Hei!
Löytyisikö täältä apua seuraavaan "ongelmaan":
Ajattelin nimipäiväni kunniaksi :) tehdä suklaamuffinsseja, joihin tulee tuorejuustosta, tomusokerista jne. tehty kuorrutus päälle (ohjeen kuvan mukaan kuorrutus näytti samalta, jota on porkkanapiirakan päälläkin).
Mutta jäin vain ihmettelemään, kun ohjeen mukaan kuorrutus pitäisi laittaa suoraan taikinan päälle ja sitten vielä uuniin - onko tämän tosiaan näin vai onko ohjeeseen tullut virhe? Olen nimittäin aina luullut että kuorrutus laitetaan sitten vasta valmiin leivonnaisen päälle eikä sitä tarvitse käyttää uunissa...
Kiitos jos joku osaapi auttaa!
muffinssin kuorrutus?
8
5105
Vastaukset
- Viola
varmaan on virhe tullut. Ei porkkanakakkuunkin tulevan kuorrutuksen tyyppistä kuorrutusta voi paistaa. Tee vaan ensin muffinit ja sitten kuorrutat kylminä. Ehkä olet jo tehnytkin...
- aloittelija
Hei Viola,
kiitos vastauksestasi!
Todellakin, kerkesin jo kokeilla ja aloittelija leipomishommissa kun olen, seurasin orjallisesti ohjetta... Eli tulipa kantapään kautta opittua, että kuorrutusta ei varmastikaan ole tarkoitus laittaa uuniin, heh! :)
Tuli niistä ihan syötäviä mutta eivät todellakaan näytä yhtään samalta kuin ohjekirjan kuvissa. Eli teen niitä joku päivä uudelleen ja laitan kuorrutuksen vasta paistamisen jälkeen. On muuten todella hyvää se kuorrutus, vie kielen mennessään...
Ostin tosiaan kirjan jossa on pelkkiä makeiden ja suolaisten muffinssien ohjeita, mielenkiintoisia ohjeita sieltä kyllä löytyy ja hyviä ovat olleet kaikki mitä olen tähän mennessä kokeillut.
Mukavaa kevättä! - Titta
aloittelija kirjoitti:
Hei Viola,
kiitos vastauksestasi!
Todellakin, kerkesin jo kokeilla ja aloittelija leipomishommissa kun olen, seurasin orjallisesti ohjetta... Eli tulipa kantapään kautta opittua, että kuorrutusta ei varmastikaan ole tarkoitus laittaa uuniin, heh! :)
Tuli niistä ihan syötäviä mutta eivät todellakaan näytä yhtään samalta kuin ohjekirjan kuvissa. Eli teen niitä joku päivä uudelleen ja laitan kuorrutuksen vasta paistamisen jälkeen. On muuten todella hyvää se kuorrutus, vie kielen mennessään...
Ostin tosiaan kirjan jossa on pelkkiä makeiden ja suolaisten muffinssien ohjeita, mielenkiintoisia ohjeita sieltä kyllä löytyy ja hyviä ovat olleet kaikki mitä olen tähän mennessä kokeillut.
Mukavaa kevättä!Kerrotko mikä kirja se "muffinsi" kirja on. Voisi käydä ostamassa, alkoi sen verran kiinnostamaan. Muffinsit ovat hyviä joka tavalla tehtyinä, vaan kaipaisin uusia vinkkejä.
- aloittelija
Titta kirjoitti:
Kerrotko mikä kirja se "muffinsi" kirja on. Voisi käydä ostamassa, alkoi sen verran kiinnostamaan. Muffinsit ovat hyviä joka tavalla tehtyinä, vaan kaipaisin uusia vinkkejä.
Hei Titta!
Kirjan nimi on "Muffinssit ja muita pikkuleivonnaisia", kirjoittaja Smith S. ja kustantaja Gummerus. Kirja näytti löytyvät akateemisen verkkokirjakaupasta hintaan 12,90 € mutta itse ostin sen pari kuukautta sitten Prismasta ja hinta taisi olla jotakin 6 €...
Eilen tein mustikka-valkosuklaamuffinsseja ja tällä kertaa niistä tuli sellaisia kuin pitikin. :) - Titta
aloittelija kirjoitti:
Hei Titta!
Kirjan nimi on "Muffinssit ja muita pikkuleivonnaisia", kirjoittaja Smith S. ja kustantaja Gummerus. Kirja näytti löytyvät akateemisen verkkokirjakaupasta hintaan 12,90 € mutta itse ostin sen pari kuukautta sitten Prismasta ja hinta taisi olla jotakin 6 €...
Eilen tein mustikka-valkosuklaamuffinsseja ja tällä kertaa niistä tuli sellaisia kuin pitikin. :)aloittelija. Laitoin nimen ylös. Pitääpä katsella ensin kaupasta ja sitten vasta nettiin jollei löydy.
:)
- sottapytty
luulisin muffinien päällä aina(?) olevan pelkän tomusokeri-vesi kuorrutuksen, en ole koskaan kuullutkaan muusta. se tomusokeri-vesi kuorrutus laitetaan aina kypsien, jäähtyneiden muffinien päälle
- Sid
Miksi ei voisi olla jotain muutakin kuin tomusokeri-vesikuorrutusta? Se ei vielä ole kovin hyvä perustelu, että sinä sottapytty et ole kuullut muusta.
- Titta
Sid kirjoitti:
Miksi ei voisi olla jotain muutakin kuin tomusokeri-vesikuorrutusta? Se ei vielä ole kovin hyvä perustelu, että sinä sottapytty et ole kuullut muusta.
tehdä vaikka valko- tai tummasuklaakuorrutuksen.
Joukkoon hiukan esim. kookosrasvaa tai jotain muuta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153495Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801301GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511267- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351122- 601057
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291010- 54911
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888