En ole saanut esitettä mistä sais tietoa paikaallisista palveluista, aika outoa.
eikö pitäis mainostaa Torniota enemmän.
Maarit
Tornion matkailupalvelu.?
18
310
Vastaukset
- kiviranta come up
Ei meillä torniosta ole esitettä tarjota varsinkaan matkailu sellaista,sillä tornio ei ole matkailu kaupunki.
Torniolaisena neuvon suuntaamaan Oulu-Rovaniemi-Kemi kolmioon siellä on paikallista palvelua,esitteet löytyvät netin eurooppalaisilta matkailusivuilta. - Suensaari
Tornio on vuosisatainen portti pohjoisen ja etelän välillä.
Tietoa Tornion matkailupalveluista ;
http://www.haparandatornio.com/finska/matkailutoimisto.4.724fa9011b116c75428000324878.html
Meri-Lapin ylivoimaisesti vauhdikkain kesämatkailukohde on Kukkolankoski josta saat tietoa osoitteesta -- www.kukkolankoski.fi
Kukkolankosken partaalta voi ihailla elävää tornionlaaksolaista perinnekalastuskulttuuria. - yujgf
Eikös aikoinaan ollu se matkailu info Greenlinella ... onko vielä ?
- Matkailua on moneksi
Tornion ja Haaparannan kaupoissa ym. käy enemmän väkeä kuin muussa lapissa yhteensä. Pelkästään Ikeassa käy 3 miljoonaa ihmistä vuodessa. Kemin lumilinnassa kävi alle 60.000 tänä talvena. Esitteitäkin löytyy kyllä joka lähtöön vaikka matkailutoimistosta Green Linelta
- Masut
Matkailua on moneksi kirjoitti:
Tornion ja Haaparannan kaupoissa ym. käy enemmän väkeä kuin muussa lapissa yhteensä. Pelkästään Ikeassa käy 3 miljoonaa ihmistä vuodessa. Kemin lumilinnassa kävi alle 60.000 tänä talvena. Esitteitäkin löytyy kyllä joka lähtöön vaikka matkailutoimistosta Green Linelta
Mistäs tempasit ton lumilinnan kävijämäärän alle 60 000?
Tuolla kerrotaan parikymmentätuhatta isommasta luvusta. http://yle.fi/alueet/perameri/2011/04/kemin_lumilinnassa_vieraili_83_200_asiakasta_2517647.html
Toi ikean lukukin taitaa olla yli ampuva, jos puhutaan pelkästään Haaparannan liikkeestä?
- Putiikkini meni kii
"Pelkästään Ikeassa käy 3 miljoonaa ihmistä vuodessa." Joo olisi hienoa jos he poikkeaisivat myös Tornioon.
- Tanan Tunarit
Johtusko vähän siitä, että sun putiikissas ei ollut mitään ihmeellistä ostettavaa mitä eivät nuo kulkijat saisi kotoakin?
Emme elä pula-aikaa....
Jos meinaa kauppiaana pärjätä, niin joutuu vähän panostamaan asiaan. Pelkkä kassakoneen takana seisoskelu ei nykyään riitä.
- iugkhgvnc
Mitäs ne Ikeassa kävijät täällä tekis, kun esim. kaupungin arkkitehdinkin mielestä tarvitaan vain kerrostaloja joka tontille, mitä kylästä löytyy.
Ei Tornio kaipaa mitään turismin vetonauloja näköjään, kun on Rajalla keskus.
Koko perheen kylpylä saisi jo paljon muutosta aikaan ... noh, kerrostaloja lisää vain ...- Ei lisää riippakiviä
Kylpylä on kallis investointi, jonka käyttökustannukset ovat valtavat.
Kuka takaa että asiakkaita riittäisi menojen kattamiseksi? Jos ei tuloja kerry menojen kattamiseen, niin kaupunki joutuisi nostamaan moisen riippakiven takia veroäyriä ja kattamaan kuluja kuntalaisten lompakoista, laitos menisi sen jälkeen hyvin pian myyntiin.
Kannattavuuteen tuo epäilystä myös se, että noita altaita on tälläkin alueella jo useampia.
Miten se kylpylä voisi kannattaa täällä, kun eivät ne vanhat perinteisetkään kylpylät tahdo Suomessa kannattaa? tekevät vaan tappiota vuodesta toiseen. - hepskukkuu
Ei lisää riippakiviä kirjoitti:
Kylpylä on kallis investointi, jonka käyttökustannukset ovat valtavat.
Kuka takaa että asiakkaita riittäisi menojen kattamiseksi? Jos ei tuloja kerry menojen kattamiseen, niin kaupunki joutuisi nostamaan moisen riippakiven takia veroäyriä ja kattamaan kuluja kuntalaisten lompakoista, laitos menisi sen jälkeen hyvin pian myyntiin.
Kannattavuuteen tuo epäilystä myös se, että noita altaita on tälläkin alueella jo useampia.
Miten se kylpylä voisi kannattaa täällä, kun eivät ne vanhat perinteisetkään kylpylät tahdo Suomessa kannattaa? tekevät vaan tappiota vuodesta toiseen.nii ja yleensäkin kylpylöitä on jo liikaa näin pieneen maahan, jotain uutta pitäisi keksiä, sellaista omintakeista ja tuoretta.
- Hellälä Holidays?
Ei lisää riippakiviä kirjoitti:
Kylpylä on kallis investointi, jonka käyttökustannukset ovat valtavat.
Kuka takaa että asiakkaita riittäisi menojen kattamiseksi? Jos ei tuloja kerry menojen kattamiseen, niin kaupunki joutuisi nostamaan moisen riippakiven takia veroäyriä ja kattamaan kuluja kuntalaisten lompakoista, laitos menisi sen jälkeen hyvin pian myyntiin.
Kannattavuuteen tuo epäilystä myös se, että noita altaita on tälläkin alueella jo useampia.
Miten se kylpylä voisi kannattaa täällä, kun eivät ne vanhat perinteisetkään kylpylät tahdo Suomessa kannattaa? tekevät vaan tappiota vuodesta toiseen.Hyvinhän ne kylpylät kannattaa, jopa uusia tehdään koko ajan rahakkaille venäläisille ja norskeille kuten Vantaan Flamingo ja Haaparannan Cape East! Venäläisethän on suoranaista kylpyläkansaa.
Eikös se Hanhirova suunnitellut tekevänsä meille kylpylän Hellälään, semmoista juttua ainakin kerran lehdessä oli? Mitäs sille hankkeelle tapahtui? Ei luulis rahasta olevan kiinni enää kun on myynyt nosturifirmasta ison siivun sijoittajille. - FRWD
Ei lisää riippakiviä kirjoitti:
Kylpylä on kallis investointi, jonka käyttökustannukset ovat valtavat.
Kuka takaa että asiakkaita riittäisi menojen kattamiseksi? Jos ei tuloja kerry menojen kattamiseen, niin kaupunki joutuisi nostamaan moisen riippakiven takia veroäyriä ja kattamaan kuluja kuntalaisten lompakoista, laitos menisi sen jälkeen hyvin pian myyntiin.
Kannattavuuteen tuo epäilystä myös se, että noita altaita on tälläkin alueella jo useampia.
Miten se kylpylä voisi kannattaa täällä, kun eivät ne vanhat perinteisetkään kylpylät tahdo Suomessa kannattaa? tekevät vaan tappiota vuodesta toiseen.Haaparannallahan on jo kylpylä, www.capeeast.se/fi.aspx
- herätysssss!!!
siis ihan oikeasti.tornio ei vaan osaa kehittää mitään turisteille kun se on elänyt koko aika teollisuudesta (outokumpu, lapin kulta, sukkatehdas)pitäisi alkaa panostaan muuhunkin kuin johonkin iänikuseen kukkolankoskeen,vaik hieno onkii.
- Massaturisti
Jep varsinki ku ei kukkolankoskeen panosteta, paikat rempallaan ja maisemointia huutaa, ei turisti viiti kauaa katella roskia luonnontilassa rehottavassa maisemassa.
- info.x
Eihän sitä nykyaikana enää paperille paineta.
Ole hyvä, tässä sinulle esite paikallista palveluista. Mukana myös Haaparanta.
http://www.haparanda.se/download/18.8861f3c133343210ca80004500/Besöksguide_2011_fi.pdf
Tarvitset ilmaisen Acrobat ohjelman tietokoneellesi voidaksesi lukea tuota tiedostoa. Googleta Acrobat.- Masut
Sivulla 13 oli varsinaista ruotsalaista huumoria liittyen majoitukseen. Jalkaterien asento ja koko kertoo sen.
- saitshiingi
Torniossa on paljon pitseerioita joita voisi esitellä matkailijoille.
- Pizza mestari
Jeps. Tornion kannattaisi painattaa italiankielen oppaan italialaisille pizza yrittäjille jossa markkinoidaan Torniolaista Pizza osaamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497