olkapään sijoiltaanmeno

pekkkkkku

Lähti tuossa aamupäivällä vähän painiessa olkapää sijoiltaan, elikkä käsi meni aivan hervottomaksi eikä sitä pystynyt nostamaan juuri lainkaan. Sain omin neuvoin väännettyä olkapään takaisin paikalleen, mutta edelleen viisi tuntia myöhemmin se on pirun kipeä ja muljahtelee ja rutisee oudosti kun kättä pyörittelee.
Iso kysymys kuuluukin pitäisikö olkapään kanssa käydä lääkärillä vai "paraneeko" se tästä omia aikojaan? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

3

6809

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkapäävamma

Samantien lääkäriin! Olkapää vammat ovat aina hankalia.
      Mitä nopeammin ne hoitaa sen varmemmin ne parantuu. Helposti voi joutua leikkaukseenkin. Tosin sekään ei aina auta kuin hetkellisesti.
      Pelkkä nivelsiteidenkin paikaltaan meno voi tarkoittaa helposti puolenvuoden toipumista. Usein annetaan myös kortisoni piikki olkapäähän.

Toki se voi olla ihan ajankanssakin parantuva, mutta turkia se kannattaa, varsinkin jos ei pysty liikuttamaan kaikkiin suuntiin.

Yli kahta viikkoa ei kannata odotuttaa.

• Anonyymi

Laitoin itse olkapään paikoilleen makaamalla lattialla sivuttain ja painamalla vasenta olkapäätä lattiaa vasten samalla pitäen vasenta kättä koko ajan suorana ja liikuttelemalla sitä eri suuntiin, etsin olkapäästä kipeimmän kohdan jota työstin samalla painaen lattiaa vasten. Kipu poistui kun olkapää meni takaisin kuoppaansa. Helposti lähtee pois nukkuessa, mutta taas laitetaan paikoilleen. Mulla meni keppijumpassa pois paikoiltaan kun venytin liian rajusti yli pään ja taakse, ote oli myös liian kapea. Magneetissa ei paljastunut mitään repeymiä, ainoastaan tulehdus olkapäässä ja sekin on nyt laantunut hiljalleen kun olen painanut sitä paikoilleen, hitaasti parantuu, saattaa mennä useita kuukausia. Kannattaa opiskella itse, ettei mene rahastettavaksi heti jonnekkin osteapaatille tai fysioterapeutille.

• jos oli eka kerta niin se on noin viikon kipeä, sitten jos liikerajoituksia ei ole niin et tarvitse lääkäriä, mutta lihaksia kannattaa alkaa treenaamaan - itse säästyin leikkaukselta kun aloin käymään kuntosalilla, ennen sitä olkapää aina sopivissa asioissa lähti pois paikaltaan (sen sain itse aina takaisin), mutta nyt se on pysynyt vuosia kun ympärillä olevat lihakset tukevat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      102
      1660
    2. 210
      1517
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      990
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      825
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      49
      771
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      712
    Aihe