Unelmakotisi?

and justice for all

Millainen olisi realistinen unelmakotisi?
Maalla, kaupungissa, vai muualla kuin suomessa?
Millainen perhe?
Lemmikkejä?

16

102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mölönmölön

      Unolmakotini on nykyisenlainen yksiö kaupungin keskustassa. Kaupunki tosin voisi olla joku toinen ja sijaita toisessa maassa.

    • Jaa ei voi tarkkaan tietää mutta unelmoida aina voi.
      Elikkäs unelmakoti sijaitsee maalla omakotitalo joka on riittävän kokoinen sekä tonttia on riittävästi myöhemmille tarpeille.
      Perhe no unelma olisi vaimo sekä ehkä pari lasta.
      Lemmikkejä voisi olla kissa sekä koira.

      Sillai perusjuttua ei mitään mullistavaa.

    • Eewuli

      Minun unelmakotini olisi maalla, sellainen pieni omakotitalo. Oikeastaan sellainen hirsimökkimäinen talo olisi ihana. Takapihalla olisi iso aitaus parille koiralle. Lisäksi olis kasvihuone yrteille ja oikia kasvimaa. Unelmaperheeni koostuisi ihanasta miehestä ja parista koirasta ja kissastakin.
      Itellä kun tällä hetkellä on jo koira ja kissa :)

    • Kaarle Kaljupää

      Tykkään asua kerrostalossa kaupungissa. Maa voisi olla suomen lisäksi jokin muu pohjois tai keskieuroopan valtio. Olisi mukavaa jos olisi naisystävä. Lemmikkejä en halua.

    • Taivaan maalari

      Ehkei realistinen mutta, joku n. 80 neliön kerrostaloa kämppä kaupungin keskustan tuntumasta. Sijaitsisi jonkun jonkun puiston, joen tai metsikön kupeessa. Asunnossa olisi oma sauna ja parveka. Lemmekkejä ei olisi paitse ehkä joku akvaario voi olla. Perhettä ei olisi (toki vanhemmat elossa ja asuisi jossian linja-auto matkan päässä) mutta tyttöystävä löytyisi :-)

    • jackaroo

      Olen niitä ihmisiä jotka koettavat pitää omat unelmat edes jotenkin realistisina, joten ei minulla mitään kovinkaan erikoisia unelmia ole. Maalta olen kotoisin ja jos onnistun vielä joskus naisen löytämään, niin toivoisin että voisimme asua maalla omakotitalossa. Jos on rahaa niin isossa omakotitalossa, jos taas ei, niin sitten vähän pienemmässä. Ei se onnellisuus nyt niistä talon neliöistä ole kiinni.

      Perhe riippuu täysin siitä onnistunko löytämään sellaisen naisen joka haluaa samoja asioita kuin minä. Lapsia haluan, siitä olen varma, enkä varmaan tule varmaan toisin haluavan naisen kanssa mitään suhdetta edes aloittamaan. Mutta se kuinka monta lasta haluan riippuu täysin sitten siitä naisesta, tyydyn varmasti yhteenkin lapseen, mutta toivoisin kyllä useampaakin. Unelmat muuttuvat, nyt voisin toivoa kolmea lasta, mutta sitten kun sitä huomaakin ettei pärjää edes sen yhden kanssa niin ihan hyvin sitä voi olla onnellinen vähän vähemmästäkin lapsikatraasta.

      Lemmikkejä en ainakaan itselleni tule koskaan hankkimaan, muiden lemmikkejä olen valmis sietämään. Ehkä sitä lapselle voisi jonain päivänä sen rotan tai vaikka ponin ostaa jos nyt tarpeeksi sitä itkee...

    • kävis ainaki mulle

      rivari keskustan liepeillä

    • Darth

      Omakotitalossa voi olla liikaa pihatöitä, jotta minä innostuisin. Kerrostaloasunto kelpaisi hyvin mutta siinä pitäisi olla hyvät äänieristeet. Nykyinen asunto on halvalla rakennetussa vuokratalossa, jossa joka saatanan lirinä ja lorina kuuluu suoraan läpi. Yläkerrassa asuu vielä joku, joka kusee kymmenen kertaa vuorokaudessa suoraan veteen sadan barin paineella. Minä haluan kunnon äänieristeet ettei mikään kuulu läpi tai sitten pitäs leikata yläkerran ukolta pallit että oppii kusemaan istualleen, jos ei kerta osaa sihdata.

    • Reipas Poikamies

      Unelma kotini olisi vaikkapa Espanjan rannikolla kunnon bildingi jossa on tilat mun toimistolle ja kunnon autotalli motskari ja autoharrastuksille työkaluineen. Tilaa lapsille, kaksi kerrosta ja poreallas.
      Ehkä Saksa, tai Englantikin...

      Sitten vaimoni on reipas ja tosi kiva ja rakastetaan toisiamme ja me ajellaan mopoilla ja pidetään hauskaa yhdessä ja tavataan ystäviämme. Lapsia meillä voisi olla kaksi ettei lapsi olisi yksinäinen vaan voisi saada tukea sisarestaan.

      Lemmikkejä vois olla pari sopivaa koiraa.

      Mitä siellä maalla korvessa tekee palstalaiset, eteläiset etenkin? Hyi, pimeä kylmä talvi, tiet tukossa, sähkökatkoksia, kaupat huit hitossa, ei edes kunnon kauppoja, ihmiset sisäänpäin lämpiäviä etc. Ja ennen dissaustanne, mä asun siellä.

      • Eewuli

        Kaikki eivät halua saati kaipaa asumista ihmisvilinässä.
        Eikä kaikki tosiaan ole sisäänpäin lämpeneviä. Jos elämä olisi aina helppoa, olisi sellainen elämä tylsää ja ennalta arvattavaa.
        Jos olisi tarve käydä isoissa kaupoissa ja shoppailemassa niin sitten voi ajaa lähimpään kaupunkiin kun tarve vaatii.


    • Materiaalisesti ajatellen asun unelmakodissani juuri nyt :)
      Rivitalonpätkä kaupungissa; yksitasoinen (!)

      Perheessäni on tällä hetkellä kaksi lasta ja sekin on hyvä. - Onhan se ydinperhe tietenkin jonkunlainen unelma, mutta...

      Koira voisi olla OK, jos se ei jäisi ainoastaan minun hoidettavakseni. - Lemmikki ei siis ole millään tavalla välttämätön unelmassani.

    • realismus

      http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6664205?cmp=bn_sb66_577

      Vähän seiniä alas, ainakin yksi poistetuista uuneista takaisin, keittiön viereen ruokasali, salista olohuone, huone 2 makuuhuoneeksi ja huone 1 vierashuoneeksi/kirjastoksi/työhuoneeksi. Kylppäriä voisi laajentaa kakkosaulaan, näyttää vähän ahtaalta. Toisen vessan puute on ikävä muttei katastrofaalinen. Ensimmäinen kerros myös on miinusta, pitäisi tarkistaa paikanpäällä, miten suuri miinus.

      Perhettä ei asunnon mukaan vaihdella, eli samalla kokoonpanolla, pojat "turkispäällysteiset traanipallot" tulisivat ilman muuta mukaan :) Vierashuone on hyvä olla olemassa, ulkomailla asuva tytär ja vävykki helpompi majoittaa.

      Ja sitten vain kuponkia täyttämään, nykyisestä asunnostani saisin puolet pyyntöhinnasta. Ja Turussa kun ollaan, pitää tietysti tarkistaa paalutustilanne.

    • kiitooooooos

      Mummonmökki kaikilla mukavuuksilla keskeltä kaupunkia puhtaan järven rannalta.

      • realismus

        Ja alikulkutunneli Stockmannille :)


    • Kaupunki-ihminen

      Sellainen mihin muutan heinäkuun alussa. Kolmio keskellä kaupunkia (postinumero xxx00). Lyhyt matka joka paikaan. Töihin huimat 710 m. Asunto ylhäällä kuudennessa kerroksessa. Neliöitä 85. Parkettilattiat, takka, iso makkari, mukava erkkeri-ikkuna ruokailutilassa, upea kylppäri. Ja parasta OMA. No toki velkaa jää mutta ei paljoa. Maksettu neljässä vuodessa.

      Perhe? Minä ja puolisoni tietty. Ei mukuloita. Eikä elukoita.

      • Gordon Gekko

        Kuulostaa erittäin hyvältä. Sulla täytyy olla fyffendaalia aika lailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3823
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3060
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      65
      2983
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2405
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2202
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1797
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1776
    8. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      324
      1773
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1757
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1610
    Aihe