Miten nostetaan syyte pahoinpitelystä?

_Hakattu_

Yöllä tuli baarin jälkeen riitaa miehen kanssa ja hän kuristi kolme kertaa minua ja hakkasi noin 15 kertaa päähän nyrkeillä. Nyt minulla on naama turvonnut ja mustelmilla ja etuhampaat poikki. Yöllä juoksin hakemaan apua naapurista ja hän soitti poliisit. Poliisit kuvasivat vammojani kyselivät tapahtuneesta. Kävin lääkärissäkin näyttämässä yöllä kasvojani. Nyt mietin, että mitä minun pitää seuraavaksi tehdä, koska haluan miehen vastuuseen teoistaan.

6

386

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zubbba

Sinun tarvitsee marssia poliisilaitokselle tai soittaa, ellet ilmaissut syytettä jo silloin kun poliisit kävivät? Todisteet (poliisin ottamat kuvat, lääkärissä käynti) riittävät syytteeseen.

• Voimia!!!!

Jep, eli komppaan edellistä. mahdollisimman pian poliisin puheille, kerrot mitä tapahtui, kerrot että olet hankkinut jo todisteita, ja vaadit rangaistusta vastapuolelle.
      Miehen sinuna potkisin pellolle ja katkaisisin välit häneen kaikin mahdollisin tavoin. On meinaan mahdollista että hän yrittää manipulioda sinua muuttamaan mielesi, ja jos annat niin käydä, vaarannat silloin mahdollisuutesi asian voittamiseksi ja samalla saatat vaarantaa terveytesikin.
      jos uhkailuja tulee, sen jälkeen kaikki tiedot poliisille niistäkin. Voi esiintyä kiristämistä, uhkailua, lahjontaa, mutta pidä pää kylmänä!

Sen jälkeen ...odotat...valitettavasti esitutkinta kestää yleensä n.puolesta vuodesta 8 kuukauteen.

Kun saat tiedon milloin on oikeudenkäynti, hankit mahdollisimman pian asiakirjat itsellesi ja tutustut niihn huolellisesti. Pänttäät kaiken ulkoa ja varsinkin vastapuolen lausuntoon kannattaa paneutua kunnolla. Siellä kun yleisimmin ne epäkohdat ovat, paitsi jos vastapuoli on myöntänyt kaiken. mutta jos siellä on niitä epäkohtia, (esim. jatkuvaa puolustelua omille teoilleen, asian kieltämistä, vähättelyä, sinun syyllistämistä,ei muistikuvia) suosin lukemaan ne suunnilleen suurennuslasin kanssa.

Hankit asianajajan (mutta sitten vasta kun tiedät vähän enemmän onko oikeudenkäynti tulossa) jonka kanssa käyt läpi kaikki todisteet, asiakirjat, korvausvaatimukset, ihan kaiken. häneltä saat myös tietoa siitä kuinka asiat etenee ja mitä vastapuoli todennäköisesti aikoo tehdä saadakseen sinut vastuuseen koko asiasta.

Itse olen joutunut tuon saman käymään läpi, joten en voi muuta toivoa kuin voimia sinulle ja toivottavasti kaikki päättyy hyvin.

• ap.

Onneksi on vielä elämä edessä kun vasta 20 olen. Ei tarvitse tuollaista miestä katsella vaikka toisaalta tuntuu niin pahalta, koska en olisi kaiken halunnut päättyvän näin... Poliisit kyllä ottivat ylös miehenkin teidot ja kyselivät tapahtuneesta ja sanoin kyllä että haluan nostaa syytteen, mutta en muista pitikö minun vielä tehdä jotain...

• en hyväksy

Meet poliisi laitokselle sanoo et nostat syytteen. Naisten hakkaaminen on todella väärin ja rangaistukset on liian lieviä suomessa. Olen itse mies enkä ikinä hyväksy et mies lyö naista. Enkä toisinpäin kans.

• hakattu kans

Ja sanot poliisille, että VAADIT RANGAISTUSTA!
      Etkä missään tapauksessa suostu mihinkään sovitteluihin!!!
      Vaadit myös korvauksia kaikesta!!!

• Anonyymi

POLIISIN TULEE tehdä aina lähisuhdeväkivallasta esitutkinta ja saattaa asia syyttäjälle. Sitä poliisi ei kuitenkaan aina tee, eivät ole ajan tasalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      52
      5387
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      86
      4094
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      2427
    4. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      327
      992
    5. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      69
      984
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      793
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      776
    8. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      98
      762
    9. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      739
    10. En vain uskalla

Lähestyä häntä. Kaivattuani
      Ikävä
      26
      730
    Aihe