Suosittelijoita

vaikeaa on

Tarvitsitko työpaikkasi saamiseen suosittelijoita?

Onko yleistäkin, että KESÄtyöhön tarvitaan suosittelijoita...

8

109

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alv-liskot

No en tarvitse välttämättä virallista suosittelukirjelmää tai mikä onkaan, mutta totta kai on eduksi, jos

- joku tuntee minut
      - se joku osaa sanoa, että olen vastuullinen ja luotettava työntekijä.

Eri (KESÄ)työpaikoilla näkee paljon tyyppejä, joista näkee etteivät ne yhtään piittaa siitä millaisen vaikutelman antavat. Juu eipä se sen kesän duuneihin vaikuta mutta seuraavan kesän kyllä.

Ensimmäinen työpaikka voi olla nihkeä juttu, mutta sitten pitää vain osata esitellä itsensä ja sitä rataa.

Tietty jos tilanne on se, että ei itse asiassa ole mitenkään hyvä ja tunnollinen työntekijä, niin ehkä onkin parempi että joku muu saa paikan.

• Emt. Mä merkkaan aina suosittelijaksi äitin (Hänen mielestään olen maailman paras poika), työkkärin tätin (Hänen mielestään mulle tekisi hyvää päästä töihin) ja psykologin (Hän on ehdottomasti ammatillisesti sitä mieltä että työ olisi tarpeen).

No, sitten kun näillä suosittelijoilla saa sen ensimmäisen uskottavan työpaikan josta voi hankkia uusia suosittelijoita niin sitten ehkä onnistaa paremmin.

Aina sanotaan että suomio on lottovoittajien maa, mutta mun tavalla täyttää kuponki ei kyllä osumia ole mahdollista saada vaikka kuponki on muodollisesti oikein tehty ;)

• Kaikkein surullisinta tilanteessa on se että jokainen työnantaja joka dissaa minua näiden asioiden takia menettää ihan loistavan työntekijän, samalla kun yhteisö menettää työpanokseni ja verotuloni.

Miksi tästä työnantajia riivaavasta työttömien ihmisten kammosta ei muuten puhuta laajemminkin? Kyseinen _mielisairauden_ muoto on yksi niistä syistä miksi tässä maassa on niin laaja ongelma työnsaannin kanssa.

Se että työhakemukseni ovat usein tiettyyn muotoon kirjoitettuja johtuu siitä että provosoinnillani haluan selvittää kenellä työnantajista on sen verran pokkaa, todellista uskallusta, älyä ja huumorintajua sekä yhteiskunnallista näkemystä että heidät kannattaa ottaa työnantajina vakavasti, mikäli aion sitoutua työhön en todellakaan sitoudu työhön jonkun idiootin firmassa. Katsokaas sellaisella oikealla terveellä ja realistisella asenteella varustetusta pomosta voi nähdä että firma on menossa eteen- eikä taaksepäin.

• suhtaudun varauksell
        Kukkomies kirjoitti:

Kaikkein surullisinta tilanteessa on se että jokainen työnantaja joka dissaa minua näiden asioiden takia menettää ihan loistavan työntekijän, samalla kun yhteisö menettää työpanokseni ja verotuloni.

Miksi tästä työnantajia riivaavasta työttömien ihmisten kammosta ei muuten puhuta laajemminkin? Kyseinen _mielisairauden_ muoto on yksi niistä syistä miksi tässä maassa on niin laaja ongelma työnsaannin kanssa.

Se että työhakemukseni ovat usein tiettyyn muotoon kirjoitettuja johtuu siitä että provosoinnillani haluan selvittää kenellä työnantajista on sen verran pokkaa, todellista uskallusta, älyä ja huumorintajua sekä yhteiskunnallista näkemystä että heidät kannattaa ottaa työnantajina vakavasti, mikäli aion sitoutua työhön en todellakaan sitoudu työhön jonkun idiootin firmassa. Katsokaas sellaisella oikealla terveellä ja realistisella asenteella varustetusta pomosta voi nähdä että firma on menossa eteen- eikä taaksepäin.

Oletko ollut tekemisissä monien pitkäaikaistyöttömien kanssa? Omien kokemusten perusteella sanoisin, että osa on melko rajatonta porukkaa, jota ei kertakaikkiaan jaksaisi kuunnella/katsella missään työyhteisössä.
        Jotkut taas ovat huipputyyppejä.

• En tarvinnut. Keväällä 1997 töitä oli tarjolla mistä valita.
      Viimeisen kolmen vuoden aikana kesätöihin ja sijaisuuksiin on otettu vain niitä, jotka on potkittu pois viimeisen 5 vuoden aikana. Vakituisten työntekijöiden määrä on laskenut noin puolella. Eli pitää olla useamman vuoden työkokemus juuri kyseessä olevasta työtehtävästä.

• Aika monet duunipaikat ja keikkaduunit on tulleet suhteilla ja loput on saatu ammattiosaamisella, haastattelutilanteissa sanat itseluottamusta tiukkuen.

Enpä ole kuullut että kesäduuneihin tarttis suosittelijoita, nimenomaan tarttis, mutta eipä kai siitäkään haittaa olisi. Tietty jos on aikomassa esimerkiksi pankinjohtajaksi kesäduuniin, niin varmaan suosituksia vaaditaankin...

• Kyllä niitä suosittelijoita melkein tarvitsee, että ensin pääsee koko haastattelutilanteeseen.

Noin muuten sanon yhden vinkin kaikille töitä hakeville. Työhakemus(ei CV tai ansioluettelo) pitää olla sellainen jossa pystyy vakuuttamaan työnantajan seitsemän ensimmäisen sekunnin aikana kun työhönottaja lukee hakemusta. Kun teette niitä omia työhakemuksianne, niin miettikää, että ottaisitteko sellaisen ihmisen työhaastatteluun jolta kuulostatte hakemuksessa seitsemän ensimmäisen sekunnin aikana.

Lyhyt ja ytimekäs hakemus ilman mitään selittelyjä on kaikkein paras. Ja HUOM. työnantajaa ei kiinnosta menneisyytenne, vaan tulevaisuutenne suunnitelmat ja sitoutumishalukkuutenne yritykseen. Se myös kiinnostaa, että millä teidän taidoillanne yritys saa tuottoa työllenne.

Noilla em. keinoin pitäis päästä haastatteluun saakka.

• niuhis :)

Suosittelijoista on vakiduuniin aina apua, ja heille tosiaan soitellaan,muttei kai kesätöihin...tai miksei, niitäkin on nykyään vaikea saada.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      395
      1572
    2. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      86
      1014
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      66
      1006
    4. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      134
      989
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      92
      940
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      711
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      691
    8. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      127
      679
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      649
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      634
    Aihe