mies vs paras ystävä

suhde error

En tiedä minne tätä purkaisin niin laitanpahan sitten tänne...

Olen tässä puun ja kuoren välissä miesystäväni ja parhaan ystäväni välissä.
Ystävän olen tuntenut jo kymmeniä vuosia ja purettu on toisillemme hyvät ja pahat, yhdeksän hyvää ja kymmenen kirosanaa.
Paljon isoja ja rankkojakin asioita...

Tapasin sitten kauan (leskenä) oltuani miehen. Alkuun kaikki meni tosi hyvin meidän kolmen kesken, iloittiin yhdessä siitä että lopulta joku löytyi munkin elämääni.

Miesystävän kanssa alkoi sitten tulla riitoja, lähinnä mun ajankäytöstäni, ystävä ei asu ihan lähellä ja päivisin ollaan useasti netti- tai puhelin yhteyksissä. Miehestä tuli mustasukkainen.

Tuntui kun mua revittäisiin kahtialle, ja lopulta tilanne päätyi melkomoiseen riitaan jonka jälkeen oltiin yli kuukausi erillään.
Ystävä ymmärsi, tuki ja auttoi .
Mies epäili että mulla on joku "nettirakkaus" meneillään vaikka sanoin ettei tosiaankan ole.

Mies alkoi tehdä sovintoa vähin erin ja nyt on asioita puitu ihan urakalla, ja olen selittänyt miten hankalaa tämä on mulle enkä halua
olla mitenkään kenenkään puolella toista vastaan. Ystävä on jyrkällä kannalla; ei enää koskaan takaisin.
Mies rakastaa mua oikeasti, samoin kuin ystäväni.

Tämä on niin vaikeaa; tuntuu että jommasta kummasta oisi luovuttava. Yhteiseen juttupöytään heitä ei saa, sen tiedän.
Ja nekin kerrat kun ystävää tapaan ihan livenä niin ei sitä nyt haluaisi riitelemiseen käyttää.

Miehen luokse luikin nytkyisellää silleen etten kerro koko asiasta mutta tiedän että ystäväni vaistoaa tilanteen koska on varoittanut
monesti menemästä sinne. Jodun siis tavallaan keksimään "tekosyitä" siitä että menen.

Kummastakaan en haluaisi luopua. Me ollaan ihan aikuisia kaikki,
tilanne on vaan tosi tukala ja epäselvä.

Mitä mä teen....

3

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ihmeessä sinun pitäisi luopua jommasta kummasta? Molemmathan sinun mukaasi rakastavat sinua, ja ovat tärkeitä sinulle. Miehesi saa nyt oppia sietämään ystävääsi, ja ystäväsi pitäisi ymmärtää valintasi, jos otat miehesi takaisin. Valehdella ei kenellekään tarvitse, eikä pidä.

      Minä en ainakaan pystyisi luopumaan nykyisestä parhaasta ystävästäni. MIeluummin menisi se mies... Mutta se on vain minun mielipiteeni.

    • xym

      Niin, miten se nyt sinun ystäväsi mielenrauhaa järkyttää jos sinulla on mies?
      Taitaa ystäväsi olla sinulle kateellinen ja sinusta mustasukkainen. Luota siihen, että tämä tilanne on ihan OK, siis että seurustelet miehen kanssa ja pidät ystäväsi. Mies on jo tullut hienosti vastaan joustamalla asiassa, hänessä voisi olla ainesta pidempäänkin suhteeseen. Päätä ihan itse, ja pidä huoli, että sen paremmin mies kuin bestis-ystävätärkään ei sanele sinulle, miten pitää elää ja tuntea. Jos tulee välirikko bestikseen, siinä on silloin ystävälläsikin kasvun ja nöyrtymisen paikka, ymmärrystä täytyy löytyä siihenkin, että sinulla on muita ihmissuhteita, joita vaalit. Miten hän saa päättää sinun rakkauselämästäsi, ei hänellä ole oikeutta kiristää sinua minun mielestäni. Älä pyrikään siihen, että teillä kolmella on yhdessä kivaa, tapaa aina vain jompaakumpaa, niin hyvin menee!

    • Oma elämä

      Molemmat on perseestä. Eihän ystävä voi päättää kenen kanssa sinä olet. Ja mitä miesystävällesi kuuluu ajankäyttösi, siitähän pääsätä sinä.... avi muka aikuisia :DDDD
      Mustasullainen, ei kuulosta hyvältä pidemmän päälle.
      Miksi jommasta kummasta on muka luovuttava? Kuka painostaa?
      Mitä tekee ystävällä joka riitelee koko ajan?

      Olet tosi pöljä. Sinulla on vain yksi elämä ja päätökset tet sinä itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe