olkapään sijoiltaanmeno

pekkkkkku

Lähti tuossa aamupäivällä vähän painiessa olkapää sijoiltaan, elikkä käsi meni aivan hervottomaksi eikä sitä pystynyt nostamaan juuri lainkaan. Sain omin neuvoin väännettyä olkapään takaisin paikalleen, mutta edelleen viisi tuntia myöhemmin se on pirun kipeä ja muljahtelee ja rutisee oudosti kun kättä pyörittelee.
Iso kysymys kuuluukin pitäisikö olkapään kanssa käydä lääkärillä vai "paraneeko" se tästä omia aikojaan? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

3

6995

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkapäävamma

Samantien lääkäriin! Olkapää vammat ovat aina hankalia.
      Mitä nopeammin ne hoitaa sen varmemmin ne parantuu. Helposti voi joutua leikkaukseenkin. Tosin sekään ei aina auta kuin hetkellisesti.
      Pelkkä nivelsiteidenkin paikaltaan meno voi tarkoittaa helposti puolenvuoden toipumista. Usein annetaan myös kortisoni piikki olkapäähän.

Toki se voi olla ihan ajankanssakin parantuva, mutta turkia se kannattaa, varsinkin jos ei pysty liikuttamaan kaikkiin suuntiin.

Yli kahta viikkoa ei kannata odotuttaa.

• Anonyymi

Laitoin itse olkapään paikoilleen makaamalla lattialla sivuttain ja painamalla vasenta olkapäätä lattiaa vasten samalla pitäen vasenta kättä koko ajan suorana ja liikuttelemalla sitä eri suuntiin, etsin olkapäästä kipeimmän kohdan jota työstin samalla painaen lattiaa vasten. Kipu poistui kun olkapää meni takaisin kuoppaansa. Helposti lähtee pois nukkuessa, mutta taas laitetaan paikoilleen. Mulla meni keppijumpassa pois paikoiltaan kun venytin liian rajusti yli pään ja taakse, ote oli myös liian kapea. Magneetissa ei paljastunut mitään repeymiä, ainoastaan tulehdus olkapäässä ja sekin on nyt laantunut hiljalleen kun olen painanut sitä paikoilleen, hitaasti parantuu, saattaa mennä useita kuukausia. Kannattaa opiskella itse, ettei mene rahastettavaksi heti jonnekkin osteapaatille tai fysioterapeutille.

• jos oli eka kerta niin se on noin viikon kipeä, sitten jos liikerajoituksia ei ole niin et tarvitse lääkäriä, mutta lihaksia kannattaa alkaa treenaamaan - itse säästyin leikkaukselta kun aloin käymään kuntosalilla, ennen sitä olkapää aina sopivissa asioissa lähti pois paikaltaan (sen sain itse aina takaisin), mutta nyt se on pysynyt vuosia kun ympärillä olevat lihakset tukevat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe