olkapään sijoiltaanmeno

pekkkkkku

Lähti tuossa aamupäivällä vähän painiessa olkapää sijoiltaan, elikkä käsi meni aivan hervottomaksi eikä sitä pystynyt nostamaan juuri lainkaan. Sain omin neuvoin väännettyä olkapään takaisin paikalleen, mutta edelleen viisi tuntia myöhemmin se on pirun kipeä ja muljahtelee ja rutisee oudosti kun kättä pyörittelee.
Iso kysymys kuuluukin pitäisikö olkapään kanssa käydä lääkärillä vai "paraneeko" se tästä omia aikojaan? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

3

7224

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkapäävamma

Samantien lääkäriin! Olkapää vammat ovat aina hankalia.
      Mitä nopeammin ne hoitaa sen varmemmin ne parantuu. Helposti voi joutua leikkaukseenkin. Tosin sekään ei aina auta kuin hetkellisesti.
      Pelkkä nivelsiteidenkin paikaltaan meno voi tarkoittaa helposti puolenvuoden toipumista. Usein annetaan myös kortisoni piikki olkapäähän.

Toki se voi olla ihan ajankanssakin parantuva, mutta turkia se kannattaa, varsinkin jos ei pysty liikuttamaan kaikkiin suuntiin.

Yli kahta viikkoa ei kannata odotuttaa.

• Anonyymi

Laitoin itse olkapään paikoilleen makaamalla lattialla sivuttain ja painamalla vasenta olkapäätä lattiaa vasten samalla pitäen vasenta kättä koko ajan suorana ja liikuttelemalla sitä eri suuntiin, etsin olkapäästä kipeimmän kohdan jota työstin samalla painaen lattiaa vasten. Kipu poistui kun olkapää meni takaisin kuoppaansa. Helposti lähtee pois nukkuessa, mutta taas laitetaan paikoilleen. Mulla meni keppijumpassa pois paikoiltaan kun venytin liian rajusti yli pään ja taakse, ote oli myös liian kapea. Magneetissa ei paljastunut mitään repeymiä, ainoastaan tulehdus olkapäässä ja sekin on nyt laantunut hiljalleen kun olen painanut sitä paikoilleen, hitaasti parantuu, saattaa mennä useita kuukausia. Kannattaa opiskella itse, ettei mene rahastettavaksi heti jonnekkin osteapaatille tai fysioterapeutille.

• jos oli eka kerta niin se on noin viikon kipeä, sitten jos liikerajoituksia ei ole niin et tarvitse lääkäriä, mutta lihaksia kannattaa alkaa treenaamaan - itse säästyin leikkaukselta kun aloin käymään kuntosalilla, ennen sitä olkapää aina sopivissa asioissa lähti pois paikaltaan (sen sain itse aina takaisin), mutta nyt se on pysynyt vuosia kun ympärillä olevat lihakset tukevat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe