Osaisitteko valita?

Ajatusleikkijä

Kun palstalaisia aika montaa näyttää vaivaavan se ettei löydy edes sitä yhtä kumppania tai sopivaa niin oletteko miettineet miten tekisitte tilanteessa jossa teillä olisi ns. "positiivinen ongelma" elikkäs kumppaniehdokkaita olisi useampi ellei peräti liuta?

Miten osaisitte valita sen siihen varsinaiseen parisuhteeseen? Kokeilemallakko? Ja miten pitkään "kokeilisitte" kutakin tarjokasta?

Otetaan nyt oletuksena että etsitte sitten parsiuhdetta ettekä vain seksiä niin ei mene siihen "panisin kaikki lutkia ja jättäisin ne yhden kerran jälkeen kun eivät olisi enää neitsyitä (olisivat siis likaisia huoria :D)" jutut jonnekin toiseen ketjuun.

Olen tavannut joitakin miehiä ja naisia elämässäni joilla on runsaudenpula tarjokkaista.
Aloin miettimään asiaa kun olen huomannut varsinkin näin keväisin että aika moni nuori nainen katselee minua kaupungilla mittailleen suoraan silmiin samoin kuin lenkeillä ja pyöräillessä.
Mitäköhän tekisin jos kaikki tai osa edes näistä olisi kiinnostuneita? Menisinköhän sekaisin kun elämässäni koskaan en ole ollut ns. naisten suosiossa. Osaisinko valita sitten sen oikean suhteeseen vai tekisi tuo positiivinen ongelma tepposet.

Koska kun alkaa miettimään niin aika arpapelihähän se sitten on kun jotakin iskee ja aloittaa suhteen niin sitten taas on markkinoilta pois jne.

Kun yhden oven avaa niin toisen sulkee.

25

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatusleikkijä

      Lisään nyt ettei tule erehdyksiä että jonkin asteista parisuhdekokemusta on kuitenkin tilillä, mutta kiinnostuneita joskus ennen näihin päiviin on ollut vaikea löytää.

      Edellinen kiinnostukseni oli hyvin suosittu nainen (ei mikään kiertopalkinto kuitenkaan) ja ymmärrän hänen puoleltaan miten vaikea noista kaikista ehdokkaista olisi valita esimerkiksi minut kun joka puolelta tulee ehdotuksia treffeille yms.

    • Opettava kertomus

      "Matilla oli ongelma. Hän seurusteli kolmen ihanan naisen kanssa ja hänen piti päättää kenen kanssa mennä naimisiin. Hän päätti tehdä testin ja antoi heille kaikille 3.000 euroa rahaa. Ensimmäinen nainen meni kauneushoitolaan ja kampaajalle sekä osti täyden sarjan uusia vaatteita ja kenkiä. Miehelle hän sanoi:
      - Kultaseni, haluan olla mahdollisimman kaunis sinua varten koska rakastan sinua niin paljon.

      Toinen nainen osti uudet golfmailat, rullaluistimet sekä täydellisen stereosarjan, videonauhurin ja kuusi koria olutta. Miehelle hän sanoi:
      - Rakkaani, ostin nämä sinulle lahjaksi koska rakastan sinua niin paljon.

      Kolmas nainen investoi koko 3 000 euroa tuottaviin tekno-osakkeisiin ja moninkertaisti nopeasti sijoituksen arvon. Miehelle hän ilmoitti:
      - Armaani, panin rahasi kasvamaan että ne turvaisivat parhaiten yhteisen tulevaisuutemme.

      Matti oli mielissään noista kaikista vastauksista. Huolellisen analyysin ja vaihtoehtojen objektiivisen punninnan jälkeen hän valitsi sen kandidaatin, jolla oli isoimmat tissit."

      • Ajatusleikkijä

        Oli hyvä juttu. :D

        Mainittakoon että tuolla naisella josta olin kiinnostunut on aika pienet rinnat. Ei ainakaan minulla ratkea rintojen kokoon.
        Tosin keholtaan hän on aivan jumalainen, joten voihan tuossa tarinassa ollakin perää että minäkin valitsisin ulkonäön perusteella ehkä lopulta. No en tiedä, kun en osaa sanoa mikä tuossa naisessa lopulta säväyttää kun en ole tuijotellut hänen kehoaan koskaan sen tarkemmin.

        Valitsisiko nainen yhtään eri tavoin vai ehkä miehen "koon" mukaan?


    • ...................

      Fiilispohjalla mennäään, parisuhteissa ei tosiaan valitettavasti ole mitään takeita kestosta. Ei ole kyllä tullut vastaan edes tilannetta, jossa voisin sanoa olleeni korvia myöten ihastunut useampaan kuin yhteen. Viimeisiään vetelevässä suhteessa kyllä ihastunut ulkopuoliseen.

      • Ajatusleikkijä

        Mutta millaisiin fiiliksiin?
        Siihenkö miten sovitte yhteen, miten kiintynyt olet toisen vai intohimon perusteella?

        Ainakin ite näkisin että olisi paljon erilaisia tunteita mukana eri kohteita kohtaan.


      • ....................
        Ajatusleikkijä kirjoitti:

        Mutta millaisiin fiiliksiin?
        Siihenkö miten sovitte yhteen, miten kiintynyt olet toisen vai intohimon perusteella?

        Ainakin ite näkisin että olisi paljon erilaisia tunteita mukana eri kohteita kohtaan.

        Miellyttävä ulkonäkö, samankaltainen huumorintaju ja yhteiset mielenkiinnon kohteet toimii omalla kohdalla. Plussapisteitä, jos naisessa on jokin hyvin persoonallinen piirre. Varmaan itsestä johtuvaa, mutta tuntuu ettei kaikki täyty liian monen kohdalla. Tuloksista päätellen ei välttämättä paras hakukeino, alkanut jo stressaamaan muutaman vuoteen päättyvät suhteet.


      • Ajatusleikkijä
        .................... kirjoitti:

        Miellyttävä ulkonäkö, samankaltainen huumorintaju ja yhteiset mielenkiinnon kohteet toimii omalla kohdalla. Plussapisteitä, jos naisessa on jokin hyvin persoonallinen piirre. Varmaan itsestä johtuvaa, mutta tuntuu ettei kaikki täyty liian monen kohdalla. Tuloksista päätellen ei välttämättä paras hakukeino, alkanut jo stressaamaan muutaman vuoteen päättyvät suhteet.

        Entäs jos useamman kanssa olisi samanlaista huumorintajua, ulkonäöt passaisi sinulle ja jakaisitte yhteisiä mielenkiinnon kohteita 8hieman eri asioita kunkin kanssa)?

        Sehän oliskin helppoa jos kuin vain yhden kanssa olisi jotain yhteistä, mutta ajankin takaa että useamman kanssa on edes jotakin ja ihan miellyttävä ulkonäkö.

        Menisitkö sekaisin ja osaisitko valita oikein vai kävisikö kuten sinun aiemmissa suhteissa?


      • ....................
        Ajatusleikkijä kirjoitti:

        Entäs jos useamman kanssa olisi samanlaista huumorintajua, ulkonäöt passaisi sinulle ja jakaisitte yhteisiä mielenkiinnon kohteita 8hieman eri asioita kunkin kanssa)?

        Sehän oliskin helppoa jos kuin vain yhden kanssa olisi jotain yhteistä, mutta ajankin takaa että useamman kanssa on edes jotakin ja ihan miellyttävä ulkonäkö.

        Menisitkö sekaisin ja osaisitko valita oikein vai kävisikö kuten sinun aiemmissa suhteissa?

        Luulisin, että ensimmäinen huomion kohde olisi vahvassa etulyöntiasemassa. Nykyinen tyyli tahtoo olla satsataan kaikki tai ei mitään. Toisaalta, jos jatkuvasti naiset selkeästi piirittäisivät, saattaisi suhtautumistapakin olla täysin erilainen? Ottaisi enemmän itsestäänselvyytenä, että kiinnostuneita löytyy joka sormelle.


      • Ajatusleikkijä
        .................... kirjoitti:

        Luulisin, että ensimmäinen huomion kohde olisi vahvassa etulyöntiasemassa. Nykyinen tyyli tahtoo olla satsataan kaikki tai ei mitään. Toisaalta, jos jatkuvasti naiset selkeästi piirittäisivät, saattaisi suhtautumistapakin olla täysin erilainen? Ottaisi enemmän itsestäänselvyytenä, että kiinnostuneita löytyy joka sormelle.

        Minulla kävi juuri mielessä se ettei ehkä homma pysyisi hanskassa tai melkein väkisin tekisi "vääriä" valintoja.


    • Jaa a menen sen mukaa kuka tuntuu sopivimmalta ja ketä kohtaan tuntee eniten.

      Mainintana vain että tuo on aivan utopistinen tilanne että useampi olisi kiinnostunut musta, kiinnostuisi edes yksi sopiva niin se riittää mutta kun ei ole edes sitä yhtä. Toki saattaahan sitä olla kiinnostuneita sopiviakin, mutta minä en tiedä asiasta mitään ainakaan mulle asti ei ole tietoa tullut.

      • Ajatusleikkijä

        Useamman tyypin kohdalla olen huomannut että sitten kun yksi kiinnostuu niin kiinnostuu toinenkin.

        Saattaisit huomata olevasi sen ekan kiinnostavan ja kiinnostuneen kanssa suhdetta virittelemässä kun se toinen pyyhältäisi esiin. Ja sitten ehkä kolmaskin. Mitäs sitten?


      • Ajatusleikkijä kirjoitti:

        Useamman tyypin kohdalla olen huomannut että sitten kun yksi kiinnostuu niin kiinnostuu toinenkin.

        Saattaisit huomata olevasi sen ekan kiinnostavan ja kiinnostuneen kanssa suhdetta virittelemässä kun se toinen pyyhältäisi esiin. Ja sitten ehkä kolmaskin. Mitäs sitten?

        No okei näin hän se on. Mutta en siltikään lipsuisi muihin ensin kokeilen ekan läpi ja jos ei natsaa, niin sitten toinen jne.


    • 10+10

      Vaikeata kuvitella edes tuollaista tilannetta kun tosiaan sitä yhtäkään kumppania ei ole löytynyt.

    • rtrtr

      Moni tykkää flirttailla ja ylipäätään siis katsoa ihmisiä, josta on todella pitkä matka keskusteluun ja vielä pidempi matka siihen, että oltaisi menossa sänkyyn tai alkamassa seurustella. Tiedän, että jotkut myös käyttävät komeita miehiä motivaattorina, jotta jaksaa lenkkeillä jne. Kun pelkästään katseet kohtaavat, niin ollaan vasta jossain määrin kiinnostuneita eikä ollenkaan pettämässä olemassa olevaa puolisoa tms.

      • Ajatusleikkijä

        Että nyt olen "komea mies" vai? :D
        Luit asian turhan kirjaimellisesti. En ajatellut näiden olevan kiinnostuneita vaan aloitusleikkini lähti vain noista katseista käytiin ja aprikoin tilannetta.

        Ehän minä nyt usko että välttämättä yksikään näin rumaa tyyppiä oikeasti haluaisi suhteeseen kanssaan.


    • Free to walk

      Olen tavannut joitakin miehiä ja naisia elämässäni joilla on runsaudenpula tarjokkaista.

      Tuo ei tarkoita vielä mitään, ei ne välttämättä mitään sopivia ole.

      Mun mielestä sen tietää jo ensi treffeillä kenet tahtoo tavata uudestaan. Ihan turhaa toisia treffejä enempää yrittää herätellä ihastuksenkaltaisia tuntemuksia ja kiinnostusta toista kohtaan, siinä vaan haaskaa omaa ja toisen aikaa.

    • Ajatusleikkijä

      Et ihan ymmärtänyt nyt.
      Heillä oli runsaudenpula kaikista ehdokkaista mukaan luettuna eri tavoin sopivista.

      Puhun nyt todella suosituista miehistä ja naiista joilla on oikeasti valinnanvaraa.

      "Mun mielestä sen tietää jo ensi treffeillä kenet tahtoo tavata uudestaan. Ihan turhaa toisia treffejä enempää yrittää herätellä ihastuksenkaltaisia tuntemuksia ja kiinnostusta toista kohtaan, siinä vaan haaskaa omaa ja toisen aikaa. "

      En itse allekirjoita toista. Laittaa liikaa arvoa hetkellisille tekijöille ja myös sille sattumalle sekä mahdollisille vaikutuksille.
      Vähän kuin jääkiekon tai jalkapallon playoff-ottelut joissa ei pelattaisi kuin yksi ottelu toisen kotikentällä.

      Mutta tietysti oma on valintasi. Kiitos näkemyistäsi.

      • Free to walk

        No mä en ole muutenkaan niitä kaikista suosituimpia naisia, enkä tahtoisi ollakaan.

        Kyllä ensimmäisillä treffeillä esilletulleista kiinnostuksenkohteista, elämäntyylistä, elämänkatsomuksesta ja -arvoista voi jo päätellä tahtooko nähdä toista uudestaan.


      • Ajatusleikkijä
        Free to walk kirjoitti:

        No mä en ole muutenkaan niitä kaikista suosituimpia naisia, enkä tahtoisi ollakaan.

        Kyllä ensimmäisillä treffeillä esilletulleista kiinnostuksenkohteista, elämäntyylistä, elämänkatsomuksesta ja -arvoista voi jo päätellä tahtooko nähdä toista uudestaan.

        "Kyllä ensimmäisillä treffeillä esilletulleista kiinnostuksenkohteista, elämäntyylistä, elämänkatsomuksesta ja -arvoista voi jo päätellä tahtooko nähdä toista uudestaan. "

        Ehkä jonkin verran joo. Lähinnä tarkoitin fyysistä viehätystä tai juttujen luistavuutta ja "kemioita".

        Esimerkkinä itsellä oli kerran väsy päivä naisen kanssa kun tapasin hänet ekaa kertaa kahvilla ja hän sanoi että poikkean todella paljon normaalista.

        Ne oli siis ihan kaveritreffit ja hän tunsi minut muusta yhteydestä. Mutta jos oltaisiin oltu oikeilla treffeillä niin tuskin hän sen minun sen päiväisen suorituksen jälkeen olisi minua toisille treffeille päästänyt.

        Joskus on huonoja päiviä vaikka isot treffit olisikin. Se kannattaa muistaa. Osa on myös ujoja ja ekoilla treffeillä voi jännittää.


      • Free to walk
        Ajatusleikkijä kirjoitti:

        "Kyllä ensimmäisillä treffeillä esilletulleista kiinnostuksenkohteista, elämäntyylistä, elämänkatsomuksesta ja -arvoista voi jo päätellä tahtooko nähdä toista uudestaan. "

        Ehkä jonkin verran joo. Lähinnä tarkoitin fyysistä viehätystä tai juttujen luistavuutta ja "kemioita".

        Esimerkkinä itsellä oli kerran väsy päivä naisen kanssa kun tapasin hänet ekaa kertaa kahvilla ja hän sanoi että poikkean todella paljon normaalista.

        Ne oli siis ihan kaveritreffit ja hän tunsi minut muusta yhteydestä. Mutta jos oltaisiin oltu oikeilla treffeillä niin tuskin hän sen minun sen päiväisen suorituksen jälkeen olisi minua toisille treffeille päästänyt.

        Joskus on huonoja päiviä vaikka isot treffit olisikin. Se kannattaa muistaa. Osa on myös ujoja ja ekoilla treffeillä voi jännittää.

        Lähinnä tarkoitin fyysistä viehätystä tai juttujen luistavuutta ja "kemioita".

        Jaa, no mä itse hain vähän tärkeämpiä juttuja.

        Joskus on huonoja päiviä vaikka isot treffit olisikin. Se kannattaa muistaa. Osa on myös ujoja ja ekoilla treffeillä voi jännittää.

        Toki. Mutta luulisi niiden tärkeiden asioiden, kuten kiinnostuksenkohteiden, elämäntyylin, elämänkatsomuksen ym. tärkeän tulevan ilmi parin eka tapaamisen aikana jännityksestä huolimatta.
        Ainahan se uuden ihmisen tapaaminen jännittää, se on luonnollista, jopa positiivinen merkki jos kiinnostaa niin paljon että jännittää.


      • Ajatusleikkijä
        Free to walk kirjoitti:

        Lähinnä tarkoitin fyysistä viehätystä tai juttujen luistavuutta ja "kemioita".

        Jaa, no mä itse hain vähän tärkeämpiä juttuja.

        Joskus on huonoja päiviä vaikka isot treffit olisikin. Se kannattaa muistaa. Osa on myös ujoja ja ekoilla treffeillä voi jännittää.

        Toki. Mutta luulisi niiden tärkeiden asioiden, kuten kiinnostuksenkohteiden, elämäntyylin, elämänkatsomuksen ym. tärkeän tulevan ilmi parin eka tapaamisen aikana jännityksestä huolimatta.
        Ainahan se uuden ihmisen tapaaminen jännittää, se on luonnollista, jopa positiivinen merkki jos kiinnostaa niin paljon että jännittää.

        Lähinnä viittasin just noihin kemioihin yms.
        Ehkä mulla painaa se että paritkin ekat treffit on mennyt pieleen kun on ollu oikeesti Bad day (muukin kun hair-versio, eikä kyse ollut ujoudesta jne. kun ei sellaiset vaivaa) ja naisen kiinnostus on kuollut siihen. Jälkikäteen on tullut tunne että nainen teki ehkä virheen joka koskettaa sitten molempia.

        Itse ainakin tahdon nähdä tokat treffit jos ei juuri noista elämänarvoista yms. paljastu jotain täysin erilaista.


      • Free to walk
        Ajatusleikkijä kirjoitti:

        Lähinnä viittasin just noihin kemioihin yms.
        Ehkä mulla painaa se että paritkin ekat treffit on mennyt pieleen kun on ollu oikeesti Bad day (muukin kun hair-versio, eikä kyse ollut ujoudesta jne. kun ei sellaiset vaivaa) ja naisen kiinnostus on kuollut siihen. Jälkikäteen on tullut tunne että nainen teki ehkä virheen joka koskettaa sitten molempia.

        Itse ainakin tahdon nähdä tokat treffit jos ei juuri noista elämänarvoista yms. paljastu jotain täysin erilaista.

        Itse ainakin tahdon nähdä tokat treffit jos ei juuri noista elämänarvoista yms. paljastu jotain täysin erilaista.

        Ilman muuta.


    • 111111112

      Minulla on ollut ja on elämässäni suurta runsautta kumppaniehdokkaista. Haastavinta onkin juuri valitseminen, usein valitsen väärin. Esim. puolen vuoden välein vaikka 3-5 miestä piirittää minua, sitten olen taas kolme kk yksin kun suhde kesti 3kk. Valitsen aina erilaisia miehiä, ainakin omasta mielestäni joten syy on minussa. Löytäisinpä sen kuka kestäisi minua kaikesta huolimatta :-) Yritän valita mahdollisimman sitoutuvan.

      • Ajatusleikkijä

        3kk? se ei ole kyllä pitkä aika. Onko sun muut ehdokkaat sitten vielä vähemmän sitoutuvampia?

        Mainitsemastani naisesta voisi olla tuossa tilanteessa jos hän antaisi vain mennä. Käsitykseni mukaan hän vain kipristelee parhaansa mukaan sinkkuna pitempään aina, jonka jälkeen vasta valitsee.

        Hänellä taitaa olla tosin jonkinlainen "ensin kaveriksi, katsotaan mitä syntyy" valintametodi eli alkukarsinnoista katsotaan jo miehet läpi ennen kuin suhde alkaa kaveruuden kautta.
        Minun kisa päättyi jo lähtötelineisiin, mutta osittain hyvä ettei tarvitse koko ratakierrosta juosta ihan vain huomatakseen että nainen valitsee jonkun toisen eikä pääse edes finaaliin.


    • En pysty edes ajattelemaan tuollaista tilannetta. Jo pelkälle treffeille pääsy yhden kanssa tuntuu yhtä utopistiselta kuin 7 oikein lotossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      4013
    2. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      104
      3367
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      92
      3131
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2445
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2222
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1850
    7. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      335
      1824
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1816
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1800
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1660
    Aihe