Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Astangajoogakoulu vai OM YOGA Tampereella?

joogityttö treelta

Moikka, mietin kesän aikana siirtyväni jomman kumman joogakoulun tunneille, joten mietin, että onko jollakulla kokemusta jommastakummasta tai molemmista?
Tällä hetkellä olen enemmän kallistuneena OM YOGAn puoleen, lajeja on enemmän ja tunnit parempaan aikaan. Astangajoogakoulu kuulemma hieman "puhtaampaan" suuntaan ohjaava, vaikkakin ohjausta vähemmän.

Kumpi parempi?

3

2045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti Kivivalli

      Ei minulla paljon kokemusta ole, mutta tokin voin kommentoida. :-)

      Ns. astangajooga* on vain yksi suuntaus, fyysisesti rankka, vaativa ja omalla tavallaan tehokas. Joillekin se voi olla liian rankka, mutta usein kokeilemisen arvoinen. Olen itse tehnyt joogaharjoituksia 80-luvulta lähtien ja 90-2000-luvuilla olen ollut muutaman kerran mukana astangajutuissa.

      (* Kirjoitin ns., koska termi astangayoga tarkoittaa "kahdeksanosaista joogaa", mutta näillä suosituilla astangajoogatunneilla niistä kahdeksasta osasta opetetaan vain liikkeitä ja yhdenlaista hengitystekniikkaa. Jooga on paljon muutakin.)

    • joogakoulu

      Itse olen käynyt astangajoogakoulun tunneilla nyt puoli vuotta ja voin suositella sitä yli kaiken! Ohjaajat ovat kaikki mukavia ja tuntevat selvästi asiansa. Harjoitus ohjataan selkeästi ja he tulevat auttamaan, jos huomaavat joogaajan tekevän jotain väärin, mitä itse arvostan kehityksen kannalta tosi paljon. Loppurentoutukseen varataan hyvin aikaa ja aina saa kysyä mitä vain jos siltä tuntuu. Ilmapiiri on kannustava ja viihtyisä. Myös hengitystekniikkaa ja bandhoja painotetaan hyvin, mikä alottelijalta tuppaa usein vielä harjoituksessa unohtumaan.

      Tilat on musta hyvät, sali on valoisa ja siinä on sellaista oikeanlaista tunnelmaa jooga-aiheisilla tauluilla, patsailla, kynttilöillä jne. Hinnat on musta ihan ok, ja tosiaan, hintansa väärtti. Maton saa lainata, samoin ku rentotukseen silmätyynyn ja viltin halutessaan.

      OM YOGAssa en oo ikinä ollut, enkä astangajoogakoulussa käytyäni näe mitään syytä sinne vaihtaakaan :)

    • Om yogasta kokemusta

      Om Yogasta olen itse tykännyt, mutta Astangajoogakoulusta minulla ei ole kokemusta. Om Yogassa hyvää on sijainti ja se, että tunneilla on tosiaan valinnanvaraa. Ohjaajat ovat kaikki asiantuntevia, toki jokaisella varmasti omat suosikkinsa on. :)

      Tilat on mukavat, joskin salia lukuun ottamatta ehkä vähän pienet. Hinnatkin on mielestäni kohtuulliset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe