väärään aikaan. He eivät arvosta omaa naistaan, vaan haluavat aina uuden valloituksen.

      Mihet ovat mukavuudenhaluisia ja laiskoja. Nykymiehet eivät tee suhteessa ollessaan ns. naisten töitä, eivätkä osaa miesten töitä.

      Parisuhteessa nainen siivoaa, pyykkää, käy kaupassa, hoitaa lapset, leipoo. laittaa ruuat. Tämän lisäksi pesee auton, ripustaa taulut, tapetoi, maalaa, hakkaa puut, leikkaa ruohon ym.

      Jos vastaan tulee työ jota nainen ei ehdi tai osaa tehdä, parisuhteessa oleva nainen hankkii ammattimiehen palveluksen. Maksaa renkaiden vaihdosta tai pyörän kumin paikkaamisesta.

      Mutta - Kun naisella koittaa vapaus eron myötä, niin jopa on ilmaista apua tarjolla ! Joku ilmaantuu renkaiden vaihtoon, joku tulee muuttoapuun, joku tarjoutuu sen polkupyörän korjaamaan ja jopa ruoho leikataan puolesta !

      Tämä kuulostaa varmaan uskomattomalta, mutta on totta. Ainakin omalla kohdalla on mennyt näin. En ole kaunis tai viisas. Ehkä olen säälittävä tai holhottava noiden lähipiirin miehien mielestä ? Tyytyväisenä otan avun vastaan ja totean että on paljon parempi elää ilman miestä !

      Ja lopuksi vielä kiitos kaikille kultaisille miehille, jotka auttavat minua tarpeen tullen ! Ikinä suhteen aikana en saanut näin paljon apua mieheltä/miehiltä.

      • Miesasialuuseri

        Eli nainen ei koskaan piere eikä haise pahalle?


      • fhjgjmghjgm
        Miesasialuuseri kirjoitti:

        Eli nainen ei koskaan piere eikä haise pahalle?

        Nainenhan se vasta haiseekin pahalle ja piereskelee sekä juopotteelee . lisäksi tekee ns. miesten töitä koska haluaa olla " hyvä jätkä"


      • -.-.
        fhjgjmghjgm kirjoitti:

        Nainenhan se vasta haiseekin pahalle ja piereskelee sekä juopotteelee . lisäksi tekee ns. miesten töitä koska haluaa olla " hyvä jätkä"

        Ihan totta - vessaankaan ei voi mennä jo siellä on käynyt joku nainen kusella. Niin paha haju on.


    • Eewuli

      No suo anteeksi kapea käsityksesi.
      Minä teen ns. miesten töitä vain siksi, että ne kiinnostavat minua enemmän kuin "naisten hommat". En tosiaan siksi, että yrittäisin päässä ihmisten suosioon hyvänä jätkänä. Typerä väite..

      Lisäksi ilmavaivat ovat normaali elintoiminto, ei sole vaan miesten vika.
      Juopottelukin on tapauskohtasta.

    • Sivusta..

      Olet ihan oikeassa.. En halua minkäänlaista miestä tähän elämään enää ikinä. Koiran voin ottaa ja se saa riittää minulle.

    • ...

      Joo, kyllä omissa oloissa ja ajatuksissa on loppujen lopuksi kaikkein parasta olla. En kaipaa elämää ympärilleni ja jos ryhtyisin parisuhteeseen, niin siinä tulisi painolastina elämä mukana. En ymmärrä väitettä, että ihminen olisi sosiaalinen olento, en minä ainakaan ole.

    • Ruma jätkä

      Olen päätymässä samalle kannalle.
      Syynä on epäonnistuneet suhteet ja sivusta seuranneena varsin aneemiselta vaikuttavat muiden parisuhteet.

      Tämän lisäksi tietäen ettei tällaisella habituksella saa säädyllistä naista joka sopisi minulle lainkaan suhteeseen.

      Joten jos plussia ja miinuksia aletaan laskemaan sen kannalta mitä on naisista saatavissa ja miten helppoa on olla yksin niin jälkimmäinen voittaa edellisen helposti.
      Tuohon lisättynä vielä ne vaikeudet mitä parisuhde voi tuoda ylipäätään elämiseen niin ollaan jo kirkkaasti plussalla parisuhteettomuuden puolesta.

    • K.Kettunen

      Happamia sanoi kettu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3843
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3070
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      65
      3023
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2415
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2202
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1797
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1786
    8. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      326
      1784
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1760
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1610
    Aihe