Nörtti/ATMiehestä

En v*ttu*le, kysyn

Kun sanotte aina että atmiehestä kuoriutuu ajan kanssa ihan mahtava seuralainen ja rakastava puoliso, niin kuinka kauan tähän "kuoriutumiseen" menee?
Eli monetko tylyydet ja tökeröydet täytyy kestää ennen tätä unelmamieheksi muuttumista?

Muutamaa nörttiä tapaillut ja sellaista kylmää kyytiä saanut niskaan että enää ei ole nörttimies kohdallani vaihtoehto!

Pystyykö atmies muuttumaan katkerasta,kyynisestä maailmanvihaajasta ja muiden syyttäjästä normimieheksi? Haluaako?

32

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackaroo

      No eiköhän se parisuhde kelpoisuus riipu siitä ihmisestä itsestään, joku atm-mies voi olla hyväkin puoliso parisuhteessa ja joku toinen taas ei.

      Itse olen ainakin huomannut sen että tämän palstan "atm-saarnaajilla" on taustalla myös pahoja henkisiä ongelmia, joten se pelkkä atm-homma ei ole tässä se merkittävä tekijä siitä pystyykö joku kehittymään "normaali" mieheksi parisuhteeseen päästyään vai ei.

      • ap

        Kyllä, palstan "atm-saarnaajilla" on taustalla myös pahoja henkisiä ongelmia, joten se pelkkä atm-homma ei ole tässä se merkittävä tekijä siitä pystyykö joku kehittymään "normaali" mieheksi parisuhteeseen päästyään vai ei.

        Onko keskiverto atm mielestäsi tyly, tökerö ja alati varuillaan eli ns. piikit pystyssä vastakkaisen sukupuolen suhteen?
        Voiko päälle 30-vuotias kokematon mies olla mielestäsi jo niin kyynistynyt ja katkeroitunut, ettei mistään tule enää mitään?


      • jackaroo
        ap kirjoitti:

        Kyllä, palstan "atm-saarnaajilla" on taustalla myös pahoja henkisiä ongelmia, joten se pelkkä atm-homma ei ole tässä se merkittävä tekijä siitä pystyykö joku kehittymään "normaali" mieheksi parisuhteeseen päästyään vai ei.

        Onko keskiverto atm mielestäsi tyly, tökerö ja alati varuillaan eli ns. piikit pystyssä vastakkaisen sukupuolen suhteen?
        Voiko päälle 30-vuotias kokematon mies olla mielestäsi jo niin kyynistynyt ja katkeroitunut, ettei mistään tule enää mitään?

        En minä ollut kuullut koko atm hommasta ennen kuin tälle palstalle tulin, joten en oikein tiedä mikä on se tyypillinen atm mies. Minusta vain tuntuu sille että ne jotka tuosta atm hommasta jaksavat jauhaa ovat juurikin noita "tyly, tökerö ja alati varuillaan eli ns. piikit pystyssä vastakkaisen sukupuolen suhteen" -ihmisiä.

        Kyllä kai se minäkin varmaan kuulun tuohon atm kategoriaan, mutta nuo jutut mitä tällä palstalla kirjoitellaan tuntuvat kyllä hyvin oudoilta ja jopa sairailta. Kyllähän sitä ihminen voi kyynistyä ja katkeroitua ihan minkä asian ansiosta, ettei mistään tule enää mitään. Joku voi jäädä surkuttelemaan sitä omaa työttömyyttään, toinen naisettomuuttaan joka joku kolmas vaikka sitten sitä että ulkona sataa aina vettä eikä elämästä tule siksi yhtään mitään.


      • ap
        jackaroo kirjoitti:

        En minä ollut kuullut koko atm hommasta ennen kuin tälle palstalle tulin, joten en oikein tiedä mikä on se tyypillinen atm mies. Minusta vain tuntuu sille että ne jotka tuosta atm hommasta jaksavat jauhaa ovat juurikin noita "tyly, tökerö ja alati varuillaan eli ns. piikit pystyssä vastakkaisen sukupuolen suhteen" -ihmisiä.

        Kyllä kai se minäkin varmaan kuulun tuohon atm kategoriaan, mutta nuo jutut mitä tällä palstalla kirjoitellaan tuntuvat kyllä hyvin oudoilta ja jopa sairailta. Kyllähän sitä ihminen voi kyynistyä ja katkeroitua ihan minkä asian ansiosta, ettei mistään tule enää mitään. Joku voi jäädä surkuttelemaan sitä omaa työttömyyttään, toinen naisettomuuttaan joka joku kolmas vaikka sitten sitä että ulkona sataa aina vettä eikä elämästä tule siksi yhtään mitään.

        Oletkin normimies. Atm oli minullekin outo käsite ennen palstalle ajautumista, mutta edelleen olen sitä mieltä että harvoin normaaleilla käytöstavoilla ja suht normaalilla sosiaalisella kanssakäymisellä sekä peruskohteliaisuudella varusteltu mies jää loppuelämäkseen yksin. Ellei sitten itse halua tai sopivaa naista löydä.
        Ette kai te naisettomat miehetkään ihan mitä tahansa naista kelpuuttaisi? Ihan varmasti jokaisella on jotkut kriteerit, vaikka muuta väittäisivätkin.

        Tuo atmiesten hokema "olemme parhaita miehiä jos miestä sellaisen tekee" "olemme tämmöisiä kun naiset sitä ja tätä" on pelkkä tekosyy omassa kurjuudessa ja vihassa vellomiseen. Elämä on omalla vastuulla ja omien valintojen/tekemisten varassa.

        Ei kukaan pääse töihinkään jos ei itse tee asian eteen jotakin.


      • katkera mies
        ap kirjoitti:

        Oletkin normimies. Atm oli minullekin outo käsite ennen palstalle ajautumista, mutta edelleen olen sitä mieltä että harvoin normaaleilla käytöstavoilla ja suht normaalilla sosiaalisella kanssakäymisellä sekä peruskohteliaisuudella varusteltu mies jää loppuelämäkseen yksin. Ellei sitten itse halua tai sopivaa naista löydä.
        Ette kai te naisettomat miehetkään ihan mitä tahansa naista kelpuuttaisi? Ihan varmasti jokaisella on jotkut kriteerit, vaikka muuta väittäisivätkin.

        Tuo atmiesten hokema "olemme parhaita miehiä jos miestä sellaisen tekee" "olemme tämmöisiä kun naiset sitä ja tätä" on pelkkä tekosyy omassa kurjuudessa ja vihassa vellomiseen. Elämä on omalla vastuulla ja omien valintojen/tekemisten varassa.

        Ei kukaan pääse töihinkään jos ei itse tee asian eteen jotakin.

        "Elämä on omalla vastuulla ja omien valintojen/tekemisten varassa."

        No ei kyllä tasan ole. Aika vähän siihen voi vaikuttaa, miten maailma ympärillä pyörii ja kohtelee kaltoin. Ei minulla ole omaan elämääni paljonkaan vaikutusmahdollisuuksia.


      • ap
        katkera mies kirjoitti:

        "Elämä on omalla vastuulla ja omien valintojen/tekemisten varassa."

        No ei kyllä tasan ole. Aika vähän siihen voi vaikuttaa, miten maailma ympärillä pyörii ja kohtelee kaltoin. Ei minulla ole omaan elämääni paljonkaan vaikutusmahdollisuuksia.

        Olen eri mieltä.

        Opiskelet-> pääset paremmin mielekkäisiin töihin
        Teet työtä-> saat palkkaa
        Säästät rahaa-> voit ostaa asunnon ja vakauttaa elämääsi tai satsata elämyksiin(matkailu) jne.
        Harrastat jotakin mielekästä-> kehityt ja viihdyt paremmin elämässäsi, ehkä tapaat ihmisiä, ystävystyt paremmin ihmistenilmoilla kun kotosalla maleksimalla jne

        Pelkkiä omia valintoja.

        Ei voi odottaa toista ihmistä joka "parantaisi" elämän ja todistella itselleen elämän alkavan vasta sitten.


    • Hmm, mielestäni jos tylyyttä ja tökeryyttä on jo alkuvaiheessa niin tuskin se muuttuu myöhemminkään. Riippuu tietenkin siitä onko noita asioita kuin usein tapahtunut vai onko se jatkuvaa eli liian yleistä. Jos muutama kerta alkuun niin ei mun mielestä haittaa jos ei enää niitten jälkeen ole tapahtunut. Tämä on vain mun mielipide, en tietenkään voi päättää kenenkään puolesta mutta noin.

      Mutta sellaisen sanon että sano vastaan jos jotain tuollaista koet.

      • ap

        Olen samaa mieltä kanssasi, jos on tyly ja tökerö, ei sellaista jaksa katsella ja tuskin se meno siitä miksikään muuttuu.

        Toki lopetan tapailun heti huonosti käyttäytyvän tyypin kanssa ja pidän puoleni.

        Aloituksellani tahdoinkin tuoda ilmi sen faktan, ettei naiset ole aina syypäänä miehen naisettomuuteen, jotkut miehet ei vaan ole parisuhdekelpoisia.

        Kuka jaksaisi kyynistä piilov*ttuilijaa tai negatiivista murjottajaa joka töksäyttelee kavereillekin outoja kommentteja ja jauhaa alituiseen että naiset sitä ja naiset tätä..sovinismia pahimmillaan.
        Pahin treffikumppani oli nörtähtävä kaveri joka sanoi ihan omin snaoin että "kyllä siperia opettaa" sen jälkeen kun kysyi kuinka paljon minä olen kyynsitynyt elämän varrella. Voi taivas..kamalia treffejä!


    • Reipas Poikamies

      Kyllä minusta perus kohteliaisuus ja naisen tunteiden huomioon ottaminen ettei tahallaan loukkaa pitäs olla kondiksessa jos suhteeseen mielii. Mut kun se vajaus lähtee korvien välistä kun ei edes halua olla kiva toiselle, kuin myrkkykäärmeen purema, näillä aate-miehillä niin ei siinä kivojen naisten kannata kuin laittaa uutta matoa koukkuun.

      En minäkään katsois naista joka vertaa minua johonkin retkuun mieheen joka joi, tuli ja petti ja jätti.

      • ap

        Olet niin oikeassa!


    • Turhaa yleistystä

      Olen nörtti enkä ole tyly. En tiedä mahtavasta seuralaisesta tai normimiehestä, mutta en ole myöskään katkera enkä syyttelevä maailmanvihaaja. Jälleen kerran turhaa yleistystä.

      • ap

        Täällä palstalla on usein viitattu atmiesten puolelta siihen suuntaan ,että he olisivat unelmamiehiä ja kaikki negatiivisuus ja viha haihtuisi savuna ilmaan silmänräpäyksessä jos he vain saisivat sen unelmien prinsessan ehdottoman rakkauden ylleen.

        Pikkulapset voivat saada äitiensä ehdottoman rakkauden teoistansa ja käytöksestä huolimatta.

        Jos haetaan miestä, elämänkumppania, ei montakaan naista kiinnosta alkuperäisessä viestissäni luettelemat luonteenpiirteet/käytöstavat.

        Ja yleistystähän tällä palstalla riittää! Yksi naisen yleistysviesti luulisi mahtuvan mukaan.
        Ja tälläiset kokemukset minulla on "nörteistä", mitä sitä kaunistelemaan.


      • katkera mies
        ap kirjoitti:

        Täällä palstalla on usein viitattu atmiesten puolelta siihen suuntaan ,että he olisivat unelmamiehiä ja kaikki negatiivisuus ja viha haihtuisi savuna ilmaan silmänräpäyksessä jos he vain saisivat sen unelmien prinsessan ehdottoman rakkauden ylleen.

        Pikkulapset voivat saada äitiensä ehdottoman rakkauden teoistansa ja käytöksestä huolimatta.

        Jos haetaan miestä, elämänkumppania, ei montakaan naista kiinnosta alkuperäisessä viestissäni luettelemat luonteenpiirteet/käytöstavat.

        Ja yleistystähän tällä palstalla riittää! Yksi naisen yleistysviesti luulisi mahtuvan mukaan.
        Ja tälläiset kokemukset minulla on "nörteistä", mitä sitä kaunistelemaan.

        Tietenkin kaikki muuttuu, kun löytää itselleen naisen. Siihen asti maailma on kurja paikka.


      • Onko muilla
        ap kirjoitti:

        Täällä palstalla on usein viitattu atmiesten puolelta siihen suuntaan ,että he olisivat unelmamiehiä ja kaikki negatiivisuus ja viha haihtuisi savuna ilmaan silmänräpäyksessä jos he vain saisivat sen unelmien prinsessan ehdottoman rakkauden ylleen.

        Pikkulapset voivat saada äitiensä ehdottoman rakkauden teoistansa ja käytöksestä huolimatta.

        Jos haetaan miestä, elämänkumppania, ei montakaan naista kiinnosta alkuperäisessä viestissäni luettelemat luonteenpiirteet/käytöstavat.

        Ja yleistystähän tällä palstalla riittää! Yksi naisen yleistysviesti luulisi mahtuvan mukaan.
        Ja tälläiset kokemukset minulla on "nörteistä", mitä sitä kaunistelemaan.

        AT-miehillä vihaa kuin Naisasialuuserilla ja eATMe:llä ja lukuisilla sivunikeillään?


      • 20+4
        Onko muilla kirjoitti:

        AT-miehillä vihaa kuin Naisasialuuserilla ja eATMe:llä ja lukuisilla sivunikeillään?

        Ei.


    • Forrest Gump

      AT-mies on kuin kivettyneen paskan sisään haudattu suklaakonvehti. Kun kuoren saa vihdoin rikottua, ei voi olla kuitenkaan varmaa että tuleeko haukanneeksi namin lisäksi pala paskaakin.

      • ap

        :D

        Sekä
        moni kakku päältä kaunis ja silkkoa sisältä
        että
        moni kakku päältä ruma ja paskaa sisältä

        Ei ulkonäöstä voi päätellä vielä mitään. Rumuus/vaatimattomampi ulkonäkö ei ole mukavuuden/kiltteyden/kohteliaisuuden/huomaavaisuuden tae.


      • katkera mies
        ap kirjoitti:

        :D

        Sekä
        moni kakku päältä kaunis ja silkkoa sisältä
        että
        moni kakku päältä ruma ja paskaa sisältä

        Ei ulkonäöstä voi päätellä vielä mitään. Rumuus/vaatimattomampi ulkonäkö ei ole mukavuuden/kiltteyden/kohteliaisuuden/huomaavaisuuden tae.

        ap on vain pinnallinen.


      • Ylistäkää, ylistäkää

        AT-mies tietää naisista, naisten iskemisestä ja parisuhteesta kaiken, vaikkei jostain ihme syystä menesty naismaailmassa lainkaan.


      • ap
        Ylistäkää, ylistäkää kirjoitti:

        AT-mies tietää naisista, naisten iskemisestä ja parisuhteesta kaiken, vaikkei jostain ihme syystä menesty naismaailmassa lainkaan.

        Näin ainakin tällä palstalla..monikaan ei ole kommentoinut atmiesten toitottamaa "olen paras miesystävä kunhan minusta sellaisen joku nainen tekee, aikaahan siihen menee mutta olen ihan mahtava kunhan jaksatte odottaa", minähän en tätä höpinää usko hetkeäkään.

        Ei kukaan voi tehdä toisesta "valmista", kyllä itseään täytyy kehittää ja taitojaan hioa yksinkin kuten myös suhteessa.

        Mitäs sitten kun on muka valmista, ollaan taas "paikoillaan" kuten aina ja annetaan toisen hoitaa kaikki vai?


      • ap
        katkera mies kirjoitti:

        ap on vain pinnallinen.

        Olen pinnallinen jos haluan mieheni omaavan kohteliaat käytöstavat sekä olevan huomaavainen että ajattelevan myös muuta kuin omaa napaansa, toisten tunteita?

        Selvä.


    • Nörttikö?

      Voisitko, ap, määritellä, mitä tarkoitat nörtillä?

    • Nörtti/ATMies?

      Tunnen useamman tosinörtin, joilla koko elämä pyörii tietokoneiden ympärillä. Mutta heillä ei ole mitään ongelmia naisten kanssa. Yksi vieläpä seurustelee mallin kanssa.

      Musta ei saisi millään nörttiä, enkä koskaan ole käynyt edes treffeillä.

      • Reipas Poikamies

        Kyllä mielestäni lähes aina tite-hepuissakin on yleensä potentiaalia pärjätä sosiaalisesti, mikä on juuri se avain mielenkiintoon naisilta, kuten palstalla aina korostan. Wow, aivan kuten viinan juonti ja yksin autojen rassaus tallissa peräkylällä, eivät edistä miehen menestystä naissektorilla.Paitsi netissä nyt natsaa jo peli-skenelläkin.

        Tunnen yhä tosi pari ex-norttiä koulu ajoilta ja heillä ei ole ollut huolia naissektorilla, joskin se millainen nainen heistä kiinnostuu on enemmän etsimisen alla. Muistan vain että heidän kiinnostus naisiin tuli varsin myöhään.

        Ajatelkaa treffejä auton koeajona. Ostajan ja tavaran rooli vaan on monisyisempi.


    • 30-v. sinkkumies

      "Muutamaa nörttiä tapaillut ja sellaista kylmää kyytiä saanut niskaan että enää ei ole nörttimies kohdallani vaihtoehto!"

      Nämä AT/YT-löpinät ei mua paljon kiinnosta, mutta tuo lause kyllä särähtää aika pahasti korvaan. Kuulostaa juurikin tylyltä ja tökeröltä.

      Jep, kalikka kalahti, koska koen olevani "nörtti": Hyviä arvosanoja koulussa saanut, paljon elämänsä varrella kirjoja lukenut, tieteestä innostunut, tohtoriksi väitellyt, tietokoneistakin jotain tietävä (ja muutamana iltana kuukaudessa jopa pelaava) mies.

      Ja ei, en ole katkera, kyyninen maailmanvihaaja. Usko tai älä. Enkä väitä olevani kenenkään unelmamies, vaikka toivoisin jonain päivänä olevani.

      • ap

        tuo lause kyllä särähtää aika pahasti korvaan. Kuulostaa juurikin tylyltä ja tökeröltä.

        Niin, eihän täällä saisi miehiä arvostella.

        Minä olen myös tieteestä innostunut vaikken tohtori olekaan. Luen päivittäin ja sivistän itseäni.
        Tietokonepelit ei kiinnosta.
        En koe olevani nörtti, tuskin sitä olet sinäkään.


    • sdfhserhdfhdf

      "Voisitko, ap, määritellä, mitä tarkoitat nörtillä?"

      Tämä kiinnostaisi myös täälläkin.

      • ap

        Palstan atmt voisivat tässä auttaa, he ehkä kokevat olevansa nörttejä, sosiaalisesti kömpelöitä ja ulkomaailmaa vieroksuvia?

        No sanoisin että ei-niin-kiinnostunut-sosiaalisuudesta-vaan-mieluiten-omissa-oloissaan-näppiksellä-ja-fantasiamaailmoissa-kirja-nenukissa. Ei osaa kommunikoida muiden kanssa eikä ylipäätään pidä ihmisten parissa olemisesta. Ehkä lähellä tätä?
        Tai sitten mies joka tulee toimeen vain toisten miesten seruassa, eikä tule toimeen naisten kanssa eikä ymmärrä naisia, eikä edes halua.

        Minulla on ystäviä molemmissa sukupuolissa.


    • ylimielisyyteniköhän

      tylyä ja kylmää kyytiä saat siksi, että pidät miestä nörttinä ja käytät muita halventavia eleitä....arvioisinkin.

      • ap

        Väärin.
        Olen aina kohtelias ja huomaavainen kunnes minulle ollaan ilkeitä.

        Ette todellakaan usko että nörtti tai mikälie ATM voi olla niin tyly ja tökerö sekä kylmä tyyppi että kaikki vieroksuvat tätä?

        En halveksi ketään jos käyttäytyvät kuten muutkin ihmiset, huomioivasti ja kohteliaasti, nämä jutut opitaan jo lapsena, ihme etteivät kaikki niitä opi koskaan.

        Pakit kestän kyllä, mutten typerää ala-arvoista käytöstä.


    • Denon87

      Tuskin ne kaikki nörtit nyt niin tunteettomia ovat, sinulla on vain huonoa tuuria.
      Välillä tosin on käynyt mielessä lukiessani näillä foorumeilla parisuhde ongelmista että onkohan kenties mies puolisolla asperger tai jokin muu vastaava autismin kaltainen sairaus tai persoonallisuus.

      Vaikka olenkin osittain nörtti kun osaan niin paljon tietokoneella juttuja, tämäkin on vain siksi koska pystyn säästämään rahaa ja tykkään korjata laitteita itse. Itse en kuitenkaan ole etsimässä puolisoa. Vaan ystäviä vaikka tällä palstallakin silloin tällöin käyn.Tosin täällä palstalla on kyllä todella paljon törkeää yleistämistä että huh huh.

      "Muutamaa nörttiä tapaillut ja sellaista kylmää kyytiä saanut niskaan että enää ei ole nörttimies kohdallani vaihtoehto!"

      Jopas helpolla luovutat, jos saan udella niin minkälaista kohtelua tarkalleen?
      Ei tässä ole kyse siitä että miehiä ei saisi arvostella, vaan koskee yhtä lailla molempia sukupuolia. Sama juttu tuossa lutkittelun kohdalla.

      "Opiskelet-> pääset paremmin mielekkäisiin töihin
      Teet työtä-> saat palkkaa "

      Niin tämä on valinta jonka tein itse koska mielestäni raha ei ole kaikki kaikessa. Ikävä vain että ne ihmiset jotka oikeasti välittävät ystävistään ja eivät aina ajattele työtä tai rahaa tuntuvat olevan jokin katoava luonnonvara. Tämä on se asia joka välillä kuvottaa minua.

    • sir_eino

      No en pidä itseäni AT-miehenä enkä ollut naisten kanssa kokematon ensimmäisessä suhteessa mutta kyllähän siinä ekassa seurustelusuhteessa tuli mokailtua. Vaikea sitten sanoa paljonko menee seurustelukokemattomuuden ja paljonko nuoruuden piikkiin, veikkaan että aika moni asia menee jälkimmäiseen.

      Olin mm. mustasukkainen ihan turhasta enkä osannut riidellä "oikein". En ollut väkivaltainen mutta taipuvainen mykkäkouluun enkä osannut myöntää että mussakin voisi olla vikaa jos tulee riita. En mä nytkään mikään täydellinen mies ole mutta ehkä kuitenkin osaan huomioida sitä toista paremmin kun silloin yhdeksän vuotta sitten kun aloin ekaa kertaa vakavissani seurustella. Sellaisia pieniä ja isoja juttuja oppinut naisista ja elämästä ja parisuhteesta vuosien varrella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1250
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1085
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      970
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      944
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      42
      800
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      745
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      718
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      693
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      661
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      647
    Aihe